PRAVILNIKO NAČINU I POSTUPKU VRŠENJA KONTROLE KOMUNALNE MILICIJE("Sl. glasnik RS", br. 27/2020) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuju način i postupak vršenja kontrole upotrebe sredstava prinude od strane komunalnih milicionara i način i postupak kontrole rešavanjem pritužbi lica koja smatraju da su im nezakonitom ili nepravilnom primenom ovlašćenja komunalnih milicionara povređena prava.
Pod sredstvima prinude iz člana 1. ovog pravilnika podrazumevaju se fizička snaga, sredstva za vezivanje, raspršivač sa nadražujućim dejstvom i službena palica.
Pod ovlašćenjima komunalnih milicionara iz člana 1. ovog pravilnika podrazumevaju se:
1) upozorenje, usmeno naređenje, provera identiteta, dovođenje, zaustavljanje i pregled lica i predmeta, privremeno oduzimanje predmeta, audio i video snimanje, upotreba sredstava prinude i prikupljanje obaveštenja, u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji (u daljem tekstu: Zakon);
2) izdavanje prekršajnog naloga, podnošenje prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i obaveštavanje drugog nadležnog organa da preduzme mere iz svoje nadležnosti, u skladu sa zakonom, propisom ili opštim aktom jedinice lokalne samouprave.
II KONTROLA UPOTREBE SREDSTAVA PRINUDE
O svakoj upotrebi sredstava prinude komunalni milicionar odmah, a najkasnije 24 časa od upotrebe sredstava prinude, podnosi pisani izveštaj načelniku komunalne milicije ili licu koje načelnik ovlasti da ocenjuje opravdanost i pravilnost upotrebe sredstava prinude (u daljem tekstu: ovlašćeno lice).
Izveštaj iz člana 3. ovog pravilnika, sadrži podatke o upotrebljenom sredstvu prinude, vremenu i mestu upotrebe, licu prema kome je upotrebljeno, posledici, razlozima i osnovu upotrebe i drugim činjenicama i okolnostima od značaja za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude, a podnosi se na Obrascu broj 1, koji se prilaže uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Ako je upotrebio dva, tri ili sva četiri sredstva prinude, komunalni milicionar podnosi izveštaj o upotrebi težeg (sredstva za vezivanje, raspršivač sa nadražujućim dejstvom), odnosno najtežeg sredstva prinude (službena palica), u kojem opisuje i upotrebu lakših sredstava prinude.
Ako je sredstva prinude u datoj situaciji upotrebio prema više lica, komunalni milicionar podnosi jedan izveštaj u kome navodi podatke o svim licima, sa opisom načina upotrebe sredstava prinude prema svakom licu ponaosob.
Ako su sredstva prinude u datoj situaciji upotrebila dva ili više komunalnih milicionara, svaki od njih posebno podnosi izveštaj.
Ako su sredstva prinude upotrebljena po naređenju, u izveštaju se navodi po čijem naređenju je postupano, a pored komunalnih milicionara koji postupaju po naređenju, izveštaj podnosi i pripadnik komunalne milicije koji je naređenje izdao.
Primerak izveštaja iz člana 3. ovog pravilnika, komunalni milicionar istovremeno dostavlja neposredno pretpostavljenom rukovodiocu, koji najkasnije u roku od pet dana od upotrebe sredstava prinude, dostavlja ovlašćenom licu, svoje mišljenje o opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude i predlog ocene opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude.
Radi pripreme mišljenja i predloga iz stava 1. ovog člana, šef organizacione jedinice, odnosno neposredno pretpostavljeni, pored razmatranja izveštaja o upotrebi sredstava prinude i razgovora sa komunalnim milicionarom koji je sredstva prinude upotrebio, može da preduzme i druge mere i radnje u skladu sa ovlašćenjima koja ima u cilju utvrđivanja činjeničnog stanja o uslovima i načinu upotrebe sredstava prinude.
Mišljenje i predlog iz st. 1. i 2. ovog člana, dostavljaju se ovlašćenom licu na Obrascu broj 2, koji se prilaže uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
2. Ocena opravdanosti i pravilnosti
Po prijemu izveštaja o upotrebi sredstava prinude, ovlašćeno lice, sprovodi postupak za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude, u kojem:
1) razmatra izveštaj o upotrebi sredstava prinude iz člana 3. ovog pravilnika;
2) po prijemu, razmatra mišljenje i predlog iz člana 9. ovog pravilnika;
3) prikuplja obaveštenja od lica koja mogu da se izjasne na okolnosti upotrebe sredstava prinude i od lica prema kome su upotrebljena sredstva prinude, o čemu sačinjava službenu belešku;
4) po potrebi, na osnovu člana 8. stav 2. Zakona, pribavlja od ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove podatke o licu protiv koga je upotrebljeno sredstvo prinude, kao i o licima koja su se izjasnila na okolnosti upotrebe sredstava prinude;
5) pribavlja od nadležnih organa podatke iz evidencija koje ti organi vode, pod uslovima određenim zakonom i drugim propisom, ukoliko ti podaci mogu doprineti razjašnjenju činjenica i okolnosti od značaja za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude;
6) pribavlja mišljenje - nalaz lekara o vrsti i stepenu povreda, visini materijalne štete i drugim posledicama koje su nastupile upotrebom sredstava prinude;
7) preduzima druge mere i radnje u cilju utvrđivanja činjeničnog stanja o uslovima i načinu upotrebe sredstava prinude.
Načelnik o merama koje su preduzete, u skladu sa zakonom, radi utvrđivanja disciplinske, prekršajne, odnosno krivične odgovornosti komunalnog milicionara odmah obaveštava načelnika jedinstvenog organa opštinske, odnosno gradske uprave, odnosno uprave obrazovane za pojedinu oblast u čijem je sastavu komunalna milicija.
Na osnovu činjeničnog stanja utvrđenog u sprovedenom postupku iz člana 10. stav 1. ovog pravilnika, ovlašćeno lice daje ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude.
U slučajevima kad daje ocenu da sredstva prinude nisu opravdano i pravilno upotrebljena, ovlašćeno lice navodi i mere koje su u skladu sa zakonom preduzete radi utvrđivanja disciplinske, prekršajne, odnosno krivične odgovornosti komunalnog milicionara.
Ocena opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude daje se na Obrascu broj 3, koji se prilaže uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Ocena o opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude iz člana 11. ovog pravilnika, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja izveštaja o upotrebi sredstava prinude, dostavlja se načelniku jedinstvenog organa opštinske, odnosno gradske uprave, odnosno uprave obrazovane za pojedinu oblast u čijem je sastavu komunalna milicija.
Kad iz utvrđenog činjeničnog stanja, na kojem se zasniva ocena, proizlazi sumnja da je komunalni milicionar upotrebom sredstava prinude učinio krivično delo za koje se goni po službenoj dužnosti, odnosno da su protiv njega na osnovu zakona preduzete mere radi utvrđivanja krivične odgovornosti, ocena o opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude, dostavlja se i Komisiji za rešavanje pritužbi, radi horizontalne koordinacije kontrole komunalne milicije.
III KONTROLA REŠAVANJEM PRITUŽBI
1. Podnošenje i prijem pritužbe
Pritužbu može podneti svako lice kojem su zbog nezakonite ili nepravilne primene ovlašćenja komunalnog milicionara povređena prava, u roku od 30 dana od dana kada je do povrede došlo.
Pritužbe se podnose načelniku ili licu koje načelnik ovlasti da rešava pritužbe (u daljem tekstu: lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi).
Pritužbe podnete u skladu sa članom 32. st. 1. i 2. Zakona, rešavaju se primenom odredaba ovog pravilnika, a ostale pritužbe rešavaju se u skladu sa propisima kojima se uređuje postupanje sa pritužbama, drugim predstavkama i podnescima u organima jedinice lokalne samouprave.
Nezavisno od ishoda rešavanja pritužbe, pritužilac ima na raspolaganju sva pravna i druga sredstva za zaštitu svojih prava i sloboda, u skladu sa zakonom.
Pritužilac može pritužbu da podnese pisanim, usmenim ili elektronskim putem.
Pritužba mora da bude razumljiva i da sadrži: ime i prezime pritužioca, mesto, vreme i opis radnje ili propusta zbog kojeg pritužilac smatra da su mu povređena prava ili slobode i potpis pritužioca.
Usmena pritužba podnosi se licu ovlašćenom za rešavanje pritužbi na zapisnik, koji potpisuju pritužilac i to lice, a kopija zapisnika uručuje se pritužiocu.
Ako je pisana pritužba podneta neposredno ili usmeno na zapisnik, pritužiocu se izdaje potvrda o primljenoj pritužbi.
Potpisnikom pritužbe primljene elektronskim putem smatra se lice koje je navedeno kao potpisnik.
Danom prijema pritužbe poslate poštom ili elektronskim putem smatra se dan predaje pošti ili dan otpreme elektronskog podneska.
Lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi dužno je da pritužioca upozna sa postupkom rešavanja pritužbe.
Ako je pritužba nepotpuna ili nerazumljiva, lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi dostavlja u pisanom obliku zahtev pritužiocu da otkloni nedostatke pritužbe u roku od tri dana.
Ako pritužilac ne postupi po zahtevu, pritužba se odbacuje, o čemu se pritužilac pismeno obaveštava.
Lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi, bez odlaganja, obaveštava predsednika opštine, odnosno gradonačelnika ili lice koje on ovlasti za prijem ovih obaveštenja, ako se u pritužbi navodi da je u postupanju komunalne milicije:
1) došlo do telesnih povreda, naročito ako su u pitanju teške telesne povrede ili smrt lica;
2) prema više od tri lica u istom slučaju upotrebljeno sredstvo prinude;
3) izvršena radnja koja može biti predmet šireg razmatranja u sredstvima javnog obaveštavanja.
Na zahtev predsednika opštine, odnosno gradonačelnika, ili lica koje on ovlasti za prijem ovih obaveštenja, lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi dužno je bez odlaganja da pruži traženo obaveštenje i o drugim primljenim pritužbama kod kojih nisu ispunjeni uslovi iz stava 1. ovog člana.
Provera pritužbe obuhvata sve radnje i postupke kojima se proveravaju relevantne činjenice i okolnosti u vezi sa navodima iz pritužbe, a naročito dejstva i posledice radnji i postupanja komunalnog milicionara.
Proveru pritužbe vrši lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi.
Lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi, obustavlja postupak kad utvrdi da je:
1) pritužilac odustao od pritužbe i o tome dao pismenu izjavu ili usmenu izjavu na zapisnik;
2) o pritužbi već bilo odlučeno u postupku rešavanja pritužbe;
3) o suštini zahteva koji je predmet pritužbe već pravnosnažno odlučeno pred drugim organom;
4) pritužba podneta po isteku roka;
5) pritužbu podnelo neovlašćeno lice.
O obustavljanju postupka pismeno se obaveštavaju pritužilac, prituženik i rukovodilac organizacione jedinice u kojoj je raspoređen prituženik.
3. Postupanje u rešavanju pritužbi
Podnetu pritužbu rešava lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi.
U postupku rešavanja pritužbe podnosilac pritužbe (u daljem tekstu: pritužilac) i komunalni milicionar protiv koga je pritužba podneta (u daljem tekstu: prituženik) mogu imati pravnu pomoć o svom trošku.
O svim aktivnostima u postupku rešavanja pritužbi, lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi sačinjava zapisnik o razmatranju pritužbe.
Lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi, dostavlja prituženiku pisani poziv na razgovor radi izjašnjenja o pritužbi, uz koji se prilaže kopija pritužbe.
Prituženiku se ostavlja rok od najmanje tri dana od dana uručenja poziva do obavljanja razgovora s njim.
Ovaj rok se izuzetno, uz saglasnost prituženika, može skratiti.
U pozivu se prituženik obaveštava da na poziv nije dužan da se odazove.
O razgovoru sa prituženikom sačinjava se zapisnik koji potpisuje i prituženik.
Lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi, dostavlja pritužiocu pisani poziv na razgovor radi utvrđivanja navoda iz pritužbe.
U pozivu se pritužilac obaveštava da na poziv nije dužan da se odazove.
O razgovoru sa pritužiocem sačinjava se zapisnik koji potpisuje i pritužilac.
Pritužilac i prituženik mogu u postupku provere pritužbe da predlažu isprave i druge dokaze.
Isprave i dokaze kojima raspolaže komunalna milicija, pribavlja lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi, na zahtev pritužioca i prituženika, i dužno je da im omogući uvid u njih.
Rukovodioci organizacionih jedinica u opštinskoj, odnosno gradskoj upravi dužni su da licu ovlašćenom za rešavanje pritužbi dostave sve potrebne podatke i dokumenta kojima raspolaže opštinska, odnosno gradska uprava i da omoguće pregledanje, kopiranje i prepisivanje tih podataka, odnosno dokumenata.
Dokumente koji se odnose na primenu ovlašćenja iz stava 1. ovog člana i imaju oznaku poverljivosti, lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi može da pregleda i da iz njih prepisuje podatke samo u prisustvu odgovornog lica, odnosno drugog lica koje odgovorno lice ovlasti.
Lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi ima pravo da:
1) u komunalnoj miliciji pregleda predmet pritužbe koji čini celina svih dokumenata i priloga koji se odnose na pritužbu (u daljem tekstu: pritužbeni predmet);
2) obavi razgovor sa pritužiocem i prituženikom, komunalnim milicionarima i drugim licima koja su bila učesnici događaja ili su na licu mesta mogla steći saznanja o tome, kao i da ih po potrebi suoči;
3) dobije informacije i mišljenja nadležnih organa i lica o pitanjima koja se odnose na pritužbeni predmet;
4) zahteva preslušavanje ili pregledanje audio i video snimaka i prepis dokumenata u vezi sa postupkom rešavanja pritužbe;
5) po potrebi izvede druge dokaze radi razjašnjavanja pritužbe.
U zapisnik o razmatranju pritužbe lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi unosi svoj stav i eventualne mere koje je preduzelo.
U zapisniku nije potrebno navoditi da li je pritužba pritužioca osnovana ili nije.
Navode se dokazi koji su izvedeni kao i izjave pritužioca i prituženika, ukoliko su obavljeni razgovori sa njima.
Zapisnik potpisuje lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi i, ako je prisutan, pritužilac.
Potpisivanjem zapisnika postupak rešavanja pritužbe je okončan.
Pritužbeni predmet čuva se u arhivi koju koristi komunalna milicija.
Postupak iz čl. 18. do 25. ovog pravilnika, okončava se donošenjem rešenja, o čemu se obaveštava pritužilac, u roku od 15 dana od dana prijema pritužbe.
Ovo rešenje je konačno.
U slučajevima kada iz pritužbe ili na osnovu provere pritužbe kod lica ovlašćenog za rešavanje pritužbi proizlazi sumnja da je komunalni milicionar učinio krivično delo za koje se goni po službenoj dužnosti, lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi ustupa pritužbu sa svim prikupljenim dokumentima Komisiji, prvog narednog radnog dana od dana utvrđivanja postojanja sumnje, koja vodi dalji postupak rešavanja pritužbi.
Komisiju za rešavanje pritužbi čine načelnik komunalne milicije, predstavnik policije, kao i tri odbornika koja se imenuju na predlog skupštine jedinice lokalne samouprave, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: Komisija).
Predsednika Komisije biraju članovi Komisije među sobom, većinom glasova svih članova Komisije.
Pritužbeni predmet se na rešavanje dostavlja predsedniku Komisije, koji je dužan da objektivno razmotri nalaze iz postupka koji je sprovelo ovlašćeno lice.
U slučaju da je po njegovoj oceni ovaj postupak sproveden u skladu sa zakonom i da su razjašnjena sva pitanja i dileme, predsednik Komisije poziva lice ovlašćeno za rešavanje pritužbi da bude izvestilac na sednici Komisije.
U slučaju da predsednik Komisije oceni da je za razjašnjenje pojedinih činjenica i dokaza potrebno prikupiti dodatne dokaze ili preduzeti dodatne aktivnosti na razjašnjavanju činjeničnog stanja, odnosno da je potrebno ponoviti pojedine radnje ili ceo postupak proveravanja pritužbe, Komisija će primeniti druga ovlašćenja iz člana 32. stav 6. Zakona.
U ovom slučaju predsednik Komisije može odrediti člana Komisije da izvrši proveru pritužbe, pripremi izveštaj za razmatranje pritužbe i bude izvestilac na sednici Komisije.
Sednice Komisije zakazuje i Komisijom rukovodi predsednik Komisije.
Sednica Komisije se zakazuje pisanim pozivom koji se članovima Komisije uručuje najkasnije pet dana pre održavanja sednice.
U pozivu koji se dostavlja članovima Komisije, navodi se datum, mesto i vreme održavanja sednice i pritužbeni predmet koji će biti razmatran na sednici.
Sednice Komisije su javne.
Komisija može da isključi javnost iz razloga zaštite poverljivih i ličnih podataka.
Svi učesnici u radu Komisije dužni su da, pri korišćenju i pristupu podacima koji se odnose na pritužbu, primenjuju propise o zaštiti poverljivih podataka i propise o zaštiti podataka o ličnosti.
Administrativno-tehničke i druge stručne poslove za Komisiju obavlja komunalna milicija.
Na sednicu Komisije se pozivaju i pritužilac i prituženik.
U pozivu se obaveštavaju da nisu dužni da se odazovu pozivu i da će Komisija o podnetoj pritužbi odlučivati i u slučaju njihovog neodazivanja, kao i da troškove učestvovanja na sednici snose sami.
Poziv se uručuje najkasnije pet dana pre održavanja sednice Komisije.
Radi pojašnjenja pojedinih stručnih pitanja mogu se na sednicu Komisije pozvati stručnjaci za pojedine oblasti, odnosno pitanja.
Ako su pozvani stručnjaci zaposleni u opštinskoj, odnosno gradskoj upravi, rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica dužni su da im omoguće učešće na sednici Komisije.
Na sednici Komisije obavezno učestvuju izvestilac i zapisničar.
Predsednik Komisije rukovodi radom Komisije i stara se o tome da se pritužba objektivno razmotri i preispita.
Izvestilac izveštava Komisiju o sadržaju pritužbe i rezultatima proveravanja pritužbe.
Svoje mišljenje o sadržini pritužbe mogu dati i pritužilac i prituženik ako učestvuju na sednici Komisije.
Svi članovi Komisije mogu se izjasniti o razlozima pritužbe i njihovoj osnovanosti i postavljati pitanja izvestiocu, drugim pozvanim stručnjacima, pritužiocu i prituženiku, vršiti uvid u pritužbeni predmet i predlagati izvođenje dodatnih dokaza radi utvrđivanja činjeničnog stanja.
Predsednik Komisije stavlja na glasanje predlog pojedinog člana Komisije da se privremeno prekine razmatranje pritužbe.
Kad je predlog za privremeni prekid razmatranja pritužbe usvojen većinom glasova svih članova Komisije, predsednik Komisije određuje izvestiocu rok za izvođenje dodatnih dokaza za utvrđivanje određenih okolnosti i činjenica koji, po pravilu, nije duži od pet dana.
Predsednik Komisije može i da odredi drugog izvestioca koji će izvesti dodatne dokaze.
U slučaju privremenog prekida razmatranja pritužbe iz stava 6. ovog člana, predsednik Komisije određuje novi datum i čas za nastavak sednice Komisije i o tome obaveštava prisutne, uz napomenu da će blagovremeno dobiti i pisani poziv.
Pozvana lica koja na sednici Komisije nisu prisustvovala pozivaju se i na nastavak sednice Komisije.
O sednici Komisije vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži:
1) datum, vreme početka i kraja sednice;
2) sastav Komisije i prisutnost pozvanih lica;
3) upozorenje na dužnost poštovanja propisa o zaštiti ličnih podataka i o zaštiti poverljivih podataka;
4) navode o razmatranju pritužbe;
5) navode o izvedenim dokazima;
6) sadržaj postavljenih pitanja i datih odgovora, značajnih za odluku o pritužbi;
7) mišljenja, predloge i pitanja članova Komisije;
8) eventualnu odluku o prekidu rasprave o pritužbi i određivanju dodatnih radnji i datum i čas nastavka sednice Komisije;
9) odluku o osnovanosti pritužbe sa kratkim navođenjem bitnih okolnosti koje su uvažene pri odlučivanju;
10) eventualnu konstataciju da se prilaže akt iz člana 23. ovog pravilnika koji postaje sastavni deo zapisnika.
Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije, pritužilac, prituženik i zapisničar.
Na osnovu sprovedenog postupka pred Komisijom i utvrđenih činjenica, okolnosti i dokaza izvedenih u postupku rešavanja pritužbe, Komisija glasanjem odlučuje o osnovanosti pritužbe.
Odluka se smatra donetom kada za nju glasa najmanje tri člana Komisije.
Član Komisije koji za odluku nije glasao ima pravo da svoj stav obrazloži u pisanom obliku, a njegov akt prilaže se uz zapisnik iz člana 34. ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.
Predsednik Komisije po završenom glasanju obaveštava prisutne o donetoj odluci i upoznaje ih sa bitnim okolnostima koje su uvažene pri odlučivanju.
Odluka Komisije je konačna, a pritužilac ima pravo da pokrene upravni spor.
Predsednik Komisije, u skladu sa odlukom Komisije, priprema i potpisuje rešenje, u kome odluka Komisije mora biti posebno obrazložena.
Rešenje se dostavlja pritužiocu u roku od 30 dana od dana isteka roka za vođenje postupka kod ovlašćenog lica i mora da sadrži jasne stavove u odnosu na sve relevantne i razumne tvrdnje, odnosno navode iz podnete pritužbe uz pouku o pravnom sredstvu.
Rešenje Komisije je konačno.
Primerak rešenja, izveštaj o nalazu izvestioca i zapisnik sa sednice Komisije dostavlja se komunalnoj miliciji, koja kopiju rešenja za pritužioca uručuje i prituženiku.
Članovima Komisije pripada naknada za rad na sednici Komisije u visini iznosa dnevnice za službeno putovanje koja važi za zaposlene u organima jedinice lokalne samouprave.
Članovima Komisije, na njihov zahtev, pripada za dolazak na sednicu Komisije naknada za prevoz, odnosno naknada za prevoz sopstvenim automobilom koja važi za zaposlene u organima jedinice lokalne samouprave.
Svim ostalim učesnicima (zaposleni, stručnjaci, pravni zastupnici i dr.) postupka rešavanja pritužbe ne pripada pravo za naknadu ili povraćaj bilo kakvih troškova, na šta se upozoravaju u pozivu ili u prvom razgovoru.
Izuzetno, predsednik Komisije u pojedinačnom slučaju može da predloži drugačije rešenje, uz pisano obrazloženje svog predloga koji dostavlja načelniku.
Sredstva za sprovođenje odredaba ovog člana obezbeđuju se u okviru sredstava za rad komunalne milicije.
Sve primljene pritužbe komunalna milicija dužna je da evidentira u skladu sa Pravilnikom o sadržini evidencija koje vodi komunalna milicija, načinu njihovog vođenja i uništavanju određenih podataka.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku vršenja kontrole komunalne policije ("Službeni glasnik RSˮ, broj 106/09).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
IZVEŠTAJ O UPOTREBI SREDSTAVA PRINUDE
Republika Srbija |
|
Obrazac 1. |
OPŠTINA/GRAD__________ |
|
|
Komunalna milicija |
|
|
________________ |
|
|
Broj_____________ |
|
|
_______20__. godine |
|
|
IZVEŠTAJ
O UPOTREBI |
______________________________ |
|
(navesti vrstu sredstva prinude) |
Dana _______20___. godine u ___ časova u opštini/gradu ________, ul. ___________________ br. ___, upotrebio sam ____________________________ (navesti vrstu sredstva prinude) prema __________________________________ (prezime, ime roditelja, ime lica), rođen-a___________godine, JMBG _______________, sa prebivalištem u _______________ u opštini _________, ul. _______________ br. ___, radi________________________________________________ (navesti razlog upotrebe sredstava prinude i vrstu preduzete službene radnje)
OPIS DOGAĐAJA
Opisati: ponašanje i radnje lica prema kome su upotrebljena sredstva prinude; način upotrebe sredstava prinude, npr. za fizičku snagu - zahvat, bacanje ili udarac, za službenu palicu - broj udaraca i po kojim delovima tela, za sredstva za vezivanje - sredstvo i način vezivanja (vezivanje ruku napred ili dr); posledice od upotrebe - opis i vrsta (laka - teška telesna povreda ili materijalna šteta, ili drugo); da li je licu prema kome je upotrebljeno sredstvo prinude bila potrebna i da li mu je obezbeđeno pružanje lekarske pomoći i kako; navesti podatke očevidaca (svedoka događaja), prezime i ime, prebivalište, ulica i broj; navesti druge podatke i dokaze od značaja za ocenu postupanja.
________________________
Ime i prezime
________________________
potpis
MIŠLJENJE I PREDLOG
Republika Srbija |
|
Obrazac 2. |
OPŠTINA/GRAD__________ |
|
|
Komunalna milicija |
|
|
________________ |
|
|
Broj_____________ |
|
|
_______20__. godine |
|
|
Na osnovu člana 9. stav 1. Pravilnika o načinu i postupku vršenja kontrole komunalne milicije ("Službeni glasnik RS", broj ____), a u vezi sa članom 30. Zakona o komunalnoj miliciji ("Službeni glasnik RS", broj 49/19), povodom Izveštaja o upotrebi ______________________________(navesti vrstu sredstva prinude), broj______ od___20___. godine, koji je podneo komunalni milicionar ___________________, ovlašćenom licu za ocenjivanje opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude, dajem sledeće
MIŠLJENJE I PREDLOG
Po razmatranju predmetnog Izveštaja i obavljenom razgovoru sa imenovanim komunalnim milicionarom, kao i drugim preduzetim merama i radnjama, i to _______________________________________________________ (ako su preduzete navode se, a ukoliko nisu - naznačava se: "druge radnje nisu preduzimane"), mišljenja sam da sredstva prinude _____________ (jesu - nisu) upotrebljena opravdano i pravilno, odnosno da je ta upotreba bila _______________________ (saglasna - nesaglasna) sa odredbama Zakona o komunalnoj miliciji.
Imajući u vidu navedeno, p r e d l a ž e m da ocena opravdanosti i pravilnosti bude da sredstva prinude ____________ (jesu - nisu) upotrebljena u skladu sa odredbama Zakona o komunalnoj miliciji.
Obrazloženje
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
M. P.
____________________
OCENA OPRAVDANOSTI I PRAVILNOSTI UPOTREBE SREDSTAVA PRINUDE
Republika Srbija |
|
Obrazac 3. |
OPŠTINA/GRAD__________ |
|
|
Komunalna milicija |
|
|
_________________ |
|
|
Broj_____________ |
|
|
_____20___. godine |
|
|
OCENA
OPRAVDANOSTI I PRAVILNOSTI UPOTREBE |
_______________________________ |
|
(navesti vrstu sredstva prinude) |
Dana ____________ 20___. godine u ____ časova u opštini ____________, ul. _________________ br. ___ komunalni milicionar _________________________ (prezime i ime) upotrebio je ___________________________ (navesti vrstu sredstva prinude) prema ___________________ (prezime, ime roditelja, ime lica), JMBG _________ sa prebivalištem u ______________________ u opštini _________________, ul. __________________, br. ____.
Na osnovu uvida u predmet i po sprovedenom postupku za ocenu opravdanosti i pravilnosti upotrebe sredstava prinude iz člana 10. Pravilnika o načinu i postupku vršenja kontrole komunalne milicije
OCENJUJEM
da sredstva prinude _________________ (jesu - nisu) opravdano i pravilno upotrebljena odnosno da je ta upotreba bila ______________________ (saglasna - nesaglasna) sa odredbama Zakona o komunalnoj miliciji.
NAPOMENA: U slučaju negativne ocene, na kraju se, shodno članu 11. stav 2. Pravilnika o načinu i postupku vršenja kontrole komunalne milicije, navode i mere koje su preduzete u skladu sa članom 32. st. 3. i 4. Zakona o komunalnoj miliciji radi utvrđivanja odgovornosti komunalnog milicionara.
M. P.
__________________________