ODLUKA
O MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 36/2019)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom se uređuje obrazovanje, odnosno promena ili ukidanje područja mesne zajednice, pravni status mesne zajednice, imovina mesne zajednice, poslovi koje vrši mesna zajednica, broj članova saveta, nadležnost i način odlučivanja saveta mesne zajednice, postupak izbora članova saveta mesne zajednice, raspuštanje saveta mesne zajednice, prestanak mandata članova saveta mesne zajednice, zadaci i ovlašćenja predsednika i članova organa za sprovođenje izbora za članove saveta mesne zajednice, način rada i odlučivanja, zaštita prava u toku izbora, finansiranje mesne zajednice, učešće građana u radu mesne zajednice, saradnja mesne zajednice sa drugim mesnim zajednicama, postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritoriji grada Kraljeva (u daljem tekstu: Grad).

Cilj obrazovanja mesnih zajednica

Član 2

Radi zadovoljavanja opštih, zajedničkih i svakodnevnih potreba i interesa građana sa dela teritorije Grada, u gradu se obrazuju mesne zajednice.

Mesne zajednice obrazuju se u gradskim naseljima (kvart, četvrt, rejon i sl) i za jedno ili više sela.

Statut mesne zajednice

Član 3

Mesna zajednica ima svoj statut.

Statutom mesne zajednice, u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom odlukom, uređuje se: broj članova saveta mesne zajednice; postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice; prava i dužnosti članova saveta mesne zajednice; nadležnost i način odlučivanja saveta mesne zajednice; finansiranje mesne zajednice; javnost rada mesne zajednice; broj, sastav, nadležnost i mandat stalnih i povremenih radnih tela saveta mesne zajednice; dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Pravni status

Član 4

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.

Mesna zajednica ima račun otvoren kod Uprave za trezor.

Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice

Član 5

Predsednik saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu.

Predsednik saveta mesne zajednice ima zamenika, koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja dužnost.

Pečat mesne zajednice

Član 6

Mesna zajednica ima pečat.

Pečat je okruglog oblika, prečnika 32mm, koji sadrži grb Republike Srbije u sredini, oko kojeg je ispisan tekst: "Republika Srbija-Grad Kraljevo-Mesna zajednica __________" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Mesna zajednica ima štambilj pravougaonog oblika koji sadrži tekst: "Republika Srbija, Grad Kraljevo, Mesna zajednica __________, Broj __________, Datum __________, Kraljevo".

Imovina mesnih zajednica

Član 7

Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti pokretne stvari i novčana sredstva, u skladu sa zakonom.

Mesna zajednica ima pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini Grada, koje su im odlukom Skupštine grada prenete na korišćenje.

Mesna zajednica dužna je da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi je i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama Skupštine grada, ovom odlukom i statutom mesne zajednice.

Nazivi i područja mesnih zajednica

Član 8

Na teritoriji grada Kraljeva obrazuju se sledeće mesne zajednice:

1. Mesna zajednica Adrani, koja obuhvata naseljeno mesto Adrani, odnosno kat. opštinu Adrani;

2. Mesna zajednica Bapsko Polje, koja obuhvata naseljeno mesto Bapsko Polje, odnosno kat. opštinu Bapsko Polje;

3. Mesna zajednica Bare, koja obuhvata Lozno i naseljena mesta Bare, Bojanići, i Plana, odnosno kat. opštine Bare i Plana;

4. Mesna zajednica Beranovac, koja obuhvata Beranovac, Jovac i Gornju Ribnicu, odnosno deo kat. opštine Kovanluk i deo kat. opštine Ribnica, u sledećim granicama: polazi od mosta na reci Ribnici ka istoku levom stranom ulice Beranove, prelazi početak ulice Kovanlučke, kreće se pored benzinske pumpe i dolazi do k.p. broj 411/8 KO Kovanluk, skreće ka jugu, preseca ulicu Beranovu, pa iza završetka autodroma nastavlja granicom kat. opštine Kovanluk i kat. opštine Ratina do tromeđe KO Ribnica, Kovanluk i Metikoš. Granica dalje nastavlja granicom KO Ribnica i Metikoš prema brdskom prelazu zvanom Ćava, uključujući i deo zvani Ćava do tromeđe KO Ribnica, Metikoš i Dragosinjci, zatim skreće ka zapadu levom stranom potoka, preseca put Kraljevo - Goč i dolazi do reke Ribnice, kreće ka severu gde desnom stranom reke Ribnice dolazi do početne tačke opisa;

5. Mesna zajednica Bogutovac, koja obuhvata naseljena mesta Bogutovac, Zamčanje i Maglič, odnosno kat. opštine Bogutovac, Zamčanje i Maglič;

6. Mesna zajednica Bresnik, koja obuhvata naseljeno mesto Bresnik, odnosno kat. opštinu Bresnik;

7. Mesna zajednica Bukovica, koja obuhvata naseljeno mesto Bukovica, odnosno kat. opštinu Bukovica;

8. Mesna zajednica Vitanovac, koja obuhvata naseljeno mesto Vitanovac, odnosno kat. opštinu Vitanovac;

9. Mesna zajednica Vitkovac, koja obuhvata naseljeno mesto Vitkovac, odnosno kat. opštinu Vitkovac;

10. Mesna zajednica Vrba, koja obuhvata naseljena mesta Vrba i Zaklopača, odnosno kat. opštine Vrba i Zaklopača;

11. Mesna zajednica Vrdila, koja obuhvata naseljeno mesto Vrdila, odnosno kat. opštinu Vrdila;

12. Mesna zajednica Gledić, koja obuhvata naseljeno mesto Gledić, odnosno kat. opštinu Gledić;

13. Mesna zajednica Godačica, koja obuhvata naseljena mesta Godačica i Drlupa, odnosno kat. opštine Godačica i Drlupa;

14. Mesna zajednica Gokčanica, koja obuhvata naseljena mesta Gokčanica, Borovo, Međurečje, Predole i Rudnjak, odnosno kat. opštine Gokčanica, Predole i Rudnjak;

15. Mesna zajednica Grdica, koja obuhvata naseljeno mesto Grdica u granicama kat. opštine Grdica i deo grada Kraljeva koje počinje od mesta gde ulicu Ada seče potok Čađavac ispod postojeće merno-regulacione stanice "Gasovoda", ide tim kanalom prema istoku granicom KO Grdica i KO Kraljevo, pa dolazi do tromeđe KO Grdica, Kraljevo i Sirča, pa skreće prema severu granicom KO Grdica i Sirča do reke Zapadna Morava, pa skreće prema zapadu levom stranom reke Zapadna Morava, prolazi ispod mosta koji povezuje Kraljevo sa Oplanićima, pa nastavlja do tromeđe KO Grdica, Oplanići i Adrani, skreće prema jugu međom kat. opština KO Grdica i Adrani, seče prugu Kraljevo-Čačak, prolazi pored Betonjerke "Keops", skreće prema zapadu, seče Ibarsku magistralu, pa obilazeći postojeći krug "Autotransporta", dolazi do tromeđe KO Adrani, Grdica i Jarčujak. Granica dalje nastavlja ka jugoistoku, takođe obilazeći "Autotransport", pa obodom ograde dolazi do tromeđe KO Grdica, Jarčujak i Kraljevo, pa skreće ka severoistoku, seče Ibarsku magistralu, pa skreće ka istoku do triangla gde levom stranom ulice Vojvode Stepe ide ka gradu, prelazi početak ulice Tike Kolarevića, gde dolazi do ulice Grdičke, skreće prema istoku, pa levom stranom iste ulice nastavlja ka postojećem tunelu, prelazi isti i nastavlja silazeći ka Pekari, seče industrijski kolosek koji napaja Pekaru i produžava do početne tačke od koje je opis počeo;

16. Mesna zajednica Dragosinjci, koja obuhvata naseljeno mesto Dragosinjci, odnosno kat. opštinu Dragosinjci, izuzimajući zaseok Cerovak opisan u sledećim granicama: granica počinje od severnog temena k.p. broj 1587/2 KO Dragosinjci i ide duž postojeće granice MZ Dragosinjci i Kamenica ka jugu do tačke dodira k.p. broj 1639 i 1657 KO Dragosinjci gde se vraća nazad prema severu prateći granicu k.p. broj 1639 do susreta sa k.p. broj 1659 KO Dragosinjci gde nastavlja ka istoku duž k.p. broj 1664 KO Dragosinjci do granice sa k.p. broj 1665 gde nastavlja istočnom granicom k.p. broj 1665, 1668 i 1667/2 KO Dragosinjci do sastava sa k.p. broj 1669 prateći njenu severnu granicu do sastava sa k.p. broj 1628 KO Dragosinjci. Granica ide dalje istočnom granicom k.p. broj 1638, 1632, 1633, 1634, 1610,1609, sve do sastava sa k.p. broj 2140 KO Dragosinjci koju seče do k.p. broj 1606 gde nastavlja zajedničkom granicom do kraja pomenute parcele, prelazi makadamski put do granice sa k.p. broj 1497/1 KO Dragosinjci i nastavlja njenom zapadnom granicom do granice sa k.p. broj 1502, odakle se vraća njenom južnom granicom do početne tačke;

17. Mesna zajednica Drakčići, koja obuhvata naseljeno mesto Drakčići, odnosno kat. opštinu Drakčići;

18. Mesna zajednica Žiča, koja obuhvata naseljeno mesto Žiča, odnosno kat. oštine Kruševica i Gotovac;

19. Mesna zajednica Zelengora, koja obuhvata deo područja grada Kraljeva u sledećim granicama: počinje od sredine reke Ibar gde pravac ulice Hajduk Veljkove seče isti, pa levom stranom ulice Hajduk Veljkove ide ka severu do parkinga kod Železničke stanice, produžava pravolinijski seče kolosek železničkih pruga, pa dolazi do ulice Industrijske ispred ulaza u stadion FK "Sloga", skreće prema istoku levom stranom Industrijske ulice, pa skreće prema severu provlačeći se između stadiona FK "Sloga" i Hladnjače, dolazi do ulice Stadionske koja povezuje grad sa romskim naseljem, skreće prema jugoistoku levom stranom iste ulice, skreće prema severu do ulaska u stari tunel, nastavlja dalje ka istoku, pa produžava cevovodom koji napaja Fabriku vagona vodom, dolazi do potoka Moravac, skreće prema istoku levom stranom potoka Moravac, dolazi do reke Zapadne Morave, pa sredinom iste nizvodno do mesta gde pravac Avijatičarske ulice preseca Zapadnu Moravu, zatim skreće na jug Avijatičarskom ulicom do mesta gde Avijatičarske ulica seče Dositejevu odakle Dositejevom ulicom ide na zapad do raskrsnice sa ulicom Prote Nenadovića, zatim ulicom Prote Nenadovića do raskrsnice sa ulicom 27. marta, zatim ulicom 27. marta na jug do raskrsnice sa Beogradskom a zatim Beogradskom ulicom na istok pored JKP "Pijaca" gde prati granicu parcela JKP "Pijaca" do mesta gde ta granica preseca reku Ibar a zatim koritom reke Ibar uzvodno do početne tačke koja predstavlja mesto gde ulica Hajduk Veljkova preseca reku Ibar;

20. Mesna zajednica Jarčujak, koja obuhvata naseljeno mesto Jarčujak, odnosno kat. opštinu Jarčujak;

21. Mesna zajednica Kamenica, koja obuhvata naseljena mesta Kamenica, Brezna i Meljanica, odnosno kat. opštine Kamenica, Brezna i Meljanica i deo kat. opštine Dragosinjci, odnosno zaseok Cerovak opisan u sledećim granicama: granica počinje od severnog temena k.p. broj 1587/2 KO Dragosinjci i ide duž postojeće granice MZ Dragosinjci i Kamenica ka jugu do tačke dodira k.p. broj 1639 i 1657 KO Dragosinjci gde se vraća nazad prema severu prateći granicu k.p. broj 1639 do susreta sa k.p. broj 1659 KO Dragosinjci gde nastavlja ka istoku duž k.p. broj 1664 KO Dragosinjci do granice sa k.p. broj 1665 gde nastavlja istočnom granicom k.p. broj 1665, 1668 i 1667/2 KO Dragosinjci do sastava sa k.p. broj 1669 prateći njenu severnu granicu do sastava sa k.p. broj 1628 KO Dragosinjci. Granica ide dalje istočnom granicom k.p. broj 1638, 1632, 1633, 1634, 1610,1609, sve do sastava sa k.p. broj 2140 KO Dragosinjci koju seče do k.p. broj 1606 gde nastavlja zajedničkom granicom do kraja pomenute parcele, prelazi makadamski put do granice sa k.p. broj 1497/1 KO Dragosinjci i nastavlja njenom zapadnom granicom do granice sa k.p. broj 1502, odakle se vraća njenom južnom granicom do početne tačke;

22. Mesna zajednica Kovanluk, koja obuhvata naseljeno mesto Kovanluk u sledećim granicama: most na reci Ribnica nizvodno do uliva Ribnice u reku Ibar, zatim desnom obalom reke Ibar do granice KO Kovanluk i Ratine, skreće prema jugu između KO Kovanluk i Ratina dolazi do puta Kraljevo-Kruševac, zatim se vraća desnom stranom puta do početne tačke opisa;

23. Mesna zajednica Kovači, koja obuhvata naseljeno mesto Kovači, odnosno kat. opštinu Kovači;

24. Mesna zajednica Konarevo, koja obuhvata naseljeno mesto Konarevo, odnosno kat. opštinu Konarevo;

25. Mesna zajednica Lađevci, koja obuhvata naseljeno mesto Lađevci, odnosno kat. opštinu Lađevci;

26. Mesna zajednica Lazac, koja obuhvata naseljeno mesto Lazac, odnosno kat. opštinu Lazac;

27. Mesna zajednica Leševo, koja obuhvata naseljeno mesto Leševo, odnosno kat. opštinu Leševo;

28. Mesna zajednica Lopatnica, koja obuhvata naseljeno mesto Lopatnica, odnosno kat. opštinu Lopatnica;

29. Mesna zajednica Mataruška Banja, koja obuhvata naseljena mesta Mataruge i Mataruška Banja, odnosno kat. opštinu Mataruge;

30. Mesna zajednica Metikoš, koja obuhvata naseljeno mesto Metikoš, odnosno kat. opštinu Metikoš;

31. Mesna zajednica Milavčići, koja obuhvata naseljeno mesto Milavčići, odnosno kat. opštinu Milavčići;

32. Mesna zajednica Milakovac, koja obuhvata naseljeno mesto Milakovac, odnosno kat. opštinu Milakovac;

33. Mesna zajednica Miločaj, koja obuhvata naseljeno mesto Miločaj, odnosno kat. opštinu Miločaj;

34. Mesna zajednica Mlanča, koja obuhvata naseljeno mesto Mlanča, odnosno kat. opštinu Mlanča;

35. Mesna zajednica Mrsać, koja obuhvata naseljeno mesto Mrsać, odnosno kat. opštinu Mrsać;

36. Mesna zajednica Musina Reka, koja obuhvata naseljeno mesto Musina Reka, odnosno kat. opštinu Musina Reka;

37. Mesna zajednica Obrva, koja obuhvata naseljeno mesto Obrva, odnosno kat. opštinu Obrva;

38. Mesna zajednica Oplanići, koja obuhvata naseljeno mesto Oplanići, odnosno kat. opštinu Oplanići;

39. Mesna zajednica Petropolje, koja obuhvata naseljena mesta Petropolje, Zakuta i Sibnica, odnosno kat. opštine Petropolje, Zakuta i Sibnica;

40. Mesna zajednica Pečenog, koja obuhvata naseljeno mesto Pečenog, odnosno kat. opštinu Pečenog;

41. Mesna zajednica Polumir, koja obuhvata naseljena mesta Polumir i Cerje, odnosno kat. opštine Polumir i Cerje;

42. Mesna zajednica Popovići, koja obuhvata naseljeno mesto Popovići, odnosno kat. opštinu Popovići;

43. Mesna zajednica Progorelica, koja obuhvata naseljeno mesto Progorelica, odnosno kat. opštinu Progorelica;

44. Mesna zajednica Ravanica, koja obuhvata naseljeno mesto Ravanica, odnosno kat. opštinu Ravanica;

45. Mesna zajednica Ratina, koja obuhvata naseljeno mesto Ratina, odnosno kat. opštinu Ratina;

46. Mesna zajednica Ribnica, koja obuhvata deo grada Kraljeva koji se nalazi na desnoj obali reke Ibar, ide do Beranovca i naseljenog mesta Kovanluk, prati reku Ribnicu uzvodno, gde se graniči sa južne strane sa kat. opštinama Dragosinjci i Meljanica i sa zapadne strane kat. opštinama Kruševica i Kovači;

47. Mesna zajednica Roćevići, koja obuhvata naseljena mesta Roćevići, Dedevci, Pekčanica i Stanča, odnosno kat. opštine Roćevići, Dedevci i Pekčanica;

48. Mesna zajednica Rudno, koja obuhvata naseljena mesta Rudno, Bzovik, Dražiniće i Reka, odnosno kat. opštine Rudno, Bzovik, Dražiniće i Reka;

49. Mesna zajednica Savovo, koja obuhvata naseljeno mesto Savovo, odnosno kat. opštinu Savovo;

50. Mesna zajednica Samaila, koja obuhvata naseljeno mesto Samaila, odnosno kat. opštinu Samaila;

51. Mesna zajednica Sijaće Polje, koja obuhvata deo područja grada Kraljeva u sledećim granicama: granica počinje na mestu gde Avijatičarska ulica preseca tok Zapadne Morave, zatim skreće na jug Avijatičarskom ulicom do mesta gde Avijatičarska ulica seče Dositejevu, odakle Dositejevom ulicom ide na zapad do raskrsnice sa ulicom Prote Nenadovića, zatim ulicom Prote Nenadovića do raskrsnice sa ulicom 27. marta, zatim ulicom 27. marta na jug do raskrsnice sa Beogradskom, a zatim Beogradskom ulicom na istok pored JKP "Pijaca" gde prati granicu parcela JKP "Pijaca" do mesta gde ta granica preseca reku Ibar, a zatim skreće na istok prateći tok reke Ibra dolazi do ušća reke Ibar u reku Zapadnu Moravu, a zatim skreće na zapad uzvodno rekom Zapadnom Moravom do mesta gde pravac Avijatičarske ulice seče tok reke Zapadne Morave koja je početna tačka opisa granice;

52. Mesna zajednica Sirča, koja obuhvata naseljena mesta Sirča i Trgovište, odnosno kat. opštine Sirča i Trgovište;

53. Mesna zajednica Stara čaršija, koja obuhvata deo grada Kraljeva u sledećim granicama: počinje od sredine reke Ibar gde ulica Čika Ljubina seče istu, pa levom stranom ulice Čika Ljubine produžava do ulice Olge Jovičić-Rite, prolazi pored zgrade Muzeja i OŠ "IV kraljevački bataljon", pa dolazi do raskrsnice ulica Olge Jovičić-Rite i ulice Cara Dušana, skreće prema zapadu levom stranom ulice Cara Dušana produžava pored OŠ "Svetozar Marković" i dolazi do raskrsnice ulica Cara Dušana i Svetog Nikolaja Žičkog, skreće prema severu, pa levom stranom ulice Svetog Nikolaja Žičkog ide do ulice Zelena Gora, seče istu i dolazi do ulaza u staro groblje, skreće prema istoku levom stranom ulice Zelena Gora pored starog groblja, dolazi do raskrsnice ulica Zelena Gora i Industrijske, pa skreće ka severu levom stranom Industrijske ulice pored Starog groblja, pored ložionice dolazi do pružnog prelaza, skreće ka severu gde kolosekom pruge Kraljevo-Čačak dolazi do tunela, produžava dalje i dolazi do ulice Grdičke, skreće prema zapadu gde desnom stranom ulice Grdičke, dolazi do ulice Vojvode Stepe, seče istu, skreće ka jugu gde desnom stranom ulice Vojvode Stepe dolazi do ulice Slobodana Penezića, prelazi istu i skreće prema zapadu gde levom stranom ulice Slobodana Penezića nastavlja dalje, pa između poseda Poljoprivredne škole na Ratarskom imanju i privatnog poseda dolazi do ulice Adranske pa njenom desnom stranom skreće prema severu, prolazi početak ulice Vojvode Stepe i ulice Živojina Lazića-Solunca, dolazi do regulisanog potoka, skreće ka istoku, seče Ibarsku magistralu, pa dalje nastavlja granicom KO Kraljevo i Jarčujak do ulice Rudničke, skreće prema jugu levom stranom ulice Rudničke, prolazi kroz tunel ispod Adranske ulice, skreće ka istoku, pa granicom između Poljoprivredne škole na Ratarskom imanju i privatnog poseda dolazi do ulice Jovana Deroka, skreće ka istoku i dolazi do pravca gde ulica Vojvode Mišića seče ulicu Jovana Deroka, skreće ka jugu i desnom stranom ulice Vojvode Mišića ide ka pruzi Kraljevo-Raška, seče istu pa produžava pravolinijski sekući ulicu Karađorđevu dolazi do sredine reke Ibar, skreće ka istoku gde sredinom reke Ibar dolazi do početne tačke opisa;

54. Mesna zajednica Stubal, koja obuhvata naseljeno mesto Stubal, odnosno kat. opštinu Stubal;

55. Mesna zajednica Studenica, koja obuhvata naseljena mesta Brezova, Vrh, Dolac, Đakovo i Zasad, odnosno kat. opštine Brezova, Vrh, Dolac, Đakovo i Zasad;

56. Mesna zajednica Tavnik, koja obuhvata naseljeno mesto Tavnik, odnosno kat. opštinu Tavnik;

57. Mesna zajednica Tepeče, koja obuhvata naseljeno mesto Tepeče;

58. Mesna zajednica Tolišnica, koja obuhvata naseljeno mesto Tolišnica, odnosno kat. opštinu Tolišnica;

59. Mesna zajednica Ušće, koja obuhvata Tadenje, Plavce, Odmenje, Zečeviće i naseljeno mesto Ušće, odnosno deo kat. opština Ušće i Tadenje;

60. Mesna zajednica Higijenski zavod, koja obuhvata deo grada Kraljeva u sledećim granicama: počinje od ulice Vojvode Stepe, skreće prema zapadu levom stranom ulice Slobodana Penezića, prolazi između imanja Poljoprivredne škole na Ratarskom imanju i privatnog poseda, pa dolazi do ulice Adranske, skreće ka severu desnom stranom ulice Adranske, prelazi triangl, skreće na istok, pa levom stranom ulice Vojvode Stepe ide ka gradu, prolazi početak ulice Tike Kolarevića i dolazi do ulice Grdičke, ide prema istoku, seče ulicu Vojvode Stepe, skreće prema jugu desnom stranom ulice Vojvode Stepe i dolazi do početne tačke opisa;

61. Mesna zajednica Cvetke, koja obuhvata naseljeno mesto Cvetke, odnosno kat. opštinu Cvetke;

62. Mesna zajednica Centar, koja obuhvata deo grada Kraljeva u sledećim granicama: počinje od sredine reke Ibar, gde pravac ulice Hajduk Veljkove seče isti, pa levom stranom ulice Hajduk Veljkove ide ka severu do parkinga kod železničke stanice, produžava pravolinijski, seče koloseke železničkih pruga, pa dolazi do ulice Industrijske ispred ulaza u stadion FK "Sloga", skreće prema istoku levom stranom Industrijske ulice, skreće prema severu, provlačeći se između stadiona FK "Sloga" i Hladnjače dolazi do ulice Stadionske, koja povezuje grad sa Romskim naseljem, skreće prema jugoistoku levom stranom iste ulice, zatim skreće prema severu do ulaska u stari tunel, nastavlja dalje ka istoku pa produžava cevovodom koji napaja Fabriku vagona vodom, dolazi do potoka Moravac, zatim skreće ka zapadu desnom stranom potoka Moravac, gde dolazi do tromeđe KO Grdica, Sirča i Kraljevo, nastavlja dalje u istom smeru, pa dolazi do mesta gde ulica Ada seče potok ispod merno-regulacione stanice "Gasovod", skreće ka jugu, seče postojeću Pekaru, pa ulazi u ulicu Grdičku čijom desnom stranom ide ka zapadu do mesta gde tunel seče ulicu Grdičku, pa skreće prema jugu, tunelom i prugom Kraljevo-Čačak do pružnog prelaza iza ložionice, nastavlja dalje desnom stranom ulice Industrijske pored starog groblja, pa dolazi do ulice Zelena Gora, gde njenom desnom stranom ide ka zapadu do ulaska u Staro groblje, skreće na jug seče ulicu Zelena Gora i ulazi u ulicu Svetog Nikolaja Žičkog čijom desnom stranom dolazi do ulice Cara Dušana, pa skreće ka istoku desnom stranom iste ulice, a pored OŠ "Svetozar Marković", dolazi do raskrsnice ulica Cara Dušana i Olge Jovičić-Rite, pa desnom stranom ulice Olge Jovičić-Rite ide ka jugu, prolazi pored zgrade OŠ "IV kraljevački bataljon" i Muzeja i ulazi u ulicu Čika Ljubinu gde desnom stranom produžava do preseka sa rekom Ibar, pa njenom sredinom produžava ka jugoistoku do početne tačke opisa;

63. Mesna zajednica Čibukovac, koja obuhvata deo grada Kraljeva u sledećim granicama: počinje od mesta gde pravac ulice Vojvode Mišića preseca ulicu Jovana Deroka, skreće ka zapadu gde desnom stranom ulice Jovana Deroka ide do početka ulice Rudničke, skreće ka severu, prolazi pored Konfekcije "Rudnik", pa granicom između poseda Poljoprivredne škole na Ratarskom imanju i privatnog poseda dolazi do ulice Adranske, skreće na zapad, prolazi kroz tunel ispod ulice Adranske, zatim na sever gde desnom stranom ulice Rudničke dolazi do granice između kat. opština Kraljevo i Jarčujak, skreće ka severozapadu, preseca ulicu Rudničku, pa granicom između KO Kraljevo i Jarčujak dolazi do ulice Jovana Bojovića skreće ka istoku, gde levom stranom ulice Jovana Bojovića dolazi do stovarišta "Mašinac", pa skreće ka jugu, preseca Ibarsku magistralu i dolazi do k.p. broj 283/1 KO Čibukovac, pa skreće na istok, pa prema jugu gde granicom između KO Kraljevo i Čibukovac dolazi do Ibarske magistrale, preseca istu i skreće ka jugu do ulice Čibukovačke, skreće ka zapadu gde desnom stranom ulice Čibukovačke ide do raskrsnice sa ulicom II čibukovačkom, skreće ka jugu, prolazi kroz propust na železničkoj pruzi Kraljevo-Raška, ide dalje potokom koji odvodi vodu iz "Panjevca", dolazi do propusta ispod Ibarske magistrale, prolazi kroz njega, silazi na sredinu reke Ibar, skreće na istok, pa rekom Ibar dolazi do mesta gde pravolinijski ulica Vojvode Mišića preseca reku Ibar, skreće na sever, preseca ulicu Karađorđevu i železničku prugu Kraljevo-Raška, pa levom stranom ulice Vojvode Mišića ide do ulice Jovana Deroka, preseca istu i dolazi do početne tačke opisa;

64. Mesna zajednica II čibukovačka četa, koja obuhvata deo kat. opštine Kraljevo i kat. opštine Čibukovac u sledećim granicama: polazi od sredine reke Ibar pa ide na sever postojećim potokom koji odvodi vodu sa "Panjevca" u Ibar, prolazi kroz propust na Ibarskoj magistrali, nastavlja potokom do propusta na železničkoj pruzi Kraljevo-Raška, prolazi kroz isti, dolazi do raskrsnice ulice Čibukovačke i II čibukovačke, nastavlja granicom privatnih poseda te dolazi do k.p. broj 242/10 KO Čibukovac koja se graniči sa vojnim krugom, skreće ka zapadu granicom vojnog kruga i privatnog poseda, dolazi do puta gde skreće na sever do granice između KO Čibukovac i Jarčujak, skreće ka jugu navedenom granicom preseca put, pa njegovom levom stranom ide na zapad, zatim na sever do ulice Gavrila Karapandžića Gaja, skreće na zapad, pa levom stranom navedenog puta ide ka vojnom poligonu, dolazi do tromeđe između KO Čibukovac, Drakčići i Konarevo, produžava prema jugoistoku granicom između KO Čibukovac i Konarevo, prelazi železničku prugu Kraljevo-Raška, zatim Ibarsku magistralu pa dalje navedenom granicom dolazi do sredine reke Ibar, skreće na istok, pa sredinom reke Ibar dolazi do početne tačke opisa;

65. Mesna zajednica Čukojevac, koja obuhvata naseljeno mesto Čukojevac, odnosno kat. opštinu Čukojevac;

66. Mesna zajednica Šumarice, koja obuhvata naseljeno mesto Šumarice.

Obrazovanje, promena područja i ukidanje mesne zajednice

Član 9

Nova mesna zajednica se obrazuje spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.

Promenom područja mesne zajednice smatra se izmena granica područja, ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.

Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.

Član 10

Predlog za obrazovanje, promenu područja ili ukidanje mesne zajednice mogu podneti najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedna trećina odbornika i Gradsko veće.

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Skupštini grada u pisanom obliku i sadrži opis područja mesne zajednice prema postojećim granicama, obrazloženje razloga iz kojih se predlaže obrazovanje, promena područja ili ukidanje mesne zajednice, opis promena područja, potpise podnosilaca predloga i navođenje lica predstavnika predlagača.

U slučaju da predlog iz stava 1. podnosi najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, predlog se podnosi preko organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za rad sa mesnim zajednicama, koja po prijemu predloga pribavlja podatak o broju birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi. Na osnovu dobijenih podataka, organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za rad sa mesnim zajednicama utvrđuje da li je predlog podnet od propisanog broja birača, i isti dostavlja Skupštini grada, sa podatkom o broju birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi.

Ukoliko predlog nije podnet od propisanog broja birača, organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za rad sa mesnim zajednicama dostavlja predstavniku predlagača podatke o broju birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi i obaveštenje da je potrebno da u roku od tri dana od dana prijema obaveštenja dopuni predlog potpisima birača. Ako predstavnik predlagača u ostavljenom roku ne dopuni predlog, isti neće biti razmatran.

Ukoliko Gradsko veće nije podnosilac predloga za obrazovanje, promenu područja ili ukidanje mesne zajednice, Skupština grada pribavlja prethodno mišljenje Gradskog veća o predloženoj promeni.

Član 11

Skupština grada, uz prethodno pribavljeno mišljenje građana na koje se predlog odnosi, odlučuje o obrazovanju, području za koje se obrazuje, promeni područja i ukidanju mesnih zajednica.

Odluka se donosi većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

Skupština grada pribavlja mišljenje građana sa područja na koje se promena odnosi preko radnog tela Skupštine nadležnog za rad mesnih zajednica.

Radno telo organizuje i održava otvorene sastanke, javne rasprave, tribine i prezentacije sa građanima i ovlašćenim predstavnicima predlagača za obrazovanje, promenu područja ili ukidanje mesne zajednice, nakon čega donosi mišljenje o predloženoj promeni i dostavlja ga Skupštini grada.

Član 12

U slučaju obrazovanja nove mesne zajednice, promene područja i ukidanja mesne zajednice, a do donošenja statuta nakon sprovedenih izbora, međusobna prava i obaveze predmetnih mesnih zajednica (prihodi, finansijski planovi, imovina, broj članova saveta mesne zajednice i dr.) regulisaće se međusobnim ugovorom, koji su mesne zajednice dužne da zaključe najkasnije u roku od trideset dana od dana stupanja na snagu odluke o obrazovanju nove mesne zajednice, promene područja i ukidanja mesne zajednice.

Ukoliko mesne zajednice ne postupe u roku propisanom u stavu 1. ovog člana, Gradsko veće će svojim aktom regulisati njihova međusobna prava i obaveze, vodeći računa o teritorijalnom principu i broju birača za svako naseljeno mesto koje ulazi u sastav tih mesnih zajednica.

Ugovor, odnosno akt Gradskog veća primenjivaće se danom raspisivanja izbora za savete mesnih zajednica.

Poslovi koje vrši mesna zajednica

Član 13

Radi zadovoljavanja zajedničkih potreba i interesa građana na svom području, mesna zajednica ima sledeća prava i dužnosti:

- stara se o zadovoljavanju potreba građana od neposrednog interesa za građane;

- sprovodi humanitarne akcije na svojoj teritoriji;

- stara se o realizaciji uvedenog samodoprinosa i uvođenja novog;

- sarađuje sa javnim preduzećima i ustanovama i učestvuje u radnjama koje se preduzimaju u cilju poboljšanja uslova života građana u mesnoj zajednici;

- sarađuje sa Gradskom upravom i drugim državnim organima;

- stara se o zadovoljavanju potreba i interesa u oblasti civilne zaštite, organizuje, sprovodi zaštitu i obavlja sve neophodne poslove u slučajevima elementarnih i drugih nepogoda na teritoriji mesne zajednice i ublažavanja posledica u saradnji sa nadležnim organima Grada, u skladu sa zakonom i odlukama organa Grada;

- organizuje zborove građana, javne rasprave, ankete i pokreće inicijative za pitanja od neposrednog interesa za građane;

- obavlja poslove koje joj poveri Grad u skladu sa zakonom, odlukama i drugim opštim aktima i

- obavlja druge poslove utvrđene statutom mesne zajednice, ovom odlukom i drugim aktima.

Član 14

Poslove pravne zaštite imovinskih prava i interesa mesne zajednice vrši Gradsko pravobranilaštvo grada Kraljeva.

U vršenju poslova iz stava 1. ovog člana, Gradsko pravobranilaštvo ima sva ovlašćenja koja pripadaju zakonskom zastupniku.

II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE

Javnost rada

Član 15

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:

- preko sredstava javnog informisanja, izdavanjem biltena, informatora, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti, postavljanjem na oglasnoj tabli mesne zajednice i postavljanjem internet prezentacije;

- organizovanjem javnih rasprava u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama organa Grada i ovom odlukom;

- na drugi način utvrđen statutom mesne zajednice i aktima saveta mesne zajednice.

U mesnim zajednicama osnovanim za više naseljenih mesta, savet mesne zajednice je dužan da obezbedi postavljanje oglasne table u svakom od naseljenih mesta.

III SAVET MESNE ZAJEDNICE

Savet mesne zajednice

Član 16

Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.

Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa statutom mesne zajednice i ovom odlukom.

Svaki punoletan poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice ima pravo da bira i da bude biran u savet mesne zajednice.

1. Članovi saveta mesne zajednice

Broj članova saveta mesne zajednice

Član 17

Savet mesne zajednice može imati najmanje 5, a najviše 11 članova.

Savet mesne zajednice koja ima:

- do 500 birača čini 5 članova;

- od 501 do 1000 birača čini 7 članova;

- od 1001-3000 birača čini 9 članova i

- preko 3000 birača čini 11 članova.

Broj birača mesne zajednice utvrđuje se na osnovu podataka kojima raspolaže Gradska uprava.

Broj članova saveta utvrđuje se statutom mesne zajednice, u skladu sa ovom odlukom.

Mandat članova saveta mesne zajednice traje 4 godine.

Teritorijalni princip

Član 18

Članovi saveta mesne zajednice biraju se po teritorijalnom principu.

Primena teritorijalnog principa

Član 19

U skladu sa teritorijalnim principom, u mesnim zajednicama koje su sastavljene od više naseljenih mesta seoskog tipa, svako naseljeno mesto bira svoje članove saveta mesne zajednice, srazmerno broju birača, u skladu sa brojem koji je određen u statutu mesne zajednice, odnosno u skladu sa odredbama ove odluke.

Statuti mesnih zajednica koje obuhvataju više naseljenih mesta moraju da sadrže odredbu da u savetu mesne zajednice bude zastupljeno svako naseljeno mesto.

U seoskim mesnim zajednicama koje su osnovane za jedno naseljeno mesto i u gradskim mesnim zajednicama izbor članova saveta mesne zajednice vrši se po pravilu tako što se utvrđuje jedinstvena izborna lista kandidata za celo područje mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice može se propisati da pojedini zaseoci ili delovi gradske mesne zajednice imaju svoje članove u savetu mesne zajednice.

U skladu sa teritorijalnim principom, u slučaju iz stava 4. ovog člana, svaki zaselak i svaki deo gradske mesne zajednice bira svoje članove saveta mesne zajednice, u skladu sa brojem koji je određen statutom mesne zajednice.

2. Raspisivanje izbora

Predsednik Skupštine grada

Član 20

Izbore za savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.

Izbor člana saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.

U slučaju obrazovanja nove mesne zajednice, predsednik Skupštine grada raspisuje izbore u skladu sa odredbama ove odluke, vodeći računa o primeni teritorijalnog principa.

Rokovi za raspisivanje izbora

Član 21

Izbori za članove saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre isteka mandata članova saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.

Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 ni više od 45 dana.

Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za savet mesne zajednice, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora iz stava 2. ove odluke.

Pravo predlaganja kandidata za člana saveta mesne zajednice

Član 22

Kandidata za člana saveta mesne zajednice na čijem području živi manje od 500 birača predlaže najmanje 5 birača sa prebivalištem na području te mesne zajednice.

Kandidata za člana saveta mesne zajednice na čijem području živi između 501 i 1000 birača predlaže najmanje 7 birača sa prebivalištem na području te mesne zajednice.

Kandidata za člana saveta mesne zajednice na čijem području živi između 1001 i 3000 birača predlaže najmanje 9 birača sa prebivalištem na području te mesne zajednice.

Kandidata za člana saveta mesne zajednice na čijem području živi preko 3000 birača predlaže najmanje 11 birača sa prebivalištem na području te mesne zajednice.

Svaki birač sa prebivalištem na području mesne zajednice može predložiti samo jednog kandidata za člana saveta mesne zajednice.

Prilikom prikupljanja i obrade podataka obavezno je poštovanje odredbi zakona kojim se reguliše zaštita podataka o ličnosti.

IV SPROVOĐENJE IZBORA

Član 23

Izbore za članove saveta mesne zajednice sprovode Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica, biračke komisije i Drugostepena izborna komisija.

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta grada, odredaba ove odluke i statuta mesne zajednice.

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Svi organi i organizacije grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.

Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica

Član 24

Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Izborna komisija) obavlja poslove koji su određeni ovom odlukom.

Sastav Izborne komisije

Član 25

Izbornu komisiju čine predsednik i najmanje šest članova koje imenuje Skupština grada, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno broju odbornika koje imaju u Skupštini grada.

Sastav Izborne komisije mora da odražava političku strukturu Skupštine u pogledu odborničkih grupa.

Nijedna odbornička grupa ne može imati više od polovine članova Izborne komisije.

Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada, na predlog predsednika Skupštine grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi Izborne komisije i njen sekretar imaju zamenike, koji se predlažu i biraju na isti način kao lica koja zamenjuju.

Predsednik, članovi Izborne komisije, sekretar i njihovi zamenici imenuju se na period od 4 godine.

Zamenik predsednika, zamenici članova i zamenik sekretara učestvuju u radu Izborne komisije ukoliko su predsednik, članovi i sekretar odsutni ili sprečeni da vrše svoju dužnost.

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuje se lice koja ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godina radnog iskustva u struci.

Članovi Izborne komisije mogu biti građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Nadležnost Izborne komisije

Član 26

Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:

1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;

2) određuje biračka mesta;

3) određuje biračke komisije i imenuje njihove članove;

4) donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Uputstvo), koje je dužna da donese i objavi na sajtu grada Kraljeva u roku od 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove saveta mesne zajednice;

5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove saveta mesnih zajednica, koji je dužna da donese i objavi na sajtu grada Kraljeva u roku od 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove saveta mesne zajednice;

6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;

7) utvrđuje da li su prijave kandidata sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom;

8) proglašava prijavu kandidata;

9) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim komisijama;

10) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove saveta mesnih zajednica;

11) podnosi izveštaj Skupštini grada o sprovedenim izborima za članove saveta mesnih zajednica.

Biračka komisija

Član 27

Biračku komisiju čine predsednik i dva člana.

Predsednik i članovi biračke komisije imaju zamenike, koji se predlažu i biraju na isti način kao lica koja zamenjuju.

Izborna komisija imenuje predsednika, članove i zamenike predsednika i članova biračke komisije na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno broju odbornika koje imaju u Skupštini grada, najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Nijedna odbornička grupa ne može imati više od polovine članova biračke komisije.

Zamenik predsednika i zamenici članova učestvuju u radu biračke komisije ukoliko su predsednik i članovi odsutni ili sprečeni da vrše svoju dužnost.

Članovi biračke komisije mogu biti samo građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Članovima biračkih komisija prestaje članstvo u biračkoj komisiji kad prihvate kandidaturu za člana saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Izborne i Drugostepene izborne komisije.

Nadležnost biračke komisije

Član 28

Biračka komisija neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom i ovom odlukom.

Biračka komisija se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.

Bliža pravila o radu biračke komisije određuje Izborna komisija donošenjem Uputstva.

Član 29

Isto lice ne može istovremeno da bude član dve biračke komisije.

Članovi biračke komisije imaju mandat samo za raspisane izbore za člana saveta mesne zajednice.

Zamena člana biračke komisije

Član 30

Zamenu člana biračke komisije vrši Izborna komisija najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.

Prilikom imenovanja i zamene članova biračke komisije, Izborna komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 33. ove odluke.

Drugostepena izborna komisija

Član 31

Drugostepena izborna komisija odlučuje po prigovorima na akte i radnje organa za sprovođenje izbora, odnosno Izborne komisije i biračkih komisija. Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština grada.

Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.

Član 32

Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i dva člana, na predlog odborničkih grupa srazmerno broju odbornika.

Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada, na predlog predsednika Skupštine grada i koi učestvuje u radu Drugostepene izborne komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi i sekretar Drugostepene izborne komisije imaju zamenike koji se predlažu i biraju na isti način kao lica koja zamenjuju.

Zamenik predsednika, zamenici članova i zamenik sekretara učestvuju u radu Drugostepene izborne komisije ukoliko su predsednik, članovi i sekretar odsutni ili sprečeni da vrše svoju dužnost.

Za predsednika, zamenika predsednika, najmanje jednog člana i njegovog zamenika, sekretara i zamenika sekretara Drugostepene izborne komisije imenuje se lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije, sekretar i njihovi zamenici imenuju se na period od 4 godine i mogu da budu ponovo imenovani.

Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

Ograničenja prilikom imenovanja organa za sprovođenje izbora

Član 33

Članovi Izborne komisije, biračke komisije i Drugostepene izborne komisije ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj zaključno sa trećim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika.

Stručna administrativna i tehnička pomoć

Član 34

Gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i biračkih komisija.

V PODNOŠENJE PRIJAVE KANDIDATA

Rok za podnošenje prijave kandidata

Član 35

Kandidat podnosi prijavu Izbornoj komisiji, najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

Sadržina prijave kandidata

Član 36

Prijava se podnosi na obrascu koji propisuje Izborna komisija u pisanoj formi.

Obrazac prijave predloga kandidata

Član 37

Kandidat za člana saveta mesne zajednice podnosi prijavu na posebnom obrascu koji sadrži:

1) ime i prezime birača, JMBG, broj LK, prebivalište i potpis birača da podržava predlog kandidata za člana saveta mesne zajednice;

2) ime i prezime kandidata, JMBG, broj LK, zanimanje, prebivalište i potpis kandidata.

Kandidat za člana saveta mesne zajednice, uz prijavu iz stava 1. ovog člana podnosi i potvrdu o izbornom pravu i potvrdu o prebivalištu.

Predloženi kandidati daju pisanu izjavu o prihvatanju kandidature.

Obrasce za podnošenje predloga prijave kandidata propisuje Izborna komisija Uputstvom.

Nedostaci u prijavi predloga kandidata

Član 38

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke koji onemogućuju njegovo proglašenje, doneće, u roku od 24 časa od prijema prijave predloga kandidata, zaključak kojim se podnosiocu prijave nalaže da, najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja predloga kandidata.

Protiv odluke Izborne komisije iz stava 3. ovog člana može se podneti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja odluke.

Proglašenje predloga kandidata

Član 39

Izborna komisija proglašava predlog kandidata odmah po prijemu predloga, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga.

Odluku o proglašenju predloga kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.

Kandidat može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja liste kandidata za člana saveta mesne zajednice.

Obustavljanje postupka izbora

Član 40

U slučaju da se za izbore za članove saveta mesne zajednice prijavi manje od jedne polovine kandidata od broja članova saveta mesne zajednice koji se bira, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za savet mesne zajednice, i o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, predsednik Skupštine grada će u roku od 30 dana raspisati izbore za članove saveta mesne zajednice.

VI IZBORNA LISTA KANDIDATA

Sadržina izborne liste kandidata

Član 41

Izborna lista kandidata za izbor članova saveta mesne zajednice, sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.

U slučaju da se kandidati za savet mesne zajednice biraju po delovima mesne zajednice, u skladu sa članom 19. ove odluke, izborna lista kandidata se posebno sačinjava za svaki deo mesne zajednice i sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.

Redosled kandidata na izbornoj listi kandidata utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.

Izborna komisija neće utvrditi izbornu listu kandidata za članove saveta mesne zajednice u slučaju ako je broj kandidata manji od jedne polovine od broja članova saveta mesne zajednice koji se bira.

Izborna komisija utvrđuje izbornu listu kandidata za članove saveta mesne zajednice i objavljuje ih u "Službenom listu grada Kraljeva", najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija je dužna da izbornu listu kandidata za članove saveta mesne zajednice objavi na oglasnoj tabli mesne zajednice i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada.

VII BIRAČKA MESTA

Nadležnost za određivanje biračkih mesta

Član 42

Izborna komisija određuje i oglašava na sajtu grada Kraljeva i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa Gradskom upravom.

Ako se izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija, u skladu sa saglasnošću iz člana 21. stav 4. ove odluke.

Način određivanja biračkih mesta

Član 43

Biračko mesto određuje se za glasanje najmanje 100, a najviše 2.500 birača.

U izuzetnim slučajevima, može se odrediti biračko mesto i za glasanje manje od 100 birača, ako bi, zbog prostorne udaljenosti ili nepovoljnog geografskog položaja, biračima glasanje na drugom biračkom mestu bilo znatno otežano, odnosno zbog primene teritorijalnog principa.

Biračko mesto može da obuhvati područje dela naseljenog mesta, jednog ili više naseljenih mesta.

Za svako biračko mesto određuje se broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.

Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini Grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.

Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.

Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.

Glasanje birača

Član 44

Na izborima za člana saveta mesne zajednice, birač može da glasa samo jedanput.

Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena i prezimena kandidata i to najviše do broja članova saveta mesne zajednice koji se bira.

VIII BIRAČKI SPISKOVI

Upis i promene u biračkom spisku

Član 45

Nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora.

IX OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA

Član 46

Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši Gradska uprava isticanjem obaveštenja na oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugim mestima pogodnim za obaveštenje građana mesne zajednice.

Obaveštenje iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora umesnoj zajednici

X IZBORNI MATERIJAL

Obezbeđivanje izbornog materijala

Član 47

Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i Gradska uprava za svaku biračku komisiju, u skladu sa Uputstvom.

Upotreba jezika i pisama

Član 48

Tekst obrazaca za podnošenje predloga kandidata, tekst Izborne liste kandidata, tekst glasačkog listića, tekst obrasca zapisnika o radu biračke komisije i tekst uverenja o izboru za člana saveta mesne zajednice štampaju se na srpskom jeziku, ćirilicom.

XI UTVRĐIVANJE REZULTATA IZBORA

Izabrani kandidati

Član 49

Izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova do broja članova koji se biraju.

Ako dva ili više kandidata dobiju jednak broj glasova, a prema broju dobijenih glasova treba da budu izabrani kao poslednji član saveta mesne zajednice, glasanje za te kandidate se ponavlja.

Utvrđivanje rezultata izbora po mesnim zajednicama

Član 50

Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Izborna komisija u roku od 48 časova od zatvaranja biračkih mesta donosi odluku o rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu.

Kandidat za člana saveta mesne zajednice može tražiti pravo uvida u birački materijal u roku od 24 časa od momenta završetka izbora a Izborna komisija mu to mora omogućiti.

Rezultati izbora se odmah objavljuju u "Službenom listu grada Kraljeva", na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.

XII NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA

Posmatrači potvrđenih kandidata

Član 51

Svaki potvrđeni kandidat za člana saveta mesne zajednice može Izbornoj komisiji prijaviti lice kao posmatrača za praćenje rada biračke komisije na biračkom mestu na kojem se bira, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.

Prijava se podnosi najkasnije pet dana pre održavanja izbora.

Izborna komisija izdaje posmatraču odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada biračke komisije u izbornom danu.

Troškove praćenja rada, odnosno troškove posmatrača snosi podnosilac prijave.

Ukoliko je broj ovlašćenih posmatrača toliki da ometa i remeti rad biračke komisije, i sprovođenje glasanja, biračka komisija može odlučiti koliko ovlašćenih posmatrača može istovremeno prisustvovati na biračkom mestu.

Domaći i strani posmatrači

Član 52

Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.

Za praćenje rada Izborne komisije posmatrači mogu da prijave najviše dva posmatrača.

Za praćenje rada pojedinih biračkih komisija posmatrači mogu da prijave najviše jednog posmatrača.

Ovlašćenje i akreditacije posmatrača

Član 53

Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje rada Izborne komisije, odnosno biračkih komisija, Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada organa za sprovođenje izbora.

Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.

XIII SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Član 54

Sredstva za sprovođenje izbora finansiraju iz budžeta Grada i mogu se koristiti za:

- nabavku, štampanje i prevođenje izbornog materijala,

- naknade za rad članova Izborne komisije,

- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije

- naknade za rad članova biračkih komisija,

- naknade za rad zaposlenima u Gradskoj upravi koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice,

- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,

- nabavku usluga zakupa prostorija, usluge prevoza, PTT i drugih usluga.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, predsednik i sekretar Drugostepene izborne komisije.

XIV PONAVLJANJE GLASANJA I ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA

Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana saveta mesne zajednice

Član 55

Ukoliko dva ili više kandidata dobiju isti broj glasova, a prema broju dobijenih glasova treba da budu izabrani kao poslednji član saveta mesne zajednice, ponavlja se glasanje samo o tim kandidatima.

Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali, ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, biračka komisija se raspušta i imenuje nova, a glasanje na tom biračkom mestu ponavlja se.

Ako se glasanje poništi na jednom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.

U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, glasanje se ponavlja u roku od sedam dana od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.

U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Pravo na zaštitu izbornog prava

Član 56

Svaki birač i kandidat za člana saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.

Prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji

Član 57

Birač i kandidat za člana saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.

Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima, i dostavi odluku podnosiocu prigovora.

Rad Drugostepene izborne komisije po prigovoru

Član 58

Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana saveta mesne zajednice.

Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene izborne komisija u svemu zamenjuje poništeni akt.

Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.

Izborna komisija donosi rešenje o ponavljanju glasanja.

Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.

U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.

XV KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Konstituisanje saveta mesne zajednice

Član 59

Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Sazivanje konstitutivne sednice saveta mesne zajednice

Član 60

Prvu konstitutivnu sednicu saveta mesne zajednice saziva predsednik saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član saveta.

Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član saveta mesne zajednice.

Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Predsednik i zamenik predsednika saveta mesne zajednice

Član 61

Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koje biraju članovi saveta, iz reda članova saveta tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta.

Primopredaja dužnosti

Član 62

Predsednik saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pisanoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje.

XVI NADLEŽNOST SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Član 63

Savet mesne zajednice:

1) donosi statut mesne zajednice;

2) predlaže finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;

3) usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;

4) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;

5) predlaže i sprovodi mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, a naročito:

- u oblasti urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,

- u izgradnji i održavanju komunalnih objekata, nekategorisanih puteva i ulica na teritoriji mesne zajednice,

- u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i opštinskim organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavke i pritužbe na njihov rad, kao i inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,

- sarađuje sa organima grada na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola, socijalno zbrinjavanje starih lica i dece,

- zaštitu i unapređenje životne sredine,

- uređenje i održavanje naselja i zelenih površina,

- stanje objekata komunalne infrastrukture i kvalitet komunalnih usluga,

- snabdevanje i zaštitu potrošača,

- radno vreme trgovinskih i zanatskih radnji, ugostiteljskih i drugih objekata na području mesne zajednice,

- razvoj poljoprivrede na području mesne zajednice,

6) pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa Grada;

7) sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;

8) imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;

9) obrazuje radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i statutom mesne zajednice;

10) učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanjanja i ublažavanja posledica;

11) sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;

12) organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;

13) konstatuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 70. tačka 2) do 6) ove odluke i pokreće inicijativu za izbor novog člana Saveta mesne zajednice;

14) donosi Poslovnik o svom radu;

15) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene statutom grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim propisima Skupštine grada.

Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama

Član 64

Odlukom Skupštine grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.

Angažovanje članova saveta mesne zajednice

Član 65

Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova saveta, kao i članova drugih organa mesne zajednice na poslovima iz člana 63. ove odluke ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.

Raspuštanje saveta mesne zajednice

Član 66

Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:

1) ne zaseda duže od tri meseca, odnosno u tom roku ne dostavi zapisnik o održanoj sednici saveta mesne zajednice organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za rad sa mesnim zajednicama;

2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke, odnosno u tom roku ne dostavi zapisnik sa sednice na kojoj je izabran predsednik saveta mesne zajednice organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za rad sa mesnim zajednicama;

3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada i ne dostavi ga organizacionoj jedinici Gradske uprave nadležnoj za rad sa mesnim zajednicama u roku definisanom članom 74. ove odluke.

Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za rad sa mesnim zajednicama po službenoj dužnosti obaveštava Gradsko veće kada su se stekli uslovi za pokretanje procedure za raspuštanje saveta mesne zajednice.

Odluku o raspuštanju saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.

Predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.

Poverenik grada

Član 67

Do konstituisanja saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik Grada koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice.

Obavljanje administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova

Član 68

Gradska uprava pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.

Organizovanje rada Gradske uprave u mesnoj zajednici

Član 69

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad gradske uprave u mesnim zajednicama.

Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.

XVII PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Prestanak mandata članu saveta mesne zajednice

Član 70

Članu saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice;

2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;

5) ako nastupi smrt člana saveta mesne zajednice;

6) podnošenjem ostavke.

Ostavka člana saveta mesne zajednice

Član 71

Član saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici saveta, a između dve sednice podnosi je u formi overene pisane izjave.

Posle podnošenja ostavke, savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu saveta prestao mandat i o tome odmah obaveštava predsednika Skupštine grada.

Ako 1/2 (jednoj polovini) članova saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 70. tačka 2) do 6) ove odluke, predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od prijema obaveštenja iz stava 2. ovog člana, s tim da od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.

XVIII STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 72

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova radnih tela, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.

XIX SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Finansiranje mesne zajednice

Član 73

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

- sredstava utvrđenih odlukom o budžetu Grada, posebno za svaku mesnu zajednicu;

- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;

- donacija i poklona;

- prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;

- drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.

Finansijski plan i završni račun

Član 74

Mesna zajednica predlaže finansijski plan u skladu sa odlukom o budžetu Grada.

U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.

Mesna zajednica predlaže finansijski plan za jednu kalendarsku godinu u roku od 15 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada, na koji saglasnost daje Gradska uprava uz prethodno pribavljeno mišljenje Gradskog veća.

U slučaju obrazovanja nove mesne zajednice, nova mesna zajednica predlaže finansijski plan u roku od 15 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada, odnosno odluke o izmeni i dopuni odluke o budžetu Grada.

Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.

Predsednik saveta mesne zajednice je odgovorno lice za preuzimanje obaveza i izdavanje naloga za plaćanje, u skladu sa odlukom o budžetu Grada.

Izveštaj o radu mesne zajednice

Član 75

Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine dostavi Gradskom veću izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je grad preneo.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za rad sa mesnim zajednicama, kao i budžetska inspekcija Grada.

Član 76

Savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme odluke o budžetu Grada, odnosno odluke o izmeni i dopuni odluke o budžetu Grada, dostavi predlog obima finansijskih sredstava potrebnih za narednu godinu u rokovima koje odredi Gradska uprava, u skladu sa zakonom.

U slučaju obrazovanja nove mesne zajednice, savet mesne zajednice dužan je da dostavi predlog potrebnih finansijskih sredstava u rokovima koje odredi Gradska uprava, u skladu sa zakonom.

XX SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA

Saradnja sa drugim mesnim zajednicama

Član 77

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji Grada.

O saradnji iz stava 1. ovog člana odlučuje savet mesne zajednice.

Saradnja sa gradom i njenim institucijama

Član 78

Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa Gradom i njegovim organima, javnim i drugim preduzećima i organizacijama, ustanovama i udruženjima sa teritorije grada.

Saradnja sa udruženjima

Član 79

Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.

Neposredno učešće građana u radu mesne zajednice

Član 80

Građani u radu mesne zajednice neposredno učestvuju putem:

1. građanske inicijative,

2. zbora građana i

3. referenduma.

Način neposrednog učešća građana u radu mesne zajednice uređuje se statutom mesne zajednice, u skladu sa zakonom i Statutom grada.

XXI NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE

Član 81

Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.

Gradsko veće je dužno da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Kraljeva".

Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.

Član 82

Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa Statutom grada, ovom odlukom ili drugim propisom Grada, ukazaće na to savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Ako savet mesne zajednice ne postupi po predlozima iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće će poništi opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Kraljeva".

Gradsko veće predlaže gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.

XXII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 83

Postojeće mesne zajednice obrazovane na teritoriji grada Kraljeva nastavljaju sa radom do dana raspisivanja izbora za savete mesnih zajednica na teritoriji grada Kraljeva.

Član 8. ove odluke primenjivaće se od dana raspisivanja izbora za savete mesnih zajednica na teritoriji grada Kraljeva.

Predsednik Skupštine grada raspisaće izbore za savete mesnih zajednica za mesne zajednice utvrđene članom 8. ove odluke.

Mesne zajednice Adrani, Bapsko Polje, Bare, Beranovac, Bogutovac, Bresnik, Bukovica, Vitanovac, Vitkovac, Vrba, Vrdila, Gledić, Godačica, Gokčanica, Grdica, Dragosinjci, Drakčići, Žiča, Jarčujak, Kamenica, Kovanluk, Kovači, Konarevo, Lađevci, Lazac, Leševo, Lopatnica, Mataruška Banja, Metikoš, Milavčići, Milakovac, Miločaj, Mlanča, Mrsać, Musina Reka, Obrva, Oplanići, Pečenog, Polumir, Popovići, Progorelica, Ravanica, Ratina, Ribnica, Roćevići, Rudno, Savovo, Samaila, Stara čaršija, Stubal, Studenica, Tavnik, Tepeče, Tolišnica, Ušće, Higijenski zavod, Cvetke, Centar, Čibukovac, II čibukovačka četa, Čukojevac i Šumarice će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke uskladiti svoje statute sa ovom odlukom.

Mesne zajednice Zelengora, Sijaće polje, Sirča i Petropolje doneće svoje statute u roku od 30 dana od dana konstituisanja saveta mesnih zajednica.

Za mesne zajednice iz stava 4. ovog člana koje nisu uskladile statute u propisanom roku i mesne zajednice iz stava 5. ovog člana, broj članova saveta mesne zajednice utvrdiće predsednik Skupštine grada odlukom o raspisivanju izbora, srazmerno broju birača na području mesne zajednice, vodeći računa o primeni teritorijalnog principa.

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama na teritoriji grada Kraljeva ("Službeni list grada Kraljeva", broj 13/19).

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".