ODLUKA
O MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 44/2019)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom Odlukom se uređuje pravni status mesne zajednice, obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice, broj članova saveta mesne zajednice, prava i dužnosti mesne zajednice, nadležnost i način odlučivanja saveta mesne zajednice, postupak izbora članova saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, saradnja mesnih zajednica, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritoriji grada Užica.

Seoske i gradske mesne zajednice

Član 2

Ovom odlukom obrazuju se seoske i gradske mesne zajednice kao oblici mesne samouprave i određuju se njihova područja i poslovi.

Cilj obrazovanja mesnih zajednica

Član 3

Mesne zajednice se obrazuju radi zadovoljavanja potreba i interesa lokalnog stanovništva u selima i gradskim naseljima.

Mesna zajednica može se osnovati i za dva ili više sela, a na teritoriji gradskog područja za deo Grada.

Statut mesne zajednice

Član 4

Mesna zajednica ima svoj statut.

Statutom Mesne zajednice uređuje se: broj članova saveta mesne zajednice; postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice; broj, sastav, nadležnost i mandat stalnih i povremenih radnih tela saveta mesne zajednice; dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Statut mesne zajednice donosi savet mesne zajednice većinom od ukupnog broja članova saveta.

Pravni status

Član 5

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom Grada i ovom odlukom.

Račun mesne zajednice, kao indirektnog korisnika budžeta, uključen je u konsolidovan račun trezora grada Užica i vodi se kod Uprave za trezor.

Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice

Član 6

Predsednik saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana.

Pečat mesne zajednice

Član 7

Mesna zajednice ima pečat.

Pečat je okruglog oblika sa ispisanim tekstom: Republika Srbija - Grad Užice - naziv mesne zajednice.

Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Imovina mesnih zajednica

Član 8

Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.

U skladu sa odlukom Grada, mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini grada Užica.

Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama Grada, ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Mesne zajednice na teritoriji grada Užica

Član 9

Na teritoriji grada Užica obrazuju se sledeće mesne zajednice

1. Mesna zajednica Centar

Područje mesne zajednice Centar obuhvata: istočnu granicu ove mesne zajednice čine zapadne granice mesnih zajednica Carina i Lipa, zatim od raskrsnica ulica Heroja Luna i Zlatiborske, produžava Zlatiborskom ulicom obuhvatajući celu ovu ulicu, obuhvatajući Ulicu Boška Buhe i Malo i Veliko Zabučje, Ulicom Koste Abraševića do Ulice heroja Luna, preseca Ulicu heroja Luna i nastavlja Ulicom Međaj obuhvatajući celu ovu ulicu dolazi do mosta Momčila Rakića na Đetinji u Međaju. Granica ide dalje prema severu Ulicom Strahinjića Bana i Ulicom Marije Mage Magazinović, obuhvatajući njihove desne strane, dolazi na raskrsnicu ulica Marije Mage Magazinović, Vidovdanska i Beogradske, produžava Ulicom Vidovdanska uz Uremovački potok, obuhvatajući celu ovu ulicu, do granice građevinskog reona na severu i ovom granicom dolazi do krajnje severne tačke Ulice Nikole Tesle (granicom Mesne zajednice Carina), gde zatvara krug.

2. Mesna zajednica Carina

Područje mesne zajednice Carina obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od krajnje severne tačke Ulice Nikole Tesle i ide tom ulicom do raskrsnice sa Ulicom Vojvođanskom, nastavlja Vojvođanskom do Kursuline ulice, produžava Kursulinom ulicom do raskrsnice sa Slanuškom obuhvatajući cele ove ulice. Od raskrsnice ulica Slanuške i Kursuline ide granicom Mesne zajednice Lipa do Rakijske pijace koju preseca i nastavlja Ulicom Dobrile Petronijević, obuhvatajući celu ovu ulicu i granicom građevinskog reona do krajnje severne tačke Ulice Nikole Tesle, gde zatvara krug.

3. Mesna zajednica Lipa

Područje mesne zajednice Lipa obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od raskrsnice ulica Heroja Luna i Zlatiborske, ide do česme Dobrosava Ružića, obuhvatajući i Veliki park, preseca Đetinju kod česme Dobrosava Ružića, nastavlja Ulicom Riste Tešića, obuhvatajući ovu ulicu, zatim delom Ulice Dimitrija Tucovića do spomenika na Dovarju, odakle nastavlja delom Ulice Karađorđeva, od raskrsnice sa Ulicom Dobrosava Ružića, obuhvatajući celu ovu ulicu i istom silazi do Rakijske pijace, koju preseca, pa nastavlja Ulicom vojvode Demira i Slanuškom do Ulice Trg Svetog Save, obuhvatajući njihove unutrašnje strane, zatim Ulicom Trg Svetog Save do Ulice Dimitrija Tucovića, preseca Ulicu Dimitrija Tucovića i nastavlja Obilićevom ulicom, obuhvatajući unutrašnje strane ovih ulica, prelazi Đetinju preko mosta, ka Autobuskoj stanici i izlazi na raskrsnicu ulica Heroja Luna sa Zlatiborskom, gde zatvara krug.

4. Mesna zajednica Rosulje

Područje Mesne zajednice Rosulje obuhvata: : granica ove mesne zajednice polazi od raskrsnice ulica Strahinjića bana I Dimitrija Tucovića (kod Robne kuće) i ide Ulicom Dimitrija Tucovića ka zapadu, obuhvatajući njenu desnu stranu do kraja. Zatim nastavlja desnom stranom Ulice Užičke republike do Koštičke ulice, produžava Koštičkom potokom, obuhvatajući ove ulice (Užičke republike, desnu stranu do Koštičke i Koštičku), do granice građevinskog reona, produžava granicom građevinskog reona do zapadne granice Mesne zajednice Centar i dalje nastavlja ovom granicom do raskrsnice ulica Strahinjića Bana i D. Tucovića, gde zatvara krug.

5. Mesna zajednica Terazije

Područje Mesne zajednice Terazije obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od raskrsnice ulica Strahinjića Bana i Dimitrija Tucovića, ide delom zapadne granice Mesne zajednice Centar do Ulice heroja Luna, nastavlja ovom ulicom do hidroelektrane "Pod gradom" na reci Đetinji, zatim dalje nastavlja Šarganskom ulicom (obuhvata neparne brojeve) do raskrsnice Ulice Radničkog bataljona do granice Mesne zajednice Buar, ide dalje ovom granicom do Koštičke ulice, odakle nastavlja zapadnom i južnom granicom Mesne zajednice Rosulje, do raskrsnice ulica Strahinjića Bana i Dimitrija Tucovića, gde zatvara krug.

6. Mesna zajednica Turica

Područje Mesne zajednice Turica obuhvata: granica ove mesne zajednice polazi od tačke gde put Užice - Bajina Bašta preseca granicu naseljenih mesta Volujac i Buar, nastavlja putem Bajina Bašta - Užice do jugozapadne granice Mesne zajednice Terazije i nastavlja ovom granicom do stare hidrocentrale na reci Đetinji, dalje ide železničkom prugom Beograd-Bar, do železničkog mosta kod male brane na reci Đetinji, nastavlja rekom Đetinjom do granice mesne zajednice Stapari, zatim nastavlja istočnom granicom Mesne zajednice Stapari i Mesne zajednice Volujac do puta Užice - Bajina Bašta, gde zatvara krug.

7. Mesna zajednica Krčagovo

Područje Mesne zajednice Krčagovo obuhvata: naselje Krčagovo i graniči se sa zapadne strane mesnim zajednicama Lipa I Carina, a sa istočne strane sa gradskom opštinom Sevojno, obuhvatajući Adu, Orlovac i Vrela.

8. Mesna zajednica Buar

Područje Mesne zajednice Buar obuhvata područje naseljenog mesta Buar (izuzev dela područja koje obuhvata Mesna zajednica Turica).

9. Mesna zajednica Duboko

Područje Mesne zajednice Duboko obuhvata područje naseljenog mesta Duboko.

10. Mesna zajednica Ljubanje

Područje Mesne zajednice Ljubanje obuhvata područje naseljenih mesta Ljubanje i Zbojštica.

11. Mesna zajednica Krvavci

Područje Mesne zajednice Krvavci obuhvata područje naseljenog mesta Krvavci, Potočanje i Potpeće.

12. Mesna zajednica Gorjani

Područje Mesne zajednice Gorjani obuhvata područje naseljenog mesta Gorjani.

13. Mesna zajednica Zlakusa

Područje Mesne zajednice Zlakusa obuhvata područje naseljenog mesta Zlakusa.

14. Mesna zajednica Karan

Područje Mesne zajednice Karan obuhvata područje naseljenih mesta Karan i Lelići.

15. Mesna zajednica Trnava

Područje Mesne zajednice Trnava obuhvata područje naseljenog mesta Trnava.

16. Mesna zajednica Ribaševina

Područje Mesne zajednice Ribaševina obuhvata područje naseljenih mesta Ribaševina i Gubin Do.

17. Mesna zajednica Gostinica

Područje Mesne zajednice Gostinica obuhvata područje naseljenog mesta Gostinica.

18. Mesna zajednica Lunovo Selo

Područje Mesne zajednice Lunovo Selo obuhvata područje naseljenih mesta Bjelotići, Dobro Do, Kamenica i Ponikovica.

19. Mesna zajednica Kačer

Područje Mesne zajednice Kačer obuhvata područje naseljenih mesta Drijetanj i Kačer, osim delova koji čine Mesnu zajednicu Bela Zemlja.

20. Mesna zajednica Bioska

Područje Mesne zajednice Bioska obuhvata područje naseljenih mesta Bioska, Pear i Keserovina.

21. Mesna zajednica Stapari

Područje Mesne zajednice Stapari obuhvata područje naseljenog mesta Stapari.

22. Mesna zajednica Vrutci

Područje Mesne zajednice Vrutci obuhvata područje naseljenog mesta Vrutci.

23. Mesna zajednica Volujac

Područje Mesne zajednice Volujac obuhvata područje naseljenog mesta Volujac.

24. Mesna zajednica Kremna

Područje Mesne zajednice Kremna obuhvata područje naseljenih mesta Kremna, Šargan, Vitasi, Raduša i Strmac.

25. Mesna zajednica Mokra Gora

Područje Mesne zajednice Mokra Gora obuhvata područje naseljenih mesta Mokra Gora, Kotroman, Kršanje i Panjak.

26. Mesna zajednica Ravni

Područje Mesne zajednice Ravni obuhvata područje naseljenog mesta Ravni sa zaseokom Koliševica.

27. Mesna zajednica Drežnik

Područje Mesne zajednice Drežnik obuhvata područje naseljenog mesta Drežnik.

28. Mesna zajednica Nikojevići

Područje Mesne zajednice Nikojevići obuhvata područje naseljenog mesta Nikojevići.

29. Mesna zajednica Skržuti

Područje Mesne zajednice Skržuti obuhvata područje naseljenog mesta Skržuti, sa zaseokom Vrane a bez zaseoka Koliševica.

30. Mesna zajednica Bela Zemlja

Područje Mesne zajednice Bela Zemlja obuhvata: područje dela naseljenog mesta Drijetanj i dela naseljenog mesta Kačer i to u granicama:

od jugozapadne strane ide granicom katastarskih parcela u KO Kačer: zapadnom stranom počev od javnog puta broj 1666/1, zapadnom stranom kat. parc. broj 1373/2, 1373/1, južnom stranom 1373/1, 1372/3, istočnom stranom 1372/4, zatim severnom stranom katastarske parcele 1376/12 1485/3, 1485/2, zatim na sever zapadnom stranom kat. prc. br. 1494, zatim severnom stranom kat. parc. br. 1498, zapadnom stranom kat. parc. br. 1490/1, 1490/4, 1489, severnom stranom kat. parc. br. 1492, 1491, zatim na sever severozapadno 1495, severnom stranom kat. parcele br. 1486/2, zatim granica se proteže ka severu zapadnom stranom kat. parc. br. 1470/1, 1470/3, 1470/4, pa okreće na zapad južnom stranom kat. parcele 1472, pa ide na sever zapadnom stranom kat. parcele 1472, 1473, 1474, 1475, do seoskog puta broj 101 i ide putem ka istoku do kat. parcele broj 1507, koja se graniči sa KO Drijetanj. Zatim granica ide na sever i to: zapadnom stranom kat. parc. broj 1397 KO Drijetanj do seoskog puta broj 1496 pa putem ide pored at. parc. br. 1392, zatim na zapad seoskim putem broj 1496, do kat. parcele broj 1008/2, zapadnom stranom parcele 1008/2, zatim zapadnom stranom parcele 1010/1, zatim severnom stranom parcele 1010/1 i 1011/1, pa dalje zapadnom stranom 1012/3 do katastarskih parcela 1013/2, 1014, 1015/2, 1016, 1015/1, 1020 do seoskog puta broj 1498 i okreće prema istoku do zapadnog dela katastarskih parcela 1023/1, 1024/1 pored rezervoara zapadnom stranom katastarske parcele broj 1024/2 do seoskog puta 1497, pa prelazi na drugu stranu puta ispod groblja tj. severnom stranom kat. parc. br. 1122, 1123, 1124/4, 1157/2, 1157/1, 1158/5, 1158/1, zatim granica ide na sever, zapadnom stranom kat. parc. br. 1153/8, 1153/1, 1153/3 pa okreće ka istoku severnom stranom kat. parcele br. 1153/3, 1153/4, 1153/5, 1153/9, pa okreće prema jugu i to: istočnom stranom kat. parcele broj 1153/9, 1153/2. Zatim ka istoku severnom stranom kat. parc. br. 1152/1, 1151 do seoskog puta broj 1501, zatim putem broj 1501 na sever do severozapadnog dela kat. parcele broj 1186, pa prema severoistoku i to: severozapadnom stranom kat. parcele broj 1186, 1199, 1200/1, 1200/2, pa na zapad jugozapadnom stranom kat. parcele broj 145/1, onda južnom stranom kat. parc. broj 146/1, pravac se proteže ka severu zapadnom stranom kat. parc. br. 146/1 pa okreće na istok severnom stranom 146/1, gde postoji službeni put koji je u sastavu kat.parc. broj 146/1, zatim prelazi na seoski put 143 i dolazi do starog puta ispod "Ankine kafane" broj puta 1504, pa okreće starim putem do kat. parc. broj 134/2 i to severnim delom 134/2 i 133/2, zatim vodi istočnom stranom kat. parc. broj 133/2 deo starog asfaltnog puta pa ide na istok starim putem do kat. parc. broj 117/2, 117/3, zatim ide linijom stari put do granice KO Drijetanj sa MZ "Centar" odnosno KO Užice. U sastav ulaze granične parcele koje odvajaju KO Drijetanj I Užice i to do granice sa MZ Centar, i sve nadole prema istoku po tromeđi između KO Drijetanj, Užice i Ljubanje a što se nalazi na istočnom delu KO Drijetanj do kat. parcele broj 1506 KO Drijetanj, linija se proteže ka jugozapadu između KO Drijetanj i Ljubanje, tako da na ovom delu sve katastarske parcele koje se graniče sa KO Ljubanje ulaze u sastav MZ Bela Zemlja, I dolaze do seoskog puta broj 2072/1, zatim ide prema jugozapadu pored južnog dela kat. parc. broj 2086, 2072/2, pa pored starog puta broj 1504 do granice KO Mačkat, Ljubanje, Drijetanj i Kačer gde linija preseca stari put, na sever i ide do granice sa KO Mačkat i Kačer, starim putem prema Sekulića kafani gde se završava.

Obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice

Član 10

Postupak za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice pokreće se na obrazloženi predlog najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedna trećina odbornika ili Gradsko veće.

Broj birača iz stava 1. ovog člana se utvrđuje u odnosu na broj birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, prema poslednjem zvanično objavljenom rešenju o zaključenju biračkog spiska za izbor odbornika Skupštine grada.

Nova mesna zajednica se može obrazovati spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.

Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.

Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Skupštini grada, a ako su predlagači birači, odnosno jedna trećina odbornika, predlog se upućuje Gradskom veću, na mišljenje.

Savetodavni referendum

Član 11

Ako smatra da je predlog iz člana 10. stav 1. ove odluke opravdan, Skupština grada raspisuje savetodavni referendum za deo teritorije grada na koji se predlog iz člana 10. ove odluke odnosi, u roku od 30 dana od dana usvajanja predloga.

Savetodavni referendum se raspisuje radi pribavljanja mišljenja građana o podnetom predlogu.

Na savetodavnom referendumu građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području za koje je raspisan savetodavni referendum izjašnjavaju se da li su "za" ili "protiv" predloga koji se predlaže.

U odluci o raspisivanju savetodavnog referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.

Smatra se da su građani podržali predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice, ako se za predlog izjasnila većina od onih koji su glasali.

Prilikom utvrđivanja predloga odluke kojom se obrazuje, odnosno ukida ili menja područje mesne zajednice, Gradsko veće će voditi računa o rezultatima sprovedenog savetodavnog referenduma.

Odluku iz stava 6. ovog člana Skupština grada donosi većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE

Javnost rada

Član 12

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:

- izdavanjem biltena, informatora, preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti i postavljanjem internet prezentacije;

- organizovanjem javnih rasprava i javnih slušanja u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama organa Grada i ovom odlukom;

- i na drugi način utvrđen statutom i aktima saveta mesne zajednice.

U mesnim zajednicama osnovanim za više sela, savet mesne zajednice je dužan da obezbedi postavljanje oglasne table u svakom od sela.

Obaveštavanje putem internet prezentacije i društvenih mreža

Član 13

U cilju ostvarivanja prava građana na istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavanje građana po pitanjima od značaja za građane mesne zajednice, mesna zajednica može da otvori zvaničnu internet prezentaciju na kojoj će objavljivati informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa tog područja.

Obaveštenja i vesti iz stava 1. ovog člana, mogu se realizovati i putem društvenih mreža.

Zvanične internet prezentacije i stranice na društvenim mrežama, mesna zajednica može otvarati uz saglasnost gradske uprave, koja se stara o objavljivanju informacija i obaveštenja iz stava 1. i 2. ovog člana.

III SAVET MESNE ZAJEDNICE

Savet mesne zajednice

Član 14

Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.

Nadležnost saveta mesne zajednice

Član 15

Savet mesne zajednice:

1) donosi statut mesne zajednice, uz saglasnost Gradskog veća;

2) donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;

3) usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;

4) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;

5) predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, a naročito:

- u oblasti urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,

- u izgradnji i održavanju komunalnih objekata, puteva i ulica na teritoriji mesne zajednice,

- u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i opštinskim organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavke i pritužbe na njihov rad, kao i inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,

- sarađuje sa organima opštine na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola, socijalno zbrinjavanje starih lica i dece,

- zaštite i unapređenje životne sredine,

- uređenje i održavanje naselja i zelenih površina,

- stanje objekata komunalne infrastrukture i kvalitet komunalnih usluga,

- snabdevanje i zaštitu potrošača,

- radno vreme trgovinskih i zanatskih radnji, ugostiteljskih i drugih objekata na području mesne zajednice,

- razvoj poljoprivrede na području mesne zajednice,

6) pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa opštine;

7) sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama po pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;

8) imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;

9) obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i statutom mesne zajednice;

10) učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanjanja i ublažavanja posledica;

11) sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;

12) organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;

13) konstatuje prestanak mandata članu saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 65. stav 1. tačka 2. do 6. ove odluke i pokreće inicijativu za izbor novog člana saveta mesne zajednice;

14) donosi Poslovnik o svom radu;

15) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene statutom Grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisima.

Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama

Član 16

Odlukom Skupštine Grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava i uslova.

Pri poveravanju poslova polazi se od činjenice da li su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život stanovnika te mesne zajednice.

Broj članova Saveta mesne zajednice

Član 17

Savet mesne zajednice može imati najmanje 5, a najviše 15 članova.

Broj članova Saveta utvrđuje se Statutom mesne zajednice pri čemu se vodi računa o broju birača mesne zajednice.

Mandat članova Saveta mesne zajednice traje 4 godine.

Teritorijalni princip

Član 18

Članovi Saveta mesne zajednice biraju se po teritorijalnom principu.

U seoskim mesnim zajednicama koje su sastavljene od više sela, odnosno zaseoka statutom mesne zajednice se određuje broj članova saveta za svako selo odnosno zaseok.

U gradskim mesnim zajednicama broj članova saveta se određuje za svako biračko mesto.

Prilikom određivanja broj članova saveta po selu odnosno zaseoku, odnosno biračkom mestu (u daljem tekstu: deo mesne zajednice), vodi se računa o broju birača sa tog dela mesne zajednice.

Izbor članova saveta mesne zajednice vrši se tako što se utvrđuje izborna lista kandidata po delovima za svaku mesnu zajednicu kao izbornu jedinicu.

Raspisivanje izbora

Član 19

Izbore za savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.

Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa statutom mesne zajednice i ovom odlukom.

Svaki poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u savet mesne zajednice.

Za člana saveta mesne zajednice, može biti izabran građanin sa biračkim pravom koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice, u kojoj je predložen za člana saveta mesne zajednice i to na teritoriji tog dela mesne zajednice, za koje se bira u skladu sa statutom.

Rokovi za raspisivanje izbora

Član 20

Izbori za članove saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.

Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 ni ti više od 45 dana.

Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.

Odluka o raspisivanju izbora za članove saveta mesne zajednice objavljuje se u "Službenom listu grada Užica" i na oglasnoj tabli mesne zajednice.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za savete mesnih zajednica, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora iz stava 1. ove odluke.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za odbornike Skupštine grada, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Izborne komisije grada Užica o angažovanju biračkih odbora i za izbore za savete mesnih zajednica, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora iz stava 1. ove odluke.

Pravo predlaganja kandidata za člana saveta mesne zajednice

Član 21

Kandidata za člana saveta mesne zajednice predlažu građani i to najmanje:

- 10 građana u seoskim mesnim zajednicama

- 20 građana u gradskim mesnim zajednicama.

Pravo predlaganja kandidata za člana saveta mesne zajednice ima građanin sa biračkim pravom i prebivalištem na području dela mesne zajednice na čijem području i predloženi kandidat ima prebivalište, u skladu sa statutom mesne zajednice.

Građani bi trebali da prilikom predlaganja članova za savete mesnih zajednica vode računa o rodnoj ravnopravnosti i predlaganju kandidata manje zastupljenog pola.

Građanin može predložiti samo jednog kandidata za člana saveta mesne zajednice.

Predloženi kandidati daju pisanu izjavu o prihvatanju kandidature.

Izabrani kandidati

Član 22

Izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova do broja članova koji se biraju sa dela mesne zajednice.

Ako dva ili više kandidata dobiju isti broj glasova, a prema broju dobijenih glasova treba da budu izabrani kao poslednji član saveta sa tog dela mesne zajednice, za člana saveta bira se kandidat prema redosledu na izbornoj listi.

Princip prvenstva prema redosledu na izbornoj listi primenjuje se i na sve ostale situacije kada više kandidata ima isti broj glasova.

IV SPROVOĐENJE IZBORA

Član 23

Izbore za članove saveta mesne zajednice sprovode: Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica na teritoriji grada Užica (U daljem tekstu: Izborna komisija), biračka komisija i Drugostepena izborna komisija.

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta Grada, odredaba ove odluke i statuta mesnih zajednica.

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Svi organi i organizacije Grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.

Članovi i zamenici članova Izborne komisije, biračke komisije i Drugostepene izborne komisije ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj zaključno sa trećim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika.

Stručna administrativna i tehnička pomoć

Član 24

Nadležna Gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i biračkih komisija.

Izborna komisija

Član 25

Izbornu komisiju čine predsednik i šest članova koje imenuje Skupština Grada, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada.

Nijedna odbornička grupa ne može imati više od polovine članova Izborne komisije.

Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština Grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi i sekretar Izborne komisije imaju zamenike.

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godina radnog iskustva u struci.

Članovi Izborne komisije i njihovi zamenici su građani koji imaju biračko pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Izborna komisija imenuje se na period od 4 godine.

Ako je Izborna komisija imenovana suprotno članu 23. stav 5. poništavaju se izbori za članove saveta mesnih zajednica.

Nadležnost Izborne komisije

Član 26

Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:

1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;

2) određuje biračka mesta u skladu sa odlukom Izborne komisije grada Užica, s tim što se može promeniti samo u delu koji se odnosi na adresu biračkog mesta;

3) imenuje biračke komisije i sprovodi obuku predsednika i zamenika biračkih komisija;

4) donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Uputstvo);

5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove saveta mesnih zajednica;

6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;

7) utvrđuje da li su prijave kandidata sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom;

8) proglašava kandidate;

9) utvrđuje izbornu listu za svaku mesnu zajednicu po delovima (u daljem tekstu: izborna lista) u skladu sa statutom mesne zajednice;

9) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim komisijama;

10) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove saveta mesnih zajednica;

11) podnosi izveštaj Skupštini Grada o sprovedenim izborima za članove saveta mesnih zajednica.

Biračka komisija

Član 27

Biračku komisiju čine predsednik i dva člana.

Predsednik i članovi biračke komisije imaju zamenike.

Biračku komisiju, za svako biračko mesto, imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Članovi biračke komisije i njihovi zamenici mogu biti samo građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Članovi biračke komisije i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za članove Saveta mesne zajednice.

Članovima biračkih komisija i njihovim zamenicima prestaje članstvo u biračkoj komisiji kad prihvate kandidaturu za člana saveta mesne zajednice.

Predlaganje članova biračke komisije

Član 28

Predsednici biračkih komisija, zamenici predsednika, članovi i zamenici članova biračkih komisija imenuju se na predlog odborničkih grupa u Skupštini Grada.

Nadležnost biračke komisije

Član 29

Biračka komisija neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom i ovom Odlukom.

Biračka komisija se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.

Bliža pravila o radu biračke komisije određuje Izborna komisija donošenjem i objavljivanjem Uputstva, u roku 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove saveta mesne zajednice.

Ograničenja u imenovanju članova biračke komisije

Član 30

Isto lice ne može istovremeno da bude član dve biračke komisije.

Ako je biračka komisija sastavljena suprotno odredbi člana 23. stav 5. ove odluke, biračka komisija se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavlja na tom biračkom mestu.

Zamenici članova biračkih komisija imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.

Pravo glasa u biračkoj komisiji ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.

Zamena člana biračke komisije

Član 31

Zamenu člana biračke komisije vrši Izborna komisija najkasnije 48 časova pre dana održavanja izbora, na predlog ovlašćenog predlagača.

Prilikom imenovanja i zamene članova biračke komisije, Izborna komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 23. stav 5. ove odluke.

Član 32

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije ili za odbornike Skupštine grada, za imenovanje članova biračkih komisija ne primenjuju se član 26. stav 1. tačka 3. i članovi 27. - 31. ove odluke.

Drugostepena izborna komisija

Član 33

Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o prigovorima na rešenje Izborne komisije.

Rešenja Drugostepene komisije su konačna.

Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština grada.

U pogledu predlaganja članova Drugostepene izborne komisije, primenjuju se odredbe ove Odluke koje se odnose na Izbornu komisiju.

Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.

Ako je Drugostepena izborna komisija imenovana suprotno članu 23. stav 5. poništavaju se izbori za članove saveta mesnih zajednica.

Rad Drugostepene izborne komisije

Član 34

Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana.

Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar, imenuju se na period od 4 godine i mogu da budu ponovo imenovani.

V PODNOŠENJE PRIJAVE KANDIDATA

Rok za podnošenje prijave kandidata

Član 35

Kandidat podnosi prijavu Izbornoj komisiji, najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora za članove saveta mesne zajednice.

Obrazac prijave kandidata

Član 36

Kandidat za člana saveta mesne zajednice podnosi prijavu na posebnom obrascu koji sadrži ime i prezime kandidata, JMBG, zanimanje, prebivalište, adresu stanovanja i potpis kandidata.

Uz prijavu se podnosi izjava birača koja sadrži ime i prezime birača, JMBG, prebivalište, adresu stanovanja i potpis birača da podržava predlog kandidata za člana Saveta mesne zajednice.

Kandidat za člana Saveta mesne zajednice, uz prijavu iz stava 1. ovog člana podnosi i: potvrdu o biračkom pravu i potvrdu o prebivalištu.

Obrazac za podnošenje predloga prijave kandidata propisuje Izborna komisija Uputstvom.

Nedostaci u prijavi kandidata

Član 37

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava kandidata nije potpuna odnosno sadrži nedostatke koji onemogućuju njegovo proglašenje, doneće u roku od 24 časa od prijema prijave kandidata, zaključak kojim se podnosiocu prijave nalaže da najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.

Kada Izborna komisija utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja kandidata.

Proglašenje kandidata

Član 38

Izborna komisija proglašava kandidata odmah po prijemu prijave, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema potpune prijave.

Rešenje o proglašenju kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.

Kandidat može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja izborne liste kandidata za člana Saveta mesne zajednice.

Obustavljanje postupka izbora

Član 39

U slučaju da se u jednom ili više delova mesne zajednice za izbore za članove saveta mesne zajednice prijavi manje kandidata od broja članova saveta mesne zajednice koji se bira, Izborna komisija donosi rešenje o obustavljanju postupka izbora članova za savet te mesne zajednice.

Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na rešenje o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine Grada, koji je dužan da u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja raspiše izbore u toj mesnoj zajednici.

VI IZBORNA LISTA

Sadržina izborne liste

Član 40

Izborna lista za izbor članova saveta mesne zajednice, sadrži sve proglašene kandidate, sa ličnim imenima i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu, po delovima sa naznakom o kom delu mesne zajednice se radi, u skladu sa statutom mesne zajednice.

Redosled delova mesne zajednice na izbornoj listi utvrđuje se prema statutu mesne zajednice.

Redosled kandidata za deo mesne zajednice na izbornoj listi utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.

Izborna komisija utvrđuje izbornu listu za članove saveta mesne zajednice i objavljuje u "Službenom listu grada Užica", najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija je dužna da izbornu listu objavi i na oglasnoj tabli mesne zajednice i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada.

VII BIRAČKA MESTA

Nadležnost za određivanje biračkih mesta

Član 41

Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom listu grada Užica" i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa nadležnom gradskom upravom.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija u skladu sa saglasnošću iz člana 20. stav 5. ove odluke.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za odbornike Skupštine grada, izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Izborna komisija grada Užica, u skladu sa saglasnošću iz ove odluke.

Način određivanja biračkih mesta

Član 42

Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje sa kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.

Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini Grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.

Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.

Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.

Glasanje birača

Član 43

Na izborima za člana saveta mesne zajednice, birač može da glasa samo jedanput.

Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena i prezimena kandidata po delu mesne zajednice i to najviše do broja kandidata koji se biraju sa tog dela mesne zajednice.

VIII BIRAČKI SPISKOVI

Upis i promene u biračkom spisku

Član 44

Gradska uprava koja je nadležna za ažuriranje dela biračkog spiska, vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora.

Ako se izbori koordinirano sprovode sa drugim izborima, primenjuju se rokovi za zaključenje biračkog spiska predviđeni za izbore koji se sprovode.

Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača

Član 45

Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom listu grada Užica" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu, kao i broj birača po biračkim mestima u mesnoj zajednici.

IX OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA

Član 46

Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši nadležna gradska uprava dostavljanjem obaveštenja poštom najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

X IZBORNI MATERIJAL

Obezbeđivanje izbornog materijala

Član 47

Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i nadležna gradska uprava za svaku biračku komisiju, u skladu sa Uputstvom.

Upotreba jezika i pisama

Član 48

Akta koja se donose u izbornom procesu štampaju se na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

XI UTVRĐIVANJE REZULTATA IZBORA

Utvrđivanje rezultata izbora po mesnim zajednicama

Član 49

Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Izborna komisija u roku od 5 odnosno 7 dana od zatvaranja biračkih mesta ako se sprovode koordinirani izbori, donosi rešenje o rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu.

Rezultati izbora se objavljuju u "Službenom listu grada Užica", na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.

XII PONAVLJANJE GLASANJA I ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA

Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana saveta mesne zajednice

Član 50

Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali, ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, biračka komisija se raspušta i imenuje nova, a glasanje se na tom biračkom mestu ponavlja.

Ako se glasanje poništi na jednom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.

Glasanje se može ponoviti i za deo mesne zajednice, ako na tom delu nije izglasan dovoljan broj članova u skladu sa statutom mesne zajednice.

U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, glasanje se ponavlja u roku od sedam dana od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.

U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Pravo na zaštitu izbornog prava

Član 51

Svaki birač i kandidat za člana saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.

Prigovor Izbornoj komisiji

Član 52

Birač i kandidat za člana saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneto rešenje, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Rok za odlučivanje po prigovoru

Član 53

Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.

Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće rešenje ili radnju.

Prigovor protiv rešenja Izborne komisije

Član 54

Protiv odluke Izborne komisije iz člana 56. ove odluke, može se izjaviti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja rešenja.

Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.

Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima.

Rešenje Drugostepene izborne komisije

Član 55

Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće rešenje ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana saveta mesne zajednice.

Kada nađe da osporeno rešenje treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojim rešenjem meritorno rešiti izborni spor ili vratiti Izbornoj komisiji na ponovno odlučivanje.

Rešenje Drugostepene izborne komisije kojim meritorno odlučuje u svemu zamenjuje poništeni akt.

Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.

Ponovne izbore raspisuje Izborna komisija.

Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.

U slučaju ponavljanja izbora, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja, u roku od 5 dana od dana sprovođenja ponovljenih izbora.

XIII NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA

Domaći i strani posmatrači

Član 56

Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.

Za praćenje rada organa za sprovođenje izbora organizacije i udruženja iz stava 1. mogu da prijave najviše dva posmatrača.

Ovlašćenje i akreditacije posmatrača

Član 57

Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje organa za sprovođenje izbora, Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje.

Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.

XIV SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Član 58

Sredstva za sprovođenje izbora finansiraju iz budžeta Grada i koriste se za:

- nabavku, štampanje i prevođenje izbornog materijala,

- naknade za rad članova Izborne komisije,

- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije

- naknade za rad članova biračkih komisija,

- naknade za rad zaposlenima u gradskim upravama koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice,

- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,

- prevozničke, PTT i druge usluge.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, odnosno Drugostepene izborne komisije za naknadu iz stava 1. alineja 3. ovog člana.

XV KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Konstituisanje Saveta mesne zajednice

Član 59

Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice

Član 60

Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini u propisanom roku, sednicu saziva najstariji novoizabrani član saveta.

Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član saveta mesne zajednice.

Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice bira savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Primopredaja dužnosti

Član 61

Predsednik saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa sredstava sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje novoizabranom predsedniku u roku od 15 dana od dana stupanja na dužnost.

Angažovanje članova Saveta mesne zajednice

Član 62

Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova saveta, kao i članova drugih organa mesne zajednice ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.

Raspuštanje Saveta mesne zajednice

Član 63

Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:

1) ne zaseda duže od tri meseca;

2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;

3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukama Grada.

Odluku o raspuštanju saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.

Predsednik Skupštine grada, raspisuje izbore za savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći manje od 30 ni više od 45 dana.

Poverenik

Član 64

Do konstituisanja saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice iz člana 63. stav 2. ove odluke.

XVI PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Prestanak mandata članu saveta mesne zajednice

Član 65

Članu saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice;

2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;

5) ako nastupi smrt člana saveta mesne zajednice;

6) podnošenjem ostavke.

Ostavka člana saveta mesne zajednice

Član 66

Član saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici saveta, a između dve sednice podnosi je u formi pisane izjave.

Posle podnošenja ostavke, savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu saveta prestao mandat i o tome, kao i o drugim razlozima za prestanak mandata iz člana 65. stav 1. tačke 2) do 5) ove odluke odmah obaveštava predsednika Skupštine grada.

Ako najmanje 1/3 članova saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 65. stav 1. tačka 2) do 6) ove odluke, predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za nedostajući broj članova saveta, u roku od 15 dana od prijema poslednjeg obaveštenja iz stava 2. ovog člana, na osnovu koga je mandat prestao najmanje 1/3 članova.

XVII STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 67

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.

XVIII SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Finansiranje mesne zajednice

Član 68

Sredstva za rad mesne zajednice, raspoređuju se finansijskim planom a obezbeđuju se iz:

1. Budžeta Grada;

2. Sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;

3. Donacija i poklona;

4. prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;

5. drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.

Sredstva koja Grad prenosi mesnoj zajednici obezbeđuju se u budžetu Grada posebno za svaku mesnu zajednicu, po namenama:

- sredstva za rad organa mesne zajednice za tekuće troškove;

- sredstva za obavljanje poslova koji su povereni mesnoj zajednici;

- sredstva za sufinansiranje programa samodoprinosa, koji je uveden za područje ili deo područja mesne zajednice;

- sredstva za sufinansiranje programa izgradnje komunalne infrastrukture u kome građani učestvuju sa najmanje 33% sredstava, a za javnu rasvetu sa najmanje 50% sredstava.

Finansijski plan i završni račun

Član 69

Mesna zajednica donosi finansijski plan u skladu sa budžetom Grada.

U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.

Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu u roku od 30 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada uz saglasnost Gradskog veća.

Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.

Finansijski plan i završni račun mesne zajednice objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i mesne zajednice.

Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik saveta mesne zajednice.

Izveštaj o radu mesne zajednice

Član 70

Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je preneo Grad.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše nadležna gradska uprava, kao i budžetska inspekcija Grada.

Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva

Član 71

Na zahtev Gradskog veća ili drugog nadležnog organa Grada, savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme budžeta, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi nadležna gradska uprava, u postupku pripreme Odluke o budžetu za narednu godinu.

XIX SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA

Saradnja sa drugim mesnim zajednicama

Član 72

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji iste ili druge opštine ili grada.

Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi savet mesne zajednice uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Saradnja sa Gradom i institucijama Grada

Član 73

Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa Gradom i organima Grada, javnim i drugim preduzećima i organizacijama, ustanovama i udruženjima sa teritorije Grada.

Saradnja sa udruženjima

Član 74

Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.

XX NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE

Postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice

Član 75

Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.

Gradonačelnik je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan sa Ustavom ili zakonom, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Užica".

Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.

Ukazivanje savetu mesne zajednice na preduzimanje odgovarajućih mera

Član 76

Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa statutom, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisom, ukazaće na to savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Ako savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, gradonačelnik će poništiti opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Užica".

Gradsko veće, predlaže gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.

XXI ORGANIZOVANJE RADA GRADSKIH UPRAVA U MESNOJ ZAJEDNICI I OBAVLJANJE POSLOVA MESNE ZAJEDNICE

Organizovanje rada gradskih uprava u mesnoj zajednici

Član 77

Nadležne gradske uprave pružaju pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradskih uprava, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad uprave u mesnim zajednicama, obrazovanjem kancelarije gradske uprave.

Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje gradonačelnik na predlog načelnika gradskih uprava.

Sekretar mesne zajednice

Član 78

Administrativno - tehničke poslove odnosno poslove sekretara mesne zajednice, u jednoj ili više mesnih zajednica, obavlja radnik gradske uprave, raspoređen na obavljanju poslova u kancelariji gradske uprave.

Sekretar prima i zavodi poštu i predstavke, zahteve, predloge i dopise građana ili organizacija i čuva dokumentaciju u arhivi mesne zajednice.

Sekretar zadužuje pečat mesne zajednice.

XXII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Pravni kontinuitet mesnih zajednica

Član 79

Mesne zajednice osnovane u skladu sa Odlukom o mesnoj samoupravi ("Službeni list grada Užica" broj 2/06- prečišćen tekst) nastavljaju sa radom i dužne su da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke usklade svoje statute sa Statutom grada i ovom Odlukom.

Sprovođenje novih izbora za svete mesnih zajednica

Član 80

Naredni izbori za savete mesnih zajednica sprovešće se u skladu sa odredbama ove odluke.

Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama

Član 81

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnoj samoupravi ("Službeni list grada Užica" broj 2/06-prečišćen tekst).

Stupanje na snagu

Član 82

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".