ODLUKA
O KOMUNALNOJ MILICIJI GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 32/2019)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom uređuje se unutrašnje uređenje Komunalne milicije na teritoriji grada Vranja (u daljem tekstu: Grad), poslovi Komunalne milicije kojima se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti Grada u oblastima, odnosno pitanjima komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, ljudi i dobara, zaštita i održavanje reda u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, kao i nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti Grada, ovlašćenja Komunalne milicije, kontrola Komunalne milicije i druga pitanja od značaja za uređenje i rad Komunalne milicije.

Svi pojmovi upotrebljeni u ovoj odluci u muškom gramatičkom rodu podrazumevaju muški i ženski prirodan rod.

Pripadnici Komunalne milicije

Član 2

Komunalnom milicijom rukovodi načelnik Komunalne milicije.

Poslove Komunalne milicije obavljaju uniformisani komunalni milicionari.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, poslove Komunalne milicije mogu obavljati i komunalni milicionari bez službene uniforme sa oznakama, po pisanom nalogu načelnika Komunalne milicije, koji obavezno sadrži: podatke o komunalnim milicionarima koji postupaju; oblast kontrole; lokaciju na koju se vrši kontrola i vreme kontrole.

Pripadnici Komunalne milicije stručno se osposobljavaju, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Na prava i dužnosti iz radnog odnosa komunalnih milicionera primenjuju se propisi koji uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave, ako zakonom kojim se uređuje komunalna milicija nije drugačije određeno.

Izuzetno, u radni odnos za obavljanje poslova komunalnog milicionara može se primiti policijski službenik u statusu ovlašćenog službenog lica, preuzimanjem iz Ministarstva unutrašnjih poslova, pod uslovom da ispunjava i ostale uslove predviđene zakonom kojim se uređuje položaj komunalnih milicionara, shodnom primenom propisa koji se odnose na preuzimanje službenika.

II UNUTRAŠNJE UREĐENJE KOMUNALNE MILICIJE

Unutrašnje organizacione jedinice

Član 3

Poslovi Komunalne milicije obavljaju se u unutrašnjoj organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada (u daljem tekstu: organizaciona jedinica), kao jedinstvenog organa Grada.

Organizaciona jedinica Komunalne milicije ne može imati manje od tri komunalna milicionara.

U Komunalnoj miliciji obrazuje se područna organizaciona jedinica za Gradsku opštinu Vranjska Banja (u daljem tekstu: Područna organizaciona jedinica).

Organizacija Komunalne milicije, unutrašnje uređenje Komunalne milicije i sistematizacija radnih mesta u smislu odredaba ovog člana utvrđuje aktom o organizaciji Gradske uprave i objedinjenim pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, organima i stručnim službama koje su osnovane za obavljanje poslova Grada, u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Unutrašnja kontrola

Član 4

U sastavu Komunalne milicije može se obrazovati posebna organizaciona jedinica za potrebe unutrašnje kontrole rada komunalnih milicionara i zaposlenih u Komunalnoj miliciji.

Na poslove unutrašnje kontrole shodno se primenjuje zakon i podzakonski akti kojima se uređuju unutrašnji poslovi.

III POSLOVI I OVLAŠĆENJA KOMUNALNE MILICIJE

Poslovi Komunalne milicije

Član 5

Poslovi Komunalne milicije jesu:

1) održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, sprečavanjem narušavanja, odnosno uspostavljanjem narušenog komunalnog reda, a naročito u oblastima, odnosno pitanjima:

- snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda;

- sprečavanje ometanja u vršenju komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata od prljanja, oštećivanja i uništavanja;

- zaštita površina javnih namena od bespravnog zauzeća i oštećivanja (ostavljanje vozila, stvari, zapreka za vozila, postavljanje privremenih montažnih objekata i sl);

- suzbijanje nedozvoljenog obavljanja delatnosti na površinama javne namene i drugim javnim mestima;

- sprečavanje radnji kojima se narušava opšte uređenje Grada (prljanje i oštećenje fasada i drugih spoljnih delova zgrada i drugih objekata i spomenika, odnosno spomen obeležja, ispisivanje grafita, lepljenje plakata, prljanje i oštećivanje urbane opreme i urbanog mobilijara; ostavljanje građevinskog šuta i drugog otpada na površinama javne namene; prevoza i deponovanja zemlje i ostalog rastresitog materijala; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada,; kontrola uklanjanja snega i leda sa javnih površina, kontrola izvršavanja propisanih obaveza u pogledu održavanja objekata i prostora u čistom i urednom stanju, kao i druge radnje kojima se narušava urednost i čistoća Grada;

- održavanje komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju ove oblasti;

- kontrola postavljanja sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama;

- kontrola održavanja komunalne zoohigijene i način držanja i izvođenja kućnih ljubimaca;

- kontrola radnog vremena nadziranog subjekta;

- sprečavanje prosjačenja i upotrebe zapaljivih i eksplozivnih sredstava na javnim mestima (petarde i slično);

2) vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada:

- kontrola upotrebe simbola i imena Grada;

- kontrola postavljanja balon hala sportske namene, privremenih objekata, tezgi, bašti, ugostiteljskih objekata i drugih pokretnih objekata na javnim površinama;

3) ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada;

4) parkiranje-kontrola korišćenja javnih parkirališta u skladu sa propisima i signalizacijom;

5) zaštita životne sredine, a naročito u oblasti zaštite prirode i zaštićenih područja koja proglašava nadležni organ Grada, kontrole nad sakupljanjem, transportom, skladištenjem, tretmanom i odlaganjem komunalnog, internog i neopasnog otpada i dr;

6) zaštite opštinskih i nekategorisanih puteva, ulica i državnih puteva iz nadležnosti Grada i pripadajućih putnih objekata od nepropisnog zauzeća i oštećivanja, odnosno svakog činjenja kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja na putu, kao i zaštita saobraćajnica u naselju, saobraćajne oznake i signalizacije;

7) zaštita kulturnih dobara i drugih javnih objekata od značaja za Grad i Gradsku opštinu;

8) podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada;

9) vršenje kontrole nad primenom zakona kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe Grada i Gradske opštine i imaoce javnih ovlašćenja;

10) drugi poslovi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija i propisima donetim na osnovu ovog zakona.

Komunalni milicionari obavljaju i sledeće poslove državne uprave poverene zakonom:

- vrše nadzor zabrane pušenja u zatvorenom radnom i javnom prostoru i u javnom prevozu;

- kontrolišu primenu odredbi zakona u izvršavanju nadležnosti Grada u oblasti taksi prevoza;

- nadziru sprovođenje zabrane prodaje alkoholnih pića u sportskim objektima i na određenoj udaljenosti, za vreme održavanja sportske priredbe;

- obavljaju druge poslove državne uprave koje Republika poveri gradu.

Ostali poslovi

Član 6

Pored poslova iz čl. 5. ove odluke, Komunalna milicija obavlja i sledeće poslove:

1) pruža pomoć ovlašćenim organizacijama, kao i vršiocu komunalne delatnosti, kada po oceni ovlašćene organizacije ili vršioca komunalne delatnosti postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara (poslovi asistencije), u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija;

2) preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, kad te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi Grada i ovlašćene organizacije, o čemu odmah obaveštava te organe, odnosno organizacije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija;

3) učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Pod ovlašćenim organizacijama iz stava 1. tač. 1) ovog člana, u smislu zakona kojim se uređuje komunalna milicija i ove odluke, podrazumevaju se druge organizacione jedinice Gradske uprave i Uprave Gradske opštine, preduzeća, organizacije i ustanove koje na osnovu zakona, odnosno opšteg akta Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih stranaka.

Pod vršiocem komunalne delatnosti iz stava 1. tač. 1) ovog člana, u smislu zakona kojim se uređuje komunalna milicija i ove odluke, smatraju se vršioci komunalnih delatnosti koje je za vršenje komunalnih delatnosti osnovao Grad, odnosno kojim je vršenje komunalnih delatnosti poverio Grad.

Saradnja sa drugim subjektima

Član 7

Komunalna milicija u obavljanju delatnosti ostvaruje saradnju sa ovlašćenim organizacijama i vršiocem komunalne delatnosti, građanima, inspekcijskim službama i ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija, zakonom i drugim propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti Grada, zakonom i drugim propisima kojima se uređuje obavljanje inspekcijskih poslova.

Oblike i način ostvarivanja saradnje Komunalne milicije, ovlašćenih organizacija i vršioca komunalne delatnosti i inspekcijskih službi bliže se uređuje posebnim odlukama Skupštine Grada.

Planiranje poslova

Član 8

Planiranje poslova Komunalne milicije vrši se strateškim planovima i godišnjim planovima rada Komunalne milicije.

Gradsko veće Grada Vranja (u daljem tekstu: Gradsko veće), na predlog načelnika Komunalne milicije, donosi strateški plan Komunalne milicije kojim, na osnovu procene postojećeg stanja, utvrđuje prioritete u obavljanju poslova Komunalne milicije i daje joj razvojne, organizacione, kadrovske i druge smernice za rad.

U skladu sa strateškim planom, Komunalna milicija sačinjava godišnje planove rada i dostavlja ih Gradskom veću na usvajanje.

Uz predlog plana iz stava 2. i 3. ovog člana, Komunalna milicija dostavlja i prethodno pribavljeno mišljenje načelnika Gradske uprave.

Prilikom razmatranja godišnjeg plana rada Komunalne milicije Gradsko veće, po potrebi, odlučuje i o izmenama i dopunama strateškog plana Komunalne milicije.

Na strateške i godišnje planove rada Komunalne milicije saglasnost daje Skupština Grada.

Način obavljanja poslova

Član 9

Poslovi Komunalne milicije obavljaju se organizovanim prisustvom komunalnih milicionara na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalne milicije.

U svom radu, komunalni milicionari rukovode se principom rada sa najmanjim štetnim posledicama, a sredstva primene primenjuju samo kada je to apsolutno nužno i u meri koja je neophodna za izvršavanje zadataka bez potrebnih štetnih posledica.

Načelnik Komunalne milicije daje obavezna uputstva komunalnim milicionarima za obavljanje poslova komunalne milicije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija i drugim propisima.

Ovlašćenja Komunalne milicije

Vrste ovlašćenja

Član 10

U obavljanju poslova Komunalne milicije, komunalni milicionar ima sledeća ovlašćenja:

• upozorenje;

• usmeno naređenje;

• provera identiteta;

• dovođenje;

• zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila;

• privremeno oduzimanje predmeta;

• audio i video snimanje;

• upotreba sredstava prinude;

• prikupljanje obaveštenja;

• druga ovlašćenja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Ovlašćenja Komunalne milicije iz stava 1. ovog člana primenjuju se pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim se uređuje komunalna milicija, zakonom kojim se uređuju unutrašnji poslovi i podzakonskim propisima o policijskim ovlašćenjima i načinu obavljanja policijskih poslova.

Ostala ovlašćenja

Član 11

Pored ovlašćenja iz člana 10. ove odluke, komunalni milicionar može, kada je za to ovlašćen zakonom, drugim propisom i opštim aktom Grada, podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i obavestiti drugi nadležan organ za preduzimanje mera iz svoje nadležnosti.

Izdavanje prekršajnog naloga i pokretanje prekršajnog postupka vrši se u skladu sa zakonom kojim se uređuju prekršaji.

Komunalni milicionar podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka za postupanja suprotna zakonu kojim se uređuju državni simboli, osim u odnosu na državne organe, organe Grada i Gradske opštine i imaoce javnih ovlašćenja.

Kad je zakonom ovlašćena na donošenje rešenja, komunalni milicionar primenjuje odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak ili drugog zakona kojim je ovlašćen za donošenje rešenja.

Protiv rešenja komunalnog milicionara može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Izdavanje prekršajnog naloga

Član 12

Prekršajni nalog se uručuje prisutnom licu za koga se smatra da je učinilo prekršaj u momentu otkrivanja prekršaja.

Pre izdavanja prekršajnog naloga u smislu odredaba ovog člana, komunalni milicionar službenom beleškom konstatuje povredu propisanog reda koja čini pravno obeležje prekršaja.

Ako je lice za koga se smatra da je učinilo prekršaj odsutno i kada okolnosti otkrivanja ili priroda prekršaja to zahtevaju, dostavljanje prekršajnog naloga će se izvršiti putem pošte ili dostavne službe Grada, u skladu sa odredbama o dostavljanju iz zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, komunalni milicionar može primeniti ovlašćenja prikupljanja obaveštenja, podataka i informacija od lica za koja se osnovano pretpostavlja da raspolaže istim u cilju otkrivanja učinioca prekršaja, kao i da pribavi potrebne podatke i informacije u saradnji sa ministarstvom nadležnim za unutrašnje poslove, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Kada komunalni milicionar primenjuje ovlašćenja iz stava 4. ovog člana, o tome sačinjava službenu belešku u kojoj upisuje o kom prekršaju se radi, koji podaci su neophodni da se prikupe o učiniocu tog prekršaja, podatke o učiniocu prekršaja, identifikacione podatke o licu koje daje obaveštenja, izjavu i potpis lica koje je dalo obaveštenje.

Licima koje postupe suprotno stavu 4. ovog člana komunalni milicioner izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija i ovom odlukom.

Podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka

Član 13

Pre podnošenja zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv lica zatečenog u vršenju prekršaja, komunalni milicionar sačinjava službenu belešku u kojoj konstatuje povredu propisanog reda koja čini pravno obeležje prekršaja, identifikacione podatke lica zatečenog u prekršaju, izjavu i potpis lica zatečenog u prekršaju, kao i konstataciju u slučaju odbijanja potpisa službene beleške.

Kada učinilac prekršaja nije zatečen na licu mesta, komunalni milicionar službenom beleškom konstatuje povredu propisanog reda koja čini pravno obeležje prekršaja.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, komunalni milicionar postupa na način iz člana 12. stav 4-6.

Uz zahtev za pokretanje prekršajnog postupka komunalni milicionar prilaže službenu belešku ili drugi dokaz o učinjenom prekršaju (video ili foto snimak) na kome se jasno može videti radnja iz koje proizilazi pravno obeležje prekršaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Podnošenje prijave za učinjeno krivično delo i obaveštenje drugog nadležnog organa

Član 14

Kada podnosi prijavu za učinjeno krivično delo, odnosno kada obaveštava drugi nadležan organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti, komunalni milicionar uz prijavu, odnosno obaveštenje dostavlja službenu belešku sačinjenu na mestu održavanja reda ili drugi dokaz iz člana 13. stav 4. ove odluke.

Postupanje prema maloletnim licima

Član 15

Ovlašćenja Komunalne milicije prema maloletnim licima primenjuju komunalni milicionari posebno osposobljeni za rad sa maloletnicima.

Ovlašćenja Komunalne milicije prema maloletnom licu primenjuju se u prisustvu roditelja ili staratelja tog lica, odnosno, u slučaju da su nedostupni, u prisustvu predstavnika organa starateljstva.

Evidencije

Član 16

Komunalna milicija vodi evidenciju o podnetim prijavama, peticijama i predlozima građana, podnetim pritužbama na rad Komunalne milicije, upotrebljenim sredstvima prinude i drugim primenjenim ovlašćenjima, audio i video snimcima, privremeno oduzetim predmetima, izdatim službenim legitimacijama, opremi i sredstvima, prema sadržaju i na način koji utvrđuje ministar nadležan za poslove lokalne samouprave.

IV KONTROLA KOMUNALNE MILICIJE

Kontrola upotrebe sredstava prinude

Član 17

O upotrebi sredstava prinude komunalni milicionar podnosi pisani izveštaj načelniku Komunalne milicije, odnosno licu koje načelnik ovlasti da ocenjuje opravdanost i pravilnost upotrebe sredstava prinude, u roku od 24 časa od upotrebe sredstava prinude.

U slučaju ocene o neopravdanoj i nepravilnoj upotrebi sredstava prinude, načelnik Komunalne milicije preduzima zakonom predviđene mere radi utvrđivanja disciplinske, prekršajne odnosno krivične odgovornosti komunalnog milicionara i o tome obaveštava načelnika Gradske uprave.

Ocena opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude komunalnog milicionara daje se, odnosno mere iz stava 2. ovog člana preduzimaju se bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja izveštaja o upotrebi sredstava prinude.

O upotrebi sredstava prinude načelnik Komunalne milicije obaveštava Policijsku upravu, odnosno podnosi izveštaj Policijskoj upravi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Kontrola rešavanjem pritužbi

Član 18

Komunalnoj miliciji svako može podneti pritužbu ako smatra da su mu nezakonitom ili nepravilnom primenom ovlašćenja komunalnog milicionara iz čl. 17. ove odluke povređena prava, u roku od 30 dana od dana kada je do povrede došlo.

Rešavanje pritužbi vrši načelnik Komunalne milicije ili lice koje koje ovlasti načelnik Komunalne milicije, odnosno komisija za rešavanje pritužbi, u slučajevima i na način utvrđen zakonom kojim se uređuje komunalna milicija.

Komisiju za rešavanje pritužbi obrazuje Skupština Grada.

Komisija iz stava 3. ovog člana sastoji se od predsednika i četiri člana, a čiju strukturu čine: tri odbornika Skupštine, načelnik Komunalne milicije i predstavnik Policije.

V UNIFORMA, SLUŽBENA LEGITIMACIJA KOMUNALNIH MILICIONARA, VOZILA I OPREMA KOMUNALNE MILICIJE

Uniforma i oznake na uniformi

Član 19

Kad obavlja poslove, komunalni milicionar nosi službenu uniformu sa oznakama, osim u slučaju predviđenom u čl. 2. st. 3. ove odluke.

Izgled uniforme i oznake na uniformi komunalnih milicionara i način nošenja uniforme, propisuje se posebnom odlukom Skupštine Grada, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojim se uređuje komunalna milicija.

Službena legitimacija

Član 20

Komunalni milicionar ima službenu legitimaciju kojom se predstavlja, pokazujući je pre primene ovlašćenja na zahtev lica prema kome se ovlašćenje primenjuje.

Službenu legitimaciju izdaje gradonačelnik, kada komunalni milicionar stekne pravo da samostalno obavlja poslove komunalnog milicionara.

Službena legitimacija mora da sadrži podatke o službenom svojstvu i ovlašćenjima komunalnog milicionara i njegove identifikacione podatke.

Vozila i oprema

Član 21

Radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti komunalni milicionari upotrebljavaju službena vozila i opremu.

Boju i način označavanja vozila i opreme Komunalne milicije propisuje se posebnom odlukom Skupštine Grada, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojim se uređuje komunalna milicija.

Zaštita uniforme, oznaka i vozila Komunalne milicije

Član 22

Državni organi, privredna društva, preduzetnici, udruženja i druga pravna i fizička lica ne smeju da reprodukuju ili upotrebljavaju uniforme i oznake koje su po boji i oznakama iste ili slične uniformi i oznakama Komunalne milicije, odnosno koje mogu da izazovu zabunu da se radi o uniformi ili oznakama Komunalne milicije, kao ni da reprodukuju i upotrebljavaju vozila koja su označena isto ili slično kao vozila Komunalne milicije, odnosno koja mogu da izazovu zabunu da se radi o vozilu Komunalne milicije.

VI ZAŠTITA KOMUNALNIH MILICIONARA I PREKRŠAJI

Krivičnopravna zaštita

Član 23

Komunalni milicionar u obavljanju službene dužnosti ima status službenog lica i uživa krivičnopravnu zaštitu u skladu sa zakonom.

Prekršaji

Član 24

Za ometanje ili sprečavanje komunalnog milicionara u obavljanju poslova komunalne milicije utvrđenih ovom odlukom, kazniće se za prekršaj:

• pravno lice - novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara;

• preduzetnik - novčanom kaznom u iznosu od 15.000 dinara;

• odgovorno lice u pravnom licu - novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara;

• fizičko lice - novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.

Ako lice kojem je izdato usmeno naređenje odmah ne postupi po njemu, odnosno ako lice na zahtev komunalnog milicionara ne dostavi tražena obaveštenja, podatke i informacije, kazniće se za prekršaj i to:

• pravno lice - novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara;

• preduzetnik - novčanom kaznom u iznosu od 12.500 dinara;

• odgovorno lice u pravnom licu - novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara;

• fizičko lice - novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Prestanak važenja Odluke o Komunalnoj policiji

Član 25

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o obrazovanju i unutrašnjem uređenju Komunalne policije grada Vranja ("Službeni glasnik Grada Vranja", broj 18/15 - prečišćen tekst).

Komunalna policija grada Vranja danom stupanja na snagu ove odluke nastavlja sa radom kao Komunalna milicija, a zaposleni u statusu komunalnog policajca, odnosno načelnika komunalne policije nastavlja sa radom kao komunalni milicionar, odnosno načelnik Komunalne milicije.

Propisi za sprovođenje Odluke

Član 26

Propisi za sprovođenje Odluke o obrazovanju i unutrašnjem uređenju Komunalne policije grada Vranja ("Službeni glasnik Grada Vranja", broj 18/15 - prečišćen tekst) nastavljaju da se primenjuju do donošenja novih u skladu sa zakonom i ovom odlukom, ako nisu u suprotnosti sa odredbama zakona kojim se uređuje komunalna milicija i ove odluke.

Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje komunalna milicija.

Usklađivanje akta o nazivu, boji uniforme i oznaka Komunalne milicije

Član 27

Akt Skupštine Grada o nazivu, boji uniforme i oznakama Komunalne policije uskladiti do isteka roka utvrđenog Zakona o izmenama i dopunama Zakona o policiji ("Službeni glasnik RS", broj 24/18), odnosno do 03. aprila 2021. godine.

Sredstva za rad Komunalne milicije

Član 28

Sredstva za rad Komunalne milicije obezbeđuju se u budžetu Grada.

Stupanje na snagu Odluke

Član 29

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".