PRAVILNIK
O POSTUPKU RACIONALIZACIJE KAPITALNIH PROJEKATA

("Sl. glasnik RS", br. 87/2019)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se sadržaj, obrasci, rokovi i način dostavljanja dokumentacije koja se podnosi u cilju pokretanja i sprovođenja postupka racionalizacije kapitalnog projekta.

Član 2

Postupak racionalizacije kapitalnog projekta je postupak koji se pokreće, u cilju racionalizacije kapitalnog projekta, ukoliko ključni pokazatelji učinka kapitalnog projekta znatno odstupe od utvrđenih referentnih vrednosti.

II POKRETANJE POSTUPKA RACIONALIZACIJE KAPITALNOG PROJEKTA

Član 3

Analizom ključnih pokazatelja učinka ministarstvo nadležno za poslove finansija (u daljem tekstu: Ministarstvo finansija), odnosno organ nadležan za poslove finansija autonomne pokrajine ili lokalne samouprave, utvrđuje da li se projekat sprovodi u skladu sa planom implementacije i izveštajem o napretku implementacije kapitalnog projekta.

Ukoliko se analizom iz stava 1. ovog člana učinka utvrdi da se projekat ne sprovodi u skladu sa planom implementacije i izveštajem o napretku implementacije kapitalnog projekta, Ministarstvo finansija, odnosno organ nadležan za poslove finansija autonomne pokrajine ili lokalne samouprave, o tome obaveštava ovlašćenog predlagača, saglasno članu 20. stav 2. Uredbe o upravljanju kapitalnim projektima ("Službeni glasnik RS", broj 51/19 - u daljem tekstu: Uredba).

Obaveštenje iz stava 2. ovog člana sadrži nalog i rok ovlašćenom predlagaču da dostavi obrazloženje razloga zbog čega se projekat ne sprovodi u skladu sa planom implementacije, tj. obrazloženje razloga za odstupanje pokazatelja učinka od utvrđenih referentnih vrednosti i predlog mera za njihovo otklanjanje.

Rok za dostavljanje obrazloženja iz stava 3. ovog člana, određuje Ministarstvo finansija, uzimajući u obzir okolnosti slučaja, s tim da taj rok ne može biti duži od 60 dana od dana dostavljanja obaveštenja ovlašćenom predlagaču.

Nakon prijema i analize obrazloženja iz stava 3. ovog člana, Ministarstvo finansija, odnosno organ nadležan za poslove finansija autonomne pokrajine ili lokalne samouprave, saglasno odredbama ovog pravilnika odlučuje o podnošenju predloga nadležnoj Komisiji za kapitalne investicije o pokretanju postupka racionalizacije projekta u skladu sa Uredbom.

Predlog o pokretanju postupka racionalizacije projekta, može da sadrži i mišljenje Ministarstva finansija o potrebi i razlozima za pokretanje ovog postupka, te sugestijama o načinu sprovođenja i eventualnim aktivnostima koje je potrebno sprovesti tokom racionalizacije projekta.

Ministarstvo finansija, odnosno organ nadležan za poslove finansija autonomne pokrajine ili lokalne samouprave, uz predlog o pokretanju postupka racionalizacije projekta, nadležnoj Komisiji za kapitalne investicije dostavlja i obrazloženje ovlašćenog predlagača stava 3. ovog člana.

III SPROVOĐENJE POSTUPKA RACIONALIZACIJE KAPITALNOG PROJEKTA

Član 4

Nadležna Komisija za kapitalne investicije, na osnovu obrazloženja iz člana 3. stav 3. ovog pravilnika i predloga Ministarstva finansija, odnosno organa nadležnog za poslove finansija autonomne pokrajine ili lokalne samouprave, o pokretanju postupka racionalizacije projekta iz člana 3. st. 4. i 5. ovog pravilnika donosi odluku o svrstavanju projekta na spisak (listu) za racionalizaciju.

Ukoliko nadležna Komisija za kapitalne investicije donese odluku da se projekat svrsta na spisak (listu) za racionalizaciju, istu, posredstvom Ministarstva finansija, dostavlja ovlašćenom predlagaču.

Ukoliko nadležna Komisija za kapitalne investicije donese odluku da se projekat ne svrsta na spisak (listu) za racionalizaciju, odnosno da se ne sprovodi postupak racionalizacije projekta, istu, posredstvom Ministarstva finansija, dostavlja ovlašćenom predlagaču.

Član 5

Spisak (lista) za racionalizaciju sačinjava se u pisanom obliku.

Spisak (lista) za racionalizaciju sadrži: redni broj projekta; oznaku projekta; naziv ovlašćenog predlagača; sažet opis osnovnih karakteristika projekta; sažeto obrazloženje razloga za svrstavanje projekta na ovu listu.

Spisak (lista) za racionalizaciju može da sadrži i preliminarno mišljenje nadležne Komisije za kapitalne investicije o načinu na koji treba da se sprovede racionalizacija projekta.

Član 6

Nakon donošenja odluke nadležne Komisije za kapitalne investicije o svrstavanju projekta na spisak (listu) za racionalizaciju, ovlašćeni predlagač sačinjava plan racionalizacije projekta.

Ovlašćeni predlagač, u roku od 180 dana od dana prijema odluke o svrstavanju projekta na spisak (listu) za racionalizaciju, dostavlja Ministarstvu finansija, odnosno organu nadležnom za poslove finansija autonomne pokrajine ili lokalne samouprave plan racionalizacije projekta, koji isti prosleđuju nadležnoj Komisiji za kapitalne investicije.

Ovlašćeni predlagač može podneti Komisiji za kapitalne investicije, preko Ministarstva finansija, obrazloženi predlog za produženje roka iz stava 2. ovog člana.

O predlogu iz stava 3. ovog člana, odlučuje Komisija za kapitalne investicije i posredstvom Ministarstva finansija obaveštava ovlašćenog predlagača.

Član 7

Plan racionalizacije projekta sačinjava se u pisanom obliku.

Plan racionalizacije projekta sadrži: opšte informacije i podatke koji podrazumevaju podatke o projektu i ovlašćenom predlagaču; sažet opis projekta; plan i dinamiku realizacije projekta (sa posebno iskazanom dinamikom finansijske realizacije projekta) koja je bila predviđena u planu implementacije projekta; sažet prikaz svih aktivnosti, koje su do dana podnošenja ovog plana sprovedene u vezi sa projektom; predlog o načinu sprovođenja racionalizacije projekta (korekcija projekta, odlaganje projekta ili gašenje projekta); uporednu analizu različitih načina sprovođenja racionalizacije projekta (korekcija projekta, odlaganje projekta ili gašenje projekta), sa obrazloženjem razloga zašto je odabrani način racionalizacije projekta najpovoljniji; stav ovlašćenog predlagača o preliminarnom mišljenju nadležne Komisije za kapitalne investicije o načinu na koji treba da se sprovede racionalizacija projekta, ukoliko je isto dato; opis radnji i aktivnosti koje je potrebno sprovesti u cilju racionalizacije projekta; dinamiku aktivnosti koje je potrebno sprovesti tokom racionalizacije projekta (sa posebno iskazanom dinamikom finansijskih aktivnosti) i sažet prikaz/rezime plana za racionalizaciju projekta.

Prilikom izrade plana racionalizacije projekta, ovlašćeni predlagač analizira i studiju izvodljivosti ili studiju opravdanosti, stavljajući u odnos podatke i analize sadržane u studiji izvodljivosti ili studiji opravdanosti sa razlozima za racionalizaciju projekta.

Obrazac - Plan racionalizacije kapitalnog projekta, odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Lice koje je na osnovu zakona i drugih propisa ovlašćeno da zastupa i predstavlja ovlašćenog predlagača, potpisuje obrazac iz stava 4. ovog člana i garantuje za tačnost podataka navedenih u njima.

Član 8

Nakon prijema plana racionalizacije projekta iz člana 7. ovog pravilnika nadležna Komisija za kapitalne investicije, donosi odluku o istom i dostavlja je, posredstvom Ministarstva finansija, ovlašćenom predlagaču.

IV ZAVRŠNA ODREDBA

Član 9

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a počinje da se primenjuje od dana početka primene Uredbe.

Obrazac koji je sastavni deo ovog pravilnika, objavljen u "Sl. glasniku RS", br. 87/2019, možete pogledati OVDE