PRAVILNIK
O POSTUPKU DODELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA LOKALNIM SAMOUPRAVAMA U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI ZA SUFINANSIRANJE RAZVOJA SAOBRAĆAJA I PUTNE INFRASTRUKTURE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 50/2019)

Broj: 143-401-6933/2019-05 od 27. novembra 2019. godine

Član 1

Opšte odredbe

Ovim Pravilnikom propisuje se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za postupak dodele bespovratnih sredstava lokalnim samoupravama u Autonomnoj pokrajini Vojvodini za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture - stajališta, zone škole, brzinski displeji i semafori.

Sredstva se obezbeđuju u Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine i vode se na posebnom budžetskom razdelu u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Član 2

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za:

I. sufinansiranje adaptacije-rekonstrukcije neuslovnih autobuskih stajališta u naseljenim mestima;

II. sufinansiranje izgradnje saobraćajne signalizacije i postavljanja tehničkih sredstava za usporavanje saobraćaja u zonama škola i zonama usporenog saobraćaja;

III. sufinansiranje postavljanja brzinskih displeja u naseljenim mestima;

IV. sufinansiranje opremanja svetlosnom saobraćajnom signalizacijom (semaforima) raskrsnica i pešačkih prelaza u naseljenim mestima.

Član 3

Ciljevi sufinansiranja

Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, imaju za cilj povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju i smanjenje broja saobraćajnih nezgoda u naseljenim mestima u Autonomnoj pokrajini Vojvodini.

Član 4

Konkurs za dodelu sredstava

Bespovratna podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa. Konkurs se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj http://www.psemr.vojvodina. gov.rs/ kao i skraćeno u jednom od dnevnih glasila koje se distribuiraju na celoj teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Obavezni elementi konkursa su:

1. ukupna visina sredstava koja se dodeljuju po konkursu;

2. maksimalan iznos sredstava po namenama koji se dodeljuje za realizaciju projekta;

3. namena sredstava;

4. ciljevi projekata;

5. uslovi za učešće na konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu na konkurs;

6. rok za prijavu na konkurs;

7. način apliciranja;

8. postupak odlučivanja po konkursu;

9. drugi podaci koji su od značaja za realizaciju konkursa.

Član 5

Uslovi za učešće na konkursu

Pravo učešća na konkursu imaju jedinice lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Jedna jedinica lokalne samouprave može konkurisati za najviše tri namene definisane članom 2. ovog Pravilnika.

Za jednu namenu može se podneti samo jedna prijava.

Član 6

Potrebna dokumentacija

Za sve namene:

1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava za učešće na konkursu (Obrazac Prijave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

2. Karta puteva lokalne samouprave sa označenim lokacijama planiranih radova (L1, L2,...) i kategorijom puteva na kojima se planira investicija (Lok, Drž II, Drž I);

3. Fotokopija rešenja o poreskom identifikacionom broju;

4. Ovlašćenje za zastupanje jedinice lokalne samouprave (fotokopija kartona deponovanih potpisa);

5. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

6. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi krivični postupak (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

7. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj u poslednje 3,5 godine (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

8. Izjava podnosioca zahteva (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata):

a) da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;

b) da će se Sekretarijatu dostavljati izveštaje u skladu sa ugovornim obavezama.

Dodatna dokumentacija za namenu I:

1. Idejni projekat sa predmerom i predračunom (ukoliko se realizuje deo/faza projekta, neophodno je dostaviti predmer i predračun za taj deo/fazu projekta, za koji se podnosi prijava na konkurs za dodelu sredstava); projektno tehnička dokumentacija treba da je izrađena u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.

Idejni projekat mora da sadrži sledeće podatke:

• Opis postojećeg stanja za svaki predmetni objekat - svako autobusko stajalište (za svako autobusko stajalište navesti tačan naziv i lokaciju sa GPS kordinatama, katastarsku parcelu, kratak opis postojećeg stanja.);

• Tehnički opis projektom predviđenog novog autobuskog stajališta za predmetnu lokaciju sa detaljnim tehničkim opisom svih elemenata autobuskog stajališta. Obavezni elementi autobuskog stajališta su: Natkrivena konstrukcija autobuskog stajališta, fotonaponski paneli minimalne nominalne snage 1000Wp, regulator punjenja nominalne el. snage usklađene sa nominalnom snagom fotonaponskih panela, akumulatorske baterije minimalnog ukupnog kapaciteta u skladu sa zahtevanom dnevnom prosečnom proizvodnjom električne energije, modularni ormar za smeštanje opreme i baterija, sistem punjenja mobilnih telefona, svetiljke za osvetljenje stajališta koje obezbeđuju ujednačenu osvetljenost od minimalno 50lx, upravljački sistem autobuskog stajališta sa GSM komunikacijom, taster za poziv za pomoć, kanta za smeće, sistem za automatski poziv pri vandalskom ponašanju, sistem video nadzora na stajalištu, Wi-Fi na stajalištu;

• Autobusko stajalište treba da bude tipsko i da ima mogućnost ugradnje: LED displeja za prikazivanje informacija, sistema praćenja i informisanja na displeju ili mobilnoj aplikaciji, položaja autobusa koji saobraćaju na predmetnom stajalištu, sistema merenja brzine sa ispisivanjem i upozorenjem na prekoračenje brzine vozila, sistem za upozorenje vozača "AUTOBUS NA STAJALIŠTU, VOZI OPREZNO", reklamne svetleće vitrine, Ugradnju zvučnika za muziku i glasovna obaveštenja na autobuskom stajalištu, sistem za brojanje vozila;

• Predmer i predračun radova za adaptaciju autobuskog stajališta;

• Grafička dokumentacija: predmetna javna površina (na kojoj su ucrtana autobuska stajališta), detalji montaže;

• Prilog projekta gde je potrebno da se dostavi izvod iz kataloga za projektovano autobusko stajalište sa svim podacima navedenim u zahtevu za obavezne elemente i elementima za proširenje;

• Dokaz o garantnom roku za projektovano autobusko stajalište. Izjavu proizvođača o garanciji ne manje od 2 godine.

2. Godišnji proračun proizvodnje električne energije na predmetnoj lokaciji korišćenjem podataka sa merenja na terenu ili javno dostupnih podataka. Proračun treba da pokaže da je dnevna proizvodnja električne energije na predmetnoj lokaciji dovoljna za funkcionisanje autobuskog stajališta.

3. Gradsku/Opštinsku odluku o autobuskim stajalištima (opštinska i međumesna), u kojoj su definisane lokacije stajališta koje su predmet adapracije-rekonstrukcije.

4. Predmer i predračun radova sa rekapitulacijom radova, overen i potpisan od strane odgovornog projektanta, ne stariji od šest meseci sa numerisanim stranama (dokument obavezno sadrži datum izrade).

5. OPCIONO: Izveštaj merenja sunčevog zračenja na lokaciji montaže autobuskog stajališta: Potrebno je dostaviti izveštaj merenja sunčevog zračenja na mestu postavljanja fotonaponskih modula sa sertifikovanim instrumentom od strane ovlašćene organizacije za merenje. U izveštaju obraditi rezultate merenja, sa prilogom o instrumentu sa kom se vršilo merenje i sertifikatom instrumenta izdatom od ovlašćene organizacije za merenje.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Prijava i priložena dokumentacija ne vraćaju se podnosiocima.

Dodatna dokumentacija za namene II, III I IV:

1. Tehnička dokumentacija sa predmerom i predračunom, na osnovu koje se neposredno može pristupiti izvođenju radova. Ukoliko se realizuje deo/faza projekta, neophodno je dostaviti predmer i predračun za taj deo/fazu projekta tj. izvod iz projekta, za koji se podnosi prijava na konkurs za dodelu sredstava. Tehnička dokumentacija treba da je izrađena u skladu sa važećim Zakonom o planiranju i izgradnji, Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, Pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji, kao i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Pod tehničkom dokumentacijom se podrazumeva, u zavisnosti od namene prijave:

- idejni projekat

- saobraćajni projekat

- projekat tehničkog regulisanja saobraćaja (ili izvod iz projekta tehničkog regulisanja saobraćaja) ili

- tehnička dokumentacija potrebna za građevinsku dozvolu ili za rešenje o odobrenju izvođenja radova.

Tehnička dokumentacija mora da sadrži predmer i predračun radova sa PDV-om, overen i potpisan od strane odgovornog projektanta, ne stariji od šest meseci. Dokument obavezno sadrži datum izrade.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Prijava i priložena dokumentacija ne vraćaju se podnosiocima.

Član 7

Podnošenje prijava

Prijave na Konkurs podnose se putem konkursnih obrazaca (koji se mogu preuzeti sa sajta Sekretarijata) i sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa, u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, 21000 Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, sa naznakom na licu koverte:

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV- stajališta", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV- zone škola", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV- brzinski displej", ili

- "Ne otvarati - Prijava na Konkurs za sufinansiranje razvoja saobraćaja i putne infrastrukture u APV- semafori".

Član 8

Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave koje se ne smatraju urednim i to:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu)

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene)

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokumenti, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama i neupisanim zahtevanim brojčanim vrednostima, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu i koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke).

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave onih subjekata koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u slučaju isteka ugovorenog roka nisu podneli Sekretarijatu finansijske i druge obavezne izveštaje o utrošku dodeljenih sredstava.

Član 9

Odlučivanje o dodeli sredstava

Pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija). Komisija vrši pregled i bodovanje pristiglih prijava, formira rang listu na osnovu bodovanja i sastavlja zapisnik.

Pokrajinski sekretar na osnovu zapisnika i rang liste Komisije donosi odluku o dodeli sredstava korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravno sredstvo.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.

Član 10

Kriterijumi za dodelu sredstava

1. Razvijenost jedinica lokalne samouprave1

četvrta grupa - stepen razvijenosti ispod 60% republičkog proseka

10

treća grupa - stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka

8

druga grupa - stepen razvijenosti od 80% do 100% republičkog proseka

6

prva grupa - stepen razvijenosti iznad republičkog proseka

4

2. Dosadašnje korišćenje sredstava iz budžeta Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj u poslednje 3,5 godine

Nisu korišćena sredstva

10

Korišćena sredstva < 5.000.000,00 din.

8

5.000.000,00 ≤ Korišćena sredstva < 10.000.000,00 din.

6

Korišćena sredstva ≥ 10.000.000,00 din.

4

3. Učešće lokalne samouprave u odnosu na ukupnu vrednost investicije (sa PDV-om)

50% i više

10

40% ≤ Učešće < 50%

8

30% ≤ Učešće < 40%

6

20% ≤ Učešće < 30%

4

Učešće < 20%

prijava se neće razmatrati

4. (I) Visina traženih sredstava od sekretarijata po autobuskom stajalištu (ukupno tražena sredstva/broj predloženih autobuskih stajališta)

Tražena sredstva ≤ 500.000,00 din.

10

500.000,00 < Tražena sredstva ≤ 750.000,00 din.

8

750.000,00 < Tražena sredstva ≤ 1.000.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 1.000.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. (II) Visina traženih sredstava od Sekretarijata za namenu II.

Tražena sredstva ≤ 400.000,00 din.

10

400.000,00 < Tražena sredstva ≤ 600.000,00 din.

8

600.000,00 < Tražena sredstva ≤ 800.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 800.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. (III) Visina traženih sredstava od Sekretarijata za namenu III.

Tražena sredstva ≤ 200.000,00 din.

10

200.000,00 < Tražena sredstva ≤ 300.000,00 din.

8

300.000,00 < Tražena sredstva ≤ 400.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 400.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

4. (IV) Visina traženih sredstava od Sekretarijata za namenu IV.

Tražena sredstva ≤ 1.000.000,00 din.

10

1.000.000,00 < Tražena sredstva ≤ 2.000.000,00 din.

8

2.000.000,00 < Tražena sredstva ≤ 3.000.000,00 din.

6

Tražena sredstva > 3.000.000,00 din.

prijava se neće razmatrati

5. Javni rizik (JR) stradanja dece pešaka (0-14 godina) po opštinama i gradovima u Republici Srbiji u periodu od 2016. do 2018. godine2

vrlo visok:

JR > 28

10

visok:

21 < JR ≤ 28

8

srednji:

14 < JR ≤ 21

6

nizak:

7 < JR ≤ 14

4

vrlo nizak:

JR ≤ 7

2

6. Javni ponderisani rizik (JPR) stradanja mladih (15-30) po opštinama i gradovima u Republici Srbiji u periodu od 2016. do 2018. godine2

vrlo visok:

JPR > 212

10

visok:

165 < JPR ≤ 212

8

srednji:

117 < JPR ≤ 165

6

nizak:

70 < JPR ≤ 117

4

vrlo nizak:

JPR ≤ 70

2

7. Očekivani ciljevi-efekti koji se postižu realizacijom projekta

stepen unapređenja bezbednosti saobraćaja u odnosu na postojeće stanje

maksimalno 25 bodova

Dodatni bodovi za namenu I:

1. Tehnički kvalitet fotonaponskih panela - Garantni period na učinak u visini 80% od nazivne snage panela

Garantni period ≥ 25 godina

10

15 ≤ Garantni period < 25 godina

5

10 ≤ Garantni period < 15 godina

1

Garantni period < 10 godina

Prijava se neće razmatrati

2. Vek trajanja baterije za akumulaciju električne energije

Garantni period ≥ 2 godina

5

Garantni period < 2 godina

Prijava se neće razmatrati

3. Godišnji proračun proizvodnje električne energije

Izračunat na osnovu merenja insolacije

10

Izračunat na osnovu javno dostupnih podataka

5

4. Minimalna dnevna proizvodnja električne energije leti (zimi) u Wh

Proizvodnja ≥ 1000 (500)

10

Proizvodnja < 1000 (500)

Prijava se neće razmatrati

Objašnjenje:
1 UREDBA O UTVRĐIVANJU JEDINSTVENE LISTE RAZVIJENOSTI REGIONA I JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE ZA 2014. GODINU ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014)
2 Zvanični podaci Agencije za bezbednost saobraćaja (www.abs.gov.rs)

Bodovi se skaliraju prema sledećim formulama:

Za namenu I: broj bodova/120*100

Za namenu II: broj bodova/85*100

Za namenu III: broj bodova/85*100

Za namenu IV: broj bodova/85*100

JR=broj nastradalih / br. stanovnika*100.000

JPR=(R1*LTP+R2*TTP+R3*POG) / broj stanovnika*10.000

LTP - broj lako povređenih

TTP - broj teško povređenih

POG - broj poginulih

R1, R2 I R3 - koeficijenti pridruženi posledicama.

Član 11

Ugovor o dodeli sredstava

Odlukom o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.

Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava Pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.

Obavezni elementi ugovora su:

• podaci o korisniku sredstava

• iznos dodeljenih sredstava

• namena za koju se dodeljuju sredstva

• period na koji se zaključuje ugovor

• obaveze korisnika sredstava

• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu

• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti.

Član 12

Praćenje izvršavanja ugovora

Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese izveštaje (narativni-opisni i finansijski) o realizaciji projekta i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta, sa pripadajućom dokumentacijom.

Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava, kao i sopstvenih sredstava jedinice lokalne samouprave, potrebnih za realizaciju projekta (dokumentaciju o sprovedenom postupku javnih nabavki, izvode iz Uprave za trezor, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane ovlašćenih lica.

Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem obrazovati posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.

Član 13

Kontrola korišćenja sredstava

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Korisnici sredstava dužni su da službi budžetske inspekcije omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.

Član 14

Obaveze korisnika prilikom javnih publikacija

Korisnici sredstava po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja aktivnosti u vezi realizacije projekta koji se sufinansira po javnom konkursu navedu da je u sufinansiranju iste učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj.

Član 15

Završne odredbe

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.