PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA KOJI DELATNOST OBAVLJAJU U OKVIRU KREATIVNE EKONOMIJE ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA, OPREME, SOFTVERA REPROMATERIJALA ILI USLUGA U 2020. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2020)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme, softvera, repromaterijala ili usluga u 2020. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme, softvera, repromaterijala ili usluga u 2020. godini (u daljem tekstu: Javni Konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2020. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih preduzeća, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja iz Budžeta i Ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja iz budžeta.

Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška privrednim subjektima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije, kao bitnog segmenta razvoja ukupne privrede i preduzetništva u AP Vojvodini.

Član 3

Pod kreativnom ekonomijom, u smislu ovog Pravilnika, se podrazumevaju delatnosti koje potiču od individualne kreativnosti, veštine i talenta i koje su usmerene na stvaranje dobiti na tržištu i otvaranje novih radnih mesta kroz komercijalnu eksploataciju proizvoda kreativne ekonomije i intelektualne svojine, kao što su reklamna industrija, arhitektura, trgovina i restauracija umetnina i antikviteta, izrada umetničkih dela namenjenih tržištu, a naročito grafika, serigrafija i reprodukcija, industrijski dizajn, modni dizajn (tkanina, obuća, odeća, koža, aksesoar i sl.), filmska, video industrija i animirani film (reprodukcija, videozapis, fotografske usluge za potrebe filmske delatnosti, kinematografsku i videodistribuciju i prikazivanje filmova), televizija i radio (e - TV), novine (e - novine), interaktivni softver zabavnog karaktera i mobilne aplikacije, muzička industrija (izdavanje, reprodukcija zvučnih zapisa, muzički dizajn i sl), scenske umetnosti, izdavaštvo, izrada softvera, video igara, kompjuterske usluge i slično.

Pod kreativnom ekonomijom, u smislu ovog Pravilnika se ne smatraju stari i umetnički zanati, odnosno poslovi domaće radinosti prema Pravilniku o određivanju poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, načinu sertifikovanja istih i vođenju posebne evidencije izdatih sertifikata ("Sl. glasnik RS", br. 56/2012.).

Namena sredstava

Član 4

Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina ili opreme ili softvera ili repromaterijala ili usluga u i to:

(a) koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog Konkursa, ili

(b) koja će biti kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluka). Za mašinu ili opremu ili softver koja su u navedenom roku u potpunosti isplaćeni, ali iz objektivnih razloga nisu isporučeni, postoji mogućnost aneksiranja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: ugovor).

Pod nabavkom mašina podrazumevaju se mašine i proizvodna linija koje čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proces, kao što su skeneri i 3D skeneri, CNC laserske mašine, 3D printeri, prese, ploteri i dr.

Pod nabavkom opreme podrazumeva se oprema kao što je reklamni panoi, led panoi, bilbordi, računarska oprema, oprema za sito štampu, fotoaparati, kamere i dr.

Pod nabavkom softvera podrazumeva se profesionalni softverski paket/alat u funkciji razvoja kreativno-informatičkih rešenja i proizvoda za tržište, kao što su softveri za obradu i dizajn slike, tona, teksta, softveri za programiranje, softveri za kontrolu i upravljanje mašina i opreme iz prethodnog stava, softveri za kreiranje virtuelnih sadržaja, likova i dr.

Pod repromaterijalom se podrazumevaju sirovine i proizvodni materijal i sl. u zavisnosti od vrste delatnosti privrednog subjekta (isključeni su pomoćni i ostali materijal, goriva i maziva).

Pod uslugom, u smislu ovog Pravilnika, se podrazumevaju aktivnosti koje privredno društvo/preduzetnik nije u mogućnosti samostalno da sprovede, a u direktnoj je vezi sa kreiranjem proizvoda.

Mašine, oprema i softver moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu u skladu sa delatnošću privrednog subjekta, odnosno nabavka repromaterijala ili usluge mora biti u skladu sa delatnošću privrednog subjekta.

Izuzetno, na predlog komisije može se odobriti refundacija troškova nabavke polovne mašine ili opreme, ne starije od 5 godina.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju izdataka i troškova za:

- ugradne opreme (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

- nameštaja (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati i sl.;

- putničkih vozila, dostavnih vozila, drumskih teretnih vozila, prikolica;

- pomoćni neproizvodni materijal (sredstva za čišćenje i održavanje, režijski, ostali, kancelarijski materijal i sl.);

- sitan inventar, pojedinačni i rezervni delovi, potrošni materijal koji se montira na mašine/alat (brusne ploče, burgije, igle i dr.);

- nastalih putem kompenzacije;

- pogonski materijal (gorivo, mazivo) i energija;

- auto gume;

- sredstva za zaštitu i prihranu poljoprivrednih kultura, semenska roba i sadni materijal, hrana i dodaci za ishranu životinja i dr;

- piće i namirnice u ugostiteljstvu;

- trgovačka, merkantilna i zrnasta roba za dalju prodaju i sl.

Visina sredstava

Član 5

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se:

(1) za predmet nabavke iz člana 4. stav 1. pod a) na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog, ili

(2) za predmet nabavke iz člana 4. stav 1. pod b) na osnovu priloženog predračuna ili ponude ili (pred)ugovora sa dobavljačem/prodavcem.

Bespovratna sredstva se odobravaju u visini do 90% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije, obuke za korišćenje i sl.

Iznos odobrenih sredstava, uz uslov iz prethodnog stava, može biti najmanje 50.000,00 dinara, dok se najviši iznos utvrđuje shodno predmetu nabavke i to:

• Mašine ili oprema - do najviše 500.000,00 dinara;

• Softver - do najviše 500.000,00 dinara;

• Repromaterijal ili usluga - do najviše 500.000,00 dinara.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Javni konkurs za dodelu sredstava

Član 6

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje sekretarijat.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs/Konkursi/Javni pozivi.

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog Konkursa su:

• naziv akta na osnovu kog se raspisuje Javni Konkurs;

• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom Konkursu;

• namena sredstava;

• pravo učešća na Javni Konkursu;

• uslovi za učešće na Javnom Konkursu;

• način podnošenja prijave na Javni Konkurs;

• kriterijumi za ocenu prijava;

• rok do kada je Javni Konkurs otvoren;

• obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni Konkurs i

• drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na Javnom konkursu

Član 8

I

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnici sa sedištem ili registrovanim ogrankom na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu APR) najkasnije do 31. decembra 2018. godine (imaju aktivan status) i to:

1. privredna društva, registrovana u APR-u koja su prema finansijskim izveštajima za 2018. godinu, razvrstana na mikro ili mala privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu i

2. preduzetnici.

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/13 i 30/2018):

Pravna lica razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 10;

2. poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz stava 2. ovog člana, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 50;

2. poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.

II

Prijavu na Javni Konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014).

Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjoročno, ugrozili njegov opstanak;

Privredni subjekt je u teškoćama:

- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;

- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;

- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.

Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018 i 95/2018) određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

Uslovi za učešće na Javnom konkursu

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1. da je pozitivno poslovao u 2018. godini (iskazao neto dobitak);

2. da je u 2019. godini ostvario najmanje iste ili veće prihode u odnosu na 2018. godinu;

3. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

4. da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2018-2020. godina) nije primio de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

5. da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za dve namene (nabavka mašina ili nabavka opreme ili nabavka softvera i nabavka repromaterijala ili nabavka usluge).

Prijava se može podneti za refundaciju izdataka:

- troškova nabavke za maksimalno 5 (pet) komada mašina ili opreme (istih ili različitih) i to od najviše 3 (tri) različita dobavljača/prodavaca, kada je u pitanju jedinstveni proizvodni proces;

- troškova nabavke do 5 (pet) softvera, odnosno softverskih licenci za korišćenje na jednom ili više računara od najviše 3 (tri) različita dobavljača/prodavaca;

- troškova nabavke do 3 (tri) različita repromaterijala ili usluge i to od 2 (dva) dobavljača/prodavca/pružalaca.

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom Konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen/nabavljen:

od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

Dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs

Član 10

Učesnik na Javnom konkursu podnosi1 :

1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni Konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

2) Popunjen i potpisan dodatak obrasca - Excel tabela (popunjava se isključivo za nabavku repromaterijala i isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

3) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) iz APR, ne stariji od 30 dana od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)2 ;

4) Uverenja (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) ne starija od 30 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa:

• poreske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda i

• nadležne lokalne Poreske uprave / administracije da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda.

5) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica - podnetih prijava, na osiguranje sa datumom u periodu trajanja Javnog konkursa;

6) Uverenje odeljenja Ministarstva odbrane Republike Srbije o učešću u oružanim sukobima u periodu od 17. avgusta 1990. godine do 25. juna 1999. godine, ne starije od 30 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) - samo u slučaju ako je vlasnik/odgovorno lice ili zaposleni učestvovao/li u oružanim sukobima u pomenutom periodu;

7) (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:

Za 2018. godinu: kopija Izveštaja za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2018. godine3 koji je predat APR;

Za 2019. godinu: bruto bilans ili zaključni list na dan 31. decembar 2019. godine i nezvanični izveštaj za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2019. godine4.

(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva:

Za 2018. godinu: kopije poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) za 2018. godinu sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu elektronskim putem;

Za 2019. godinu: bruto bilans ili zaključni list na dan 31. decembar 2019. godine i nezvanični izveštaj za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2019. godine5 .

(v) Paušalni poreski obveznici - kopija obrasca KPO za 2018. i 2019. godinu, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2018. i 2019. godini i kopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2018. i 2019. godinu.

8) Za predmet nabavke:

a) iz člana 4. stav 1 pod a) (koja su kupljena):

• mašine ili oprema: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu ili opremu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog Konkursa);

• softver: račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljeni softver - softversku licencu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog Konkursa);

• Za repromaterijal ili uslugu račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljen repromaterijal ili uslugu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog Konkursa). b) iz člana 4. stav 1 pod b) (koja će biti kupljena):

• mašine ili oprema: predračun ili ponuda ili (pred) ugovor za nabavku mašina ili opreme (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Javnog Konkursa);

• softver: predračun ili ponuda ili (pred)ugovor za nabavku softvera - softverske licence (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Javnog Konkursa);

• repromaterijal ili uslugu predračun ili ponuda ili (pred)ugovor za nabavku repromaterijal ili usluge (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Javnog Konkursa).

9) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):

(9-1)

o prihvatanju uslova Javnog konkursa;

(9-2)

o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(9-3)

o statusu (član 8, glava II, stav 1-5 Pravilnika);

(9-4)

o povezanim licima;

(9-5)

o starosti mašine ili opreme;

(9-6)

o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(9-7)

o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(9-8)

o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(9-9)

o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(9-10)

da se ne vode sudski postupci;

(9-11)

o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom (+ kopije Rešenja i M obrasca)

Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.

Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda u periodu 2018-2019. godina - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Reference o dosadašnjem poslovanju - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača. Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

__________
1 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14, 22/15 i 87/18) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
2 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR, o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana raspisivanja Javnog konkursa do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu).
3 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosioca prijave je dužan da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
4 Podnosilac prijave je dužan da dostavi javno obelodanjeni finansijski izveštaj za 2019. godinu koji je predat APR ukoliko dođe do značajnog odstupanja u odnosu na predatu dokumentaciju sekretarijatu u roku od 5 dana.
5

Način i rok za podnošenje prijave

Član 11

Prijave na Javni konkurs se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavljaju u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA KOJI DELATNOST OBAVLJAJU U OKVIRU KREATIVNE EKONOMIJE ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA, OPREME, SOFTVERA REPROMATERIJALA ILI USLUGA U 2020. GODINI", poštom ili lično predajom Pisarnici pokrajinskih organa uprave na adresu Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad u vremenu od 900 do 1400 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Postupak dodele sredstava

Član 12

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovana u Sekretarijatu.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 13

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu)6 ;

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

- prijave u kojima vrednost za mašine ili opremu ili softver ili repromaterijal ili uslugu iznosi do 55.555,00 dinara bez PDV.

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

- kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

_________
6 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.

Kriterijumi za dodelu sredstava

Član 14

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

R. BR.

KRITERIJUMI

BODOVI

1.

Stepen razvijenosti JLS

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Učešće žena u vlasništvu ili žena odgovorno lice
(podrazumeva se da je kumulativno ispunjen uslov da je žena pored vlasničkog svojstva i odgovorno lice)

Preduzetnica /100% vlasnica privrednog društva

9

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

50 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

3.

Broj zaposlenih

Preko 11

18

6 - 10

12

0 - 5

9

4.

Visina sopstvenog učešća

Preko 31%

15

Od 21% do 30%

12

Od 11% do 20%

9

5.

Zaposlenost osoba sa invaliditetom (OSI)

Ima

3

Nema

0

6.

Vlasnik i odgovorno lice je učesnik u oružanim sukobima u periodu od 17. avgusta 1990. godine do 25. juna 1999. godine

Ispunjen kumulativni uslov

15

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

7.

Broj zaposlenih koji su učesnici u oružanim sukobima u periodu od 17. avgusta 1990. godine do 25. juna 1999. godine

Ima zaposlene

15

Nema zaposlene

0

8.

Jačanje kreativnog i kreativnog inovativnog potencijala kreativne ekonomije

Visoko

18

Srednje

12

Dobro

6

Nedovoljno

0

9.

Reference o dosadašnjem poslovanju

Da

3

Ne

0

10.

Tržišni potencijal

Visok

18

Srednji

12

Dobar

6

Nedovoljan

0

11.

Dodavanje kreativnih i kreativno inovativnih elemenata konceptima urbanog razvoja, pametnog stanovanja i praktične upotrebe

Značajno

18

Zadovoljavajuće (primereno)

12

Neznatno

6

Nedovoljno

0

12.

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2018-2019. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

0

Koristio je sredstva Sekretarijata

-15

13.

Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene rezultate u periodu 2018-2019. godina

Da

3

Ne

0

14.

Održivost poslovanja u periodu od tri godine

Visoko

18

Srednje

12

Nedovoljno

6

Nema

0

15.

Uticaj subvencije na razvoj kreativne ekonomije kao segmenta privrede AP Vojvodine

Visoko

18

Srednje

12

Nedovoljno

6

Nema

0

16.

Pripadnost/članstvo u domaćim/stranim strukovnim udruženjima

Da

3

ne

0

Ugovor o dodeli sredstava

Član 15

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- da mašinu, opremu ili softver neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja Ugovora ili

- da repromaterijal neće otuđiti, niti ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da je ili da će u potpunosti iskoristiti do kraja 2020. godine, ili

- da uslugu neće ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da je uslugu iskoristio ili da će je iskoristiti isključivo za sopstvene potrebe.

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JB-KJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik sredstava Sekretarijatu u ugovorenom roku dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku mašine ili opreme ili softvera ili repromaterijala ili usluge, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

Obaveze korisnika sredstava

Član 16

Korisnik sredstava dužan je da:

- mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) izdataka za nabavku mašine ili opreme ili softvera ili repromaterijala ili usluge učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 24 meseca od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 17

Korisnik sredstava obavezan je da nakon donošenja Odluke Sekretarijatu dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku mašine ili opreme ili softvera ili repromaterijala ili usluge:

(1) za predmet nabavke iz člana 4. stav 1. pod (a) (koja su kupljena) - kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije u zavisnosti od sistema vođenja poslovnih knjiga (analitičke kartice dobavljača i mašine ili opreme ili softvera ili repromaterijala ili usluge, evidencija/inventarni broj, PK1, PK2 i sl.), fotografije i dr. - u roku od 5 dana.

(2) za predmet nabavke iz člana 4. stav 1. pod (b) (koja će biti kupljena) - račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog, kao i kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača mašine ili opreme ili softvera ili repromaterijala ili usluge, evidencija/inventarni broj i sl.), fotografije i dr. - u roku od 30 dana.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

Računanje rokova

Član 18

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom7 .

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

___________
7 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja Javnog konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici Sekretarijata.

Završne odredbe8

Član 19

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera u 2019. godini, broj 144-401-995/2019-02 od 13. februara 2019. godine ("Službeni list APV" br. 8/2019) i Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke repromaterijala i usluga u 2019. godini, broj 144-401-996/2019-02 od 13. februara 2019. godine ("Službeni list APV" br. 8/2019).

___________
8 Napomena: Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu.

Član 20

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".