PRAVILNIK
O DODELI SUBVENCIJA ZA ZAPOŠLJAVANJE NEZAPOSLENIH LICA U AUTONOMNOJ POKRAJINI VOJVODINI U 2020. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 13/2020)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2020. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na javnom oglasu, obavezna dokumentacija, postupak dodele subvencije, kriterijumi i merila za dodelu, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog oglasa za dodelu subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2020. godini (u daljem tekstu: Javni oglas), koji se sprovodi u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (u daljem tekstu: NSZ) i Edukativnim centrom za obuke u profesionalnim i radnim veštinama (u daljem tekstu: Edukativni centar).

Sredstva za ovu namenu obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2020. godinu, u okviru Programa 0803 - Aktivna politika zapošljavanja, programska aktivnost 1001 - Aktivna politika zapošljavanja u AP Vojvodini, ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Opšti prihodi i primanja iz budžeta.

CILJ

Član 2

Sekretarijat, u skladu sa Pokrajinskim akcionim planom zapošljavanja u Autonomnoj pokrajini Vojvodini za 2020. godinu (u daljem tekstu: PAPZ) dodeljuje subvenciju poslodavcima, koji pripadaju privatnom sektoru, za zapošljavanje nezaposlenih lica, koja se nalaze na evidenciji NSZ na teritoriji AP Vojvodine, a u cilju smanjivanja nezaposlenosti i podsticanja zapošljavanja nezaposlenih lica.

NAMENA SREDSTAVA

Član 3

1. Subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica, u iznosu od 208.000,00 dinara po nezaposlenom licu, odobrava se poslodavcima koji pripadaju privatnom sektoru, radi zapošljavanja nezaposlenih lica koja se nalaze na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji AP Vojvodine.

Subvencija za zapošljavanje nezaposlenih lica predstavlja državnu pomoć male vrednosti (de minimis).

Poslodavac je u obavezi da namenski utroši sredstva, odnosno da u periodu od 12 meseci od dana zasnivanja radnog odnosa na neodređeno vreme, redovno uplaćuje poreze i doprinose za obavezno socijalno osiguranje i o tome dostavi pravdanje za navedeni period.

Uslovi i kriterijumi dodele subvencije, kao i prava i obaveze korisnika subvencije, davaoca sredstava i Nacionalne službe za zapošljavanje biće precizirani javnim pozivom.

JAVNI OGLAS ZA DODELU SUBVENCIJA

Član 4

Subvencija se dodeljuju na osnovu Javnog oglasa, koji raspisuje Sekretarijat.

Obavezni elementi teksta Javnog oglasa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje, visina ukupnih sredstava koja se dodeljuju, namena sredstava, subjekti koji mogu da učestvuju, uslovi za učešće, dokumentacija koja se podnosi uz zahtev, uslovi učešća, rok za podnošenje prijava, kriterijumi za ocenu prijava i drugi podaci od značaja.

Javni oglas se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine, u oglasnim novinama NSZ "Poslovi" i na internet stranicama Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs.

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM OGLASU

Član 5

Pravo da konkurišu imaju poslodavci koji pripadaju privatnom sektoru, odnosno preduzetnici i pravna lica kod kojih je udeo privatnog kapitala u vlasničkoj strukturi 100%.

Pravo na Subvenciju ne mogu ostvariti: državni organi, organizacije i drugi direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, zadruge i udruženja; podnosioci zahteva koji obavljaju delatnosti sa šifrom 02.0, 05.1, 05.2, 35.14, 35.23, 49.32, 66.12, 92.0 i 96.09; korisnici sredstava koji nisu ispunili raniju ugovornu obavezu prema Sekretarijatu ili NSZ, a ugovorna obaveza je istekla, kao i korisnici sredstava čija je ranija ugovorna obaveza u toku, a ustanovi se da je redovno ne izvršavaju i privredni subjekti u teškoćama, u smislu člana 2. stav 1. tačka 5) Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013 i 97/2013).

USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM OGLASU

Član 6

Poslodavac može podneti Zahtev sa biznis planom (u daljem tekstu: Zahtev) za Javni oglas pod uslovom da:

1. ima sedište ili registrovanu poslovnu jedinicu na teritoriji AP Vojvodine;

2. pripada privatnom sektoru (preduzetnici i pravna lica kod kojih je udeo privatnog kapitala u vlasničkoj strukturi 100%);

3. je registrovan najmanje šest meseci pre datuma podnošenja zahteva;

4. u poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev nije smanjivao broj zaposlenih na neodređeno vreme, osim u slučaju normalne fluktuacije zaposlenih (prestanak radnog odnosa na određeno vreme, ostvarivanje prava na penziju i dr.);

5. uredno izmiruje obaveze po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za zaposlene;

6. poslednjih šest meseci nije bio duže od 30 dana neprekidno evidentiran u registru dužnika prinudne naplate Narodne banke Srbije;

7. nezaposleno lice se na dan podnošenja zahteva nalazi na evidenciji Filijale NSZ;

8. nezaposleno lice, za koga se traži subvencija, nije bilo u radnom odnosu na neodređeno vreme kod podnosioca zahteva ili povezanog lica, najmanje šest meseci pre podnošenja zahteva;

9. je izmirio ranije ugovorne i druge obaveze prema Sekretarijatu i drugim davaocima sredstava za iste ili druge programe zapošljavanja, osim za obaveze čija je realizacija u toku, ukoliko iste redovno izmiruje i

10. nalazi se u dozvoljenom okviru opredeljenog iznosa za de minimis državnu pomoć u tekućoj fiskalnoj godini i prethodne dve fiskalne godine, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći.

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI OGLAS

Član 7

Po raspisanom Javnom oglasu podnosi se sledeća dokumentacija:

1. popunjen obrazac - Zahtev;

2. pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu i da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove;

3. original ili fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar, ukoliko podnosilac zahteva nije registrovan u APR, odnosno odluka nadležnog organa o obrazovanju organizacionih delova na teritoriji AP Vojvodine;

4. potvrda banke o prometu na tekućem računu poslodavca za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je podnet zahtev i

5. izvod iz pojedinačne poreske prijave o obračunatim porezima i doprinosima (PPP PD), štampan iz elektronske baze podataka Poreske uprave (EBP-PURS), overen od strane poslodavca, za prijave podnete u zakonskim rokovima za 6 meseci koji prethode mesecu u kom je podnet zahtev, odnosno za poslodavca koji paušalno izmiruje poreske obaveze - uverenje Poreske uprave o izmirenim porezima i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje do meseca koji prethodi mesecu u kom je podnet zahtev.

Zahtev se podnosi isključivo na obrascu, koji se može preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom se dostavlja na adresu nadležne organizacione jedinice NSZ prema sedištu poslodavca ili organizacione jedinice, lično ili putem pošte, tri primerka.

Rok za podnošenje prijava utvrđuje se Javnim oglasom.

Nakon podnošenja zahteva, a pre donošenja odluke, poslodavac može, na neodređeno vreme, zaposliti lice za koje je podneo zahtev za dobijanje Subvencije, što ne predstavlja garanciju za dobijanje Subvencije.

Zahtevi koji nisu podneti u skladu sa članom 7. stav 2. i 3. ovog pravilnika biće odbačeni.

Poslodavac, u toku Javnog oglasa, može podneti samo jedan Zahtev za zapošljavanje najviše 10 lica.

Sekretarijat zadržava pravo da zatraži i druge dokaze relevantne za odlučivanje.

Dokumentacija podneta na Javni oglas se ne vraća.

POSTUPANJE SA ZAHTEVIMA

Član 8

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje Komisiju za pregled zahteva, ocenjivanje i izradu predloga odluke za dodelu subvencija (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni oglas.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog oglasa (Izjava o nepostojanju sukoba intersa).

Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz Zahteva sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod podnosioca zahteva, o čemu će se sačiniti zapisnik.

Komisija će odbaciti podnete zahteve koji su:

• neblagovremeni;

• nedopušteni (zahtevi podneti od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim oglasom i koji su suprotni odredbama Pravilnika i Javnog oglasa);

• nepotpuni i nerazumljivi (zahtevi uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koji su nepotpisane, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka, popunjeni grafitnom olovkom, poslati faksom ili elektronskom poštom (e-mail), koji nisu podneti na odgovarajućem obrascu, koji sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično;

• ukoliko se utvrdi da učesnik nije ispunio ranije ugovorne obaveze prema Sekretarijatu, NSZ ili lokalnoj samoupravi, a ugovorna obaveza je istekla, kao i učesnik čija je ranija ugovorna obaveza u toku, a ustanovi se da je redovno ne izvršava.

DODATNI KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA

Član 9

1a)

IT usluge

15 bodova

Zdravstvo

Inženjerstvo

1b)

Proizvodnja i zanatstvo u funkciji turizma

10 bodova

Ugostiteljski objekti za smeštaj

Ugostiteljski objekti za ishranu i piće

Stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave na teritoriji se nalazi sedište ili organizaciona jedinica

IV grupa

20 bodova

III grupa

15 bodova

II grupa

10 bodova

Doprinos lokalnoj zajednici

Veoma značajno

20 bodova

Značajno

5 bodova

Pored navedenih kriterijuma, Javnim oglasom mogu biti definisani i dodatni kriterijumi.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 10

Filijala NSZ proverava ispunjenost opštih uslova Javnog oglasa, boduje zahteve i sačinjava listu podnetih zahteva, koju uz po jedan primerak zahteva prosleđuje Pokrajinskoj službi za zapošljavanje (u daljem tekstu: PSZ) na saglasnost. PSZ Sekretarijatu dostavlja saglasnost i primerak zahteva.

Komisija daje predlog odluke na osnovu zahteva, predloga liste NSZ i dodatnih bodova.

Pokrajinski sekretar razmatra predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli subvencije za zapošljavanje nezaposlenih lica (u daljem tekstu: Odluku), koja je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje se na internet stranicama Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i NSZ www.nsz.gov.rs.

UGOVOR O DODELI SUBVENCIJE

Član 11

Na osnovu Odluke, Sekretarijat, Filijala NSZ i poslodavac kojem je odobrena subvencija (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), zaključiće ugovor o korišćenju Subvencije, kojim se uređuju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

Korisnik sredstava pre zaključenja ugovora, Filijali NSZ dostavlja:

• dokaz o zasnivanju radnog odnosa na neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom, za lice koje se zapošljava (ugovor o radu);

• fotokopija kartona deponovanih potpisa lica ovlašćenih za zastupanje;

• fotokopija kartona deponovanih potpisa za namenski račun otvoren kod Uprave za trezor;

• odgovarajuće sredstvo obezbeđenja ugovornih obaveza;

• fotokopija/očitana lična karta odgovornog lica korisnika sredstava i žiranta, i drugi dokazi u zavisnosti od statusa žiranta i

• pisani pristanak korisnika sredstava i žiranta za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti.

Sredstva obezbeđenja ugovornih obaveza su:

ZA PREDUZETNIKA:

1. za odobrena sredstva u iznosu do 1.000.000,00 dinara:

• dve istovetne blanko trasirane menice korisnika sredstava sa jednim žirantom, sa meničnim ovlašćenjem.

2. za odobrena sredstva u iznosu od 1.000.001,00 dinara do 1.040.000,00 dinara:

• garancija banke u vrednosti iznosa subvencije, sa rokom važenja šest meseci duže od trajanja ugovorne obaveze ili

• dve istovetne blanko solo menice korisnika sredstava, sa meničnim ovlašćenjem, i ugovor o jemstvu.

ZA PRAVNO LICE:

1. za odobrena sredstva u iznosu do 1.000.000,00 dinara:

• dve istovetne blanko solo menice korisnika sredstava, sa meničnim ovlašćenjem.

2. za odobrena sredstva u iznosu od 1.000.001,00 dinara do 1.040.000,00 dinara:

• garancija banke u vrednosti iznosa subvencije, sa rokom važenja šest meseci duže od trajanja ugovorne obaveze ili

• dve istovetne blanko solo menice korisnika sredstava, sa meničnim ovlašćenjima, i ugovor o jemstvu.

Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, nezavisno od visine primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja delatnost (preduzetnik).

Menice, u skladu sa Zakonom o platnom prometu ("Sl. list SRJ", br. 03/02 i 05/03 i "Sl. glasnik RS", br. 43/04, 62/06, 111/09 i 31/11) i Odlukom o bližim uslovima, sadržini i načinu vođenja registra menica i ovlašćenja ("Sl. glasnik RS", br. 56/11), podnosilac zahteva mora izvršiti upis menica u Registar menica i ovlašćenja.

Bankarska garancija - rok važenja šest meseci duže od trajanja ugovorne obaveze, ali u slučaju zamene lica u toku ugovorne obaveze, poslodavac je dužan da dostavi novu bankarsku garanciju sa produženim rokom važenja.

Ugovor o jemstvu - ugovorno jemstvo privrednog društva kategorisanog kao malo ili srednje, koje je prethodnih godina pokazalo pozitivno poslovanje i u prethodnih 12 meseci nije bilo u blokadi.

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 12

Korisnik sredstava u obavezi je da:

1. zasnuje radni odnos sa nezaposlenim licem u skladu sa zakonom, na neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom, u skladu sa javnim oglasom;

2. namenski i zakonito utroši dodeljena sredstva u skladu sa članom 3. Pravilnika;

3. Filijali NSZ dostavlja dokaze o ispunjenju ugovorne obaveze iz tačke 2) ovog člana, periodično i u zavisnosti od načina isplate Subvencije i

4. obavesti Filijalu NSZ o svakoj promeni koja je od uticaja na realizaciju ugovora, u roku od 15 dana od dana nastanka te promene.

OBAVEZE SEKRETARIJATA

Član 13

Sekretarijat se obavezuje da, u skladu sa prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine, u najmanje dve rate, Korisniku sredstava izvrši uplatu sredstava na namenski račun otvoren kod Uprave za trezor, a nakon dostavljanja pravdanja sredstava za traženi period.

PRAĆENJE IZVRŠENJA UGOVORA

Član 14

Korisnik sredstava je dužan da dodeljena sredstva iskoristi namenski i zakonito i dokaze o tome dostavi Filijali NSZ, koja periodično kontroliše sprovođenje ugovorne obaveze.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

U slučaju zamene lica, lice koje je zamena mora biti na evidenciji nezaposlenih pre realizacije zamene, ali ne i u momentu podnošenja Zahteva. Zamena se mora izvršiti u roku od 30 dana. U opravdanim slučajevima, zamena se može izvršiti i nakon isteka navedenog roka, uz produžetak praćenja ugovorne obaveze.

Ukoliko dođe do prestanka ispunjenja ugovorne obaveze, poslodavac je dužan da izvrši povraćaj sredstava za nerealizovani deo ugovorne obaveze, uvećan za iznos zakonske zatezne kamate od dana uplate sredstava.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine", a njegove odredbe primenjivaće se nakon raspisivanja Javnog oglasa.