PRAVILNIK

O ADMINISTRATIVNIM PROCEDURAMA I SPROVOĐENJU POSTUPKA NJIHOVE KONTROLE U POKRAJINSKOM SEKRETARIJATU ZA OBRAZOVANJE, PROPISE, UPRAVU I NACIONALNE MANJINE - NACIONALNE ZAJEDNICE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 52/2019)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se administrativne procedure za ostvarivanje prava i regulisanje obaveza korisnika usluga (u daljem tekstu: administrativna procedura) i postupak njihove kontrole u Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice (u daljem tekstu: Sekretarijat)

U Sekretarijatu, administrativne procedure jesu one koje su sadržane u registru objavljenih administrativnih procedura na internet stranici Sekretarijata, a u vezi su s nadležnostima Sekretarijata, i to su procedure za:

- licence za rad nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika;

- licence za direktore obrazovnih ustanova;

- stručni ispit za sekretare obrazovnih ustanova,

- pravosudni ispit;

- sudske tumače;

- državni stručni ispit;

- jezičke ispite;

- davanje saglasnosti na upotrebu grba;

- davanje saglasnosti na sadržinu i izgled pečata;

- verifikaciju ustanova;

- upotrebu imena "Vojvodina".

Član 2

Administrativna procedura sadrži podatke o pravnom osnovu, fazama i rokovima za odlučivanje, kao i obrasce zahteva kojima se korisnik usluge obraća Sekretarijatu, s popisom potrebne prateće dokumentacije i kontakt podacima zaposlenih zaduženih za davanje informacija.

Član 3

Kontrola administrativne procedure u Sekretarijatu sprovodi se u dve faze.

Prva faza kontrole podrazumeva kontrolu akta u postupku njegove izrade kojim se rešava o zahtevu za ostvarivanje prava i regulisanje obaveza korisnika usluga, kao i drugih akata nastalih u radu Sekretarijata.

Druga faza podrazumeva kontrolu rešenog predmeta o zahtevu za ostvarivanje prava i regulisanje obaveza korisnika usluga.

Član 4

Prva faza kontrole sprovodi se tako što se na jedan primerak akta iz člana 3. stav 2. stavlja otisak štambilja, na kojem postoji prostor za potpis zaposlenog koji je akt sačinio i za potpis zaposlenog koji je akt kontrolisao.

Kontrolu akta dužan je da izvrši sam zaposleni, stavljanjem potpisa na otisku štambilja u delu "dokument sačinio.

Potom, kontrolu akta dužan je da izvrši i da to potpisom potvrdi šef odseka / načelnik odeljenja, neposredno nadređen prema aktu o sistematizaciji ili vrsti poslova zaposlenom koji je akt sačinio i pomoćnik pokrajinskog sekretara iz delokruga rada sektora kojim rukovodi, stavljanjem potpisa na otisku štambilja u delu "kontrolisao".

Za dostavljanje akta na potpis pokrajinskom sekretaru ili drugom ovlašćenom licu, akt mora da sadrži najmanje dva potpisa.

Član 5

Druga faza kontrole sprovodi se tako da se osigura redovnost, periodičnost i nasumičnost u odabiru rešenog predmeta o zahtevu za ostvarivanje prava i regulisanje obaveza korisnika usluga za kontrolu, kako bi se izbegle zloupotrebe u samom sprovođenju kontrole.

Kontrolu sprovodi pomoćnik pokrajinskog sekretara u sektoru kojim rukovodi, u skladu s planom i programom godišnje kontrole.

Pomoćnik sačinjava plan i program godišnje kontrole najkasnije do kraja decembra tekuće godine za narednu godinu, za sektor kojim rukovodi.

Plan i program godišnje kontrole sadrži naziv administrativne procedure koja se kontroliše i broj rešenih predmeta koji se kontrolišu, a koji ne može biti manji od pet po administrativnoj proceduri koja je predmet kontrole.

Kontrola se sprovodi dva puta u toku kalendarske godine i to za period januar-jun, najkasnije do 15. jula tekuće godine, te za period jul-decembar, najkasnije do 15. januara naredne godine.

O sprovedenoj kontroli pomoćnik pokrajinskog sekretara sačinjava izveštaj koji sadrži naziv i broj predmeta koji je kontrolisao, konstataciju da nema nepravilnosti odnosno eventualne uočene nepravilnosti i predložene mere za njihovo otklanjanje.

Član 6

Na osnovu pojedinačnih izveštaja pomoćnika pokrajinskog sekretara, Odeljenje za zajedničke poslove, najkasnije do kraja januara tekuće godine za prethodnu godinu, sačinjava godišnji izveštaj o sprovedenoj kontroli koji se objavljuje na internet stranici Sekretarijata.

Član 7

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i objavljuje se na oglasnoj tabli i internet stranici Sekretarijata.