PRAVILNIKO DODELI SUBVENCIJA ZA SAMOZAPOŠLJAVANJE U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI U 2020. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 13/2020) |
Pravilnikom o dodeli subvencija za samozapošljavanje u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2020. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na javnom oglasu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog oglasa za dodelu subvencija za samozapošljavanje u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2020. godini (u daljem tekstu: Javni oglas), koji se sprovodi u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (u daljem tekstu: NSZ) i Edukativnim centrom za obuke u profesionalnim i radnim veštinama (u daljem tekstu: Edukativni centar).
Sredstva za ovu namenu obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2020. godinu, u okviru Programa 0803 - Aktivna politika zapošljavanja, programska aktivnost 1001 - Aktivna politika zapošljavanja u AP Vojvodini, ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Opšti prihodi i primanja iz budžeta.
Sekretarijat u skladu sa Pokrajinskim akcionim planom zapošljavanja u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2020. godini (u daljem tekstu: PAPZ) dodeljuje subvenciju za samozapošljavanje radi osnivanja radnje ili drugog oblika preduzetništva od strane nezaposlenog ili udruživanjem više nezaposlenih, kao i za osnivanje privrednog društva ukoliko osnivač zasniva u njemu radni odnos, a u cilju zapošljavanja lica sa evidencije NSZ i smanjenja nezaposlenosti na teritoriji AP Vojvodine.
Subvencija za samozapošljavanje (u daljem tekstu: Subvencija) dodeljuje se nezaposlenom licu koje se nalazi na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji AP Vojvodine, radi osnivanja radnje ili drugog oblika preduzetništva od strane nezaposlenog ili udruživanjem više nezaposlenih, kao i za osnivanje privrednog društva ukoliko osnivač zasniva u njemu radni odnos.
Subvencija se dodeljuje nezaposlenom licu, i to:
1. 362.000,00 dinara po licu za samozapošljavanje nezaposlenih lica:
• sa položenim stručnim ispitom ili posedovanjem licence neophodne za obavljanje delatnosti koju lice započinje u skladu sa stečenim obrazovanjem;
• osobe sa invaliditetom;
• žene i
• učesnici oružanih sukoba od 1990. do 1999. godine.
2. 208.000,00 dinara po licu za sve ostale kategorije nezaposlenih lica i delatnosti.
Nezaposleno lice koje ostvari pravo na subvenciju za samozapošljavanje u obavezi je da novoregistrovanu delatnost obavlja najmanje 12 meseci i namenski utroši sredstva uz dostavljanje pravdanja uplate poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za navedeni period obavljanja delatnosti.
Uslovi i kriterijumi dodele subvencije, kao i prava i obaveze korisnika subvencije, davaoca sredstava i Nacionalne službe za zapošljavanje biće precizirani javnim pozivom.
Stručnu pomoć u cilju podsticanja samozapošljavanja nezaposleni ostvaruje kroz informativne i savetodavne usluge u poslovnim centrima, obuke iz preduzetništva, mentoring i specijalističke obuke Edukativnog centra za obuke u profesionalnim i radnim veštinama i NSZ.
Subvencija za samozapošljavanje predstavlja državnu pomoć male vrednosti (de minimis).
JAVNI OGLAS ZA DODELU SUBVENCIJA
Subvencija se dodeljuju na osnovu Javnog oglasa, koji raspisuje Sekretarijat.
Javni oglas se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine, u oglasnim novinama NSZ "Poslovi" i na internet stranicama Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs.
Obavezni elementi teksta Javnog oglasa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje, visina ukupnih sredstava koja se dodeljuju, namena sredstava, subjekti koji mogu da učestvuju, uslovi za učešće, dokumentacija koja se podnosi uz zahtev, uslovi učešća, rok za podnošenje prijava, kriterijumi za ocenu prijava i drugi podaci od značaja.
Pravo da konkurišu ima nezaposleno lice prijavljeno na evidenciju NSZ na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Filijala NSZ), koje je završilo obuku iz preduzetništva po planu i programu obuka u Edukativnom centru, NSZ ili drugoj odgovarajućoj organizaciji.
Pravo na Subvenciju može se ostvariti za: osnivanje radnje ili drugog oblika preduzetništva od strane nezaposlenog ili udruživanjem više nezaposlenih, kao i za osnivanje privrednog društva, ukoliko osnivač u njemu zasniva radni odnos.
Pravo na Subvenciju ne može se ostvariti: za obavljanje delatnosti individualnog poljoprivrednog gazdinstva, zadruge i udruženja; za obavljanje delatnosti pod šifrom 02.0, 01.1, 01.2, 01.3, 01.4, 01.5, 01.6, 35.14, 35.23, 49.32, 66.12, 92.0 i 96.09; ukoliko je lice ranije ostvarilo pravo na isplatu novčane naknade u jednokratnom iznosu za samozapošljavanje i ukoliko je lice već koristilo Subvenciju Sekretarijata ili drugih davaoca sredstava za isti program subvencionisanja.
USLOVI UČEŠĆA NA JAVNOM OGLASU
Nezaposleno lice može podneti Zahtev sa biznis planom (u daljem tekstu: Zahtev) za Javni oglas pod uslovom:
1. da se nalazi na evidenciji Filijale NSZ;
2. da ima završenu obuku iz preduzetništva po planu i programu obuka u Edukativnom centru, NSZ ili drugoj odgovarajućoj organizaciji.
DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI OGLAS
Učesnik na Javnom oglasu podnosi:
1. zahtev sa biznis planom na propisanom obrascu;
2. dokaz o završenoj obuci, ukoliko nije završena u organizaciji NSZ;
3. pisanu izjavu o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu i da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio državnu pomoć.
Zahtev sa biznis planom se podnosi isključivo na obrascu koji se može preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www. spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom se dostavlja na adresu nadležne organizacione jedinice Filijale NSZ prema mestu prebivališta, odnosno boravišta, lično ili putem pošte, u tri primerka.
Rok za podnošenje prijava utvrđuje se Javnim oglasom.
Nakon podnošenja zahteva, a pre donošenja odluke, učesnik može registrovati delatnost, što ne predstavlja garanciju za dobijanje Subvencije.
Zahtevi koji nisu podneti u skladu sa stavom 1. i 2. ovog člana biće odbačeni.
Učesnik na Javnom oglasu može podneti samo jedan Zahtev.
Sekretarijat zadržava pravo da od učesnika, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Dokumentacija podneta na Javni oglas se ne vraća.
Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje Komisiju za pregled zahteva, ocenjivanje i izradu predloga odluke za dodelu subvencija (u daljem tekstu: Komisija).
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni oglas.
Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem Javnog oglasa (Izjava o nepostojanju sukoba intersa).
Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz Zahteva sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod podnosioca zahteva, o čemu će se sačiniti zapisnik.
Komisija će odbaciti podnete zahteve koji su:
• neblagovremeni;
• nedopušteni (zahtevi podneti od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim oglasom i koji su suprotni odredbama Pravilnika i Javnog oglasa) i
• nepotpuni i nerazumljivi (zahtevi uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, nepotpisani, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka, popunjeni grafitnom olovkom, poslati faksom ili elektronskom poštom (e-mail), koji nisu podneti na odgovarajućem obrascu, koji sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično.
DODATNI KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA
Komisija daje predlog Odluke na osnovu Zahteva, predloga liste NSZ i dodatnih bodova Komisije.
Dodatni bodovi Komisije:
a) |
IT usluge |
15 bodova |
|
b) |
Proizvodnja i zanatstvo u funkciji turizma |
10 bodova |
|
v) |
Ugostiteljski objekti u ruralnoj sredini |
10 bodova |
|
Ugostiteljski objekti za ishranu i piće |
5 bodova |
||
Delatnosti za koje je neophodan stručni ispit, odobrenje ili licenca odgovarajuće strukovne komore (advokati, inžinjeri, lekari, stomatolozi...) |
20 bodova |
||
Doprinos lokalnoj zajednici |
Veoma značajno |
20 bodova |
|
Značajno |
10 bodova |
||
Potvrda o uspešno završenoj relevantnoj obuci u Edukativnom centru za obuke u profesionalnim i radnim veštinama i drugim relevantnim institucijama |
15 bodova |
||
Stepen održivosti delatnosti |
Visok - preko 5 godina |
20 bodova |
|
Srednji - od 2 do 5 godina |
10 bodova |
||
Nizak - do 24 meseca |
5 bodova |
Pored navedenih kriterijuma, Javnim oglasom mogu biti definisani i drugi kriterijumi.
Filijala NSZ proverava ispunjenost opštih uslova Javnog oglasa, boduje zahteve i sačinjava listu podnetih zahteva, koju, uz po jedan primerak zahteva, prosleđuje Pokrajinskoj službi za zapošljavanje (u daljem tekstu: PSZ) na saglasnost. PSZ, Sekretarijatu na dalje postupanje Komisije, dostavlja saglasnost i primerak zahteva.
Komisija daje predlog Odluke na osnovu zahteva, predloga liste NSZ i dodatnih bodova.
Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli subvencije za samozapošljavanje (u daljem tekstu: Odluku), koja je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka se objavljuje se na internet stranicama Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs.
Na osnovu Odluke, Sekretarijat, Filijala NSZ i lice kojem je odobrena subvencija (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), zaključiće ugovor o korišćenju subvencije za samozapošljavanje, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.
Korisnik sredstava pre zaključenja ugovora, Filijali NSZ dostavlja:
• fotokopiju rešenja nadležnog organa o upisu u registar (ukoliko nije naveden datum otpočinjanja delatnosti u rešenju o upisu u registar, potrebno je dostaviti i rešenje o otpočinjanju delatnosti);
• fotokopiju rešenja o PIB-u;
• fotokopija kartona deponovanih potpisa lica ovlašćenih za zastupanje;
• dve fotokopije kartona deponovanih potpisa za poseban namenski račun otvoren kod Uprave za trezor;
• fotokopija lične karte korisnika sredstava;
• fotokopija lične karte žiranta i drugi dokazi u zavisnosti od statusa žiranta i
• pisani pristanak podnosioca zahteva i žiranta za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti.
• sredstvo obezbeđenja:
dve istovetne blanko trasirane menice korisnika sredstava sa jednim žirantom, sa meničnim ovlašćenjima ili ugovor o jemstvu.
Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, nezavisno od visine primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja svoju delatnost (preduzetnik).
Ugovor o jemstvu - ugovorno jemstvo privrednog društva, kategorisanog kao malo ili srednje, koje je prethodnih godina pokazalo pozitivno poslovanje i u prethodnih 12 meseci nije bilo u blokadi.
Korisnik sredstava u obavezi je da:
1. otpočne obavljanje registrovane delatnosti najkasnije do datuma potpisivanja ugovora;
2. registrovanu delatnost obavlja na teritoriji AP Vojvodine, u ugovorenom periodu od 12 meseci, počev od dana otpočinjanja obavljanja delatnosti;
3. namenski utroši sredstva i dostavi dokaze o ispunjenju ugovorne obaveze u skladu sa članom 3. Pravilnika i
4. obavesti Filijalu NSZ o svakoj promeni koja je od uticaja na realizaciju ugovora, u roku od 15 dana od dana nastanka promene.
Sekretarijat se obavezuje da, u skladu sa prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine, u najmanje dve rate, Korisniku sredstava izvrši uplatu sredstava na namenski račun otvoren kod Uprave za trezor, a nakon dostavljanja dokumentacije predviđene ugovorom.
Korisnik sredstava je dužan da dodeljena sredstva, u skladu sa članom 3. Pravilnika, iskoristi namenski i zakonito i dokaze o tome dostavi Filijali NSZ, koja periodično kontroliše sprovođenje ugovorne obaveze.
Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.
U slučaju da korisnik sredstava ne realizuje obaveze definisane ugovorom, dužan je da izvrši povraćaj sredstva za nerealizovani deo ugovorne obaveze, uvećan za iznos zakonske zatezne kamate od dana uplate sredstava.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine", a njegove odredbe primenjivaće se nakon raspisivanja Javnog oglasa.