ODLUKAO OBAVLJANJU DELATNOSTI ZOOHIGIJENE("Sl. list Grada Novog Sada", br. 65/2013, 13/2014, 47/2016, 16/2018 i 59/2019) |
Ovom odlukom uređuju se način i uslovi obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene (u daljem tekstu: delatnost zoohigijene) na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: teritorija Grada), obaveze javnog komunalnog preduzeća osnovanog za obavljanje delatnosti zoohigijene, obaveze vlasnika, odnosno držaoca životinje, finansiranje obavljanja delatnosti zoohigijene, način vršenja nadzora nad obavljanjem delatnosti zoohigijene, kao i druga pitanja u vezi sa obavljanjem delatnosti zoohigijene, u skladu sa zakonom.
Ovom odlukom uređuju se i uslovi za obezbeđivanje i finansiranje karantina na teritoriji Grada, u skladu sa Zakonom o veterinarstvu ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 91/05, 30/10 i 93/12).
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:
1) napuštena životinja jeste životinja koja nema dom ili koja se nalazi izvan njega i lišena je brige i nege vlasnika, odnosno držaoca, i koju je on svesno napustio,
2) izgubljena životinja jeste životinja koja je napustila vlasnika, odnosno držaoca, bez njegove volje, i koju on traži,
3) prihvatilište za životinje jeste posebno izgrađen i uređen prostor koji služi za smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja i pomoć i brigu o napuštenim i izgubljenim životinjama,
4) karantin jeste objekat u kojem se drže životinje, reproduktivni materijal i jaja za priplod pod uslovima potpune izolacije, a radi provere i utvrđivanja njihovog zdravstvenog stanja, dijagnostičkog ispitivanja, vakcinacije i dr.,
5) vlasnik životinje jeste pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik, koje ima pravo čuvanja, držanja, uzgoja, reprodukcije, prevoza, korišćenja i prodaje životinje i koje je odgovorno za život, zaštitu zdravlja i dobrobit životinja,
6) držalac životinje jeste pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik, koje ima pravo, čuvanja, držanja, uzgoja, reprodukcije, prevoza i korišćenja životinje, kao i pravo prodaje životinje na osnovu pisanog odobrenja vlasnika, i koje je odgovorno za život, i za zaštitu zdravlja i dobrobiti životinja,
7) površina javne namene, u smislu odredaba ove odluke, jeste prostor na teritoriji Grada koji je planskim dokumentima određen za uređenje ili izgradnju objekata javne namene ili javna površina za koju je predviđeno utvrđivanje javnog interesa u skladu sa zakonom, i građevinsko zemljište u javnoj svojini, u skladu sa odredbama Odluke o uređenju Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 56/12, 9/13 i 26/13), (u daljem tekstu: javna površina),
8) dezinfekcija, u smislu ove odluke, jeste postupak suzbijanja mikroorganizama na koje primenjeno dezinfekciono sredstvo deluje,
9) dezinsekcija, u smislu ove odluke, jeste skup mera i postupaka za suzbijanje insekata, uništavanje komaraca, krpelja, bubašvaba i drugih insekata, i
10) deratizacija, u smislu ove odluke, jeste suzbijanje glodara (pacova i miševa) u cilju svođenja njihovog broja na biološki minimum.
Delatnost zoohigijene i poslove u okviru karantina iz člana 1. ove odluke obavlja javno komunalno preduzeće osnovano za njihovo obavljanje (u daljem tekstu: Preduzeće).
Prilikom obavljanja delatnosti zoohigijene Preduzeće je dužno da ispunjava minimalne uslove za obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene propisane aktom Vlade Republike Srbije kojim se uređuje sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti, a naročito u pogledu stručne osposobljenosti kadrova i tehničkog kapaciteta.
II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA DELATNOSTI ZOOHIGIJENE I POSLOVA U OKVIRU KARANTINA
Delatnost zoohigijene, u skladu sa Zakonom, obuhvata:
- hvatanje, zbrinjavanje, veterinarsku negu i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilište,
- kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka,
- neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javne površine do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, i
- sprovođenje mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama.
U okviru poslova prihvatilišta obavljaju se:
- prikupljanje, prevoz i zbrinjavanje napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilištu, kao i pružanje pomoći, briga o životinjama i njihovo smeštanje u prihvatilište, u skladu sa Zakonom,
- obezbeđivanje uslova za zaštitu dobrobiti životinja u pogledu prostora za životinje, prostorija i opreme, i
- drugi poslovi, u skladu sa Zakonom o dobrobiti životinja ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 41/09) i podzakonskim aktima.
U okviru poslova karantina, obavljaju se:
- smeštanje u karantin životinja u prometu na teritoriji Republike Srbije, radi provere i utvrđivanja njihovog zdravstvenog stanja, dijagnostičkog ispitivanja, vakcinacije i dr.,
- obezbeđivanje uslova u pogledu prostora za smeštaj životinje, prostorija i opreme, i
- drugi poslovi, u skladu sa Zakonom o veterinarstvu.
Obavljanje delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina vrši se u cilju zaštite zdravlja i dobrobiti životinja.
Preduzeće, vlasnik, odnosno držalac životinje i udruženja dužni su da brinu o životu i zaštiti zdravlja i dobrobiti životinja i međusobno sarađuju, koordiniraju i usklađuju donošenje i sprovođenje propisa u oblasti dobrobiti životinja.
Prilikom prikupljanja i prevoza napuštenih i izgubljenih životinja, sa životinjom se mora postupati tako da se prouzrokuje najmanji stepen bola, patnje, straha i stresa za životinju.
U prihvatilište se smeštaju životinje:
1) koje su napuštene i izgubljene,
2) čiji vlasnik, odnosno držalac ne može više da se brine o njima,
3) koje nadležni organ oduzme vlasniku, odnosno držaocu, i
4) koje su u opasnosti.
Preduzeće je dužno da sarađuje sa nadležnim veterinarskim službama i organizacijama za zaštitu životinja, kao i da redovno obaveštava javnost i druge vlasnike prihvatilišta o životinjama koje se nalaze u prihvatilištu, u skladu sa Zakonom o dobrobiti životinja.
Prilikom smeštanja životinja u prihvatilište vrši se trijaža i tretman protiv ekto i endoparazita, utvrđuje se identitet životinje, obaveštava se vlasnik, odnosno držalac životinje, proverava se spisak traženih životinja, vrši se pregled od strane veterinara, utvrđuje se zdravstveno stanje životinje, smešta se i razvrstava životinja prema polu, vrši se sterilizacija i obeležavanje, u skladu sa Zakonom o veterinarstvu, uvodi se životinja u evidenciju prihvatilišta i preduzimaju se druge mere preventivne zdravstvene zaštite životinja.
Ako se psu ili mački, koji su smešteni u prihvatilište, nakon isteka roka od najmanje 30 dana ne pronađe vlasnik ili ako se ne zbrinu na neki drugi način, sa njima se postupa u skladu sa Programom iz člana 12. ove odluke.
Ako se životinji, osim psa i mačke, koja je smeštena u prihvatilište ne pronađe vlasnik ili držalac, odnosno ako se ne zbrine na neki drugi način, kao i ako njeno čuvanje iziskuje nesrazmerne troškove, životinja će se prodati ili pokloniti.
U vršenju poslova kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka, Preduzeće je dužno da postupa u skladu sa Programom kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka na teritoriji Grada, koji donosi Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), na predlog Preduzeća.
Poslovi kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka obuhvataju sledeće mere:
- registraciju i obeležavanje napuštenih pasa i mačaka,
- poboljšanje uslova u prihvatilištu,
- sterilizaciju napuštenih pasa i mačaka,
- udomljavanje,
- promovisanje odgovornog vlasništva nad životinjama putem medijske kampanje,
- edukaciju i informisanje vlasnika ili držalaca životinja o osobinama i potrebama životinja i zakonskim obavezama vlasnika, odnosno držalaca, i
- druge mere u skladu sa zakonom.
Poslovi neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa javne površine do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla obuhvataju:
- prijem prijava o nalaženju leša životinja na javnoj površini,
- neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javne površine, i
- prevoz ili organizovanje prevoza leševa životinja sa javne površine do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu.
Poslovi iz stava 1. ovog člana obavljaju se u skladu sa propisima kojima se uređuje način neškodljivog uklanjanja i iskorišćavanja životinjskih leševa.
Poslovi sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama obuhvataju:
- staranje o broju i vrsti prisutnih štetnih mikroorganizama, glodara i insekata,
- prijem prijava o prisutnosti štetnih mikroorganizama, glodara i insekata,
- preduzimanje mera radi smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata,
- nadzor nad sprovođenjem smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata, i
- druge poslove kojima se sprovodi mera kontrole i smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata.
U vršenju poslova iz stava 1. ovog člana Preduzeće je dužno da ispunjava uslove u pogledu prostorija, kadrova, opreme, zaštitnih sredstava, vrste i količine preparata i drugih potrebnih sredstava za sprovođenje mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije.
Sprovođenje sistematske deratizacije i uništavanje krpelja i komaraca obuhvata primenu hemijskih, mehaničkih i bioloških sredstava za suzbijanje štetnih vrsta glodara, krpelja i komaraca.
Predlog o vrsti, tipu i količini sredstava iz stava 3. ovog člana, koja će se upotrebiti, daje Preduzeće u skladu sa važećim zakonskim propisima.
Životinje koje su u prometu na teritoriji Republike Srbije smeštaju se u karantin, u skladu sa Zakonom o veterinarstvu i podzakonskim aktima, ako:
1. životinja nije obeležena i ako je ne prati odgovarajući identifikacioni dokument,
2. držalac životinje nema uverenje o zdravstvenom stanju životinje ili je uverenje nevažeće (zbog isteka roka, nepotpunih podataka ili drugih nedostataka),
3. za pošiljku životinje ne postoji potvrda o njenom zdravstvenom stanju,
4. postoji sumnja ili je utvrđeno da životinja boluje od zarazne bolesti,
5. životinja potiče iz zaraženog ili ugroženog područja, i
6. nije moguće utvrditi poreklo životinje, vlasnika, odnosno držaoca životinje.
Karantin mora da ispunjava sledeće uslove:
1. da je van naselja,
2. da je ograđen, i
3. da ima osnovne uslove za smeštaj i ishranu životinja, odnosno za smeštaj zaposlenih koji obavljaju poslove u karantinu.
U toku boravka životinja u karantinu, ulaz u karantinski krug zabranjen je svim licima koja nisu zaposlena na poslovima karantina, osim veterinarskim inspektorima i licima koja su ovlašćena da u karantinu sprovode dijagnostička ispitivanja, vakcinaciju ili, prema potrebi, vrše obeležavanje neobeleženih životinja i lečenje, te da upute životinje na prodaju ili sa njom postupe na drugi način, u skladu sa Zakonom o veterinarstvu.
III OBAVEZE PREDUZEĆA I VLASNIKA, ODNOSNO DRŽAOCA ŽIVOTINJE
Preduzeće donosi godišnji program delatnosti zoohigijene, koji sadrži:
1. obim poslova koji se obavljaju u okviru delatnosti zoohigijene, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima, sa dinamikom njihove realizacije,
2. način organizovanja i izvršavanja poslova iz delatnosti zoohigijene, i
3. iznos potrebnih sredstava za realizaciju programa.
Na program iz stava 1. ovog člana Gradsko veće daje saglasnost.
Program iz stava 1. ovog člana donosi se najkasnije do 20. januara za tekuću godinu.
Preduzeće donosi godišnji program poslova koji se obavljaju u okviru karantina, koji sadrži:
1. obim poslova koji se obavljaju u karantinu, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima, sa dinamikom njihove realizacije,
2. način organizovanja i izvršavanja poslova u karantinu, i
3. iznos potrebnih sredstava za realizaciju programa.
Na program iz stava 1. ovog člana Gradsko veće daje saglasnost.
Program iz stava 1. ovog člana donosi se najkasnije do 20. januara za tekuću godinu.
U toku vršenja poslova u prihvatilištu, Preduzeće je dužno da:
1. svakodnevno, u skladu sa biološkim ciklusom životinja, prikuplja napuštene i izgubljene životinje,
2. prima prijave o napuštenim i izgubljenim životinjama,
3. vrši prevoz prikupljenih životinja do prihvatilišta,
4. prikupljene životinje smešta u prihvatilište,
5. preduzima aktivnosti u cilju pronalaženja vlasnika, odnosno držaoca životinja,
6. na zahtev vlasnika, odnosno držaoca životinje, vrati životinju u roku od 15 dana od dana smeštanja u prihvatilište,
7. obezbedi lica obučena za postupanje sa životinjama,
8. pripremi plan zbrinjavanja životinja u slučaju zatvaranja prihvatilišta,
9. brine o životinjama sa pažnjom dobrog domaćina,
10. napuštenim i izgubljenim životinjama koje su bolesne ili povređene pruži odgovarajuću veterinarsku pomoć, a da za neizlečivo bolesne ili povređene životinje obezbedi lišavanje života u skladu sa Zakonom o dobrobiti životinja, i
11. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.
U vršenju delatnosti zoohigijene i obavljanju poslova u okviru karantina, Preduzeće je dužno da u svemu postupa u skladu sa pravilnikom kojim se bliže utvrđuju uslovi za zaštitu dobrobiti životinja u pogledu prostora, prostorija i opreme, koje prihvatilište mora da ispunjava, način postupanja sa životinjama u ovim objektima, program obuke osoblja koje se stara o dobrobiti životinja, sadržina i način vođenja evidencije u prihvatilištima, način i sredstva za prikupljanje napuštenih i izgubljenih životinja, način prevoza i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih životinja, kao i sa drugim podzakonskim aktima kojima se uređuje obavljanje delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina.
Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 1. ove odluke, u trajanju od najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i Preduzeća, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskoj upravi za komunalne poslove (u daljem tekstu: Gradska uprava) izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženim komunalnim uslugama Preduzeća, Gradska uprava preispituje rad Preduzeća, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću.
Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže Preduzeću da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Vlasnik, odnosno držalac koji izgubi životinju dužan je da taj gubitak bez odlaganja, a najkasnije u roku od tri dana od dana gubitka životinje, prijavi Preduzeću i veterinarskoj službi.
IV FINANSIRANJE DELATNOSTI ZOOHIGIJENE I POSLOVA U OKVIRU KARANTINA
Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti zoohigijene i obavljanja poslova u okviru karantina obezbeđuju se iz:
- prihoda budžeta Grada Novog Sada,
- prihoda od usluga delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina,
- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti, i
- drugih izvora, u skladu sa Zakonom.
Troškove zbrinjavanja napuštene životinje u prihvatilištu snosi vlasnik, odnosno držalac životinje, a ako je on nepoznat, troškove zbrinjavanja snosi Preduzeće, u skladu sa programom iz člana 18. ove odluke.
Troškove oduzimanja životinja, osim pasa i mačaka, u postupku prinudnog izvršenja snosi vlasnik, odnosno držalac životinje.
Ako čuvanje oduzete životinje iziskuje nesrazmerne troškove, oduzeta životinja se ustupa odgovarajućoj organizaciji ili preduzetniku uz naknadu, odnosno, prodaje se.
Troškovi iz stava 1. ovog člana obuhvataju troškove prevoza, lečenja, smeštaja i ishrane životinje, kao i druge troškove.
Ako troškovi iz stava 3. ovog člana budu veći od iznosa naknade iz stava 2. ovog člana, razliku troškova snosi vlasnik, odnosno držalac životinje, pod pretnjom prinudne naplate.
Troškove karantina snosi vlasnik, odnosno držalac životinje, a ako je on nepoznat, troškove karantina snosi Preduzeće, u skladu sa programom iz člana 19. ove odluke.
Ukoliko je vlasnik, odnosno držalac životinje nepoznat, ili ukoliko vlasnik, odnosno držalac ne želi da preuzme zdravu životinju, ona se može pokloniti ili prodati.
Cene usluga iz delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina, koje Preduzeće pruža vlasnicima, odnosno držaocima životinja, utvrđuju se cenovnikom koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća.
Na cenovnik iz stava 1. ovog člana prethodnu saglasnost daje Gradsko veće.
Za poslove predviđene programom iz čl. 18. i 19. ove odluke sredstva se obezbeđuju u budžetu Grada.
V NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU DELATNOSTI ZOOHIGIJENE I POSLOVA U OKVIRU KARANTINA
Ako dođe do poremećaja ili prekida u radu Preduzeća usled vanredne situacije ili iz drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to da:
1. radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i da angažuje treća lica za obavljanje delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina,
2. organizuje hitne popravke uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina, i
3. preduzme i druge mere koje utvrde nadležni organi Grada.
Kada Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može da angažuje drugo pravno lice ili preduzetnika, na teret Preduzeća.
U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina, u skladu sa Zakonom i odlukom Skupštine Grada Novog Sada.
VI NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU DELATNOSTI ZOOHIGIJENE I POSLOVA U OKVIRU KARANTINA
Preduzeće je dužno da, u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina nastalog usled vanredne situacije ili iz drugih razloga koji nisu mogli da se predvide ili spreče, pored preduzetih mera iz člana 29. ove odluke, obavesti Gradsku upravu o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.
Kad Gradska uprava primi obaveštenje iz člana 31. ove odluke, dužna je da bez odlaganja obavesti Gradsko veće i da:
1. odredi red prvenstva i način obavljanja delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina,
2. naredi mere za zaštitu komunalnih i drugih objekata i uređaja i imovine Preduzeća koji služe za obavljanje delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina,
3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere, i
4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju delatnosti zoohigijene i poslova u okviru karantina, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.
Zabranjeno je:
1. prikupljanje, uklanjanje i smeštanje životinja u karantin, osim od strane Preduzeća,
2. ostavljanje leševa uginulih životinja i njihovih delova na javnim površinama,
3. sahranjivanje uginulih životinja i njihovih delova van mesta određenog za tu svrhu,
4. držanje i zbrinjavanje životinja suprotno odredbama ove odluke, i
5. vršenje drugih radnji, suprotno odredbama ove odluke.
U slučaju prekida u obavljanju delatnosti zoogihijene i poslova u okviru karantina usled štrajka, Preduzeće je dužno da obezbedi sledeći minimum procesa rada:
- hvatanje, zbrinjavanje, veterinarsku negu i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja koje su bolesne i povređene, kao i koje predstavljaju opasnost po okolinu, u prihvatilište,
- neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javnih površina do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla i
- obavljanje drugih poslova radi zaštite zdravlja i bezbednosti ljudi, po nalogu nadležnih inspekcijskih službi.
Nadzor nad primenom ove odluke vrši Gradska uprava.
Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke obavlja komunalni inspektor.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da:
1. izda nalog Preduzeću da ukloni leš životinje sa javne površine;
2. izda nalog da se prikupi napuštena ili izgubljena životinja, u skladu sa odredbama ove odluke, i
3. preduzima i druge mere, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i propisima donetim na osnovu ove odluke.
Žalba na rešenje komunalnog inspektora ne odlaže izvršenje rešenja.
Rešenje Gradskog veća u upravnom postupku je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.
Za prekršaje propisane ovom odlukom komunalni inspektor ovlašćen je da podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog.
Ukoliko komunalni inspektor u vršenju inspekcijskog nadzora, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, odmah će o tome, pisanim putem, obavestiti nadležni organ.
Komunalni milicionar u obavljanju poslova komunalne milicije, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, ovlašćen je da podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom.
Ukoliko komunalni milicionar, u obavljanju poslova komunalne milicije, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, odmah će o tome, pisanim putem, obavestiti nadležni organ.
Komunalni inspektor u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom milicijom i inspekcijskim službama Republike Srbije, u skladu sa zakonom.
Saradnja iz stava 1. ovog člana obuhvata naročito: međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne inspekcije.
Novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati kazniće se za prekršaj fizičko lice ako postupa sa životinjama suprotno članu 33. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se pravno lice novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000,00 dinara ili kaznom rada u javnom interesu u trajanju od 20 do 240 sati.
Novčanom kaznom u iznosu od 8.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice, ako:
1. odbije da plati troškove zbrinjavanja napuštene životinje smeštene u prihvatilište (član 24), i
2. ne postupi u skladu sa odredbom člana 26. stav 1. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se pravno lice novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 30.000,00 dinara.
Poslove sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama obavlja privredno društvo ili preduzetnik, kome se, u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke, obavljanje ovih poslova poveri, do ispunjavanja uslova da navedene poslove obavlja Preduzeće.
Poslove u okviru karantina obavlja privredno društvo ili preduzetnik, kome se, u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke, obavljanje ovih poslova poveri, do ispunjavanja uslova da navedene poslove obavlja Preduzeće.
U prihvatilište se, do obezbeđivanja uslova predviđenih ovom odlukom za smeštaj drugih životinja, smeštaju: napušteni i izgubljeni psi i mačke, psi i mačke čiji vlasnik, odnosno držalac ne može više da se brine o njima, psi i mačke koje nadležni organ oduzme vlasniku, odnosno držaocu, kao i psi i mačke koje su u opasnosti.
Poslove smeštaja drugih životinja u prihvatilište, do ispunjavanja uslova da navedene poslove obavlja Preduzeće, obavljaće privredno društvo ili preduzetnik kome se obavljanje ovih poslova poveri u skladu sa propisima kojima se uređuju javne nabavke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe odredbe čl. 42. do 48, čl. 49. tač. 1. do 4, čl. 52. stav 1. tač. 4. i 5, čl. 54. stav 1. tač. 3. i 4. i čl. 55. stav 1. tač. 23. i 24. Odluke o držanju domaćih životinja ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 60/10, 12/11, 17/11 - ispr. i 1/12).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".