ODLUKAO GRADSKIM UPRAVAMA("Sl. list grada Čačka", br. 20/2019) |
Ovom odlukom se uređuju organizacija i delokrug gradskih uprava, rukovođenje, prava, dužnosti i odgovornosti načelnika gradske uprave i zaposlenih, odnosi gradskih uprava, pravni akti, kancelarijsko poslovanje, javnost rada i druga pitanja od značaja za vršenje poslova gradskih uprava u okviru nadležnosti utvrđenih zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.
Odlukom o gradskim upravama ("Sl. list grada Čačka", broj 8/2008, 21/2009, 11/2015, 19/2016, 26/2016 i 22/2017) obrazovane su gradske uprave za pojedine oblasti koje nastavljaju sa obavljanjem poslova u skladu sa ovom odlukom.
III NAČELA DELOVANJA GRADSKIH UPRAVA
Gradske uprave su samostalne u vršenju svojih poslova koje obavljaju na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada Čačka (u daljem tekstu: Statut) i drugih propisa i opštih akata.
2. Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost
Gradske uprave postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Zaposleni u gradskim upravama i postavljena lica su dužni da obavljaju svoje poslove savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.
3. Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka
Gradske uprave su dužne da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, gradske uprave su dužne da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija, ako se i njima postižu svrha i cilj propisa.
Gradske uprave su dužne da poštuju ličnost i dostojanstvo stranaka.
Rad gradskih uprava je javan.
Gradske uprave su dužne da javnosti omoguće uvid u svoj rad, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Gradska uprava za oblast za koju je obrazovana:
1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
3) rešava u prvom stepenu o pravima i obavezama građana i pravnih lica u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršenje povereno Gradu;
6) gradska uprava u čijem su delokrugu rada stručni poslovi u vezi sa pribavljanjem, korišćenjem i raspolaganjem sredstvima u javnoj svojini predlaže akta o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima koje koriste organi Grada o kojima odlučuje Gradsko veće, Gradonačelnik i rukovodilac organa i priprema nacrte akata koje Gradsko veće predlaže Skupštini grada;
7) obavlja stručne i administrativno- tehničke poslove za potrebe rada Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.
V NADZOR NAD RADOM GRADSKIH UPRAVA
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
VI USMERAVANJE RADA GRADSKIH UPRAVA
Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.
VII FINANSIRANJE GRADSKIH UPRAVA
Sredstva za finansiranje gradskih uprava obezbeđuju se u budžetu Grada.
VIII OBRAZOVANJE GRADSKIH UPRAVA
Gradske uprave obrazuju se prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje efikasan, objedinjen i usklađen rad u oblasti za koje se obrazuju.
Gradske uprave su:
1. Gradska uprava za finansije grada Čačka;
2. Gradska uprava za urbanizam grada Čačka;
3. Gradska uprava za društvene delatnosti grada Čačka;
4. Gradska uprava za lokalnu poresku administraciju grada Čačka;
5. Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj grada Čačka;
6. Gradska uprava za inspekcijski nadzor grada Čačka;
7. Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove grada Čačka i
8. Gradska uprava za stručne poslove Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća grada Čačka.
Sedište gradskih uprava je u Čačku, u ulici Župana Stracimira br. 2.
Gradske uprave imaju svoj pečat.
Pored sadržine propisane Zakonom, pečat sadrži i naziv i sedište odgovarajuće gradske uprave iz člana 14. ove Odluke.
Gradske uprave imaju i mali pečat.
Načelnik odgovarajuće uprave određuje broj primeraka pečata i odlučuje kome će poveriti čuvanje i upotrebu pečata.
IX DELOKRUG RADA GRADSKIH UPRAVA
1. Gradska uprava za finansije
U Gradskoj upravi za finansije obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- planiranje, pripremu i izradu nacrta budžeta Grada, planiranje i praćenje dinamike ostvarivanja prihoda, izradu procene prihoda u tekućoj godini, projekciju sredstava za narednu godinu, izvršenje budžeta, sastavljanje konsolidovanog računa trezora budžeta, praćenje i analizu prihoda budžeta, pripremu nacrta propisa iz oblasti izvornih javnih prihoda u saradnji sa drugim gradskim upravama, praćenje korišćenja sredstava za javne i društvene potrebe Grada, budžetsko računovodstvo, vođenje pomoćnih knjiga osnovnih sredstava i sitnog inventara, robnog i materijalnog knjigovodstva, plata i drugih pomoćnih knjiga, obračun plata, naknada i drugih primanja za organe Grada, blagajničko poslovanje, izradu nacrta propisa i drugih akata u vezi sa finansiranjem Grada i druge poslove u vezi sa finansiranjem poslova iz delokruga Grada u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.
Gradska uprava za finansije obavlja i računovodstveno - knjigovodstvene poslove mesnih zajednica i vodi njihovo materijalno finansijsko poslovanje, evidencije o učešćima građana i uplatama samodoprinosa.
2. Gradska uprava za urbanizam
U Gradskoj upravi za urbanizam obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- prostorno planiranje, urbanizam, građevinarstvo, životnu sredinu, tehničko regulisanje saobraćaja, rešavanje po zahtevima za iseljenje bespravno useljenih lica iz stanova ili zajedničkih prostorija stambenih ili stambeno - poslovnih zgrada i za iseljenje ili preseljenje lica iz stanova u svojini građana, zadužbina ili fondacija, komunalne delatnosti, izuzev poslova praćenja poslovne politike javnih gradskih preduzeća, imovinsko - pravne poslove (eksproprijacija, administrativni prenos, samovlasna zauzeća, vraćanje utrina i pašnjaka selima, utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekta, utvrđivanje prestanka prava korišćenja građevinskog zemljišta dotadašnjeg korisnika i prava korišćenja novog korisnika, pretvaranja prava korišćenja građevinskog zemljišta u državnoj svojini u pravo svojine uz naknadu i drugi imovinsko - pravni poslovi), vođenje jedinstvene evidencije o imovini čiji je korisnik ili vlasnik Grad, pribavljanje, raspolaganje ili korišćenje stvari u javnoj svojini Grada i drugi poslovi iz ovih oblasti.
3. Gradska uprava za društvene delatnosti
U Gradskoj upravi za društvene delatnosti obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- dečiju, socijalnu i boračko invalidsku zaštitu, obrazovanje, primarnu zdravstvenu zaštitu, sport i omladinu, kulturu, informisanje i druge poslove iz nadležnosti Grada u oblasti društvenih delatnosti.
4. Gradska uprava za lokalnu poresku administraciju
U Gradskoj upravi za lokalnu poresku administraciju obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- evidenciju obveznika lokalnih javnih prihoda; pružanje poreskih usluga i poreska kontrola pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica; utvrđivanje obaveza rešenjem po osnovu lokalnih javnih prihoda; obračun visine doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, evidentiranje obaveza po osnovu samooporezivanja lokalnih javnih prihoda; knjiženje izvršenih uplata lokalnih javnih prihoda; poslove poreske kontrole; poslove obezbeđenja naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate i odlaganje plaćanja poreskog duga; poslove u vezi prijava potraživanja u postupcima privatizacije, stečaja, likvidacije; podnošenje zahteva za poreskoprekršajni postupak; poslove prvostepenog postupka; poslove vođenja poreskog knjigovodstva; poslove u vezi povraćaja i preknjižavanja lokalnih javnih prihoda; poslove izdavanja uverenja i potvrda u vezi lokalnih javnih prihoda; poslove izveštavanja u vezi lokalnih javnih prihoda.
5. Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj
U Gradskoj upravi za lokalni ekonomski razvoj obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- pripremu programa, odluka i sprovođenje projekata lokalnog ekonomskog razvoja i staranje o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u gradu, realizaciju programa i odluka lokalnog ekonomskog razvoja, promovisanje ekonomskih potencijala grada, kontaktiranje sa investitorima, poslovnim zajednicama, informisanje o finansijskim podacima sa tržišta, saradnju sa organima i organizacijama Republike koji obavljaju poslove lokalnog ekonomskog razvoja, utvrđivanje cena komunalnih usluga iz nadležnosti grada, kontrolu programa poslovanja i izveštaja gradskih javnih preduzeća, dostavljanje izveštaja nadležnim organima iz ove oblasti, utvrđivanje vodoprivrednih uslova, izdavanje vodoprivredne saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za objekte lokalnog značaja, utvrđivanje mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja na teritoriji Grada, predlaganje osnova zaštite, korišćenja i uređenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini, utvrđivanje mera zaštite od erozije, obavljanje poslova privatnog preduzetništva iz nadležnosti grada i stvaranje uslova za razvoj privatne inicijative i razvoja ugostiteljstva, trgovine i drugih privrednih delatnosti i usluga, utvrđivanje visine naknade za promenu namene poljoprivrednog zemljišta, izdavanje svih vrsta odobrenja i dozvola za obavljanje taksi prevoza na teritoriji grada Čačka, kategorizaciju ugostiteljskih objekata za smeštaj u domaćoj radinosti i seoskim domaćinstvima, predlaganje i promovisanje mera energetske efikasnosti na lokalnom nivou, sprovođenje odredbi sporazuma zaključenog sa Agencijom za privredne registre, saradnju sa svim referentnim javnim službama, organima i organizacijama (Republičkim zavodom za statistiku, SKGO-om, Naledom i drugim institucijama).
6. Gradska uprava za inspekcijski nadzor
Gradska uprava za inspekcijski nadzor obavlja poslove koji se odnose na:
- inspekcijski nadzor nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata iz nadležnosti Grada, poslove inspekcijskog nadzora koji su im zakonom povereni iz okvira prava i dužnosti Republike: građevinarstva, prosvete, komunalnih delatnosti, saobraćaja, zaštite životne sredine, turizma, trgovine, sporta, izdavanje rešenja o izvršenju, poslove prinudnog izvršenja rešenja donetih u postupku inspekcijskog nadzora i vrši druge poslove iz ovih oblasti u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima Grada.
Kao unutrašnja organizaciona jedinica u sastavu Gradske uprave za inspekcijski nadzor obrazuje se Odsek komunalne milicije (u daljem tekstu: Komunalna milicija).
Komunalna milicija vrši poslove propisane Zakonom o komunalnoj miliciji:
1) održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost,
2) vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti grada,
3) ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada,
4) zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad,
5) podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada,
6) vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe grada i imaoce javnih ovlašćenja,
7) drugi poslovi, u skladu sa zakonom.
Održavanjem reda iz stava 2. tačka 1. ovog člana smatra se održavanje reda, naročito, u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja zemlje i ostalog rastresitog materijala; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada: ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom, odnosno lokalnom saobraćaju; taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanje komunalnih objekata, pijaca, groblja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, u skladu sa zakonom.
Poslove komunalne milicije obavljaju uniformisani komunalni milicionari.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, poslove komunalne milicije mogu obavljati i komunalni milicionari bez službene uniforme sa oznakama, po pisanom nalogu načelnika komunalne milicije.
Skupština grada propisuje izgled uniforme i oznake na uniformi komunalnih milicionara i način nošenja uniforme, po prethodno dobijenoj saglasnosti ministarstva nadležnog za sistem lokalne samouprave.
Skupština grada propisuje boju i način označavanja vozila i plovila, kao i opremu komunalne milicije, po prethodno pribavljenoj saglasnosti ministra nadležnog za lokalnu samoupravu.
Oblike i način ostvarivanja saradnje komunalne milicije i inspekcijskih službi, kao i saradnje komunalne milicije, ovlašćenih organizacija i vršioca komunalne delatnosti, bliže propisuje Skupština grada.
Radom Komunalne milicije rukovodi načelnik komunalne milicije.
Pored rukovođenja komunalnom milicijom, načelnik komunalne milicije neposredno obavlja poslove komunalne milicije.
Za svoj rad i rad komunalne milicije, načelnik komunalne milicije odgovara načelniku Gradske uprave za inspekcijski nadzor, Gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada.
O radu Komunalne milicije načelnik komunalne milicije podnosi dnevni izveštaj načelniku Gradske uprave za inspekcijski nadzor, najmanje jednom mesečno Gradonačelniku i najmanje jednom godišnje Gradskom veću i Skupštini grada.
Poslovi Komunalne milicije se planiraju.
Gradsko veće na predlog načelnika Komunalne milicije donosi strateški plan komunalne milicije i godišnji plan rada Komunalne milicije.
Uz predlog iz stava 2. ovog člana, Komunalna milicija dostavlja i prethodno pribavljeno mišljenje načelnika Gradske uprave za inspekcijski nadzor.
Na strateški plan i godišnji plan rada komunalne milicije, saglasnost daje Skupština grada.
7. Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove
U Gradskoj upravi za opšte i zajedničke poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- normativno - pravne, upravne, nadzorne, stručno-tehničke, stručno - operativne, finansijsko - materijalne, kancelarijske, statističko - evidencione, dokumentacione, pomoćne, zanatske i manipulativne poslove koji se odnose na organizaciju gradske uprave, davanje saveta građanima i drugim strankama u vezi sa podnošenjem zahteva i drugih podnesaka organima grada, rešavanje u upravnim stvarima o ličnom statusu građana, zaključenje braka, vođenje matičnih knjiga i evidencija o državljanstvu, ažuriranje biračkog spiska, izdavanje uverenja, odnosno drugih isprava o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija i o kojima se ne vodi službena evidencija ako je to zakonom određeno, izdavanje uverenja o životu, poslove iz oblasti upravljanja ljudskim resursima, poslove koji se odnose na prava i obaveze po osnovu rada postavljenih i zaposlenih u gradskim upravama, vođenje kadrovske evidencije i personalnih dosijea za izabrane, postavljene, službenike na položaju, službenike i nameštenike u organima grada, izradu i uništavanje pečata organa grada i vođenje evidencije o njihovoj upotrebi, izradu nacrta opštih akata koji nisu u delokrugu rada drugih gradskih uprava, pružanje pravne pomoći građanima, poslove za mesne zajednice, poslove koji se odnose na obaveze i položaj izbeglih i raseljenih lica, stručne poslove u vezi referenduma i narodne inicijative, poslove u vezi sa lokalnim izborima, izborima za narodne poslanike, poslove mesnih kancelarija i ostale poslove koji nisu stavljeni u delokrug rada drugih uprava, vrši prijem, evidentiranje i otpremanje pošte, vođenje arhivskog poslovanja, poslove prijemne kancelarije i sprovođenje propisa o kancelarijskom poslovanju, organizaciju i rad pisarnice i arhive za sve gradske uprave, poslove elektronske uprave, praćenje ažurnosti rada gradskih uprava u rešavanju u upravnim stvarima, izdavanja overenih prepisa akata iz arhive, obavlja tekuće i investiciono održavanje poslovnog prostora i opreme, stara se o fizičkom obezbeđenju objekta koji se koristi za potrebe organa grada, održavanje čistoće u poslovnim prostorijama koje koriste organi grada, poslove prevoza službenim automobilima, održavanja i garažiranja vozila, umnožavanje materijala, ozvučenje i snimanje toka sednice Skupštine grada, kurirske poslove, protivpožarnu zaštitu, organizovanje i sprovođenje aktivnosti u nepredviđenim situacijama (elementarne nepogode, zemljotres, poplave, hemijska ili druga zagađenja i drugo), koje se sprovode preko Situacionog centra grada Čačka, javne nabavke dobara, radova i usluga za organe grada, izradu pravnih i drugih akata vezanih za javne nabavke, izradu plana nabavki, učestvovanje u izradi konkursne dokumentacije i pružanju stručne pomoći Komisiji za javne nabavke, poslove nabavke opreme, uređaja i materijala, ekonomata, poslove na realizaciji investicija koje se finansiraju iz budžeta Grada, a odnose se na izgradnju, dogradnju, rekonstrukciju i adaptaciju objekata, uvođenje, razvoj i korišćenje informatičkih tehnologija za organe grada, održavanje i korišćenje baze podataka i druge zajedničke poslove za organe grada koji nisu u nadležnosti drugih uprava.
Za obavljanje određenih poslova iz delokruga gradskih uprava, radi stvaranja uslova da se ti poslovi efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana obavljaju, u okviru Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove, obrazuju se mesne kancelarije i to:
1. Mesna kancelarija Atenica sa sedištem u Čačku ul. Dr Dragiše Mišović br. 203, za područje naseljenih mesta Atenica i Kulinovci;
2. Mesna kancelarija Bečanj sa sedištem u Bečnju za područje naseljenih mesta Bečanj i Vujetinci;
3. Mesna kancelarija Bresnica sa sedištem u Bresnici za područje naseljenog mesta Bresnica;
4. Mesna kancelarija Goričani sa sedištem u Goričanima za područje naseljenih mesta Goričani i Kačulice;
5. Mesna kancelarija Gornja Trepča sa sedištem u Gornjoj Trepči za područje naseljenog mesta Gornja Trepča;
6. Mesna kancelarija Gornja Gorevnica sa sedištem u Gornjoj Gorevnici za područje naseljenog mesta Gornja Gorevnica;
7. Mesna kancelarija Donja Gorevnica sa sedištem u Donjoj Gorevnici za područje naseljenog mesta Donja Gorevnica;
8. Mesna kancelarija Donja Trepča sa sedištem u Donjoj Trepči za područje naseljenog mesta Donja Trepča;
9. Mesna kancelarija Zablaće sa sedištem u Zablaću za područje naseljenih mesta Baluga Trnavska, Vapa i Zablaće;
10. Mesna kancelarija Ježevica sa sedištem u Ježevici za područje naseljenih mesta Ježevica i Banjica;
11. Mesna kancelarija Jezdina sa sedištem u Jezdini za područje naseljenog mesta Jezdina;
12. Mesna kancelarija Katrga sa sedištem u Katrzi za područje naseljenog mesta Katrga;
13. Mesna kancelarija Konjevići sa sedištem u Konjevićima za područje naseljenih mesta Konjevići i Baluga Ljubićska;
14. Mesna kancelarija Loznica sa sedištem u Loznici za područje naseljenog mesta Loznica;
15. Mesna kancelarija Ljubić sa sedištem u Ljubiću za područje naseljenog mesta Ljubić;
16. Mesna kancelarija Milićevci sa sedištem u Milićevcima za područje naseljenog mesta Milićevci;
17. Mesna kancelarija Miokovci sa sedištem u Miokovcima za područje naseljenog mesta Miokovci;
18. Mesna kancelarija Mojsinje sa sedištem u Mojsinju za područje naseljenih mesta Mojsinje i Stančići;
19. Mesna kancelarija Mršinci sa sedištem u Mršincima za područje naseljenih mesta Kukići, Mršinci, Žaočani i Slatina;
20. Mesna kancelarija Mrčajevci sa sedištem u Mrčajevcima za područje naseljenog mesta Mrčajevci;
21. Mesna kancelarija Ostra sa sedištem u Ostri za područje naseljenog mesta Ostra;
22. Mesna kancelarija Parmenac sa sedištem u Parmencu za područje naseljenih mesta Parmenac, Pakovraće, Riđage, Međuvršje i Ovčar Banja;
23. Mesna kancelarija Petnica sa sedištem u Petnici za područje naseljenih mesta Petnica i Premeća;
24. Mesna kancelarija Prijevor sa sedištem u Prijevoru za područje naseljenih mesta Prijevor i Vidova;
25. Mesna kancelarija Preljina sa sedištem u Preljini za područje naseljenih mesta Preljina, Rakova i Sokolići;
26. Mesna kancelarija Prislonica sa sedištem u Prislonici za područje naseljenog mesta Prislonica;
27. Mesna kancelarija Rajac sa sedištem u Rajcu za područje naseljenih mesta Brezovica, Lipnica i Rajac;
28. Mesna kancelarija Rošci sa sedištem u Rošcima za područje naseljenih mesta Vrnčani, Jančići i Rošci;
29. Mesna kancelarija Trbušani sa sedištem u Trbušanima za područje naseljenih mesta Trbušani i Vranići;
30. Mesna kancelarija Trnava sa sedištem u Trnavi za područje naseljenih mesta Viljuša i Trnava.
Mesne kancelarije vrše poslove koji se odnose na:
- vođenje matičnih knjiga, vođenje evidencije o državljanstvu, izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenja kad je za područje mesne kancelarije obrazovano matično područje, prijem podnesaka, dostavljanje pismena građanima, neposredno proveravanje podataka za ažuriranje biračkog spiska, vršenje administrativno tehničkih i drugih poslova za mesne zajednice i njihove organe i druge poslove koji su Statutom i odlukom organa Grada stavljeni u delokrug rada mesnih kancelarija.
U mesnim kancelarijama mogu se obavljati i poslovi za druge organe, organizacije i ustanove.
Mesne kancelarije imaju svoj pečat.
Pored sadržine propisane Zakonom, pečat sadrži i naziv i sedište Mesne kancelarije.
Kao posebna organizaciona jedinica u sastavu Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove obrazuje se Služba pravne pomoći.
Služba pravne pomoći obavlja poslove koji se odnose na pružanje pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava i interesa i to davanjem pravnih saveta, sastavljanjem podnesaka (zahteva, tužbi, žalbi, molbi i dr.) i isprava (izjava, ugovora, testamenta i dr.) i zastupanja građana pred sudovima i državnim organima.
Služba pravne pomoći ima svoj pečat.
Pored sadržine propisane Zakonom, pečat sadrži i tekst sledeće sadržine: "Služba pravne pomoći", sedište: Čačak.
Delokrug i uslovi pružanja pravne pomoći građanima uređuje se posebnom odlukom Skupštine grada.
8. Gradska uprava za stručne poslove Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća
U Gradskoj upravi za stručne poslove Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- stručne, normativno pravne, upravno pravne, studijsko-analitičke, operativne, organizacione i administrativno - tehničke poslove za potrebe Gradonačelnika, Gradskog veća i pomoćnika Gradonačelnika (izradu akata koje donosi Gradonačelnik i Gradsko veće, a koji nisu u delokrugu rada drugih gradskih uprava), poslove protokola za potrebe organa Grada, stručne poslove u vezi saradnje i udruživanja Grada sa lokalnim samoupravama u zemlji i inostranstvu, stručne i administrativne poslove u vezi sa postavljenjem i razrešenjem za koje je nadležno Gradsko veće i Gradonačelnik, sazivanje, pripremu i održavanje sednica Gradskog veća i stručnih radnih tela koje obrazuje Gradonačelnik i Gradsko veće, poslove sprovođenja postupaka finansijske podrške koji nisu u nadležnosti drugih uprava, pripremu konferencija za medije i pripremu informativnih i dokumentacionih materijala za javno nastupanje Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika i članova Gradskog veća, poslove konverzacijskog prevođenja i prevođenja dokumenata za potrebe Gradonačelnika i drugih funkcionera Grada, poslove izveštavanja javnosti o radu i aktivnostima gradonačelnika i drugih funkcionera Grada i druge poslove u vezi rada Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika, Gradskog veća i pomoćnika Gradonačelnika.
8.1. Stručna služba Skupštine Grada
Kao posebna organizaciona jedinica u okviru Gradske uprave za stručne poslove Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća obrazuje se Stručna služba Skupštine.
Stručna služba Skupštine obavlja stručne, operativne i organizacione poslove za potrebe Skupštine grada, njenih radnih tela, predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada, kao i poslove koji se odnose na: pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama Skupštine grada, izbor, imenovanja, postavljenja i razrešenja lica koja bira, imenuje ili postavlja Skupština grada, izradu pojedinačnih akata o primanjima i naknadama odbornika u Skupštini grada, javnost rada Skupštine grada, uređivanja "Službenog lista grada Čačka", internet prezentacije organa grada, stručne, savetodavne i administrativno-tehničke poslove za potrebe predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada, informisanje odbornika i građana o radu Skupštine grada, pripremu konferencija za medije i pripremu informativnih i dokumentacionih materijala za javno nastupanje predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada i odbornika i druge poslove u vezi rada Skupštine grada.
Sekretar Skupštine se stara o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Skupštine grada i njenih radnih tela i rukovodi administrativnim poslovima vezanim za njihov rad.
Kao posebna organizaciona jedinica u okviru Gradske uprave za stručne poslove Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća obrazuje se Kabinet gradonačelnika.
Kabinet gradonačelnika obavlja poslove za potrebe gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i pomoćnike gradonačelnika koji se odnose na: predstavljanje i zastupanje grada, komunikaciju i saradnju grada sa drugim lokalnim samoupravama u zemlji i inostranstvu i predstavnicima državnih organa, organizacija, udruženja, privrednih subjekata i drugih institucija, organizovanje aktivnosti na prikupljanju sredstava namenjenih za realizaciju razvojnih i drugih projekata i utvrđenih obaveza grada, organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija i organizovanje poseta predstavnika grada, dodeljivanja javnih priznanja grada, organizovanja manifestacija od značaja za Grad, prijem stranaka koje se neposredno obraćaju gradonačelniku i rešavanje po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama, korespondenciju i prevođenje dokumenata za potrebe organa grada, obradu i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i pomoćnike gradonačelnika, odnose sa medijima i informacije o aktivnostima organa grada i druge poslove za potrebe gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i pomoćnike gradonačelnika utvrđene Zakonom, Statutom i ovom odlukom.
Pomoćnik gradonačelnika:
- pokreće inicijative za izradu akata iz oblasti za koju se postavlja,
- predlaže projekte,
- sačinjava mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje je postavljen,
- daje uputstva pri rešavanju pitanja u delokrugu svoje nadležnosti,
- sarađuje sa javnim službama i organizacijama u delokrugu svoje nadležnosti,
- obavlja i druge poslove po ovlašćenju i zahtevu Gradonačelnika.
Pomoćnika Gradonačelnika postavlja i razrešava Gradonačelnik.
Za pomoćnika Gradonačelnika može biti postavljeno lice koje ima stečeno najmanje visoko obrazovanje u bilo kojoj naučnoj oblasti i najmanje tri godine radnog iskustva u struci.
Pomoćnici gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme.
U kabinetu gradonačelnika Gradonačelnik postavlja tri pomoćnika Gradonačelnika i to:
- pomoćnika Gradonačelnika za mesnu samoupravu i infrastrukturu;
- pomoćnika Gradonačelnika za društvene delatnosti;
- pomoćnika Gradonačelnika za zaštitu životne sredine.
Pomoćnik Gradonačelnika je samostalan u radu i za svoj rad odgovara Gradonačelniku.
XI UNUTRAŠNJE UREĐENJE GRADSKIH UPRAVA
Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i u zavisnosti od broja zaposlenih.
Unutrašnje uređenje i sistematizacija gradskih uprava uređuje se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.
Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskim upravama, stručnim službama i Gradskom pravobranilaštvu priprema načelnik Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove grada Čačka i dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u gradskoj upravi mora biti prilagođena delokrugu i radnim procesima u gradskoj upravi da obezbeđuje:
- prilagođenost unutrašnje organizacije celini poslova gradske uprave;
- stručno, efikasno, racionalno i usklađeno vršenje poslova u gradskoj upravi;
- zakonito i blagovremeno odlučivanje u upravnom postupku;
- grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće unutrašnje organizacione jedinice;
- efikasnu saradnju između gradskih uprava za pojedine oblasti i javnih službi čiji je osnivač Grad i državnih organa i organizacija.
Unutrašnje organizacione jedinice gradske uprave su: odsek, služba i grupa, a mogu zbog specifičnosti delokruga rada imati i drugačiji naziv od naziva organizacione jedinice, s tim da ta organizaciona jedinica ima položaj odgovarajuće organizacione jedinice utvrđene ovim članom.
Gradska uprava može biti bez unutrašnjih organizacionih jedinica.
Pojedine poslove u okviru gradskih uprava mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje organizacione jedinice, ako to nalažu priroda ili obim posla.
XII AKT O UNUTRAŠNJEM UREĐENJU I SISTEMATIZACIJI
Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji se sastoji iz dela kojim se propisuje unutrašnje uređenje gradske uprave i dela kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta u upravi.
Deo akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji kojim se propisuje unutrašnje uređenje gradske uprave sadrži:
- unutrašnje organizacione jedinice u upravi i njihove poslove,
- rukovođenje unutrašnjim organizacionim jedinicama.
Deo akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji kojim se propisuje sistematizacija radnih mesta u gradskoj upravi sadrži: ukupan broj radnih mesta sa nazivom, opisom radnih mesta, zvanjima u koja su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrstu i stepen obrazovanja, radno iskustvo i druge uslove za rad na svakom radnom mestu.
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik uprave kao službenik na položaju.
Načelnik Gradske uprave može imati zamenika načelnika.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu Javnog oglasa, na pet godina.
Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.
Ukoliko nije postavljen načelnik uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika uprave, kao i kada načelnik uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.
Ukoliko službenik na položaju nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od dana postavljenja vršioca dužnosti.
U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljanjem na položaj, status vršioca može se produžiti najduže još tri meseca.
Po isteku roka iz stava 1. i 3. ovog člana postavljeni službenik se raspoređuje na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja.
1. Rukovođenje gradskom upravom
Radom Gradske uprave za finansije rukovodi načelnik Gradske uprave za finansije.
Za načelnika Gradske uprave za finansije može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti ekonomske nauke, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za urbanizam rukovodi načelnik Gradske uprave za urbanizam.
Za načelnika Gradske uprave za urbanizam može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke, arhitekture, građevinskog inženjerstva, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za društvene delatnosti rukovodi načelnik Gradske uprave za društvene delatnosti.
Za načelnika Gradske uprave za društvene delatnosti može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti ekonomije - diplomirani ekonomista odnosno iz pravne nauke - diplomirani pravnik, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za lokalnu poresku administraciju rukovodi načelnik Gradske uprave za lokalnu poresku administraciju.
Za načelnika Gradske uprave za lokalnu poresku administraciju može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje u obrazovnom - naučnom polju pravnih ili ekonomskih nauka, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine, ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za lokalni ekonomski razvoj rukovodi načelnik Gradske uprave za lokalni ekonomski razvoj.
Za načelnika Gradske uprave za lokalni ekonomski razvoj može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje u obrazovno - naučnom polju pravnih ili ekonomskih nauka, poljoprivrednog ili građevinskog inženjerstva, organizacionih nauka ili elektrotehničkog ili saobraćajnog inženjerstva ili tehnoloških nauka, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine, ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za inspekcijski nadzor rukovodi načelnik Gradske uprave za inspekcijski nadzor.
Za načelnika Gradske uprave za inspekcijski nadzor može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje u obrazovno- naučnoj oblasti pravnih nauka, građevinskog inženjerstva ili arhitekture, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine, ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove rukovodi načelnik Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove.
Za načelnika Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine, ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za stručne poslove Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća rukovodi načelnik Gradske uprave za poslove Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća.
Za načelnika Gradske uprave za stručne poslove Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
3. Rukovođenje organizacionim jedinicama
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- odsekom - šef odseka;
- službom - šef službe;
- grupom - rukovodilac grupe;
- mesnom kancelarijom - šef mesne kancelarije;
- kabinetom - šef kabineta;
- sektorom - šef sektora.
Rukovodilac unutrašnje organizacione jedinice, pored poslova rukovođenja unutrašnjom organizacionom jedinicom, obavlja i poslove zaposlenog na određenom radnom mestu u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.
Rukovodioce organizacionih jedinica u gradskoj upravi raspoređuje načelnik gradske uprave.
Načelnik gradske uprave za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi, odgovara Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
Načelnik gradske uprave iz člana 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50. i 51. ove odluke u gradskoj upravi kojom rukovodi:
- predstavlja i zastupa gradsku upravu kojom rukovodi,
- predlaže način organizacije i sistematizacije radnih mesta uprave kojom rukovodi, načelniku gradske uprave nadležne za sačinjavanje objedinjenog predloga akta o organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave Gradskom veću,
- organizuje, koordinira i kontroliše obavljanje poslova gradske uprave i pojedinih zaposlenih,
- raspoređuje rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica i zaposlene u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji,
- raspoređuje poslove na organizacione jedinice, odnosno neposredne izvršioce i pruža potrebnu stručnu pomoć,
- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga gradske uprave,
- donosi i potpisuje akta iz nadležnosti gradske uprave,
- potpisuje akta gradske uprave koja se upućuju Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku,
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u upravi kad za pojedina prava, obaveze ili odgovornosti nije nadležan drugi organ ili telo,
- podnosi Gradskom veću izveštaj o radu gradske uprave,
- rešava o sukobu nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica,
- stara se o izvršavanju radnih obaveza zaposlenih u gradskoj upravi,
- obavlja najsloženije poslove iz delokruga rada gradske uprave,
- vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom i drugim aktima grada stavljeni u nadležnost i odgovara za blagovremeno, zakonito i pravilno izvršavanje poslova Gradskom veću.
4. Radno vreme u gradskim upravama
Puno radno vreme u gradskim upravama iznosi 40 časova u sedmici.
Raspored radnog vremena u gradskim upravama posebnim aktom utvrđuje Gradonačelnik.
1. Odnos gradskih uprava prema građanima, preduzećima, ustanovama i drugim organima i organizacijama
Gradske uprave su dužne da zahteve u upravnim stvarima građana, javnih preduzeća, privrednih društava, ustanova i drugih organa i organizacija rešavaju u rokovima propisanim zakonom, a za slučaj prekoračenja tih rokova obaveste podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i upute ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava.
Zaposleni u gradskoj upravi su dužni da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke od značaja za ostvarivanje njihovih prava i obaveza.
2. Odnos gradskih uprava prema organima grada
Odnos gradskih uprava prema Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim propisima.
Gradske uprave odgovorne su Gradskom veću za potpuno i blagovremeno vršenje poslova u skladu sa propisima.
Radi ostvarivanja kontrole rada gradskih uprava, gradske uprave podnose izveštaj o svom radu Gradskom veću najmanje jednom godišnje.
Gradske uprave su dužne da organima Grada daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga.
Na zahtev odbornika, gradske uprave su obavezne da daju obaveštenja, podatke, objašnjenja i odgovore.
Gradske uprave se u vršenju svojih poslova pridržavaju naloga, uputstva i smernica za rad Gradonačelnika i Gradskog veća.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
Kada u vršenju nadzora nad radom gradskih uprava utvrdi da akta gradskih uprava, odnosno akt gradske uprave nije u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima ili odlukama Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt.
3. Međusobni odnosi gradskih uprava
Međusobni odnosi gradskih uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama organa Grada i drugim propisima.
Gradske uprave su dužne da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla, kao i da razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.
U slučaju nemogućnosti vršenja poslova iz delokruga uprave zbog ne vršenja poslova druge gradske uprave, odnosno uskraćivanja saradnje, podataka i obaveštenja od druge gradske uprave, načelnik gradske uprave koja je u nemogućnosti da poslove vrši o tome obaveštava Gradonačelnika i Gradsko veće.
XV SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između pojedinih gradskih uprava i između gradskih uprava i javnih preduzeća, i ustanova i drugih oblika organizovanja, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Načelnik rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave u poslovima lokalne samouprave, rešava Gradsko veće.
Gradska uprava, na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku propisanim zakonom, od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta.
Organizaciona jedinica koja vrši stručne poslove za potrebe Gradskog veća vodi drugostepeni postupak za potrebe Gradskog veća i izrađuje nacrte i predloge akata koje donosi Gradsko veće.
Po žalbama na rešenja kojima se odlučuje o pravima i dužnostima službenika iz radnog odnosa, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa, odlučuje žalbena komisija u skladu sa zakonom.
O izuzeću načelnika rešava Gradsko veće.
O izuzeću službenog lica u gradskoj upravi rešava načelnik gradske uprave.
XVI PRAVNA AKTA GRADSKIH UPRAVA
Radi izvršavanja zakona, drugih propisa i opštih akata Republike, odluka i opštih akata Skupštine grada, gradske uprave mogu donositi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke kad su za to ovlašćeni tim aktima.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona, odluka i drugih opštih akata.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona, odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova gradske uprave.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama.
Zaključkom se u skladu sa zakonom ili drugim propisom odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i o pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi sa sprovođenjem postupka, u kojem se odlučuje rešenjem.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja gradske uprave kojima se obezbeđuje izvršavanje poslova iz delokruga uprave.
Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje i za stručan rad zaposlenih.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Pravna akta gradske uprave donosi načelnik gradske uprave kojom rukovodi.
Načelnik gradske uprave kojom rukovodi može ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice da donosi rešenja, zaključke i uputstva.
U postupku inspekcijskog nadzora inspektori donose rešenja i zaključke u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Pravilnike i uputstva koji su od interesa za više uprava donosi Gradonačelnik.
Opšta akta gradskih uprava objavljuju se u "Službenom listu grada Čačka" kad je to zakonom ili aktom određeno ili na oglasnoj tabli u zgradi sedišta organa Grada.
U postupku pred gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuje se Zakon o opštem upravnom postupku.
Kancelarijsko poslovanje gradskih uprava obuhvata primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno - tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta, izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala i predaju arhivske građe nadležnom arhivu, praćenje efikasnosti i ažurnosti rada gradskih uprava.
Uredba o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuje se na gradske uprave kada rešavaju u upravnom postupku o pravima i obavezama građana, javnih preduzeća, privrednih društava, ustanova i drugih oblika organizovanja iz izvornog delokruga Grada i kada vrše poverene poslove državne uprave iz okvira prava i dužnosti Republike.
Rad gradskih uprava je dostupan javnosti.
Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem informatora o radu u skladu sa zakonom kojim se uređuje dostupnost informacija, izdavanjem službenih informacija, internet prezentacijom rada gradskih uprava, obezbeđenjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svoga delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada i na drugi način.
Načelnik gradske uprave daje informacije sredstvima javnog informisanja, o radu gradske uprave kojom rukovodi.
Načelnik gradske uprave može ovlastiti drugo zaposleno lice da o radu gradske uprave ili pojedinih organizacionih jedinica daje informacije sredstvima javnog informisanja.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu u skladu sa zakonom.
O uskraćivanju informacije ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik koji rukovodi gradskom upravom na koju se informacija odnosi.
Poslove gradskih uprava obavljaju načelnik gradske uprave, rukovodioci organizacionih jedinica i zaposleni.
Načelnik Gradske uprave ima status službenika na položaju.
Na prava, obaveze, odgovornosti, zvanja i stručne spreme službenika na položaju, službenika i nameštenika u Gradskoj upravi primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji se primenjuju na zaposlene u lokalnoj samoupravi.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik gradske uprave kojom rukovodi, ili lice koje ga u slučaju sprečenosti ili odsutnosti zamenjuje odnosno drugi organ ili telo u skladu sa zakonom.
O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima lica na položaju odlučuje organ određen zakonom.
1. Položaji, zvanja službenika i vrste radnih mesta nameštenika
Položaj službenika, uslovi za postavljenje na položaj, odnosno prestanak rada na položaju, vrste zvanja i uslovi za razvrstavanje zvanja službenika i vrste radnih mesta nameštenika, utvrđeni su zakonom i aktima Vlade donetim na osnovu zakona.
Aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, odnosno aktom o raspoređivanju službenika utvrđuje se zvanje službenika i vrsta radnog mesta nameštenika, u zavisnosti od zahtevanih uslova utvrđenih zakonom i podzakonskim aktima Vlade.
Ocenjivanje i napredovanje zaposlenih vrši se u skladu sa uslovima i na način utvrđen zakonom i podzakonskim aktima iz člana 82. ove odluke.
Načelnici gradskih uprava koji su postavljeni na položaj u skladu sa Zakonom o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 21/2016, 113/2017, 113/2017 - dr. zakon i 95/2018 - dr. zakon) i Odlukom o gradskim upravama ("Službeni list grada Čačka", br. 8/2008, 21/2009, 11/2015, 19/2016, 26/2016 i 22/2017), nastavljaju sa radom do isteka perioda na koji su postavljeni.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o gradskim upravama ("Službeni list grada Čačka", br. 8/2008, 21/2009, 11/2015, 19/2016, 26/2016 i 22/2017).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".