ODLUKA
O IZMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA "AERODROM ROSULJE" SA PO KRUŠEVAC

("Sl. glasnik RS", br. 27/2020)

1. Uvodne odredbe

Član 1

Javno preduzeće za obavljanje aerodromskih usluga "Aerodrom Rosulje" osnovano je 28. februara 1995. godine odlukom Skupštine opštine Kruševac ("Službeni list opštine Kruševac", broj 3/95).

Javno preduzeće za obavljanje aerodromskih usluga "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac, u skladu sa izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za aerodromske usluge "Aerodrom Rosulje" ("Službeni list opštine Kruševac", broj 6/06 i "Službeni list grada Kruševca", br. 1/09, 6/11, 4/13 i 5/13), nastavilo je sa radom kao Javno preduzeće "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac (u daljem tekstu: Javno preduzeće).

Osnivanje Javnog preduzeća upisano je u registar Privrednog suda u Kraljevu, broj reg. ul.: 1-20379-00 od 16. juna 1995. godine, a Rešenjem Agencije za privredne registre BD broj 34156/2005 od 3. septembra 2005. godine, registrovano je prevođenje Javnog preduzeća u Registar privrednih subjekata, matični broj: 17028138.

Ugovorom o prenosu osnivačkih prava u Javnom preduzeću "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac, koji je zaključen 10. januara 2020. godine između grada Kruševca i Republike Srbije, udeo i sva osnivačka prava u Javnom preduzeću preneta su sa grada Kruševca na Republiku Srbiju.

Član 2

Odlukom o usklađivanju osnivačkog akta Javnog preduzeća "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac ("Službeni list grada Kruševca", broj 5/13), izvršeno je usklađivanje poslovanja Javnog preduzeća sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 - autentično tumačenje i 44/14 - dr. zakon).

Odlukom o usklađivanju poslovanja Javnog preduzeća "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni list grada Kruševca", broj 9/16), izvršeno je usklađivanje poslovanja Javnog preduzeća "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 15/16 i 88/19).

Skupština grada Kruševca je donela Odluku I broj 023-68/2019 od 20. septembra 2019. godine o prenosu udela i osnivačkih prava nad Javnim preduzećem "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac na Republiku Srbiju.

Zaključkom Vlade 05 broj 023-11660/2019 od 28. novembra 2019. godine usvojen je tekst Nacrta ugovora o prenosu osnivačkih prava u Javnom preduzeću "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac, između grada Kruševca i Republike Srbije.

Ugovorom o prenosu osnivačkih prava u Javnom preduzeću "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac, koji je zaključen 10. januara 2020. godine između grada Kruševca i Republike Srbije, udeo i sva osnivačka prava u Javnom preduzeću preneta su sa grada Kruševca na Republiku Srbiju.

Rešenjem Agencije za privredne registre BD broj 9795/2020 od 10. februara 2020. godine, u Registru privrednih subjekata registrovana je promena podataka kod Javnog preduzeća koji se odnose na osnivača Javnog preduzeća.

Član 3

Osnivač Javnog preduzeća je Republika Srbija, a prava osnivača vrši Vlada, Beograd, Nemanjina 11, matični broj 07020171 (u daljem tekstu: Osnivač).

Član 4

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Aerodrom Rosulje" Kruševac sa po.

Sedište Javnog preduzeća je u Kruševcu, Trg kosovskih junaka 6.

Član 5

Javno preduzeće ima svojstvo pravnog lica i prava, obaveze i odgovornosti utvrđene zakonom i ovom odlukom.

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Javno preduzeće može imati pečat i štambilj, čiji se izgled i sadržina utvrđuju statutom Javnog preduzeća (u daljem tekstu: Statut).

2. Delatnosti Javnog preduzeća

Član 6

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- Šifra delatnosti: 52.23,

- Naziv delatnosti: Uslužne delatnosti u vazdušnom saobraćaju.

Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja i druge delatnosti, i to:

5110 - Vazdušni prevoz putnika

5224 - Manipulacija teretom

5210 - Skladištenje

7911 - Delatnost putničkih agencija

5229 - Ostale prateće delatnosti u saobraćaju

4931 - Gradski i prigradski kopneni prevoz putnika

4932 - Taksi prevoz

4939 - Ostali prevoz putnika u kopnenom saobraćaju

4941 - Drumski prevoz tereta

4614 - Posredovanje u prodaji mašina, industrijske opreme, brodova i aviona

4617 - Posredovanje u prodaji hrane, pića i duvana

4652 - Trgovina na veliko elektronskim i telekomunikacionim delovima i opremom

4711 - Trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama, pretežno hranom, pićima i duvanom

4719 - Ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama

4725 - Trgovina na malo pićima u specijalizovanim prodavnicama

4726 - Trgovina na malo proizvodima od duvana u specijalizovanim prodavnicama

4775 - Trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama

5510 - Hoteli i sličan smeštaj

5590 - Ostali smeštaj

5610 - Delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata

5630 - Usluge pripremanja i posluživanja pića

5629 - Ostale usluge pripremanja i posluživanja hrane

5621 - Ketering

7735 - Iznajmljivanje i lizing opreme za vazdušni transport

8230 - Organizovanje sastanaka i sajmova

7311 - Delatnost reklamnih agencija

7010 - Upravljanje ekonomskim subjektom.

Javno preduzeće obavlja delatnost upravljanja aerodromom, kao delatnost od opšteg interesa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravljanje aerodromima.

Javno preduzeće može obavljati poslove spoljnotrgovinskog prometa u okviru registrovane delatnosti, u skladu sa zakonom.

3. Prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema Osnivaču

Član 7

Osnivač daje saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:

1) Statut;

2) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

3) tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.), osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;

4) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

5) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;

6) akt o proceni vrednosti kapitala, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;

7) dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja;

8) godišnji program poslovanja;

9) odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala;

11) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Akt na koji Osnivač daje saglasnost smatra se usvojenim kad Osnivač na njega da saglasnost.

Osnivač daje prethodnu saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:

1) o ulaganju kapitala;

2) o statusnim promenama;

3) o osnivanju drugih pravnih subjekata.

O promeni pravne forme odlučuje Osnivač.

Član 8

Javno preduzeće donosi dugoročne i srednjoročne planove poslovne strategije i razvoja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, programskim i planskim aktima Osnivača, uz saglasnost Osnivača.

Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Osnivaču radi davanja saglasnosti, u rokovima propisanim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Sadržina godišnjeg programa poslovanja, mogućnost izmene i dopune, kao i posledice njegovog nedonošenja propisani su zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 9

Javno preduzeće dužno je da ministarstvu nadležnom za poslove privrede dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, na obrascu izveštaja koji propiše ministar nadležan za poslove privrede, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 10

Ukoliko Javno preduzeće koristi ili će koristiti sredstva iz budžeta (subvencije, garancije ili druga sredstva) dužno je da za ta sredstva predloži poseban program.

Poseban program sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava, a smatra se donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.

Član 11

Javno preduzeće mora imati izvršenu reviziju finansijskih izveštaja od strane ovlašćenog revizora.

Finansijski izveštaj sa izveštajem ovlašćenog revizora Javno preduzeće dostavlja Osnivaču, radi informisanja.

Član 12

Javno preduzeće dužno je da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna i isplate zarada.

Član 13

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Osnivač preduzima mere kojima se obezbeđuje nesmetano obavljanje delatnosti od opšteg interesa Javnog preduzeća, osim ako je osnivačkim aktom i zakonom kojim se određuje delatnost od opšteg interesa drugačije određeno, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Javnog preduzeća;

3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

4) druge mere određene zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti, Osnivač može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju.

Član 14

U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, ovom odlukom, Statutom i drugim opštim aktima Javnog preduzeća.

U slučaju štrajka, Javno preduzeće je dužno da obezbedi uslove za obavljanje minimuma procesa rada, u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk i aktom Osnivača o određivanju minimuma procesa rada u Javnom preduzeću.

Ako se u Javnom preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, u njemu se sprovode mere koje su određene zakonom.

Član 15

U slučaju da u Javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, ministarstvo nadležno za oblast kojoj pripada delatnost javnog preduzeća, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.

4. Uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti i način pokrića gubitka i snošenje rizika

Član 16

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima.

Odluku o raspodeli ostvarene dobiti Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača i njome se određuje deo sredstava koji se uplaćuje u budžet Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Odluku o načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.

5. Komisija za reviziju

Član 17

Javno preduzeće ima Komisiju za reviziju, koju imenuje i razrešava Nadzorni odbor.

Komisija za reviziju ima tri člana, a Direktor i izvršni direktori ne mogu da budu njeni članovi.

Nezavisan član Nadzornog odbora je predsednik Komisije za reviziju.

Najmanje jedan član Komisije za reviziju mora biti lice koje je ovlašćeni revizor u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija ili koje ima odgovarajuća znanja i radno iskustvo u oblasti finansija i računovodstva.

Član Komisije za reviziju ne može biti lice koje je:

1) bilo angažovano u vršenju revizije finansijskih izveštaja Javnog preduzeća u poslednjih pet godina;

2) član političke stranke.

Komisija za reviziju obavlja poslove u skladu sa zakonom i Statutom, kao i druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.

Način rada Komisije za reviziju bliže se uređuje odlukom Nadzornog odbora.

Komisija za reviziju sastavlja i Nadzornom odboru podnosi izveštaje o pitanjima iz stava 6. ovog člana najmanje jedanput godišnje, osim ako Nadzorni odbor ne odluči da se svi ili pojedini izveštaji sastavljaju i podnose u kraćim vremenskim intervalima.

6. Uslovi i način zaduženja Javnog preduzeća

Član 18

Javno preduzeće može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.

7. Zastupanje Javnog preduzeća

Član 19

Javno preduzeće zastupa Direktor, bez ograničenja.

Direktor Javnog preduzeća može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.

Direktor može, uz saglasnost Nadzornog odbora, dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.

8. Iznos osnovnog kapitala, opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga i udeo osnivača

Član 20

Ukupan registrovani osnovni kapital Javnog preduzeća iznosi: 71.000,00 dinara, od čega novčani u iznosu 71.000,00 dinara i uplaćen je u celosti.

Udeo Osnivača u osnovnom kapitalu iz stava 1. ovog člana, izražen u procentima iznosi 100%.

9. Imovina Javnog preduzeća i raspolaganje imovinom Javnog preduzeća

Član 21

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Imovinska prava iz stava 1. ovog člana uređuju se u skladu sa zakonom.

Javno preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

10. Organi Javnog preduzeća i njihove nadležnosti

Član 22

Organi Javnog preduzeća su: Nadzorni odbor i Direktor.

a) Nadzorni odbor

Član 23

Nadzorni odbor Javnog preduzeća ima pet članova, od kojih je jedan predsednik, jedan član Nadzornog odbora je iz reda zaposlenih, a jedan član mora biti nezavisan član Nadzornog odbora.

Predsednika i članove Nadzornog odbora Javnog preduzeća imenuje Osnivač, pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, na period od četiri godine.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa aktom koji utvrđuje Osnivač.

Član 24

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora je četiri godine.

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojim je prestao mandat dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Član 25

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije iz tačke 1) ovog stava;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) nadzire rad Direktora;

7) donosi Statut;

8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

10) donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala;

11) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

12) zaključuje ugovore o radu sa Direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13) imenuje i razrešava članove Komisije za reviziju;

14) predlaže Osnivaču donošenje odluke o promeni pravne forme Javnog preduzeća;

15) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 7), 9), 10) i 11) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.

Odluke iz stava 1. tačka 8) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.

Član 26

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.

Način rada i odlučivanja Nadzornog odbora bliže se uređuju Statutom i poslovnikom o radu Nadzornog odbora.

Član 27

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

b) Direktor

Član 28

Direktora imenuje Osnivač na period od četiri godine, nakon sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs za imenovanje Direktora sprovodi se u postupku propisanom zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 29

Za Direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Direktor zasniva radni odnos na određeno vreme.

Direktor je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Član 30

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje rad i rukovodi procesom rada Javnog preduzeća;

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje Javnog preduzeća;

8) izvršava odluke Nadzornog odbora;

9) bira izvršne direktore i zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

10) bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće;

11) donosi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova;

12) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

13) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz delokruga Direktora;

14) vrši druge poslove određene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, ovom odlukom i Statutom.

Na izbor predstavnika Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala iz stava 1. tačka 10) ovog člana koje obavlja delatnost od opšteg interesa, čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće, saglasnost daje Osnivač.

Član 31

Mandat Direktora prestaje istekom vremena na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Postupak za imenovanje Direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Direktor podnosi ostavku Osnivaču, u pisanoj formi.

Direktor se razrešava, odnosno može biti razrešen iz razloga propisanih zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 32

Predlog za razrešenje Direktora podnosi ministarstvo nadležno za poslove privrede.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor, preko ministarstva nadležnog za poslove privrede.

Predlog za razrešenje Direktora mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se razrešenje predlaže i dostavlja se Direktoru, koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Na postupak u kome se odlučuje da li će Direktor biti razrešen ili ne, primenjuje se zakon kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 33

Direktor može biti suspendovan na način i pod uslovima propisanim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Član 34

Javno preduzeće može imati vršioca dužnosti direktora koga imenuje Osnivač u slučajevima, pod uslovima i na period koji su propisani zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima Direktor Javnog preduzeća.

Izvršni direktor

Član 35

Za izvršnog direktora može biti izabrano lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.

Član 36

Direktor i izvršni direktori imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.

Akt o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog Direktora.

Član 37

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio Direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara Direktoru.

11. Zaštita životne sredine

Član 38

Javno preduzeće dužno je da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.

12. Javnost u radu Javnog preduzeća

Član 39

Javno preduzeće dužno je da na svojoj internet stranici objavi usvojeni godišnji program poslovanja kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu, tromesečne izveštaje o njegovoj realizaciji; revidirane finansijske godišnje izveštaje sa mišljenjem ovlašćenog revizora na te izveštaje, radne biografije članova Nadzornog odbora, Direktora i izvršnih direktora; organizacionu strukturu, kao i druge informacije koje su od naročitog značaja za javnost, a naročito informacije koje su aktom Vlade određene kao informacije od naročitog značaja za javnost.

13. Opšti akti Javnog preduzeća

Član 40

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut, odluke, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Ostali opšti akti Javnog preduzeća ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Statuta.

Član 41

Statutom se podrobnije uređuju: poslovno ime i sedište Javnog preduzeća; obavljanje delatnosti, odnosno poslovi Javnog preduzeća koje nisu predviđene ovom odlukom; zastupanje Javnog preduzeća; organi Javnog preduzeća i njihove nadležnosti; način na koji se u nadzorni odbor imenuje predstavnik zaposlenih u Javnom preduzeću; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka Javnog preduzeća; rezerve; opšti akti Javnog preduzeća, nadležnost za njihovo donošenje i način njihovog stupanja na snagu i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Javnom preduzeću.

14. Prelazne i završne odredbe

Član 42

Predsednik i članovi Nadzornog odbora Javnog preduzeća "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac, imenovani Rešenjem o imenovanju predsednika i članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac ("Službeni list grada Kruševca", broj 9/16), nastavljaju da obavljaju poslove Nadzornog odbora utvrđene ovom odlukom do imenovanja novog Nadzornog odbora, od strane Osnivača, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Direktor Javnog preduzeća "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac, imenovan Rešenjem o imenovanju direktora Javnog preduzeća "Aerodrom Rosulje" sa po Kruševac ("Službeni list grada Kruševca", broj 4/19), nastavlja da obavlja poslove direktora utvrđene ovom odlukom.

Član 43

Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom odlukom, Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 15/16 i 88/19) i Zakonom o upravljanju aerodromima ("Službeni glasnik RS", br. 104/16 i 31/19).

Javno preduzeće usaglasiće Statut i druga opšta akta sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 44

Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".