ODLUKA
O ODVOĐENJU I PREČIŠĆAVANJU OTPADNIH I ATMOSFERSKIH VODA 

("Sl. list grada Vršca", br. 3/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti odvođenja i prečišćavanja otpadnih i atmosferskih voda i utvrđuju druga pitanja od značaja za vršenje te komunalne delatnosti na teritoriji grada Vršca.

Član 2

Odvođenje i prečišćavanje otpadnih i atmosferskih voda smatra se sakupljanje i uklanjanje otpadnih, atmosferskih i površinskih voda sa javnih površina uličnom kanalizacionom mrežom, odvodnim kanalima, drenažom ili na drugi način, njihovo prečišćavanje i ispuštanje iz kanalizacione mreže, odvodnih kanala i drugih objekata za prečišćavanje i uklanjanje otpadnih i atmosferskih voda, čišćenje septičkih jama, uređivanje i održavanje šahta za prihvat komunalnih otpadnih voda, kao i sakupljanje iskorišćenih voda od priključaka potrošača na uličnu mrežu i odvođenje kanalizacionom mrežom, prečišćavanje i ispuštanje iz mreže.

Član 3

Komunalnu delatnost iz člana 2. ove Odluke obavlja Javno komunalno preduzeće "Drugi Oktobar" (u daljem tekstu: Preduzeće). Komunalnu delatnost iz člana 2. ove Odluke u delu odvođenja atmosferskih voda Preduzeće obavlja u skladu sa Godišnjim operativnim programom (u daljem tekstu: Program) koji donosi Preduzeće a saglasnost na isti daje Gradsko veće.

Preduzeće donosi Program najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu i isti sadrži vrstu, obim i dinamiku radova na održavanju atmosferske kanalizacije kao i visinu sredstava potrebnih za njegovu realizaciju koje se obezbeđuju budžetom Grada. Sredstva za održavanje javne kanalizacije komunalnih otpadnih voda Preduzeće ostvaruje iz naplaćene komunalne usluge.

Cenovnik radova na održavanju atmosferske kanalizacije i cenovnik usluga odvođenja i prečišćavanja komunalnih otpadnih voda donosi Preduzeće a na iste saglasnost daje Skupština Grada.

Član 4

Na teritoriji grada Vršca kanalizacija je separacionog tipa i čine je dva međusobno nezavisna sistema: kanalizacija za odvođenje atmosferskih otpadnih voda i kanalizacija za odvođenje komunalnih otpadnih voda.

Svaki od sistema iz stava 1. ovog člana predstavlja zaseban sistem komunalnih objekata, uređaja, instalacija, opreme i postrojenja koji služe za sakupljanje, uklanjanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje atmosferskih, odnosno komunalnih otpadnih voda.

Član 5

Atmosferska kanalizacija sastoji se iz komunalnih objekata kanalizacije koji služe za:

A) prijem atmosferskih voda i to:

- slivnici sa sopstvenim taložnicima,

- kanalizacioni priključci,

- ulazne građevine za sakupljanje voda iz otvorenih kanala,

- ispusti iz vodovodnog sistema;

B) odvođenje atmosferskih voda i to:

- revizioni silazi,

- kolektori,

- cevovodi,

- otvoreni i zatvoreni kanali,

- spojne građevine,

- prelivi,

- ustave,

- sifoni,

- kanalizacione crpne stanice,

- potisni cevovodi,

- vazdušni ventili,

V) ispuštanje atmosferskih i površinskih voda u vodoprijemnike, i to:

- ispusne građevine,

- odvodni kolektori i sl.

Član 6

Prema načinu izgradnje i nameni, kanalizacija otpadnih može biti: javna, kućna i kanalizacija za posebne namene (kanalizacija u industrijskim i drugim objektima).

A) Javnu kanalizaciju čine objekti čije je korišćenje, odnosno izgradnja od opšteg interesa, i to:

- kolektori,

- šahtovi,

- crpne stanice,

- centralno postrojenje za prečišća vanje otpadnih voda,

- priključni vod za javnu kanalizaciju,

- retenzioni bazeni.

B) Kućnu kanalizaciju čine:

- objekti i uređaji koji služe odvođenju sanitarnih voda iz stambenih i poslovnih objekata od početnih ulivnih pozicija do revizionog šahta kanalizacije iza regulacione linije posmatrano sa ulice, uključujući i revizioni šaht.

Revizioni šaht je obavezan a broj šahti zavisi od strukture kanalizacinog priključka

V) Kanalizaciju za posebne namene čine:

- svi vertikalni i horizontalni vodovi koji služe za odvođenje voda upotrebljenih u proizvodnom procesu i drugih otpadnih voda od početnih ulivnih pozicija do revizionog šahta kanalizacije iza regulacione linije posmatrano sa ulice uključujući i revizioni šaht,

- uređaji za prethodno prečišćavanje (predtretman) otpadnih voda,

- kontrolni i merni instrumenti.

Član 7

Kućnu kanalizaciju održava vlasnik o svom trošku.

Kanalizaciju za posebne namene održava korisnik o svom trošku.

Član 8

Tehnički uslovi potrebni za izradu projektne dokumentacije za priključenje objekta na javnu kanalizaciju pribavljaju se u Preduzeću.

Član 9

Zabranjeno je upuštanje otpadnih voda u postojeće kopane bunare i druge vrste jama u ulicama gde je izgrađena javna kanalizacija.

Zabranjeno je povezivanje vodova i instalacija koji služe za odvođenje atmosferske otpadne vode na kanalizaciju za odvođenje komunalnih otpadnih voda.

II IZGRADNJA JAVNE KANALIZACIJE

Član 10

Radovi na izgradnji javne kanalizacije izvode se prema investiciono-tehničkoj dokumentaciji, usaglašeno sa urbanističkim uslovima i pod nadzorom Preduzeća.

Grad obezbeđuje materijalne i druge uslove za izgradnju javne kanalizacije.

Investitori izgradnje javne kanalizacije mogu biti i druga pravna i fizička lica.

Član 11

Projekat za izgradnju javne kanalizacije i priključaka podleže saglasnosti Preduzeća u pogledu ispunjavanja tehničkih i drugih uslova.

Član 12

Na zahtev više vlasnika objekata može se iz¬graditi deo javne kanalizacije ako podnosioci zah¬teva obezbede sredstva za izgradnju uličnog voda sa priključcima na javnu kanalizacionu mrežu shodno uslovima iz člana 6. ove Odluke.

Kanalizacija izgrađena na ovaj način postaje sastavni deo javne kanalizacije.

Član 13

Izgrađeni kolektor javne kanalizacije investitor je dužan da preda Preduzeću na korišćenje, upravljanje i održavanje, u roku od 30 dana od dana dobijanja upotrebne dozvole.

III PRIKLJUČENJE NA JAVNU KANALIZACIJU

Član 14

Preuzeće obavezno je da obavesti sve sopstvenike stambenih, poslovnih ili drugih objekata koji se mogu priključiti na novoizgrađenu javnu kanalizaciju u roku od deset dana od dana prijema javne kanalizacije na korišćenje, upravljanje i održavanje.

Sopstvenici objekata, izgrađenih po propisima o izgradnji objekata, dužni su da kućnu kanalizaciju svojih objekata priključe na javnu kanalizaciju u roku od šest meseci od dana obaveštavanja.

Priključenje kućne kanalizacije na javnu kanalizaciju kao i sve vrste radova na javnoj kanalizacionoj mreži i priključcima izvodi isključivo Preduzeće.

Troškove priključenja unutrašnjih instalacija kanalizacije na uličnu kanalizacionu mrežu snosi investitor odnosno vlasnik objekta.

Član 15

Priključni vod do javne kanalizacije (u daljem tekstu: priključni vod) je vod od prvog revizionog šahta iza regulacione linije posmatrano sa ulice, do šahta javne kanalizacije uključujući i revizioni šaht.

Prvi šaht može biti udaljen najviše 3m od regulacione linije.

U slučaju da je priključni vod duži od 30 m uslovi ovakvog izvođenja se posebno utvrđuju.

Član 16

Za svaku građevinsku parcelu se, po pravilu, izgrađuje jedan priključni vod.

Troškovi održavanja priključnog voda su solidarna obaveza sopstvenika objekata iz kojih je kućna kanalizacija uključena u priključni vod.

Član 17

Svaki objekat koji se priključuje na javnu kanalizaciju mora imati svoj priključak neposredno na javnu kanalizaciju a izuzetno se može dozvoliti priključenje i na drugi način.

Saglasnost i skicu priključivanja kućne kanalizacije na javnu kanalizaciju daje isključivo Preduzeće na račun i o trošku sopstvenika objekata.

Član 18

Priključenje industrijskih objekata na javnu kanalizaciju može se dozvoliti ukoliko su postavljeni odgovarajući uređaji za predtretman otpadne vode i instrumenti za merenje količine i kvaliteta otpadnih voda pre njihovog upuštanja u javnu kanalizaciju, uz obezbeđenje propisanog kvaliteta vode.

Postojeći industrijski objekti koji su priključeni na javnu kanalizaciju a nemaju ugrađene uređaje za predtretman otpadne vode i instrumente za merenje količine i kvaliteta otpadnih voda upuštenih u javnu kanalizaciju, imaju obavezu da ugrade takve uređaje, u roku od 2 godine od dana stupanja na snagu ove odluke.

Korisnici priključeni na javnu kanalizaciju koji ispuštaju tehnološku otpadnu vodu dužni su da, u roku od 6 meseci po stupanju na snagu ove odluke, ispune uslove o postavljanju odgovarajućih uređaja za merenje količine i kvaliteta otpadnih voda

Troškove postavljanja odgovarajućih merača protoka i kvaliteta voda kao i troškove gradnje uređaja za predtretman snose korisnici.

Korisnici koji priključuju svoje objekte na javnu kanalizaciju a u vršenju njihove delatnosti nastaju otpadne vode koje sadrže velike količine otpadnih materija koje se mogu istaložiti (autoperionice i sl.), dužni su da na liniji priključka izgrade taložnike po uputstvu Preduzeća i da ih redovno održavaju.

Član 19

Priključni vod ili deo javne kanalizacije ne mogu se priključiti na javnu kanalizaciju ako su izvedeni bez saglasnosti ili suprotno propisanim uslovima Preduzeća.

Član 20

Vlasnik objekta dužan je da, u roku od 15 dana od dana priključenja svog objekta na javnu kanalizaciju, isprazni, očisti, dezinfikuje i zatrpa septičku jamu i upojni bunar i ukloni poljski WC.

IV ODRŽAVANJE JAVNE KANALIZACIJE

Član 21

Svaki otvor na komunalnom objektu kanalizacije (revizioni silaz, slivnik, ventilacija i sl.) mora uvek biti bezbedan i pristupačan za intervenciju i održavanje a ukoliko je izgrađen na saobraćajnici mora biti u nivou iste kako ne bi bili izloženi nedozvoljenim dinamičkim udarima koji nastaju prolaskom vozila.

U slučaju krađe, iznenadnog iskakanja ili loma poklopca šahta ili slivničke rešetke komunalnih objekata kanalizacije koji se nalaze na javnoj površini, Preduzeće je dužno da odmah po prijavi ili saznanju preduzme hitne mere obezbeđenja i zamene ovih elemenata i o tome obavesti Gradsku upravu a o krađi i Policijsku stanicu Vršac.

Član 22

Preduzeće održava kanalizaciju koja mu je predata na upravljanje i održavanje i stara se o njenom nesmetanom funkcionisanju.

U održavanje kanalizacije spadaju radovi na čišćenju iste, popravci uređaja i komunalnih objekata, zameni dotrajalih uređaja i komunalnih objekata i svi ostali radovi neophodni za nesmetano funkcionisanje kanalizacije.

Član 23

Održavanje kanalizacije realizuje se kroz redovno, investiciono, vanredno održavanje i hitne intervencije.

Redovno održavanje kanalizacije je plansko kontinuirano izvođenje građevnisko-zanatskih i drugih radova na objektima kanalizacije (čišćenje, odgušivanje, ispiranje i sl.) u cilju preventivnog delovanja na sve eventualne poremećaje u radu.

Investiciono održavanje kanalizacije je izvođenje građevinsko-zanatskih, odnosno drugih radova u cilju poboljšanja uslova korišćenja objekata kanalizacije.

Vanredno održavanje kanalizacije jeste izvođenje radova u slučaju iznenadnih poremećaja u radu nekog od komunalnih objekata kanalizacije.

Hitne intervencije jesu radovi na komunalnim objektima kanalizacije kojima se otklanja neposredna opasnost po život i zdravlje ljudi ili po okolinu.

V ZAŠTITA JAVNE KANALIZACIJE

Član 24

Radi zaštite i održavanja kanalizacije zabranjeno je:

1) obavljanje radova ispod, iznad i pored komunalnih objekata kanalizacije, kojima se narušava nesmetano i bezbedno odvođenje i prečišćavanje atmosferskih i otpadnih voda ili se ugrožava sigurnost ljudi i okoline,

2) zatrpavanje i svaka druga radnja kojom se utiče na funkcionalnost otvorenih kanala za odvođenje atmosferskih voda,

3) ometanje Preduzeća u preduzimanju potrebnih mera za zaštitu komunalnih objekata kanalizacije, prilikom njihove izgradnje, postavljanja, korišćenja, održavanja i zamene, uključujući i ometanje prava prelaska preko tuđe nepokretnosti,

4) izvođenje radova na komunalnim objektima za odvođenje otpadnih i atmosferskih voda ili u njihovoj neposrednoj blizini bez saglasnosti Gradske uprave,

5) zasađivanje drveća i drugog rastinja na zemljištu iznad ili u neposrednoj blizini komunalnih objekata kanalizacije kojima se ugrožava sigurnost tih objekata,

6) ostavljanje stvari ili parkiranje vozila na komunalnim objektima kanalizacije, kao i vršenje drugih radnji kojima se oštećuju ti objekti ili sprečava korišćenje ili održavanje istih.

Lice koje izvrši neku od radnji iz stava 1. ovog člana dužno je da nadoknadi štetu koja je prouzrokovana izvršenom zabranjenom radnjom.

Član 25

Korisnik javne kanalizacije dužan je da istu koristi tako da ne nanosi štetu ili zagušenje javne kanalizacije.

Korisnik javne kanalizacije snosi troškove otklanjanja zagušenja ili štete na javnoj kanalizaciji nastalog usled nepropisne upotrebe iste.

Visinu štete utvrđuje Preduzeće na osnovu stvarnih troškova.

Član 26

Kontrola kvaliteta tehnoloških i drugih otpadnih voda ispuštenih u javnu kanalizaciju je obaveza i odgovornost Korisnika objekta. Kontrolu kvaliteta otpadne vode Korisnik je dužan da sprovodi u skladu sa važećom zakonskom regulativom. Preduzeće ima pravo da od Korisnika traži na uvid dokaz o izvršenoj kontroli kvaliteta otpadnih voda upuštenih u javnu kanalizaciju i, ukoliko rezultati kontrole nisu u skladu sa važećom zakonskom regulativom preduzme sve zakonom dozvoljene mere da zaštiti funkcionisanje javne kanalizacije.

Član 27

U kućnu i javnu kanalizaciju zabranjeno je upuštati opasne materije ili ubacivati sve ono što može oštetiti javnu kanalizaciju ili štetno delovati na ljude koji rade na održavanju kanalizacije, nepovoljno uticati na tehnološki proces biološkog prečišćavanja i kvalitet recipijenta.

Član 28

Preduzeće ima pravo da izvrši kontrolnu analizu otpadnih voda koje Korisnik upušta u javnu kanalizaciju putem druge ovlašćene laboratorije.

Ukoliko se utvrdi da kvalitet otpadne vode zadovoljava parametre zahtevane ovom Odlukom troškove analize snosi Preduzeće a ukoliko se utvrdi da su parametri van dozvoljenih granica troškove snosi Korisnik.

Član 29

U javnu kanalizaciju zabranjeno je upuštati otpadne materije koje ugrožavaju predviđeni hidraulički režim toka otpadnih voda, stabilnost objekata kanalizacione mreže, normalne biohemijske procese u kanalskoj otpadnoj vodi, stabilnost rada mašina na crpnim stanicama, predviđene uslove potrebne za vršenje tekuće kontrole i popravke, povećavaju troškove eksploatacije i onemogućavaju normalan rad postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda u bilo kojoj fazi prečišćavanja i to:

- bilo kakve čvrste materije, pesak, zemlju, kamen, drvo, metal, staklo, plastične materije, vlaknaste materije, perje, katran, iznutrice, smeće, materije većeg viskoziteta, otpadne vode i otpad iz stajnjaka i živinarnika, atmosferske vode, rashladne vode i drugo,

- otpadne vode iz septičkih jama i gradsko smeće,

- otpadne materije koje svojim abrazivnim dejstvom oštećuju zidove kanala,

- zapaljive i eksplozivne materije (nafta i njeni laki i teški derivati kao i sve ostale čvrste, tečne i gasovite zapaljive i eksplozivne materije),

- otpadne vode zdravstvenih, veterinarskih i drugih ustanova u čijim se otpadnim vodama mogu očekivati patogeni mikroorganizmi, uzročnici raznih infektivnih oboljenja, a da prethodno nije izvršena dezinfekcija.

Član 30

U javnu kanalizaciju zabranjeno je upuštati ili bacati zagađujuće materije, preko graničnih vrednosti emisije datih u sledećoj tabeli:

Redni broj

Parametar

Jedinica mere

Granična vrednost emisije

1.

pH

 

6,5-9,5

2.

Hemijska potrošnja kiseonika (HPK)

mg/l

1000(VII)

3.

Biohemijska potrošnja kiseonika (BPK5)

mg/l

500(VII)

4.

Ukupni neorganski azot (NH4-N, NO3-N, NO2-N)

mg/l

120

5.

Ukupni azot

mg/l

150

6.

Amonijak, izražen preko azota (NH4-N)

mg/l

100(I)

7.

Taložne materije nakon 10 min

mg/l

150(II)

8.

Ukupan fosfor

mg/l

20

9.

Ekstrakt organskim rastvaračima (ulja, masnoće)

mg/l

50(III)

10.

Mineralna ulja (IV)

mg/l

30

11.

Fenoli (fenolni indeks)

mg/l

50

12.

Katran

mg/l

5

13.

Ukupno gvožđe

mg/l

200

14.

Ukupni mangan

mg/l

5

15.

Sulfidi

mg/l

5

16.

Sulfati

mg/l

400(IX)

17.

Aktivni hlor

mg/l

30

18.

Ukupne soli

mg/l

5000(VIII)(X)

19.

Fluoridi

mg/l

50

20.

Ukupni arsen(VI)

mg/l

0,2

21.

Ukupni barijum

mg/l

0,5

22.

Cijanidi (lako isparljivi)

mg/l

0,1

23.

Ukupni cijanidi

mg/l

1

24.

Ukupno srebro

mg/l

0,2

25.

Ukupna živa(VI)

mg/l

0,05

26.

Ukupni cink(VI)

mg/l

2

27.

Ukupni kadmijum(VI)

mg/l

0,1

28.

Ukupni kobalt

mg/l

1

29.

Hrom VI(VI)

mg/l

0,5

30.

Ukupni hrom(VI)

mg/l

1

31.

Ukupno olovo

mg/l

0,2

32

Ukupni kalaj

mg/l

2

33.

Ukupni bakar(VI)

mg/l

2

34.

Ukupni nikal(VI)

mg/l

1

35.

Ukupni molibden

mg/l

0,5

36.

BTEX (bezen, toluen, tiobenzen, ksilen)

(V)

0,1

37.

Organski rastvarači

(V)

0,1

38.

Azbest

mg/l

30

39.

Toksičnost

 

Odnos razblaženja LC50% (toksikološki test sa ribama ili dafnijama)

40.

Temperatura

°C

40

- (I) Određuje se za 24-časovni srednje kompozitni uzorak.

- (II) Samo u tom slučaju se određuje, ako je zapremina taložnih materija, nakon 10 min taloženja veća od 5x10-3 m3/m3.

- (III) U slučaju dnevnog protoka od 100 m3/d, za materije biljnog i životinjskog porekla granična vrednost je trostruka, a iznad toga dvostruka.

- (IV) Iznad 10 m3/d.

- (V) Granična vrednost je izražena u 10-3 m3/m3.

- (VI) U slučaju korišćenja ostatka od prečišćavanja otpadnih voda nastalog na centralnom postrojenju granične vrednosti se mogu zaoštriti ili ako se utvrdi da dolazi do smetnje na centralonom prečistaču usled velikog broja priključenih industrija za svaki slučaj potrebno je preispitati date vrednosti.

- (VII) Ove vrednosti mogu biti preispitane uzimajući u obzir tehničke, tehnološke i ekonomske faktore koji utiču na izbor zajedničkog prečišćavanja komunalnih i industrijskih otpadnih voda na gradskom postrojenju za prečišćavanje otpadnih voda, kao i prodor podzemnih voda u kanalizaciju usled čega koncentracija organskih materija u dotoku na postrojenje može biti niska.

- (VIII) Ove vrednosti mogu biti preispitane uzimajući u obzir tehnološke faktore koji utiču na izbor zajedničkog prečišćavanja komunalnih i industrijskih otpadnih voda na gradskom postrojenju za prečišćavanje otpadnih voda.

- (IX) U slučaju kada su odvodne cevi betonske, granična vrednost za sulfate iznosi 200 mg/l.

- (X) U slučaju kada su odvodne cevi betonske, granična vrednost emisije za hloride iznosi 1000 mg/l.

Član 31

Svi korisnici javne kanalizacije obavezni su da usaglase rad svojih Postrojenja za predtretman sa radom centralnog Postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.

Korisnici javne kanalizacije koji, zbog svojih specifičnih uslova eksploatacije, nisu u mogućnosti da obezbede ispuštanje otpadnih voda u kvalitetu propisanom u članu 30. ove Odluke a preduzeli su sve mere za odgovarajući predtretman, posebnim sporazumom sa Preduzećem utvrdiće mesto merenja kvaliteta vode i posebne uslove za eksploataciju javne kanalizacije, kao i prava i obaveze koje iz toga proističu.

Korisnik javne kanalizacije dužan je da izvesti Preduzeće o svakoj promeni u proizvodnji koja dovodi do promene sastava otpadnih voda.

Član 32

O svakom kvaru na postrojenju za predtretman otpadnih voda, koji može dovesti do poremećaja procesa prečišćavanja na centralnom postrojenju, korisnik kanalizacije mora da izvesti Preduzeće.

Član 33

Radovi u neposrednoj blizini, iznad ili ispod kolektora i priključaka javne kanalizacije, mogu se izvoditi samo uz prethodnu saglasnost Preduzeća.

VI NAKNADE ZA KORIŠĆENJE JAVNE KANALIZACIJE

Član 34

Za odvođenje i prečišćavanje otpadnih voda korisnici javne kanalizacije plaćaju naknade na osnovu količine upuštene i prečišćene vode.

Član 35

Količina otpadnih voda koju korisnici ispuštaju u javnu kanalizaciju utvrđuje se:

- kod korisnika koji u javnu kanalizaciju, pored fekalnih, upuštaju i industrijske vode, putem posebnih merača protoka;

- kod korisnika koji se snabdevaju iz sopstvenih izvorišta, putem posebnog merača protoka;

- kod korisnika koji nemaju poseban merač protoka količina otpadnih voda obračunava se prema količini vode izmerenoj na vodomeru.

VII PRAŽNJENJE SEPTIČKIH JAMA

Član 36

Na područjima na kojima nije izgrađena javna kanalizacija vlasnik, odnosno investitor objekta koji ispušta otpadne vode dužan je da izgradi vodonepropusnu septičku jamu u skladu sa važećim propisima, standardima i tehničkim normativima propisanim za tu vrstu objekta.

Član 37

Vlasnik objekta dužan je da održava septičku jamu u ispravnom stanju i da se stara o njenom redovnom i efikasnom funkcionisanju.

Član 38

Preduzeće je dužno da na zahtev korisnika očisti septičku jamu u roku od 3 radna dana, a izuzetno u roku od 5 radnih dana, od dana prijema zahteva korisnika.

Preduzeće je dužno da sakupljeni sadržaj septičkih jama ispušta u javnu kanalizaciju na za to utvrđenim mestima.

Član 39

Preduzeće, dužno je da vodi evidenciju koja treba da sadrži:

1. mesto i adresu prikupljanja,

2. vreme prikupljanja,

3. količinu prikupljenih otpadnih voda i ostataka iz procesa prečišćavanja otpadnih voda,

4. podatke o vlasniku odnosno korisniku (ime i prezime fizičkog lica odnosno naziv pravnog lica),

5. izjavu vlasnika odnosno korisnika lokalnog kanalizacionog sistema o vrsti otpadnih voda čiji se viškovi produkta transportuju (komunalno, vrsta tehnoloških voda, i dr.),

6. izjavu vlasnika odnosno korisnika lokalnog kanalizacionog sistema o vrsti sopstvenog primarnog prečistača otpadnih voda (septička jama, taložnik i dr.),

7. potpis vlasnika, korisnika ili njihove ovlašćene osobe radi potvrđivanja izjava i izvršene usluge i

8. potpis predstavnika vršioca usluge.

Evidencija se vodi u tri primerka, od kojih jedan zadržava korisnik lokalnog kanalizacionog sistema, jedan vršioca prikupljanja otpadnih voda i jedan Preduzeću. i isti se arhiviraju i čuvaju minimalno 5 godina.

Cenu za pražnjenje septičkih jama utvrđuje Preduzeće cenovnikom iz člana 3 stav 5 ove Odluke primenom elemenata za obrazovanje cene komunalnih usluga u skladu sa važećim propisima i uz saglasnost osnivača.

VIII ISKLJUČENJE SA SISTEMA JAVNE KANALIZACIJE

Član 40

Preduzeće može isključiti korisnika sa sistema javne kanalizacije odnosno može uskratiti pružanje usluge, ukoliko korisnik ne izmiruje svoje obaveze za pružene usluge neprekidno u roku od 60 dana od dana dospeća prvog neizmirenog računa, osim ukoliko posebnim zakonom nije drugačije propisano.

Preduzeće je dužno da pre isključenja iz stava 1. ovog člana, korisnika u pismenoj formi:

1) upozori na obavezu ispunjenja obaveze po osnovu ugovora o pružanju usluga od opšteg ekonomskog interesa;

2) pozove da izmiri zaostale obaveze u roku koji ne može biti kraći od 30 dana od dana dostavljanja upozorenja.

Ukoliko korisnik ospori postojanje ili visinu obaveze iz stava 1. ovog člana i nastavi da uplaćuje račune za pružene usluge, ovlašćeno preduzeće ne može isključiti korisnika sa sistema javne kanalizacije i uskratiti pružanje usluge, do okončanja sudskog postupka čiji je predmet osporavana obaveza, osim ako posebnim zakonom nije drugačije propisano.

U slučaju obustave pružanja usluga, Preduzeće je dužno da nastavi sa pružanjem usluga najkasnije u roku od dva dana od dana prijema uplate za zaostali dug.

Član 41

Preduzeće može korisniku privremeno da uskrati pružanje usluge u sledećim situacijama:

1) ukoliko se korisnik samovoljno priključi na javnu kanalizaciju ili ako bez saglasnosti Preduzeća na svoju unutrašnju instalaciju ili priključak izvrši priključenje objekta drugog fizičkog ili pravnog lica,

2) kod otkaza korišćenja usluge,

3) kada javnu kanalizaciju koristi nenamenski i protiv odredaba propisanih ovom odlukom.

Član 42

Korisnik može privremeno ili trajno otkazati usluge odvođenja i prečišćavanja.

U slučaju privremenog otkaza korisnik potpisuje izjavu o privremenom prekidu korišćenja usluga, kao i saglasnost za privremeno isključenje priključka.

U slučaju trajnog otkaza korisnik potpisuje saglasnost o poništenju priključka. Troškove isključenja i ponovnog uključenja, iz bilo kojih gore navedenih razloga, snosi korisnik.

Član 43

Korisnik je dužan da otkaže korišćenje usluge ukoliko trajno prestaje da koristi stambene odnosno poslovne prostorije, zbog otuđenja ili iseljenja iz istih.

U slučaju iz stava 1. ovog člana korisnik je dužan da Preduzeću dostavi pismeni otkaz, najkasnije 15 dana od dana nastale promene.

Pismeni otkaz sadrži:

- ime i prezime i adresu dotadašnjeg korisnika,

- ime i prezime i adresu novog korisnika,

- dokaz o prenosu vlasništva, odnosno prava korišćenja,

- broj i adresu obračunskog mesta.

Do dostavljanja pismenog otkaza, za sve obaveze korišćenja usluge odgovoran je dotadašnji korisnik.

Novi korisnik dužan je da u pismenoj formi, u roku od 30 dana, takođe izvesti

Preduzeće o okolnostima iz stava 1. ovog člana i dostavi dokaz o prenosu vlasništva, odnosno prava korišćenja.

IX PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA

Član 44

Preduzeće je dužno i ovlašćeno da:

1. trajno čuva kompletnu tehničku dokumentaciju o stvarno izvedenom stanju javne kanalizacije;

2. utvrđuje uslove za priključivanje na javnu kanalizaciju;

3. održava postrojenja i uređaje javne kanalizacije;

4. vrši priključenje kućnih instalacija na javnu kanalizaciju;

5. obaveže korisnika javne kanalizacije da postavlja i održava svoje uređaje i priključke u skladu sa tehničkim uslovima o njihovom postavljanju i održavanju kao i odredbama ove odluke;

6. otkloni tragove izlivenih otpadnih voda sa javnih površina;

7. inicira pokretanje prekršajnog postupka;

8. privremeno isključi korisnika javne kanalizacije koji istu koristi suprotno odredbama ove odluke.

Član 45

U slučaju kvara ili rekonstrukcije na javnoj kanalizaciji Preduzeće je dužno da:

- obavesti korisnika o nastalom kvaru;

- izvesti nadležnu inspekciju;

- otkloni kvar u najkraćem roku.

Član 46

Korisnik javne kanalizacije dužan je:

1. da održava kućnu kanalizaciju, sopstvene uređaje za prečišćavanje otpadnih voda i priključni vod za javnu kanalizaciju,

2. da se pridržava tehničkih uslova, izgradnje i korišćenja javne kanalizacije,

3. da omogući prelaz ovlašćenim predstavnicima Preduzeća prelaz preko svoje nepokretnosti u cilju održavanja kanalizacije.

Član 47

Preduzeće dužno je da, prilikom rekonstrukcije javne kanalizacije, saglasno tehničkim i sanitarnim propisima, obezbedi odvođenje otpadnih voda.

X IZJAŠNJAVANJE O KVALITETU KOMUNALNIH USLUGA

Član 48

Gradska uprava jednom godišnje organizuje izjašnjavanje korisnika usluga odvođenja i prečišćavanja otpadnih i atmosferskih voda o kvalitetu pružanja navedene usluge na teritoriji Grada Vršca objavljivanjem upitnika na zvaničnom internet portalu Grada Vršca.

Ukoliko rezultati izjašnjavanja korisnika pokažu da većina nije zadovoljna pruženom uslugom, Gradska uprava pokrenuće postupak preispitivanja obavljanja delatnosti od strane Preduzeća i naložiće mu da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika.

XI NADZOR NAD IZVRŠENJEM ODLUKE

Član 49

Nadzor nad primenom i sprovođenjem ove odluke i nad zakonitošću rada Preduzeća vrši Gradska uprava.

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke vrši komunalni inspektor.

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da:

1. kontroliše da li se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen zakonom i ovom odlukom;

2. kontroliše stanje komunalnih objekata;

3. rešenjem naredi otklanjanje utvrđenih nedostataka i izvršavanje obaveza koje su utvrđene zakonom i ovom odlukom;

4. izdaje prekršajne naloge za prekršaje propisane ovom odlukom;

5. preduzima i druge mere predviđene zakonom i propisima donetih na osnovu zakona.

XII KAZNENE ODREDBE

Član 50

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 60.000,00 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće, ako:

1. ne obavesti sopstvenike objekata da se mogu priključiti na javnu kanalizaciju u propisanom roku (član 14 stav 1);

2. ne izvršava obaveze iz člana 44. ove Odluke;

3. ne postupi po rešenju komunalnog inspektora (član 49. stav 3 tačka 3).

Za prekršaje iz stava 1 ovog člana kazniće se i odgovorno lice u preduzeću novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.

Član 51

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 60.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1. kao investitor, ne preda Preduzeću izgrađenu javnu kanalizaciju u predviđenom roku (član 13);

2. kao vlasnik objekta ne spoji svoju kućnu kanalizaciju na javnu kanalizaciju u predviđenom roku (član 14 stav 2.);

3. ako priključi kućnu kanalizaciju na javnu kanalizacionu mrežu suprotno članu 14 stav 3 ove Odluke;

4. kao korisnik objekta, u čijem vršenju delatnosti nastaju otpadne vode koje sadrže velike količine otpadnih materija koje se mogu istaložiti, ne izgradi taložnike ili ih izgradi bez ili suprotno uputstvu Preduzeća ili ih redovno ne održava (član 18. stav 5.);

5. kao vlasnik objekta u roku od 15 dana od dana priključenja svog objekta na javnu kanalizaciju, ne isprazni, očisti, dezinfikuje, zatrpa septičku jamu i ne ukloni poljski WC (član 20);

6. vrši radnje koje su zabranjene odredbama člana 24. ove Odluke;

7. kao korisnik javne kanalizacije izazove zagušenje ili štetu na istoj (član 25. stav 1.);

8. kao korisnik u javnu kanalizaciju upušta materije preko graničnih vrednosti iz člana 30. ove Odluke;

9. kao korisnik javne kanalizacije postupi suprotno članu 32. Ove Odluke;

10. kao investitor radova koji se izvode u neposrednoj blizini, iznad ili ispod kolektora i priključka javne kanalizacije, ne pribavi prethodnu saglasnost Preduzeća (član 33);

11. kao korisnik javne kanalizacije postupa suprotno članu 46. ove Odluke;

12. ne postupi po rešenju komunalnog inspektora (član 49 stav 3 tačka 3).

Za prekršaje iz stava 1 ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.

Za prekršaje iz stava 1 ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 30.000,00 dinara.

Za prekršaje iz stava 1. ovog člana tačka 2,3,4,5,6,7,9,10 i 11 kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.

XIII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 52

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o odvođenju i prečišćavanju otpadnih voda ("Sl. list Opštine Vršac", br. 6/2005).

Član 53

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Vršca".