POSLOVNIK
O RADU GRADSKOG VEĆA GRADA ŠAPCA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 22/2019)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Šapca (u daljem tekstu: Veće) i druga pitanja od značaja za rad Veća.

Član 2

Veće je izvršni organ grada Šapca (u daljem tekstu: Grad), sa nadležnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada (u daljem tekstu: Statut).

Član 3

Veće predstavlja gradonačelnik, kao predsednik Veća. U odsustvu gradonačelnika, Veće predstavlja zamenik gradonačelnika.

Član 4

Veće ima pečat okruglog oblika, prečnika 32 mm, sa malim grbom Republike Srbije u sredini.

Oko grba Republike Srbije, u koncentričnim krugovima, ispisan ćiriličnim pismom tekst pečata.

U spoljnom krugu ispisan je naziv Republike Srbije.

U sledećem krugu ispisan je tekst: GRAD ŠABAC - GRADSKO VEĆE";

U dnu pečata ispisuje se sedište - ŠABAC

Član 5

Rad Veća dostupan je javnosti. Za javnost rada Veća odgovoran je gradonačelnik. kao predsednik Veća.

Član 6

Veće radi i odlučuje na sednici.

II - ORGANIZACIJA VEĆA

Član 7

Veće čine gradonačelnik, zamenik gradonačelnika i 11 članova Veća.

Gradonačelnik je predsednik Veća. Zamenik gradonačelnika je član Veća po funkciji.

Član 8

Gradonačelnik (u daljem tekstu: predsednik Veća) saziva sednice, predlaže dnevni red i predsedava sednicama Veća, potpisuje akte Veća, daje članovima Veća posebna zaduženja, zastupa stavove Veća na sednicama Skupštine grada (u daljem tekstu: Skupština), stara se o javnosti rada Veća i vrši druge poslove u skladu sa Statutom, opštim aktima Grada i ovim Poslovnikom.

Član 9

Članovi Veća obavljaju poslove u oblastima za čije praćenje ih je Gradonačelnik zadužio.

Član 10

Članovi Veća odgovorni su za praćenje stanja i sprovođenje stavova Veća u oblastima za koje su zaduženi, kao i za blagovremeno pokretanje inicijativa pred Većem za razmatranje pitanja iz nadležnosti Veća u odgovarajućoj oblasti.

Član 11

Veće može imati sekretara, koga postavlja Veće na predlog gradonačelnika.

Za sekretara Veća može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje tri godine.

Sekretar se stara o obavljanju stručnih i drugih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Veća i po potrebi daje stručno mišljenje u vezi primene Poslovnika i drugih pitanja vezanih za rad Veća.

Ako Veće nema sekretara, njegove poslove obavljaće sekretar Skupštine ili drugi zaposleni koga odredi gradonačelnik.

III - SEDNICA VEĆA

1. Priprema materijala

Član 12

Materijale koji se razmatraju na sednici Veća pripremaju organizacione jedinice -Gradske uprave u čijem delokrugu su pitanja na koja se materijal odnosi.

Materijale mogu pripremati i ustanove, javna preduzeća i druge organizacije čiji je osnivač Grad.

Materijal za sednicu Veća dostavlja se sekretaru Veća.

Materijali u smislu ovog Poslovnika su: propisi i drugi opšti akti, pojedinačni akti i studijsko-analitički materijali.

2. Sazivanje sednice i dnevni red

Član 13

Predsednik Veća saziva sednicu Veća, po pravilu elektronskim putem, predlaže dnevni red i predsedava sednicom.

U slučaju odsustva ili sprečenosti predsednika Veća, sednicu može sazvati i njome predsedavati zamenik gradonačelnika ili drugi član Veća koga odredi predsednik Veća.

Član 14

Sednica Veća saziva se najkasnije 24 časa pre njenog održavanja.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku, kada za to postoje opravdani razlozi.

Veće se sastaje najmanje jednom mesečno.

Uz poziv za sednicu, članovima Veća dostavlja se predlog dnevnog reda, izvod iz zapisnika sa prethodne sednice, materijali za razmatranje i odlučivanje.

U slučaju kad za to postoje opravdani razlozi, materijal za sednicu se može dostaviti članovima Veća i na samoj sednici.

Član 15

Predsednik Veća određuje kome se, pored članova Veća, upućuje poziv sa materijalom za sednicu.

3. Održavanje, tok sednice i odlučivanje

Član 16

Veće radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina članova Veća.

Član 17

U radu Veća, po pozivu, učestvuju bez prava odlučivanja, rukovodioci organizacionih jedinica Gradske uprave i predstavnici preduzeća, odnosno javnih službi čiji je osnivač Grad, kao i predstavnici mesnih zajednica. udruženja građana i drugih organizacija zainteresovanih za pitanja o kojima se na sednici raspravlja.

Član 18

Predsednik Veća otvara sednicu i pristupa utvrđivanju dnevnog reda.

Pre usvajanja dnevnog reda, član Veća ima pravo da predloži izmene i dopune dnevnog reda.

Po utvrđivanju dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice,

Član Veća ima pravo da stavi primedbe na zapisnik, o kojima odlučuje Veće prilikom usvajanja zapisnika.

Član 19

Razmatranje i odlučivanje na sednici Veća vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda. Pretres se otvara o svakoj tački dnevnog reda o kojoj se raspravlja.

Pre početka rasprave, predstavnik obrađivača može dati kratko obrazloženje materijala koji se razmatra, ako predsednik Veća oceni da je to potrebno.

Predsednik Veća može da prekine sednicu Veća dok se ne usaglase stavovi o nekom pitanju ili dok se ne obezbede drugi uslovi za odlučivanje.

Član 20

Veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova, ako zakonom ili Statutom za pojedina pitanja nije predviđena druga većina.

Glasa se dizanjem ruke, pojedinačnim izjašnjavanjem ili na drugi tehnički izvodljiv način.

Član 21

U hitnim slučajevima Gradsko veće može održati elektronsku sednicu.

Član 22

Na sednici Veća vodi se zapisnik.

U zapisnik se unose: ime predsedavajućeg sednicom, imena prisutnih članova Veća. imena odsutnih članova Veća, imena lica koja po pozivu učestvuju na sednici, dnevni red sednice, pitanja koja su razmatrana na sednici i zaključci doneti po tim pitanjima, kao i izdvojeno mišljenje člana Veća koji to zatraži.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se Gradska uprava - odeljenje nadležno za skupštinske i zajedničke poslove.

Zapisnik potpisuju predsedavajući sednicom i lice koje je vodilo zapisnik.

Sednice Veća se tonski snimaju. O ostvarivanju i čuvanju audio zapisa stara se Gradska uprava - odeljenje nadležno za skupštinske i zajedničke poslove.

IV - AKTI VEĆA

Član 23

Veće donosi: rešenje, zaključak, mišljenje, preporuku, plan, program i dr.

Akt koji donosi Veće potpisuje predsednik Veća, odnosno predsedavajući sednicom na kojoj je akt donet.

Član 24

Predsedavajući sednicom potpisuje izvornik akta.

Izvornik potpisan od strane predsedavajućeg sednicom i overen pečatom Veća čuva se u dokumentaciji koju vodi Gradska uprava - odeljenje nadležno za skupštinske i zajedničke poslove.

O izradi izvornika akata i njihovih otpravaka, dostavljanju subjektima na koje se odnose, čuvanju izvornika akata i njihovoj evidenciji i objavljivanju, stara se Gradska uprava - odeljenje nadležno za skupštinske i zajedničke poslove.

Član 25

Akti Veća objavljuju se u "Službenom listu grada Šapca" kada je to tim aktom predviđeno.

V - JAVNOST RADA

Član 26

Veće obaveštava javnost o svom radu i donetim aktima, kao i o značajnijim pitanjima koja razmatra ili će razmatrati, davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, objavljivanjem informacija na zvaničnom sajtu grada i na drugi pogodan način.

VI - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 27

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Gradskog veća grada Šapca ("Sl. list grada Šapca" broj 29/2008).

Član 28

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sl. listu grada Šapca".