ODLUKA

O OSNIVANJU APOTEKE NIŠ

("Sl. list grada Niša", br. 92/2006, 92/2016 i 100/2019)

Član 1

Grad Niš osniva zdravstvenu ustanovu Apoteka Niš za obavljanje farmaceutske zdravstvene delatnosti na primarnom nivou za teritoriju grada Niša i opština Aleksinac, Gadžin Han, Doljevac, Merošina, Ražanj i Svrljig na području Nišavskog okruga.

Član 2

Naziv zdravstvene ustanove je "Apoteka Niš" (u daljem tekstu: Apoteka).

Sedište Apoteke je u Nišu, Bul. Dr Zorana Đinđića br. 6.

Član 3

Apoteka je pravno lice sa svojstvom ustanove.

Član 4

U Apoteci se obavlja farmaceutska delatnost koja obuhvata:

1. promociju zdravlja, odnosno zdravstveno vaspitanje i savetovanje za očuvanje i unapređenje zdravlja pravilnom upotrebom lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava;

2. promet na malo lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava, a na osnovu planova za nabavku lekova i medicinskih sredstava za redovne i vanredne potrebe;

3. praćenje savremenih stručnih i naučnih dostignuća u oblasti farmakoterapije i pružanje građanima, zdravstvenim radnicima, drugim zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi, kao i drugim zainteresovanim subjektima, informacija o lekovima i određenim vrstama medicinskih sredstava;

4. davanje pacijentima saveta za pravilnu upotrebu lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava, odnosno uputstava za njihovu pravilnu upotrebu;

5. izradu magistralnih lekova;

5a) izradu galenskih lekova;

5b) izradu i promet na malo pomoćnih lekovitih sredstava/dijetetskih suplemenata;

6. druge poslove u skladu sa zakonom i Uredbom o Planu mreža zdravstvenih ustanova.

Član 5

Sredstva i imovinu za osnivanje i rad Apoteke čine sredstva, imovina, prava i obaveze Apotekarske ustanove Niš, sa bilansnim stanjem na dan stupanja na snagu ove odluke.

Član 6

Sredstva za osnivanje i rad Apoteke su u državnoj svojini.

Član 7

Apoteka počinje sa radom danom upisa u sudski registar.

Danom početka rada Apoteka preuzima prava, obaveze i zaposlene Apotekarske ustanove Niš.

Danom početka rada Apoteke prestaje sa radom Apotekarska ustanova Niš.

Član 8

Organi Apoteke su: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.

Član 9

Direktora imenuje i razrešava osnivač.

Direktor Apoteke imenuje se na četiri godine i može biti ponovo imenovan.

Za direktora može biti imenovano lice koje ispunjava sve uslove propisane Zakonom i Statutom Apoteke.

Član 10

Direktor organizuje rad i rukovodi procesom rada, predstavlja i zastupa Apoteku i odgovoran je za zakonitost rada Apoteke, u skladu sa zakonom.

Direktor podnosi upravnom i nadzornom odboru pismeni tromesečni izveštaj o preuzetim finansijskim obavezama i izvršenju finansijskog plana.

Direktor podnosi upravnom odboru pismeni šestomesečni izveštaj o poslovanju Apoteke, predlaže plan i program rada Apoteke i preduzima mere za njihovo sprovođenje, donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova, obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i Statutom Apoteke.

Direktor prisustvuje sednicama i učestvuje u radu upravnog odbora, bez prava odlučivanja.

Član 11

Upravni odbor Apoteke imenuje i razrešava osnivač.

Upravni odbor Apoteke ima tri člana od kojih je jedan član iz Apoteke a dva člana su predstavnici osnivača.

Upravni odbor Apoteke imenuje se na period od četiri godine.

Mandat svih članova upravnog odbora prestaje istekom mandata upravnog odbora, bez obzira na promene pojedinih članova upravnog odbora.

Lice može biti član upravnog odbora najviše u dva mandata.

Član 12

Upravni odbor Apoteke:

1) donosi statut, uz saglasnost osnivača;

2) donosi druge opšte akte, u skladu sa zakonom;

3) odlučuje o poslovanju;

4) donosi program rada i razvoja;

5) donosi finansijski plan;

6) usvaja godišnji finansijski izveštaj, u skladu sa zakonom;

7) usvaja godišnji izveštaj o popisu imovine i obaveza;

8) daje saglasnost na završni račun;

9) usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju;

10) odlučuje o korišćenju sredstava, u skladu sa zakonom;

11) u slučaju gubitka u poslovanju bez odlaganja obaveštava osnivača;

12) raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za direktora;

13) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Član 12a

Suficit, odnosno višak prihoda nad rashodima Apoteke utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu suficita i pokriće deficita, Statutom, programom rada/ poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem Apoteke.

Odluku o raspodeli suficita, odnosno viška prihoda nad rashodima donosi Upravni odbor Apoteke, uz saglasnost osnivača.

Apoteka je dužna da deo ostvarenog suficita odnosno, viška prihoda nad rashodima uplati u budžet osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.

Dinamika, visina i rok za uplatu dela suficita, odnosno viška prihoda nad rashodima iz stava 3. ovog člana utvrđuje se Odlukom o raspodeli suficita.

Član 13

Nadzorni odbor Apoteke imenuje i razrešava osnivač.

Nadzorni odbor ima 3 člana, od kojih je jedan član iz Apoteke, a dva člana su predstavnici osnivača.

Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Mandat svih članova nadzornog odbora prestaje istekom mandata nadzornog odbora, bez obzira na promene pojedinih članova nadzornog odbora.

Lice može biti član nadzornog odbora najviše u dva mandata.

Član 14

Nadzorni odbor Apoteke obavlja nadzor nad poslovanjem Apoteke.

Nadzorni odbor odlučuje ako je prisutno više od polovine članova nadzornog odbora i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova. Nadzorni odbor podnosi osnivaču izveštaj o svom radu, najmanje dva puta godišnje.

Izveštaj iz stava 3. ovog člana obuhvata, između ostalog, izveštaj o nadzoru nad radom direktora i upravnog odbora Apoteke, koji uključuje realizaciju finansijskog plana na osnovu godišnjeg finansijskog izveštaja Apoteke, završni račun Apoteke, godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apoteke, izveštaj o korišćenju sredstava Apoteke u skladu sa zakonom, kao i druga pitanja koja su od značaja za finansijsku održivost Apoteke.

Član 15

Osnivač će imenovati privremene organe Apoteke u osnivanju, koji će obavljati funkciju do imenovanja organa Apoteke.

Član 16

Privremeni Upravni odbor Apoteke će doneti statut najkasnije 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Nakon usvajanja statuta, osnivač imenuje organe Apoteke po Zakonu.

Član 17

Do imenovanja direktora u Apoteci će obavljati poslove i vršiti njegova ovlašćenja, direktor Apotekarske ustanove Niš mr ph Dragana Jovanović.

Član 18

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Apoteke Niš

("Sl. list grada Niša", br. 92/2016)

Član 6

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".