PRAVILNIK

O NAČINU I ROKOVIMA VRŠENJA POPISA IMOVINE I OBAVEZA I USKLAĐIVANJA KNJIGOVODSTVENOG STANJA SA STVARNIM STANJEM

("Sl. list grada Prokuplja", br. 33/2019)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se način i rokovi vršenja popisa imovine i obaveza i usklađivanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem koje se utvrđuje popisom.

Član 2

Popisom se utvrđuje stanje nefinansijske imovine, finansijske imovine, obaveze i kapitala budžeta Grada Prokuplja. u skladu sa pravilnikom koji propisuje klasifikacioni okvir i kontni plan za budžetski sistem, kao i usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem koje je utvrđeno popisom.

Član 3

Pre započinjanja popisa vrši se usklađivanje evidencija i stanja glavne knjige sa dnevnikom i pomoćnih knjiga sa glavnom knjigom.

Vršioci popisa dužni su da popis i usklađivanje stanja nefinansijske imovine vrše sa stanjem na dan 31. decembra godine za koju se vrši popis.

Vršioci popisa dužni su da popis i usklađivanje stanja finansijske imovine i obaveza vrše sa stanjem na dan 31. decembra godine za koju se vrši popis.

Član 4

Popis imovine i obaveza može biti redovan i vanredan.

Član 5

Redovan popis vrši se na kraju poslovne godine, sa stanjem na dan 31. decembra godine za koju se vrši popis.

Redovan popis može početi 1. decembra tekuće godine, a po potrebi i ranije, s tim da se stanje po popisu svede na stanje na dan 31. decembra tekuće godine.

Promena stanja imovine i obaveza u toku popisa, unose se u popisne liste na osnovu verodostojnih računovodstvenih isprava.

Član 6

U toku poslovne godine vanredan popis imovine i obaveza može se vršiti u slučaju primopredaje dužnosti lica koje je ovlašćeno da upravlja materijalnim i novčanim sredstvima (računopolagač), prilikom nastanka statusne promene, promene oblika organizovanja, prilikom pribavljanja sredstava i u drugim slučajevima kada to odluči ovlašćeno lice vršioca popisa.

Izuzetno popis knjiga, filmova, fotosa i arhivske građe vrši se jednom u pet godina

Izuzetno, popis robe i materijala u magacinu i prodajnim mestima (restoran, bife i dr.) vrši se u toku godine u situacijama: promene magacionera, promene odgovornog lica - računopolagača, pojave krađe i pronevera, nastanka štete zbog elementarnih nepogoda i dr.

Član 7

Tuđa imovina popisuje se u posebnim popisnim listama koje se najkasnije do 20. januara naredne godine dostavljaju vlasnicima popisne imovine.

Imovina čija je vrednost umanjena zbog oštećenja, neispravnosti, zastarelosti i sl. popisuje se na posebnim popisnim listama.

Imovina koja na dan popisa nije zatečena (imovina na putu, inostranstvu, data u zajam, popravku i sl.) unosi se u posebne popisne liste na osnovu verodostojne dokumentacije, ako do poslednjeg dana nisu primljene popisne liste od pravnih lista kod kojih se imovina nalazi.

Član 8

Utvrđeni manjkovi ne mogu se prebijati sa viškom, osim sporadično u slučaju očigledne zamene pojedinih materijala i robe.

Član 9

Usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem koje se utvrđuje popisom, vrši se na najkasnije do 1. marta tekuće godine za prethodnu godinu, za koju se sastavlja godišnji finansijski izveštaj-završni račun.

Kada se popis vrši posle 31. decembra neophodno je izvršiti svođenje stanja po popisu na dan 31. decembra.

Svođenje stanja po popisu na dan 31. decembar vrši se pomoću računovodstvene dokumentacije.

Član 10

Za organizaciju i pravilnost popisa odgovoran je načelnik Gradske uprave grada Prokuplja ili lice koje on ovlasti.

Načelnik Gradske uprave grada Prokuplja donosi Uputstvo za rad komisije za popis.

Načelnik Gradske uprave posebnim rešenjem obrazuje popisnu komisiju i imenuje predsednika, zamenika predsednika, članove i zamenike članova komisije, utvrđuje se predmet popisa, rok u kome su komisije dužne da izvrše popis, kao i rok za dostavu izveštaja o izvršenom popisu.

Rešenje o obrazovanju popisne komisije dostavlja se svim članovima popisne komisije, a jedan primerak se dostavlja internom revizoru.

U popisnu komisiju ne mogu biti imenovana lica koja rukuju imovinom, odnosno koja su zadužena za imovinu koja je predmet popisa, niti rukovodioci tih lica, kao ni lica koja vode analitičku evidenciju te imovine.

Član 11

Podaci iz računovodstva, odnosno odgovarajućih evidencija o količinama, ne mogu se davati komisiji za popis pre utvrđivanja stvarnog stanja u popisnim listama, koje moraju biti potpisane od predsednika i članova popisne komisije.

Član 12

Predsednik i članovi popisne komisije i njihovi zamenici, odgovorni su za tačnost utvrđenog stanja po popisu, za uredno sastavljanje popisnih lista i iskazivanje u naturalnom i vrednosnom obliku, kao i za blagovremeno vršenje popisa.

Član 13

Po izvršenom popisu, popisna komisija dužna je da sastavi izveštaj o izvršenom popisu, kome se prilažu popisne liste sa izvornim materijalom koji je služio za sastavljen popisnih lista.

Izveštaj o izvršenom popisu predsednik popisne komisije sa predlogom rešenja zajedno sa potpisanim popisnim listama od strane odgovornog lica dostavlja načelniku Gradske uprave ili licu koje on ovlasti i internoj reviziji.

Član 14

Načelnik Gradske uprave u prisustvu predsednika popisne komisije razmatra Izveštaj o izvršenom popisu i donosi rešenje o rezultatima popisa i zaključak:

- o postupku sa utvrđenim manjkom;

- o postupku sa utvrđenim viškom;

- o rashodovanju imovine koja je dotrajala ili više nije upotrebljiva.

Član 15

Izveštaj o izvršenom popisu sa potpisanim popisnim listama i Rešenje o usvajanju Izveštaja o popisu dostavljaju se na knjiženje Računovodstvu u roku od dva dana od dana usvajanja.

Član 16

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Prokuplja".

Član 17

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o popisu imovine i obaveza br: 404-2/11-01 od 26.11.2011. godine.