PRAVILNIKO USLOVIMA I NAČINU NA KOJI GRAD NOVI SAD MOŽE PRIMATI DONACIJE("Sl. list Grada Novog Sada", br. 4/2020) |
Ovim pravilnikom uređuju se uslovi i način na koji Grad Novi Sad (u daljem tekstu: Grad) može primati donacije od pravnih i fizičkih lica iz zemlje i inostranstva (u daljem tekstu: davalac donacije).
Cilj primanja donacije je poboljšanje uslova za obavljanje poslova za koje je Grad nadležan po zakonu i propisima Grada.
Namena davanja donacije ne sme biti u suprotnosti sa svrhom primanja donacije.
Predmet donacije mogu biti novac, hartije od vrednosti, prava, dobra, usluge i radovi.
Predmet donacije su i pokloni dati organima Grada, izuzev poklona čija vrednost ne prelazi iznos od 5% vrednosti prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji.
Donacije ne mogu biti uslovljene plaćanjem naknade ili davanjem usluga od strane Grada davaocu donacije.
Donacija se realizuje na osnovu ugovora o donaciji.
Ugovor iz stava 4. ovog člana u ime Grada, kao primaoca donacije, sa davaocem donacije, potpisuje Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik).
Ugovorom o donaciji se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti davaoca i primaoca donacije, a naročito:
- namena za koju se donacija daje,
- vrsta donacije,
- vrednost donacije,
- način realizacije donacije,
- namensko korišćenje donacije,
- na osnovu koje dokumentacije se može utvrditi namensko korišćenje primljenih sredstava.
Vrednost predmeta donacije mora biti odrediva i iskazana u ugovoru o donaciji.
U slučaju da namena donacije nije unapred određena, o nameni korišćenja donacije odlučuje Gradsko veće Grada Novog Sada.
Ukoliko se donacija daje u novcu uplata se vrši isključivo preko odgovarajućih računa za uplatu javnih prihoda koji se navodi u ugovoru.
Predlog za primanje donacije priprema gradska uprava u čijoj je nadležnosti predmet donacije.
Pre dostavljanja predloga ugovora o donaciji nadležna gradska uprava je u obavezi da utvrdi da li je donacija opravdana i isplativa za Grad, tj. da izradi analizu opravdanosti i isplativosti donacije koju prima Grad.
Analiza iz stava 2. ovog člana treba da sadrži podatke o tome:
1. da li postoji potreba za konkretnom donacijom, bez obzira na njen karakter,
2. da li u donaciji postoje prikriveni troškovi koji prevazilaze ili u budućnosti mogu da prevaziđu vrednost same donacije, a koji mogu da neopravdano i nepotrebno povećaju troškove njenog korišćenja,
3. da li se davalac donacije nalazi u specifičnom položaju u odnosu na Grad, i to:
- da li Grad vrši kontrolu i nadzor nad radom davaoca donacije,
- da li davaoc donacije pred službama i organima Grada ostvaruje predviđena prava i ispunjava propisane obaveze,
- da li davalac donacije predstavlja povezano lice sa nekim funkcionerom Grada.
Analiza iz člana 5. ove odluke se dostavlja Gradonačelniku uz predlog da se potpiše ugovor o donaciji ili da se odbije prijem donacije ukoliko ona nije opravdana ili nije isplativa, odnosno da sadrži prikrivene troškove za Grad i ukoliko se utvrdi da postoje elementi sukoba interesa u odnosu između davaoca donacije i Grada.
Potpisivanjem ugovora o donaciji smatra se da je donacija prihvaćena.
Ugovor o donaciji realizuju i prate namensko korišćenje sredstava donacije nadležne gradske uprave.
Gradske uprave koje su u ime Grada zadužene za neposrednu realizaciju primljene donacije će najkasnije u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o donaciji ili drugog ugovora preko Službe izvršnih organa Grada Novog Sada dostaviti primerak ugovora ministarstvu nadležnom za poslove finansija.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".