ODLUKA
O ZELENIM POVRŠINAMA NA TERITORIJI GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 23/2018 i 34/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom reguliše se održavanje javnih zelenih površina na teritoriji grada Pančeva.

Održavanje javnih zelenih površina je uređenje, tekuće i investiciono održavanje, rekonstrukcija i sanacija zelenih, rekreativnih površina i priobalja.

Član 2

Pod zelenim površinama u smislu ove odluke podrazumevaju se površine utvrđene urbanističkim planovima /uređene i neuređene/ u okviru granica definisanih urbanističkim planovima u čijoj osnovi su sadržani hortikulturni elementi različitih kategorija.

Zelene površine dele se na:

1. Javne zelene površine privedene nameni:

- parkovi

- skverovi

- zelene površine duž saobraćajnica/ulični travnjaci i drvoredi, zelene trake duž staza, cvetnjaci, žive ograde, žardinjere i sl.

- zelene površine u stambenim blokovima

- javna dečija igrališta

- park šume

- spomen groblja i spomen obeležja

- zelene površine duž leve strane reke Tamiš (šetalište uz rečno korito)

- zaštitni zeleni pojasevi

2. Zelene površine specijalnih namena:

- zelene površine u krugu preduzeća i drugih pravnih lica

- zelene površine za sport i rekreaciju

- zelene površine bolničkih komleksa i drugih zdravstvenih ustanova

- rasadnici

- zelene površine škola i dečijih ustanova

- zelene površine grobalja.

Član 3

Pod uređivanjem zelenih površina u smislu odredaba ove odluke podrazumeva se rekonstrukcija postojećih i podizanje novih zelenih površina (u daljem tekstu uređenje).

Uređenje javnih zelenih površina i zelenih površina specijalnih namena određuje se urbanističkim planom u skladu sa Zakonom.

Član 4

Pod održavanjem zelenih površina podrazumevaju se nega postojeće vegetacije i njihovo estetsko i funkcionalno održavanje/orezivanje stabala, seča trulih stabala, okopavanje, prskanje, košenje travnjaka, zalivanje, sakupljanje i odnošenje biljnog otpada nastalog na javnoj površini, formiranje i održavanje cvetnjaka jednogodišnjeg cveća i terena, orezivanje ružičnjaka i sl.

Član 5

Pod zaštitom zelenih površina podrazumevaju se mere za zaštitu od požara i drugih elementarnih nepogoda, zaštitu od uništavanja, oštećenja, organizovanje čuvarske službe i slično.

Pod zaštitom bilja podrazumevaju se fitopatološke, etnomološke i druge mere, koje su neophodne za zaštitu bilja od bolesti, štetočina na javnim zelenim površinama prilikom njihovog korišćenja i održavanja.

Član 6

Javne zelene površine iz člana 2. stav 2. tačka 1. ove Odluke na području naseljenog mesta Pančevo i naseljenog mesta Ivanovo održava Javno komunalno preduzeće"Zelenilo" Pančevo, a u naseljenim mestima Banatski Brestovac, Banatsko Novo Selo, Glogonj, Dolovo, Jabuka, Kačarevo, Omoljica i Starčevo, održavaju javna komunalna preduzeća koja su osnovana za naseljena mesta (u daljem tekstu Komunalno preduzeće), u skladu sa zakonom, Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti ("Sl. glasnik RS" br. 13/18, 66/18 i 51/19) i ovom odlukom.

Mesečnu kontrolu izvedenih radova na održavanju javnih zelenih površina na teritoriji grada Pančeva, vrši Komisija za potvrđivanje izvedenih radova (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika, zamenika predsednika i pet članova koje imenuje rešenjem Gradonačelnik grada Pančeva. Predsednik i četiri člana imenuju se iz redova zaposlenih u Gradskoj upravi grada Pančeva. Zamenik predsednika i jedan član imenuje se iz redova zaposlenih u Komunalnom preduzeću.

Zadatak komisije je da na osnovu izvršenog uvida u dokumentaciju o poslovima održavanja zelenih površina koje obavlja Komunalno preduzeće, a po potrebi i drugu odgovarajuću dokumentaciju, kao i proverom stanja na terenu, sačinjava mesečni izveštaj kojim potvrđuje obim izvedenih radova na održavanju javnih zelenih površina na teritoriji grada Pančeva u prethodnom mesecu i daje mišljenja za uklanjanje postojećih zdravih stabala sa javne zelene površine ili iz drvoreda u skladu sa članom 24. ove odluke.

Zelene površine specijalnih namena iz člana 2. stav 2. tačka 2. ove odluke održavaju preduzeća i druga pravna lica koja koriste te površine.

Član 7

Javne zelene površine iz člana 2. stav 2. tačka 1. ove odluke uređuju, održavaju i štite se na osnovu srednjoročnog i godišnjeg programa.

Godišnje programe donosi Nadzorni odbor Komunalnog preduzeća najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu, na koje saglasnost daje Gradsko veće grada Pančeva.

Srednjoročne programe za period od 5 godina donosi Nadzorni odbor Komunalnog preduzeća na koje saglasnost daje Gradsko veće grada Pančeva.

Srednjoročni i godišnji program održavanja i zaštite javnih zelenih površina sadrže:

1. Specifikaciju javnih zelenih površina predviđenih za održavanje i zaštitu

2. Aktivnosti na uređivanju, održavanju i zaštiti javnih zelenih površina

3. Dinamiku i rokove pojedinih aktivnosti iz Programa

4. Planirana sredstava iz budžeta grada za realizaciju programa.

Član 8

Komunalna preduzeća u naseljenim mestima grada Pančeva su dužna da za svaku kalendarsku godinu donesu svoj program uređivanja, održavanja i zaštite javnih zelenih površina za svoju teritoriju najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu, na koje saglasnost daje Gradsko veće grada Pančeva.

Član 9

Sredstva za uređenje, odražavanje i zaštitu javnih zelenih površina obezbeđuju se iz budžeta grada Pančeva, kao i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

Sredstva za održavanje zelenih površina specijalnih namena obezbeđuju se iz sopstvenih sredstava investitora - korisnika i iz posebnih namenskih sredstava.

Član 10

Za održavanje javnih zelenih površina Nadzorni odbor Komunalnog preduzeća donosi cenovnik usluga održavanja javnih zelenih površina, a na koji saglasnost daje Skupština grada.

II IZVOĐENJE RADOVA NA JAVNIM ZELENIM POVRŠINAMA

Član 11

Uređenje javnih zelenih površina vrši se prema projektno - tehničkoj dokumentaciji u skladu sa urbanističkim planovima i drugim tehničkim propisima i standardima.

Projekti za javne zelene površine moraju se raditi istovremeno sa arhitektonskom osnovom građevinskog objekta i okolnog kompleksa radi usklađivanja sa projektima pratećih instalacija i saobraćaja.

Projekti uređenja postojećih javnih zelenih površina i izgradnje novih moraju sadržati snimak postojećeg stanja zelenih površina i svih instalacija i opreme na toj lokaciji.

Projekti iz stava 2. i 3. ovog člana moraju sadržati rešenje u pogledu obezbeđenja dovoljnih količina vode za održavanje zelenih površina (hidrantska mreža) osim za manje javne zelene površine za koje to nije celishodno, kao i rešenje u odnosu na efikasno odvođenje atmosferskih voda.

Kod podizanja novih javnih zelenih površina sadni materijal je potrebno usađivati po izvođačkom projektu pejzažne arhitekture (planu ozelenjavanja), a prema overenoj projektno - tehničkoj dokumentaciji.

Investitor je dužan da pre izvođenja radova na javnim zelenim površinama (na izgradnji novih ili sanaciji postojećih instalacija i sl.) obezbedi stručni nadzor Komunalnog preduzeća.

Član 12

Investitor odnosno izvođač radova, ili neko drugo pravno ili fizičko lice, dužni su da, kada su u pitanju nove javne zelene površine, iste urede u roku od 3 meseca, a najkasnije u periodu mirovanja vegetacije i nakon toga izvrše tehnički prijem objekata.

Investitor, odnosno izvođač radova ili drugo pravno ili fizičko lice koje je uredilo javnu zelenu površinu dužno je da tu površinu, u roku od 15 dana od dana dostavljanja odobrenja za upotrebu, preda na održavanje Komunalnom preduzeću.

Član 13

Zabranjeno je izvođenje radova na javnoj zelenoj površini bez građevinske dozvole, a protiv investitora i izvođača radova koji su započetim radovima oštetili ili uništili javne zelene površine, biće preduzete mere u skladu sa ovom odlukom.

Nakon završetka radova investitor, odnosno izvođač radova je dužan da u roku od mesec dana ukloni sav otpadni materijal, kao i sve objekte i uređaje koji su bili postavljeni za potrebe gradilišta.

Ukoliko investitor, odnosno izvođač radova postupa suprotno stavu 1. i 2. ovog člana, Komunalno preduzeće naložiće otklanjanje uočenih nedostataka i nepravilnosti preko nadležne inspekcije, a o trošku investitora, odnosno izvođača radova.

Troškovi Komunalnog preduzeća u vezi otklanjanja uočenih nedostataka i nepravilnosti određuje se na osnovu cenovnika iz člana 10. ove odluke.

Član 14

Ako se ošteti ili uništi javna zelena površina i biljni zasadi na njoj, zbog izgradnje, rekonstrukcije i adaptacije objekta ili drugih razloga / nepropisnog parkiranja, deponovanja građevinskog materijala, šuta, ostavljenih neispravnih vozila, istovara i deponovanja ogreva, izvođenje građevinskih radova, postavljanje montažnih i drugih pokretnih objekata, pretvaranja javne zelene površine - travnjaka u parking i sl., mora se revitalizovati oštećena, odnosno nadoknaditi šteta na uništenoj javnoj zelenoj površini i biljnim zasadima.

Revitalizacija javne zelene površine i biljnog zasada iz stava 1. ovog člana podrazumeva radnje ili aktivnosti na obnavljanju oštećenog / ili saniranje posledica oštećenja / zasada na mestu gde je isti oštećen.

Šteta na uništenim javnim zelenim površinama i biljnim zasadima nadoknađuje se Komunalnom preduzeću koje će obnoviti biljne zasade i travnjake na tom mestu, odnosno na drugom odgovarajućem mestu, u skladu sa urbanističkim planovima koji se donose za grad Pančevo.

Nadoknadu štete Komunalnom preduzeću, odnosno troškove revitalizacije na uništenoj javnoj zelenoj površini i biljnim zasadima, na osnovu procene štete predstavnika Komunalnog preduzeća, snosi lice koje je štetu prouzrokovalo.

Visina štete prouzrokovane na javnim zelenim površinama, odnosno naknade za obnavljanje biljnog zasada, određuje se na osnovu cenovnika iz člana 10. ove odluke.

Član 15

Vlasnik, odnosno korisnik poslovnog prostora dužan je da prilikom postavljanja letnje bašte propisno obezbedi drveće i omogući njegov nesmetan rast, kao i da pribavi tehničke uslove prilikom izrade projekta bašte.

Ukoliko vlasnik, odnosno korisnik poslovnog prostora postavi letnju baštu suprotno tehničkim uslovima iz prethodnog stava 1. i time načini štetu na javnoj zelenoj površini, nadoknadu štete Komunalnom preduzeću, odnosno troškove revitalizacije na uništenoj javnoj zelenoj površini i biljnim zasadima, na osnovu procene štete predstavnika Komunalnog preduzeća, snosi vlasnik, odnosno korisnik poslovnog prostora.

Visina štete prouzrokovane na javnim zelenim površinama, odnosno naknade za obnavljanje biljnog zasada, određuje se na osnovu cenovnika iz člana 10. ove odluke.

Član 16

Javne zelene površine u blizini stambenih i poslovnih objekata moraju biti uređivane, održavane i zaštićene tako da u većoj meri ne zaklanjaju dnevno svetlo, odnosno na drugi način ometaju korišćenje objekata.

Uređivanje, održavanje i zaštita javnih zelenih površina u manjem obimu, koje se nalaze u neposrednoj blizini stambenih i poslovnih zgrada mogu dobrovoljnim radom vršiti stanari uz prethodnu saglasnost i stručnu pomoć Komunalnog preduzeća.

III PRAVA I OBAVEZE KOMUNALNOG PREDUZEĆA

Član 17

Komunalno preduzeće dužno je, da se u okviru utvrđenog programa stara o redovnom i urednom održavanju javnih zelenih površina.

Održavanje i zaštita javnih zelenih površina obuhvata:

1. Negovanje i obnavljanje biljnog materijala na zelenim površinama,

2. Uklanjanje biljnog otpada nastalog na toj površini,

3. Preduzimanje mera zaštite zelenila od bolesti i štetočina,

4. Uređenje i obnova zelenih površina posle elementarnih nepogoda,

5. Uklanjanje snega i leda sa stabala i šiblja, u cilju sprečavanja lomova grana.

Održavanje biljnog materijala i parkovskog mobilijara na javnim zelenim površinama i javnim dečijim igralištima, poverava se Komunalnom preduzeću, uz obezbeđenje sredstava iz budžeta.

Član 18

Komunalno preduzeće dužno je, da na javnim zelenim površinama iz ove odluke održava postavljeni parkovski mobilijar, kao i da organizuje čuvarsku službu za parkove za čije obezbeđenje su određena namenska sredstva iz budžeta grada Pančeva.

Član 19

Komunalno preduzeće dužno je da komunalnoj inspekciji, dostavi Godišnji - dinamički plan održavanja javnih zelenih površina u skladu sa Godišnjim programom najkasnije do 31.marta tekuće godine.

Komunalno preduzeće dužno je da na osnovu pismenog naloga organizacionih jedinica Gradske uprave nadležnih za komunalne poslove i zaštitu životne sredine, vrši i vanredne poslove, u vezi sa komunalnom delatnošću i zaštitom životne sredine u slučaju elementarnih nepogoda i slično.

Član 20

Komunalno preduzeće je dužno da vodi evidenciju (katastar) javnih zelenih površina i evidenciju o stanju biljnog materijala, parkovskog mobilijara na tim površinama uz odgovarajuću naknadu.

Član 21

Komunalno preduzeće kojem su povereni poslovi održavanja javnih zelenih površina može vršiti nadzor u skladu sa Zakonom, nad izvođenjem radova na javnoj zelenoj površini i obaveštavati nadležnu građevinsku inspekciju, ukoliko se prilikom izvođenja radova odstupa od projektno - tehničke dokumentacije.

IV BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA I JAVNIH KOMUNALNIH OBJEKATA

Član 22

Komunalno preduzeće odnosno druga organizacija, ukoliko vrši orezivanje stabala, dužno je da nakon obavljenog posla sa javne površine uklone sav otpadni materijal (granje, lišće i sl.).

Član 23

Drvoredi duž ulica kroz naselje, moraju se održavati i redovno orezivati radi obezbeđenja vidljivosti na putevima i smanjenja prljanja kolovoza lišćem i suvim granama koje mogu ugroziti bezbednost saobraćaja, a po nalogu nadležne inspekcije.

Drvoredi se moraju održavati, tako da se redovno vrši uklanjanje grana sa stabala nad kolovozom u visini manjoj od 7,0 m računajući od najviše tačke kolovoza.

Ograda od ukrasne živice se ne može saditi na udaljenosti manjoj od 0,70 m. od kolovoza i ne sme biti viša od 60 cm.

Član 24

Orezivanje zdravih stabala na javnim površinama vrši Komunalno preduzeće.

Uklanjanje postojećih zdravih stabala sa javne zelene površine ili iz drvoreda, može se vršiti samo u cilju realizacije urbanističkog plana, otklanjanja smetnji u drumskom saobraćaju, otklanjanja smetnji na drugim objektima ( u slučaju da je stablo na udaljenosti takvoj da ugrožava objekat), na električnim, telefonskim i drugim vazdušnim vodovima i obezbeđenja ulaza u novoizgrađene zelene površine.

Uklanjanje zdravih stabala sa javne zelene površine vrši Komunalno preduzeće po rešenju komunalnog inspektora, uz prethodno mišljenje Komisije iz člana 6. ove odluke.

Gradsko veće grada Pančeva može odobriti da se javne zelene površine upotrebe za sportske vežbe, priredbe, izložbe i slično uz uplatu depozita na račun Komunalnog preduzeća za nadoknadu eventualne štete od strane korisnika tih površina, a na osnovu odluke Nadzornog odbora Komunalnog preduzeća.

Visina depozita određuje se po važećem cenovniku Komunalnog preduzeća iz člana 10. ove odluke.

V ZAŠTITA BILJNIH ZASADA NA JAVNIM ZELENIM POVRŠINAMA

Član 25

Radi zaštite javnih zelenih površina iz ove odluke zabranjeno je uklanjanje zdravog drveća kao i znatno menjanje njegovog izgleda, orezivanjem bez odobrenja nadležne komisije, odnosno Komunalnog preduzeća.

Biljni zasadi na javnim zelenim površinama obuhvataju: drveće, šiblje, perene, cveće, travnjake i površine zemljišta namenjene za zasade.

Član 26

Žive ograde moraju se formirati / orezivati / prema utvrđenom obliku i visini za tu konkretnu vrstu živice, najmanje u roku kada pojedinačne grane živice prerastaju utvrđeni oblik najviše za 10 cm.

Žive ograde moraju se redovno čistiti od korova i okopavati zemljište duž obe strane živice.

Član 27

Dekorativno šiblje mora se redovno okopavati sa potrebnim čišćenjem od korova i redovno formirati u zavisnosti od vrste dekorativnog šiblja.

Član 28

Ružičnjaci, cvetnjaci i žardinjere moraju se redovno održavati potrebnim okopavanjem, zalivanjem, obnavljanjem, zagrtanjem ruža i drugog cveća u jesen i odgrtanjem pred proleće, kao i posebnim prihranjivanjem.

Član 29

Stabla i drvoredi na javnoj zelenoj površini održavaju se redovno kroz uklanjanje, čišćenje divljih izraslih nepoželjnih grana oko korenja na stablu i ispod krune.

Oblikovanje krune treba da odgovara predmetnoj vrsti drveta i da bude u skladu sa zahtevima u vezi saobraćaja, nadzemnih instalacija i zaštite građevinskih objekata.

Član 30

Košenje trave i drugih sličnih zasada na javnim zelenim površinama mogu vršiti Komunalno preduzeće i fizička i pravna lica ispred svojih objekata uz saglasnost Komunalnog preduzeća.

VI MERE ZAŠTITE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

Član 31

Na javnim zelenim površinama zabranjeno je:

1. Obaranje i uklanjanje drveća i vađenje panjeva bez prethodnog odobrenja izdatog u skladu sa odredbama ove odluke,

2. Orezivanje i skidanje grana i vrhova sa drveća i šiblja suprotno odredbama ove odluke,

3. Uklanjanje cveća i lišća, orezivanje i lomljenje drveća i šiblja, seča drveća i drvorednih sadnica, granja drveća, mladica i vrhova, kidanje četinara i drugih biljaka,

4. Urezivanje imena i znakova na stablima, klupama i ostalim objektima, oštećenje, uništavanje i pomeranje graničnih belega, zakivanje eksera i klinova u stabla, kačenje zaštitne ograde prilikom građevinskih radova,

5. Loženje vatre i paljenja stabala, suvog lišća i grana,

6. Kretanje i parkiranje vozila/motornih vozila, bicikla i sl./ kao i pranje vozila na travnjacima i javnim česmama i hidrantima,

7. Kretanje van staze, sedenje i ležanje na travnjacima osim u park šumama, šetanje pasa bez povodca,

8. Klizanje, sankanje, igranje fudbala i sl. na travnjacima, travnatim terenima i stazama kao i postavljanje terena za ove sportove pored drvorednih i drugih stabala bez odobrenja nadležnog organa,

9. Istovar materijala, robe i ambalaže, otpadaka i sl, na travnjacima, travnatim terenima i stazama kao i njihov smeštaj pored drvorednih i drugih stabala bez odobrenja nadležnog organa,

10. Uništavanje javne rasvete,

11. Stajanje na klupama, premeštanje korpi za otpatke i dečijih rekvizita, sedenje na naslonu klupe,

12. Igranje odraslih na dečijim igralištima i upotrebljavanje dečijih rekvizita protivno njihovoj nameni,

13. Penjanje na drveće, instalacije, ogradu i druge objekte,

14. Kopanje zemlje, šljunka i peska,

15. Vađenje kamenja i seča busenja, skupljanje i odnošenje trave,

16. Raskopavanje zemljišta, kopanje rovova, kanala i sl. bez odobrenja nadležnog organa,

17. Postavljanje šipke za trešenje, vaga, panoa, obeležja, zabavnih radnji, kamp kućica, samovoljno sađenje drveća i samovoljno uređivanje terena,

18. Menjanje humusnog sloja zemljišta koje je predviđeno za zelenu površinu i oštećenje postojeće vegetacije za vreme gradnje, njeno zatrpavanje zemljom i drugim materijalom, ostavljanje otpadnog materijala i uređaja po završetku objekta, betoniranje javnih zelenih površina,

19. Puštanje stoke i živine na javnu zelenu površinu,

20. Bacanje papira i otpadaka, istresanje smeća, piljevina, pepela, bacanje odrezanog šiblja, grana i slično,

21. Ubijanje, hvatanje i gonjenje ptica, uništavanje gnezda i hrane,

22. Neuredno održavanje žive ograde,

23. Oštećenja drveća, šiblja i živica guljenjem, ljuštenjem kore stabla zasecanjem, savijanjem, gaženjem, zabijanjem eksera, bušenjem ili na drugi način,

24. Oštećenje, uništavanje opreme zelenih površina kao što su ograde klupe, stolovi, stolice, sprave za igru dece, gnezdišta i hranilišta za ptice, sanitarni uređaji, uređaji javne rasvete, spomenici i izložene skulpture,

25. Kopanje i odnošenje zemlje sa javnih zelenih površina,

26. Vađenje kamene kocke i drugog ugrađenog materijala na travnjacima i drugim travnatim terenima, stazama, putevima bez prethodno pribavljenog odobrenja,

27. Istovar građevinskog i drugog materijala na travnjacima i drugim travnatim terenima, stazama, putevima bez prethodno pribavljenog odobrenja,

28. Penjanje na spomenike i izložene skulpture,

29. Rasturanje otpadnih materijala,

30. Skidanje zaštitnih naprava ili materijala kojima se omotavaju drveća, cveće ili druge sadnice ili koje se stavljaju na travu u cilju njene zaštite,

31. Gađanje ptica i gađanje u metu vazdušnom puškom, praćkom i na drugi način,

32. Oslanjanje težih predmeta, /bicikla i slično/ o drveće čime se drveće može oštetiti,

33. Lomljenje i uklanjanje sadnica,

34. Vršinje radnji koje za posledicu imaju oštećenje biljnog i živog sveta, kao i objekata opšte upotrebe.

35. Sadnja drveća, žbunja i drugog biljnog materijala suprotno odredbama ove odluke.

VII POSTUPANJE I OVLAŠĆENJA JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 32

Ako dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju poslova održavanja javnih zelenih površina usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Komunalno preduzeće je obavezno da odmah, bez odlaganja, preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:

- radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u obavljanju poslova održavanja javnih zelenih površina;

- zaštiti komunalne objekte i uređaje od daljih kvarova ili havarija, i

- preduzme i druge mere koje utvrdi osnivač.

Član 33

U slučajevima iz člana 32. ove odluke Komunalno preduzeće je obavezno da istovremeno sa preduzimanjem mera obavesti osnivača o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.

Kada osnivač primi obaveštenje, dužan je da bez odlaganja:

1. naredi mere za zaštitu komunalnih objekata koji su ugroženi, kao i druge imovine;

2. predloži mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere u cilju obavljanja komunalne delatnosti;

3. angažuje drugo Komunalno preduzeće ili preduzetnika da obavlja poslove održavanja javnih zelenih površina do otklanjanja poremećaja, i

4. utvrdi razloge i eventualno odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju delatnosti, kao i odgovornost za naknadu eventualne štete.

Član 34

U slučaju prekida u obavljanju poslova koji se odnose na održavanje javnih zelenih površina usled štrajka, Komunalno preduzeće je obavezno da obezbedi minimum procesa rada u skladu sa aktom osnivača. Kad takav akt nije donet, mogu se preduzeti posebne mere utvrđene Zakonom o komunalnim delatnostima ako bi usled toga mogla da nastupi neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za život i zdravlje ljudi i bezbednost ljudi i imovine, ili drugih neophodnih uslova za život i rad korisnika ove komunalne usluge.

VIII IZJAŠNJAVANJE KORISNIKA KOMUNALNIH USLUGA O KVALITETU USLUGA

Član 35

Komunalno preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: Izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana. Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, Komunalno preduzeće objavljuje u sredstvima javnog informisanja, u elektronskom obliku na internet stranici Komunalnog preduzeća i na internet stranici grada Pančeva.

Komunalno preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja dostavi osnivaču izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Komunalnog preduzeća, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Pančeva za komunalne poslove u saradnji sa ostalim organizacionim jedinicama Gradske uprave grada Pančeva, sastavljaju Nacrt mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i zajedno sa Izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih usluga Komunalnog preduzeća, dostavlja Gradskom veću grada Pančeva. Gradsko veće grada Pančeva donosi mere za otklanjanje navedenih nedostataka, sa rokom za preduzimanje mera radi otklanjanja nedostataka, koji ne može biti duži od 90 dana.

Gradsko veće grada Pančeva dostavlja usvojene mere za otklanjanje navedenih nedostataka Skupštini grada Pančeva, radi obaveštavanja.

IX NADZOR

Član 36

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši komunalna inspekcija.

Komunalno policijske poslove pri vršenju nadzora nad održavanjem komunalnog reda obavlja komunalna policija.

Član 37

Oštećenje ili uništenje biljnog zasada na javnim zelenim površinama konstatuje komunalni policajac ili komunalni inspektor na osnovu neposrednog opažanja, ili po pismenoj prijavi pravnih i fizičkih lica.

Komunalni inspektor sastavlja zapisnik i na osnovu istog donosi odgovarajuće rešenje za obnovu oštećenog ili uništenog biljnog zasada uz utvrđivanje iznosa naknade za obnavljanje biljnog zasada koja se uplaćuje na žiro račun Komunalnog preduzeća.

Visinu novčanog iznosa na ime naknade za nabavku i sadnju utvrđuje se po važećem cenovniku Komunalnog preduzeća iz člana 10. ove odluke.

Član 38

Ukoliko komunalni inspektor utvrdi da subjekti koji su dužni da izvrše obavezu po odredbama ove Odluke, tu svoju obavezu ne izvršavaju na propisani način, ili utvrdi da se pravno ili fizičko lice ponaša suprotno odredbama ove odluke, narediće rešenjem otklanjanje utvrđenih nedostataka.

Ako izvršenik ne postupi po rešenju nadležnog inspektora, obezbediće se izvršenje rešenja preko drugog lica na teret izvršenika.

X KAZNENE ODREDBE

Član 39

Novčanom kaznom od 60.000 dinara kazniće se Komunalno preduzeće za prekršaj ako javne zelene površine ne održava na način propisan članom 17. ove odluke.

Istom kaznom kazniće se Komunalno preduzeće ako ne izvrši obaveze iz člana 19. i 20. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. i 2. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u Komunalnom preduzeću novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Član 40

Novčanom kaznom od 60.000 dinara kazniće se preduzeće ili drugo pravno lice za prekršaj, ukoliko postupi protivno odredbama čl. 11., 12., 13., 14., 15., 16., člana 25. stav 1. i člana 31. ove Odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u preduzeću ili drugom pravnom licu novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana Odluke kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 30.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana Odluke kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 10.000 dinara.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o zelenim površinama na teritoriji grada Pančeva ("Sl. list grada Pančeva", br. 11/15 i 38/16).

Član 42

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".