ODLUKA
O OSNIVANJU INTERNE REVIZIJE GRADA KIKINDA

("Sl. list grada Kikinde", br. 1/2017 i 7/2019)

Član 1

Ovom odlukom uspostavlja se interna revizija grada Kikinde (u daljem tekstu: interna revizija), i uređuje nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad internog revizora.

Član 2

Interni revizor poslove obavlja pod sledećim nazivom: "Interni revizor grada Kikinda".

Sedište internog revizora je u Kikindi.

Član 3

Interni revizor obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, pravilnikom kojim se uređuju zajednički kriterijumi za organizovanje i standardi i metodološka uputstva za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru (u daljem tekstu: Pravilnik) međunarodnim računovodstvenim standardima za javni sektor, međunarodnim standardima za profesionalnu praksu interne revizije izdatim od strane Instituta internih revizora (IIA), kodeksom profesionalne etike za internu reviziju izdatim od strane Instituta internih revizora (IIA). i Statutom grada Kikinda.

Član 4

Interni revizor obavlja poslove interne revizije kod: direktnih korisnika sredstava budžeta grada Kikinda (u daljem tekstu: budžet Grada), indirektnih korisnika u nadležnosti direktnih korisnika budžeta Grada, javnih preduzeća čiji je osnivač grad Kikinda (u daljem tekstu: Grad), pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u organu pravnog lica, drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda, kao i kod drugih korisnika javnih sredstava (u daljem tekstu: subjekti revizije); vrši proveru primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole; vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti; daje savete kad se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci; vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti; vrši i ostale zadatke neophodne da bi se ostvarila sigurnost u pogledu funkcionisanja sistema interne revizije, uz obavezu čuvanja tajnosti službenih i poslovnih podataka; uspostavlja saradnju sa drugim organima i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada, drugim propisima i ovom odlukom.

Član 5

Od interne revizije se izuzimaju indirektni korisnici sredstava budžeta Grada koji su uspostavili internu reviziju na jedan od načina predviđenih Pravilnikom.

Član 6

Interni revizor je funkcionalno i organizaciono nezavisan od drugih zakonom definisanih subjekata revizije.

Član 7

Interni revizor ima svoj pečat.

Pečat Internog revizora je okruglog oblika, prečnika 40 mm i sadrži sledeći tekst: "Republika Srbija - Autonomna pokrajina Vojvodina - Grad Kikinda - Interni revizor grada Kikinde" - ispisan srpskim jezikom, ćiriličnim pismom i mađarskim jezikom i pismom, a u sredini pečata nalazi se grb Republike Srbije.

Član 8

Interni revizor pomaže subjektima revizije u postizanju njihovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:

- identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom;

- usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima;

- pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija;

- efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja;

- zaštitu informacija, i

- izvršenje zadataka i postizanje ciljeva.

Interni revizor pruža savetodavne usluge koje se sastoje od pružanja saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja subjekta revizije, upravljanja rizicima i kontrole.

Član 9

Za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje Službe odgovoran je Gradonačelnik grada (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Gradonačelnik i interni revizor potpisuju povelju interne revizije grada (u daljem tekstu: Povelja).

Poveljom se utvrđuju ciljevi, ovlašćenja i odgovornosti internog revizora.

Povelja utvrđuje status internog revizora, reguliše pristup internog revizora evidenciji, zaposlenima i imovini, neophodnoj za obavljanje zadataka revizije i definiše obim - delokrug rada internog revizora.

Član 10

Gradonačelnik, kao izvršni organ jedinice lokalne samouprave imenuje internog revizora u skladu sa propisima koji važe za zaposlene u jedinici lokalne samouprave.

Interni revizor je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava koja su budžetom grada Kikinde predviđena za rad interne revizije.

Interni revizor je neposredno odgovoran Gradonačelniku.

Član 11

Interni revizor, pored uslova propisanih zakonom i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe, treba da ima 5 godina radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru. Interni revizori dužni su da u cilju održavanja i usavršavanja nivoa profesionalnog znanja, pohađaju obuku za stručno usavršavanje koje organizuje i sprovodi Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija.

Član 12

Interni revizor je odgovoran za poslove interne revizije uključujući i:

- pripremu i podnošenje na odobrenje Gradonačelniku nacrta Povelje, strateškog i godišnjeg plana interne revizije;

- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru;

- odobravanje plana obavljanja pojedinačnih revizija;

- razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti Interne revizije, i

- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.

Član 13

Interna revizija u subjektu revizije sprovodi se planski, u skladu sa strateškim, godišnjim i planom pojedinačne revizije.

Strateški plan donosi se do kraja tekuće godine za sledeći trogodišnji period, a godišnji plan interne revizije donosi se do kraja tekuće godine za narednu godinu.

Član 14

Strateški plan, kojim se utvrđuju strateški ciljevi interne revizije zasniva se na dugoročnim ciljevima subjekata revizije i proceni rizika interne revizije.

Interni revizor priprema strateški plan na osnovu konsultacija sa Gradonačelnikom i drugim rukovodiocima subjekata revizije.

Strateški plan odobrava Gradonačelnik.

Član 15

Godišnji plan interne revizije se priprema svake godine na osnovu strateškog plana.

Interni revizor priprema godišnji plan iz stava 1. ovog člana, koji odobrava Gradonačelnik.

Član 16

Svaka pojedinačna revizija obavlja se na osnovu pripremljenog plana koji detaljno opisuje predmet, ciljeve, trajanje, raspodelu resursa, revizorski pristup, tehnike i obim provera.

Plan pojedinačne revizije i sa njim povezane programe, koji detaljno opisuju revizorske postupke, priprema interni revizor.

Član 17

Pre početka sprovođenja postupka pojedinačne revizije potrebno je dostaviti obaveštenje subjektu revizije. Odgovorno lice i zaposleni kod subjekta revizije nakon primljenog obaveštenja iz stava 1. ovog člana, u obavezi su da pripreme svu potrebnu dokumentaciju u cilju obavljanja revizije.

Interni revizor započinje reviziju uvodnim sastankom sa licima iz stava 2. ovog člana, a obavlja se utvrđivanjem, analiziranjem, procenjivanjem i dokumentovanjem podataka dovoljnih za davanje stručnog mišljenja o postavljenim ciljevima revizije.

Član 18

Za svaku obavljenu pojedinačnu reviziju sastavlja se revizorski izveštaj koji sadrži rezime, ciljeve i obim revizije, nalaze, zaključke i preporuke, detaljni izveštaj, kao i komentare lica iz člana 16. stav 2. ove odluke.

Član 19

Sprovođenje svake pojedinačne revizije vrši se u skladu i na način utvrđen Pravilnikom.

Član 20

Interni revizor je obavezan da Gradonačelniku dostavi:

- godišnji izveštaj o radu Interne revizije;

- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije;

- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjeg plana interne revizije;

- izveštaje o svim slučajevima u kojima je interni revizori naišao na ograničenja, i

- izveštaje o adekvatnosti resursa za obavljanje interne revizije.

Interni revizor obavezan je da sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom.

Član 21

Godišnji izveštaj o radu interne revizije iz člana 19. stav 1. alineja prva ove odluke sačinjava se korišćenjem upitnika koji priprema i objavljuje na internet prezentaciji Ministarstva finansija, Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija.

Godišnji izveštaj iz stava 1. ovog člana naročito sadrži:

- obavljene pojedinačne revizije i eventualna ograničenja i druge razloge neispunjenja plana, i

- glavne zaključke u vezi sa funkcionisanjem sistema za finansijsko upravljanje i sistema kontrole unutar subjekata revizije, kao i date preporuke u cilju unapređenja njihovog poslovanja.

Interni revizor dostavlja godišnji izveštaj iz stava 1. ovog člana Gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Gradonačelnik dostavlja godišnji izveštaj iz stava 3. ovog člana Centralnoj jedinici za harmonizaciju Ministarstva finansija, najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 22

Ocena kvaliteta rada internog revizora vrši se internim i eksternim ocenjivanjem u skladu sa Pravilnikom.

Član 23

Sredstva za rad interne revizije obezbeđuju se u budžetu Grada.

Finansijske poslove za potrebe interne revizije obavlja Odeljenje u Gradskoj upravi grada Kikinde zaduženo za poslove finansije.

Član 24

O pravima i obavezama iz radnog odnosa internog revizora odlučuje Gradonačelnik.

Član 25

Interni revizor je dužan da u svom radu primenjuju principe objektivnosti, kompetentnosti, poverljivosti i integriteta.

Interni revizor dužan je da čuva tajnost podataka i informacija koje su stavljene na raspolaganje u postupku revizije poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, osim ako zakonom nije drugačije propisano.

Član 26

Za obračun i isplatu plate internog revizora primenjuje se koeficijent utvrđen za načelnike unutrašnjih organizacionih jedinica gradske uprave.

Za obračun i isplatu plate internog revizora primenjuju se koeficijenti za obračun i isplatu plata utvrđeni za zaposlena lica u gradskim upravama.

Član 27

U pogledu prava iz radnog odnosa koja nisu uređena ovom odlukom, na interne revizore primenjuju se odredbe zakona i posebnog kolektivnog ugovora koji se primenjuje na zaposlene u organima lokalne samouprave.

Član 28

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".