PRAVILNIK

O BLIŽIM USLOVIMA OSTVARIVANJA PRAVA I NAČINU ISPLATE SOLIDARNE POMOĆI ZAPOSLENIMA U GRADSKOJ UPRAVI GRADA PROKUPLJA

("Sl. list grada Prokuplja", br. 36/2019)

Član 1

Ovim Pravilnikom se utvrđuju uslovi, postupak i način isplate solidarne pomoći zaposlenima u Gradskoj upravi, kao i merila za utvrđivanje visine solidarne pomoći.

Član 2

Poslodavac u smislu ovog Pravilnika je Gradska uprava grada Prokuplja. Zaposleni u smislu ovog Pravilnika je lice koje je zaposleno kod Poslodavca na osnovu ugovora o radu na neodređeno i određeno vreme na dan podnošenja zahteva za solidarnu pomoć u skladu sa odredbama ovog Pravilnika. Izuzetno, ukoliko su sredstva u budžetu planirana, solidarna pomoć za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenog isplaćuje se i licu koje je radno angažovano po osnovu ugovora van radnog odnosa kod poslodavca najmanje tri meseca sa prekidima ili neprekidno u kalendarskoj godini u kojoj se obezbeđuje ovo pravo i ako je u ugovornom odnosu na dan ostvarivanja ovog prava. Solidarna pomoć je materijalna pomoć zaposlenom ili članu njegove porodice u slučajevima predviđenim čl.51,52 i 53 Posebnog kolektivnog ugovora za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", br. 38/2019 od 31.05.2019 godine). Članovi uže porodice u smislu člana 51. Posebnog kolektivnog ugovora za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", br. 38/2019 od 31.05.2019 godine) su bračni ili vanbračni partner, deca, roditelji, usvojilac, usvojenik i staratelj zaposlenog.

Članovi uže porodice u smislu člana 52. Posebnog kolektivnog ugovora za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", br. 38/2019 od 31.05.2019 godine) su bračni ili vanbračni partner zaposlenog, deca zaposlenog a izuzetno ako zaposleni nema porodicu pravo na naknadu troškova ostvaruje lice koje podnese dokaz da je snosilo troškove pogrebnih usluga.

Članovi uže porodice u smislu člana 53. Posebnog kolektivnog ugovora za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", br. 38/2019 od 31.05.2019 godine) su bračni ili vanbračni partner i deca zaposlenog.

Član 3

Ovim Pravilnikom se bliže uređuju uslovi i način isplate solidarne pomoći i to u slučajevima:

1) duže ili teže bolesti zaposlenog ili člana njegove uže porodice ili teže povrede zaposlenog;

2) nabavke ortopedskih pomagala i aparata za rehabilitaciju zaposlenog ili člana njegove uže porodice;

3) zdravstvene rehabilitacije zaposlenog;

4) nastanka teže invalidnosti zaposlenog;

5) nabavke lekova za zaposlenog ili člana uže porodice;

6) pomoć porodici za slučaj smrti zaposlenog i zaposlenom za slučaj smrti člana uže porodice;

7) mesečnu stipendiju tokom redovnog školovanja za decu zaposlenog čija je smrt nastupila kao posledica povrede na radu ili profesionalnog oboljenja;

8) pomoć zbog uništenja ili oštećenja imovine, elementarnih i drugih vanrednih događaja;

9) rođenja deteta zaposlenog;

10) pomoć zaposlenoj za vantelesnu oplodnju;

11) solidarne pomoći za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenog.

Pravo iz stava 1.ovog člana zaposleni ne ostvaruje za članove uže porodice koji ostvaruju primanja iz radnog odnosa, odnosno po osnovu rada u trenutku podnošenja zahteva, odnosno koji primaju novčanu naknadu za tuđu negu i pomoć ili primaju penziju koja je veća od najnižeg iznosa penzije.

Član 4

Duža bolest u smislu člana 3.tačka 1. ovog Pravilnika postoji ako je zaposleni odsutan sa rada najmanje 30 dana neprekidno zbog sprečenosti za rad usled bolesti, odnosno povrede.

Teža bolest u smislu člana 3.tačka 1. ovog Pravilnika postoji ako je zaposleni ili član uže porodice oboleo od:

1. zarazne bolesti (i sida),

2. maligne bolesti i intrakranijelni tumori,

3. šećerne bolesti,

4. psihoza,

5. cerebralna paraliza, multipleks skleroza, progresivne nervno-mišićne bolesti, epilepsija,

6. bolesti digestivnog trakta (ulcerozni kolitis, kronova bolest),

7. bolesti prostate i teža obolenja mokraćne bešike,

8. infarkt i stanje posle infarkta,

9. moždani udar (šlog) i stanja posle moždanog udara kao što su hemipareze i hemiplegije, atrofije mozga,

10. glaukom,

11. hronične bolesti srca kao što su: hronična ("maligna") hipertenzija, angina pektoris, hronični poremećaji srčanog ritma, febris reumatika, virusni miokarditis, urođene i stečene srčane mane, miokardiopatija dilatativa,

12. terminalna bubrežna insuficijencija: uremija, dijaliza,

13. toksična oštećenja jetre i ciroza,

14. bronhijalna astma, hronični bronhitis

15. teže ortopedske bolesti i povrede koštano-zglobnog sistema, kao što su: diskopatije sa ugradnjom veštačkih diskusa, radikulopatije, artropatije, miopatije i tendinopatije praćene ugradnjom inplantata i nabavkom ortopedskih pomagala

16. bolesti štitne žlezde (hiper i hipotireoza, Hašimoto tireoiditis, struma nodosa),

17. teške urođene anomalije i deformiteti (sve Q šifre),

18. operacija kod paranodentopatije (Widmanova operacija paradontopatije i obrada paradontalnog džepa),

19. totalna akrilatna proteza za odrasle (gornja i/ili donja),

20. hiperlipidemija,

21. sistemske autoimune bolesti kolagenoze (lupus, behterejeva bolest, sika sindrom, reumatoid artrid).

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 1 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini do tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je: zahtev za solidarnu pomoć, izveštaj lekara specijaliste, otpusna lista iz bolnice kao i drugi dokazi kojima se utvrđuje da je zaposleni ili član njegove uže porodice oboleo od bolesti navedenih u ovom članu. Dokaz za dužu bolest zaposlenog kojim se utvrđuje da je zaposleni odsustvovao sa rada najmanje 30 dana neprekidno zbog sprečenosti za rad usled bolesti je izveštaj lekara o sprečenosti za rad.

Član 5

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 2 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini do tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je: zahtev za solidarnu pomoć, izveštaj lekara specijaliste, otpusna lista iz bolnice kao i drugi dokazi kojima se utvrđuje da je zaposleni ili član njegove uže porodice ostvario pravo na nabavku ortopedskih pomagala i aparata za rehabilitaciju.

Poslodavac ima obavezu da obezbedi sredstva za nabavke ortopedskih pomagala i aparata za rehabilitaciju zaposlenog ili člana njegove uže porodice u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 2 ako ovo pravo nije ostvareno u skladu sa drugim propisima iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja, boračko-invalidske zaštite i drugim propisima.

Član 6

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 3 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini do tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je: zahtev za solidarnu pomoć, fotokopiju odbijenice Komisije Republičkog Zavoda za zdravstveno osiguranje o banjskom oporavku, fotokopiju izveštaja lekara specijaliste sa preporukom za banjsko lečenje i fotokopiju otpusne liste iz bolnice u kojoj je zaposleni bio lečen u godini u kojoj podnosi zahtev za banjsko lečenje kao i drugi dokazi kojima se utvrđuje da je zaposleni ostvario pravo na zdravstvenu rehabilitaciju.

Poslodavac ima obavezu da obezbedi sredstva za zdravstvenu rehabilitaciju zaposlenog u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 3 ako ovo pravo nije ostvareno u skladu sa drugim propisima iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja, boračko-invalidske zaštite i drugim propisima.

Član 7

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 4 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini do tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je: zahtev za solidarnu pomoć, izveštaj lekara specijaliste, izveštaj lekarske komisije, otpusna lista iz bolnice kao i drugi dokazi kojima se utvrđuje da je kod zaposlenog nastala teža invalidnosti.

Poslodavac ima obavezu da obezbedi sredstva za zaposlenog kod koga je nastala teža invalidnost u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 4 ako ovo pravo nije ostvareno u skladu sa drugim propisima iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja, boračko-invalidske zaštite i drugim propisima.

Član 8

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 5 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini do tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je: zahtev za solidarnu pomoć, izveštaj lekara specijaliste, otpusna lista iz bolnice, original fiskalni računi lekova koji su prepisani u izveštaju lekara specijaliste ili u otpusnoj listi iz bolnice kao i drugi dokazi kojima se utvrđuje da su zaposlenom ili članu njegove uže porodice prepisani lekovi za koje traži solidarnu pomoć i da je te lekove kupio.

Poslodavac ima obavezu da obezbedi sredstva za nabavku lekova zaposlenom ili članu njegove uže porodice u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 5 ako ovo pravo nije ostvareno u skladu sa drugim propisima iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja, boračko-invalidske zaštite i drugim propisima.

Član 9

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 6 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini do dve prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je:

- zahtev za solidarnu pomoć,

- Fotokopiju izvoda iz matične knjige umrlih (umrlicu) za dete, ukoliko se zahtev podnosi zbog smrti deteta;

- Fotokopiju izvoda iz matične knjige umrlih (umrlicu) za preminulog bračnog druga i

fotokopiju Izvoda iz matične knjige venčanih (ili overenu Izjavu kod notara kao dokaz o vanbračnoj zajednici), ukoliko se zahtev podnosi zbog smrti bračnog druga;

- Fotokopiju Izvoda iz matične knjige umrlih (umrlica) za zaposlenog, i Izvod iz matične knjige venčanih, ukoliko zahtev podnosi bračni drug, odnosno Izvod iz matične knjige rođenih za dete, ukoliko zahtev podnosi dete zaposlenog, kada se zahtev podnosi zbog smrti zaposlenog.

- Fotokopiju Izvoda iz matične knjige umrlih (umrlica) za roditelja, i Izvod iz matične knjige rođenih za zaposlenog, ukoliko se zahtev podnosi zbog smrti roditelja.

Solidarna pomoć u slučaju utvrđenom u članu 3. tačka 6) priznaje se porodici i ostvaruje se, po zahtevu člana porodice koji se podnosi u roku od 90 dana od dana kada je nastupio osnov za isplatu solidarne pomoći, najviše do visine dve prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Porodica ima pravo u slučaju smrti zaposlenog na naknadu onih troškova pogrebnih usluga koji su propisani aktom o troškovima lokalnog komunalnog pogrebnog preduzeća u mestu sahrane.

Pravo iz člana 3. tačka 6) ostvaruje se na osnovu uredne dokumentacije, u visini priloženih originalnih računa, a najviše do visine prosečne mesečne zarade u Republici Srbiji bez poreza i doprinosa prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Ako se smrtni slučaj desio na teritoriji Republike Srbije van mesta prebivališta zaposlenog, pa je potrebno izvršiti prevoz radi sahrane u mesto prebivališta, porodica ostvaruje pravo na naknadu troškova prevoza.

Porodica ostvaruje pravo na naknadu troškova prevoza iz stava 3. ovog člana ako se smrtni slučaj desio van teritorije Republike Srbije van mesta prebivališta zaposlenog, ako je zaposleni boravio na toj teritoriji po zahtevu poslodavca radi obavljanja poslova iz nadležnosti poslodavca i ako naknada troškova nije obezbeđena iz odgovarajućeg osiguranja.

Izuzetno, ako zaposleni nema porodicu, pravo na naknadu troškova ostvaruje lice koje podnese dokaz da je snosilo troškove pogrebnih usluga.

Porodicom u smislu ovog člana smatraju se bračni i vanbračni partner zaposlenog i deca zaposlenog.

Zaposleni ima pravo na naknadu troškova pogrebnih usluga iz člana 3. tačka 6), u slučaju smrti člana uže porodice, ako to pravo nije ostvareno po drugom osnovu.

Smatra se da je pravo ostvareno po drugom osnovu ako je član uže porodice bio korisnik penzije, zaposleni ili osiguranik samostalne delatnosti.

Pravo se ostvaruje se na osnovu uredne dokumentacije, u visini priloženih originalnih računa, a najviše do visine prosečne mesečne zarade u Republici Srbiji bez poreza i doprinosa prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Članom uže porodice u smislu ovog člana smatraju se bračni ili vanbračni partner i deca zaposlenog.

Član 10

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 7 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini do jedne prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je: zahtev za solidarnu pomoć, izvod iz matične knjige umrlih za zaposlenog, izvod iz matične knjige rođenih za decu zaposlenog koja podnose zahtev, potvrdu da deca su na redovnom školovanju.

Član 11

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 8 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave do visine neoporezivog iznosa koji je predviđen zakonom kojim se uređuje porez na dohodak građana.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je: zahtev za solidarnu pomoć, izveštaj komisije poslodavca kao i drugi dokazi i dokumentacija.

Član 12

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 9 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini od jedne prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Uredna dokumentacija u smislu ovog člana je: zahtev za solidarnu pomoć i izvod iz matične knjige rođenih za dete zaposlenog.

Član 13

Solidarna pomoć u toku godine, u slučaju utvrđenom u članu 3. tač. 10 ovog Pravilnika priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu organa jedinice lokalne samouprave, u visini do tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Pravo na finansiranje jednog pokušaja vantelesne oplodnje, u tekućoj budžetskoj godini, mogu da ostvare punoletna žena i muškarac koji vode zajednički život u skladu sa zakonom kojim se uređuju porodični odnosi, supružnici, odnosno vanbračni partneri (u daljem tekstu: par), a koji su imali tri pokušaja vantelesne oplodnje, bez živo rođenog deteta, u zdravstvenoj ustanovi u kojoj je troškove snosio Republički fond za zdravstveno osiguranje i/ili koji nisu u tekućoj budžetskoj godini ostvarili pravo na treći pokušaj vantelesne oplodnje u zdravstvenoj ustanovi u kojoj je troškove snosio Republički fond za zdravstveno osiguranje.

Pravo na finansiranje jednog pokušaja vantelesne oplodnje, u tekućoj budžetskoj godini, može se ostvariti u nekoj od ustanova iz plana mreže zdravstvenih ustanova na teritoriji Republike Srbije, u kojima troškove vantelesne oplodnje snosi Republički fond za zdravstveno osiguranje, kao i u privatnim zdravstvenim ustanovama koje imaju dozvolu Ministarstva zdravlja za obavljanje postupaka vantelesne oplodnje.

Član 14

Za ostvarivanje prava, par iz člana 13.ovog Pravilnika, mora kumulativno ispuniti sledeće uslove:

1. da je prethodno imao tri bezuspešna pokušaja koja je finansirao Republički fond za zdravstveno osiguranje;

2. da u tekućoj budžetskoj godini nije ostvario pravo na treći pokušaj vantelesne oplodnje u zdravstvenoj ustanovi u kojoj je troškove snosio Republički fond za zdravstveno osiguranje;

3. da žena u momentu podnošenja zahteva nije navršila 45 godine života;

4. da su oba partnera državljani Republike Srbije;

5. da ostvaruju pravo na zdravstvenu zaštitu kod Republički fonda za zdravstveno osiguranje;

Član 15

Uredna dokumentacija u smislu člana 13 i 14. je:

1. zahtev za solidarnu pomoć

2. potvrda Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, Filijale Prokuplje, da je par iskoristio pravo na tri pokušaja vantelesne oplodnje, bez živo rođenog deteta, u zdravstvenoj ustanovi u kojoj je troškove snosio Republički Fond za zdravstveno osiguranje, ukoliko je žena mlađa od 42 godine.

Ukoliko je žena starija od 42 godine, ovaj dokaz nije potrebno podnositi.

3. potvrda Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, filijale Prokuplje, da par nije u tekućoj budžetskoj godini ostvario pravo na pokušaj vantelesne oplodnje u zdravstvenoj ustanovi u kojoj je troškove snosio Republički fond za zdravstveno osiguranje;

4. overena fotokopija lične karte / očitana čipovana lična karta (za ženu);

5. izvod iz matične knjige rođenih (za ženu);

6. izvod iz matične knjige venčanih ili izjava overena od strane dva svedoka da par živi zajedno;

7. uverenje o državljanstvu Republike Srbije za par;

8. fotokopija zdravstvene knjižice ili očitana zdravstvena knjižica ;

9. profakturu za troškove postupka vantelesne oplodnje, izdat od zdravstvene ustanove koja će obaviti vantelesnu oplodnju o visini sredstava potrebnih za pokriće troškova vantelesne oplodnje i rešenje o upisu ustanove u registar kod nadležnog organa;

10. profakturu za troškove neophodnih lekova u postupku pripreme za vantelesnu oplodnju izdate od strane apotekarske ustanove;

Član 16

Solidarna pomoć za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja isplaćuje se svim zaposlenima do visine jedne prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima.

Član 17

Pravo na isplatu solidarne pomoći za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenog ostvaruju svi zaposleni koji su u radnom odnosu kod poslodavca na dan isplate. Izuzetno, ukoliko su sredstva u budžetu planirana, solidarna pomoć za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenog isplaćuje se i licu koje je radno angažovano po osnovu ugovora van radnog odnosa kod poslodavca najmanje tri meseca sa prekidima ili neprekidno u kalendarskoj godini u kojoj se obezbeđuje ovo pravo i ako je u ugovornom odnosu na dan ostvarivanja ovog prava.

Solidarna pomoć za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenih se isplaćuje svim zaposlenima iz stava 1. ovog člana, jednokratno do kraja godine za tekuću godinu. Pravo na solidarnu pomoć ovog člana ostvaruju svi zaposleni za mesec koji prethodi mesecu isplate solidarne pomoći u godini u kojoj se isplaćuje solidarna pomoć.

Solidarna pomoć iz stava 1. ovog člana isplaćuje se po sledećim kriterijumima:

- zaposlenom čiji je iznos neto plate do 50.000,00 dinara u punom iznosu utvrđene solidarne pomoći;

- zaposlenom čiji je iznos neto plate preko 50.001,00 dinara umanjeno za 10 % od punog iznosa utvrđene solidarne pomoći.

Član 18

Sredstva za isplatu solidarne pomoći za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenih obezbeđuju se u budžetu Grada Prokuplja.

Odluku o visini solidarne pomoći iz stava 1. ovog člana donosi načelnik Gradske uprave za svaku godinu posebno, u skladu sa raspoloživim budžetskim sredstvima i uz saglasnost Gradskog veća grada Prokuplja.

Član 19

Svi zahtevi za solidarnu pomoć se upućuju načelniku Gradske uprave grada Prokuplja preko pisarnice Gradske uprave, osim za solidarnu pomoć za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenih za koji se ne podnosi zahtev.

Član 20

Načelnik Gradske uprave grada Prokuplja je obavezan da odgovori na zahtev za solidarnu pomoć u roku od 15 dana u formi rešenja. Rešenjem načelnik Gradske uprave grada Prokuplja može odobriti ili odbiti zahtev za solidarnu pomoć. Podnosilac zahteva za solidarnu pomoć koji je nezadovoljan rešenjem načelnika Gradske uprave može podneti žalbu Žalbenoj komisiji.

Član 21

Načelnik Gradske uprave grada Prokuplje može tražiti od podnosioca zahteva za solidarnu pomoć dopunu dokumentacije ukoliko smatra da je to celishodno pre odlučivanja o zahtevu.

Član 22

Ukoliko se utvrdi da je zaposleni ostvario pravo ili pokušao da ostvari pravo podnoseći falsifikovanu ili lažnu dokumentaciju, protiv njega će biti pokrenut disciplinski i krivični postupak.

U slučaju da je Poslodavac isplatio određeni iznos solidarne pomoći na osnovu falsifikovane ili lažne dokumentacije koju je zaposleni podneo, zaposleni je dužan da uplaćeni iznos solidarne pomoći vrati Poslodavcu.

Član 23

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Prokuplja".

Član 24

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o bližim uslovima ostvarivanja prava i načinu isplate solidarne pomoći zaposlenima u gradskoj upravi grada Prokuplja br. 110-26/2018-01 od 27.12.2018.godine, ("Sl. list grada Prokuplja br. 3/2018).