PRAVILNIKO KRITERIJUMIMA ZA FINANSIRANJE PROJEKATA KOJI SE BAVE ISTRAŽIVAČKO-UMETNIČKIM STVARALAŠTVOM U OBLASTI UMETNOSTI, S TERITORIJE AP VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 13/2020) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se cilj finansiranja projekata akreditovanih visokoškolskih ustanova koje obavljaju naučnoistraživačku delatnost, i koje imaju akreditovan studijski program iz polja umetnosti s teritorije AP Vojvodine, u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju i Zakonom o nauci i istraživanjima, koje imaju pravo učešća na konkursu, izbor i rad komisije, način odlučivanja, kriterijumi za finansiranje projekata, način finansiranja i praćenje realizacije projekata koji se bave istraživačko-umetničkim stvaralaštvom u oblasti umetnosti, s teritorije AP Vojvodine, koje finansira ili sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Finansijska sredstva za ovu namenu predviđena su budžetom AP Vojvodine, a obim sredstava utvrđuje se finansijskim planom Sekretarijata.
U okviru programa istraživanja, biće realizovani projekti čiji je cilj razvoj istraživanja u polju umetnosti, na teritoriji AP Vojvodine.
Prioritetne oblasti istraživanja:
- primenjene umetnosti (nauke o primenjenim umetnostima; primenjeno stvaralaštvo i dizajn);
- muzička umetnost (nauke o muzičkoj umetnosti; muzičko stvaralaštvo; muzičko izvođaštvo);
- likovne umetnosti (nauke o likovnim umetnostima; likovno stvaralaštvo);
- dramske umetnosti (nauke o dramskim umetnostima; dramsko i audio-vizuelno stvaralaštvo);
- primenjene oblasti iz naučnog istraživanja, primenjenog na interdisciplinarne oblasti u kojima postoji umetnička komponenta: projekti iz oblasti restauracije i konzervacije (očuvanje kulturnog nasleđa);
- arhitektura (istraživanje arhitektonskog stvaralaštva).
Za ostvarivanje projektnog finansiranja, Sekretarijat za tekuću godinu raspisuje javni konkurs u kome se naučnoistraživačke institucije obaveštavaju o uslovima za prijavljivanje projekata.
Pravo učešća na konkursu imaju akreditovane visokoškolske ustanove koje obavljaju naučnoistraživačku delatnost, i koje imaju akreditovan studijski program iz polja umetnosti s teritorije AP Vojvodine, u skladu sa Zakonom visokom obrazovanju i Zakonom o nauci i istraživanjima.
Radi ocenjivanja predloga projekata, rešenjem pokrajinskog sekretara obrazuje se komisija.
Komisiju čine tri člana - predstavnika registrovane naučnoistraživačke institucije s programima akademskih studija na teritoriji AP Vojvodine i dva člana - predstavnika Pokrajinskog sekretarijata za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost.
Članovi komisije ne mogu istovremeno biti rukovodioci, niti članovi istraživačkog tima projekata koji su predmet ocene komisije.
Opšti kriterijumi za evaluaciju predloženih projekata jesu:
- opravdanost predloženih istraživanja;
- primenljivost rezultata projekta;
- kompetentnost istraživačkog tima;
- kompetentnost rukovodioca projekta,
- opremljenost realizatora projekta;
- značaj projekta u oblasti umetnosti;
- neistraživani projekti.
Na osnovu opštih kriterijuma, komisija daje ocenu za svaki predlog projekta. Predlog projekta može biti ocenjen ocenama od 5 do 10, što se unosi u izveštaj koji komisija podnosi pokrajinskom sekretaru - kao svoje mišljenje o pregledanim prijavama predloga projekata.
Konačnu odluku o prihvatanju predloga projekata donosi pokrajinski sekretar, imajući u vidu značaj projekta za razvoj nauke u umetnosti, radi unapređivanja umetničkog stvaralaštva u AP Vojvodini.
Pokrajinski sekretar izuzetno može doneti odluku o prihvatanju predloga projekta i bez mišljenja komisije, ako je to od posebnog značaja za ostvarivanje utvrđenog cilja finansiranja projekata.
Za prihvaćene predloge projekata, Sekretarijat zaključuje ugovor o realizaciji projekta sa svim institucijama koje su prijavljene kao učesnice na projektu.
II KRITERIJUMI ZA FINANSIRANJE PROJEKATA KOJI SE BAVE ISTRAŽIVAČKO-UMETNIČKIM STVARALAŠTVOM U OBLASTI UMETNOSTI
Organizacije iz člana 3. stav 1. ovog pravilnika konkurišu za izvođenje projekata na način i u rokovima utvrđenim javnim konkursom.
Za učešće na konkursu, visokoškolske ustanove iz člana 3. stav 2, u obavezi su da dostave dokaz ‒ uverenje o akreditaciji studijskog programa iz polja umetnosti.
Za učešće na konkursu, visokoškolske ustanove iz člana 3. stav 2, u obavezi su da - uz prijavu s predlogom projekta - prilože i saglasnost nastavno-naučnog veća. Ukoliko realizacija projekta podrazumeva učešće više institucija, uz prijavu se dostavlja saglasnost nastavno-naučnih veća svih učesnica u projektu.
Prijava projekta mora da sadrži:
- opšte, administrativne podatke;
- predmet, sadržaj i cilj istraživanja;
- stanje istraživanja u oblasti;
- planirane rezultate projekta i mogućnost primenljivosti rezultata projekta;
- predlog istraživačkog tima i predlog broja istraživačkih meseci;
- podatke o kompetentnosti istraživača;
- podatke o infrastrukturnoj podršci za realizaciju projekta;
- detaljan finansijski plan troškova za realizaciju projekta.
Javnim konkursom mogu se utvrditi i drugi podaci, odnosno prilozi koji se dostavljaju uz prijavu, a bitni su za odlučivanje prilikom izbora projekata.
Obrazac prijave propisuje Sekretarijat i može se preuzeti na njegovoj zvaničnoj internet prezentaciji.
Prijave projekata koje su nepotpune, koje nisu u skladu sa ovim pravilnikom, koje sadrže netačne podatke o članovima projektnog tima, kao i prijave koje nisu predate u roku definisanom javnim konkursom, biće odbačene i komisija ih neće razmatrati.
U izvođenju projekata mora učestvovati 2/3 nastavnog osoblja iz akreditovanih visokoškolskih ustanova koje obavljaju naučnoistraživačku delatnost, i koje imaju akreditovan studijski program iz polja umetnosti s teritorije AP Vojvodine, u skladu sa Zakonom o naučnoistraživačkoj delatnosti. Istraživači moraju imati karton naučnog radnika, kao deo jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini.
Istraživački tim mora da ima najmanje tri, a najviše sedam realizatora.
Rok za realizaciju projekta jeste najduže 12 meseci.
Projektom neposredno upravlja rukovodilac projekta.
Rukovodilac mora imati najmanje nastavno zvanje docenta ili zvanje doktora umetnosti i relevantne umetničke reference iz oblasti iz koje se projekat predlaže.
Rukovodilac projekta odgovoran je za tačnost podataka navedenih u prijavi, za realizaciju projekta, kao i za tačnost informacija i izveštaja o realizaciji projekta.
Prijavu projekta potpisuje njegov rukovodilac i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje projekat, odnosno odgovorna lica svih institucija učesnika na projektu.
Nastavna i naučna zvanja korespondiraju na sledeći način:
- redovni profesor = naučni savetnik = redovni profesor (zvanje iz polja umetnosti);
- vanredni profesor = viši naučni saradnik = vanredni profesor (zvanje iz polja umetnosti);
- docent = naučni saradnik = profesor strukovnih studija = docent (zvanje iz polja umetnosti);
- asistent = istraživač saradnik = predavač = asistent, asistent sa doktoratom, viši stručni saradnik, viši stručni saradnik korepetitor, samostalni stručni saradnik, samostalni stručni saradnik korepetitor, viši umetnički saradnik i samostalni umetnički saradnik;
- saradnik u nastavi = istraživač pripravnik = stručni saradnik, stručni saradnik korepetitor, umetnički saradnik, nastavnik stranih jezika, odnosno veština.
Istraživač kome tokom realizacije projekta prestane radni odnos zbog odlaska u penziju može nastaviti da učestvuje u projektu kom je odobreno finansiranje ili da rukovodi njime, uz saglasnost nastavno-naučnog veća registrovane naučnoistraživačke institucije s programima akademskih studija, pri čemu može biti angažovan na istom projektu, s nula istraživač meseci.
Za istraživače učesnike u izvođenju projekta, koji koriste odsustvo više od tri meseca, obustavlja se finansiranje do njihovog povratka.
Rukovodilac projekta se obavezuje da promene navedene u stavu 1. ovog člana, kao i sve promene radnog angažovanja (npr. odlazak u penziju, promena organizacije zaposlenja, odlazak u inostranstvo, odlazak na trudničko ili porodiljsko) prijavi Sekretarijatu u roku od 15 dana od dana nastanka promene.
III NAČIN FINANSIRANJE I PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKTA
Sredstva Sekretarijata u okviru projektnog sufinansiranja mogu biti namenjena za:
- isplatu mesečnih primanja (ne više od tri istraživač meseca);
- troškove nabavke repromaterijala i potrošnog materijala;
- troškove nabavke sitnije opreme;
- troškove putovanja radi realizacije projektnih zadataka;
- troškove usluga drugih lica (visina sredstava za kategoriju "usluge drugih lica" može da iznosi do 20% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat);
- režijske troškove (npr. internet, telefon) maksimalno do 5% od ukupne finansijske vrednosti projekta.
Visina mesečne naknade utvrđuje se prema ceni istraživač meseca Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije, u skladu s kompetencijom istraživača.
Kategorizaciju istraživača određuje Sekretarijat, kao ukupan broj poena produkcije u poslednjih pet godina, ne računajući tekuću godinu, a imajući u vidu M71 i M72, na osnovu podataka iz kartona naučnog radnika.
Odobrena finansijska sredstva isplaćivaće se na način definisan ugovorom, u skladu s prilivom sredstava u Budžet AP Vojvodine.
Realizacija projekta prati se na osnovu periodičnih izveštaja i završnog izveštaja, koji se regulišu ugovorom između Sekretarijata i institucija koje realizuju projekat.
Izveštaji iz stava 1. ovog člana podnose se na obrascima čiju sadržinu propisuje Sekretarijat.
Za podatke navedene u izveštaju odgovaraju rukovodilac projekta i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje projekat.
Istraživanje se ocenjuje na osnovu poređenja ostvarenih i planiranih rezultata - u skladu s podnetom prijavom projekta.
Odluku o prihvatanju periodičnih izveštaja donosi pokrajinski sekretar, na osnovu prethodno pribavljenog mišljenja komisije.
U slučajevima davanja netačnih podataka o realizaciji projekata, prikrivanja stvarnog stanja rada na projektu, kao i u slučaju da se projekat ne realizuje, pokrajinski sekretar može - osim pokretanja zakonom definisanih mera - da traži povraćaj sredstava i da odgovorna lica liši prava učestvovanja ili rukovođenja projektima Sekretarijata.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV". Stupanjem na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima za finansiranje projekata koji se bave istraživačko-umetničkim stvaralaštvom u polju umetnosti, broj: 142-451-2238/2019-01, od 30. aprila 2019. godine.