REŠENJEO OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 46/2015, 90/2016, 88/2018 i 106/2019) |
I. Ovim rešenjem obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Beograda (u daljem tekstu: komisija).
Obuhvatniji i delotvorniji nadzor i izbegavanje preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora, pored usklađivanja inspekcijskog nadzora između inspekcije koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Beograda, obezbeđuje i komisija.
II. Utvrđuje se da inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti vrše:
1) Komunalna inspekcija u sastavu Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada Beograda i komunalne inspekcije gradskih opština;
2) Inspekcija drumskog saobraćaja u sastavu Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada Beograda u delu inspekcijskog nadzora nad javnim linijskim prevozom putnika na teritoriji grada Beograda;
3) Inspekcija za javne puteve u sastavu Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada Beograda;
4) Inspekcija za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda u sastavu Sekretarijata za finansije - Uprava javnih prihoda;
5) Budžetska inspekcija, organizovana u Službi za budžetsku inspekciju Grada Beograda;
III. Poslovi i zadaci komisije jesu:
1) da razmatra i daje mišljenje na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;
2) da prati dostignuti nivo koordinacije inspekcija, inicira mere, utvrđuje smernice i daje uputstva u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora, i prati njihovu realizaciju, a naročito:
(1) za usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija,
(2) za razmenu informacija u vršenju inspekcijskog nadzora,
(3) za unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija,
(4) za razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora;
3) da razmatra i daje mišljenje na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;
4) da razmatra mišljenja, direktive, metodološke materijale i priručnike za rad inspekcije, analizira praksu inspekcijskog nadzora i zauzima stavove u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima, i objavljuje te stavove;
5) da učestvuje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora, i podnosi inicijative nadležnim organima koji se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;
6) da daje stručno mišljenje o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;
7) da se stara da se na službenoj internet stranici grada Beograda objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor;
8) da, na upit zainteresovanih lica, pruža obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti grada Beograda, najkasnije u roku od sedam radnih dana;
9) da, u skladu sa potrebom, podnosi izveštaje Gradskom veću i Skupštini i daje predloge za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;
10) da se stara da se na službenoj internet stranici Grada Beograda objavljuju informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;
11) da preduzima odgovarajuće aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;
12) da razmatra izveštaj o radu unutrašnje kontrole inspekcije;
13) da obavlja druge poslove utvrđene ovim rešenjem.
IV. Komisiju čini 11 članova, i to predsednik, zamenik predsednika i devet ostalih članova iz reda rukovodilaca Gradske uprave, inspekcija i rukovodilaca zaduženih za poslove privrednog razvoja.
Predsednik komisije rukovodi njenim radom, usklađuje rad članova i saziva i vodi sednice komisije.
Predsednika komisije za vreme njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika komisije.
V. U Komisiju se imenuju:
- za predsednika:
Goran Vesić, zamenik gradonačelnika grada Beograda;
- za zamenika predsednika:
Sonja Božović, zamenik načelnika Gradske uprave Grada Beograda - sekretar Sekretarijata za inspekcijske poslove;
- za članove:
1) Sandra Pantelić, načelnik Gradske uprave Grada Beograda;
2) Kovalenko Vlahović, rukovodilac Sektor za dežurni inspekcijski nadzor i hitne intervencije Sekretarijata za inspekcijske poslove;
3) Vladimir Stojiljković, rukovodilac Sektora za saobraćajni inspekcijski nadzor Sekretarijata za inspekcijske poslove;
4) Branislava Grujičić, rukovodilac Sektora za koordinaciju inspekcijskog nadzora i odnose sa javnošću Sekretarijata za inspekcijske poslove;
5) Jelena Sablić, načelnik Odeljenja za normativne i upravno-nadzorne poslove u Sektoru za normativne i upravno-nadzorne poslove Sekretarijata za inspekcijske poslove;
6) Nada Pavlović Smolović, direktor Službe za budžetsku inspekciju;
7) Vesna Spalević, načelnik Odeljenja za nadzor i prekršajni postupak u Sektoru javnih prihoda za teritoriju grada Beograda Sekretarijata za javne prihode;
8) Nina Jandrić, v.d. zamenika načelnika Gradske uprave Grada Beograda, sekretara Sekretarijata za energetiku;
9) Dušan Rafailović, zamenik načelnika Gradske uprave Grada Beograda, sekretar Sekretarijata za saobraćaj.
- za zamenike članova:
1) Jelena Raković, podsekretar Sekretarijata za poslove načelnika Gradske uprave;
2) Nevenka Jakšić, rukovodilac Sektora za komunalni inspekcijski nadzor Sekretarijata za inspekcijske poslove;
3) Nenad Mićić, načelnik Odeljenja za prevoz u drumskom saobraćaju u Sektoru za saobraćajni inspekcijski nadzor Sekretarijata za inspekcijske poslove;
4) Milan Ljuna, podsekretar Sekretarijata za inspekcijske poslove;
5) Dragana Mimović, načelnik Odeljenja za upravno-pravne poslove za inspekcijski nadzor nad trgovinom i turizmom u Sektoru za normativne i upravno-nadzorne poslove Sekretarijata za inspekcijske poslove;
6) Aleksandra Obradović, zamenik direktora Službe budžetske inspekcije;
7) Dragica Jelić, inspektor za nadzorne poslove u Odeljenju za nadzor i prekršajni postupak u Sektoru javnih prihoda za teritoriju grada Beograda Sekretarijata za javne prihode;
8) Olivera Milutinović, rukovodilac Sektora za normativne i pravne poslove Sekretarijata za komunalne i stambene poslove;
9) Aleksandra Rakić, rukovodilac Sektora za gradsku logistiku Sekretarijata za saobraćaj.
VI. Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava iz tačke III. tačka 2) ovog rešenja.
Član Komisije koji nije saglasan sa ovim smernicama i uputstvima može da podnese predlog Gradskom veću, odnosno Skupštini da zauzmu stav povodom ovog pitanja, odnosno preduzmu mere i radnje iz svog delokruga.
Poslove iz tačke III. tačka 2) podtačka (4) ovog rešenja Komisija obavlja u saradnji sa organom gradske uprave nadležnim za poslove informatike i elektronske uprave, koji obavlja stručne poslove i poslove gradske uprave koji se odnose na uspostavljanje i održavanje informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.
VII. Stručno-tehničke i administrativne poslove za komisiju obavlja Sekretarijat za inspekcijske poslove.
VIII. U okviru komisije obrazuju se radne grupe i stručni timovi za određenu oblast, odnosno određena pitanja inspekcijskog nadzora. Radnom grupom, odnosno stručnim timom rukovodi član Komisije, a u radu radne grupe, odnosno stručnog tima mogu učestvovati predstavnici inspekcija koje nemaju članove u sastavu Komisije, komunalne policije, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Beograd, udruženja, komora i drugih asocijacija, naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija čiji je rad povezan sa sistemom i poslovima inspekcijskog nadzora u gradu Beogradu.
IX. Komisija je ovlašćena da zahteva podatke, obaveštenja, isprave i izveštaje koji su joj potrebni za obavljanje njenih poslova i zadataka od nadležnih organa i imalaca javnih ovlašćenja.
X. Komisija donosi poslovnik o svom radu.
XI. Komisija, primenom ovlašćenja propisanih zakonom i statutom, obavlja koordinaciju inspekcijskog nadzora koji vrše inspekcije gradskih opština kojima je Grad Beograd preneo poslove inspekcijskog nadzora.
Komisija dostavlja smernice i uputstva iz tačke III. tačka 2) ovog rešenja predsednicima gradskih opština radi vršenja poslova iz svog delokruga u pogledu unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora.
XII. Komisija usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Beograda, obezbeđivanjem koordinacije i međusobne saradnje inspekcija grada Beograda u utvrđivanju planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija i saradnje u postupku vršenja samostalnog ili zajedničkog inspekcijskog nadzora.
Saradnja između inspekcija iz stava 1. ove tačke ostvaruje se u skladu sa oblicima saradnje u tvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuju državna uprava i lokalna samouprava, Zakonom o inspekcijskom nadzoru i posebnim zakonima, i naročito obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje pomoći i zajedničke mere i radnje od značaja za inspekcijski nadzor, kao i druge načine unapređenja delotvornosti inspekcijskog nadzora u nadležnosti Grada Beograda.
U okviru svog delokruga, u skladu sa odlukom kojom se uređuje gradska uprava, Sekretarijat za inspekcijske poslove usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Beograda.
XIII. Komisija podnosi Skupštini redovne izveštaj o radu najmanje svakih 90 dana, kao i vanredne izveštaje po potrebi, i redovno ih objavljuje na svojoj internet stranici.
Komisija podnosi Skupštini i godišnji izveštaj najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.
XIV. Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Beograda".