POSLOVNIKO RADU IZBORNE KOMISIJE GRADA SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 4/2020) |
Ovim Poslovnikom uređuju se pitanja organizacije i rada Izborne Komisije grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Komisija).
Sedište Komisije je u zgradi Skupštine grada u Sremskoj Mitrovici, Trg Svetog Dimitrija br. 13.
Komisija ima pečat i štambilj.
Pečat ima oblik kruga čiji je prečnik 45 mm, a u sredini je grb Republike Srbije.
U spoljnom krugu pečata ispisuju se reči: "Republika Srbija" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
U drugom krugu ispisuju se reči "Autonomna Pokrajina Vojvodina" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
U trećem krugu ispisuje se reč "IZBORNA KOMISIJA GRADA" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
U četvrtom redu ispisuje se reč "Sremska Mitrovica" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži tekst: u prvom redu: "IZBORNA KOMISIJA GRADA" u drugom redu:
"SREMSKA MITROVICA", u trećem redu prostor za broj predmeta, u četvrtom redu prostor za datum i čas, a u petom redu: "Sremska Mitrovica"
Komisiju čine članovi u stalnom i proširenom sastavu.
Komisiju u stalnom sastavu čine predsednik i šest članova koje imenuje Skupština grada, a u proširenom sastavu i po jedan opunomoćeni član -predstavnik podnosioca izborne liste, u skladu sa zakonom.
Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik i članovi Komisije i njen sekretar imaju zamenike.
Predsednik i sekretar Komisije i njihovi zamenici moraju biti diplomirani pravnici.
Komisija danom proglašenja izborne liste,istovremeno, rešenjem utvrđuje koji podnosilac izborne liste kandidata, ispunjava uslove za određivanje svojih predstavnika u prošireni sastavovog organa.
Rešenje o ispunjenju, odnosno neispunjenju uslova za određivanje predstavnika podnosioca izborne liste, odnosno predloga kandidata, Komisija dostavlja podnosiocu u roku od 24 časa od donošenja rešenja.
Komisija utvrđuje prošireni sastav u roku od 24 časa od isteka roka u kome podnosilac izborne liste može da odredi ovog opunomoćenog predstavnika.
Komisija u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom oizboru narodnih poslanika i drugim propisima:
1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora odbornika;
2) određuje biračka mesta, pri čemu naročito vodi računa o ravnomernoj raspoređenosti birača na biračkim mestima i o dostupnosti biračkog mesta biračima;
3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;
4) daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora odbornika;
5) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora za odbornike;
6) utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa propisima o izboru odbornika;
7) proglašava izborne liste;
8) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;
9) utvrđuje i objavljuje ukupne rezultate izbora odbornika;
10) podnosi izveštaj skupštini jedinice lokalne samouprave o sprovedenim izborima za odbornike;
11) dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave i republičkom organu nadležnom za poslove statistike podatke o sprovođenju i rezultatima izbora za odbornike, neposredno po završetku izbora;
12) obavlja i druge poslove određene propisima o izboru odbornika.
U svom radu Komisija shodno primenjuje Zakon o izboru narodnih poslanika, uputstva i druge akte Republičke izborne Komisije koji se odnose na izbore za narodne poslanike.
IV PRAVA I OBAVEZE PREDSEDNIKA, ZAMENIKA PREDSEDNIKA, ČLANOVA I SEKRETARA KOMISIJE
Predsednik Komisije:
1. predstavlja Komisiju,
2. saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,
3. potpisuje akte Komisije,
4. odobrava službena putovanja,
5. stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,
6. stara se o primeni ovog Poslovnika, i
7. obavlja druge poslove utvrđene zakonom i ovim Poslovnikom.
Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akte Komisijekoja se odnose na pitanja operativnog karaktera.
Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije.
Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:
1. da redovno prisustvuju sednicama Komisije,
2. da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,
3. da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.
Sekretar Komisije:
1. priprema sednice Komisije,
2. koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,
3. pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,
4. stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja drugeposlove u skladu sa zakonom, ovim poslovnikom i nalozima predsednikaKomisije.
Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.
Komisija radi u proširenom sastavu od dana utvrđivanja tog sastava do završetka izbora.
Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.
Rad Komisije je javan.
Komisija radi u sednicama.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu, vodeći računa orokovima utvrđenim zakonom, ili kad to predloži trećina članova Komisije. Predsednik Komisije je dužan da sazove sednicu Komisije u što kraćem roku, kadasazivanje zatraži najmanje trećina članova Komisije.
Sednica Komisije se saziva, pismenim putem, elektronskim putem, a može i telefonskim putemili na drugi odgovarajući način, najkasnije jedan dan pre dana određenog zaodržavanje sednice.
U slučaju potrebe, sednice mogu da budu sazvane i u roku kraćem od roka od roka utvrđenog prethodnim stavom.
Saziv sednice sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda.
Materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda i zapisnik saprethodnesednice Komisije dostavljaju se uz saziv sednice članovima Komisije,ukoliko susačinjeni, a najkasnije na samoj sednici.
Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanjasednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže uzahtevu za sazivanje sednice.
Zamenik predsednika Komisije, zamenik sekretara i zamenik člana učestvuju u raduKomisije kada lica koja zamenjuju nisu u mogućnosti da učestvuju u radu Komisije.
Lica iz prethodnog stava imaju ista prava i odgovornosti kao i lica koje zamenjuju,kada ih zamenjuju.
Komisija radi i punovažno odlučuje, ako na sednici prisustvuje većina njenih članova, odnosno njihovih zamenika.
Predsednik se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.
Kada proceni da je to neophodno,u cilju održavanja reda na sednici, predsedavajući može da izrekne meru opomene, a u slučaju težeg narušavanja reda na sednici i meru udaljenja sa sednice.
Komisija odlučuje većinom glasova članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanje pojedinih izbornih radnji, Komisija može formirati radnu grupu iz reda svojih članova i iz reda stručnih radnika.
Komisija može, po potrebi, zadužiti pojedine svoje članove da prouče pitanja koja sejavljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvodom u odgovarajućedokumente, te da upoznaju Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.
Komisija obezbeđuje javnost rada, prisustvom akreditovanih novinara, po njihovom zahtevu i izdavanjem saopštenja.
Saopštenje za javnost daje predsednik ili lice koje predsednik pismeno ovlasti.
Sekretar Komisije je ovlašćen da daje izjave o tehničkim aspektima rada Komisije isprovođenja izbora.
Sednici Komisije mogu da prisustvuju domaći i strani posmatrači koji su prijavljeni Komisiji.
O prigovorima koji su upućeni Komisiji, predsednik i sekretar, pripremiće za potrebe Komisije, najdocnije u roku od 24 časa, stručno mišljenje o načinu rešavanja prigovora.
Stručno mišljenje iz prethodnog stava obuhvata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredbi na osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.
Rešenje o prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od prijema prigovora.
Kad je protiv rešenja Komisije kojim je prigovor odbačen ili odbijen, pa i onog kojimje prigovor usvojen, podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu, zajedno sa osporenim rešenjem i svim potrebnim spisima Upravnom sudu, u roku od 12 časova po pozivu suda.
U postupku po prigovorima, u pitanjima koja nisu izričito uređena zakonom, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
VII OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE
Sredstva za rad Komisije obezbeđuju se u budžetu Grada.
Predsednik, sekretar, članovi i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.
Za isplatu sredstava predviđenih za rad Komisije naredbodavci su predsednik i sekretar Komisije.
Gradska uprava obezbeđuje i pruža neophodnu stručnu i tehničku pomoć pri obavljanju zadataka Komisije, u skladu sa zakonom i odlukom o organizaciji i radu tih službi.
VIII DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE
Na sednici Komisije vodi se zapisnik o radu Komisije.
Zapisnik obuhvata glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojimase raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi i o zaključcima koji su na sednici prihvaćeni.
O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.
Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.
Pre usvajanja zapisnika u Komisiji, zapisnik se može koristiti po odobrenju predsednika Komisije.
Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, saglasno zakonu.
IX ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
Članovi i zamenici članova Komisije i angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti.
Komisija može posebnom odlukom propisati posebne organizacione i tehničke mere za zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa zakonom.
Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora obezbeđuju se u budžetu Grada Sremska Mitrovica.
Nalogodavac za isplatu sredstava iz stava 1. ovog člana je predsednik Komisije.
Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa odredbama ovog Poslovnika.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Izborne komisije grada Sremska Mitrovica broj 013-1/2016-I od 07.03.2016. godine.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".