POSLOVNIKO RADU GRADSKE IZBORNE KOMISIJE("Sl. list grada Vršca", br. 5/2020) |
Ovim Poslovnikom uređuju se pitanja organizacije, načina rada i odlučivanja Gradske izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Sedište Komisije je u Vršcu, u zgradi Skupštine grada Vršca, ulica Trg Pobede broj 1.
Komisija u svom radu koristi jedan pečat.
Pečat je prečnika 35 mm.
Pečat je okruglog oblika, u sredini pečata je grb Republike Srbije. Po spoljnom obodu pečata upisan je tekst: "REPUBLIKA SRBIJA". U drugom unutrašnjem krugu upisan je tekst: "AUTONOMNA POKRAJINA VOJVODINA", u trećem unutrašnjem krugu "GRAD VRŠAC". U četvrtom unutrašnjem krugu upisan je tekst: "GRADSKA IZBORNA KOMISIJA VRŠAC" U dnu pečata upisan je tekst: "Vršac".
Tekst pečata je ispisan ćiriličkim pismom na srpskom jeziku.
Pečat Komisije nalazi se i za njegovo rukovanje i čuvanje zadužen je predsednik Gradske izborne komisije.
Komisija radi u stalnom sastavu (imenovani članovi) i u proširenom sastavu (opunomoćeni članovi).
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Predsednika, članove i sekretara kao i njihove zamenike Komisije imenuje Skupština grada Vršca.
Komisija u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom o izboru narodnih poslanika i Zakonom o finansiranju političkih stranaka
Komisija radi u sednicama. Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, odnosno zamenik predsednika, ako je predsednik odsutan ili sprečen.
Zamenici članova Komisije imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.
Pravo glasa u Komisiji ima samo član tog organa, ili u njegovom odsustvu zamenik.
Poziv za sednicu Komisije, članovima, odnosno njihovim zamenicima, može uputiti Predsednik Komisije ili lice koje on ovlasti, telefonom ili na drugi odgovarajući način.
U toku trajanja izbornog procesa, sednice Komisije, se održavaju u skladu sa rokovima u kojima se moraju izvršiti pojedine izborne radnje.
Komisija radi i punovažno odlučuje ako na sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova odnosno njihovih zamenika.
Komisija odlučuje većinom glasova prisutnih članova odnosno zamenika u stalnom i proširenom sastavu.
Predsednik Komisije može da odredi, iz reda diplomiranih pravnika, zaposlenih u Gradskoj uprvi, koji imaju potrebna znanja i iskustva u sprovođenju izbornog procesa i radnji, članove stručnog tima, radi pružanja stručne pomoći Komisiji u obavljanju pojedinih izbornih radnji.
Predsednik Komisije pored stručnog tima iz stava 1. ovog člana, obrazuje i tim za administrativno - tehničke poslove iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi koji imaju potrebna znanja i iskustva u sprovođenju izbornog procesa.
Predsednik Komisije može, po potrebi, zadužiti pojedine članove Komisije da prouče pitanja koja se javljaju u toku sprovođenju izbornog postupka, da u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuće dokumente, te da upoznaju Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja na eventualne nejasnoće.
Komisija obezbeđuje javnost rada davanjem saopštenja i održavanjem konferencija za štampu.
Saopštenje za javnost koje je usvojila omisija, daje nadležna služba Gradske uprave, po nalogu predsednika Komisije.
U ostvarivanju svojih zadataka Komisija, saglasno zakonu, sarađuje sa domaćim i stranim organima i organizacijama.
O prigovorima koji su upućeni Komisiji, pojedini članovi Komisije mogu u pisanom obliku, pripremiti mišljenje o načinu rešavanja prigovora.
Mišljenje iz stava 1. ovog člana obuh- vata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredabana osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.
Rešenje po prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora.
U postupku po prigovorima, u pitanjima koja nisu izričito uređena Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom o izboru narodnih poslanika, i Zakonom o finansiranju političkih stranaka, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
VI OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE
Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora, obezbeđuju se u budžetu Grada.
Predsednik, članovi i sekretar Komisije, kao i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.
Visinu naknade za rad u Komisiji utvrđuje se posebnom odlukom Komisije, na predlog predsednika Komisije, a na osnovu kriterijuma prisutnosti, stepena i kvaliteta angažovanosti u izbornom procesu.
Radnici angažovani u stručnom i administrativno - tehničkom timu imaju pravo na naknadu za angažovanje u sprovođenju izbornih radnji o čemu odlučuje Komisija na predlog Predsednika.
Visinu naknade za angažovanje timova iz stava 3. ovog člana utvrđuje Komisija posebnom odlukom, na predlog predsednika Komisije, a u zavisnosti od angažovanja u toku izbornog procesa.
Visinu troškova za opremanje biračkog mesta, zakupnine, naknade za rad predsednika, zamenika predsednika, članova, zamenika članova biračkog odbora, kao i druge troškove utvrđuje Komisija posebnom odlukom.
Nalogodavci za isplatu sredstava iz ovog člana su predsednik, zamenik predsednika i sekretar Komisije.
VII DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE
Na sednici Komisije vodi se zapisnik o radu Komisije.
Zapisnik sadrži sve bitne podatke o radu na sednici i to o prisutnosti članova Komisije, podatke o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatu glasanja o svakom pitanju za koje se glasalo.
O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije. Zapisnik se čuva trajno.
Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.
Zapisnik se može koristiti samo po odobrenju predsednika Komisije
Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa zakonom.
Akta Komisije, koja se u skladu sa zakonom objavljuju, objaviće se u "Službenom listu grada Vršca".
U Komisiji se vodi delovodni protokol, sređuje i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.
Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa odredbama zakona i ovog Poslovnika.
Ovog Poslovnik stupa na snagu danom donošenja a objaviće se u "Službenom listu grada Vršca".