ODLUKAO LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA U GRADSKOM I PRIGRADSKOM SAOBRAĆAJU NA TERITORIJI GRADA PIROTA("Sl. list grada Niša", br. 12/2006, 81/2014, 14/2016, 153/2016 i 99/2019) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja poslova u vršenju komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, prava i obaveze preduzeća i drugog pravnog lica koji obavljaju ovu delatnost (u daljem tekstu: prevoznik), prava i obaveze grada Pirota koja poverava ovu delatnost, prava i obaveze korisnika prevoza (u daljem tekstu: putnika) i uslovi za kontinuirano obavljanje ove delatnosti, nadzor nad sprovođenjem ove odluke i kazne za nepoštovanje njenih odredbi.
Linijski prevoz putnika u prigradskom saobraćaju je obavljanje prevoza putnika između naseljenih mesta na teritoriji grada Pirota.
Linijski prevoz putnika u gradskom saobraćaju je obavljanje prevoza putnika na području grada Pirota, okolnih naselja, a obuhvata i sela Izvor, Berilovac, Gradašnica, Gnjilan i Poljsku Ržanu.
Linijski prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Pirota obavlja se u skladu sa Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju, ovom odlukom i opštim uslovima prevoza.
Prevoz se obavlja vozilima koja ispunjavaju uslove utvrđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima i propisima o standardima za pojedine vrste vozila.
Vozila kojima se obavlja prevoz moraju se redovno održavati i kontrolisati radi obezbeđivanja njihove stalne tehničke ispravnosti i bezbednog odvijanja saobraćaja.
Zabranjeno je za vreme trajanja isključenja koristiti vozilo koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja.
U vozilu kojim se obavlja javni prevoz putnika u drumskom saobraćaju mora se nalaziti putni nalog, popunjen na propisan način, overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za kontrolu tehničke ispravnosti vozila.
Vozilo kojim se obavlja gore pomenuti prevoz mora imati na bočnim stranama ispisanu firmu, odnosno naziv vlasnika vozila.
Firma, odnosno naziv vlasnika vozila, mora biti ispisana slovima visine najmanje 10 cm i bojom koja se bitno razlikuje od boje vozila.
Linijski prevoz putnika može obavljati preduzeće ili drugo pravno lice registrovano za obavljanje te vrste prevoza i ako ispunjava uslove utvrđene Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju u pogledu opremljenosti, obezbeđenja odgovarajućih parking-prostora i kadrova koji vrše poslove redovnog održavanja vozila i kontrolu njihove tehničke ispravnosti.
Prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju obavlja javno preduzeće osnovano od strane grada Pirota za obavljanje ove delatnosti ili privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik kome grad Pirot poveri obavljanje ove komunalne delatnosti na osnovu sprovedenog javnog konkursa u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima.
Sa prevoznikom kome bude povereno obavljanje linijskog prevoza putnika, nadležni organ grada Pirota zaključuje javni ugovor u skladu sa zakonom, na period od 8 godina.
Ugovorom se precizno definišu međusobna prava i obaveze strana ugovornica, a posebno način obavljanja prevoza, linije i broj polazaka na liniji prevoza, ukidanje linija, prevazilaženje vanrednih situacija i poremećaja nastalih u prevozu, cene usluga prevoza, otkaz ugovora i druga pitanja od značaja za prevoz putnika.
U slučaju da dođe do raskida ugovora o poveravanju linijskog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju između prevoznika i grada Pirota, gradonačelnik može u cilju kontinuiranog obavljanja prevoza da neposrednom pogodbom ili prikupljanjem ponuda zaključi ugovor sa drugim prevoznikom koji se odnosi na iste polaske i linije.
Ugovor iz prethodnog stava zaključuje se na rok do izbora novog prevoznika putem javnog konkursa za pomenute linije i polaske, koji ne može biti duži od šest meseci.
Ukoliko protekne rok važenja ugovora o poveravanju linijskog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju između prevoznika i grada Pirota, a da usled određenih okolnosti nije okončan postupak javnog konkursa za ponovni izbor novih prevoznika, gradonačelnik može na predlog Gradskog veća, u cilju kontinuiranog obavljanja prevoza, sa prevoznikom zaključiti aneks ugovora kojim se produžava važenje ugovora o prevozu do okončanja postupka javnog konkursa, ili neposrednom pogodbom zaključiti ugovor sa drugim prevoznikom za iste polaske i linije i pod istim uslovima iz osnovnog ugovora, do okončanja postupka javnog konkursa.
U slučaju poništenja postupka poveravanja obavljanja komunalne delatnosti prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju u trenutku kada je ugovor o prevozu već zaključen, usled čega je isti ništav, kao i u drugim slučajevima prestanka važenja ugovora pre isteka roka na koji je zaključen, osim slučaja iz stava 1 ovog člana, gradonačelnik može na predlog Gradskog veća, u cilju kontinuiranog obavljanja prevoza, do okončanja postupka javnog konkursa, sa istim prevoznikom ili neposrednom pogodbom sa drugim prevoznikom zaključiti ugovor o prevozu za iste polaske i linije i pod istim uslovima.
Skupština grada Pirota daje saglasnost na cene usluga prevoza. Predlog za promenu cena podnosi prevoznik Skupštini grada Pirota.
Prevoznik kome je povereno vršenje prevoza putnika ne može vršiti promenu cene prevoza bez saglasnosti Skupštine grada Pirota.
Preduzeće ili drugo pravno lice kome grad poveri obavljanje ove komunalne delatnosti, na osnovu javnog konkursa, podnosi redove vožnje na overu nadležnom organu Gradske uprave.
Preduzeće ili drugo pravno lice kome grad poveri obavljanje ove komunalne delatnosti, na osnovu člana 14, 15. i 16. ove odluke, mora prilikom predlaganja redova vožnje poštovati zaštitno vreme, osim prema sopstvenim polascima.
Zaštitno vreme je vremenski interval u kome se ne može izvršiti registracija novih polazaka, a koja se odnosi na vreme pre i posle već registrovanih redovnih polazaka. Ta vremena iznose:
Dužina stare linije |
Najmanja dužina zajedničke trase |
Zaštitno vreme |
Gradski prevoz |
/ |
20 minuta |
Prigradski prevoz 0-10 km |
4 km |
40 minuta |
Prigradski prevoz 11-18 km |
10 km |
60 minuta |
Prigradski prevoz 18-40 km |
20 km |
90 minuta |
Pod zajedničkom trasom podrazumeva se deo ukupnog puta sa najmanje dve stanice.
Linije prigradskog saobraćaja mogu biti stalne i privremene.
Linije gradskog saobraćaja mogu biti samo stalne linije.
Stalne linije imaju redovne, a mogu imati i dodatne polaske.
Čl. 12 i 13
(Brisani)
Dodatni polasci su oni polasci koji se uvode mimo redovnih polazaka na već postojećim linijama, koje su definisane javnim konkursom.
Dodatni polasci mogu se predlagati nakon registrovanja redova vožnje redovnih polazaka.
Dodatne polaske predlaže prevoznik na liniji koju je dobio javnim konkursom, uz poštovanje zaštitnog vremena, u skladu sa članom 10 ove odluke. Predlog se podnosi nadležnom organu Gradske uprave i sadrži redove vožnje dodatnih polazaka, kao i rok važenja reda vožnje, koji može biti najduže do isteka ugovora koji se odnosi na stalne polaske na toj liniji.
Nadležni organ Gradske uprave dužan je da u roku od 15 dana prihvati predlog i predloži gradonačelniku da potpiše ugovor sa prevoznikom za dodatni polazak, ili da odbije predlog.
Ako nadležni organ Gradske uprave odbije predlog prevoznika, dužan je da u roku određenom u stavu 4. ovog člana donese rešenje i obrazloži razloge odbijanja.
Protiv rešenja iz stava 5. ovog člana može se uložiti žalba Gradskom veću grada Pirota, u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja.
Privremene linije su one linije koje se po svojoj trasi razlikuju od svih stalnih linija definisanih javnim konkursom.
Privremene linije mogu se otvarati samo u prigradskom saobraćaju.
Privremene linije otvaraju se na predlog prevoznika. Predlagač linije prelaže nadležnom organu Gradske uprave trasu linije i redove vožnje, uz poštovanje zaštitnog vremena, u skladu sa članom 10. ove odluke, kao i rok važenja redova vožnje, koji može biti najduže do raspisivanja sledećeg javnog konkursa za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju.
Privremene linije mogu se predlagati nakon registrovanja redova vožnje redovnih polazaka na stalnim linijama.
Nadležni organ Gradske uprave dužan je da u roku od 15 dana prihvati predlog i predloži gradonačelniku da potpiše ugovor sa prevoznikom za privremenu liniju, ili da predlog odbije.
Ako nadležni organ odbije predlog prevoznika, dužan je da u roku određenom u stavu 4. ovog člana donese rešenje i obrazloži razloge odbijanja.
Protiv rešenja iz stava 5. ovog člana može se uložiti žalba Gradskom veću grada Pirota, u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja o odbijanju overe reda vožnje.
Skupština grada Pirota može da bude predlagač za privremene linije i dodatne polaske.
Skupština grada Pirota može da obezbedi finansijska sredstva za privremene linije i dodatne polaske koje predloži.
Prevoznik se u ovom slučaju bira putem javnog konkursa, kojim se određuje linija, broj polazaka, maksimalna cena usluga prevoza i vreme trajanja.
Kriterijum za izbor najbolje ponude je najmanja ponuđena cena.
Prevoznik može otpočeti i obavljati linijski prevoz ako ima registrovan i overen red vožnje.
Registraciju i overu reda vožnje za linijski gradski i prigradski prevoz putnika vrši gradski organ uprave.
U registar vožnje unosi se: redni broj, naziv prevoznika, naziv i vrsta linije, datum upisa reda vožnje u registar, broj akta, rok važenja reda vožnje i napomena.
Overa reda vožnje vrši se stavljanjem teksta na poleđini predloženog reda vožnje koji sadrži: naziv prevoznika, naziv linije, redni broj pod kojim je upisan u registar, datum overe, pečat i potpis ovlašćenog lica.
Zahtev za registraciju i overu reda vožnje podnosi se najkasnije u roku od 10 dana od dana potpisivanja ugovora.
Uz zahtev za registraciju reda vožnje u gradskom i prigradskom prevozu podnosi se izvod iz registra o vršenju delatnosti javnog linijskog prevoza putnika.
Red vožnje sadrži naziv stajališta, udaljenost od početnog stajališta i vremena pristajanja na stajalištima za sve polaske na liniji.
Red vožnje treba da sadrži i režim rada linije ukoliko se on razlikuje u vreme đačkih raspusta, praznikom i vikendom.
Red vožnje dostavlja se nadležnom organu na overu i registraciju u četiri primerka, od koja se dva vraćaju prevozniku.
Prevoznik je dužan da u vozilu koje je na liniji drži kopiju ili original reda vožnje za tu liniju, tj. za taj polazak.
Nadležni organ Gradske uprave je dužan da red vožnje overi u roku od pet dana od dana podnošenja, ili da overu odbije.
Ako nadležni organ Gradske uprave odbije overu reda vožnje, dužan je da u roku određenom u stavu 1. ovog člana donese rešenje i obrazloži razloge odbijanja.
Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana može se uložiti prigovor Gradskom veću grada Pirota, u roku od osam dana od dana prijema rešenja o odbijanju overe reda vožnje.
Prevoznik čiji su redovi vožnje odbijeni može po otklanjanju navedenih smetnji ponovo da podnese zahtev, u roku od 5 dana od prijema rešenja kojim je prethodno odbijena overa redova vožnje.
Prevoznik je dužan da se pridržava registrovanog i overenog reda vožnje, tj. da vrši prevoz bez kašnjenja i otkaza polazaka.
Kašnjenjem se smatra svako odstupanje od reda vožnje veće od 5 minuta na početnom stajalištu na liniji, a od 10 minuta na svakom sledećem stajalištu. Svako kašnjenje veće od 15 minuta na početnom stajalištu na liniji, a od 30 minuta na svakom sledećem stajalištu tretiraće se u ovoj odluci kao neodržani polazak, tj. otkazan polazak.
U toku važenja reda vožnje linijski prevoz može se privremeno obustaviti ili izmeniti, tj. može doći do kašnjenja ili otkazivanja polaska u slučajevima:
1. prekida saobraćaja zbog više sile ili izvođenja radova na rekonstrukciji puta,
2. zbog mera nadležnog organa koje neposredno utiču na ograničenje saobraćaja dok te mere traju.
Prevoznik je dužan pre početka obustave prevoza, kašnjenja ili otkazivanja polazaka iz stava 3. ovog člana o tome obavestiti organ nadležan za registraciju i overu reda vožnje, a preko sredstava javnog informisanja i korisnike prevoza.
Linije u gradskom saobraćaju označavaju se brojem i nazivom prema nazivima krajnjih stajališta.
Linije u prigradskom saobraćaju označavaju se nazivima prema nazivima krajnjih stajališta ili nazivima naselja.
Prijem putnika i iskrcavanje putnika u vozilu u javnom prevozu vrši se na autobuskoj stanici i autobuskim stajalištima koja su uneta u red vožnje.
Prevoznik je dužan da se pridržava odluke o autobuskim stajalištima na teritoriji grada Pirota.
Izvod iz reda vožnje na autobuskom stajalištu dužan je da postavi prevoznik.
O postavljanju informacionih panoa vezanih za redove vožnje stara se prevoznik.
Na važnijim saobraćajnim čvorovima, gde se susreće više linija, postavljaju se informativni panoi, koji sadrže plan mreže linija, izvod iz reda vožnje sa polascima i intervalima između polazaka i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika.
Preduzeće koje upravlja glavnom autobuskom stanicom mora vršiti usluge prevoznicima na linijama u prigradskom prevozu i putnicima pod jednakim uslovima, u skladu sa opštim uslovima poslovanja autobuskih stanica i u skladu sa Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju.
III PRAVA I OBAVEZE PREVOZNIKA I PUTNIKA
Prevoznik je dužan da prevoz obavlja prema registrovanom i overenom redu vožnje.
Prevoznik je dužan da dostavlja saobraćajnom inspektoru Gradske uprave sedmične izveštaje koji se odnose na: broj održanih i neodržanih polazaka, razlog neodržavanja polaska, broj prevezenih putnika, vozila na linijama.
Pre promene reda vožnje, prevoznik je dužan da obavesti korisnike prevoza preko sredstava javnog informisanja ili na drugi odgovarajući način.
Ukoliko dođe do kvara vozila kojim vrši prevoz, prevoznik je dužan da odmah neispravno vozilo zameni ispravnim.
Ako prevoznik ne obezbedi gradski i prigradski prevoz po utvrđenom redu vožnje, dužan je da obešteti korisnike usluga prevoza, koji su kupili kartu za prevoz, tako što će im vratiti vrednost kupljene karte, odnosno, ukoliko putnik poseduje pretplatnu kartu, umanjiti cenu pretplatne karte za naredni mesec.
Prevoznik je dužan da obezbedi štampanje i distribuciju karata, poslove informisanja putnika, kontrolu voznih isprava u autobusu, kontrolu sprovođenja reda vožnje i obavljanje dispečerskih poslova.
Ukoliko grad Pirot uvede sistem jedinstvene distribucije i prodaje karata, prevoznik je dužan da distribuciju i prodaju karata vrši preko tog sistema.
Prevoznik je dužan da u linijskom prevozu primi svakog putnika u granicama raspoloživih mesta za putnike.
Prevoznik je dužan obezbediti prevoz prtljaga istovremeno sa prevozom putnika kome prtljag pripada.
Stvari koje se ne smatraju ručnim prtljagom ne mogu se smeštati u delu vozila u kome se nalaze mesta za prevoz putnika.
Prevoznik u linijskom prevozu putnika dužan je izdati voznu kartu i potvrdu za prevoz putničkog prtljaga.
Vozne karte i druge prevozne isprave za registrovane redove vožnje izdaju se u vozilu, u odgovarajućoj prostoriji prevoznika ili trećeg lica kome prevoznik poveri distribuciju i prodaju karata, sve do uvođenja sistema jedinstvene distribucije i prodaje karata.
U vozilu kojim se obavlja linijski prevoz putnika mora biti istaknut važeći red vožnje i važeći cenovnik na vidnom mestu.
Naziv i broj linije mora biti istaknut na prednjem desnom vetrobranskom staklu, u donjem uglu, kao i na prvom levom bočnom staklu vozila, tako da bude jasno vidljiv od spolja.
Vozilo kojim se obavlja linijski prevoz putnika mora ispunjavati sledeće uslove:
1. da je unutrašnjost vozila uredna, čista i neoštećena,
2. da su sedišta uredno pričvršćena i bez oštrih ivica, tako da ne može doći do oštećivanja odeće ili povrede putnika,
3. da je prtljažni prostor uredan,
4. da u vozilu ispravno funkcionišu uređaji za zagrevanje i provetravanje.
U vozilu kojim se obavlja linijski prevoz putnika zabranjeno je: prevoziti decu ispod 6 godina bez pratioca, ulaziti u autobus u napitom stanju, uvoditi u autobus životinje, unositi u autobus oružje, osim licima koja su posebnim propisima ovlašćena za nošenje oružja, unositi u autobus stvari koje mogu povrediti, oštetiti, uprljati ili uznemiriti putnike ili štetiti autobusu, unositi u autobus zapaljive i eksplozivne, odnosno opasne materije, uznemiravati putnike vikom, nepristojnim izrazima i drugim sličnim postupcima, ometati osoblje u autobusu u vršenju poslova, bacati otpatke u autobusu, prevoziti posmrtne ostatke, otrovne, radioaktivne, nagrizajuće i zarazne materije, koristiti radio - difuzne i druge uređaje, izuzev službenih radio - stanica.
Vozno osoblje je dužno da opomene putnika koji postupa protivno odredbama stava 1. ovog člana. Putnik koji i pored opomene vrši zabranjenu radnju udaljiće se iz autobusa.
Ako u vršenju javnog linijskog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju dođe do poremećaja ili prekida prevoza usled više sile ili drugog razloga koji prevoznik nije mogao da predvidi ili spreči, obavezan je da preduzme mere za otklanjanje uzroka, poremećaja ili prekida u prevozu i da o tome obavesti nadležni organ za saobraćaj SO Pirot.
Gradski inspektor za prevoz u drumskom saobraćaju, po prijemu obaveštenja iz prethodnog stava, utvrdiće postojanje smetnje koje onemogućavaju obavljanje prevoza i dati saglasnost za privremenu obustavu prevoza, ili naložiti prevozniku da nastavi sa prevozom putnika.
Prevoznik može na određenim polascima za koje ima overene redove vožnje da poveća broj vozila, ako za to postoji opravdana potreba (verski praznici, održavanje kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih manifestacija).
Prevozniku pripada naknada za usluge prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju.
Putnik za vreme vožnje mora da ima voznu kartu ili ispravu na osnovu koje ima pravo na prevoz, koju na zahtev ovlašćenog lica prevoznika mora pokazati radi kontrole.
Putnik koji se u autobusu zatekne bez vozne karte, odnosno isprave na osnovu koje ima pravo na prevoz, dužan je da ovlašćenom licu prevoznika pokaže ličnu ispravu o identifikaciji i da plati voznu i doplatnu kartu.
Ako putnik koji se zatekne bez vozne karte ne plati voznu i doplatnu kartu, prevoz mu se prekida na prvoj sledećoj stanici, a voznu i doplatnu kartu može da plati u roku od osam dana na blagajni prevoznika.
Ovlašćeno lice može privremeno ili trajno da oduzme voznu kartu ako je putnik bespravno koristi.
Pretplatna vozna karta vratiće se putniku ako odmah ili u roku od osam dana plati voznu ili doplatnu kartu.
Putnik ima pravo da sa istom voznom kartom nastavi započetu vožnju drugim autobusom u slučaju prekida saobraćaja ili kvara autobusa.
Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši Gradska uprava grada Pirota - Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne delatnosti i građevinarstvo.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i nad obavljanjem linijskog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju vrši saobraćajni inspektor Gradske uprave Pirot.
Saobraćajni inspektor Gradske uprave ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:
1) pregleda vozila kojim se obavlja linijski prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju i kontroliše potrebnu dokumentaciju za vozila (putne naloge za vozila, saobraćajne dozvole i drugo);
2) kontroliše važeće i overene redove vožnje, ugovore o vanlinijskom prevozu sa spiskovima putnika i drugu dokumentaciju u vezi sa obavljanjem linijskog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju;
3) utvrđuje identitet prevoznika, voznog osoblja i drugih odgovornih lica za obavljanje linijskog prevoza kontrolom ličnih karata i drugih odgovarajućih isprava;
4) pokreće postupak za brisanje redova vožnje kada utvrdi da prevoznik ne obavlja linijski prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju u skladu sa overenim redom vožnje;
5) naredi otklanjanje nedostataka u pogledu:
- ispunjenosti propisanih uslova i načina za obavljanje linijskog prevoza putnika,
- uredne kontrole tehničke ispravnosti vozila,
- pridržavanje reda vožnje,
- poslovanje prevoznika i izvršavanje zadataka i poslove posade vozila.
U vršenju inspekcijskog nadzora saobraćajni inspektor Gradske uprave ima pravo i dužnost da:
1) zabrani prevoz i upotrebu saobraćajnih sredstava ako se linijski prevoz putnika obavlja, odnosno sredstva upotrebljavaju protivno propisima, te da isključi vozilo kojim se vrši linijski prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, odredi mesto parkiranja i oduzme saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 48 sati, a u slučaju ponovnog isključenja vozila istog prevoznika, gore navedene mere se preduzimaju u trajanju od pet dana.
Protiv rešenja saobraćajnog inspektora Gradske uprave može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Pirota u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja.
Žalba izjavljena protiv rešenja iz stava 1. ovog člana ne odlaže izvršenje rešenja.
Saobraćajni inspektor Gradske uprave Pirot za vreme obavljanja inspekcijskih poslova mora nositi službenu legitimaciju koja sadrži ime, prezime i fotografiju saobraćajnog inspektora sa pečatom i potpisom ovlašćenog lica.
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1) otpočne sa vršenjem linijskog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Pirota pre registracije i overe reda vožnje i bez overenog reda vožnje;
2) vozne karte naplaćuje suprotno važećem cenovniku i tarifi;
3) ako saobraćajnom inspektoru Gradske uprave Pirot ne omogući kontrolu i vršenje inspekcijskog nadzora ili ne izvrši rešenje saobraćajnog inspektora Gradske uprave;
4) koristi vozilo za vreme trajanja isključenja, koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja;
5) ne održi polazak prema utvrđenom redu vožnje;
6) ako ne dostavlja nedeljne izveštaje saobraćajnom inspektoru Gradske uprave koji se odnose na broj održanih i neodržanih polazaka, broj prevezanih putnika.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaje iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000 dinara.
Novčanom kaznom od 60.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1) ako se ne pridržava utvrđenog i registrovanog reda vožnje;
2) ako odstupa od reda vožnje, odnosno kasni;
3) obavlja linijski prevoz putnika protivno opštim uslovima prevoza;
4) prijem putnika u vozilo i iskrcavanje putnika ne vrši na autobuskim stajalištima koja su uneta u red vožnje;
5) u vozilu nema putni nalog popunjen, overen i potpisan na propisan način.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 6.000 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaje iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara.
Novčanom kaznom od 30.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1) u vozilu kojim obavlja linijski prevoz putnika prevozi lica i stvari suprotno odredbama člana 31. ove odluke;
2) ne obezbedi prevoz prtljaga istovremeno sa prevozom putnika;
3) ne omogući putniku pristup vozilu, sve do polaska vozila, a po zaključenju izdavanja karata i drugih prevoznih isprava;
4) prevoznik ne obezbedi gradski ili prigradski prevoz po utvrđenom redu vožnje, a ne vrati vrednost kupljene karte putniku, odnosno ne umanji cenu pretplatne karte za naredni mesec;
5) u vozilu kojim obavlja linijski prevoz putnika nema važeći red vožnje;
6) u vozilu kojim obavlja linijski prevoz putnika nema važeći i overeni cenovnik;
7) u vozilu kojim obavlja linijski prevoz putnika nema istaknut naziv linije na propisan način;
8) vozilo kojim se obavlja linijski prevoz nema na bočnim stranama ispisanu firmu, odnosno naziv vlasnika vozila, ili ako je stavljen drugi natpis;
9) stvari koje se ne smatraju ručnim prtljagom smešta u deo vozila za smeštaj putnika;
10) ako vozilo kojim obavlja linijski prevoz putnika ne ispunjava uslove iz člana 30. stav 3. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 4.000 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaje iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 15.000 dinara.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Službeni list grada Niša", br. 53/2004).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".
Samostalni član Odluke o dopuni
Odluke o linijskom prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji opštine Pirot
("Sl. list grada Niša", br. 81/2014)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu danom donošenja, a ista će se objaviti u "Službenom listu Grada Niša".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o linijskom prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji opštine Pirot
("Sl. list grada Niša", br. 14/2016)
Član 6
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o linijskom prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji opštine Pirot
("Sl. list grada Niša", br. 153/2016)
Član 5
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša", a primenjivaće se od 27.02.2017. godine.
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o linijskom prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji grada
Pirota
("Sl. list grada Niša", br. 99/2019)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".