POKRAJINSKA UREDBA
O NAČINU SPROVOĐENJA GRAĐANSKOG NADZORA I KONTROLE PROCESA PLANIRANJA I REALIZACIJE BUDŽETA AP VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 28/2020)

Član 1

Pokrajinskom uredbom o načinu sprovođenja građanskog nadzora i kontrole procesa planiranja i realizacije budžeta AP Vojvodine (u daljem tekstu: pokrajinska uredba), propisuje se: sadržaj, način i rokovi informisanja javnosti o fazama i toku budžetskog ciklusa i izradi građanskog budžeta - vodiča kroz budžet AP Vojvodine; način izrade i sadržaj plana i programa uključivanja zainteresovane javnosti u proces planiranja i pripreme budžeta; način uključivanja zainteresovane javnosti i objavljivanja rezultata do kojih se došlo u procesu planiranja i pripreme budžeta, kao i forme i učestalost izveštavanja javnosti o realizaciji budžeta.

Član 2

Učešće javnosti u postupku donošenja budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: pokrajinski budžet) obezbeđuje se:

- obaveštavanjem javnosti o svim fazama izrade budžeta, isticanjem informacija na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za finansije (u daljem tekstu: Sekretarijat);

- organizovanjem javne rasprave u procesu pripreme nacrta pokrajinskog budžeta.

Član 3

Sekretarijat je dužan da informiše javnost o fazama budžetskog ciklusa objavljivanjem na internet stranici Sekretarijata:

1. uputstva za pripremu budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine;

2. javnog poziva - obaveštenja o sprovođenju javne rasprave u procesu pripreme nacrta pokrajinskog budžeta;

3. izveštaja o sprovedenoj javnoj raspravi;

4. nacrta pokrajinskog budžeta, istovremeno sa upućivanjem Pokrajinskoj vladi radi utvrđivanja predloga;

5. građanskog budžeta - vodiča kroz budžet AP Vojvodine, najkasnije 30 dana od dana stupanja na snagu pokrajinskog budžeta.

Rok za postavljanje akata pod tačkama 1-3. jeste narednog dana od dana donošenja.

Član 4

Izuzetno od odredbe člana 55. Poslovnika Pokrajinske vlade, ovom pokrajinskom uredbom uređuje se sprovođenje javne rasprave o nacrtu pokrajinskog budžeta.

Radi uključivanja javnosti u proces pripreme pokrajinskog budžeta, Sekretarijat u toku izrade nacrta pokrajinskog budžeta sprovodi javnu raspravu.

Javna rasprava se ne sprovodi u vanrednim, hitnim ili nepredviđenim okolnostima, odnosno u okolnostima u kojima se nisu stekli uslovi i pretpostavke za blagovremenu pripremu i donošenje pokrajinskog budžeta u zakonom predviđenom roku.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, na internet stranici Sekretarijata objavljuje se obrazloženje razloga zbog kojih se ne sprovodi javna rasprava.

Javna rasprava sprovodi se:

- stavljanjem na uvid nacrta pokrajinskog budžeta na internet stranici Sekretarijata;

- dostavljanjem predloga, sugestija i komentara zainteresovane javnosti neposredno Sekretarijatu, poštom ili elektronskim putem;

- otvorenim sastancima predstavnika Sekretarijata i drugih pokrajinskih organa i organizacija s predstavnicima zainteresovane javnosti.

Član 5

Postupak sprovođenja javne rasprave počinje objavljivanjem na internet stranici Sekretarijata javnog poziva za učešće u javnoj raspravi i nacrta pokrajinskog budžeta sa obrazloženjem, a o čemu istovremeno obaveštava i pokrajinski organ nadležan za informisanje.

Poziv za učešće u javnoj raspravi sadrži: naziv akta o kome se sprovodi javna rasprava, vreme trajanja javne rasprave, datum, vreme i mesto održavanja javne rasprave, imena predstavnika Sekretarijata koja će obrazlagati nacrt pokrajinskog budžeta u postupku javne rasprave, učesnike koji su pozvani na javnu raspravu, obaveštenje da je akt - nacrt pokrajinskog budžeta koji je predmet javne rasprave stavljen na uvid u prostorijama i putem internet prezentacije Sekretarijata, način dostavljanja predloga, sugestija, inicijativa i komentara, kao i druge podatke značajne za njeno sprovođenje.

U toku trajanja javne rasprave, učesnici u javnoj raspravi i građani, u pisanoj formi, mogu dati svoje predloge, primedbe, komentare na nacrt pokrajinskog budžeta koji je predmet javne rasprave.

Na dostavljene predloge, primedbe i komentare dostavlja se pisani odgovor, sa naznakom da li su oni prihvaćeni, a ukoliko nisu - navodi se obrazloženje razloga odbijanja.

O održanoj javnoj raspravi, Sekretarijat sačinjava izveštaj u roku od najduže 10 dana po isteku roka za sprovođenje javne rasprave.

Izveštaj sadrži: naziv akta o kome je sprovedena javna rasprava, podatke o periodu održavanja javne rasprave, imena predstavnika Sekretarijata koji su u javnoj raspravi obrazlagali nacrt pokrajinskog budžeta, imena i druge podatke o učesnicima javne rasprave, komentare, primedbe i predloge koji su proistekli iz javne rasprave s naznakom da li su prihvaćeni ili ne sa obrazloženjem.

Izveštaj o održanoj javnoj raspravi, uz nacrt pokrajinskog budžeta, dostavlja se Pokrajinskoj vladi i objavljuje na internet stranici Sekretarijata.

Pokrajinska vlada utvrđuje predlog pokrajinskog budžeta sa izveštajem o sprovedenoj javnoj raspravi i upućuje ga Skupštini Autonomne pokrajine Vojvodine na razmatranje i donošenje.

Član 6

Sekretarijat je u obavezi da o realizaciji budžeta izveštava javnost tromesečno.

Izveštavanje javnosti o realizaciji budžeta ostvaruje se postavljanjem informacije ili izveštaja o izvršenju budžeta za tromesečni period na internet stranicama: Sekretarijata http:// www.psf.vojvodina.gov.rs/ i Transparentnost budžeta AP Vojvodine http://www.budzet.vojvodina.gov.rs/

Član 7

Ova pokrajinska uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".