POSLOVNIK
POKRAJINSKE IZBORNE KOMISIJE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 11/2020 - prečišćen tekst)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Pokrajinske izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Pitanja od značaja za rad Komisije, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije.

Član 2

Sedište Komisije je u Novom Sadu, u zgradi Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština), ulica Vladike Platona bb.

Član 3

Komisija u svom radu koristi tri pečata: dva velika pečata obeležena rednim brojem - rimskom cifrom I i II i jedan mali pečat i jedan štambilj.

Veliki pečat ima oblik kruga, prečnika 60 mm, sa malim grbom Republike Srbije u sredini i grbom i tradicionalnim grbom Autonomne pokrajine Vojvodine postavljenim desno od malog grba Republike Srbije. Tekst pečata ispisan je u koncentričnim krugovima oko malog grba i tradicionalnog grba Republike Srbije i grba Autonomne pokrajine Vojvodine. U spoljašnjem krugu ispisan je naziv: "Republika Srbija", u prvom sledećem krugu naziv: "Autonomna pokrajina Vojvodina". U sledećem unutrašnjem krugu naziv organa: "Pokrajinska izborna komisija", a ispod naziva organa, u sledećem unutrašnjem krugu sedište "Novi Sad".

Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku ćiriličkim pismom i na mađarskom, slovačkom, hrvatskom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.

Mali pečat ima oblik kruga, prečnika 28 mm sa malim grbom i tradicionalnim grbom Republike Srbije u sredini i grbom i tradicionalnim grbom Autonomne pokrajine Vojvodine postavljenim desno od malog grba Republike Srbije. Tekst pečata ispisan je na srpskom jeziku ćiriličkim pismom istovetne sadržine kao kod velikog pečata.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži tekst: u prvom redu - "Pokrajinska izborna komisija", u drugom redu - "Br." u trećem redu prostor za ispisivanje datuma, a u četvrtom redu - "Novi Sad".

Tekst štambilja ispisan je ćiriličkim pismom.

Veliki i mali pečat Komisije nalaze se u Odseku pisarnice, ekspedicije i arhive u Službi Skupštine (u daljem tekstu: Služba).

Za njihovo čuvanje i rukovanje zadužen je referent za poslove ekspedicije ili drugo lice po ovlašćenju sekretara Komisije.

Član 4

U okviru svojih nadležnosti, Komisija ostvaruje saradnju sa domaćim, stranim, međunarodnim i međuregionalnim organima i organizacijama.

Član 5

Komisija može da organizuje stručna savetovanja i druge oblike stručnog rada o pitanjima iz svoje nadležnosti.

II SASTAV KOMISIJE

Član 6

Komisija radi i odlučuje na sednici u stalnom i proširenom sastavu.

Komisiju u stalnom sastavu čine: predsednik, 10 članova komisije i njihovi zamenici.

Članove Komisije u stalnom sastavu i njihove zamenike imenuje Skupština u skladu sa pokrajinskom skupštinskom odlukom kojom se uređuje izbor poslanika u Skupštinu (u daljem tekstu: Odluka).

Komisiju u proširenom sastavu čini stalni sastav komisije i po jedan član i njegov zamenik, kao predstavnici podnosilaca izbornih lista kandidata za poslanike, koje određuje Komisija, u skladu sa Odlukom.

Član 7

Zamenici članova Komisije imaju ista prava i obaveze kao i članovi Komisije.

III PRAVA I OBAVEZE

Član 8

Predsednik Komisije:

- predstavlja Komisiju,

- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,

- potpisuje akta Komisije,

- odobrava službena putovanja u zemlji i inostranstvu,

- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,

- stara se o primeni ovog poslovnika, i

- obavlja druge poslove utvrđene Odlukom i ovim poslovnikom.

Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akta Komisije koja se odnose na pitanja operativnog karaktera.

Član 9

Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije iz člana 8. ovog poslovnika, bez posebnog ovlašćenja, a može da i obavlja i poslove za koje ga predsednik Komisije ovlasti.

Član 10

Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:

- da predlažu sazivanje i dnevni red sednice Komisije,

- da redovno prisustvuju sednicama Komisije,

- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,

- da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.

Član 11

Sekretar Komisije:

- priprema sednice Komisije,

- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,

- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,

- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa Odlukom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.

Sekretar Komisije ima zamenika, koji mu pomaže u radu i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije bez posebnog ovlašćenja, a može da obavlja i ostale poslove za koje ga sekretar Komisije ovlasti.

IV NAČIN RADA

Član 12

Komisija radi i odlučuje na sednici.

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu ili, u što kraćem roku, kad to predloži najmanje trećina članova Komisije.

U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici.

Član 13

Saziv za sednicu Komisije, sa predlogom dnevnog reda, upućuje se članovima Komisije i njihovim zamenicima, po pravilu u pisanom obliku elektronskim putem, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice.

U slučaju potrebe, sednica Komisije saziva se i u kraćem roku od roka iz stava 1.ovog člana.

Saziv za sednicu sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda. Uz saziv za sednicu, članovima i zamenicima članova Komisije, dostavlja se i materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda, kao i zapisnik sa prethodne sednice Komisije, radi usvajanja.

Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice.

Član 14

Izuzetno, u hitnim i neodložnim slučajevima, ili kada za to, po oceni predsednika Komisije, postoje drugi posebni razlozi, pojedina akta se, članovima Komisije, mogu dostaviti i elektronskim putem, radi izjašnjavanja.

Akt se smatra donetim ako se za njega, elektronskim putem, izjasni sa "saglasan sam" većina od ukupnog broja članova.

Na prvoj narednoj sednici Komisija će razmatranjem Izveštaja o izjašnjavanju elektronskim putem, konstatovati rezultate glasanja obavljenog elektronskim putem.

Član 15

Komisija radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Na početku sednice, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova i zamenika članova Komisije, kao i broj članova i zamenika članova Komisije sa pravom glasa.

Sednici predsedava predsednik Komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije.

U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.

Sednici, na poziv predsednika Komisije, mogu da prisustvuju i da učestvuju u raspravi i predstavnici pokrajinskih i drugih organa i organizacija, ukoliko se na sednici razmatraju pitanja iz njihovog delokruga, o čemu predsedavajući obaveštava članove Komisije na početku sednice.

Član 16

Pre utvrđivanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice.

Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.

Ukoliko nema primedaba na zapisnik, predsedavajući stavlja na glasanje zapisnik u predloženom tekstu.

O iznetim primedbama na zapisnik, Komisija odlučuje redom kojim su iznete u raspravi.

Nakon odlučivanja o primedbama na zapisnik, predsedavajući konstatuje da je zapisnik usvojen u predloženom tekstu, odnosno sa prihvaćenim primedbama.

Član 17

Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.

Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.

O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici.

Nakon izjašnjavanja o predlozima za izmenu, odnosno dopunu predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o utvrđivanju dnevnog reda u celini.

Na predlog predsedavajućeg ili člana Komisije, odnosno zamenika člana, Komisija može da odluči da se vreme za raspravu svakog od učesnika, po određenoj tački dnevnog reda, ograniči na pet minuta.

Član 18

Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, predsednik Komisije, ili član Komisije kojeg je odredio predsednik Komisije izveštava Komisiju i predlaže način daljeg postupanja Komisije (izvestilac).

Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Komisija, pre otvaranja rasprave Komisiju sa predlogom akta upoznaje sekretar Komisije.

Član 19

Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.

Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući može da odredi pauzu.

Član 20

Komisija odlučuje većinom glasova članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, a zamenici članova samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.

Ukoliko je izneto više predloga u okviru jedne tačke dnevnog reda, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redom kojim su izneti.

Komisija uvek glasa za usvajanje predloga.

Ukoliko predlog o kojem se glasa ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je predlog odbijen.

Član 21

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija obrazuje radne grupe iz reda svojih članova, kojoj stručnu pomoć mogu pružati zaposlena lica.

U rad radnih grupa mogu da budu uključeni predstavnici drugih organa i organizacija, radi pružanja stručne pomoći.

Odlukom o obrazovanju radne grupe utvrđuju se njen sastav i zadaci.

Komisija može, po potrebi, da zaduži pojedine svoje članove da prouče pitanja koja se javljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuće dokumente, i da upoznaju Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.

V POSTUPANJE PO PRIGOVORU

Član 22

Rešenje po prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora.

Predsedavajući stavlja na glasanje predlog da se prigovor usvoji.

Ako predlog ne dobije većinu glasova, smatraće se da je prigovor odbijen.

Član 23

Kad je protiv rešenja Komisije po prigovoru podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu i sve potrebne spise nadležnom sudu u roku od 24 časa od časa prijema žalbe.

VI JAVNOST RADA KOMISIJE

Član 24

Rad Komisije je javan.

Komisija obezbeđuje javnost rada:

- omogućavanjem zainteresovanim domaćim, stranim i međunarodnim organizacijama i udruženjima (posmatrači) da prate rad Komisije tokom izbornog postupka,

- objavljivanjem akata Komisije u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine",

- objavljivanjem Informatora o radu Komisije i omogućavanjem pristupa informacijama od javnog značaja kojima raspolaže Komisija, u skladu sa zakonom,

- objavljivanjem akata i informacija o radu Komisije na internet prezentaciji Komisije,

- izdavanjem saopštenja za javnost, i

- održavanjem konferencija za medije i davanjem izjava za medije, u skladu sa ovim poslovnikom.

Član 25

Komisija objavljuje Informator o svom radu.

Lice ovlašćeno za postupanje po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja je sekretar Komisije.

O zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja koji se odnose na izborni materijal odlučuje Komisija.

Član 26

Komisija ima svoju internet prezentaciju na kojoj se objavljuju opšta akta Komisije, izveštaji o rezultatima izbora, informacije o održanim sednicama Komisije i saopštenja za javnost, kao i druge informacije i dokumenta koji nastaju u radu ili u vezi sa radom Komisije, a od značaja su za informisanje javnosti.

O ažuriranju internet prezentacije Komisije stara se sekretar Komisije.

Član 27

Saopštenje za javnost, izdaje se preko Službe.

Član 28

O radu Komisije javnost obaveštava predsednik Komisije ili član kojeg Komisija za to ovlasti, putem konferencija za medije i izjava za medije.

Sekretar Komisije je ovlašćen da daje izjave o tehničkim aspektima rada Komisije i sprovođenja izbora.

VII ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Član 29

Članovi i zamenici članova Komisije i zaposleni u Službi angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti.

VIII OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE

Član 30

Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora, obezbeđuju se u budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine.

Komisija podnosi Skupštini finansijski plan potrebnih sredstava za redovan rad i troškove sprovođenje izbora i izveštaj o utrošenim sredstvima za redovan rad i sprovođenje izbora.

Član 31

Predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.

Naknada za rad u Komisiji, uređuje se posebnim aktom.

Član 32

Služba obezbeđuje i pruža Komisiji neophodnu stručnu i tehničku pomoć.

Lica koja pružaju neophodnu stručnu i tehničku pomoć Komisiji imaju pravo na naknadu, koja se uređuje posebnim aktom.

Član 33

Naredbodavac za korišćenje sredstava koja se obezbeđuju za rad Komisije je sekretar Komisije.

IX DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE

Član 34

Na sednici Komisije vodi se zapisnik.

Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu na sednici i to: mesto, dan i vreme održavanja sednice, podatke o prisutnim i odsutnim članovima i zamenicima članova Komisije, kao i o drugim prisutnim licima, o dnevnom redu, o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatima svih glasanja na sednici.

Predsednik Komisije može da odluči da li će se na sednici Komisije voditi stenografske beleške i vršiti tonsko snimanje toka sednice.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije. Zapisnik se čuva trajno.

Usvojeni zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.

Član 35

Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa propisima.

Član 36

U Komisiji se vodi delovodni protokol i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.

Član 37

Prečišćen tekst se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".

Napomene

Prečišćen tekst Poslovnika Pokrajinske izborne komisije obuhvata:
1. Poslovnik Pokrajinske izborne komisije ("Službeni list APV",broj:12/16), osim:
- člana 37. kojim je propisano da je, stupanjem na snagu Poslovnika, prestao da važi Poslovnik Pokrajinske izborne komisije ("Službeni list APV", br.4/2012),
- člana 38. kojim je određeno stupanje na snagu Poslovnika;
2. Odluku o izmeni Poslovnika Pokrajinske izborne komisije ("Službeni list APV", broj: 61/16) osim člana 2. kojim je određeno stupanje na snagu odluke;
3. Odluku o izmenama i dopunama Poslovnika Pokrajinske izborne komisije ("Službeni list APV", broj: 1/20) osim člana 11. Odluke kojim se određuje da će Pokrajinska izborna komisija, nakon stupanja na snagu odluke, utvrditi prečišćen tekst Poslovnika Pokrajinske izborne komisije i člana 12. kojim je određeno stupanje na snagu odluke.