PRAVILNIK

O SLUŽBENOJ ODEĆI I OBUĆI I DODATNOJ OPREMI ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 23/2014, 38/2014 i 32/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se vrste službene odeće i obuće i uslovi i način obezbeđivanja i korišćenja iste od strane zaposlenih u Gradskoj upravi Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradska uprava), kao i uslovi i način obezbeđivanja i korišćenja druge neophodne, dodatne opreme potrebne za obavljanje poslova radnog mesta.

II VRSTE SLUŽBENE ODEĆE I OBUĆE I DODATNE OPREME

Član 2

Vrste službene odeće i obuće su:

1. službena odeća za poslove protokola;

2. službena odeća za zaposlene koji obavljaju poslove u Gradskom uslužnom centru;

3. službena odeća za zaposlene koji kao matičari učestvuju u ceremoniji zaključenja braka;

4. službena odeća za zaposlene koji vrše inspekcijsko-nadzorne poslove;

5. službena odeća za vozače;

6. službena odeća za portire;

7. službena odeća za kurire;

8. službena odeća za zaposlene koji vrše poslove automehaničara, pomoćnih radnika i radnika tehničkog održavanja.

Član 3

Službenu odeću za protokolarne poslove sačinjavaju:

1. za žene: kostim, bluza, marama i cipele;

2. za muškarce: odelo, košulja, kravata i cipele.

Član 4

Službenu odeću za zaposlene koji obavljaju poslove u Gradskom uslužnom centru sačinjavaju:

1. za žene: kostim, marama i bluza;

2. za muškarce: odelo, košulja i kravata.

Član 5

Službenu odeću za zaposlene koji kao matičari učestvuju u ceremoniji zaključenja braka sačinjavaju:

1. za žene: kostim, marama i bluza;

2. za muškarce: odelo, košulja i kravata.

Član 6

Službenu odeću za zaposlene koji vrše inspekcijsko-nadzorne poslove, sačinjavaju:

1. za žene: kostim, bluza i cipele;

2. za muškarce: odelo, košulja, kravata i cipele.

Član 7

Službenu odeću za vozače sačinjavaju:

1. zimska službena odeća: odelo, košulja dugih rukava, kravata i jakna;

2. letnja službena odeća: pantalone, košulja kratkih rukava i kravata.

Član 8

Službenu odeću za portire sačinjavaju:

1. zimsku službenu odeću: odelo, košulja dugih rukava, kravata, prsluk i cipele:

2. letnju službenu odeću: pantalone, košulja kratkih rukava i cipele.

Član 9

Službenu odeću za kurire sačinjavaju:

1. zimsku službenu odeću: jakna i cipele;

2. letnju službenu odeću: pantalone, košulja i cipele.

Član 9a

Službenu odeću za zaposlene koji vrše poslove automehaničara, pomoćnih radnika i radnika tehničkog održavanja sačinjavaju:

1. radno odelo - kombinezon

2. radna obuća (cipele ili čizme).

Član 10

Druga neophodna (dodatna) oprema, u smislu ovog pravilnika jeste:

1. službena torba;

2. kurirska torba.

III USLOVI I NAČIN OBEZBEĐIVANJA I KORIŠĆENJA SLUŽBENE ODEĆE I OBUĆE

Član 11

Na određenim radnim mestima u Gradskoj upravi zaposleni je dužan da poslove svog radnog mesta obavlja u odgovarajućoj službenoj odeći i obući.

Obaveza obavljanja poslova u službenoj odeći i obući može da se odnosi na obavljanje svih poslova radnog mesta ili na obavljanje pojedinih poslova.

Član 12

Službena odeća i obuća se izdaje zaposlenom na korišćenje uz revers.

Po potpisivanju reversa jedan primerak istog odlaže se u dosije zaposlenog.

Član 13

Službena odeća i obuća se koristi samo u toku radnog vremena, odnosno za izvršavanje poslova radnog mesta.

Nije dozvoljena upotreba službene odeće i obuće u privatne svrhe.

Član 14

Zaposleni je dužan službenu odeću i obuću koristiti sa pažnjom i čuvati je od oštećenja i gubitka.

Za svako oštećenje ili gubitak službene odeće i obuće, pre isteka roka trajanja, a do koga je došlo usled nepažnje, zaposleni je dužan da nadoknadi štetu.

Zaposleni koji po bilo kom osnovu prestane sa radom u Gradskoj upravi, obavezan je da vrati službenu odeću i obuću čiji rok trajanja nije istekao, ili da prema knjigovodstvenom stanju naknadi njihovu vrednost.

Član 15

Rok trajanja službene odeće i obuće utvrđuje se na dve godine od dana preuzimanja službene odeće i obuće od strane zaposlenog.

Rok trajanja dodatne opreme potrebne za obavljanje poslova radnog mesta utvrđuje se na tri godine od dana preuzimanja dodatne opreme od strane zaposlenog.

Član 16

Službenu odeću i obuću zaposleni je dužan da nosi prilikom obavljanja poslova radnog mesta za čije mu obavljanje pripada službena odeća i obuća.

Nenošenje službene odeće i obuće podleže disciplinskoj odgovornosti.

IV USLOVI I NAČIN OBEZBEĐIVANJA DODATNE OPREME POTREBNE ZA OBAVLJANJE POSLOVA RADNOG MESTA

Član 17

Zaposlenima na radnim mestima na kojima je obavljanje poslova radnog mesta potrebna dodatna oprema (službena torba, kurirska torba), obezbeđuje se ta dodatna oprema.

Član 18

Dodatna oprema se izdaje zaposlenom na korišćenje putem reversa.

Po potpisivanju reversa jedan primerak istog se odlaže u dosije zaposlenog.

Član 19

Dodatna oprema se koristi samo za izvršavanje poslova radnog mesta na koje je zaposleni raspoređen.

Nije dozvoljena upotreba dodatne opreme u privatne svrhe.

Član 20

Zaposleni je dužan dodatnu opremu koristiti sa pažnjom i dužan je čuvati je od oštećenja ili gubitka.

Za svako oštećenje ili gubitak dodatne opreme, pre isteka roka trajanja, do koga je došlo nepažnjom zaposlenog, isti je dužan nadoknaditi štetu.

Zaposleni koji po bilo kom osnovu prestane da radi u Gradskoj upravi obavezan je vratiti dodatnu opremu, čiji rok trajanja nije istekao, ili, da prema knjigovodstvenom stanju, naknadi njihovu vrednost.

Član 21

Radna mesta u gradskoj upravi na kojima je neophodno korišćenje dodatne opreme, kao i rok trajanja iste, određuju se posebnim rešenjem Načelnika Gradske uprave.

V ZABRANA VRŠENJA POSLOVA I UDALJENJE SA RADA

Član 22

Načelnik Gradske uprave može zabraniti vršenje poslova zaposlenom koji pri vršenju poslova radnog mesta ne koristi službenu odeću i obuću u skladu sa ovim pravilnikom.

Zbog razloga opisanih u stavu 1. ovog člana, zaposleni može biti privremeno udaljen sa rada, dok ovi razlozi traju.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 23

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".