PRAVILNIK
O USLOVIMA ZA OBAVLJANJE POSLOVA DEPOZITARA ALTERNATIVNOG INVESTICIONOG FONDA

("Sl. glasnik RS", br. 61/2020)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se:

1) detaljniji uslovi za obavljanje poslova i davanje saglasnosti na odabir depozitara alternativnog investicionog fonda (u daljem tekstu: depozitar);

2) sadržina ugovora o pružanju usluga depozitara;

3) uslovi i postupak za davanje saglasnosti za delegiranje poslova depozitara na treće lice;

4) način na koji depozitar obaveštava Komisiju za hartije od vrednosti (u daljem tekstu: Komisija) o nepravilnostima i/ili nezakonitostima koje su posledica aktivnosti društva za upravljanje alternativnim investicionim fondovima (u daljem tekstu: DZUAIF);

5) obim i sadržina izveštaja o ispunjenju obaveza depozitara koji sačinjava ovlašćeni revizor;

6) način postupanja depozitara i DZUAIF-a u slučajevima povlačenja saglasnosti Komisije na odabir depozitara.

Član 2

Depozitar je kreditna institucija koja za alternativni investicioni fond (u daljem tekstu: AIF), u skladu sa Zakonom o alternativnim investicionim fondovima ("Službeni glasnik RS", broj 73/19 - u daljem tekstu: Zakon), obavlja sledeće poslove:

1) kontrolne poslove;

2) praćenje toka novca AIF-a;

3) poslove čuvanja imovine AIF-a.

Član 3

Zahtevi koji se podnose Komisiji u skladu sa ovim pravilnikom, podnose se na odgovarajućim obrascima koji su dostupni na internet stranici Komisije.

Uz zahtev se prilažu propisani dokumenti u originalu, overenom prepisu ili overenoj fotokopiji, ako drugačije nije propisano, a uz dokumente na stranom jeziku se prilaže i prevod ovlašćenog sudskog tumača.

Kada se Komisiji dostavlja izvod iz nadležnog stranog registra on mora da sadrži poslovno ime, adresu sedišta, broj pod kojim se to pravno lice vodi u matičnom registru i naziv države u kojoj je to lice registrovano.

Strane javne isprave moraju da sadrže apostil, kada je strana javna isprava izdata u stranoj državi koja je ratifikovala Hašku konvenciju o ukidanju potrebe legalizacije stranih javnih isprava, osim ukoliko između strane države i Republike Srbije postoji uzajamnost od oslobođenja od legalizacije stranih javnih isprava.

U slučaju da konkretna strana država nije ratifikovala Hašku konvenciju o ukidanju potrebe legalizacije stranih javnih isprava ili nema uzajamnosti od oslobođenja od legalizacije stranih javnih isprava strane javne isprave se legalizuju u skladu sa zakonom koji uređuje legalizaciju isprava u međunarodnom prometu.

II POSTUPAK, USLOVI I NAČIN IZBORA I PROMENE DEPOZITARA

Zahtev za davanje saglasnosti na izbor depozitara

Član 4

Komisija daje saglasnost na odabir depozitara za AIF u okviru postupka izdavanja dozvole za osnivanje, odnosno organizovanje AIF-a, kao i prethodnu saglasnost na svaku sledeću promenu depozitara.

DZUAIF Komisiji podnosi zahtev za davanje saglasnosti na izbor, odnosno promenu depozitara na obrascu "Izbor/promena depozitara AIF-a" i koji sadrži:

1) naziv i sedište depozitara;

2) ime i prezime, JMBG i stepen obrazovanja rukovodioca depozitara;

3) kontakt podatke depozitara;

4) datum podnošenja zahteva; i

5) potpis lica ovlašćenog za zastupanje DZUAIF-a.

Uz zahtev iz stava 1. ovog člana dostavlja se sledeća dokumentacija:

1) ugovor o pružanju usluga depozitara i cenovnik za obavljanje poslova depozitara, ako on nije sastavni deo ugovora;

2) za depozitara iz člana 156. stav 1. Zakona - izvod Agencije za privredne registre;

3) za depozitara iz člana 156. stav 2. Zakona - izvod iz odgovarajućeg registra strane države;

4) fotokopija dozvole za rad Narodne banke Srbije, odnosno fotokopija dozvole za rad odgovarajućeg stranog regulatora;

5) dokazi o ispunjenosti uslova propisanih članom 156. stav 4. Zakona;

6) izjava depozitara da ne postoje zakonske smetnje u smislu člana 162. st. 3. i 4. Zakona;

7) potvrdu depozitara iz koje proizlazi da rukovodilac depozitara zadovoljava uslove iz člana 155. stav 8. Zakona na obrascu "Depozitar - Rukovodilac";

8) dokazi o ispunjenim zahtevima organizacione osposobljenosti i tehničke opremljenosti za obavljanje poslova depozitara u skladu sa Zakonom i čl. 6. i 7. ovog pravilnika;

9) fotokopija revizorskog mišljenja o finansijskim izveštajima depozitara za tri poslednje poslovne godine, ili kraće ako depozitar posluje kraće od tri godine;

10) dokaz o uplaćenoj naknadi Komisije; i

11) dodatna dokumentacija na zahtev Komisije.

Odgovarajuće iskustvo u smislu člana 155. stav 8. Zakona podrazumeva da rukovodilac depozitara mora imati prvi stepen osnovnih akademskih ili strukovnih studija i odgovarajuće stručne kvalifikacije, sposobnost i minimalno tri godine iskustva na rukovodećim pozicijama u depozitaru ili sličnim poslovima.

Ukoliko depozitar već obavlja poslove depozitara u skladu sa Zakonom, uz zahtev iz stava 1. ovog člana ne prilaže se dokumentacija iz stava 3. tač. 2)-4) ovog člana, kao ni iz stava 3. tačka 7) ovog člana ukoliko je Komisija već odobrila zahtev u kome je za konkretnog rukovodioca podnet obrazac "Depozitar - rukovodilac".

Ugovor o pružanju usluga depozitara

Član 5

Depozitar zaključuje sa DZUAIF-om ugovor o obavljanju usluga depozitara u pisanoj formi za svaki AIF posebno.

Ugovor iz stava 1. ovog člana, mora sadržati sledeće podatke:

1) opis poslova koje obavlja depozitar i postupaka koji se primenjuju za svaku vrstu imovine u koju AIF ulaže, a koja se zatim poverava depozitaru na čuvanje;

2) način na koji će se vršiti poslovi čuvanja imovine i poslovi nadzora, s obzirom na vrstu imovine i geografsko područje u koje AIF namerava da ulaže, sa listom država i uslovima za promenu i brisanje takve liste, a u skladu sa pravilima poslovanja i prospektom AIF-a, kada postoji obaveza njegovog objavljivanja;

3) garanciju depozitara da imovina AIF-a neće biti ugrožena ukoliko depozitar bude delegirao poslove čuvanja imovine na treće lice, osim ukoliko se depozitar ne može osloboditi odgovornosti u skladu sa članom 166. stav 6. Zakona;

4) trajanje i uslove za raskid i izmene ugovora, uključujući i postupak za raskid ugovora, i ukoliko je primenjivo način na koji depozitar dostavlja sve potrebne informacije i dokumentaciju novom depozitaru;

5) obaveze čuvanja poverljivosti podataka koje se primenjuju na obe ugovorne strane u skladu sa propisima koji uređuju poslovnu tajnu, s tim što ove obaveze ne mogu uticati na pravo Komisije da pristupi poslovnoj dokumentaciji AIF-a i depozitara;

6) postupak i način na koji depozitar dostavlja DZUAIF-u ili AIF-u sve potrebne informacije za obavljanje njihovih poslova, uključujući i ostvarivanje prava u vezi sa imovinom kako bi se omogućilo DZUAIF-u i AIF-u da blagovremeno i tačno imaju uvid u račune AIF-a;

7) postupak i način na koji DZUAIF i AIF dostavljaju depozitaru, odnosno obezbeđuju depozitaru pristup svim potrebnim informacijama za obavljanje njegovih poslova, uključujući i postupak koji obezbeđuje da depozitar dobije informacije od trećih lica koje imenuje AIF ili DZUAIF;

8) postupak koji se primenjuje u slučaju izmene pravila poslovanja i prospekta AIF-a kada postoji obaveza njegovog objavljivanja, kojim se detaljno definišu situacije u kojima je potrebno obavestiti depozitara o takvim izmenama i situacije u kojima je potrebno pribaviti prethodnu saglasnost depozitara za takvu promenu;

9) sve informacije koje se moraju razmeniti između AIF-a, DZUAIF-a, trećeg lica koje postupa u ime i za račun AIF-a ili DZUAIF-a, sa jedne strane i depozitara sa druge strane, a u vezi sa prodajom, upisom, isplatom, izdavanjem, poništavanjem i otkupom udela u AIF-u;

10) sve informacije koje se moraju razmeniti između AIF-a, DZUAIF-a, trećeg lica koje postupa u ime i za račun AIF-a ili DZUAIF-a, sa jedne strane i depozitara sa druge strane, a u vezi sa vršenjem nadzorne i kontrolne funkcije depozitara;

11) u slučaju kada ugovorne strane imenuju treća lica za obavljanje dela njihovih poslova, obavezu da se informacije o takvim licima redovno dostavljaju i na zahtev jedne ugovorne strane, kriterijumi na osnovu kojih su treća lica izabrana;

12) informacije o dužnostima i odgovornostima ugovornih strana u vezi sa sprečavanjem pranja novca i finansiranja terorizma;

13) informacije o svim računima koji su otvoreni u ime AIF-a ili DZUAIF-a koji nastupa u ime AIF-a i postupak koji obezbeđuje da DZUAIF bude obavešten o svakom novom računu koji je otvoren u ime AIF-a ili DZUAIF-a koji nastupa u ime AIF-a;

14) informacije u vezi sa procedurama u slučaju nastanka vanrednih okolnosti vezanih za imovinu AIF-a, uključujući i podatke o licu koje depozitar može kontaktirati u AIF-u, odnosno DZUAIF-u u takvim okolnostima;

15) obavezu depozitara da obavesti DZUAIF kada utvrdi da odvajanje imovine nije dovoljno za zaštitu u slučaju insolventnosti lica na koje su delegirani poslovi depozitara u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom;

16) postupak koji obezbeđuje da depozitar, u okviru svojih ovlašćenja ima mogućnost da kontroliše rad DZUAIF-a, odnosno AIF-a i proceni kvalitet dostavljenih informacija, uključujući i način na koji se može pristupiti poslovnim knjigama AIF-a, odnosno DZUAIF-a ili izvršiti fizički uvid u dokumentaciju;

17) postupak koji obezbeđuje da DZUAIF, odnosno AIF može izvršiti proveru poslovanja depozitara, u vezi sa ugovorom iz stava 1. ovog člana;

18) odredbe o odgovornosti depozitara prema DZUAIF-u i članovima, odnosno akcionarima u AIF-u.

Sastavni deo ugovora iz stava 1. ovog člana su procedure za procenu vrednosti imovine (dostavljanje podataka i metodologija obračuna vrednosti) i način usklađivanja razlika u tom obračunu.

Ugovorom o pružanju usluga depozitara može biti predviđeno da će ugovorne strane međusobno razmenjivati potrebne informacije elektronskim putem, pod uslovom da se obezbedi adekvatno evidentiranje takvih informacija.

Izmene ugovora o pružanju usluga depozitara moraju biti sačinjene u pisanoj formi.

Uslovi za obavljanje poslova depozitara

Član 6

Kreditne institucije mogu obavljati poslove depozitara ako ispunjavaju uslove organizacione i kadrovske osposobljenosti i tehničke opremljenosti za obavljanje poslova depozitara u skladu sa odredbama Zakona i ovog pravilnika.

Organizaciona i kadrovska osposobljenost

Član 7

Depozitar je dužan da, uzimajući u obzir vrstu, obim i složenost poslovanja i vrstu AIF-ova za koje obavlja poslove depozitara, uspostavi, primenjuje i redovno ažurira efikasne i primerene interne akte kojima se uređuje:

1) unutrašnja organizacija jedinice koja obavlja poslove depozitara, međusobni odnos i način komunikacije, protoka informacija i podataka između te organizacione jedinice i drugih delova depozitara;

2) sistematizacija radnih mesta organizacione jedinice koja obavlja poslove depozitara s pojedinim radnim zadacima, odgovornostima i ovlašćenjima;

3) fizička odvojenost organizacione jedinice koja obavlja poslove depozitara od drugih organizacionih jedinica depozitara;

4) način obavljanja poslova depozitara iz člana 2. ovog pravilnika;

5) sistem unutrašnje kontrole koji obezbeđuje poštovanje internih odluka i procedura;

6) način obezbeđivanja sigurnosti, celovitosti i tajnosti podataka.

Depozitar je dužan da dobije prethodnu saglasnost Komisije na imenovanje rukovodioca depozitara podnošenjem zahteva na obrascu "Depozitar - rukovodilac" u skladu sa članom 4. stav 4. ovog pravilnika i podzakonskim aktom Komisije koji uređuje obavljanje delatnosti depozitara UCITS fonda.

Tehnički uslovi

Član 8

Depozitar ispunjava tehničke uslove za obavljanje poslova depozitara ako minimalno poseduje:

1) adekvatan informacioni sistem;

2) programsku podršku za obavljanje poslova depozitara;

3) uspostavljene komunikacione veze za primanje naloga i opštu komunikaciju sa klijentima putem SWIFT-a, telefaksa, telefona i interneta;

4) uspostavljene postupke i procedure za primanje naloga klijenata za raspolaganje finansijskim instrumentima i novčanim sredstvima u pisanoj formi.

Informacioni sistem depozitara mora biti organizovan na način kojim se obezbeđuje tačnost i pouzdanost pri prikupljanju, unosu, obradi, prenosu i upotrebi podataka kojima raspolaže depozitar.

Depozitar dostavlja opis osnovnih tehničkih karakteristika informacionog sistema koji koristi (sa planom inovacije postojećeg hardvera i softvera zbog zastarevanja), a koji mora biti adekvatan u odnosu na obim i kompleksnost poslova koje depozitar obavlja.

Depozitar obezbeđuje potreban broj radnih stanica, koje moraju biti pouzdane, adekvatnog kapaciteta, zaštićene od kvara i međusobno povezane sigurnom lokalnom mrežom.

Zahtevi bezbednosti i pouzdanosti

Član 9

Depozitar je dužan da obezbedi:

1) kontinuitet rada informacionog sistema, koji podrazumeva:

(1) formiranje istovremeno duplih podataka (mirror hard disk) na serverima i obezbeđenje rezervnog servera (back up server),

(2) rezervni izvor napajanja električnom energijom informacionog sistema koji omogućava završetak rada svih započetih poslova,

(3) planove i postupke za funkcionisanje informacionog sistema i telekomunikacija za slučaj vanrednih okolnosti,

(4) plan i procedure oporavka podataka u slučaju havarije, s tim da oporavak ne sme trajati duže od 72 sata,

2) zaštitu hardvera i softvera od neovlašćenog pristupa podacima, i to detaljnim nadzorom (procedure za registrovanje, analizu i kontrolu svake aktivnosti u sistemu), kontrolom pristupa preko dodele ovlašćenja i autorizacije korisnika;

3) kontrolu pristupa resursima sistema i to: fizičko obezbeđenje, alarm, identifikaciona kontrola na ulazu u zgradu, u računarske (serverske) sale i sistem za prismotru i kontrolu;

4) pouzdanost informacionog sistema pravljenjem sigurnosnih kopija podataka (back up); odnosno propisivanjem sistema i procedura za pravljenje ovakvih kopija, kao i da je čuvanje ovakvih informacija i podataka obezbeđeno na drugoj lokaciji;

5) adekvatnu obuku zaposlenih o korišćenju informacionog sistema i procedurama propisanim za njegovu zaštitu;

6) čuvanje poslovne knjige i dokumentacije najmanje pet godina od isteka poslovne godine na koju se dokumentacija odnosi.

Delegiranje poslova depozitara na treće lice

Član 10

Depozitar može delegirati poslove iz člana 161. Zakona trećem licu, koje može biti domaća ili strana banka, i to po dobijanju prethodne saglasnosti Komisije za delegiranje poslova na treće lice.

Zahtev za dobijanje prethodne saglasnosti za delegiranje poslova depozitara iz člana 161. Zakona podnosi se Komisiji na obrascu "Depozitar AIF-a - Delegiranje poslova", i sadrži:

1) naziv i sedište trećeg lica na koje se delegiraju poslovi depozitara (u daljem tekstu: poddepozitar);

2) poslove koji se delegiraju;

3) ime i prezime, JMBG i stepen obrazovanja rukovodioca poddepozitara;

4) kontakt podatke poddepozitara.

Uz zahtev iz stava 2. ovog člana prilaže se sledeća dokumentacija:

1) ugovor o delegiranju koji predviđa da je depozitar u svako doba u mogućnosti da sa dužnom pažnjom i efikasno vrši nadzor nad obavljanjem delegiranih poslova;

2) za poddepozitara - izvod Agencije za privredne registre, odnosno odgovarajućeg registra strane države;

3) fotokopiju dozvole za rad Narodne banke Srbije, odnosno odgovarajućeg nadležnog organa poddepozitara iz strane države;

4) izjava depozitara o objektivnim razlozima zbog kojih se delegiranje sprovodi;

5) izjava depozitara o načinu odabira poddepozitara;

6) izjava depozitara da poddepozitar ispunjava i da će za vreme dok je ugovor o delegiranju na snazi kontinuirano ispunjavati sledeće uslove:

(1) ima odgovarajuću unutrašnju strukturu i iskustvo potrebno i primereno prirodi i kompleksnosti imovine AIF-a koja mu je poverena na čuvanje,

(2) da je to lice:

- koje podleže prudencijalnom nadzoru i nadzoru prema odredbama merodavnog prava (uključujući zahteve o adekvatnosti kapitala) koje je usklađeno sa relevantnim propisima EU,

- nad kojim se redovno vrši periodična nezavisna eksterna revizija kako bi se obezbedilo i potvrdilo da to lice ima u posedu i/ili ima nadzor nad finansijskim instrumentima koji su mu povereni na čuvanje,

7) izjava poddepozitara da:

(1) će odvajati imovinu klijenata depozitara od sopstvene imovine i imovine depozitara tako da se u bilo kojem trenutku može utvrditi koja imovina pripada klijentima tog depozitara,

(2) će preduzimati sve potrebne radnje kako bi obezbedio da u slučaju nesolventnosti trećeg lica, imovina AIF-a koju treće lice drži na čuvanju ne ulazi u stečajnu i/ili likvidacionu masu trećeg lica,

(3) bez dozvole AIF-a ili DZUAIF-a za račun AIF-a i prethodnog obaveštavanja depozitara neće raspolagati imovinom AIF-a koja mu je poverena na čuvanje,

(4) će ispunjavati obaveze i poštovati zabrane iz čl. 161. i 162. Zakona;

8) dokaz o uplati naknade Komisiji.

Komisija u roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva donosi rešenje o davanju saglasnosti za delegiranje poslova depozitara na treće lice, ako utvrdi da su ispunjeni uslovi utvrđeni Zakonom i ovim pravilnikom.

III OBAVEŠTAVANJE O UTVRĐENIM NEPRAVILNOSTIMA I/ILI NEZAKONITOSTIMA U POSLOVANJU DZUAIF-a

Član 11

Kada depozitar, pri izvršavanju svojih dužnosti i obaveza iz Zakona, utvrdi nepravilnosti i/ili nezakonitosti koje su posledica aktivnosti DZUAIF-a, a koje predstavljaju kršenje obaveza DZUAIF-a predviđenih Zakonom, pravilima poslovanja AIF-a, odnosno prospektom AIF-a kada postoji obaveza njegovog objavljivanja, o istima je dužan da bez odlaganja pisanim ili elektronskim putem obavesti Komisiju.

Obaveštenje iz stava 1. ovog člana sadrži sledeće podatke:

1) naziv AIF-a na koji se odnose utvrđene nepravilnosti;

2) opis utvrđenih nepravilnosti/nezakonitosti, uz navođenje odredbe Zakona, podzakonskog akta, pravila poslovanja i/ili prospekta AIF-a koja nije poštovana;

3) datum nastanka utvrđene nepravilnosti i/ili nezakonitosti;

4) datum utvrđivanja nepravilnosti i/ili nezakonitosti;

5) kada je to moguće, procenu eventualne štete prouzrokovane investitorima AIF-a, odnosno posledice koje bi mogle nastupiti za investitore zbog nastale nezakonitosti i/ili nepravilnosti; i

6) dokumentaciju na osnovu koje je utvrđena navedena nepravilnost/nezakonitost, odnosno iz koje proizlazi da je do navedene nepravilnosti/nezakonitosti došlo.

Depozitar je dužan da čuva dokumentaciju i vodi evidencije o utvrđenim nepravilnostima i/ili nezakonitostima u poslovanju DZUAIF-a, koja sadrži podatke iz stava 2. ovog člana, kao i informaciju o načinu i vremenu kada je utvrđena nepravilnost i/ili nezakonitost otklonjena.

IV NAČIN POSTUPANJA DEPOZITARA I DZUAIF-A U SLUČAJU POVLAČENJA SAGLASNOSTI KOMISIJE NA ODABIR DEPOZITARA

Član 12

Kada Komisija povuče saglasnost na odabir depozitara u skladu sa članom 174. Zakona, DZUAIF je dužan da u roku od 30 dana od od dana dostavljanja rešenja Komisije zaključi ugovor s drugim depozitarom i podnese Komisiji zahtev za davanje saglasnosti na odabir depozitara u skladu sa odredbama Zakona i ovog pravilnika.

Član 13

U slučaju iz člana 12. ovog pravilnika, depozitar je dužan da svu imovinu AIF-a prenese na čuvanje i administriranje drugom depozitaru s kojim je DZUAIF zaključio ugovor, odmah po dobijanju saglasnosti Komisije, pri čemu mora predati i knjige računa, evidencije i sve druge dokumente i materijale bitne za poslovanje AIF-a za koji je do tada obavljao poslove depozitara, i to u pisanom ili elektronskom obliku, zavisno od načina vođenja tih podataka.

Član 14

DZUAIF je dužan da obustavi izdavanje i otkup udela u AIF-u, u skladu sa članom 129. Zakona, do zaključenja ugovora o obavljanju poslova depozitara s drugim depozitarom i dobijanja saglasnosti Komisije.

DZUAIF obaveštava lice kojem su delegirani poslovi depozitara o povlačenju saglasnosti na izbor depozitara.

V OBIM I SADRŽINA IZVEŠTAJA O ISPUNJENJU OBAVEZA DEPOZITARA

Član 15

Depozitar imenuje ovlašćenog revizora, koji jednom godišnje sačinjava izveštaj o ispunjenju obaveza depozitara, o čemu bez odlaganja obaveštava Komisiju.

Član 16

Revizija ispunjavanja obaveza depozitara je, u smislu ovog pravilnika, postupak provere i ocene:

1) adekvatnosti obavljanja obaveza i dužnosti depozitara,

2) adekvatnosti politika, procedura i drugih internih akata depozitara kojim su uređene dužnosti i obaveze depozitara,

3) postupanja depozitara u skladu s članom 11. ovog pravilnika.

Član 17

Na osnovu obavljene revizije ispunjavanja obaveza depozitara iz člana 16. ovog pravilnika, ovlašćeni revizor sastavlja izveštaj o obavljenoj reviziji, odnosno o ispunjenju obaveza depozitara u skladu sa Zakonom, propisima kojim se uređuje revizija i pravilima revizorske struke.

Član 18

Izveštaj ovlašćenog revizora iz člana 15. ovog pravilnika sadrži:

1) ocenu adekvatnosti obavljanja obaveza i dužnosti depozitara donetu na osnovu procene:

(1) ispunjavanja organizacionih zahteva vezanih za dužnosti i obaveze depozitara,

(2) politika, procedura i drugih internih akata depozitara koji se odnose na dužnosti i obaveze depozitara,

(3) sprovođenja donetih politika, procedura i drugih internih akata,

2) mišljenje o postupanju depozitara u skladu s članom 11. ovog pravilnika,

3) popis nedostataka koji su utvrđeni pri revizorskom pregledu oblasti iz člana 16. ovog pravilnika,

4) konstatacije u pogledu ispunjavanja preporuka revizora iz proteklih godina.

Izveštaj ovlašćenog revizora iz člana 15. ovog pravilnika sastavljaju i potpisuju ovlašćeni revizor u svoje ime i odgovorna osoba društva za reviziju u ime društva.

Član 19

Izveštaj ovlašćenog revizora iz člana 15. ovog pravilnika depozitar dostavlja Komisiji najkasnije u roku od četiri meseca nakon isteka poslovne godine za koju se izveštaj sačinjava.

VI ZAVRŠNA ODREDBA

Član 20

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".