PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA POSLOVNIM INKUBATORIMA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2020. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2020)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava poslovnim inkubatorima sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine u 2020. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), uređuju se ciljevi, namena i visina bespovratnih sredstava, pravo i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija i podnošenje prijava, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza korisnika sredstava i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava poslovnim inkubatorima na teritoriji AP Vojvodine u 2020. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstava su planirana Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2020. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1003 - Podrška poslovnom udruživanju i umrežavanju, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 465 - Ostale dotacije i transferi, Ekonomska klasifikacija 4652 - Ostale kapitalne dotacije i transferi, izvor finansiranja 01 00 Opšti prihodi i primanja iz Budžeta.

Cilj

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstava radi podsticanja jačanja kapaciteta poslovnih inkubatora sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine i razvoja privrede i preduzetništva u AP Vojvodini.

Pod Poslovnim inkubatorom se podrazumeva privredno društvo osnovano sa ciljem da privrednim društvima i preduzetnicima koji su registrovani u periodu ne dužem od godinu dana (izuzetno ne dužem od 3 godine) pruži neposrednu podršku u razvoju poslovanja i dostizanja nivoa njegove poslovne održivosti, putem omogućavanja besplatne ili subvencionisane usluge korišćenja poslovnog prostora, savetodavnih i ostalih usluga, kao i usluge menadžmenta.

Namena

Član 3

Bespovratna sredstva su namenjena za opremanje poslovnog inkubatora u cilju jačanja poslovnog, savetodavnog i menadžerskog kapaciteta inkubatora putem nabavke mašina, opreme odnosno softvera.

Sredstva za ovu namenu se mogu odobravati za nabavku:

• kancelarijskog nameštaja (npr. radni stolovi, konferencijski stolovi i ostalo.);

• računari i računarska oprema;

• oprema za prezentaciju (npr. projektori i ostalo);

• oprema za edukativne sale (npr. table, pametne table i ostalo);

• proizvodnih, laboratorijskih, ambalažnih, komunikacijskih, biro-tehničkih i sličnih mašina i opreme namenjenih zajedničkom korišćenju od strane stanara;

• kao i ostalu opremu koja je značajna za rad poslovnog inkubatora ili zajedničko korišćenje od strane stanara;

• softvera;

• i ostalo.

Mašine, oprema i softver moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu

Visina bespovratnih sredstava

Član 4

Za realizaciju nabavke mašina i/ili opreme i/ili softvera odobravaju se iznosi od 100.000,00 dinara do 300.000,00 dinara.

Iznosi iz stava 1. ovog člana su sa PDV-om i sa zavisnim troškovima nabavke.

Iznos odobrenih sredstava može biti i manji od iznosa traženih sredstava.

Javni konkurs za dodelu sredstava

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Sekretarijat.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;

- namena sredstava;

- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;

- način i rok za podnošenje prijave na Javni konkurs;

- kriterijumi za ocenu prijava;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i

- drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na Javnom konkursu

Član 7

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju poslovni inkubatori (privredno društvo) sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine u kojima je jedan od osnivača lokalna samouprava ili autonomna pokrajina, a u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) upisani su najkasnije do 31. decembra 2019. godine (i imaju aktivan status).

Prijavu na Javni Konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014).

Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;

Privredni subjekt je u teškoćama:

- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;

- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;

- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.

Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom Konkursu ukoliko je predmet prijave (osnovno sredstvo) kupljen/nabaljen:

- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015,44/2018 i 95/2018) određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

Uslovi učešća na Javnom konkursu

Član 8

Poslovni inkubator mora ispuniti sledeće uslove:

1. da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

2. da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;

Poslovni inkubator može podneti jednu prijavu na Javni konkurs, koja se odnosi na nabavku mašina i/ili opreme i/ili softvera.

Dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs

Član 9

Na Javni konkurs se podnosi sledeća dokumentacija1:

1. Popunjen obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)2.

3. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzimaju se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs):

(3-1) o statusu (član 7, stav 1-5 Pravilnika);

(3-2) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(3-3) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(3-4) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(3-5) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(3-6) da se ne vode sudski postupci;

(3-7) o istraživanju tržišta za nabavku mašina ili opreme ili softvera;

Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

_________
1 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14 i 22/15) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
2 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR, o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana raspisivanja Javnog konkursa do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu).

Način i rok za podnošenje prijava

Član 10

Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI"- "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA POSLOVNIM INKUBATORIMA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2020. GODINI" poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave u vremenu od 9.00 do 14.00 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Postupak dodele sredstava

Član 11

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i spoljni stručnjaci koji nisu zaposleni ili radno angažovani u Sekretarijatu.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika konkursa, o čemu će se sačiniti izveštaj/ zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 12

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu). Ako se prijava podnosi poštom kao datum i vreme podnošenja smatra se dan kada je pošta pečatom potvrdila prijem;

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje su nepotpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

- prijave u kojima vrednost za nabavku iznosi do 100.000,00 dinara sa PDV-om i sa zavisnim troškovima nabavke.

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- prijave učesnika Javnog konkursa koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

- kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 13

Prilikom donošenja Odluke o dodeli sredstava poslovnim inkubatorima vrši se razmatranje pristiglih prijava, uz primenu sledećih kriterijuma:

RED. BR

KRITERIJUMI

BROJ BODOVA

1.

Razvijenost lokalne samouprave na čijoj teritoriji je sedište poslovnog inkubatora

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

15

60 - 80%

10

80 - 100%

5

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Ocena projekta (uticaj nabavljenih mašina, opreme ili softvera na unapređenje rada inkubatora i razvoja održivosti poslovanja stanara inkubatora)

Veliki

15

Srednji

10

Mali

5

3.

Broj stanara poslovnog inkubatora u trenutku raspisivanja Javnog konkursa

do 4

5

od 5 do 10

10

preko 10

15

4.

Broj stalno zaposlenih članova menadžmenta poslovnog inkubatora

do 2

15

od 3 do 5

10

preko 5

5

5.

Prosečan broj zaposlenih kod stanara poslovnog inkubatora

do 2

5

od 3 do 5

10

preko 5

15

6.

Vrste delatnosti

Proizvodne delatnosti

15

Informacione tehnologije

10

Usluge

5

7.

Uspešnost inkubacije stanara od osnivanja inkubatora
(Nad stanarima nije pokrenut postupak stečaja ili likvidacije u periodu od godinu dana)

Preko 70%

15

Preko 50%

10

Ispod 50%

0

Ugovor o dodeli sredstava

Član 14

Učesniku Javnog konkursa kome su Odlukom odobrena sredstva, pre zaključenja ugovora, Sekretarijatu dostavlja:

• izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva;

• izjavu da će za nabavku opreme da ispoštuju sve odredbe Zakona o javnim nabavkama ("Službeni Glasnik Republike Srbije", br. 124/2012, 14/2015 i 68/2015);

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava zaključiće se ugovor između Sekretarijata i korisnika sredstava kojim će se regulisati međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Učesnik Javnog konkursa kome su Odlukom odobrena sredstva, dužan je da, prilikom zaključenja ugovora sa Sekretarijatom, dostavi sredstva obezbeđenja, dve blanko solo menice registrovane u poslovnoj banci sa meničnim ovlašćenjem.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik sredstava Sekretarijatu u ugovorenom roku dostavi dopis sa dokumentacijom za subvencionisanje izdataka za nabavku opreme, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

Obaveze korisnika sredstava

Član 15

Korisnik sredstava dužan je da:

- mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju izdataka za nabavku mašine ili opreme ili softvera učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- da opremu za koju su odobrena sredstva neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja Ugovora, osim na korišćenje stanaru inkubatora u skladu sa poslovnom politikom poslovnog inkubatora.

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 24 meseca od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 16

Korisnik sredstava obavezan je da nakon Donošenja Odluke Sekretarijatu dostavi dopis sa dokumentacijom: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za nabavku mašine ili opreme ili softvera (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog, dokazi o pokretanju javne nabavke i ostalo.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

Računanje rokova

Član 17

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom3.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

_________
3 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja Javnog konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici Sekretarijata.

Završne odredbe4

Član 18

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava poslovnim inkubatorima na teritoriji AP Vojvodine u 2019. godini, broj: 144-401-998/2019-02 od 13. februara 2019. godine ("Službeni list APV", br. 8/2019).

_________
4 Napomena: Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu.

Član 19

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".