ODLUKA
O MESNOJ SAMOUPRAVI NA TERITORIJI GRADA ČAČKA

("Sl. list grada Čačka", br. 3/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se za već osnovane mesne zajednice i mesne zajednice koje se osnuju posebnom odlukom uređuje postupak obrazovanja, promene područja i ukidanje, poslovi koje vrše, organi mesne zajednice, način odlučivanja, postupak izbora saveta mesne zajednice, zaštita prava u izbornom postupku i druga pitanja od značaja za rad mesne zajednice, u skladu sa zakonom i statutom grada.

Član 2

Mesna zajednica je oblik mesne samouprave u kojoj građani, sa prebivalištem na području za koje je obrazovana, utvrđuju i zadovoljavaju potrebe od neposrednog zajedničkog interesa i zajedničke potrebe koje sami utvrde u u skladu sa zakonom, Statutom grada i odlukom o osnivanju mesne zajednice.

Član 3

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica, u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom grada, ovom odlukom i Statutom mesne zajednice, u skladu sa zakonom.

Sedište mesne zajednice je na području mesne zajednice i utvrđuje se statutom mesne zajednice u skladu sa statutom grada i odlukom o osnivanju mesne zajednice.

Mesnu zajednicu predstavlja i zastupa predsednik saveta mesne zajednice i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana mesne zajednice.

Mesna zajednica ima račun otvoren kod nadležnog organa.

Član 4

Mesna zajednica ima pečat.

Sadržina, izgled, način upotrebe i čuvanja pečata utvrđuje se statutom mesne zajednice.

Član 5

Mesna zajednica ima statut.

Statutom mesne zajednice u skladu sa zakonom, statutom grada, ovom odlukom i odlukom o osnivanju mesne zajednice uređuju se: organizacija, poslovi mesne zajednice, broj članova Saveta mesne zajednice i način rada i odlučivanja organa mesne zajednice, stalna i povremena radna tela u mesnoj zajednici, delovi mesne zajednice (rejon, četvrt, kvart i sl.), simbol, dan ili drugi praznik mesne zajednice, pitanja o kojima građani odlučuju ili ih razmatraju u mesnoj zajednici, pokretanje inicijative i peticije građana, kao i druga pitanja od značaja za rad mesne zajednice.

Član 6

Rad organa mesne zajednice je dostupan javnosti.

Javnost rada, po pravilu, obezbeđuje se informacijama o radu saveta mesne zajednice i aktivnostima u mesnoj zajednici, održavanjem skupova (tribina, zborova građa i sl.) u mesnoj zajednici, izdavanjem biltena, davanjem saopštenja preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata putem oglasnih tabli, postavljanjem internet prezentacije i na drugi način u skladu sa statutom mesne zajednice i aktima saveta mesne zajednice.

Član 7

Radi ostvarivanja svojih programa i planova razvoja i zadovoljavanja drugih potreba od zajedničkog interesa za građane, mesna zajednica može ostvarivati saradnju sa mesnim zajednicama, privrednim društvima i drugim organizacijama, u skladu sa odlukom o osnivanju, statutom i drugim aktima Grada.

II OBRAZOVANJE, UKIDANJE I PROMENA PODRUČJA MESNE ZAJEDNICE

Član 8

Mesne zajednice se obrazuju u selima, po pravilu, za svako naseljeno mesto.

Izuzetno, mesne zajednice se u selima mogu osnivati za više naseljenih mesta ili deo naseljenog mesta ako to zahtevaju građani zbog povezanosti infrastrukture na određenom prostoru ili drugih opravdanih razloga, u skladu sa ovom odlukom.

Na teritoriji naseljenog mesta Čačak i u prigradskim naseljima mesna zajednica se može obrazovati za područje koje predstavlja prostornu, funkcionalnu i urbanističku celinu u kojoj postoji međusobna interesna povezanost i upućenost građana na rešavanje zajedničkih potreba u svakodnevnom životu, kao i mogućnost neposrednog dogovaranja i odlučivanja o ostvarivanju zajedničkih potreba i interesa.

Član 9

Nova mesna zajednica obrazuje se spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.

Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.

Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Gradskom veću.

Član 10

Predlog za obrazovanje nove, promenu područja ili ukidanje mesne zajednice mogu podneti:

- najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, putem građanske inicijative u skladu sa zakonom i Statutom grada.

- najmanje 1/3 odbornika u Skupštini grada, i

- Gradsko veće.

Inicijativu za obrazovanje, promenu područja ili ukidanje mesne zajednice ovlašćenim predlagačima iz prethodnog stava mogu dati zbor građana ili savet mesne zajednice sa područja na koje se inicijativa odnosi i gradonačelnik.

Predlog za obrazovanje nove, odnosno promenu područja ili ukidanje mesne zajednice sadrži elemente iz člana 9. stav 2. i 3. ove odluke, a naročito područje (opis po ulicama ili drugim oznakama), broj stanovnika, neposredne zajedničke interese građana, prostornu, infrastrukturnu i urbanističku povezanost), a ako birači podnose predlog i spisak građana sa biračkim pravom sa svojeručnim potpisom i jedinstvenim matičnim brojem građana.

O predlogu iz stava 1. ovog člana Skupština grada je dužna da odluči u roku od 60 dana od dana prijema.

Član 11

Ako Skupština grada prihvati predlog za obrazovanje nove, promenu područja ili ukidanje mesne zajednice donosi odluku o pribavljanju mišljenja građana sa biračkim pravom sa područja na koje se predlog odnosi da li su "za" ili "protiv" predloga koji se predlaže, referendumom ili davanjem pisane izjave.

Mišljenje o predlogu iz prethodnog stava će se zatražiti i od saveta mesne zajednice kad on nije inicijator predloga.

Odlukom o pribavljanju mišljenja građana utvrđuje se način izjašnjavanja građana, pitanje o kome se sprovodi izjašnjavanje, područje na kojem se sprovodi izjašnjavanje i vreme izjašnjavanja. Posebnom odlukom određuju se organi za sprovođenje izjašnjavanja i utvrđivanje rezultata izjašnjavanja građana.

Mišljenje se smatra datim kada se za njega izjasni većina birača koji su glasali.

Ako Skupština grada ne prihvati predlog za obrazovanje nove, odnosno promenu područja ili ukidanje mesne zajednice obavestiće o tome predlagača.

O obrazovanju, promeni područja i ukidanju mesne zajednice odlučuje Skupština grada većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

Odlukom iz stava 1. ovog člana u skladu sa zakonom i ovom odlukom utvrđuje se naročito: naziv i područje mesne zajednice, poslovi mesne zajednice, organi i postupak izbora, organizacija i rad organa, način odlučivanja, sredstva za rad, javnost rada i obaveštavanje građana, pravne posledice obrazovanja nove ili ukidanja mesne zajednice, odnosno promene područja mesne zajednice i druga pitanja od značaja za rad mesne zajednice.

III POSLOVI MESNE ZAJEDNICE

Član 12

Mesna zajednica u skladu sa zakonom i Statutom grada razmatra pitanja koja se odnose na stvaranje boljih uslova života u mesnoj zajednici u oblasti:

1) komunalnog uređenja i opremanja,

2) uređenja i održavanja naselja,

3) zaštite i unapređenja životne sredine,

4) razvoja poljoprivrede,

5) obavljanja komunalnih usluga,

6) staranja o socijalnoj zaštiti neobezbeđenih stanovnika,

7) održavanja kulturnih i sportskih manifestacija i

8) drugih pitanja od značaja za građane sa područja mesne zajednice.

U okviru oblasti iz prethodnog stava mesna zajednica obavlja poslove u vezi:

- izgradnje, razvoja i unapređenja saobraćajne, komunalne i druge infrastrukture (putevi, ulice, trotoari, javna rasveta, električna, vodovodna, kanalizaciona mreža, groblja i dr.);

- prostornog i urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice;

- zaštite i unapređenja životne sredine, ekologije i održavanja komunalne higijene;

- uređenja i održavanja javnih i zelenih površina, izvorišta, priobalja reka i zemljišta pored puteva;

- realizacije programa za koje se sredstva obezbeđuju samodoprinosom;

- zdravstvenog prosvećivanja stanovnika i podizanja nivoa zdravstvene kulture i opšte higijene;

- stvaranja uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;

- brige o deci (uključujući stvaranje uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola);

- socijalnog zbrinjavanja starih i ugroženih lica,

- zaštite stanovnika i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda i organizovanje otklanjanja ili ublažavanja posledica;

- organizovanja humanitarnih aktivnosti;

- kulturno-umetničkih, sportskih i rekreativnih aktivnosti građana i obezbeđivanju prostornih, finansijskih i organizacionih uslova za njihovo održavanje;

- ostvarivanja drugih zajedničkih potreba građana na prostoru mesne zajednice, u skladu sa zakonom, odlukom o osnivanju i Statutom grada.

U obavljanju poslova mesna zajednica pokreće inicijative, organizuje aktivnosti građana u skladu sa zakonom i aktima grada, sarađuje sa organima Grada, javnim preduzećima i ustanovama, privrednim društvima i preduzetnicima, građanima i drugim mesnim zajednicama, udruženjima građana, organizacijama i drugim institucijama kad su investitori ili su nadležni za planiranje, izgradnju i održavanje objekata ili izvođenje drugih aktivnosti u mesnoj zajednici.

Član 13

U vršenju poslova mesna zajednica:

- pokreće inicijative nadležnim organima za uređivanje određenih pitanja i izmenu propisa iz nadležnosti Grada;

- pokreće inicijative za donošenje i izmenu planskih akata;

- organizuje aktivnosti građana i organizacija u realizaciji poslova i programa rada mesne zajednice;

- organizuje zborove građana i učestvuje u realizaciji referenduma i pokretanju građanske inicijative.

Član 14

Skupština grada, u skladu sa zakonom i Statutom grada, može svim ili pojedinim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava, a naročito:

- izgradnju i održavanje nekategorisanih puteva u skladu sa programima i aktima organa Grada;

- stvaranje uslova za uređenje i održavanje seoskih grobalja, javnih česmi i sl.;

- zadatke i poslove u sprovođenju popisa stanovništva, sprovođenja referenduma, davanja pisane izjave građana, sprovođenje ankete i javne rasprave;

- održavanje određenih infrastrukturnih objekata;

- održavanje objekata na kojima pravo korišćenja ima mesna zajednica, i

- druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom, Statutom i drugim aktima Grada.

Grad pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova u skladu sa odlukom o budžetu i drugim aktima Grada.

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradskih uprava, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, gradonačelnik može, na predlog načelnika gradskih uprava, odrediti način i mesto njihovog vršenja.

Nadzor nad izvršavanjem poverenih poslova i poslova gradskih uprava u mesnim zajednicama vrše nadležni organi Grada u skladu sa zakonom i Statutom grada.

IV SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Član 15

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

1. sredstava utvrđenih odlukom o budžetu Grada,

2. sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom uvedenim za područje mesne zajednice,

3. prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću,

4. sredstava koja građani neposredno udružuju za ostvarivanje programa mesne zajednice,

5. sredstava koja se prenesu mesnim zajednicama za obavljanje poverenih poslova,

6. donacija i drugih sredstva u skladu sa zakonom.

Mesna zajednica donosi finansijski plan, u roku utvrđenom odlukom Skupštine grada, na koji saglasnost daje Gradonačelnik u skladu sa odlukom o budžetu.

Član 16

Mesna zajednica ima imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.

Mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima u javnoj svojini Grada koje su joj date na korišćenje u skladu sa zakonom, statutom i drugim aktima Grada.

Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, aktima grada i statutom mesne zajednice.

Član 17

O korišćenju imovine i drugim pravima na stvarima na kojima mesna zajednica ima pravo korišćenja odlučuje savet mesne zajednice u skladu sa zakonom, statutom i drugim aktima Grada.

V ORGANI MESNE ZAJEDNICE

Član 18

U mesnoj zajednici kao predstavnički organ građana obrazuje se organ upravljanja - savet mesne zajednice.

U mesnoj zajednici se mogu formirati i drugi organi za posebne namene, na predlog saveta ili zbora građana mesne zajednice. Odlukom o obrazovanju organa mesne zajednice, koju donosi savet mesne zajednice, utvrđuju se sastav, način izbora i nadležnost organa.

1. Aktivno i pasivno biračko pravo

Član 19

Pravo da bira i bude biran u savet mesne zajednice ima punoletan, poslovno sposoban državljanin Republike Srbije sa prebivalištem na području mesne zajednice.

Član i kandidat za člana saveta mesne zajednice ne može biti odbornik Skupštine grada ni lice imenovano na funkciju od strane Skupštine grada, kao ni lice koje je bi članstvom u savetu mesne zajednice bilo u sukobu interesa.

2. Savet mesne zajednice

Član 20

Savet mesne zajednice:

1) donosi statut mesne zajednice;

2) donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;

3) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;

4) predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice;

5) donosi poslovnik o radu saveta mesne zajednice i druge akte iz nadležnosti mesne zajednice;

6) pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa Grada;

7) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene Statutom grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim propisima Grada.

Savet mesne zajednice može obrazovati savete, komisije, odbore i druga radna tela radi realizacije poslova koje vrši.

3. Raspisivanje izbora za savet mesne zajednice

Član 21

Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava.

Izbore za članove saveta raspisuje predsednik Skupštine grada u mesnim zajednicama u kojima mandat članovima saveta ističe pre održavanja izbora.

Članovi saveta mesne zajednice biraju se na period od 4 godine.

Izbor članova Saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.

Broj članova saveta mesne zajednice uređuje se statutom mesne zajednice u skladu sa Statutom grada i ovom odlukom.

Broj članova saveta mesne zajednice utvrđuje se srazmerno broju birača mesne zajednice:

1) do 500 birača od 5 do 7 članova saveta mesne zajednice;

2) od 501 do 1.000 birača od 7 do 9 članova saveta mesne zajednice;

3) od 1.001 do 1300 birača od 9 do 11 članova saveta mesne zajednice;

4) od 1301 do 2000 birača od 11 do 13 članova saveta mesne zajednice; i

5) preko 2000 birača od 13 do 15 članova saveta mesne zajednice.

Izuzetno, broj članova saveta mesne zajednice može biti veći ili manji u okviru raspona iz prethodnog stava ako savet mesne zajednice oceni da to zahtevaju broj i različita naseljenost pojedinih delova mesne zajednice, organizacija rada u savetu mesne zajednice (raspored zaduženja članova i sl.) ili drugi opravdani razlozi.

Član 22

Odlukom o raspisivanju izbora za članove saveta mesne zajednice određuje se dan i vreme održavanja izbora, dan od koga počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji i rok za predaju izbornih lista kandidata.

Od dana raspisivanja do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 dana ni više od 45 dana.

Odluka o raspisivanju izbora objavljuje se u "Službenom listu grada Čačka".

O odluci o raspisivanju izbora za članove saveta mesne zajednice građani se obaveštavaju na portalu - Izbori u mesnim zajednicama zvanične internet prezentacije Grada www.cacak.org.rs, na oglasnoj tabli u mesnoj zajednici, a mogu se obavestiti i preko elektronskih medija.

Obaveštenje o odluci o raspisivanju izbora za članove saveta mesne zajednice istovremeno je i poziv biračima za učešće na izborima.

Raspisivanje izbora za članove saveta mesne zajednice se može odložiti ako nisu ispunjeni tehnički, organizacioni ili kadrovski uslovi ili postoje drugi opravdani razlozi za odlaganje izbora.

4. Organi za sprovođenje izbora

Član 23

Organi za sprovođenje izbora su:

1. Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama i

2. Birački odbor.

Član 24

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama ima predsednika i 4 člana, koji imaju zamenike.

Gradsku komisiju za izbore u mesnim zajednicama imenuje Skupština grada na mandat od 4 godine, po pravilu, iz reda zaposlenih u gradskoj upravi. Komisija ima sekretara i zamenika sekretara.

Predsednik i sekretar Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama i njihovi zamenici su diplomirani pravnici.

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama:

- priprema obrasce za kandidovanje članova saveta mesne zajednice u roku od 5 dana od dana raspisivanja izbora i stavlja ih na raspolaganje predlagačima kandidata objavljivanjem na zvaničnoj internet prezentaciji Grada www.cacak.org.rs;

- donosi uputstvo za sprovođenje izbora kojim se bliže uređuje postupanje učesnika u izbornom postupku u skladu sa ovom odlukom;

- utvrđuje pravila o sastavu i radu biračkog odbora na sprovođenju glasanja i utvrđivanju rezultata glasanja na biračkom mestu;

- određuje i na zvaničnoj internet prezentaciji grada objavljuje broj, naziv i adrese biračkih mesta;

- na predlog svog radnog tela u mesnoj zajednici ili samostalno rešenjem imenuje predsednika i članove biračkog odbora i njihove zamenike za biračko mesto na području mesne zajednice;

- priprema izborni materijal (rešenja o obrazovanju biračkih mesta i imenovanju biračkih odbora, obrasce: zapisnika o primopredaji izbornog materijala, zapisnika o radu biračkog odbora, kontrolnog lista, potvrde o biračkom pravu za glasanje van biračkog mesta, zapisnika radnog tela Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama o utvrđivanju ukupnih rezultata izbora u mesnoj zajednici i druge obrasce; priprema glasačke listiće, zbirnu listu kandidata i dr.);

- organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;

- objavljuje na zvaničnoj internet prezentaciji Grada ukupan broj birača mesne zajednice na dan zaključenja biračkog spiska i konačan broj birača na 72 časa pre dana glasanja samo po zahtevu za upis, brisanje ili promenu u zaključenom biračkom spisku;

- proglašava izborne liste,

- donosi zaključke kojim se nalaže otklanjanje nepravilnosti u izbornim listama;

- rešava o prigovorima učesnika u izbornom postupku;

- poništava izbore u slučaju utvrđene nepravilnosti;

- sprovodi ponovne, prevremene i dopunske izbore, u skladu sa ovom odlukom;

- planira i stara se pokriću troškova za sprovođenje izbora u skladu sa planiranim sredstvima u budžetu grada;

- rešenjem utvrđuje ukupne rezultate izbora za članove saveta mesne zajednice;

- podnosi predsedniku Skupštine grada ukupan izveštaj o sprovedenim izborima i objavljuje ga i dostavlja u skladu sa ovom odlukom;

- vodi evidenciju trajanja mandata saveta mesnih zajednica;

- donosi poslovnik o radu; i

- vrši druge poslove utvrđene ovom odlukom.

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama koristi pečat okruglog oblika koji u spoljašnjem krugu sadrži reči: "Republika Srbija" i "Grad Čačak", jednu ispod druge, u unutrašnjem krugu reči: "Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama", a u sredini pečata naziv sedišta komisije: "Čačak".

Član 25

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama može obrazovati radno telo u mesnoj zajednici za obavljanje pojedinih tehničkih i pomoćnih radnji radi sprovođenja izbora na području mesne zajednice, u zavisnosti od broja birača, broja biračkih mesta ili udaljenosti mesne zajednice od sedišta komisije.

Članove radnog tela u sastavu predsednik i dva člana i njihove zamenike imenuje Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama, na predlog saveta mesne zajednice ili samostalno, iz reda građana koji imaju biračko pravo i prebivalište na teritoriji mesne zajednice, sa mandatom do završetka izbora u mesnoj zajednici.

Član 26

Radno telo Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama:

- na području mesne zajednice objavljuje odluku o raspisivanju izbora za članove Saveta mesne zajednice,

- prima izborne liste predloga kandidata za članove saveta mesne zajednice od ovlašćenog lica predlagača, proverava da li su sačinjene i podnete u skladu sa odredbama ove odluke i na propisanom obrascu i na to ukazuje podnosiocu izborne liste, a potom ih, bez odlaganja dostavlja Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama radi proglašenja,

- predlaže Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama kandidate za članove biračkog odbora odmah po određivanju biračkih mesta i rešenje o njihovom imenovanju dostavlja članovima biračkog odbora,

- prima izborni materijal i materijal za uređenje biračkog mesta od Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama i Gradske uprave i dostavlja ga biračkom odboru,

- obaveštava blagovremeno korisnike prostora u kojima su određena biračka mesta o održavanju izbora za članove saveta mesne zajednice,

- prima prigovore učesnika u izbornom postupku i dostavlja ih Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama na rešavanje, ukoliko prigovori nisu neposredno dostavljeni Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama,

- sačinjava i Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama dostavlja zapisnik o rezultatima izbora za članove saveta mesne zajednice,

- objavljuje na oglasnoj tabli mesne zajednice rešenje Gradske komisija za izbore u mesnim zajednicama o konačnim rezultatima izbora u mesnoj zajednici,

- dostavlja novoizabranim članovima saveta i sazivaču konstitutivne sednice saveta mesne zajednice rešenje Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama o dodeli mandata člana saveta mesne zajednice,

- obavlja i druge poslove utvrđene ovom odlukom.

Radno telo u sprovođenju izbora za savet mesne zajednice, pored ove odluke, primenjuje uputstva, pravila i druge akte Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama.

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama može neposredno obavljati poslove radnog tela, ako ono nije obrazovano ili ne obavlja radnje u skladu sa ovom odlukom.

Član 27

Birački odbor ima predsednika i 2 člana i njihove zamenike koje, na predlog svog radnog tela ili samostalno imenuje Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama iz reda birača mesne zajednice, najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora.

Birački odbor:

- preuzima izborni materijal i materijal za uređenje biračkog mesta od radnog tela Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama ili neposredno od te komisije;

- uređuje i priprema za glasanje biračko mesto u zajednici sa radnim telom Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama i predstavnicima gradske uprave, nadležne za poslove mesne samouprave;

- neposredno sprovodi glasanje na biračkom mestu, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja;

- utvrđuje rezultate izbora i izborni materijal predaje radnom telu Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama ili neposredno toj komisiji;

- obavlja i druge poslove određene aktima Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama.

Zamenu člana biračkog odbora Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama ili ovlašćeno lice komisije može, iz opravdanog razloga, vršiti najkasnije pre početka glasanja na izborima za članove saveta mesne zajednice, na zahtev člana biračkog odbora ili na predlog radnog tela Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama.

Član 28

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama, radna tela Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama i birački odbor rade isključivo u stalnom sastavu.

Predstavnici grupa građana i birača podnosilaca proglašenih izbornih lista kandidata za članove saveta mesne zajednice mogu neposredno ili preko ovlašćenog lica pratiti rad Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama, radnog tela te komisije i biračkog odbora, kao i glasanje i utvrđivanje rezultata glasanja.

Član 29

Ako predsednik ili član Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama, predsednik ili član radnog tela te komisije ili biračkog odbora, odnosno njihov zamenik postane kandidat ili predlagač kandidata za člana saveta mesne zajednice prestaje mu funkcija člana organa čiji je član.

Jedno lice ne može biti predsednik, član ili njihov zamenik u dva ili više organa za sprovođenje izbora za članove saveta mesne zajednice, a ako je to slučaj prestaje mu članstvo u organu u koji je kasnije imenovan.

Član 30

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama, gradskoj upravi nadležnoj za poslove mesne samouprave bez odlaganja dostavlja podatke i akta od značaja za sprovođenje izbora, iz člana 31. ove odluke.

Član 31

Nadležna gradska uprava za poslove mesne samouprave i ažuriranje biračkog spiska:

- na portalu - Izbori u mesnim zajednicama, zvanične internet prezentacije Grada www.cacak.org.rs blagovremeno objavljuje obrasce za kandidovanje i druga izborna akta Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama;

- vrši proveru biračkog prava kandidata za članove saveta mesne zajednice, birača mesne zajednice koji su potpisima dali podršku izbornoj listi i članova biračkog odbora i njihovih zamenika;

- zaključuje birački spisak mesne zajednice 15 dana pre održavanja izbora i, u skladu sa zakonom, pribavlja izvod iz biračkog spiska za svako biračko mesto;

- na zahtev podnosioca izborne liste, kandidata za člana saveta mesne zajednice ili birača mesne zajednice vrši upis, brisanje ili promenu podataka u biračkom spisku najkasnije 72 časa pre dana određenog za održavanje izbora;

- na portalu - Izbori u mesnim zajednicama, zvanične internet prezentacije Grada www.cacak.org.rs objavljuje podatke o izborima: naziv i područje mesne zajednice, datum raspisivanja i održavanja izbora, broj birača mesne zajednice na dan raspisivanja izbora, ukupan broj birača na dan zaključenja biračkog spiska (15 dana pre dana održavanja izbora) i konačan broj birača (72 časa pre dana održavanja izbora); broj članova saveta mesne zajednice utvrđen statutom mesne zajednice i najveći broj predloženih kandidata za članove saveta na izbornoj listi; broj potpisa birača potreban za podršku izbornoj listi kandidata, rok za predaju izborne liste, podatke o biračkom mestu, proglašenim listama kandidata i zbirnoj izbornoj listi sa naznakom predlagača kandidata; izbornu listu koja je osvojila najviše glasova; uputstva, pravila, rešenja, izveštaje i druge podatke i akta od značaja za sprovođenje izbora;

- pruža stručnu i administrativnu pomoć Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama u: organizaciji izbora, pripremi obrazaca i nacrta akata u postupku kandidovanja, dostavljanja akata elektronskim putem ili putem pošte, glasanja, utvrđivanja i objavljivanja rezultata glasanja i ostvarivanju zaštite izbornog prava učesnika u izbornom postupku;

- obezbeđuje potreban broj glasačkih kutija, paravana, kancelarijski i drugi materijal za sprovođenje izbora, i

- vrši druge poslove utvrđene ovom odlukom.

5. Kandidovanje

Član 32

Listu kandidata za članove saveta mesne zajednice, do ukupnog broja članova saveta koji se bira, može da predloži grupa građana koji imaju izborno pravo i čije je prebivalište na području mesne zajednice (birači) i registrovane političke stranke ili koalicije političkih stranaka.

U mesnim zajednicama do 500 birača grupu građana čini najmanje 3 birača, u mesnim zajednicama od 501 do 1300 birača grupu građana čini najmanje 5 birača, a u mesnim zajednicama preko 1300 birača grupu građana čini najmanje 7 birača.

U ime političke stranke listu kandidata podnosi lice ovlašćeno statutom stranke ili posebnim punomoćjem ovlašćenog lica stranke, a u ime koalicije stranaka lice ovlašćeno koalicionim sporazumom koji se prilaže uz izbornu listu kandidata.

Kad se predlažu pet ili više kandidata na listi treba da bude zastupljena najmanje jedna trećina kandidata manje zastupljenog pola.

Kod predlaganja kandidata predlagač je dužan da obavezno vodi računa o ravnomernoj zastupljenosti područja mesne zajednice, odnosno reona ako su u mesnoj zajednici određeni.

Predlaganje kandidata za članove saveta mesne zajednice vrši se na obrascu izborne liste koji propisuje Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama.

Član 33

Izborna lista kandidata sadrži:

- oznaku i naziv obrasca izborne liste;

- naziv ili slogan grupe građana, političke stranke ili koalicije političkih stranaka podnosioca izborne liste, a može sadržati ime i prezime nosioca izborne liste, ako je određen. Kad izbornu listu podnosi grupa građana to se mora naznačiti ispred naziva grupe građana i njen naziv ne može sadržati naziv registrovane političke stranke niti upućivati na naziv političke stranke ili koalicije političkih stranaka;

- potpis saglasnosti da bude nosilac liste i JMBG nosioca izborne liste, kad je određen;

- predlog kandidata za članove saveta mesne zajednice, sa imenom i prezimenom, zanimanjem, jedinstvenim matičnim brojem građana, adresom prebivališta i svojeručnim potpisom kandidata da je saglasan sa kandidaturom i korišćenjem njegovih ličnih podataka u izbornom postupku;

- potpise birača koji su podržali kandidaturu i dali saglasnost za korišćenje njihovih ličnih podataka u izbornom postupku;

- ovlašćenje za lice koje je grupa građana, politička stranka ili koalicija političkih stranaka ovlastila da vrši radnje u izbornom postupku;

- ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i potpise članova grupe građana, odnosno ovlašćenog lica političke stranke ili koalicije političkih stranaka;

- vreme prijema izborne liste koje popunjava primalac izborne liste; i

- napomenu Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama da se podaci: o broju članova saveta mesne zajednice koji se bira, utvrđenog u statutu mesne zajednice, broju članova grupe građana koja može podneti izbornu listu u skladu sa članom 32. stav 2. ove odluke, broju i polu kandidata koji se predlažu u skladu sa članom 32. stav 4. ove odluke, ukupnom broju birača mesne zajednice na dan raspisivanja izbora i najmanjem broju birača koji daju podršku kandidatima na izbornoj listi iz člana 34. stav 1. ove odluke, objavljuju na portalu - Izbori u mesnim zajednicama, zvanične internet prezentacije Grada www.cacak.org.rs.

Član 34

Podršku izbornoj listi kandidata potpisima daju: u mesnim zajednicama do 200 birača najmanje 10 birača; u mesnim zajednicama od 201 do 400 birača najmanje 15 birača; u mesnim zajednicama od 401 do 600 birača najmanje 20 birača; u mesnim zajednicama od 601 do 1000 birača najmanje 25 birača; u mesnim zajednicama od 1001 do 1500 birača najmanje 30 birača, u mesnim zajednicama od 1501 do 2000 birača najmanje 35 birača; u mesnim zajednicama od 2001 do 3000 birača najmanje 45 birača i u mesnim zajednicama sa preko 3000 birača najmanje 50 birača.

Broj birača mesne zajednice se utvrđuje prema stanju u jedinstvenom biračkom spisku na dan raspisivanja izbora i objavljuje na portalu - Izbori u mesnim zajednicama, zvanične internet prezentacije Grada www.cacak.org.rs.

Verodostojnost potpisa kandidata za članove saveta mesne zajednice, nosioca izborne liste i birača koji podržavaju izbornu listu na izbornoj listi potpisima potvrđuju članovi grupe građana, ovlašćeno lice političke stranke, odnosno koalicije političkih stranaka koji podnose izbornu listu, a u dodatku izborne liste autentičnost potpisa birača potpisom potvrđuje lice koje podnosilac liste ovlasti za predaju liste.

Nadležna gradska uprava za ažuriranje dela jedinstvenog biračkog spiska za grad Čačak po službenoj dužnosti vrši proveru prebivališta i izbornog prava birača članova grupe građana predlagača kandidata, kandidata za članove saveta mesne zajednice i birača koji su dali podršku kandidaturi.

Na izbornoj listi može biti najviše tri kandidata više od broja članova saveta utvrđen statutom mesne zajednice. Jedan predlagač može podneti samo jednu izbornu listu.

Članovi grupe građana, nosilac izborne liste, kao i ovlašćeno lice političke stranke, odnosno koalicije političkih stranaka za predaju izborne liste mogu biti kandidati za članove saveta mesne zajednice, ako ispunjavaju i ostale uslove utvrđene ovom odlukom.

Građanin koji ima izborno pravo u mesnoj zajednici može biti kandidat samo na jednoj izbornoj listi, potpisom može dati podršku kandidatima samo na jednoj izbornoj listi i može biti član samo jedne grupe građana koja podnosi izbornu listu.

Ako je građanin kandidat na dve ili više izbornih lista ili je dao podršku dvema ili više izbornim listama, odnosno član je više grupa građana, važi se kandidatura, potpis podrške i članstvo u grupi građana na izbornoj listi koja je ranije proglašena.

Član 35

Lista kandidata za članove saveta mesne zajednice podnosi se Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama neposredno, na pisarnici u sedištu Gradske uprave u Čačku ili preko radnog tela komisije u sedištu mesne zajednice, s tim da u svakom slučaju Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama stigne najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora. Na izbornoj listi primalac popunjava i potpisuje vreme prijema, a podnosiocu liste izdaje potvrdu o prijemu liste na njegov zahtev.

Izborna lista i spisak birača koji daju podršku izbornoj listi se predaju u pisanom obliku (sa potpisima kandidata i birača), a spisak birača koji daju podršku izbornoj listi, navedenih po azbučnom redu prezimena, u elektronskom obliku (na CD ili DVD) sa njihovim podacima iz obrasca izborne liste, u formatu koji odredi Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama.

Član 36

Listu kandidata za članove saveta mesne zajednice koja ispunjava propisane uslove Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama će proglasiti rešenjem. Rešenje o proglašenju se odmah dostavlja ovlašćenom licu podnosioca izborne liste na mejl adresu i objavljuje na portalu - Izbori u mesnim zajednicama, zvanične internet prezentacije Grada www.cacak.org.rs.

Ako izborna lista kandidata sadrži nepravilnosti zbog kojih se ne može proglasiti Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama donosi odmah zaključak kojim obaveštava podnosioca liste, na način iz prethodnog stava, da nepravilnost otkloni u roku od 48 časova.

Kad je podnosilac izborne liste predložio veći broj kandidata od broja utvrđenog u članu 34. stav 5. ove odluke ili je predložio kandidata koji ne ispunjava uslove prema odredbama ove odluke, a prikupio je dovoljan broj potpisa podrške birača, naložiće mu se zaključkom da u roku iz prethodnog stava uredi izbornu listu u pogledu broja kandidata koji ispunjavaju uslove, uz potpis na listi ovlašćenog lica podnosioca izborne liste. U ovom slučaju podnosilac izborne liste nema pravo na predlaganje novog kandidata za člana saveta mesne zajednice, ali može, ako rok iz člana 35. stav 1. ove odluke nije protekao, podneti novu izbornu listu.

Ako nepravilnost ne bude otklonjena ili izborna lista nije uređena u roku iz stava 2. ovog člana, Gradska komisija za sprovođenje izbora u mesnim zajednicama će odbiti proglašenje liste kandidata i rešenje o odbijanju dostaviti ovlašćenom licu podnosioca izborne liste, na način iz stava 1. ovog člana.

Neblagovremeno podnetu listu kandidata za članove saveta mesne zajednice Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama će odbaciti i rešenje o tome dostaviti podnosiocu liste na način iz stava 1. ovog člana.

Ako u toku postupka kandidovanja ne bude proglašenih lista kandidata ili na proglašenim listama ne bude predloženo onoliko kandidata koliko se ukupno bira članova saveta mesne zajednice, izbori se neće održati. U tom slučaju Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama će u roku za utvrđivanje zbirne izborne liste doneti rešenje o obustavljanju postupka izbora članova saveta mesne zajednice i učesnike u izbornom postupku obavestiće objavljivanjem rešenja na portalu - Izbori u mesnim zajednicama, zvanične internet prezentacije Grada www.cacak.org.rs i predsednika Skupštine grada na način iz člana 48. stav 1. ove odluke.

Član 37

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama, u roku od 5 dana od isteka roka za predaju izborne liste, utvrđuje zbirnu izbornu listu za izbor članova saveta mesne zajednice u kojoj, po redosledu proglašenja izbornih lista, navodi nazive izbornih lista sa imenom i prezimenom nosioca izborne liste, ako je određen i imenom i prezimenom, godinom rođenja, zanimanjem i mestom prebivališta svih kandidata na listi.

Zbirna izborna lista istog ili najkasnije narednog dana objavljuje se na portalu - Izbori u mesnim zajednicama zvanične internet prezentacije Grada www.cacak.org.rs i uz ostali izborni materijal dostavlja radnom telu Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama ili neposredno biračkom odboru.

Na zahtev ovlašćenih predstavnika podnosioca izbornih lista i kandidata za članove saveta mesne zajednice, Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama omogućava uvid u proglašene izborne liste u roku od 2 dana od isteka roka za predaju izborne liste.

Podnosilac izborne liste može povući izbornu listu, a kandidat na izbornoj listi može odustati od kandidature najkasnije do utvrđivanja zbirne izborne liste. U slučaju odustanka od kandidature, kao i u slučaju da iz drugih razloga kandidatu prestane to svojstvo, predlagač koji ga je predložio gubi pravo na predlaganje drugog kandidata.

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama može, samoinicijativno ili na obrazložen zahtev učesnika u izbornom postupku, otkloniti svaki nedostatak ili grešku sadržanu u podacima izborne liste ili zbirne izborne liste koja ne utiče na punovažnost proglašene izborne liste, kao i konstatovati prestanak svojstva kandidata za člana saveta mesne zajednice, najkasnije pre predaje izbornog materijala svom radnom telu, odnosno biračkom odboru u mesnoj zajednici.

Prilikom kandidovanja, objavljivanja izborne liste kandidata i zbirne izborne liste, sprovođenja i objavljivanja rezultata izbora postupa se u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

6. Sprovođenje izbora

Izborni materijal

Član 38

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama dostavlja svom radnom telu za birački odbor u mesnoj zajednici ili neposredno biračkom odboru ako radno telo nije obrazovano ili ne vrši funkciju, izborni materijal iz člana 24. stav 4. alineja 6. ove odluke, a nadležna gradska uprava materijal za uređenje biračkog mesta, najkasnije 24 časa pre dana održavanja izbora.

Izborni materijal se, po pravilu dostavlja u sedištu Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama, a izuzetno u sedištu mesne zajednice.

Biračka mesta

Član 39

Izbori za članove saveta mesne zajednice, po pravilu, održavaju se na glasačkom mestu u objektu sedišta mesne zajednice.

Biračko mesto određuje se za glasanje najmanje 100, a najviše 2.500 birača.

Izuzetno, biračko mesto se može odrediti za glasanje manje od 100 birača, ako bi, zbog prostorne udaljenosti ili nepovoljnog geografskog položaja, biračima glasanje na drugom biračkom mestu bilo znatno otežano.

U rešenju o određivanju biračkog mesta određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.

Kad se, pored objekata iz stava 1. ovog člana, određuju i drugi objekti za biračka mesta, ona moraju biti u prostoriji u javnoj svojini grada, a samo izuzetno u prostoriji u privatnoj svojini.

Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.

Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama utvrđuje i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada www.cacak.org.rs na portalu - Izbori u mesnim zajednicama, objavljuje biračka mesta najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora.

U pogledu uređenja biračkih mesta shodno se primenjuju odredbe propisa o izboru narodnih poslanika.

Održavanje izbora

Član 40

Izbori se, po pravilu, održavaju nedeljom, u vremenu koje ne može biti kraće od 12 časova.

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama uputstvom o sprovođenju izbora i pravilima o radu biračkog odbora bliže uređuje postupak sprovođenja izbora, izborni materijal, materijal za uređenje biračkog mesta, postupak glasanja i rad biračkog odbora na utvrđivanju rezultata izbora za članove saveta mesne zajednice.

Glasački listić

Član 41

Glasački listić sadrži:

1) naziv mesne zajednice čiji se članovi saveta biraju,

2) datum održavanja izbora;

3) broj članova saveta koji se bira;

4) redni broj i naziv izborne liste (naziv grupe građana, odnosno političke stranke ili koalicije političkih stranaka podnosioca izborne liste, uključujući nosioca izborne liste ako je određen) i ime i prezime, zanimanje i godinu rođenja prvog kandidata za člana saveta mesne zajednice na listi, po redosledu proglašenja izborne liste;

5) napomenu da se glasa samo za jednu izbornu listu zaokruživanjem rednog broja ispred naziva liste;

6) pečat Skupštine grada čiji je predsednik raspisao izbore.

Glasanje

Član 42

Birači se na izborima za članove saveta mesne zajednice izjašnjavaju zaokruživanjem rednog broja ispred naziva izborne liste. Važećim se smatra i glasački listić na kome je zaokruženo: naziv izborne liste, ime nosioca izborne liste, ime i prezime prvog kandidata na listi ili zajedno više navedenih podataka.

Nepopunjen glasački listić, glasački listić koji je popunjen tako da se ne može u potpunosti utvrditi za koju izbornu listu je birač glasao, kao i glasački listić na kome je zaokruženo više izbornih lista, smatra se nevažećim.

Utvrđivanje rezultata glasanja

Član 43

Po završenom glasanju birački odbor zatvara biračko mesto.

Na osnovu izvoda iz biračkog spiska birački odbor utvrđuje ukupan broj birača koji su glasali.

Birački odbor utvrđuje rezultate glasanja i to:

- broj upotrebljenih glasačkih listića,

- broj nevažećih glasačkih listića, koji se stavljaju u poseban zapečaćen omot sa naznakom da se radi o nevažećim glasačkim listićima,

- broj važećih glasačkih listića, koji se stavljaju u poseban zapečaćen omot sa naznakom da se radi o važećim glasačkim listićima,

- broj glasova koji su dobile pojedine izborne liste.

Član 44

Za članove saveta mesne zajednice izabrani su kandidati sa izborne liste koja je dobila najveći broj glasova, do ukupnog broja članova saveta, pod uslovom da je na izbore izašao najmanje broj birača neophodan za održavanje zbora građana mesne zajednice, utvrđen Statutom grada.

Ako na izbornoj listi koja je dobila najveći broj glasova ima manje kandidata od ukupnog broja članova saveta koji se bira izabrani su po redosledu i kandidati sa liste koja je sledeća po broju dobijenih glasova, do popune ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Kad dve ili više izbornih lista imaju isti najveći broj dobijenih glasova mandati za članove saveta se dodeljuju tim listama u jednakom broju. Ako taj broj ima ostatak, broj mandata zaokružen na prvi naredni ceo broj pripada izbornoj listi koja ima veći broj kandidata, a ako je broj kandidata isti pripada izbornoj listi koja je ranije proglašena.

Član 45

Birački odbor dostavlja radnom telu Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama zapisnik o utvrđivanju rezultata izbora i celokupan izborni materijal odmah po završetku glasanja, a radno telo utvrđuje na zapisnik ukupne rezultate izbora i celokupni izborni materijal predaje Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama najkasnije do 12 časova narednog dana od dana zatvaranja biračkih mesta. Kad radno telo Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama ne vrši funkciju ili nije imenovano birački odbor zapisnik o utvrđivanju rezultata glasanja i izborni materijal predaje neposredno Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama.

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama u roku od 10 dana po dostavljanju izbornog materijala sastavlja poseban zapisnik o utvrđivanju ukupnih rezultata izbora i rešenjem utvrđuje izabrane članove saveta mesne zajednice.

Izveštaj o celokupnim rezultatima izbora Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama podnosi predsedniku Skupštine grada, dostavlja nadležnoj gradskoj upravi radi objavljivanja na portalu - Izbori u mesnim zajednicama, zvanične internet prezentacije Grada, objavljuje u "Službenom listu grada Čačka" i ističe na oglasnim tablama u mesnim zajednicama u kojima su održani izbori, u roku od 5 dana od dana utvrđivanja ukupnih rezultata izbora.

Radi konstituisanja novoizabranog saveta mesne zajednice u skladu sa ovom odlukom izabranim članovima saveta se dostavlja rešenje o izboru za članove saveta mesne zajednice preko radnog tela Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama, a ako ono nije obrazovano ili ne vrši funkciju preko najstarijeg novoizabranog člana saveta mesne zajednice.

Podnosioci liste kandidata, kandidati i birači imaju pravo na uvid u izborni materijal u roku od 5 dana od dana održanih izbora.

7. Zaštita izbornog prava

Član 46

Birač, kandidat za člana saveta mesne zajednice i predlagač izborne liste kandidata za članove saveta mesne zajednice ima pravo da podnese prigovor Gradskoj komisiji za izbore u mesnim zajednicama zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja i sprovođenja izbora i utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.

Prigovor se podnosi neposredno Gradskoj komisiji za sprovođenje izbora u mesnim zajednicama na pisarnici Gradske uprave u Čačku ili preko radnog tela te komisije u mesnoj zajednici, u roku od 24 časa od časa kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama doneće rešenje u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.

Ako Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju.

Rešenje komisije je konačno. Protiv rešenja komisije može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom u skladu sa propisima koji uređuju postupak zaštite prava u izbornom postupku.

8. Ponovni izbori

Član 47

Ponovni izbori za članove saveta mesne zajednice sprovode se ako Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama poništi izbore zbog nepravilnosti u sprovođenju izbora.

Ako se izbori ponište na pojedinom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu, o čemu Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama donosi rešenje.

Na biračkom mestu na kome je izbor poništen, izbori se ponavljaju u roku od najmanje 7, a najviše 15 dana od dana donošenja rešenja iz prethodnog stava.

Ako se izbori za savet mesne zajednice ne održe ili se na izborima ne izabere najmanje dve trećine članova saveta, Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama o tome obaveštava predsednika Skupštine grada koji raspisuje ponovne izbore za sve članove saveta u roku od 15 dana od dana neodržanih ili nepotpunih izbora i izbori se održavaju u roku koji ne može biti duži od 45 dana od dana raspisivanja izbora.

U slučaju izbora najmanje dve trećine ukupnog broja članova saveta mesne zajednice savet se može konstituisati i punovažno raditi dok ne nastupe uslovi za dopunske izbore iz člana 57. stav 2. ove odluke ili savet bude raspušten iz razloga navedenih u članu 59. ove odluke.

9. Prevremeni izbori

Član 48

Kad prestane mandat najmanje polovini članova saveta mesne zajednice pre isteka vremena na koji su izabrani, a nema više kandidata kojima se može dodeliti mandat za izbor većine članova saveta ili niko od preostalih kandidata ne prihvata mandat, na osnovu pisanog izveštaja predsednika Saveta mesne zajednice o prestanku mandata članova saveta, Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama o tome obaveštava predsednika Skupštine grada koji, u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja, raspisuje izbore za sve članove saveta mesne zajednice, koji se održavaju u roku ne dužem od 45 dana od dana raspisivanja izbora.

Prevremeni izbori raspisuju se i u slučaju raspuštanja saveta mesne zajednice iz razloga navedenih u članu 59. ove odluke.

Do izbora novog saveta mesne zajednice lice ovlašćeno za raspolaganje sredstvima mesne zajednice može preduzimati radnje po već donetim odlukama, započetim poslovima i dospelim obavezama koji ne trpe odlaganje, osim u slučaju raspuštanja saveta mesne zajednice kada te poslove obavlja poverenik Grada.

10. Produženje mandata

Član 49

Do izbora novog saveta mesne zajednice postojeći savet mesne zajednice nastavlja sa radom, osim u slučaju raspuštanja saveta i imenovanja poverenika Grada.

11. Sredstva za sprovođenje izbora

Član 50

Sredstva za sprovođenje izbora za savete mesnih zajednica planiraju se u budžetu Grada.

Sredstva za sprovođenje izbora koriste se za nabavku i štampanje izbornog materijala, nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala, uređenje biračkih mesta, prevozničke, PTT i druge usluge, a mogu se koristiti i za druge namene u skladu sa odlukom o budžetu Grada.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama.

Administrativno-tehničku podršku sprovođenju izbora obezbeđuje nadležna gradska uprava za poslove mesne samouprave.

12. Konstituisanje i rad saveta mesne zajednice

Član 51

Savet mesne zajednice konstituiše se u roku od 15 dana od dana objavljivanja rezultata izbora, ako su na izborima izabrani svi ili većina članova saveta.

Izuzetno, savet mesne zajednice može se konstituisati u roku od mesec dana od dana održavanja izbora za članove saveta mesne zajednice, ako postoje opravdani razlozi koji onemogućavaju ranije održavanje konstitutivne sednice.

Prvu konstitutivnu sednicu saveta mesne zajednice saziva predsednik saveta iz prethodnog saziva i sednicom predsedava do izbora predsednika saveta mesne zajednice. Ako predsednik prethodnog saziva savete mesne zajednice ne sazove sednicu novog saveta mesne zajednice, sednicu saziva najstariji izabrani član saveta koji predsedava sednicom do izbora predsednika saveta mesne zajednice.

Na konstitutivnoj sednici saveta mesne zajednice, tajnim glasanjem bira se predsednik saveta mesne zajednice, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Savet mesne zajednice je konstituisan izborom predsednika saveta mesne zajednice.

Na istoj ili narednoj sednici saveta mesne zajednice mogu se, javnim ili tajnim glasanjem, birati zamenik predsednika saveta, sekretar, blagajnik i druga lica sa posebnim ovlašćenjima i zaduženjima u savetu mesne zajednice.

Primopredaja dužnosti prethodnog i novoizabranog saveta mesne zajednice vrši se na zapisnik od strane prethodnog i novoizabranog predsednika saveta mesne zajednice.

Član 52

Predsednik saveta mesne zajednice:

- predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i savet mesne zajednice i finansijski je naredbodavac mesne zajednice za izvršenje finansijskog plana.

- odgovoran je za zakonitost rada saveta mesne zajednice,

- organizuje rad saveta,

- saziva, predlaže dnevni red i predsedava sednicama saveta,

- potpisuje akta doneta na savetu mesne zajednice,

- stara se o javnosti rada,

- saziva i predsedava zborom građana ili ovlašćuje drugo lice da predsedava,

- naredbodavac je za isplatu sredstava mesne zajednice,

- izvršava odluke saveta i stara se o izvršavanju odluka organa Grada ili zbora građana,

- vrši i druge poslove utvrđene statutom mesne zajednice u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju mesne zajednice, statutom i drugim aktima Grada.

Zamenik predsednika saveta mesne zajednice zamenjuje predsednika u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti.

Član 53

Savet mesne zajednice može punovažno da radi ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova.

Odluke saveta mesne zajednice se donose većinom glasova prisutnih članova saveta, a većinom glasova ukupnog broja članova saveta donosi se odluka o:

- izmeni ili dopuni statuta mesne zajednice;

- inicijativi za obrazovanje, promenu područja ili ukidanju mesne zajednice;

- investicionim ulaganjima u mesnoj zajednici;

- inicijativi za uvođenje samodoprinosa za područje mesne zajednice ili dela mesne zajednice;

- finansijskom planu i godišnjem finansijskom izveštaju mesne zajednice;

- izboru predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;

- razrešenju članova saveta sa posebnim zaduženjem;

- zasnivanju i prestanku radnog odnosa, odnosno drugom radnopravnom angažovanju lica u mesnoj zajednici, i

- drugim pitanjima utvrđenim statutom mesne zajednice.

Član 54

Poslovnikom o radu saveta mesne zajednice bliže se uređuje sazivanje i rad saveta mesne zajednice, u skladu sa Statutom grada i ovom odlukom.

13. Prestanak mandata

Član 55

Članu saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice;

2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;

5) prestankom državljanstva Republike Srbije;

6) ako nastupi smrt člana Saveta mesne zajednice;

7) podnošenjem ostavke.

Članu saveta mesne zajednice mandat prestaje danom kada savet mesne zajednice konstatuje ostavku, a u ostalim slučajevima danom nastupanja slučaja.

Član saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici saveta, a između dve sednice podnosi je u formi pisane izjave.

Član saveta može opozvati datu ostavku do njenog konstatovanja od strane saveta mesne zajednice, ali ne posle raspisivanja izbora za članove saveta mesne zajednice.

14. Dodela mandata novom članu saveta mesne zajednice

Član 56

Kad članu saveta mesne zajednice prestane mandat pre isteka vremena na koji je izabran savet mesne zajednice izveštava o tome Gradsku komisiju za izbore u mesnim zajednicama koja mandat dodeljuje prvom narednom kandidatu koji nije dobio mandat sa izborne liste koja je dobila najveći broj glasova, pod uslovom da kandidat i dalje ispunjava uslove za člana saveta mesne zajednice utvrđene ovom odlukom i koji da pisanu izjavu da prihvata mandat. Ako na toj listi više nema kandidata ili nema kandidata koji prihvata mandat, mandat se dodeljuje na način utvrđen u članu 44. stav. 2. i 3. ove odluke.

15. Dopunski izbori

Član 57

Ako najmanje jednoj trećini članova saveta mesne zajednice prestane mandat pre isteka vremena na koje su birani, nastupanjem slučaja iz člana 55. stav 1. tačka 2) do 7) ove odluke, a nema drugih kandidata kojima se može dodeliti mandat ili niko od preostalih kandidata ne prihvata mandat, po obaveštenju saveta mesne zajednice o prestanku mandata članova saveta i predlogu Gradske komisije za izbore u mesnim zajednicama, predsednik Skupštine grada raspisuje dopunske izbore za nedostajući broj članova saveta, u roku od 15 dana od prijema obaveštenja o prestanku mandata, pod uslovom da nije pokrenut postupak za raspuštanje saveta mesne zajednice iz razloga navedenih u članu 59. stav 1. ove odluke.

Dopunski izbori za nedostajući broj članova saveta sprovode se po odredbama ove odluke za izbor članova saveta mesne zajednice.

Članu saveta mesne zajednice izabranom na dopunskim izborima mandat traje do isteka mandata članu saveta kome je prestao mandat.

Dopunski izbori se neće sprovoditi ako bi u istom roku nastupili uslovi za raspisivanje redovnih ili prevremenih izbora.

16. Razrešenje člana saveta sa posebnim zaduženjem

Član 58

Savet mesne zajednice može razrešiti predsednika, zamenika predsednika i drugog člana saveta sa posebnim zaduženjem iz razloga utvrđenih u statutu mesne zajednice.

Predlog za razrešenje predsednika, zamenika predsednika saveta ili drugog lica sa posebnim zaduženjima, savetu mesne zajednice podnosi najmanje 1/3 članova saveta, u pisanoj formi, sa obrazloženjem.

Predsednik saveta dužan je da sednicu saveta, na kojoj će se odlučiti o predlogu za razrešenje, sazove i sednica se održi u roku od 10. dana od dana prijema predloga, a ukoliko to ne učini, sednicu saveta mesne zajednice može sazvati zamenik predsednika ili član saveta, predstavnik potpisnika predloga za razrešenje u skladu sa poslovnikom o radu saveta.

O predlogu za razrešenje se odlučuje tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

17. Raspuštanje saveta mesne zajednice

Član 59

Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:

1) ne zaseda duže od tri meseca;

2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana održavanja izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;

3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada.

Odluku o raspuštanju saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog organa Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.

Predlog iz prethodnog stava podnosi se na osnovu obrazloženog izveštaja nadležne gradske uprave koja obavlja poslove mesne samouprave, odnosno poslove računovodstva materijalnog i finansijskog poslovanja mesne zajednice i nadzora nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice i namenskog korišćenja sredstava, kad se oceni da je to neophodno za obezbeđenje zakonitog rada mesne zajednice. Inicijativu za utvrđivanje predloga mogu dati radna tela ili komisije mesne zajednice, građani mesne zajednice, gradonačelnik, odbornici Skupštine grada, kao i institucije koje poseduju potrebne podatke.

Predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za savet mesne zajednice u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.

Do konstituisanja saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik Grada koga, na predlog gradonačelnika, imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice.

18. Nadzor građana nad radom saveta mesne zajednice

Član 60

Građani mesne zajednice vrše nadzor nad radom saveta mesne zajednice razmatranjem na zboru građana izveštaja o radu i poslovanju mesne zajednice, postavljanjem pitanja savetu mesne zajednice, obaveštavanjem o aktivnostima mesne zajednice putem oglasne table, biltena i saopštenja, postavljanjem pitanja i zahteva za informacije od javnog značaja, podnošenjem predstavki organima Grada koji vrše nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice, a mogu inicirati obrazovanje posebnog organa (odbora, komisije) za kontrolu zakonitosti rada u Mesnoj zajednici.

19. Nadzor organa Grada nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice

Član 61

Nadzor nad zakonitošću rada mesne zajednice, u okviru svoje nadležnosti, u Gradu vrše organi utvrđeni Statutom grada i ovom odlukom.

Kad na ukazivanje gradske uprave koja obavlja poslove mesne samouprave, odnosno poslove računovodstva materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice, Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, a gradonačelnik će obustaviti od izvršenja opšti akt rešenjem koje stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".

Ako na pisano ukazivanje gradske uprave iz prethodnog stava Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u skladu sa statutom, odlukom o osnivanju mesne zajednice ili drugim propisom Grada, ukazaće na to savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Ako savet mesne zajednice ne postupi po predlozima Gradskog veća, gradonačelnik će poništiti opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".

Rešenja o obustavi od izvršenja iz stava 2. ovog člana prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice.

Gradsko veće koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice, na ukazivanje gradske uprave iz stava 2. ovog člana ili drugog organa, predložiće gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.

VI ODLUČIVANJE U MESNIM ZAJEDNICAMA

Član 62

Građani u mesnim zajednicama odlučuju o zajedničkim interesima i potrebama:

1. referendumom,

2. na zboru građana,

3. podnošenjem inicijative.

Član 63

Način odlučivanja građana u mesnim zajednicama i učešće građana u drugim vidovima izjašnjavanja (anketa, javna rasprava, pisana izjava) uređuje se Statutom grada, u skladu sa zakonom.

VII MESNE ZAJEDNICE I PODRUČJA

Član 64

Mesne zajednice koje su osnovane na seoskom području grada Čačka su:

1. Mesna zajednica Atenica - za naseljeno mesto Atenica,

2. Mesna zajednica Kulinovci - za naseljeno mesto Kulinovci,

3. Mesna zajednica Pridvorica- za naseljeno mesto Pridvorica,

4. Mesna zajednica Jezdina - za naseljeno mesto Jezdina,

5. Mesna zajednica Bečanj - za naseljeno mesto Bečanj,

6. Mesna zajednica Vujetinici - za naseljeno mesto Vujetinci,

7. Mesna zajednica Bresnica - za naseljeno mesto Bresnica,

8. Mesna zajednica Goričani - za naseljeno mesto Goričani,

9. Mesna zajednica Kačulice - za naseljeno mesto Kačulice,

10. Mesna zajednica Gornja Trepča - za naseljeno mesto Gornja Trepča,

11. Mesna zajednica Gornja Gorevnica - za naseljeno mesto Gornja Gorevnica,

12. Mesna zajednica Donja Trepča - za naseljeno mesto Donja Trepča,

13. Mesna zajednica "Jovan Kursula" Donja Gorevnica - za naseljeno mesto Donja Gorevnica,

14. Mesna zajednica Zablaće - za naseljeno mesto Zablaće,

15. Mesna zajednica Vapa - za naseljeno mesto Vapa,

16. Mesna zajednica Baluga /Trnavska/ - za naseljeno mesto Baluga /Trnavska/,

17. Mesna zajednica Ježevica - za naseljeno mesto Ježevica,

18. Mesna zajednica Banjica - za naseljeno mesto Banjica,

19. Mesna zajednica Lipnica -za naseljeno mesto Lipnica,

20. Mesna zajednica Katrga - za naseljeno mesto Katrga,

21. Mesna zajednica Konjevići - za naseljeno mesto Konjevići,

22. Mesna zajednica Baluga /Ljubićska/-za naseljeno mesto Baluga /Ljubićska/,

23. Mesna zajednica Loznica - za naseljeno mesto Loznica,

24. Mesna zajednica Ljubić - za naseljeno mesto Ljubić,

25. Mesna zajednica Milićevci - za naseljeno mesto Milićevci,

26. Mesna zajednica Miokovci - za naseljeno mesto Miokovci,

27. Mesna zajednica Mrčajevci - za naseljeno mesto Mrčajevci,

28. Mesna zajednica Mojsinje - za naseljeno mesto Mojsinje,

29. Mesna zajednica Stančići - za naseljeno mesto Stančići,

30. Mesna zajednica Ostra - za naseljeno mesto Ostra,

31. Mesna zajednica Ovčar Banja - za naseljeno mesto Ovčar Banja,

32. Mesna zajednica Parmenac - za naseljeno mesto Parmenac,

33. Mesna zajednica Riđage - za naseljeno mesto Riđage,

34. Mesna zajednica Pakovraće - za naseljeno mesto Pakovraće,

35. Mesna zajednica Međuvršje - za naseljeno mesto Međuvršje,

36. Mesna zajednica Petnica - za naseljeno mesto Petnica,

37. Mesna zajednica Premeća - za naseljeno mesto Premeća,

38. Mesna zajednica Prijevor - za naseljeno mesto Prijevor,

39. Mesna zajednica Vidova - za naseljeno mesto Vidova,

40. Mesna zajednica Preljina - za naseljeno mesto Preljina,

41. Mesna zajednica Rakova - za naseljeno mesto Rakova,

42. Mesna zajednica Sokolići - za naseljeno mesto Sokolići,

43. Mesna zajednica Prislonica - za naseljeno mesto Prislonica,

44. Mesna zajednica Rajac- za naseljeno mesto Rajac,

45. Mesna zajednica Brezovica - za naseljeno mesto Brezovica,

46. Mesna zajednica Rošci - za naseljeno mesto Rošci,

47. Mesna zajednica Jančići- za naseljeno mesto Jančići,

48. Mesna zajednica Vrnčani - za naseljeno mesto Vrnčani,

49. Mesna zajednica Slatina - za naseljeno mesto Slatina,

50. Mesna zajednica Kukići - za naseljeno mesto Kukići,

51. Mesna zajednica Mršinci - za naseljeno mesto Mršinci,

52. Mesna zajednica Žaočani - za naseljeno mesto Žaočani,

53. Mesna zajednica Trnava - za naseljeno mesto Trnava,

54. Mesna zajednica Viljuša - za naseljeno mesto Viljuša.

55. Mesna zajednica Vranići - za naseljeno mesto Vranići,

56. Mesna zajednica Trbušani obrazovana u delu naseljenog mesta Trbušani, bez područja mesne zajednice "Lugovi" Čačak, utvrđenog u stavu 2. tačka 13. ovog člana.

Mesne zajednice osnovane na teritoriji naseljenog mesta Čačak i u naseljima gradskog karaktera su:

1. Mesna zajednica "Sveti Sava", Čačak na području unutar sledećih granica: leva strana granice KO Čačak i KO Loznica od ulice Bulevar oslobodilaca Čačka do KO Kulinovci, leva strana granice KO Kulinovci i KO Čačak od granice KO Loznica do KO Atenica, leva strana KO Atenica od granice KO Kulinovci do Ateničke reke, leva strana Ateničke reke od KO Atenica nizvodno do ušća u reku Zapadnu Moravu, leva strana reke Zapadne Morave od ušća Ateničke reke uzvodno do ulice Bulevar oslobodilaca Čačka i leva strana ulice Bulevar oslobodilaca Čačka od Zapadne Morave do Lozničke reke.

2. Mesna zajednica "Ključ", Čačak na području unutar sledećih granica: leva strana pruge Čačak - Kraljevo od preseka Lozničke reke sa prugom Čačak - Kraljevo do ulice Bulevar oslobodilaca Čačka, leva strana ulice Bulevar oslobodilaca Čačka od pruge Čačak-Kraljevo do reke Zapadne Morave, leva strana reke Zapadne Morave od ulice Bulevar oslobodilaca Čačka do ušća Lozničke reke u reku Zapadnu Moravu, uključujući i područje sa leve obale reke Zapadne Morave do granice KO Čačak, leva strana Lozničke reke od njenog ušća u reku Zapadnu Moravu do preseka Lozničke reke sa prugom Čačak-Kraljevo.

3. Mesna zajednica "Alvadžinica", Čačak na području unutar sledećih granica: leva strana Lozničke reke od tačke preseka Lozničke reke sa prugom Čačak-Kraljevo do ulice Bulevar oslobodilaca Čačka, leva strana Bulevara oslobodilaca Čačka do pruge Čačak - Kraljevo, leva strana pruge Čačak - Kraljevo od ulice Bulevar oslobodilaca Čačak do preseka Lozničke reke sa prugom Čačak - Kraljevo.

4. Mesna zajednica "3. decembar", Čačak na području unutar sledećih granica: leva strana pruge Čačak-Kraljevo od tačke preseka Lozničke reke sa prugom Čačak-Kraljevo do prolaza pored železničke kolonije, dalje leva strana granice sa MZ "Stari grad": pored stare mlekare, solitera P+8, ulice Trnavske do ulice Strahinjića bana, prolaza između stambenih objekata P+4 i prizemnih stambenih objekata, tj. prolazom između k.p.br.1029,1036 i 1020/1 do ulice 9 Jugovića, dalje leva strana ulice 9 Jugovića do raskrsnice kod kafane "Car Lazar", leva strana ulice Car Lazar od kafane "Car Lazar" do ulice Svetozara Markovića, leva strana ulice Svetozara Markovića od ulice Cara Lazara do ulice 158, leva strana ulice 158 od ulice Svetozara Markovića do ulice Kneza Vase Popovića, leva strana ulice kneza Vase Popovića od ulice 158 do ulice Obilićeve, leva strana ulice Obilićeve od ulice Kneza Vase Popovića do ulice Bulevar oslobodilaca Čačka, nastavlja putem prema čačanskom groblju do granice KO Loznica, dalje granicom KO Loznica na istok do Lozničke reke, dalje leva strana Lozničke reke do njenog preseka sa prugom Čačak-Kraljevo.

5. Mesna zajednica "Stari grad", Čačak na području unutar sledećih granica: desna strana Lozničke reke uzvodno od ušća u Zapadnu Moravu do železničke pruge Čačak - Kraljevo, desna strana železničke pruge od Lozničke reke do prolaza pored železničke kolonije i dalje desnom stranom od granice sa Mesnom zajednicom "Ključ" - pored bivše mlekare, solitera P+8, tj. granicom između k.p.br.1013 i 1014, do ulice Trnavske, desna strana ulice Trnavske do ulice Strahinjića Bana, ulicom Strahinjića Bana prema jugu do prolaza između stambenih objekata P+4 i prizemnih stambenih objekata, tj. prolazom između k.p. br. 1029, 1036 i 1020/1 do ulice 9 Jugovića, dalje desna strana ulice 9. Jugovića do raskrsnica ulica dr Dragiše Mišovića, ulice Kursuline i Cara Lazara, desna strana ulice Cara Lazara od ulice dr Dragiše Mišovića do ulice Kneza Miloša, desna strana ulice Kneza Miloša od ulice Cara Lazara do ulice Vojvode Stepe, desna strana ulice Vojvode Stepe od ulice Kneza Miloša do Gradskog bedema, desna strana Gradskog bedema od ulice Vojvode Stepe do bedema ispred Fudbalskog stadiona "Borac", bedemom pored k.p. 5420 KO Čačak do reke Zapadne Morave, desna strana reke Zapadne Morave do ušća Lozničke reke u Zapadnu Moravu.

6. Mesna zajednica "Park", Čačak na području unutar sledećih granica: leva strana ulice Nemanjine od ulice Svetozara Markovića do ulice Kneza Miloša, leva strana ulice Kneza Miloša od ulice Nemanjine do ulice Dragomira Minića, leva strana granice sa MZ "Palilula" od ulice Dragomira Minića na zapad pored k.p. 1477/1 i 1476/1 KO Čačak do ulice Svetog Save, leva strana ulice Svetog Save do ulice Dragačevske, leva strana ulice Dragačevske do prolaza iza škole "dr Dragiša Mišović" prolazom od ulice Dragačevske pored k.p.1468, 1467, 1466 i 1465/1 KO Čačak do ulice Bulevar Vuka Karadžića, leva strana ulice Bulevar Vuka Karadžića do ulice Bulevar oslobodilaca Čačka, zatim zapadnom granicom k.p.br.6408, 6407,6396, 6397, 6392/1, 6392/2, 6392/3, 6392/5, 6392/6, 6392/7, 6392/8, 6392/12, 6392/14, 6392/15, 6392/16, 6392/17, 6392/18, 6392/20, 6392/23/, koje pripadaju Mesnim zajednicama "Park" do puta Čačak -Guča, leva strana puta Čačak - Guča do granice KO Loznica, leva strana od granice KO Čačak i KO Loznica do tromeđe čačanskog groblja, KO Loznica i granice Mesne zajednice "3. decembar", Čačak, zatim granicom jugoistočne strane čačanskog groblja i granice Mesne zajednice "3. decembar" Čačak do ulice Obilićeve, levu stranu ulice Obilićeve od čačanskog groblja do ulice Kneza Vase Popovića, leva strana ulice Kneza Vase Popovića od ulice Obilićeve do ulice "158", leva strana ulice "158" do ulice Svetozara Markovića, leva strana ulice Svetozara Markovića do ulice Nemanjine.

7. Mesna zajednica "Palilula", Čačak na području unutar sledećih granica: desna strana ulice Kneza Miloša od ulice Vojvode Stepe do ulice Cara Lazara, desna strana ulice Cara Lazara od ulice Kneza Miloša do ulice Svetozara Markovića, desna strana ulice Svetozara Marković od ulice Cara Lazara do ulice Nemanjine, desna strana ulice Nemanjine od ulice Svetozara Markovića do ulice Kneza Miloša, desna strana ulice Kneza Miloša od ulice Nemanjine do ulice Dragomira Minića, od ulice Dragomira Minića pored k.p. 1477/1 i 1476/1 KO Čačak na zapad do ulice Svetog Save, desna strana ulice Svetog Save do ulice Dragačevske, desnom stranom ulice Dragačevske do prolaza iza Osnovne škole "Dr. Dragiša Mišović" pored k.p. 1468, 1467, 1466 i 1465/1 KO Čačak do ulice Bulevar Vuka Karadžića, dalje desnom stranom ulice Bulevar Vuka Karadžića do ulice Radničke, desna strana ulice Radničke od ulice Bulevar Vuka Karadžića do ulice Miloša Ćosića, zatim desnom stranom ulice Miloša Ćosića do broja 3 i izlazi na sever u pravoj liniji na ulicu Vojvode Stepe, dalje desnom stranom ulice Vojvode Stepe od kućnog broja 179 do ulice Vladike Nikolaja Velimirovića, zatim granica nastavlja prema severu od raskrsnica ulica Vojvode Stepe i Vladike Nikolaja Velimirovića do reke Zapadne Morave granicom k.p. br. 5855/1, 5856, 5855/2, 5854, 5843/1, 5853, 5849/1 i 5852, kao granicom između teritorija mesnih zajednica "Košutnjak" i "Palilula", zatim nizvodno desnom stranom reke Zapadne Morave do k.p. br. 5420, desna strana granice k.p. 5420 ispred Stadiona FK "Borac" od reke Zapadne Morave do Gradskog bedema i desna strana Gradskog bedema od k.p. br. 5420 do ulice Vojvode Stepe, desna strana ulice Vojvode Stepe do ulice Kneza Miloša.

8. Mesna zajednica "Košutnjak", Čačak na području unutar sledećih granica: desna strana granice KO Čačak i KO Jezdina od puta Čačak - Guča prema severu do reke Lupnjače, desna strana reke Lupnjače i granice Ko Čačak i Ko Beljina od KO Jezdina do reke Zapadne Morave, desna strana reke Zapadne Morave nizvodno od KO Beljina do k.p. br. 5849/1 KO Čačak, zatim desna strana granice k.p. br. 5852 i 5849/1, 5853, 5843/1, 5854, 5855/2, 5856 i 5855/1 od reke Zapadne Morave do ulice Vojvode Stepe, desna strana ulice Vojvode Stepe do zdravstvene stanice br. 4, zatim pravom linijom skreće prema jugu na ulicu Miloša Ćosića kod broja 3, i dalje do ulice Radničke, zatim desna strana ulice Radničke od ulice Miloša Ćosića do Bulevara Vuka Karadžića, desnu stranu Bulevara Vuka Karadžića od ulice Radničke do Bulevara oslobodilaca Čačka, zatim granicom k.p. br. 6408, 6408, 6397, 6392/1, 6392/3, 6392/2, /koje pripadaju Mesnim zajednicama "Park"/ do puta Čačak-Guča, desna strana od puta Čačak - Guča do KO Jezdina.

9. Mesna zajednica "Beljina", Čačak - na području naseljenog mesta Beljina.

10. Mesna zajednica "Ljubić kej", Čačak na području unutar sledećih granica: leva strana ulice Milenka Nikšića od reke Zapadne Morave do ulice Slavka Krupeža, leva strana ulice Slavka Krupeža od ulice Milenka Nikšića do ulice Vidosava Kolakovića, leva strana ulice Vidosava Kolakovića od ulice Slavka Krupeža do granice KO Trbušani, leva strana granice KO Čačak i KO Trbušani od ulice Vidosava Kolakovića do reke Zapadne Morave, leva strana reke Zapadne Morave nizvodno od granice KO Trbušani do ulice Milenka Nikšića, obuhvatajući sve ulice unutar opisanog kruga.

11. Mesna zajednica "Sajmište", Čačak na području unutar sledećih granica: leva strana reke Zapadne Morave od ulice Milenka Nikšića nizvodno do granice KO Ljubić, leva strana granice KO Čačak i KO Ljubić od reke Zapadne Morave do ulice Bulevar Tanaska Rajića, leva strana ulice Bulevar Tanaska Rajića od granice KO Ljubić do ulice Milenka Nikšića, leva strana ulice Milenka Nikšića do mosta na reci Zapadnoj Moravi, obuhvatajući sve ulice unutar opisanog kruga.

12. Mesna zajednica "Tanasko Rajić" Čačak na području unutar sledećih granica: desna strana ulice Slavka Krupeža od ulice Milenka Nikšića do ulice Vidosava Kolakovića, desna strana ulice Vidosava Kolakovića od ulice Slavka Krupeža do broja 24, dalje na sever do granice KO Trbušani, desna strana granice KO Čačak i KO Trbušani od ulice Vidosava Kolakovića do KO Ljubić, desna strana KO Čačak i KO Ljubić od granice KO Trbušani do ulice Đorđa Tomaševića i dalje desna strana ulice Đorđa Tomaševića od granice KO Ljubić do raskrsnice ulica Milenka Nikšića i Slavka Krupeža.

13. Mesna zajednica "Lugovi", Čačak u delu naseljenog mesta Trbušani na području unutar sledećih granica: od ulice Slavka Krupeža na početku KO Trbušani na sever preko pruge Čačak- Požega ka putu za Valjevo, levom stranom ovog puta do "Kamene ćuprije" odakle skreće levo i ide putem pored kuće Nenadovića, silazi u potok "Mijatovac", izlazi na prugu Čačak - Požega pored Lazovića dolapa, zatim preko pruge, potokom "Mijatovac" do kuće Markovića na putu Čačak - Prijevor, zatim desnom stranom ovog puta ka Čačku do početne tačke - granice između KO Čačak i KO Trbušani.

VIII SARADNJA SA DRUGIM MESNIM SAMOUPRAVAMA I ORGANIZACIJAMA

Član 65

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji grada ili teritoriji druge opštine ili grada u oblastima od zajedničkog interesa.

Član 66

Savet mesne zajednice može sarađivati sa humanitarnim i drugim organizacijama u interesu građana mesne zajednice.

IX ODNOS ORGANA GRADA I ORGANA MESNE ZAJEDNICE

Član 67

Organi grada sarađuju sa organima mesne zajednice.

Član 68

Gradska uprava koja obavlja poslove mesne samouprave, odnosno evidencije materijalno-finansijskog poslovanja mesnih zajednica, prati rad organa mesne zajednice i učestvuje u ostvarivanju planova i programa rada mesne zajednice.

Član 69

Gradske uprave iz prethodnog člana i organi mesne zajednice su dužni da u toku godine, na zahtev Gradonačelnika ili drugog organa nadzora zakonitosti rada i akata mesne zajednice, u roku od 15 dana od dana prijema zahteva dostave pisani izveštaj o radu i raspolaganju sredstvima koje je mesna zajednica dobila iz budžeta ili drugih izvora za vršenje izvornih i poverenih poslova.

Član 70

Ako organ mesne zajednice u roku iz člana 69. ove odluke ne dostavi izveštaj ili dostavi izveštaj koji je nepotpun, odnosno ako postoji osnovana sumnja u tačnost i ispravnost izveštaja, kao i ako organ mesne zajednice ne vrši funkcije i poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i odlukom o osnivanju mesne zajednice, odnosno donosi nezakonit opšti akt, nenamenski troši sredstva ili na drugi način pričinjava štetu, Skupština grada, Gradsko veće, odnosno gradonačelnik, u zavisnosti od razloga, postupiće na način utvrđen u članu 59. stav 3. i članu 61. stav 2., 3., 4. i 6. ove odluke.

Član 71

Grad pruža pomoć mesnim zajednicama u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.

Stručne poslove na pružanju pomoći iz stava 1. ovog člana obavlja Gradska uprava nadležna za poslove mesne samouprave, odnosno evidencije finansijsko-materijalnog poslovanja mesnih zajednica.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 72

Saveti mesnih zajednica, izabrani u skladu sa propisima koji su bili na snazi do stupanja na snagu ove odluke, nastavljaju sa radom do sprovođenja narednih izbora za savete mesnih zajednica.

Stupanjem na snagu ove odluke prestaju sa radom nadzorni odbori mesnih zajednica. Dokumentaciju o radu nadzorni odbor mesne zajednice predaće na zapisnik savetu mesne zajednice.

Član 73

Izbori za članove saveta mesnih zajednica po odredbama ove odluke sprovešće se istovremeno ili najkasnije u roku od 6 meseci od prvih narednih izbora za odbornike Skupštine grada.

Izuzetno, izbori za članove saveta mesne zajednice koji je raspušten ili je najmanje polovini članova saveta prestao mandat sprovešće se u roku utvrđenom u članu 59. stav 4., odnosno članu 48. stav 1. ove odluke, osim ako se izbori po ovoj odluci sprovode u roku iz stava 1. ovog člana.

Kad se izbori za savet mesne zajednice održavaju u vreme održavanja izbora za odbornike Skupštine grada, narodne poslanike Narodne skupštine Republike Srbije ili predsednika Republike Srbije, Gradska komisija za izbore u mesnim zajednicama može od izborne komisije nadležne za sprovođenje tih izbora zatražiti prethodnu saglasnost da se izbori za članove saveta mesne zajednice održe na biračkim mestima i sprovedu od strane biračkih odbora koje ta komisija odredi, odnosno imenuje.

Član 74

Mesne zajednice iz člana 64. ove odluke dužne su da usaglase svoje statute sa Statutom grada i ovom odlukom i donesu poslovnike o radu u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 75

U slučaju promena naziva ulica, kućnih brojeva i drugih objekata, ovlašćuje se Komisija za određivanje naziva ulica da izvrši i u "Službenom listu grada Čačka" objavi usaglašavanje naziva ulica, kućnih brojeva i drugih objekata sadržanih u granicama mesnih zajednica.

Član 76

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o mesnoj samoupravi na teritoriji grada Čačka ("Službeni list grada Čačka", br. 23/2012).

Član 77

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".