UREDBA
O UTVRĐIVANJU DRŽAVNOG PROGRAMA OBNOVE INFRASTRUKTURE OŠTEĆENE ILI PORUŠENE USLED DEJSTVA POPLAVA I GRADA U JUNU 2019. GODINE, KOJA JE U NADLEŽNOSTI JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE

("Sl. glasnik RS", br. 88/2019)

Član 1

Ovom uredbom utvrđuje se Državni program obnove infrastrukture oštećene ili porušene usled dejstva poplava i grada u junu 2019. godine, koja je u nadležnosti jedinice lokalne samouprave.

Član 2

Državni program obnove infrastrukture oštećene ili porušene usled dejstva poplava i grada u junu 2019. godine, koja je u nadležnosti jedinice lokalne samouprave odštampan je uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 3

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

DRŽAVNI PROGRAM
OBNOVE INFRASTRUKTURE OŠTEĆENE ILI PORUŠENE USLED DEJSTVA POPLAVA I GRADA U JUNU 2019. GODINE, KOJA JE U NADLEŽNOSTI JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE

1. Oblast u kojoj se sprovode mere i teritorija na kojoj se sprovode mere

Državni program obnove infrastrukture oštećene ili porušene usled dejstva poplava i grada u junu 2019. godine, koja je u nadležnosti jedinice lokalne samouprave (u daljem tekstu: Državni program obnove) odnosi se na obnovu komunalne infrastrukture (sistemi za vodosnabdevanje i kanalizaciona mreža), obnovu oštećenih ili porušenih mostova, sanaciju vodotokova II reda i sanaciju klizišta i drugih oštećenja na putnim pravcima, nastalih usled dejstva poplava i grada u junu 2019. godine, a u skladu sa članom 3. Zakona o obnovi nakon elementarne i druge nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 112/15 - u daljem tekstu: Zakon).

Mere utvrđene ovim programom sprovode se na delu teritorije Republike Srbije u jedinicama lokalne samouprave koje su obuhvaćene Odlukom o proglašenju elementarne nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 40/19).

2. Analiza zatečenog stanja i sagledavanje mogućih daljih štetnih posledica poplava i grada, odnosno dejstva klizišta

Na osnovu podataka dobijenih od nadležnih organa jedinica lokalnih samouprava i provere na terenu utvrđena su, nakon poplava i grada koje su zadesile pojedine jedinice lokalne samouprave u junu mesecu 2019. godine, oštećenja komunalne infrastrukture i vodotokova koji su u nadležnosti jedinica lokalne samouprave. Ustanovljeno je da su poplavni talas i grad naneli ozbiljna oštećenja na objektima za vodosnabdevanje i kanalizacionoj mreži.

Poplavama i gradom u junu 2019. godine uništeni su ili oštećeni mostovi, pokrenuta su klizišta i pojavila su se i druga oštećenja na putnim pravcima koja su u nadležnosti jedinica lokalne samouprave, što je prouzrokovalo poremećaj ili prekid saobraćaja.

U cilju normalnog funkcionisanja svakodnevnog života stanovništva u oblastima koje su bile ugrožene poplavama i gradom u junu 2019. godine neophodno je izvršiti obnovu komunalne infrastrukture (sistem za vodosnabdevanje i kanalizacionu mrežu), obnovu mostova, sanaciju klizišta i drugih oštećenja, kao i vodotokova drugog reda.

3. Mere koje treba preduzeti

Mere koje treba preduzeti radi obnove infrastrukture definisane ovim državnim programom su:

1) prethodni i pripremni radovi i aktivnosti na izradi tehničke dokumentacije (predmeri, predračuni i projekti i prijava radova nadležnim opštinskim ili drugim organima i dr. aktivnosti), za radove na obnovi ovih objekata, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispravka, 64/10 - US, 24/11, 121/12, 42/13 - US, 50/13 - US, 98/13 - US, 132/14 i 145/14, 83/18, 31/19 i 37/19 - dr. zakon);

2) dobijanje lokacijske i građevinske dozvole za izgradnju objekata iz ovog državnog programa, a u slučaju sanacije objekata rešenje o odobrenju za izvođenje radova.

4. Način i obim sprovođenja mera i kriterijumi za sprovođenje mera

Jedinica lokalne samouprave podnosi Kancelariji za upravljanje javnim ulaganjima (u daljem tekstu: Kancelarija) zahtev za obnovu objekata komunalne infrastrukture, mostova, saniranje klizišta i vodotokova drugog reda.

Uz zahtev je potrebno dostaviti:

1) Zapisnik o proceni štete na objektima infrastrukture koji su predmet ovog državnog programa obnove;

2) Izjavu gradonačelnika/predsednika grada/opštine da je šteta na ovim objektima nastala kao posledica poplava i grada u junu 2019. godine;

3) Izjavu gradonačelnika/predsednika grada/opštine da su ovi objekti iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave;

4) Izjavu gradonačelnika/predsednika grada/opštine da nisu obezbeđena sredstva za sanaciju ovih objekata iz drugih izvora finansiranja.

Jedinica lokalne samouprave, po dobijanju obaveštenja o prihvatanju projekta obnove od strane Kancelarije, pokreće i sprovodi postupak javne nabavke i zaključuje ugovor sa izvođačem radova i pružaocem usluge stručnog nadzora. Jedinica lokalne samouprave dužna je da redovno o svim fazama realizacije projekta obnove objekata infrastrukture izveštava Kancelariju, u skladu sa ugovorom kojim se uređuju prava i obaveze u realizaciji projekta, zaključenim između Kancelarije i jedinice lokalne samouprave.

Jedinica lokalne samouprave dostavlja Kancelariji, radi plaćanja, potpisan i overen zahtev za plaćanje sa dokumentacijom o realizaciji ugovora (privremene i okončanu situaciju, fakture, bankarske garancije i drugo) i izveštaj stručnog nadzora.

Kancelarija vrši plaćanje izvođaču radova po prethodno ispostavljenim i odobrenim situacijama, a u skladu sa navedenim uslovima iz ovog odeljka.

Kancelarija može vršiti plaćanje na račun jedinice lokalne samouprave koja, u skladu sa ugovorom o javnoj nabavci vrši plaćanje izvođaču radova odnosno dobavljaču, odnosno pružaocu usluge, a u skladu sa navedenim uslovima iz ovog odeljka. Kancelarija vrši plaćanje izvođaču radova ili jedinici lokalne samouprave u zavisnosti od prirode i predmeta javne nabavke.

5. Redosled sprovođenja mera

Prioritet i obim izvođenja radova na otklanjanju posledica poplava i grada na objektima komunalne infrastrukture, mostova, saniranju klizišta i vodotokova drugog reda biće definisan u odnosu na stepen oštećenja ovih objekta, sa ciljem što bržeg uspostavljanja komunalne infrastrukture i mostova u funkciju.

6. Rokovi za sprovođenje mera

Rok za sprovođenje mera i aktivnosti na obnovi i izgradnji komunalne infrastrukture i mostova je 31. decembar 2020. godine. U slučaju da pojedini radovi na obnovi i izgradnji komunalne infrastrukture, mostova, saniranju klizišta i vodotokova drugog reda ne budu završeni u gore navedenom roku, zbog nedostatka finansijskih sredstava ili nekih drugih objektivnih i opravdanih razloga, isti se mogu realizovati, uz saglasnost Kancelarije, i posle ovog roka.

7. Organi državne uprave nadležni za koordinaciju, odnosno nosioci sprovođenja pojedinih mera i aktivnosti

Kancelarija je nadležna za koordinaciju aktivnosti na realizaciji ovog državnog programa obnove.

Nosilac sprovođenja mera i aktivnosti iz ovog državnog programa obnove je jedinica lokalne samouprave, na način opisan u Odeljku 4. ovog državnog programa.

8. Procena potrebnih finansijskih sredstava i izvor finansiranja

Sredstva za sprovođenje ove uredbe u iznosu od 1.200.000.000 dinara obezbediće se povećanjem izvora finansiranja 11 - Primanja od inostranih zaduživanja, prenosom sredstava iz Zajma za razvojne politike u oblasti upravljanja rizicima od elementarnih nepogoda sa opcijom odloženog povlačenja sredstava (DRM CAT-DOO), Međunarodne banke za obnovu i razvoj/Svetska banka (IBRD/WB), zaključenog 12. maja 2017. godine.

Sredstva iz stava 1. ovog odeljka rasporediće se na Razdeo 3 - Vlada, Glava 3.22 - Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima, Program 1511 - Obnova i izgradnja objekata javne namene i saniranje posledica elementarne nepogode, Funkcija 110 - Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi, Izvor finansiranja 11 - Primanja od inostranih zaduživanja, Programska aktivnost 0002 - Koordinacija poslova nakon elementarne i druge nepogode, aproprijacija ekonomska klasifikacija 484 - Naknade štete za povredu ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka u iznosu od 1.200.000.000 dinara.