PRAVILNIKSAVETA ZA SOCIJALNU ZAŠTITU GRADA PROKUPLJA("Sl. list grada Prokuplja", br. 35/2019) |
Ovim Pravilnikom se definiše sastav, nadležnost, prava i obaveze, Saveta za socijalnu zaštitu Grada Prokuplja (u daljem tekstu: Savet).
Predsednika, zamenika predsednika i članove Saveta imenuje i razrešava Gradsko veće Grada Prokuplja.
Savet se sastoji od devet članova i to:
1. Člana Gradskog veća Grada Prokuplja zaduženog za poslove socijale, za predsednika;
2. Predstavnika Centra za socijalni rad, za zamenika predsednika;
3. Predstavnika Crvenog krsta u Prokuplju, za člana;
4. Predstavnika NSZ Prokuplje za člana ;
5. Predstavnika Osnovne škole za obrazovanje odraslih, za člana;
6. Predstavnika RFZO, za člana;
7. Direktora Doma zdravlja, za člana;
8. Predstavnika Odeljenja za privredu i finansije Gradske uprave grada Prokuplja, za člana;
9. Predstavnika Odeljenja za društvene delatnosti Gradske uprave grada Prokuplja zaduženog za poslove socijale Gradske uprave grada Prokuplja, za člana - koordinator saveta.
Savet obavlja sledeće poslove:
1. Izrađuje Program unapređenja socijalne zaštite koji usvaja Skupština Grada Prokuplja.
2. Program iz stava 1. ovog člana mora biti usaglašen sa strategijom razvoja, koju donosi Vlada.
3. Program iz stava 1. ovog člana obuhvata mere i aktivnosti za podsticaj i razvoj postojećih i novih usluga socijalne zaštite.
4. Sredstva za finansiranje programa unapređenja socijalne zaštite obezbeđuju se u budžetu Grada Prokuplja
5. Prati stanje stanovništva u oblasti socijalne zaštite na teritoriji Grada Prokuplja i predlaže mere za unapređenje stanja;
6. Prati rad ustanova čiji je osnivač lokalna samouprava i izabranih pružaoca usluga socijalne zaštite;
7. Podnosi godišnji izveštaj o svom radu Gradskom veću Grada Prokuplja.
8. Stara se o saradnji lokalnih organa;
9. Održava i unapređuje odnose sa nadležnim republičkim i regionalnim institucijama i ustanovama;
10. Obavlja i druga stručna pitanja u oblasti socijalne zaštite koja nisu u nadležnosti drugih organa.
III PRAVA I DUŽNOSTI PREDSEDNIKA, ZAMENIKA PREDSEDNIKA, ČLANOVA I KOORDINATORA SAVETA
Predsednik Saveta:
1. Predstavlja i zastupa Savet;
2. Saziva konstitutivnu sednicu Saveta;
3. Saziva sednice Saveta, predlaže dnevni red, predsedava sednicama Saveta i potpisuje odluke Saveta;
4. Stara se o izvršavanju odluka Saveta;
5. Sarađuje sa organima Grada;
6. Traži podatke i obaveštenja od organa i uprave, potrebne za rad Saveta;
7. Informiše javnost o radu Saveta;
8. Stara se o podizanju nivoa informisanosti javnosti o pravima iz oblastima socijalne zaštite;
9. Inicira kod nadležnog organa razrešenje člana Saveta iz razloga neredovnog prisustva sednicama Saveta ili iz drugog opravdanog razloga (nepoštovanje osnovnih principa rada Saveta i sl.);
10. Obavlja i druge poslove koje mu poveri Savet.
Predsednik Saveta za svoj rad odgovara Savetu i Gradskom veću Grada Prokuplja.
Zamenik predsednika Saveta zamenjuje predsednika Saveta u slučaju njegove sprečenosti ili odsutnosti.
Član Saveta ima prava i dužnosti:
1. Da prisustvuje sednicama Saveta i da učestvuje u njegovom radu;
2. Da predlaže Savetu razmatranje pojedinih pitanja iz njegovog delokruga;
3. Da raspravlja i izjašnjava se o svakom pitanju koje je na dnevnom redu Saveta i o njemu odlučuje;
4. Da predlaže donošenje zaključka, preporuka, mišljenja, odnosno predloga mera iz delokruga Saveta;
5. Da doprinosi podizanju nivoa informisanosti javnosti o pravima iz oblasti socijalne zaštite;
6. Da predlaže mere za unapređenje socijalne zaštite i aktivnosti za podsticaj i razvoj postojećih i novih usluga socijalne zaštite.
Član Saveta ima pravo da od predlagača traži obaveštenje o temama koje su na dnevnom redu sednice i druga obaveštenja koja su mu potrebna kao članu Saveta. Obaveštenja u vezi sa temom, član Saveta može tražiti i od predsednika Saveta i predsednika radnog tima Saveta, ako je savet nadležan za temu koja je na dnevnom redu sednice Saveta.
Koordinator Saveta šalje pozive za sednice Saveta, vodi zapisnike sednica Saveta i ostale administrativno -tehničke poslove.
Sednice Saveta saziva predsednik Saveta po potrebi, a najmanje dva puta godišnje.
Poziv za sednicu dostavlja se članovima Saveta najkasnije pet dana pre održavanja sednice.
Na sednice Saveta mogu se pozvati stručnjaci iz pojedinih područja i druge osobe koje odredi predsednik Saveta.
Uz poziv za sednicu dostavlja se predlog dnevnog reda, materijal o kojem će se voditi rasprava i zapisnik sa prethodne sednice.
U slučaju hitnosti (vanredna situacija i dr.) predsednik Saveta može sazvati vanrednu sednicu uz dostavu predloga dnevnog rada. U slučaju zakazivanja vanredne sednice rok iz stava 2. ovog člana ne važi.
Ako postoji potreba za hitnim donošenjem odluke iz delokruga nadležnosti Saveta, ili kada za to po oceni predsednika Saveta, postoje drugi posebni i opravdani razlozi, Savet može doneti odluku i bez održavanja sednice, telefonskim putem tzv. telefonska sednica Saveta.
U slučaju iz stava 6. ovog člana obaveštavaju se članovi Saveta o potrebi donošenja određene odluke bez održavanja sednice i utvrđuje da li su članovi Saveta saglasni da se odluka donese na taj način. Ako se svi članovi Saveta ne protive donošenju odluke bez održavanja sednice Saveta, svaki član glasa da li je "za", "protiv" ili se "uzdržava" od glasanja. Odluka se smatra donetom ako je za nju glasala većina članova Saveta. Odluka "za", "protiv" ili "uzdržavanje" od glasanja predloga odluke dostavlja se putem i-mejla ili SMS poruke odnosno saopštava u telefonskom kontaktu, o čemu se sačinjava zapisnik.
Na telefonskoj sednici ne mogu biti doneta sledeća akta: Program unapređenja socijalne zaštite i izveštaji o radu Saveta.
Odluka se smatra donetom ako je za nju glasala većina članova Saveta.
Pre utvrđivanja dnevnog reda prihvata se zapisnik prethodne sednice Saveta.
Dnevni red sednice Saveta predlaže predsednik Saveta.
Sednici Saveta predsedava predsednik Saveta, a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik predsednika Saveta.
U radu Saveta mogu učestvovati, bez prava glasa, stručnjaci iz pojedinih područja vezanih za oblast socijalne zaštite i druge osobe koje su pozvane na sednicu Saveta.
Predsednik Saveta daje i oduzima reč članovima Saveta i drugim učesnicima, redosledom kojim su se prijavili, pri čemu prvenstvo ima član Saveta.
Radi delotvornijeg rada na sednici, učesnik treba da govori kratko i u vezi s predmetom rasprave, ne ponavljajući ono što je već rečeno.
Red na sednici Saveta održava predsedavajući Saveta.
Savet može odlučivati ako je sednici prisutna većina članova Saveta, a odlučuje većinom glasova prisutnih članova, ako ovim poslovnikom nije drukčije određeno.
O svakom pitanju na dnevnom redu Savet odlučuje nakon rasprave.
Savet po pravilu odlučuje javnim glasanjem članova, dizanjem ruku članova Saveta, koji se izjašnjavaju "za" predlog, "protiv" predloga ili se "uzdržavaju" od glasanja.
O radu na sednici Saveta vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik Saveta i zapisničar.
Zapisnik sadrži: redni broj sednice; vreme i mesto održavanja sednice: imena prisutnih i odsutnih članova Saveta; imena i dužnosti drugih prisutnih. Dnevni red sednice, prikaz toka sednice s nazivima predloga o kojima se raspravljalo i odlučivalo; imena učesnika, rezultat glasanja o svakom pojedinom predlogu i nazive akata koji su doneti na sednici.
O prisustvovanju članova Saveta sednicama Saveta vodi se evidencija.
Stručne, administrativne, tehničke i druge poslove obavlja službenik Odeljenja za društvene delatnosti Gradske Uprave grada Prokuplje zadužen za poslove socijale, odnosno koordinator Saveta.
Savet dostavlja jednom godišnje izveštaj o radu Gradskom veću grada Prokuplja.
Izveštaj sadrži naročito broj i strukturu prigovora na ustanove socijalne zaštite, opštu ocenu rada pružaoca usluga, uočene propuste i preporuke za njihovo otklanjanje, kao i kritike i pohvale.
Godišnji Izveštaj iz ovog člana dostavljaju se nadležnim organima najkasnije do 28. februara tekuće godine za prethodnu godinu.
Izveštaji mogu da sadrže inicijativu za izmenu ili donošenje pojedinih propisa.
Rad Saveta je javan.
Predstavnici sredstava javnog informisanja imaju pravo pratiti rad Saveta, a radi potpunijeg i tačnijeg informisanja javnosti o radu Saveta, mogu se davati službene izjave i održavati konferencije za novinare.
Izveštaji o radu i aktivnosti Saveta dostupni su i postavljaju se na zvaničnu interent prezentaciju opštine.
Službene izjave o radu Saveta daje predsednik Saveta ili član Saveta koga on ovlasti.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Prokuplja".