NAREDBAO MERAMA U CILJU SPREČAVANJA ŠIRENJA VIRUSA COVID-19("Sl. list grada Zaječara", br. 11/2020, 12/2020 i 14/2020) |
1. Naređuje se javnom prevozniku na teritoriji grada Zaječara, Nikolić prevoz d.o.o. Samarinovac (u daljem tekstu: javni prevoznik), da u potpunosti obustavi gradski i prigradski prevoz putnika počev od 21.03.2020. godine i izvrši dezinfekciju objekta i perona autobuske stanice u ul. Hajduk Veljkovoj u Zaječaru.
2. Zabrana iz tačke 1. ne odnosi se na prevoz radnika na osnovu ugovora o posebnom linijskom prevozu, kao i na poslodavce koji sami vrše prevoz svojih zaposlenih, te im u skladu sa Uredbom o merama za vreme vanrednog stanja nisu potrebne posebne dozvole. Higijenske mere i mere dezinfekcije vozila i korišćenja zaštitnih maski i rukavica i dalje ostaju na snazi u skladu sa prethodnom naredbom Štaba za vanredne situacije grada Zaječara.
3. Zabranjuje se obavljanje taksi prevoza u vreme trajanja zabrane kretanja građana.
4. Naređuje se Predškolskoj Ustanovi "Đulići" da prekine rad za vreme trajanja vanrednog stanja.
5. Naređuje se Centru za socijalni rad "Zaječar" u Zaječaru, kao i udruženjima građana na teritoriji grada Zaječara zatvaranje dnevnih centara i klubova za odrasla i starija lica za vreme trajanja vanrednog stanja. Ova naredba se odnosi i na klubove penzionera i sličnim organizacijama u gradu i selima, te su dužni da odmah prekinu svaku svoju aktivnost do okončanja vanrednog stanja.
6. Naređuje se prekid rada svih sportskih objekata na teritoriji grada Zaječara (sportske hale, sportskih terena, teretana i sl.) a Sportskom savezu grada Zaječara da prekine sve aktivnosti sportskih klubova za vreme trajanja vanrednog stanja.
7. Naređuje se prestanak rada svih Domova kulture i otkazivanje svih kulturnih, sportskih i turističkih manifestacija kao i proslava i zabava bilo koje vrste u vreme trajanja vanrednog stanja.
8. Naređuje se načelniku gradske uprave, svim direktorima javnih preduzeća, direktorima ustanova i drugih subjekata čiji je osnivač Grad Zaječar da teškim hroničnim bolesnicima i licima starijim od 60 godina omoguće rad od kuće, a ukoliko je to nemoguće obezbede minimum procesa rada uz strogo poštovanje svih higijensko-tehničkih mera za sprečavanje širenja zaraze odnosno, ogranične broj ljudi u prostoriji, koriste zaštitne maske i slično. Ukoliko u ovim preduzećima ima zaposlenih koji su roditelji dece mlađe od 12 godina dužni su da jednog zaposlenog oslobode radne dužnosti za vreme trajanja vanrednog stanja radi čuvanja dece.
Ova naredba se odnosi i na druga pravna lica kao i na poslodavce kod kojih rade samohrani roditelji dece do 12 godina.
Zaposleni u gradskoj upravi, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač grad Zaječar, a čiji je bračni drug zaposlen u MUP-u, Vojsci Srbije i zdravstvenim ustanovama,a ima dete mlađe od 12 godina, oslobađa se radne obaveze za vreme trajanja vanrednog stanja, radi čuvanja dece.
9. Naređuje se direktorima javnih preduzeća, direktorima ustanova i drugih subjekata čiji je osnivač Grad Zaječar da odmah usvoje mere za sprečavanje nastanka i širenja infekcije izazvane korona virusom kod zaposlenih i korisnika usluga imajući u vidu specifičnost delatnosti, pružanja javnih usluga i ljudskih resursa kojima rukovode. Takođe su dužni da odmah odrede koordinatora koji će biti zadužen za punu primenu i sprovođenje mera na nivou preduzeća, ustanove i organicizacije.
10. Naređuje se načelniku gradske uprave grada Zaječara da matičnoj službi zabrani izdavanje bilo kojih dokumenata za lica koja su na privremnom radu u inostranstvu, odnosno lica koja nemaju stalno boravište na teritoriji grada Zaječara za vreme trajanja vanrednog stanja.
11. Naređuje se ugostiteljskim objektima (restorani, kafići, barovi, lokali i kiosci brze hrane i drugi ugostiteljski objekti) i tržnim centrima da prestanu sa radom počev od 21.03.2020. godine u 20.00 časova. Iz naredbe se izuzimaju zdravstvene ordinacije, stomatološke ambulante i ostali zdravstveni subjekti (laboratorije, ordinacije, poliklinike, apoteke, veterinarski subjekti i sl.) koji posluju u okviru tržnih centara.
Iz ove naredbe takođe se izuzimaju lokali i kiosci brze hrane koji proizvode hranu i vrše dostavu iste na kućnu adresu, uz obaveznu primenu higijensko tehničkih mera.
11a Radno vreme svih prodavnica, ugostiteljskih objekata, pekara (osim proizvodnih pogona), kioska, objekata brze hrane, piljara, zanatskih radnji, frizerskih i kozmetičkih salona, agencija i sl., pomera se od 07,00 do 19,00 časova, osim dežurne apoteke koja radi 24,00 časa.
Javna i privatna pogrebna preduzeća izuzimaju se od utvrđenog radnog vremena.
11b Zabranjuje se prodaja polovne robe, garderobe i sličnih proizvoda na otvorenom i zabrana izlaganja i prodaje prehrambene robe, voća, povrća i sl. ispred maloprodajnih objekata, kioska i slično.
12. Naređuje se prekid rada kladionicama, kazinima i ostalim pravnim licima koji organizuju igre na sreću, dečijim igraonicama i noćnim barovima za vreme trajanja vanrednog stanja.
13. Naređuje se komunalnoj policiji i inspekcijskim službama da pojačaju nadzor nad svim objektima zatvorenog tipa u skladu sa odlukom Vlade RS i ovom naredbom, te da u slučaju uvođenja kaznenih odredbi za pravna i fizička lica koja prekrše određene zabrane, najstrožije iste primenjuju.
14. Naređuje se svim udruženjima građana kao i dobrovoljnim društvima da stave na raspolaganje sve raspoložive ljudske resurse za pomoć najstarijim građanima u vidu donošenja namirnica i lekova na kuću i organizovanja lekarske pomoći. Ovi subjekti su dužni da odrede lice zaduženo za kontakt i dostave Štabu brojeve telefona na koje ih štab može kontaktirati.
15. Naređuje se Crvenom krstu da od utorka 17.03.2020.g. u prostorijama kojse se nalaze u ul. Krfskoj uspostave call centar za pomoć u snabdevanju građana starijih od 65 godina i uspostave najmanje 3(tri) mobilne telefonske linije za ove potrebe, a koje će biti na raspolaganju od 07,00-19,00 časova svakog dana. Ove usluge građani stariji od 65 godina mogu koristiti isključivo za snabdevanje osnovnim životnim namirnicama i lekovima jednom nedeljno.
16. Naređuje se komunalnim preduzećima da redovno obavljaju poslove vodosnabdevanja, čistoće, grejanja i pogrebnih usluga uz obezbeđenje zaštitnih maski, rukavica i dezinfekcionim sredstvima za zaposlene.
17. Naređuje se JKSP Zaječar da u saradnji sa ZZJZ "Timok" Zaječar vrši redevno pranje i dezinfekciju ulica prvog prioriteta, javnih trgova i drugih javnih površina, javnih parkirališta, trgovinskih centara i svih mesta na kojima se okuplja veći broj građana.
18. Naređuje se JKP "Higijeni" Zaječar da vrši redovnu dezinfekciju gradskih pijaca, obezbede adekvatnu zaštitu izložene robe,onemoguće rad prodavaca koji ne nose zaštitnu opremu (maske i rukavice) i redovno izveštavaju Štab o preduzetim merama.
19. Naređuje se vlasnicima prodavnica, trgovinskih objekata brze hrane, cvećara, frizerskim i kozmetičkim salonima kao i svim ostalima koji rade sa strankama da počevši od 17.03.2020.g. svim zaposlenima koji su u direktnom kontaktu sa potrošačima obezbede zaštitne maske i rukavice. Ukoliko nisu u mogućnosti dužni su da obustave rad do obezbeđenja adekvatnih zaštitnih sredstava.
Istima se naređuje da shodno kvadraturi svojih objekata obezbede da potrošači budu udaljeni (kako u prodavnici tako i na kasi) najmanje 2 (dva) metra jedan od drugog.
U slučaju da se kupci/potrošači ne budu želeli da se pridržavaju ove mere vlasnici objekata ili radnici dužni su da odmah, bez odlaganja, pozovu dežurne brojeve komunalne policije 065/609-41-08 i 069/ 717-371.
20. Obavezuje se Gradska uprava grada Zaječara da u saradnji sa call centrom Crvenog krsta u smislu pružanja neophodne pomoći u vidu dostavljanja najpotrebnijih namirnica i medikamenata formira baner na info sajtu grada Zaječara preko koga će građane informisati o svim donetim i preduzetim merama.
21. Angažuju se poverenici i zamenici poverenika civilne zaštite na poslovima zaštite i spasavanja, shodno Zakonu o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama.
22. Štab za vanredne situacije posebno apeluje na građane da se u potpunosti shvati i krajnje odgovorno primeni naredba Vlade RS kao i naredba ovog štaba kao i na medije da pruže pun doprinos u predstavljanju svih relevantnih mera koje imaju za cilj sprečavanje i širenje korona virusa, a sve u cilju zaštite zdravalja građana.
23. Naređuje se upravnicima stambenih zajednica (zgrada) da u roku od 48 sati izvrše dezinfekciju javnih prostora u zgradama (zajedničkih prostorija, hodnika i gelendera) u saradnji sa ZZJZ "Timok" Zaječar a uz pomoć agencija za održavanje higijene stambenih zajednica sa kojima su sklopili ugovore.
24. Kontrolu naredbi Štaba za vanredne situacije grada Zaječara vršiće komunalna milicija, policija, nadležne inspekcijske službe i pripadnici vojske na zadatku kontrole mera vanrednog stanja.
25. Zabranjuje se okupljanje grupe više od 5 ljudi u skladu sa merama Vlade RS.
Utvrđene mere ovom Naredbom primenjuju se odmah nakon usvajanja.
Nepoštovanje ove naredbe povlači za sobom punu odgovornost kako matarijalnu tako i krivičnu.
Ovu naredbu objaviti u Sl. listu Grada Zaječara, na internet prezentaciji grada Zaječara i oglasiti na oglasnim mestima u mesnim zajedinicama.
Samostalne odredbe Naredbe o izmenama i dopunama
Naredbe II br. 87-7/2020 od 16.03.2020. godine
("Sl. list grada Zaječara", br. 12/2020)
I stav 9
Utvrđene mere ovom Naredbom primenjuju se odmah nakon usvajanja.
II
Ovu Naredbu objaviti u "Sl. listu grada Zaječara," na internet prezentaciji grada Zaječara i oglasiti na oglasnim mestima u mesnim zajednicama.
Samostalna odredba Naredbe o izmenama i dopunama
Naredbe ("Sl. list grada Zaječara", br. 11/2020 i br. 12/2020)
("Sl. list grada Zaječara", br. 14/2020)
II
Ovu Naredbu objaviti u "Sl. listu grada Zaječara", i na internet prezentaciji grada Zaječara.