PRAVILNIKO UVOĐENJU PROCEDURE ZA PLAĆANJE RAČUNA U GRADSKOJ UPRAVI GRADA BORA("Sl. list opštine Bor", br. 22/2014 i "Sl. list grada Bora", br. 3/2020) |
Ovim Pravilnikom utvrđuje se procedura za plaćanje računa u Gradskoj upravi grada Bora, određuju lica, radnje i rokovi u postupku plaćanja računa.
Svi prispeli računi evidentiraju se u dostavnoj knjizi u uslužnom centru - prijemna kancelarija, te preko interne dostavne knjige istog dana, dostavljaju se direktnim korisnicima-radno mesto: plansko analitički poslovi i poslovi finansija direktnih korisnika sredstava budžeta - za predsednika Skupštine grada, gradonačelnika i Gradsko veće i radno mesto: poslovi finansija direktnog korisnika sredstava budžeta - za Gradsku upravu i Gradsko javno pravobranilaštvo, koji vrše kontrolu prispelih računa, zavode ih u Ulaznu knjigu računa i zatim kontrolišu:
- da li postoji dovoljno raspoloživog prava za potrošnju na poziciji na čiji teret treba da se izvrši plaćanje,
- proveru tačnosti upisanih iznosa I računovodstvenih operacija,
- proveru prateće dokumentacije - ugovora, izveštaja o izvršenom poslu, otpremnica, prijemnica, zapisnika o obavljenoj usluzi i sl.
Nakon obavljene kontrole, navedena lica, potpisom potvrđuju ispravnost gore navedenih kontrola i dostavljaju račune službeniku za javne nabavke.
Službenik za javne nabavke vrši internu kontrolu:
- usklađenosti računa sa sprovedenim javnim nabavkama,
- kontrolu zakonitosti, odnosno da li je poslovna promena zasnovana na zakonu, drugim propisima i aktima donetim na osnovu zakona,
- kontrolu prateće dokumentacije-programa, projekta, ugovora, investicione dokumentacije, izveštaja o izvršenom poslu, otpremnica, prijemnica, zapisnika o obavljenoj usluzi i sl.
Ova kontrola je suštinska kontrola ili tzv. "kontrola istinitosti", jer se njom potvrđuje da je kupljeno dobro zaista primljeno, da je ugovorena usluga zaista izvršena i sl., a obavezno mora biti potvrđena odgovarajućom dokumentacijom (otpremnica, prijemnica, izveštaj, zapisnik i dr.).
Nakon izvršene interne kontrole od strane službenika za javne nabavke, računi za plaćanje se dostavljaju na kontrolu i potpis načelniku Gradske uprave, predsedniku Skupštine grada i gradonačelniku (u daljem tekstu funkcioneri).
Potpisom funkcionera potvrđuje se nastala obaveza. Potpisivanjem od strane zaposlenih na radnim mestima: plansko analitički poslovi i poslovi finansija direktnih korisnika sredstava budžeta - za predsednika Skupštine grada, gradonačelnika i Gradsko veće i poslovi finansija direktnog korisnika sredstava budžeta - za Gradsku upravu i Gradsko javno pravobranilaštvo, službenika za javne nabavke i funkcionera potvrđuje se zakonitost i ispravnost prispelih računa za plaćanje.
Zaposleni na radnim mestima - plansko analitički poslovi i poslovi finansija direktnih korisnika sredstava budžeta - za predsednika Skupštine grada, gradonačelnika i Gradsko veće i poslovi finansija direktnog korisnika sredstava budžeta - za Gradsku upravu i Gradsko javno pravobranilaštvo, nakon izvršene kontrole, dokumentaciju dostavlja Šefu Odseka za finansije i računovodstvo budžeta - trezora grada na potpis i isplatu.
Šef Odseka za finansije i računovodstvo budžeta - trezora grada vrši kontrolu ispravnosti i tačnosti celokupne materijalno-finansijske dokumentacije, odnosno:
- usklađenost sa Planom izvršenja budžeta i kvotom, Odlukom o budžetu, Finansijskim planom,
- proveru raspoloživosti budžetskih aproprijacija i kvota
- kontrolu usaglašenosti računovodstvene dokumentacije sa ugovorom
- provera osnovanosti priložene dokumentacije za stvaranje obaveza (ugovor, račun i dr.).
Po izvršenoj proveri Šef Odseka za finansije i računovodstvo budžeta - trezora grada daje licu na radnom mestu Poslovi trezora na izvršenju budžeta, nalog za kreiranje zahteva za plaćanje.
Lice na radnom mestu Poslovi trezora na izvršenju budžeta vrši:
- proveru tačnosti ekonomske klasifikacije
- proveru tačnosti upisanih iznosa i računskih operacija i
- usklađenost plaćanja sa Finansijskim planom, Planom izvršenja budžeta i kvotom i Odlukom o budžetu.
Zahtev za plaćanje dostavlja se načelniku Odeljenja za finansije koji vrši kontrolu:
- usklađenosti sa Planom izvršenja budžeta i kvotom, Odlukom o budžetu, Finansijskim planom,
- da su ispoštovane procedure Uputstva o radu trezora i
- da je dokumentacija kompletna.
Zahtev za plaćanje potpisuju lica na mestima pripreme, overe i odobrenja lica određena Uputstvom o radu trezora i Pravilnikom u unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Bora.
Po izvršenom plaćanju, istog ili narednog dana original dokumentacija o izvršenoj transakciji dostavlja se budžetskim izvršiocima u računovodstvu trezora radi knjiženja i čuvanja.
Lice na radnom mestu: Poslovi trezora na budžetskom računovodstvu i izveštavanju, knjiži promene i proverava tačnost ekonomskih klasifikacija i tačnost upisanih iznosa i računskih operacija.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Bor".