PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA UDRUŽENJIMA GRAĐANA ZA FINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ TURISTIČKOG POTENCIJALA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE U 2020. GODINI - ORGANIZOVANJE KONGRESA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 2/2020)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava udruženjima građana za finansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala Autonomne pokrajine Vojvodine u 2020. godini - organizovanje kongresa (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se ciljevi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.

Ciljevi

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2020. godinu, u okviri programa-uređenje i razvoj u oblasti turizma, programske aktivnosti - razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, ekonomske klasifikacije - Dotacije nevladinim organizacijama, Dotacije ostalim neprofitnim institucijama iz izvora finansiranja - Opšti prihodi i primanja budžeta, u cilju:

- Podsticanja rada udruženja građana koja organizuju kongres na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koja se bave unapređenjem turističke ponude Autonomne pokrajine Vojvodine kroz organizovanje kongresa od pokrajinskog, republičkog i međunarodnog značaja;

- afirmacija kongresnog turizma kao značajnog faktora razvoja turizma AP Vojvodine;

- podizanje profesionalnih standarda kongresnog turizma kao jednom od najprofitabilnijih oblika turističkih kretanja;

- unapređenje kongresno-turističke ponude;

- povećanje ukupne turističke ponude AP Vojvodine kroz unapređenje kongresnog turizma i pozicioniranje AP Vojvodine kao poželjne kongresne destinacije.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva su namenjena udruženjima građana i drugim neprofitnim institucijama sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine i dodeljuju se najmanje jednom godišnje na osnovu Konkursa za dodelu bespovratnih sredstava udruženjima građana za finansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala Autonomne pokrajine Vojvodine u 2020. godini - organizovanje kongresa (u daljem tekstu: Konkurs).

Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www. spriv.vojvodina.gov.rs, na portalu e-Uprava, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Rok za prijavljivanje na Konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa.

Namena sredstava

Član 4

Sredstva su namenjena za organizovanje kongresa1 na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Prihvatljivi troškovi za kongrese su:

a) materijalni troškovi: troškovi zakupa prostora, iznajmljivanja prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi (struja, voda, internet i sl);

Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja kongresa;

b) putni troškovi: za najviše pet predavača na kongresu, od mesta prebivališta predavača do mesta održavanja kongresa i to avio, autobuski, železnički i automobilski prevoz za jedan dolazak i jedan odlazak po predavaču za svaki dan trajanja kongresa, a za predavače kojima je obezbeđen smeštaj za jedan dolazak i jedan odlazak na kongres. Putni troškovi za avio, autobuski i železnički prevoz prihvata se prema priloženoj prevoznoj karti. Obračun troškova prevoza automobilom prihvata se tako što se broj pređenih kilometara množi sa 30% cene jednog litra benzina tipa BMB 95 bez PDV-a;

v) troškovi smeštaja: za najviše pet predavača čije je mesto prebivališta udaljeno više od 30 km od mesta održavanja kongresa, a najviše za broj dana trajanja kongresa u hotelu na bazi polupansiona;

g) troškovi simultanog prevoda tokom trajanja kongresa: za najviše tri izvršioca sa pratećom opremom;

d) troškovi informisanja javnosti i vidljivosti kongresa: obuhvataju troškove pripreme propagandnog materijala za kongres (troškovi izrade štampanog materijala, obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali), troškovi medijskog oglašavanja (izrada spotova, reklama, oglašavanja u medijima i slično);

đ) administrativni troškovi: obuhvataju troškove za izdavanje administrativnih dozvola za organizovanje kongresa.

Troškovi informisanja javnosti i vidljivosti kongresa prihvataju se najviše do 50% od ukupnih (a+b+v+g+đ) prihvatljivih troškova organizovanja kongresa.

Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom organizovanja kongresa su troškovi koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Podnosioca prijave (Korisnika sredstava), odnosno iskazani na računima izdatim na ime Podnosioca prijave (Korisnika sredstava).

Neprihvatljivi troškovi su:

• troškovi aktivnosti na pripremi programa;

• troškovi koji se ne odnose na period sprovođenja projekta;

• zaostali dugovi, gubici i kamate;

• troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

• troškovi kupovine i sticanja opreme i sl;

• kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;

• troškovi partnera u projektu;

• troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;

• gubici nastali prilikom konverzije valute;

• troškovi dnevnica;

• troškovi izrade i ažuriranja internet stranica;

• svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

____________
1 Kongres, konferencija, simpozijum, plenum, forum

Pravo učešća na Konkursu

Član 5

Pravo učešća na Konkursu imaju udruženja građana i/ili druge neprofitne institucije sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, upisane u registar Agencije za privredne registre sa aktivnim statusom, koje svojim programima afirmišu i podstiču ciljeve Konkursa (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).

Bespovratna sredstva ne dodeljuju se: fizičkim licima, indirektnim korisnicima budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, privrednim subjektima i drugim korisnicima čije je finansiranje uređeno aktima koje donose ili na njih daju saglasnost Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine ili Pokrajinska vlada.

Uslovi učešća na Konkursu

Član 6

Podnosilac prijave učestvuje na Konkursu, pod sledećim uslovima:

1. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

2. da je Kongres međunarodnog karaktera;

3. da aplicira samo s jednim Projektom;

4. Da organizator Kongresa poseduje program Kongresa sa utvrđenim datumom, vremenom i mestom održavanja;

5. da Kongres ima minimalni planirani broj učesnika.

Pored navedenih uslova, konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.

Potrebna dokumentacija

Član 7

Obavezna dokumentacija koja se podnosi2:

1. U potpunosti ispunjen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3. Uverenja:

- Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i

- nadležne lokalne Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

4. Program kongresa (datum, vreme, mesto, satnica dešavanja), potpisan od strane podnosioca prijave;

5. Dokumentacija sa kojom se dokazuje (predugovor, ugovor, sporazum i sl.) da je organizator obezbedio operativno-tehničke uslove za organizovanje Kongresa (prostor, prateću opremu tehničku podršku, audio vizuelnu opremu);

6. Izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o broju učesnika na kongresu;

7. Izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

8. Izjava pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću Podnosioca prijave o tačnosti podataka navedenih u prijavi na Konkurs;

9. Pored obavezne dokumentacije, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:

dokumentacija kojom se dokazuje značaj i višegodišnji kontinuitet održavanja Kongresa (izjava, isečci iz novina, fotografije i sl);

Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je da podnosilac prijave izričito napomene u prijavi na Konkurs.3

Pored navedene dokumentacije, Konkursom može biti definisana i druga dokumentacija.

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

______________
2 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14,22/15 i 87/18) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
3 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 2. i 3. obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat, po službenoj dužnosti

Postupanje s prijavama

Član 8

Pristigle prijave obrađuje Komisija za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu). Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene i koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija;

• ukoliko se utvrdi da su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke.

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 9

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

KRITERIJUM

BOD

 

DA

NE

1. Kongres koje se održava u mestima koja su Strategijom razvoja turizma Republike Srbije za period od 2016. do 2025. godine, prepoznata kao deo prostora turističkih destinacija

10

0

2. Značaj kongresa

 

- pokrajinski

5

- republički

10

- međunarodni

15

3. Kontinuitet održavanja kongresa više godina

 

- do tri godine

5

- duži od tri godine

10

4. Vreme trajanja kongresa

 

 

- do dva dana

5

- duži od dva dana

10

5. Broj zvaničnih učesnika programa na kongresu u 2020. godini

 

- Do 20 učesnika

5

- Preko 20 učesnika

10

6. Broj učesnika

 

- Do 300

5

- Preko 300

10

7. Kvalitet kongresnog programa koji ima prepoznatljiv efekat za promociju i razvoj turističke ponude APV

0-30

8. Kvalitet vankongresnog programa koji ima prepoznatljiv efekat za promociju turističke destinacije gde se Kongres održava

0-20

Pored navedenih kriterijuma, konkursom mogu biti definisani i drugi kriterijumi.

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 10

Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova.

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.

Rok za utvrđivanje liste iz stava 2. ovog člana, ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista iz stava 2. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 2. ovog člana.

Na listu iz stava 2. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Sekretarijat donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o dodeli sredstava Sekretarijat donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 8. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Odluka iz stava 8. ovog člana je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Podnosilac prijave kome su odobrena sredstva može izvršiti reviziju budžeta projekta u skladu sa odobrenim iznosom i prihvatljivim troškovima iz člana 4. ovog pravilnika.

Korisnik sredstava je dužan da u roku od najduže sedam dana nakon donošenja Odluke dostavi:

• Izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a (original ili fotokopija overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava) u slučaju da je registrovana promena nakon datuma izdavanja Izvoda o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a dostavljenog u konkursnoj dokumentaciji.

• potpisanu i overenu Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;

• potpisanu i overenu Izjavu o nepostajanju sukoba interesa;

• potpisanu i overenu Izjavu o posedovanju internog akta o antikorupcijskoj politici;

• Fotokopija OP obrasca;

• Fotokopija lične karte odgovorne osobe podnosioca prijave;

• Fotokopija kartona deponovanih potpisa iz Uprave za trezor, ukoliko postoji otvoren namenski dinarski račun i JBKJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 11

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Ugovori sa Korisnicima sredstava će se zaključivati nakon donošenja Odluke i/ili nakon podnošenja izveštaja o realizovanom projektu i / ili pre podnošenja izveštaja o realizovanom projektu.

Način zaključivanja ugovora bliže će se urediti Konkursom.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Način isplate Sredstava

Član 12

Isplata Sredstava se može vršiti:

1. po principu refundacije, nakon realizacije projekta i zaključenja Ugovora i/ ili

2. pre realizacije projekta uz dostavljanje instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos.

Način isplate Sredstava bliže će se urediti Konkursom, kao i instrumenti obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos.

Isplata Sredstava se vrši u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet.

Korisnicima sredstava kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana donošenja Odluke do dana isplate Sredstava, neće biti isplaćena Sredstva.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 13

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je da dostavi Sekretarijatu izveštaj o realizovanom projektu najkasnije:4

- do dana završetka realizacije projekta utvrđenim Konkursom (za projekte koji su realizovani do dana donošenja Odluke);

- 15 dana od dana završetka realizacije projekta utvrđenim Konkursom (za projekte koji se realizuju posle dana donošenja Odluke);

ili

Nakon donošenja Odluke, zaključenja Ugovora, a pre isplate sredstava rok za dostavljanje Izveštaja o realizovanim projektu utvrdiće se Ugovorom.

Za projekte koji se realizuju nakon donošenja Odluke, dostavljanja instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos, zaključenja Ugovora i isplate sredstava rok za dostavljanje Izveštaja o realizovanim projektu utvrdiće se Ugovorom.

Izveštaj o realizovanim projektu treba da sadrži:5

• narativni deo - osnovni podaci o Projektu, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom realizacije Projekta, opravdanost Projekta i sl;

• foto-dokumentaciju realizovanog projekta;

• tabelarni deo - Prikaz budžeta projekta;

• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: računa sa specifikacijom radova i opreme, izvoda iz banke i drugim dokazima. Navedena fotokopija dokumentacije mora biti overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava.

Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:

• omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta;

• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

_______________
4 U slučaju kada se isplata sredstava vrši u skladu sa članom 12. stav 1. tačka 1. Pravilnika.
5 Realizovanim projektom se smatra da je projekat u celosti realizovan u skladu sa prijavom zaključno sa isplatom sredstava, dobavljaču ili pružaocu usluge, vidljivom na izvodu iz banke Korisnika sredstava.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 14

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Računanje rokova

Član 15

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određen Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.6

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

___________
6 Kod računanja rokova dan objavljivanja Konkursa je dan kada je Konkurs objavljen u jednom od dnevnih glasila.

Završna odredba

Član 16

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".