POSLOVNIK

GRADSKE IZBORNE KOMISIJE

("Sl. list grada Prokuplja", br. 7/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Gradske izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 2

Sedište Komisije je u Prokuplju, u zgradi Grada Prokuplja, ulica Nikodija Stojanovića Tatka br. 2.

Član 3

Komisija u svom radu koristi pečat.

Pečat je okruglog oblika prečnika 32mm, u sredini pečata je mali grb Republike Srbije.

Po spoljnom obodu pečata upisan je tekst: "Republika Srbija" i "Prokuplje".

U sledećem unutrašnjem krugu upisan je tekst "Grad Prokuplje Gradska izborna komisija.

Član 4

U okviru svojih nadležnosti, Komisija ostvaruje saradnju sa Republičkom izbornom komisijom i drugim organima i organizacijama.

II SASTAV I ORGANIZACIJA KOMISIJE

- KOMISIJA

Član 5

Komisija radi i odlučuje na sednicama u stalnom i proširenom sastavu.

Komisiju u stalnom sastavu čine: predsednik Komisije, 7 članova Komisije i njihovi zamenici.

Komisiju u proširenom sastavu čini: stalni sastav Komisije i po jedan predstavnik podnosilaca izbornih lista kandidata za odbornike, koji ima zamenika.

Komisija radi i odlučuje u proširenom sastavu od dana utvrđivanja lica koja postaju članovi Komisije u proširenom sastavu do momenta kada Komisija utvrdi i objavi rezultate izbora.

Zamenici članova Komisije imaju ista prava i obaveze kao i članovi koje zamenjuju.

- SEKRETAR KOMISIJE I ZAMENIK SEKRETARA KOMISIJE

Član 6

Komisija ima sekretara i zamenika sekretara, koji učestvuju u radu Komisije, bez prava odlučivanja.

- RADNE GRUPE

Član 7

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može da obrazuje radne grupe iz reda svojih članova.

U rad radnih grupa mogu biti uključeni predstavnici državnih organa i organizacija, radi pružanja stručne pomoći.

Odlukom o obrazovanju radne grupe utvrđuje se njen sastav i zadaci.

- GRADSKA UPRAVA

Član 8

Gradska uprava obezbeđuje i pruža neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Komisije i njenih radnih tela.

O obezbeđivanju uslova za rad Komisije stara se sekretar Komisije.

III PRAVA I OBAVEZE

- PREDSEDNIK KOMISIJE

Član 9

Predsednik Komisije:

- predstavlja Komisiju

- saziva i predsedava sednicama Komisije

- potpisuje akta Komisije

- odobrava službena putovanja

- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno

- ZAMENIK PREDSEDNIKA KOMISIJE

Član 10

Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije, kao i dužnosti i poslove koje mu odredi predsednik Komisije.

- ČLANOVI KOMISIJE

Član 11

Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:

- da redovno prisustvuju sednicama Komisije,

- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kojem se odlučuje na sednici,

- da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane predsednika Komisije i Komisije.

- SEKRETAR KOMISIJE

Član 12

Sekretar Komisije:

- stara se o pripremi sednice Komisije,

- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,

- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,

- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom, ovim Poslovnikom i nalozima predsednika Komisije,

- u dogovoru sa predsednikom Komisije određuje lice iz reda gradske uprave koje će voditi zapisnik i pomagati mu u pripremi sednice.

IV NAČIN RADA

Član 13

Sednice Komisije se održavaju u njenom sedištu.

- SAZIVANJE SEDNICE KOMISIJE

Član 14

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije.

Predsednik Komisije je dužan da sazove sednicu Komisije u roku od 2 dana, kada sazivanje zatraži najmanje trećina članova Komisije.

Sednica se po pravilu, saziva pisanim putem, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice, sa potrebnim materijalom.

U slučaju potrebe sednice se mogu sazivati i telefonski i u roku kraćem od roka iz stava 3. ovog člana.

Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje jedne trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice. Komisija donosi odluke, rešenja, zaključke i druge akte u skladu sa zakonom.

- OTVARANJE SEDNICE I UČEŠĆE NA SEDNICI

Član 15

Sednica može da bude održana kada joj prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu (kvorum).

Sednicom predsedava predsednik Komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije.

U slučaju da predsednik ili zamenik predsednika mora da napusti sednicu, predsedavanje preuzima najstariji član Komisije, ako on to ne želi, predsedavanje preuzima sledeći najstariji član Komisije.

Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova.

U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.

Sednici mogu, na poziv predsednika Komisije, da prisustvuju i učestvuju u raspravi predstavnici državnih organa i organizacija.

- TOK SEDNICE

Član 16

Pre utvrđivanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika prethodne sednice, ukoliko je sačinjen.

Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član odnosno zamenik člana.

O iznetim primedbama na zapisnik, komisija odlučuje redom kojim su iznete u raspravi.

Nakon odlučivanja o primedbama, predsedavajući konstatuje da je zapisnik usvojen u predloženom tekstu, odnosno sa prihvaćenim primedbama.

Član 17

Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.

Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.

O predlozima se odlučuje bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici. Komisija zatim glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.

Komisija može da odluči da se vreme za raspravu svakog od učesnika, po određenoj tački dnevnog reda, ograniči na tri minuta.

Član 18

Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, Komisiju izveštava predsednik Komisije ili član Komisije kojeg je odredio predsednik i koji predlaže način daljeg postupanja Komisije (izvestilac).

Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Komisija, pre otvaranja rasprave Komisiju sa predlogom akta upoznaje predsednik ili sekretar Komisije.

- ODRŽAVANJE REDA NA SEDNICI

Član 19

Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč za učešće u raspravi. Niko nema pravo da diskutuje dok ne dobije reč od predsedavajućeg. Diskutanti su dužni da se jedni drugima obraćaju sa uvažavanjem i poštovanjem.

Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući će odrediti pauzu.

- ODLUČIVANJE

Član 20

Pošto utvrdi da je rasprava po tački dnevnog reda iscrpljena, predsedavajući zaključuje raspravu o tački dnevnog reda, nakon čega se prelazi na odlučivanje.

Komisija donosi Odluke većinom glasova svih članova Komisije u stalnom odnosno proširenom sastavu.

Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, a zamenici članova samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.

Ukoliko je izneto više predloga, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redom kojim su izneti.

Komisija uvek glasa za usvajanje predloga.

Ukoliko predlog ne dobije potrebnu većinu glasova, smatra se da je predlog odbijen.

- ODLUČIVANJE O PREDLOZIMA AKATA KOJE DONOSI KOMISIJA

Član 21

Ukoliko su u toku rasprave izneti predlozi za brisanje, odnosno izmene akta, na glasanje se prvo stavljaju ti predlozi. Predsedavajući prvo stavlja na glasanje predlog za brisanje, a potom predlog za izmenu.

Nakon glasanja o predlozima, predsedavajući stavlja na glasanje usvajanje predloga akta u celini.

- ODLUČIVANJE PO PRIGOVORIMA

Član 22

Ukoliko je u toku rasprave iznet predlog za odbacivanje prigovora, predsedavajući stavlja na glasanje prvo taj predlog.

Ukoliko u toku diskusije ne bude iznet predlog za odbacivanje prigovora, odnosno nijedan od iznetih predloga ne bude usvojen, Komisija se izjašnjava o usvajanju prigovora.

Predsedavajući uvek stavlja na glasanje predlog da se prigovor usvoji.

Ako predlog da se prigovor usvoji ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je prigovor odbijen.

- ZAPISNIK

Član 23

O radu na sednici Komisije sačinjava se zapisnik.

Zapisnik sadrži glavne dodatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o tačkama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatima glasanja na sednici.

Nakon usvajanja, zapisnik potpisuju predsedavajući i sekretar Komisije.

- IZVORNICI I PREPISI AKATA

Član 24

Izvornikom akta smatra se tekst akta usvojen na sednici Komisije, sačinjen u propisanom obliku, potpisan od predsedavajućeg i overen pečatom Komisije.

O sačinjavanju i čuvanju izvornika stara se sekretar Komisije.

V JAVNOST RADA

Član 25

Rad Komisije je javan.

Komisija obezbeđuje javnost rada:

- omogućavanjem akreditovanim predstavnicima sredstava javnog informisanja da prisustvuju sednicama,

- omogućavanjem posmatračima da prate rad Komisije,

- objavljivanjem akata Komisije u Službenom listu grada Prokuplja i na zvaničnoj internet stranici grada Prokuplja,

- izdavanjem saopštenja za javnost,

- tako što u ime Komisije izjave za medije mogu davati isključivo: predsednik Komisije, zamenik predsednika i sekretar Komisije.

VI ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Član 26

Članovi i zamenici članova Komisije i zaposleni u gradskoj upravi angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti.

VII FINANSIJSKO POSLOVANJE

Član 27

Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora obezbeđuju se u budžetu.

Nalogodavci za isplatu sredstava iz stava 1. ovog člana su predsednik i sekretar Komisije.

VIII KANCELARIJSKO I ARHIVSKO POSLOVANJE

Član 28

Na kancelarijsko i arhivsko poslovanje Komisije primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje i arhivsko poslovanje.

Komisija propisuje način čuvanja, rukovanja i korišćenja izbornog materijala u skladu sa Zakonom.

IX IZMENE I DOPUNE POSLOVNIKA

Član 29

Pravo predlaganja izmena i dopuna Poslovnika ima svaki član i zamenik člana Komisije.

Predlog se podnosi u pisanom obliku.

Predsednik Komisije stavlja predlog na dnevni red sednice Komisije u što kraćem roku.

X ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Pitanja od značaja za rad Komisije koja nisu uređena ovim Poslovnikom, biće uređen posebnom Odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa Zakonom i ovim Poslovnikom.

Član 31

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik opštinske izborne komisije ("Službeni list opštine Prokuplje" br. 8/2016)

Član 32

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Prokuplja".