ODLUKA

O OBEZBEĐIVANJU JAVNOG OSVETLJENJA

("Sl. list grada Subotice", br. 19/2018 i 35/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju i propisuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti obezbeđivanje javnog osvetljenja, na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze vršioca ove komunalne delatnosti i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.

Član 2

Komunalna delatnost obezbeđivanje javnog osvetljenja je, u smislu ove odluke, održavanje, adaptacija i unapređenje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene.

Pod održavanjem objekata i instalacija javnog osvetljenja podrazumeva se održavanje objekata i instalacija javnog osvetljenja u ispravnom stanju za njeno funkcionisanje radi trajnog i kontinuiranog obezbeđivanja javnog osvetljenja.

Član 3

Pod površinama javne namene, u smislu ove odluke, podrazumevaju se sve površine koje služe za javni saobraćaj i to kolovoz unutar naseljenih mesta, trotoari, putevi i staze, trgovi, parking prostori, parkovi, otvoreni prostori između i oko zgrada, kao i druge površine na kojima je predviđena izgradnja javnog osvetljenja.

II VRŠIOCI KOMUNALNE DELATNOSTI, USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI OBEZBEĐIVANJA JAVNOG OSVETLJENJA

Član 4

Komunalnu delatnost iz člana 2. ove odluke na teritoriji Grada obavlja "Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće), izuzev u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" Palić gde ovu komunalnu delatnost obavlja DOO "Park Palić".

Vršioci komunalne delatnosti obezbeđivanje javnog osvetljenja moraju ispunjavati uslove za obavljanje komunalne delatnosti propisane aktom Vlade RS kojim se uređuju sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja ovih komunalnih delatnosti.

Poslove izgradnje objekata i instalacija javnog osvetljenja na teritoriji Grada obezbeđuje sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradska uprava) nadležan za poslove investicija i razvoja, izuzev u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" gde ove poslove obezbeđuje DOO "Park Palić".

Redovno snabdevanje električnom energijom, odnosno nabavku električne energije, radi obezbeđivanja javnog osvetljenja na teritoriji Grada obezbeđuje Grad, u skladu sa zakonom, i zaključuje ugovor sa nadležnim preduzećem - isporučiocem električne energije, izuzev u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" gde redovno snabdevanje električnom energijom, odnosno nabavku električne energije obezbeđuje DOO "Park Palić" koji zaključuje ugovor sa nadležnim preduzećem - isporučiocem električne energije.

Ugovorom iz stava 3. ovog člana, bliže se uređuje način snabdevanja, cena, rokovi plaćanja, kao i druga pitanja od značaja za funkcionisanje javnog osvetljenja.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" pojedine poslove komunalne delatnosti iz člana 2. ove odluke može da obavi i Javno preduzeće, u skladu sa Programom poslovanja Javnog preduzeća, uz saglasnost DOO "Park Palić".

Član 5

Povodom državnih praznika, određenih verskih praznika, značajnih kulturnih i sportskih priredbi i manifestacija (Nova godina, Božić, Uskrs, Dužijanca i sl.), Grad se svečano ukrašava prema posebnom planu svečanog ukrašavanja i osvetljavanja Grada.

Nalog za izradu plana iz stava 1. ovog člana, na predlog sekretarijata Gradske uprave nadležnog za komunalne poslove, daje Gradonačelnik Javnom preduzeću, a donosi ih Nadzorni odbor Javnog preduzeća.

Instalacije i uređaji za svečano osvetljenje Grada sastavni su deo sistema javne rasvete i održavaju se stalno u ispravnom, urednom i čistom stanju.

Ukrasi i instalacije i uređaji za svečano osvetljenje Grada uklanjaju se posle praznika, priredbe ili manifestacije povodom koje su postavljeni, u skladu sa planom.

Postavljanje, održavanje, skladištenje i nabavku ukrasa i instalacija i uređaja za svečano osvetljenje Grada obezbeđuje Javno preduzeće.

Član 6

Javno preduzeće i DOO "Park Palić" (u daljem tekstu: vršioci komunalne delatnosti) dužni su da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obaveste korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.

Član 7

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, vršioci komunalne delatnosti dužni su da odmah o tome obaveste sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove (u daljem tekstu: sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove) i da istovremeno preduzmu mere za otklanjanje uzroka poremećaja.

Vršioci komunalne delatnosti su dužni da obezbede osvetljenje javnih površina po sledećem redu prvenstva:

1. javno osvetljenje glavnih saobraćajnica,

2. javno osvetljenje trgova,

3. javno osvetljenje ulica,

4. javno osvetljenje pešačkih staza.

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti to ne učini u roku koji odredi sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove, sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove ima pravo da preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena na teret vršioca komunalne delatnosti.

Član 8

Jednom godišnje se, na internet stranici Grada Subotice, objavljuje anketa putem koje korisnici komunalne usluge, mogu da se izjasne o kvalitetu pružanja komunalne usluge.

Član 9

Zabranjeno je:

1. uklanjanje, rušenje, prljanje i oštećenje na bilo koji način objekata, uređaja i instalacija javnog osvetljenja;

2. neovlašćeno priključenje na objekte, uređaje i instalacije javnog osvetljenja;

3. neovlašćeno postavljanje sredstava za oglašavanje na objekte javnog osvetljenja;

4. neovlašćeno pričvršćivanje stvari i lepljenje plakata na objekte javnog osvetljenja.

III SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 10

Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti obezbeđivanje javnog osvetljenja, obezbeđuju se iz budžeta Grada i drugih izvora u skladu sa zakonom.

IV NADZOR

Član 11

Nadzor nad izvršavanjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat Gradske uprave nadležan za komunalne poslove.

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove preko komunalnih inspektora.

Komunalne-policijske i druge poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti grada vezano za komunalnu delatnost obezbeđivanja javnog osvetljenja vrši komunalna policija.

V KAZNENE ODREDBE

Član 12

Za prekršaj, ako postupi suprotno zabrani iz člana 9. ove odluke, izdaje se prekršajni nalog u iznosu od:

- za fizičko lice

8.000 dinara;

- za odgovorno lice u pravnom licu

10.000 dinara;

- za preduzetnike

10.000 dinara;

- za pravna lica

20.000 dinara.

 

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 13

Stupanjem na snagu ove odluke prestaju da važe odredbe člana 106., člana 113. stav 1. tačka 20) i člana 114. stav 1. tačka 28) Odluke o komunalnom redu ("Službeni list Grada Subotice", br. 27/17 - prečišćeni tekst).

Član 14

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".