PRAVILNIKO DODELI SREDSTAVA IZ GODIŠNJEG PROGRAMA KORIŠĆENJA SREDSTAVA IZ BUDŽETSKOG FONDA ZA ŠUME AP VOJVODINE ZA 2020. GODINU, PO KONKURSU ZA DODELU SREDSTAVA("Sl. list AP Vojvodine", br. 17/2020) |
Ovim pravilnikom propisuje se postupak za realizaciju aktivnosti predviđenih Godišnjim programom korišćenja sredstava iz Budžetskog fonda za šume AP Vojvodine za 2020. godinu ("Službeni list AP Vojvodine", br. 54/2019) (u daljem tekstu: Program), a po Konkursu za raspodelu sredstava iz Budžetskog fonda za šume AP Vojvodine za 2020. godinu.
Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Pokrajinska skupština AP Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) je zadužen za realizaciju Programa.
Predmet konkursa i iznos namenjenih sredstava
Predmet konkursa je dodela sredstava za radove na pošumljavanju - podizanju novih šuma, izgradnji i rekonstrukciji šumskih puteva, za nabavku opreme za proizvodnju šumskog sadnog materijala i dodela sredstava za proizvodnju šumskog semena.
Za realizaciju aktivnosti predviđeno je ukupn - 129.000.000,00 dinara.
Sredstva iz stava 1. dodeljuju se za realizaciju poslova po sledećim tačkama:
1. Pošumljavanje - podizanje novih šuma u ukupnom iznosu do 20.000.000,00 dinara po sledećim maksimalnim jediničnim cenama:
- za pošumljavanje tvrdim i plemenitim lišćarima do 160.000,00 dinara po hektaru;
- za pošumljavanje mekim lišćarima do 120.000,00 dinara po hektaru;
- za pošumljavanje bagremom do 100.000,00 dinara po hektaru.
2. Unapređivanje otvorenosti šuma izgradnjom i rekonstrukcijom šumskih puteva u ukupnom iznosu do 81.000.000 dinara po sledećim maksimalnim jediničnim cenama:
- za izgradnju šumskih puteva (I i II faza prema Pravilniku RS) do 4.000.000,00 dinara po kilometru;
- za rekonstrukciju šumskih puteva (prema Pravilniku RS) do 2.500.000,00 dinara po kilometru.
3. Unapređivanje rasadničke proizvodnje u ukupnom iznosu do 20.000.000,00 dinara.
4. Proizvodnja šumskog semena u ukupnom iznosu do 8.000.000,00 dinara.
Sredstva iz člana 2. Pravilnika dodeljivaće se putem konkursa koji će biti objavljen u dnevnom listu "Dnevnik", portalu e-Uprave, na zvaničnom sajtu Pokrajinskog sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine", (u daljem tekstu: Konkurs).
Rok za podnošenje prijava na konkurs sa ostalom potrebnom dokumentacijom jeste za tačku 1. zaključno sa 31.08.2020. godine, a za tačke 2, 3. i 4. zaključno sa 31.03.2020. godine.
Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.
Sredstva se dodeljuju bespovratno.
Sredstva za tačke 1.,2. i 3., dodeljena po konkursu, isplaćuju se na posebne namenske račune, a dinamika isplate je avansno 70% od prihvatljivog iznosa nakon potpisivanja ugovora, a preostali deo po prijemu radova i konačnom obračunu na osnovu obima izvršenja i jedinične cene. Prihvatljivi iznos sredstava iz tačke4. dodeljen putem konkursa se isplaćuje u celosti nakon potpisivanja ugovora.
Pravo učešća na konkursu imaju sledeći korisnici:
1. za pošumljavanje državnog zemljišta - pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama s teritorije AP Vojvodine, koja za predmetno zemljište imaju osnove gazdovanja šumama kojima je planirano pošumljavanje tog zemljišta, ili posebne sopstvene izvođačke projekte pošumljavanja šumskog zemljišta koje nije obuhvaćeno osnovama gazdovanja šumama a dodeljeno je na gazdovanje posebnim odlukama Vlade Republike Srbije u 2016. godini i kasnije, ili projekte pošumljavanja državnog poljoprivrednog zemljišta koje je izradio Institut za nizijsko šumarstvo i životnu sredinu a finansirao ih ovaj sekretarijat po posebnom ugovoru;
2. za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica - registrovana pravna lica i preduzetnici koji imaju obezbeđen sadni materijal proizveden u šumskom rasadniku registrovanom u skladu sa zakonom kojim se uređuje šumski reproduktivni materijal i koji imaju ugovor o isporuci sadnica, izvođenju pošumljavanja i sprovođenju mera nege sa fizičkim licem - vlasnikom zemljišta na teritoriji AP Vojvodine;
3. za pošumljavanje zemljišta u svojini pravnih lica - pravna lica sopstvenici šuma, ako za predmetno zemljište imaju osnove gazdovanja šumama kojima je planirano pošumljavanje tog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine;
4. za sredstva za izgradnju i rekonstrukciju šumskih puteva - pravna lica iz člana 70. Zakona o šumama s teritorije AP Vojvodine i pravna lica sopstvenici šuma na teritoriji AP Vojvodine, ako je izgradnja ili rekonstrukcija predmetnih puteva planirana osnovama gazdovanja šumama;
5. za sredstva unapređenja rasadničke proizivodnje - registrovana pravna lica i preduzetnici koji imaju registrovan šumski rasadnik na teritoriji AP Vojvodine;
6. za proizvodnju šumskog semena - registrovana pravna lica koja imaju registrovane semenske šumske objekte na teritoriji AP Vojvodine u skladu s propisima.
Podnosioci prijava mogu konkurisati za sredstva iz ovog konkursa ako do sada nisu dobijali budžetska sredstva za istu namenu i istu lokaciju i ako nemaju neizmirenih ili neregulisanih obaveza po programima i ugovorima iz prethodnih godina.
Za poslove iz tačke 1. mogu se koristiti sadnice proizvedene u skladu s propisima kojima se uređuje šumski reproduktivni materijal. Minimalni broj sadnica po hektaru (ako nije određen planom gajenja u osnovi gazdovanja šumama, projektom pošumljavanja državnog poljoprivrednog zemljišta koje je izradio Institut za nizijsko šumarstvo i životnu sredinu i drugim posebnim projektima) za tvrde i plemenite lišćare jeste 1.500 komada, za vrbu 1.000 komada, za topolu 275 komada i za bagrem 2.500 komada.
Podnosioci prijava mogu konkurisati za radove iz tačke 1. koji će biti obavljeni u sezoni pošumljavanja 2020/2021. godine, a za radove iz tačke 2. započete (ili se planiraju započeti) u 2020. godini i koji će biti ugovoreni u celosti (I II faza prema Pravilniku RS). Oprema iz tačke 3. mora biti nabavljena posle potpisivanja ugovora. Podnosioci prijava mogu konkurisati za radove iz tačke 4. (proizvodnja šumskog semena) koji se odnose na seme sakupljeno u jesen 2019 i zimu 2020. godine, u semenskim objektima koji su registrovani na ime podnosioca prijave.
Za tačku 3. (Unapređivanje rasadničke proizvodnje) obavezno je sopstveno učešće u iznosu najmanje 20% vrednosti opreme u prijavi. Iskazana visina učešća podnosioca prijave za tačku 3. odnosi se na svu opremu navedene u prijavi.
Podnosioci prijave koji konkurišu za poslove iz više tačaka podnose posebnu prijavu za svaku tačku (u posebnoj koverti). Za poslove iz tačke 1. i 4. koji se obavljaju na više lokacija podnosi se jedna prijava uz koju se prilažu pripadajući obrasci za svaku pojedinačnu lokaciju, dok se za tačku 2., u slučaju postojanja više lokacija od istog podnosioca, podnosi posebna prijava za svaku lokaciju. Za tačku 3. podnosi se jedna prijava za traženu opremu, pri čemu nije moguće tražiti više komada iste vrste opreme.
Za tačke 1, 3. i 4. konkursa jedno pravno lice može podneti samo jednu prijavu na ovaj konkurs, osim za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica. Pravno lice ili preduzetnik koji konkuriše za pošumljavanje zemljišta u svojini fizičkih lica podnosi za svako fizičko lice posebnu prijavu. Za tačku 2 konkursa pravno lice može podneti više prijava, u zavisnosti od broja projekata (za svaki projekat podnosi posebnu prijavu).
Obrasce "Izvod iz projekta" i "Izvod iz projekta puta" mora popuniti i potpisati pravno lice registrovano za poslove gajenja šuma, odnosno za poslove projektovanja u šumarstvu.
Potrebna dokumentacija za učešće na konkursu
Za učešće na konkursu potrebna je sledeća osnovna dokumentacija:
- prijava na konkurs - u štampanom i elektronskom obliku,
- fotokopija kartona deponovanih potpisa za namenski račun na koji će se vršiti ispalata sredstava,
- fotokopija potvrde o registraciji pravnog lica kod nadležnog organa,
- uverenje nadležnog organa o izmirenju obaveza na osnovu poreza na imovinu, poreza na dodatu vrednost i poreza na dobit, zaključno sa 2019. godinom.
Posebna dokumentacija za određene namene i tačke konkursa biće definisana u konkursu, a sastojaće se od objavljenih obrazaca, potrebnih dokaza o pravima na objektima za koje se dodeljuju sredstva, dokaza o izmirenim poreskim obavezama, pratećim ugovorima o saradnji i saglasnostima za izvođenje radova i sl.
Postupanje sa nepotpunim prijavama
Za podnosioce nepotpunih prijava, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.
Prijave podnete za unapređivanje rasadničke proizvodnje biće odbijene ukoliko sopstveno učešće korisnika sredstava je manje od 20%.
Komisija neće razmatrati:
• neblagovremene prijave
• nedozvoljene prijave
• prijave podnete od strane neovlašćenog lica.
Prijave sa prihvatljivim lokacijama i opremom će biti vrednovane po sledećim kriterijumima:
Za tačku 1. konkursa (Pošumljavanje - podizanje novih šuma) na sledeći način:
Kriterijum |
Visina sopstvenog finansijskog učešća |
Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za istu namenu na koju konkuriše |
Doprinos unapređenju pošumljenosti |
Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta |
Za tačku 2. konkursa (Unapređivanje otvorenosti šuma), na sledeći način:
Kriterijum |
Visina sopstvenog finansijskog učešća |
Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za istu namenu na koju konkuriše |
Izgradnja i rekonstrukcija |
Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta |
Za tačku 3. konkursa (Unapređivanje rasadničke proizvodnje), na sledeći način:
Kriterijum |
Visina sopstvenog finansijskog učešća |
Ukupna površina svih registrovanih šumskih rasadnika podnosioca prijave |
Kontinuitet u dosadašnjem korišćenju sredstava budžetskog fonda za šume za rasadničku proizvodnju |
Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta |
U skladu s kriterijumima, koji su definisani Pravilnikom, formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju sredstva, a u slučaju istog broja bodova prema redosledu pristizanja prijave.
Za tačku 4. se neće vršiti bodovanje, već će se sredstva dodeljivati na osnovu dostavljene fotokopije Uverenja o poreklu šumskog semena za predmetnu godinu i stručne ocene Komisije.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.
Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s Konkursom i Pravilnikom. U skladu s kriterijumima, koji su definisani Pravilnikom, formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva.
Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, kao i da od nadležne šumarsko-lovne inspekcije traži da izvrši kontrolu realizacije predmeta ugovora, posebno u slučaju računa i predračuna koje su izdali dobavljači opreme koji nisu u sistemu PDV-a.
Komisija ima pravo da zaseda, kada proceni da su se stekli uslovi za donošenje zapisnika sa predlogom odluke o dodeli sredstava u kom će navesti ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava, prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa, neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.
Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđeni su pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja.
Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije.
Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.rs.
Postupanje s prijavama koje su odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene
Na osnovu odluke Komisija sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi, rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene na osnovu odluke.
Pored navedenih lica iz člana 10. Pravilnika, pravo prigovora ima i svaki nezadovoljni podnosilac prijave, kojem su odobrena sredstva na osnovu odluke o dodeli sredstava koja je objavljena na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata.
Prigovor se ulaže pokrajinskom sekretaru u roku od tri(3) dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od 8 dana od dana objavljivanja na veb strani Pokrajinskog sekretarijata.
Pokrajinski sekretar može da odbaci prigovor kao neblagovremen, nedozvoljen, podnet od strane neovlašćenog lica, da ga usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije prigovor kao nesnovan.
O prigovoru se odlučuje rešenjem.
Konačnu odluku donosi Pokrajinski sekretar, na osnovu donetih rešenja po osnovu eventualnih prigovora, a koja se objavljuje na zvaničnoj internet strani Pokrajinskog sekretarijata.
Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.
Korisnik sredstava je u obavezi da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava za tačke 1.,2. i 3. sa Pokrajinskim sekretarijatom - dostavi menicu s meničnom izjavom, a za pravna lica registrovanu menicu sa meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja da oprema neće biti otuđena u roku od pet (5) godina, osim za potrošna sredstva.
Sredstva za tačke 1., 2. i 3., dodeljena po odlukama, isplaćuju se na posebne namenske račune, a dinamika isplate je avansno 70% od prihvatljivog iznosa nakon potpisivanja ugovora, a preostali deo po izvršenom komisijskom prijemu radova i konačnom obračunu na osnovu obima izvršenja i jedinične cene u skladu sa ugovorom, kao i po dostavljanju sledeće dokumentacije:
• Narativni (kratak, pisani) izveštaj o izvršenom poslu.
• Za tačku 1. konkursa kopiju dokumentacije o plaćenim uslugama i robi ili interne radne naloge koji se odnose na ugovorene poslove.
• Za tačku 2. konkursa: Rešenje o imenovanju odgovornog izvođača radova i nadzornog organa za izgradnju puta s kopijama licenci; Original ili kopiju građevinskog dnevnika i okončane situacije koje su overili izvođač radova, nadzorni organ i investitor.
• Za tačku 3. konkursa originalni račun za kupljenu opremu iz tačke 3 konkursa i izvod iz banke o plaćanju računa.
• I drugu dokumentaciju neophodnu za pravdanje izvršenih radova i utrošenih sredstava.
Prihvatljivi iznos sredstava za tačku 4. se isplaćuje na namenski račun u celosti nakon potpisivanja ugovora.
Sredstva iz Budžetskog fonda za šume AP Vojvodine po ovom Konkursu dodeljuju se bespovratno, uz uslov izvršenja ugovornih obaveza.
Korisnik sredstava dužan je da prilikom sprovođenja poslova po potpisanom ugovoru u svemu postupa u skladu sa odredbama ugovora, a osim toga i da:
• nepokretnu i pokretnu stvar koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje koristi u skladu sa predviđenom namenom;
• svu dokumentaciju koja se odnosi na investiciju čuva najmanje pet godina od dana isplate podsticaja;
Korisnik podsticajnih sredstava po konkursu za koga se utvrdi da nije postupao u skladu sa odredbama Konkursa, odnosno koji je onemogućio vršenje kontrole od strane Sekretarijata, dostavio netačne podatake o korišćenju dobijenih sredstava, ili nije izvršio ugovorne obaveze, dužan je da vrati primljeni iznos podsticajnih sredstava sa pripadajućom zakonskom zateznom kamatom koja se obračunava od dana isplate podsticajnih sredstava do dana vraćanja sredstava.
Davalac sredstava vrši kontrolu realizacije ugovornih obaveza putem Sektora za šumarstvo i šumarsko-lovne inspekcije u terminima određenim ugovorom.
Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće Budžetska inspekcija AP Vojvodine.
Korisnik sredstava je dužan da na zahtev Sekretarijata omogući uvid u radove i da dostavi konačan finansijski izveštaj dobijenih i utrošenih sredstava, kao i da dostavi narativni izveštaj o izvršenom poslu.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".