PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE IZDATAKA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME ILI ZA NABAVKU SOFTVERA ILI ZA STICANJE NEMATERIJALNE IMOVINE U 2020. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2020)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina/opreme ili za nabavku softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2020. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina/opreme ili za nabavku softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2020. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2020. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja iz Budžeta.

Cilj

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva radi povećanja ukupnog privrednog rasta i razvoja preduzetništva u AP Vojvodini putem investiranja u sredstva za rad i proizvodnju.

Namena sredstava

Član 3

Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina/opreme ili za nabavku softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2020. godini (u daljem tekstu: osnovna sredstva) koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa.

Osnovna sredstva treba da budu u skladu sa stvarnom delatnošću privrednog subjekta.

Pod nabavkom mašina podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proizvodni proces ili su namenjene proizvodnji jednog proizvoda.

Pod nabavkom opreme podrazumeva se proizvodna oprema, uređaji uključeni u proizvodni proces, sredstva za manipulaciju i dr.

Pod nabavkom softvera (softverske licence) podrazumeva se nabavka profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji proizvodnog procesa ili daljeg razvoja informatičkih rešenja i proizvoda za tržište.

Pod sticanjem nematerijalne imovine podrazumeva se pribavljanje nematerijalnih sredstava na eksternom tržištu (zasebno sticanje) i prenos prava njenog korišćenja putem pismenog ugovora (npr. patenti, franšize, licence, žigovi i slična prava).

Mašine, oprema i softver moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu proizvodnu upotrebu.

Izuzetno, na predlog Komisije za sprovođenje Javnog konkursa, može se odobriti subvencionisanje izdataka za nabavku polovne mašine/opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave na Javni konkurs dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju izdataka i troškova za:

- ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);

- prezentaciona, elektronska, birotehnička, audio-vizuelna i slična oprema (projektori, oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati, TV, muzički uređaji, zvučnici i dr.);

- alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, inventar, oprema za zaštitu na radu, kalupi, repromaterijal, potrošni materijal i dr;

- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;

- sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna i dr.), prikolice i sl;

- kompjuteri i računarska oprema;

- štamparske i grafičke mašine i oprema;

- građevinske mašine i oprema;

- sve vrste objekata (hale, hladnjače, skladišta, tezge, rampe i dr.).

- oprema za sport;

- nastalih putem kompenzacije.

Visina sredstava

Član 4

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/ prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog.

Refundirani iznos sredstva odobrava se prema vrsti osnovnog sredstva:

• Mašine/oprema - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 300.000,00 dinara do najviše 2.000.000,00 dinara, odnosno do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke1, s tim da minimalna vrednost jedne mašine ili pojedinačnog komada opreme ne može biti manja od 70.000,00 din bez PDV;

• Softver - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 100.000,00 dinara do najviše 500.000,00 dinara, odnosno do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije i obuke za korišćenje;

• Nematerijalna imovina - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 300.000,00 dinara, odnosno do 50% ugovorene cene za sticanje nematerijalne imovine bez PDV i drugih izdataka.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

________
1 Zavisni troškovi nabavke (ZTN) su troškovi: prevoza, utovara, istovara, skladištenja, osiguranja u transportu, montaže, bankarske provizije, carinjenja, akcize i dr.

Javni konkurs za dodelu sredstava

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Sekretarijat.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;

- namena sredstava;

- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;

- način i rok za podnošenje prijave na Javni konkurs;

- kriterijumi za ocenu prijava;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i

- drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na javnom konkursu

Član 7

I

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnici sa sedištem ili registrovanim ogrankom na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu APR) najkasnije do 31. decembra 2018. godine (imaju aktivan status) i to:

1. pravna lica, registrovana u APR-u kao privredna društva, koja su prema finansijskim izveštajima za 2018. godinu, razvrstana na mikro ili mala pravna lica i 2. preduzetnici.

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 62/2013 i 30/2018).

Pravna lica, u smislu ovog zakona, razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1) prosečan broj zaposlenih 10;

2) poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz prethodnog stava, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1) prosečan broj zaposlenih 50;

2) poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.

II

Prijavu na Javni konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014).

Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;

Privredni subjekt je u teškoćama:

- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;

- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;

- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.

Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015,44/2018 i 95/2018) određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

Uslovi za učešće na Javnom konkursu

Član 8

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1) da je pozitivno poslovao u 2018. godini (iskazao neto dobitak);

2) da je u 2019. godini ostvario najmanje iste ili veće prihode u odnosu na 2018. godinu;

3) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

4) da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2018-2020) nije primio de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

5) da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina/opreme ili nabavka softvera ili sticanje nematerijalne imovine).

Prijava se može podneti za refundaciju izdataka:

- za nabavku maksimalno 5 (pet) komada mašina/opreme (istih ili različitih) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavca;

- za nabavku 1 (jednog) softvera (softverske licence) sa najviše 10 kopija (od kojih se svaka koristi samo na po jednom računaru), od jednog dobavljača/prodavca;

- za sticanje jedne nematerijalne imovine od jednog dobavljača/prodavca.

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom konkursu ukoliko je predmet prijave (osnovno sredstvo) kupljen/nabavljen:

- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

Dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi :

1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata: www.spriv.vojvodina.gov.rs/Konkursi/Javni pozivi);

2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3) Uverenja (originali ili fotokopije overene kod nadležnog organa za overu ili izdata u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom) ne starija od 30 dana pre objavljivanja Javnog konkursa:

(3-1) Poreske uprave (PU) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda (poreze i doprinose) i

(3-2) nadležne lokalne Poreske administracije (PA) da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda

4) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica - podnetih prijava na osiguranje sa datumom u periodu trajanja Javnog konkursa;

5) Uverenje odeljenja Ministarstva odbrane Republike Srbije o učešću u oružanim sukobima u periodu od 17. avgusta 1990. godine do 25. juna 1999. godine, ne starije od 30 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) - samo u slučaju ako je vlasnik/odgovorno lice ili zaposleni učestvovao/li u oružanim sukobima u pomenutom periodu;

6) (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:

Za 2018. godinu: kopija Izveštaja za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2018. godine2 koji je predat APR;

Za 2019. godinu: bruto bilans ili zaključni list na dan 31. decembar 2019. godine i nezvanični izveštaj za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2019. godine3.

(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva:

Za 2018. godinu: kopije poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) za 2018. godinu sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu elektronskim putem;

Za 2019. godinu: bruto bilans ili zaključni list na dan 31. decembar 2019. godine i nezvanični izveštaj za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2019. godine4.

(v) Paušalni poreski obveznici - kopija obrasca KPO za 2018. i 2019. godinu, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2018. i 2019. godini i kopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2018. i 2019. godinu.

7) Za osnovna sredstva:

mašine/oprema: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu/opremu (original ili kopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa); softver: račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljeni softver - softversku licencu (original ili kopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa);
nematerijalna imovina: ugovor o sticanju nematerijalne imovine (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa);

8) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu obrasca prijave (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):

(8-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;

(8-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(8-3) o statusu (član 7, glava II, stav 1-5 Pravilnika);

(8-4) o povezanim licima;

(8-5) o starosti mašine/opreme (ukoliko je predmet nabavke mašina/oprema);

(8-6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(8-7) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(8-8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(8-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(8-10) da se ne vode sudski postupci;

(8-11) o broju zaposlenih osoba s invaliditetom (+ kopije Rešenja i M obrasca)

Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u obrascu prijave na Javni konkurs.

U slučaju da se podnosi prijava za refundaciju izdataka za nabavku polovne mašine/opreme (ne starije od 5 godina) dostaviti procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka (vidi Izjavu broj 8-5).

Ukoliko je učesnik na Javnom konkursu dobitnik nagrada i priznanja za postignut kvalitet proizvoda u periodu 2018-2019. godina priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Sekretarijat zadržava pravo da od učesnika na Javnom konkursu, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

_________
2 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosioca prijave je dužan da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
3 Podnosilac prijave je dužan da dostavi javno obelodanjeni finansijski izveštaj za 2019. godinu koji je predat APR ukoliko dođe do značajnog odstupanja u odnosu na predatu dokumentaciju sekretarijatu u roku od 5 dana.
4

Način i rok za podnošenje prijave

Član 10

Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI - PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE IZDATAKA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME ILI ZA NABAVKU SOFTVERA ILI ZA STICANJE NEMATERIJALNE IMOVINE U 2020. GODINI", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 9.00 do 14.00 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Postupak dodele sredstava

Član 11

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovani u Sekretarijatu.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluku). Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 12

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu)5;

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

- prijave u kojima vrednost za mašine/opremu iznosi do 600.000,00 dinara bez PDV, odnosno za softver iznosi do 200.000,00 dinara bez PDV, odnosno za nematerijalnu imovinu iznosi do 100.000,00 dinara bez PDV.

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

- kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

_______
5 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača

Kriterijumi za dodelu sredstava

Član 13

Prilikom odlučivanja o odobravanju sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište (registrovani ogranak u APV) učesnika Javnog konkursa

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada (industrija, proizvodno zanatstvo i dr.)

9

Vršenje usluga (uslužno zanatstvo, saobraćaj, trgovina i dr.)

6

Ostale delatnosti

3

3

Visina sopstvenog učešća

84 - 99%

12

67 - 83%

9

51 - 66%

6

4

Učešće žena u vlasništvu i upravljanju
(podrazumeva se da je kumulativno ispunjen i uslov da je žena pored vlasničkog svojstva i odgovorno lice)

Preduzetnica /100% vlasnica privrednog društva

9

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

50 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

5

Broj zaposlenih

Preko 21

12

6 - 20

9

0 - 5

6

6

Vlasnik i odgovorno lice je učesnik u oružanim sukobima u periodu od 17. avgusta 1990. godine do 25. juna 1999. godine

Ispunjen kumulativni uslov

15

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

7

Broj zaposlenih koji su učesnici u oružanim sukobima u periodu od 17. avgusta 1990. godine do 25. juna 1999. godine

Ima zaposlene

15

Nema zaposlene

0

8

Broj zaposlenih OSI

Nije obveznik zapošljavanja OSI, ali ima zaposlenih OSI u radnom odnosu

6

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima odgovarajući ili veći broj OSI u radnom odnosu

3

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima nedovoljan broj OSI u radnom odnosu

0

9

Procenjeni uticaj subvencije na konkurentnost u oblasti poslovanja

Nedovoljna

18

Srednja

12

Visoka

6

Izuzetno visoka

0

10

Uticaj finansijske podrške na efikasnost poslovanja

Značajno

18

Zadovoljavajuće (primereno)

12

Minimalno

6

Neznatno

0

11

Procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu

Visoka

18

Srednja

12

Dobra

6

Neznatna

0

12

Održivost poslovanja u periodu od tri godine

Visoko

18

Srednje

12

Nedovoljno

6

Nema

0

13

Uticaj subvencije na razvoj privrede AP Vojvodine

Visoko

18

Srednje

12

Nedovoljno

6

Nema

0

14

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2018-2019. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

0

Koristio je sredstva Sekretarijata

-15

15

Nosilac priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda/usluge (2018-2019. god)

Da

3

Ne

0

Ugovor o dodeli sredstava

Član 14

Podnosilac prijave na Javni konkurs kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- da osnovno sredstvo neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja Ugovora.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Za korisnike kojima su Odlukom odobreni iznosi od 1.000.000,00 i više dinara zaključiće se i ugovor o zalozi sa Sekretarijatom na osnovu kojeg će se izvršiti upis zaloga prvog založnog reda u korist Sekretarijata u registar založnog prava6. Nakon isteka ugovorne obaveze od 24 meseca, Sekretarijat će izdati dozvolu za brisanje založnog prava.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik sredstava Sekretarijatu u ugovorenom roku dostavi dopis - izveštaj o namenskom utrošku sredstava sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku osnovnog sredstva, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

________
6 Troškove upisa snosi Korisnik sredstava

Obaveze korisnika sredstava

Član 15

Korisnik sredstava dužan je da:

- mašine/opremu vidljivo označi nalepnicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) izdataka za nabavku osnovnog sredstva učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 24 meseca od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 16

Korisnik sredstava obavezan je da nakon donošenja Odluke Sekretarijatu dostavi dopis - izveštaj o namenskom utrošku sredstava sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku osnovnih sredstva : kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača i osnovnog sredstva, evidencija osnovnih sredstava/inventarni broj i sl.), fotografije i dr. - u roku od 5 dana.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

Računanje rokova

Član 17

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom7.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

________
7 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja Javnog konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici Sekretarijata.

Završne odredbe8

Član 18

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina ili opreme ili softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2019. godini, broj 144-401-997/2019-02 od 13. februara 2019. godine ("Službeni list APV" br. 8/2019).

________
8 Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu.

Član 19

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".