POSLOVNIK
O RADU IZBORNE KOMISIJE GRADA SREMSKA MITROVICA

("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 4/2020)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se pitanja organizacije i rada Izborne Komisije grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Komisija).

Član 2

Sedište Komisije je u zgradi Skupštine grada u Sremskoj Mitrovici, Trg Svetog Dimitrija br. 13.

Član 3

Komisija ima pečat i štambilj.

Pečat ima oblik kruga čiji je prečnik 45 mm, a u sredini je grb Republike Srbije.

U spoljnom krugu pečata ispisuju se reči: "Republika Srbija" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

U drugom krugu ispisuju se reči "Autonomna Pokrajina Vojvodina" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

U trećem krugu ispisuje se reč "IZBORNA KOMISIJA GRADA" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

U četvrtom redu ispisuje se reč "Sremska Mitrovica" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Član 4

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži tekst: u prvom redu: "IZBORNA KOMISIJA GRADA" u drugom redu:

"SREMSKA MITROVICA", u trećem redu prostor za broj predmeta, u četvrtom redu prostor za datum i čas, a u petom redu: "Sremska Mitrovica"

II SASTAV KOMISIJE

Član 5

Komisiju čine članovi u stalnom i proširenom sastavu.

Član 6

Komisiju u stalnom sastavu čine predsednik i šest članova koje imenuje Skupština grada, a u proširenom sastavu i po jedan opunomoćeni član -predstavnik podnosioca izborne liste, u skladu sa zakonom.

Član 7

Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Član 8

Predsednik i članovi Komisije i njen sekretar imaju zamenike.

Predsednik i sekretar Komisije i njihovi zamenici moraju biti diplomirani pravnici.

Član 9

Komisija danom proglašenja izborne liste,istovremeno, rešenjem utvrđuje koji podnosilac izborne liste kandidata, ispunjava uslove za određivanje svojih predstavnika u prošireni sastavovog organa.

Rešenje o ispunjenju, odnosno neispunjenju uslova za određivanje predstavnika podnosioca izborne liste, odnosno predloga kandidata, Komisija dostavlja podnosiocu u roku od 24 časa od donošenja rešenja.

Komisija utvrđuje prošireni sastav u roku od 24 časa od isteka roka u kome podnosilac izborne liste može da odredi ovog opunomoćenog predstavnika.

III NADLEŽNOST KOMISIJE

Član 10

Komisija u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom oizboru narodnih poslanika i drugim propisima:

1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora odbornika;

2) određuje biračka mesta, pri čemu naročito vodi računa o ravnomernoj raspoređenosti birača na biračkim mestima i o dostupnosti biračkog mesta biračima;

3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;

4) daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora odbornika;

5) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora za odbornike;

6) utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa propisima o izboru odbornika;

7) proglašava izborne liste;

8) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;

9) utvrđuje i objavljuje ukupne rezultate izbora odbornika;

10) podnosi izveštaj skupštini jedinice lokalne samouprave o sprovedenim izborima za odbornike;

11) dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave i republičkom organu nadležnom za poslove statistike podatke o sprovođenju i rezultatima izbora za odbornike, neposredno po završetku izbora;

12) obavlja i druge poslove određene propisima o izboru odbornika.

U svom radu Komisija shodno primenjuje Zakon o izboru narodnih poslanika, uputstva i druge akte Republičke izborne Komisije koji se odnose na izbore za narodne poslanike.

IV PRAVA I OBAVEZE PREDSEDNIKA, ZAMENIKA PREDSEDNIKA, ČLANOVA I SEKRETARA KOMISIJE

Član 11

Predsednik Komisije 

Predsednik Komisije:

1. predstavlja Komisiju,

2. saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,

3. potpisuje akte Komisije,

4. odobrava službena putovanja,

5. stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,

6. stara se o primeni ovog Poslovnika, i

7. obavlja druge poslove utvrđene zakonom i ovim Poslovnikom.

Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akte Komisijekoja se odnose na pitanja operativnog karaktera.

Zamenik predsednika Komisije

Član 12

Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije.

Članovi Komisije

Član 13

Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:

1. da redovno prisustvuju sednicama Komisije,

2. da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,

3. da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.

4. Sekretar Komisije

Član 14

Sekretar Komisije:

1. priprema sednice Komisije,

2. koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,

3. pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,

4. stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja drugeposlove u skladu sa zakonom, ovim poslovnikom i nalozima predsednikaKomisije.

V NAČIN RADA

Član 15

Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.

Komisija radi u proširenom sastavu od dana utvrđivanja tog sastava do završetka izbora.

Član 16

Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.

Rad Komisije je javan.

Član 17

Komisija radi u sednicama.

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu, vodeći računa orokovima utvrđenim zakonom, ili kad to predloži trećina članova Komisije. Predsednik Komisije je dužan da sazove sednicu Komisije u što kraćem roku, kadasazivanje zatraži najmanje trećina članova Komisije.

Sednica Komisije se saziva, pismenim putem, elektronskim putem, a može i telefonskim putemili na drugi odgovarajući način, najkasnije jedan dan pre dana određenog zaodržavanje sednice.

U slučaju potrebe, sednice mogu da budu sazvane i u roku kraćem od roka od roka utvrđenog prethodnim stavom.

Saziv sednice sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda.

Materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda i zapisnik saprethodnesednice Komisije dostavljaju se uz saziv sednice članovima Komisije,ukoliko susačinjeni, a najkasnije na samoj sednici.

Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanjasednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže uzahtevu za sazivanje sednice.

Član 18

Zamenik predsednika Komisije, zamenik sekretara i zamenik člana učestvuju u raduKomisije kada lica koja zamenjuju nisu u mogućnosti da učestvuju u radu Komisije.

Lica iz prethodnog stava imaju ista prava i odgovornosti kao i lica koje zamenjuju,kada ih zamenjuju.

Član 19

Komisija radi i punovažno odlučuje, ako na sednici prisustvuje većina njenih članova, odnosno njihovih zamenika.

Predsednik se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.

Kada proceni da je to neophodno,u cilju održavanja reda na sednici, predsedavajući može da izrekne meru opomene, a u slučaju težeg narušavanja reda na sednici i meru udaljenja sa sednice.

Komisija odlučuje većinom glasova članova u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Član 20

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanje pojedinih izbornih radnji, Komisija može formirati radnu grupu iz reda svojih članova i iz reda stručnih radnika.

Komisija može, po potrebi, zadužiti pojedine svoje članove da prouče pitanja koja sejavljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvodom u odgovarajućedokumente, te da upoznaju Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.

Član 21

Komisija obezbeđuje javnost rada, prisustvom akreditovanih novinara, po njihovom zahtevu i izdavanjem saopštenja.

Saopštenje za javnost daje predsednik ili lice koje predsednik pismeno ovlasti.

Sekretar Komisije je ovlašćen da daje izjave o tehničkim aspektima rada Komisije isprovođenja izbora.

Član 22

Sednici Komisije mogu da prisustvuju domaći i strani posmatrači koji su prijavljeni Komisiji.

VI POSTUPANJA PO PRIGOVORIMA

Član 23

O prigovorima koji su upućeni Komisiji, predsednik i sekretar, pripremiće za potrebe Komisije, najdocnije u roku od 24 časa, stručno mišljenje o načinu rešavanja prigovora.

Stručno mišljenje iz prethodnog stava obuhvata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredbi na osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.

Rešenje o prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od prijema prigovora.

Član 24

Kad je protiv rešenja Komisije kojim je prigovor odbačen ili odbijen, pa i onog kojimje prigovor usvojen, podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu, zajedno sa osporenim rešenjem i svim potrebnim spisima Upravnom sudu, u roku od 12 časova po pozivu suda.

Član 25

U postupku po prigovorima, u pitanjima koja nisu izričito uređena zakonom, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

VII OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE

Član 26

Sredstva za rad Komisije obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 27

Predsednik, sekretar, članovi i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.

Za isplatu sredstava predviđenih za rad Komisije naredbodavci su predsednik i sekretar Komisije.

Član 28

Gradska uprava obezbeđuje i pruža neophodnu stručnu i tehničku pomoć pri obavljanju zadataka Komisije, u skladu sa zakonom i odlukom o organizaciji i radu tih službi.

VIII DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE

Član 29

Na sednici Komisije vodi se zapisnik o radu Komisije.

Zapisnik obuhvata glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojimase raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi i o zaključcima koji su na sednici prihvaćeni.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.

Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.

Pre usvajanja zapisnika u Komisiji, zapisnik se može koristiti po odobrenju predsednika Komisije.

Član 30

Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, saglasno zakonu.

IX ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Član 31

Članovi i zamenici članova Komisije i angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti.

Komisija može posebnom odlukom propisati posebne organizacione i tehničke mere za zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa zakonom.

X FINANSIJSKO POSLOVANJE

Član 32

Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora obezbeđuju se u budžetu Grada Sremska Mitrovica.

Nalogodavac za isplatu sredstava iz stava 1. ovog člana je predsednik Komisije.

XI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa odredbama ovog Poslovnika.

Član 34

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Izborne komisije grada Sremska Mitrovica broj 013-1/2016-I od 07.03.2016. godine.

Član 35

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".