ODLUKA
O OPŠTINSKIM PUTEVIMA I ULICAMA NA TERITORIJI GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 7/2020)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se delatnost upravljanja, način održavanja i zaštite, finansiranje opštinskih puteva i ulica, tehničko regulisanje saobraćaja, raskopavanje opštinskih puteva i ulica i drugih površina javne namene, inspekcijski nadzor, kaznene odredbe, kao i druga pitanja od značaja za opštinske puteve i ulice na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Mreža puteva

Opštinski putevi i ulice (javni putevi) i nekategorisani putevi čine mrežu puteva na teritoriji Grada.

Opštinski putevi, ulice i nekategorisani putevi koji nisu deo državnog puta I i II reda, svojina su Grada.

1. Opštinski putevi

Član 3

Opštinski putevi su javni putevi sa savremenim kolovozom koji saobraćajno povezuju naseljena mesta na teritoriji Grada, kao i teritoriju Grada i naseljena mesta sa mrežom državnih puteva i utvrđeni su Odlukom o kriterijumima za kategorizaciju opštinskih puteva i ulica, njihovoj kategorizaciji i određivanju pravaca opštinskih puteva u naseljima na teritoriji grada Pančeva.

Opštinski putevi na teritoriji Grada kategorisani su na:

- opštinski put I reda,

- opštinski put II reda.

2. Ulice i druge površine javne namene

Član 4

Ulice su javni putevi u naselju koji saobraćajno povezuju delove naselja i namenjene su za saobraćaj vozila i pešaka i određene su urbanističkim planovima.

Kriterijumi za kategorizaciju ulica

- Ulice u gradu se kategorišu kao primarne I reda ako ispunjavaju jedan od sledećih kriterijuma:

1) da su istovremeno trase državnih puteva koje prolaze kroz grad;

2) da su istovremeno trase državnih puteva koji počinju, odnosno završavaju se u gradu;

3) da povezuju državne puteve u gradu.

- Ulice u gradu se kategorišu kao primarne II reda ako ispunjavaju jedan od sledećih kriterijuma:

1) da povezuju primarne ulice I reda;

2) da povezuju delove grada sa primarnim ulicama I reda;

3) da povezuju međusobno delove grada.

- Ulice u gradu se kategorišu kao sekundarne ako ispunjavaju jedan od sledećih kriterijuma:

1) da povezuju primarne ulice II reda;

2) da povezuju urbanističke sadržaje sa primarnim ulicama.

- Ulice u gradu se kategorišu kao tercijarne ako ispunjavaju jedan od sledećih kriterijuma:

1) da povezuju sekundarne ulice;

2) da povezuju međusobno urbanističke sadržaje;

3) da povezuju urbanističke sadržaje sa sekundarnim ulicama.

Druge površine javne namene (u daljem tekstu: javne površine), u smislu ove odluke, su postojeće i planirane javne površine, koje ne predstavljaju deo javnog puta, u smislu Zakona o javnim putevima.

3. Nekategorisani putevi

Član 5

Nekategorisani putevi regulisani su Odlukom o nekategorisanim putevima na teritoriji grada Pančeva.

II UPRAVLJANJE JAVNIM PUTEVIMA

Član 6

Upravljanje javnim putevima je delatnost od opšteg interesa.

Pod upravljanjem javnim putevima podrazumeva se: korišćenje javnih puteva, zaštita javnih puteva; vršenje investitorske funkcije na projektovanju, izgradnji, održavanju i rekonstrukciji javnih puteva; organizovanje i obavljanje stručnih poslova na projektovanju, izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnih puteva; planiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite javnih puteva, označavanje javnih puteva i vođenje evidencije o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve, organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom javnog puta, ustupanje radova na projektovanju, izgradnji, održavanju, rekonstrukciji i stručnom nadzoru javnog puta i korišćenje javnih puteva koje podrazumeva organizovanje naplate i kontrolu naplate naknada za upotrebu javnog puta.

Član 7

Delatnost upravljanja opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima, koji nisu deo državnog puta I i II reda obavlja JP "Urbanizam" Pančevo (u daljem tekstu: Upravljač puta).

Upravljač puta obavlja delatnost upravljanja opštinskim putevima i ulicama na teritoriji naseljenog mesta Pančevo, opštinskim putevima u naseljenim mestima na teritoriji Grada i nekategorisanim putevima na teritoriji Grada, u skladu sa zakonima i gradskim odlukama, u delu koji se odnosi na:

- zaštitu javnog puta;

-održavanje javnih puteva, u delu koji se odnosi na radove na redovnom održavanju (pregled, kontrola, izdavanje naloga, nadzor i sl., osim dela koji se odnosi na sprovođenje postupka javnih nabavki) i na urgentnom održavanju puteva:

- izrada saobraćajnih projekata za postavljanje saobraćajne signalizacije u vezi sa sprovođenjem utvrđenog režima saobraćaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima:

- označavanje javnih puteva i vođenje evidencije o javnim putevima i o saobraćajno- tehničkim podacima za te puteve;

- organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom javnog puta;

- ustupanje radova na projektovanju, izgradnji, održavanju, rekonstrukciji i stručnom nadzoru javnog puta;

- korišćenje javnih puteva koje podrazumeva organizovanje naplate i kontrolu naplate naknada za upotrebu javnog puta, vršenje javnih ovlašćenja.

Upravljač puta obavlja poslove upravljanja, korišćenja, održavanja i obeležavanja opštih javnih parkirališta, taksi stajališta i autobuskih stajališta na teritoriji Grada.

Poslove upravljanja ulicama u naseljenim mestima na teritoriji Grada, osim opštinskih puteva koji prolaze kroz naseljena mesta na teritoriji Grada, obavljaju javna komunalna preduzeća koja su osnovana za obavljanje komunalnih delatnosti u ovim mestima.

III FINANSIRANJE JAVNIH PUTEVA

Izvori finansiranja

Član 8

Finansiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite javnog puta obezbeđuje se iz:

1) naknada za upotrebu javnog puta;

2) budžeta Grada,

3) finansijskih kredita;

4) ulaganja domaćih i stranih lica;

5) drugih izvora u skladu sa zakonom.

Poslove vršenja investitorske funkcije na izgradnji, rekonstrukciji održavanju i zaštiti javnih puteva obavlja Gradska uprava grada Pančeva, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima.

IV POVERAVANJE VRŠENJA JAVNIH OVLAŠĆENJA

Član 9

Upravljaču puta se poverava vršenje javnih ovlašćenja koja se odnose na:

1) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije i potvrde za izgradnju odnosno, rekonstrukciju saobraćajnog priključka na javni put i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;

2) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije i saglasnosti za postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta na javnom putu i u zaštitnom pojasu javnog puta (železnička infrastruktura, naftovod, gasovod, toplovod, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, telekomunikacioni i elektroenergetski vod, instalacija i dr.) i donošenje rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova;

3) izdavanje saglasnosti za održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu;

4) izdavanje dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na javnom putu;

5) izdavanje dozvole za prekomerno korišćenje javnog puta;

6) izdavanje odobrenja za postavljanje reklamnih tabli i reklamnih panoa na javnom putu, odnosno pored tog puta;

7) izdavanje odobrenja za postavljanje uređaja za slikovno ili zvučno obaveštavanje ili oglašavanje na javnom putu odnosno, pored tog puta;

8) izdavanje saglasnosti za preusmeravanje saobraćaja na javni put u slučaju obavljanja radova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnog puta.

Akti iz stava 1. tač. 4), 5), 6), 7) i 8), izdaju se na osnovu prethodno izdatih saobraćajno-tehničkih uslova.

Izdavanjem uslova za izradu tehničke dokumentacije iz stava 1. tač. 1) ovog člana od strane Upravljača puta, smatra se da je investitor ovlašćen da u ime i za račun grada Pančeva, odnosno Upravljača puta, podnese zahtev nadležnom organu za izgradnju saobraćajnog priključka i prilaznog puta na javni put, ukoliko se saobraćajni priključak i prilazni put na javni put grade sredstvima investitora na parceli koja je u svojini Grada.

Upravljač puta dužan je da odluči po zahtevu za:

1) izdavanje uslova za izradu tehničke dokumentacije iz stava 1. tač. 1) i 2) ovog člana u roku propisanom Zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja;

2) izdavanje saglasnosti, odnosno dozvole iz stava 1. tač. 3), 4) i 8) ovog člana, u roku od 8 radnih dana od dana podnošenja zahteva;

3) izdavanje dozvole, odnosno odobrenja iz stava 1. tač. 5), 6) i 7) ovog člana, u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

Protiv akata iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Pančeva, u roku od 15 dana, od dana dostavljanja tog akta.

Upravljač puta dužan je da o aktima donetim u vršenju javnih ovlašćenja vodi evidenciju.

V UTVRĐIVANJE MEĐUSOBNIH ODNOSA VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI I KORISNIKA USLUGA

Član 10

Održavanje ulica i puteva je komunalna delatnost od opšteg interesa.

Održavanje ulica i puteva, u smislu ove odluke je izvođenje radova kojima se obezbeđuje nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja i čuva i unapređuje upotrebna vrednost puteva, ulica, trgova, platoa i slično.

Upravljač puta, vršilac komunalne delatnosti (održavanje ulica i puteva), je dužan da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 3. ovog člana, vršilac komunalne delatnosti objavljuje u sredstvima javnog informisanja, u elektronskom obliku na svojoj internet stranici i na internet stranici Grada.

Vršilac komunalne delatnosti je dužan da u roku od 15 dana, od dana završetka izjašnjavanja dostavi osnivaču izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom od strane vršioca komunalne delatnosti, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Pančeva za komunalne poslove, u saradnji sa ostalim organizacionim jedinicama Gradske uprave grada Pančeva, sastavlja Nacrt mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i zajedno sa Izveštajem o rezultatima izjašnjavanja, dostavljaju Gradskom veću grada Pančeva. Gradsko veće grada Pančeva donosi mere za otklanjanje navedenih nedostataka, sa rokom za preduzimanje mera radi otklanjanja nedostataka, koji ne može biti duži od 90 dana.

Gradsko veće grada Pančeva dostavlja usvojene mere za otklanjanje navedenih nedostataka Skupštini Grada, radi obaveštavanja.

Upravljač puta dužan je da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje ulica i puteva, kao i njihovu zaštitu u cilju nesmetanog i bezbednog odvijanja saobraćaja, u skladu sa Zakonom, Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti ("Sl. glasnik RS" br. 13/18, 66/18 i 51/19) i ovom odlukom.

Upravljač puta odgovara za štetu koja nastane korisnicima javnog puta, zbog propuštanja blagovremenog obavljanja radova na održavanju javnog puta propisanih zakonom, odnosno zbog izvođenja tih radova suprotno propisanim uslovima i načinu njihovog izvođenja, kao i pravilima struke.

Preduzeće, preduzetnik ili izvođač radova, kojem je ustupljeno obavljanje radova na javnom putu, dužno je da snosi nastalu štetu korisnicima javnog puta, kao i ukupne troškove koji nastanu zbog otklanjanja posledica nastalih na putu, kada je izvođenje tih radova suprotno propisanim uslovima i načinu njihovog izvođenja, kao i pravilima struke.

VI RADOVI NA JAVNOM PUTU

Član 11

Za izvođenje radova na podzemnim i nadzemnim instalacijama, koji zahtevaju raskopavanje javnog puta, koji je u vlasništvu Grada i ostalih površina koje su u javnoj upotrebi, a čiji je korisnik Grad, investitor je dužan da uplati Upravljaču javnog puta depozit, sredstva za trošak dovođenja javnog puta i ostalih površina u prvobitno stanje.

Zabranjeno je raskopavanje javnog puta i ostalih površina iz prethodnog stava, u periodu od 15. novembra do 15. marta, osim u slučaju hitnih intervencija radi otklanjanja oštećenja, odnosno kvarova na postojećim instalacijama ugrađenim u javni put.

U slučaju izgradnje ili postavljanja instalacije komunalne infrastrukture gde se kao investitori na izvođenju radova pojavljuju javna i javno-komunalna preduzeća čiji je osnivač Grad, Republika Srbija, odnosno Autonomna pokrajina, radove sa raskopavanjem javnog puta i ostalih površina u javnoj upotrebi moguće je vršiti, samo ako vremenski uslovi to dozvole, i po posebnim uslovima koje izdaje Upravljač puta, kojima se između ostalog definišu vrsta i obim radova, vremensko ograničenje za njihovo okončanje i svi ostali uslovi.

Visina sredstava iz stava 1. ovog člana određuje se prema projektno-tehničkoj dokumentaciji koju prilaže investitor i koja obavezno sadrži poseban deo koji se odnosi na dovođenje javnog puta u prvobitno stanje.

Član 12

Radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje dužan je da izvede investitor, preko preduzeća registrovanog za izvođenje predmetnih radova u što kraćem roku, odmah po završetku radova na polaganju instalacija, uz obavezno prisustvo nadzornog organa Upravljača puta.

Investitor je u obavezi da Upravljača puta pismeno obavesti o vremenu izvođenja predmetnih radova, osam dana pre početka izvođenja radova.

Nakon vraćanja površine javne namene u prvobitno stanje, od strane investitora, a prema izdatim uslovima i nalozima nadzornog organa Upravljača puta, investitoru će se vratiti uplaćeni depozit.

Ukoliko se radovi na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje od strane investitora, ne izvedu u skladu sa izdatim uslovima od strane Upravljača puta i prema nalozima nadzornog organa Upravljača puta u celosti ili delimično, radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje izvešće Upravljač javnog puta, iz sredstava deponovanih od strane investitora i po njihovom okončanju sačinjava konačni obračun utrošenih sredstava.

Ukoliko radove iz prethodnog stava na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje izvodi Upravljač javnog puta o trošku investitora, nakon završenih radova Upravljač puta će investitoru ispostaviti račun.

U slučaju da je iznos stvarno utrošenih sredstava manji od uplaćenog depozita, Upravljač puta je dužan da razliku vrati investitoru, bez valorizacije prethodno uplaćenog iznosa, a ukoliko je iznos stvarno utrošenih sredstava veći od deponovanih, investitor je u obavezi da Upravljaču puta uplati razliku.

Član 13

Izvođači radova, odnosno investitori na poslovima izvođenja radova na podzemnim i nadzemnim instalacijama koji zahtevaju raskopavanje javnog puta, koji je u svojini Grada i ostalih površina koje su u javnoj upotrebi, a čiji je korisnik Grad, mogu umesto polaganja depozita dostaviti Upravljaču puta neopozivu bankarsku garanciju, naplativu na prvi poziv i bez prigovora, sa rokom trajanja 60 dana duže od roka za izvođenje radova.

U slučaju produženja roka za izvođenje radova, izvođač radova, odnosno investitor iz stava 1. ovog člana je u obavezi da produži rok važenja bankarske garancije.

Ukoliko izvođač radova, odnosno investitor, ne izvede radove na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje, aktiviraće se bankarska garancija i radovi će biti izvedeni od strane Upravljača puta o trošku investitora, odnosno izvođača.

U slučaju predviđenom stavom 3. ovog člana, Upravljač puta je u obavezi da nakon završenih radova izvođaču radova, odnosno investitoru ispostavi račun.

U slučaju da je iznos stvarno utrošenih sredstava manji od naplaćenog iznosa aktiviranjem bankarske garancije, Upravljač puta je dužan da razliku vrati investitoru, bez valorizacije prethodno uplaćenog iznosa.

Ukoliko je iznos stvarno utrošenih sredstava veći od iznosa naplaćenog aktiviranjem bankarske garancije, investitor je u obavezi da Upravljaču puta uplati razliku.

Član 14

Izuzetno, pravna lica - vlasnici infrastrukture, kojima je osnivač Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina ili grad Pančevo i koji posluju većinskim državnim kapitalom mogu sa Upravljačem puta, ugovorom regulisati način vraćanja saobraćajnih površina u prvobitno stanje, nakon izvođenja radova na način koji nije predviđen članom 11. 12. i 13. ove odluke, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Nadzornog odbora.

VII ODRŽAVANJE JAVNIH PUTEVA

Član 15

Održavanje javnog puta je izvođenje radova kojima se obezbeđuje nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja i čuva upotrebna vrednost puta.

Održavanje javnog puta obuhvata:

1. radove na redovnom održavanju javnog puta;

2. radove na rehabilitaciji javnog puta;

3. radove na urgentnom održavanju javnog puta.

Redovno održavanje javnih puteva

Član 16

Redovno održavanje obuhvata skup aktivnosti, mera i radova, koji se preduzimaju tokom dela ili cele kalendarske godine, na putnoj mreži ili na pojedinim deonicama puta, radi održavanja i očuvanja funkcionalne ispravnosti javnog puta, putnih objekata, saobraćajne signalizacije i opreme puta.

Radovi na redovnom održavanju javnog puta su:

1. pregled, utvrđivanje i ocena stanja puta i putnog objekta;

2. mestimično popravljanje oštećenja kolovozne konstrukcije i ostalih elemenata puta;

3. mestimična površinska obrada kolovoznog zastora;

4. čišćenje kolovoza i ostalih elemenata puta u granicama putnog zemljišta;

5. održavanje i uređenje bankina i bermi;

6. održavanje kosina nasipa, useka i zaseka;

7. čišćenje i održavanje jarkova, rigola, propusta i drugih delova sistema za odvodnjavanje puta;

8. zamena deformisanih, dotrajalih ili privremenih propusta za vodu, popravka putnih objekata;

9. popravka, zamena, dopuna i obnavljanje saobraćajne signalizacije i opreme;

10. redovno čišćenje i održavanje saobraćajne signalizacije i opreme;

11. zamena, dopuna i obnavljanje oštećene ili dotrajale opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;

12. čišćenje opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;

13. uređivanje zelenih površina u putnom zemljištu (košenje trave, krčenje šiblja i sečenje drveća);

14. čišćenje snega i leda sa kolovoza javnog puta i saobraćajnih površina autobuskih stajališta i opštih parkirališta.

Upravljač puta dužan je da izradi saobraćajni projekat koji sadrži načine obezbeđenja zona radova na redovnom održavanju javnog puta i nadležnom organu Gradske uprave grada Pančeva za poslove saobraćaja podnese zahtev za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja čiji je sastavni deo navedeni saobraćajni projekat.

Upravljač puta postavlja privremenu saobraćajnu signalizaciju i opremu na osnovu rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja koje izdaje nadležni organ Gradske uprave grada Pančeva za poslove saobraćaja.

Rehabilitacija javnog puta

Član 17

Rehabilitacija javnog puta jeste vrsta održavanja, tj. izvođenja radova na javnom putu i putnom objektu u granicama putnog zemljišta, radi očuvanja karakteristika javnog puta u istom ili približno istom stanju koje je bilo u trenutku njegove izgradnje ili poslednje rekonstrukcije.

Radovi na rehabilitaciji javnog puta obuhvataju:

1. obnavljanje i zamenu dotrajalih kolovoznih konstrukcija, odnosno njenih delova, a naročito nanošenje novog asfaltnog sloja određene nosivosti po celoj širini kolovoza;

2. postavljanje šljunčanog, odnosno tucaničkog zastora na neasfaltiranim putevima;

3. obradu površine kolovoznog zastora ili zaptivanje;

4. zamenu složenih dilatacionih sprava, izolacije, kolovoza, ograda, slivnika, ležišta, oštećenih sekundarnih elemenata i dotrajalih pešačkih staza na mostovima, nadvožnjacima, podvožnjacima i vijaduktima;

5. postavljanje sistema, opreme i uređaja za čije postavljanje nije potrebno pribaviti građevinsku dozvolu, a čijom upotrebom Upravljač puta obezbeđuje da se upravljanje saobraćajem na javnim putevima obavlja u skladu sa propisima kojima se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima;

6. obnavljanje antikorozivne zaštite čeličnih konstrukcija mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukata;

7. zamenu ili popravku postojećih drenažnih sistema i hidroizolacije u tunelima i popravke tunelske obloge; ili dilatacionih sprava, izolacije, kolovoza, ograda, slivnika, ležišta:

8. popravku oštećenih potpornih, obložnih i portalnih zidova i

9. zamenu drenažnih i sistema za odvodnjavanje javnog puta i putnog objekta.

Radovi na rehabilitaciji javnog puta izvode se na osnovu tehničkog opisa, uz predmer i predračun radova.

Upravljač puta je dužan da obrazuje nezavisnu komisiju koja vrši tehnički pregled izvedenih radova na rehabilitaciji.

Urgentno održavanje

Član 18

Radovi na urgentnom održavanju javnih puteva obuhvataju radove koji se moraju hitno izvesti radi otklanjanja štetnih posledica nastalih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama, vanrednim i nepredviđenim okolnostima, u cilju obezbeđivanja prohodnosti puta i bezbednog odvijanja saobraćaja.

Radovi na urgentnom održavanju javnih puteva u smislu ove odluke, obuhvataju aktivnosti i mere koje se preduzimaju u cilju otklanjanja nedostataka prouzrokovanih elementarnim nepogodama i vanrednim okolnostima, a koje je potrebno sprovesti da bi se obezbedilo nesmetano odvijanje saobraćaja ili odvijanje saobraćaja u otežanim uslovima, kada je onemogućena prohodnost puta i kada je ugrožena bezbednost učesnika u saobraćaju.

Član 19

Na javnim putevima na kojima su izvedeni radovi, nije dozvoljeno izvođenje radova koji zahtevaju raskopavanje u roku od dve godine, od dana podnošenja zahteva za upotrebnu dozvolu, izuzev ako su u pitanju popravke komunalnih instalacija nastale iznenadnim kvarovima ili oštećenjima koja imaju karakter hitne intervencije.

U slučaju potrebe za hitnom intervencijom, radi otklanjanja kvara ili oštećenja na komunalnim instalacijama, a koja ne traje duže od 24 sata, potvrđuje lice koje upravlja komunalnom instalacijom i investitor može otpočeti raskopavanje i bez pribavljenog odobrenja za raskopavanje, pod uslovom da obaveštenje o pristupanju izvođenju radova dostavi Upravljaču puta i nadležnom inspekcijskom organu pre početka izvođenja radova.

Investitor iz stava 2. ovoga člana, dužan je u roku od 3 dana po završetku radova vrati javni put i drugu javnu površinu u prvobitno stanje, prema uslovima Upravljača puta.

Garantni rok za radove koji imaju karakter hitne intervencije iznosi dve godine, od dana podnošenja zahteva za upotrebnu dozvolu

VIII TEHNIČKO REGULISANJE SAOBRAĆAJA

Član 20

Tehničko regulisanje saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama na teritoriji Grada obavlja Sekretarijat, u skladu sa zakonom.

Projekat tehničkog regulisanja saobraćaja za opštinske puteve i ulice na teritoriji Grada izrađuje Upravljač puta, u saradnji sa Sekretarijatom. Na Projekat tehničkog regulisanja saobraćaja za opštinske puteve i ulice Sekretarijat rešenjem daje saglasnost i objavljuje ga u "Službenom listu grada Pančeva".

Pod tehničkim regulisanjem saobraćaja u užem smislu, podrazumeva se određivanje mesta postavljanja saobraćajnih znakova i oznaka na putu (vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije), svetlosnih uređaja, saobraćajne, zaštitne i druge opreme na javnim saobraćajnim površinama, određivanje privremenog režima saobraćaja i slično, na osnovu Projekta saobraćajne signalizacije (u daljem tekstu: Projekat), na koji Sekretarijat, rešenjem daje saglasnost.

Sredstva za realizaciju trajnih režima saobraćaja obezbeđuju se iz budžeta Grada.

Tehničko regulisanje saobraćaja realizuje Upravljač puta.

Član 21

Upravljač puta dužan je da označava i vodi evidencije o javnim putevima i o saobraćajno- tehničkim i drugim podacima za javne puteve, za koje vrši poslove upravljanja.

IX SAOBRAĆAJNI PRIKLJUČAK NA JAVNI PUT

Član 22

Saobraćajni priključak prilaznog puta na javni put gradi se u skladu sa Zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja, na osnovu izdatih uslova za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju saobraćajnog priključka na javni put i rešenja investitoru o ispunjenosti izdatih uslova, od strane Upravljača puta.

Upravljač puta izdaće rešenje iz stava 1. ovog člana ako utvrdi da su kumulativno ispunjeni sledeći uslovi:

1) nije moguće izvršiti povezivanje opštinskog, odnosno nekategorisanog puta, odnosno ulice sa opštinskim, odnosno nekategorisanim putem, odnosno ulicom koji već imaju izvedenu raskrsnicu, ukrštaj ili priključak na državni put;

2) saobraćajni priključak iz stava 1. ovog člana nema štetne posledice za nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja na javnom putu.

Kada je broj planiranih parking mesta na parceli veći od šest, priključak prilaznog puta na javni put mora biti izveden kao dvosmeran, u minimalnoj širini od 5,0m.

Minimalno osovinsko rastojanje dva susedna priključka prilaznog puta na javni put, koji opslužuju istu katastarsku parcelu, ne može biti manji od 7,0m za priključke širine do 3,5m, odnosno 9,0m za priključke širine preko 3,5m.

Izgradnja saobraćajnih priključaka na javnim putevima iz člana 19. stav 1. odluke, nije dozvoljena u garantnom roku.

U slučajevima iz stava 5. ovog člana, Upravljač puta može izdati saglasnost za izgradnju, odnosno rekonstrukciju priključka, sa zabranom izvođenja radova do isteka garantnog roka.

X IZGRADNJA I REKONSTRUKCIJA JAVNOG PUTA

Član 23

Izgradnja i rekonstrukcija javnog puta vrše se u skladu sa zakonom kojim se uređuju planiranje i izgradnja i u skladu sa Zakonom o putevima.

Za izgradnju, odnosno postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta (železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, toplovoda i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i elektro-vodova, instalacija, postrojenja i slično) na javnom putu i u zaštitnom pojasu javnog puta, kao i za izmenu saobraćajnih površina pratećih sadržaja javnog puta, investitor je dužan da pribavi uslove za izradu tehničke dokumentacije, odnosno za postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta i rešenje o ispunjenosti izdatih uslova od strane Upravljača puta.

Uz zahtev za izdavanje uslova iz stava 1. ovog člana, podnosi se glavni projekat, koji mora biti izrađen u skladu sa zakonom, tehničkim propisima i standardima koji regulišu ovu oblast i overen od strane ovlašćenog projektanta.

Glavni projekat iz stava 2. ovog člana mora biti izrađen u skladu sa prethodno izdatim uslovima Upravljača puta za izgradnju, odnosno postavljanje linijskog infrastrukturnog objekta (železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, objekat visinskog prevoza, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, toplovoda i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i elektro- vodova, instalacija, postrojenja i slično) na javnom putu i u zaštitnom pojasu javnog puta, odnosno za izmenu saobraćajnih površina pratećih sadržaja javnog puta.

Rekonstrukcija javnog puta jeste izvođenje građevinskih radova u zaštitnom pojasu, kojima se mogu promeniti geometrijski elementi, položaj ili oprema postojećeg puta, u cilju održavanja i unapređenja vrednosti puta.

XI ODRŽAVANJE SPORTSKE, ODNOSNO DRUGE MANIFESTACIJE NA JAVNOM PUTU

Član 24

U slučaju održavanja sportske ili druge manifestacije na javnom putu, a koja zahteva obustavu saobraćaja ili drugu izmenu u režimu saobraćaja, Sekretarijat donosi rešenje o tehničkom regulisanju saobraćaja, čiji je sastavni deo saobraćajni projekat.

Sekretarijat može rešenjem zabraniti saobraćaj ili saobraćaj određene vrste vozila na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, ako to zahteva održavanje sportske ili druge manifestacije, pod uslovom da je moguće preusmeravanje saobraćaja na druge javne puteve, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Upravljača puta na kome se zahteva održavanje sportske ili druge manifestacije i Upravljača puta na koji se saobraćaj preusmerava.

O zabrani saobraćaja iz stava 2. ovog člana, Sekretarijat je u obavezi da obavesti organ nadležan za unutrašnje poslove i Upravljača puta, na kome će se održati sportska ili druga manifestacija.

Za sprovođenje utvrđenog režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana, mora se izraditi saobraćajni projekat i na putu postaviti saobraćajna signalizacija prema projektu.

Sekretarijat daje saglasnost da je projekat urađen, u skladu sa utvrđenim režimom saobraćaja.

Podnosilac zahteva (organizator ili ovlašćeno lice u ime organizatora), obezbeđuje projektom predviđenu saobraćajnu signalizaciju ili može da po posebnom ovlašćenju, pribavljanje i postavljanje signalizacije poveri Upravljaču puta, o trošku podnosioca zahteva.

Podnosilac zahteva mora imati svojstvo pravnog lica.

Organizator sportske, odnosno druge manifestacije snosi troškove postavljanja saobraćajne signalizacije i opreme kojom se vrši obustava saobraćaja ili izmena u režimu saobraćaja, kao i troškove obaveštavanja javnosti i preduzetih mera obezbeđenja.

Rešenje iz stava 1. ovog člana Sekretarijat dostavlja organizatoru sportske, odnosno druge manifestacije, ministarstvu nadležnom za unutrašnje poslove i Upravljaču javnog puta na kojem će se održati sportska ili druga manifestacija.

Mere zabrane preduzimanja određenih aktivnosti na putu

Član 25

Na javnom putu zabranjeno je:

1. trajno zauzimanje puta, a privremeno zauzimanje puta je moguće, uz predhodno pribavljenu saglasnost Upravljača puta;

2. izvođenje radova na putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom puta, bez saglasnosti Upravljača puta;

3. izvođenje radova nosilaca prava službenosti i drugih prava ustanovljenih na putu, kojima se oštećuje put ili ugrožava nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

4. ispuštanje voda, otpadnih voda i drugih tečnosti na putu;

5. sprečavanje oticanje voda sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i sprečavanje daljeg oticanja voda ka njihovim recipijentima;

6. prosipanje, ostavljanje ili bacanje materijala, predmeta i smeća na put;

7. zamašćivanje puta mazivima ili drugim sličnim materijama;

8. postavljanje i korišćenje svetla ili drugih svetlosnih uređaja na putu i pored puta, kojima se ometa bezbedno odvijanje saobraćaja na putu;

9. oranje i izvođenje drugih poljoprivrednih radova na bankinama, kosinama i zemljišnom pojasu;

10. vučenje predmeta, materijala, oruđa i drugih vrsta tereta po putu (grede, balvani, grane, kameni blokovi, plugovi, drljače i sl.);

11. spuštanje niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvene građe, drva za ogrev, kamenja i drugog materijala;

12. paljenje trave i drugog rastinja na putu, kao i otpadnih predmeta i materijala;

13. nanošenje blata sa prilaznog puta na javni put;

14. puštanje stoke na put bez nadzora, napasanje i napajanje stoke na putu;

15. okretanje zaprege, traktora, pluga i drugih poljoprivrednih mašina i oruđa na putu;

16. kočenje zaprežnih vozila sprečavanjem okretanja točkova;

17. uključivanje vozila na put i isključivanje sa puta van priključka ili ukrštaja i nanošenje blata na put;

18. zaustavljanje ili ostavljanje vozila kojima se ometa korišćenje puta,

19. svako drugo činjenje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put, umanjiti zahtevana preglednost, ometati odvijanje saobraćaja, odnosno ugrožava bezbedno odvijanje saobraćaja na putu.

Zaštita javnih puteva i zabrana izgradnje u zaštitnom pojasu

Član 26

U zaštitnom pojasu pored javnog puta van naselja, zabranjena je izgradnja građevinskih ili drugih objekata, kao i građenje i postavljanje postrojenja, uređaja i instalacija, osim izgradnje saobraćajnih površina pratećih, funkcionalnih sadržaja javnog puta, kao i postrojenja, uređaja i instalacija koji služe potrebama javnog puta i saobraćaja na javnom putu.

U zaštitnom pojasu iz stava 1. ovog člana može da se gradi, odnosno postavlja linijski infrastrukturni objekat: železnička infrastruktura, elektroenergetski vod, naftovod, gasovod, linijska infrastruktura elektronskih komunikacija, vodovodna i kanalizaciona infrastruktura i slično, ako su za izvođenje tih radova pribavljeni uslovi i rešenje iz člana 9. stav 1. tačka 2) ove odluke.

Upravljač puta dužan je da obezbedi nadzor nad izvođenjem radova iz stava 2. ovog člana.

Na javnom putu i u njegovom zaštitnom pojasu nije dozvoljeno podizati spomenike, postavljati krajputaše i druge spomen-znakove, prodavati proizvode, odnosno preduzimati i druge radnje kojima se ugrožava bezbednost saobraćaja.

Član 27

Održavanje opštinskih puteva i ulica u zimskom periodu, u smislu ove odluke, smatraju se radovi i aktivnosti koji su neophodni za obezbeđenje prohodnosti i bezbednosti saobraćaja na putevima i ulicama, koji mogu biti ugroženi snežnim padavinama, zavejavanjem usled vetra ili poledicom usled niske temperature ili pojave ledene kiše.

Član 28

Upravljač puta najkasnije do 1. oktobra tekuće godine pokreće postupak za donošenje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja, za period od 1. novembra tekuće kalendarske godine do 1. aprila naredne kalendarske godine.

Sekretarijat donosi rešenje iz stava 1. ovog člana najkasnije do 15. oktobra tekuće kalendarske godine.

Sastavni deo rešenja iz stava 2. ovog člana je plan zimskog održavanja javnih puteva koji donosi Upravljač puta i koji sadrži program aktivnosti na zimskom održavanju sa prikazom lokacija na koje se vrši postavljanje saobraćajnih znakova za period iz stava 1. ovog člana.

Upravljač puta dužan je da putem sredstava javnog informisanja blagovremeno obavesti učesnike u saobraćaju o izmeni režima saobraćaja na javnim putevima u periodu od 1. novembra tekuće kalendarske godine do 1. aprila naredne kalendarske godine.

Upravljač puta dužan je da o postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji, u skladu sa izmenom režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana obavesti ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove i nadležni inspekcijski organ.

Održavanje ulica u naseljenom mestu Pančevo i opštinskih puteva na teritoriji Grada u zimskim uslovima (čišćenje i uklanjanje snega i leda), je u nadležnosti Upravljača puta i vrši se prema planu zimskog održavanja javnih puteva, odnosno prema operativnom planu rada zimske službe koji donosi Upravljač puta, najkasnije do 01. oktobra tekuće godine.

Održavanje javnih puteva u naseljenim mestima na teritoriji Grada u zimskim uslovima je u nadležnosti javnih komunalnih preduzeća koja su osnovana za obavljanje komunalnih delatnosti u ovim mestima i vrši se prema posebnim operativnim planovima koje donose ova preduzeća, najkasnije do 01. oktobra tekuće godine.

Javno komunalno preduzeće može delimično ili potpuno ustupiti radove na održavanju javnih puteva na teritoriji mesne zajednice, Upravljaču puta, na osnovu posebnog ugovora, kojim se regulišu sva međusobna prava, obaveze i finansiranje.

Član 29

Plan rada zimske službe sadrži:

1. preglednu kartu mreže opštinskih puteva i ulica na teritoriji Grada;

2. mesta punktova zimske službe;

3. lokacije deponija materijala za posipanje i snabdevanje pogonskim gorivom;

4. lokacije kritičnih mesta (mostovi, krivine, veliki usponi i dr.);

5. podela puteva i ulica prema prioritetima održavanja;

6. raspored mehanizacije, sredstava i materijala po punktovima (broj, vrsta i količina);

7. raspored radnika po punktovima i smenama (putara, smenovođa, vozača, mašinista);

8. stepen pripravnosti zimske službe;

9. postupak pri sprečavanju poledice na putevima;

10. čišćenje snega sa kolovoza puta, stajališta, posebnih parkirališta;

11. sistem obaveštavanja o stanju na putevima;

12. način evidencije rada i dežurstva.

Član 30

Čišćenje i odnošenje snega i leda sa uređenih stajališta, skverova, trgova, staza, pešačkih prolaza, posebnih parkirališta, integrisanih ulica i pešačkih ulica u naseljenom mestu Pančevo, vrši JKP "Higijena" Pančevo, a na području drugih naseljenih mesta na teritoriji Grada, javno-komunalno preduzeće koje je osnovano za obavljanje komunalnih delatnosti, odnosno preduzeće ili preduzetnik kome se poveri obavljanje ove komunalne delatnosti.

Čišćenje snega i leda sa trotoara, ispred i oko stambenih, poslovnih i stambeno-poslovnih objekata, prostora oko montažnih objekata, ugostiteljskih objekata, prodavnica, bioskopa, škola, zdravstvenih ustanova kao i uklanjanje ledenica sa krovova i isturenih delova zgrade navedenih objekata i sl., obezbeđuju i odgovorna su pravna i fizička lica koja su vlasnici ili korisnici tih objekata, odnosno pravna i fizička lica koja obavljaju delatnost u tim objektima, koji i snose troškove čišćenja.

U slučaju da se inspekcijskim nadzorom utvrdi da sneg i led nisu očišćeni sa površina iz stava 2. ovog člana, nadležni organ za inspekcijske poslove donosi rešenje da sneg i led očisti JKP "Higijena" Pančevo u naseljenom mestu Pančevo, odnosno, na području drugih naseljenih mesta na teritoriji Grada, javno-komunalno preduzeće koje je osnovano za obavljanje komunalnih delatnosti, odnosno preduzeće ili preduzetnik kome se poverava obavljanje ove komunalne delatnosti, o trošku pravnog ili fizičkog lica iz stava 2. ovog člana.

Član 31

Upravljač puta za vreme zimskih uslova odvijanja saobraćaja, može da kod Sekretarijata pokrene inicijativu za uređivanje i regulisanje saobraćaja na javnim putevima, mimo usvojenog Plana tehničkog regulisanja saobraćaja.

Inicijativa iz prethodnog stava, odnosi se na donošenje rešenja da se:

1. odrede ulice u kojima se privremeno obustavlja saobraćaj, zbog sankanja dece;

2. odrede privremeno jednosmerne ulice;

3. odrede ulice koje će se zatvoriti za saobraćaj kada se ispune posebni uslovi koji se taksativno utvrde i koji su vezani za snežne padavine;

4. odrede ulice i delovi ulica u kojima nije dozvoljeno parkiranje za vreme snežnih padavina;

5. odrede izmenjeni režimi parkiranja u ulicama ili delovima ulica, za vreme snežnih padavina.

Rešenje o privremenoj izmeni režima saobraćaja donosi Sekretarijat, koji je dužan da o tome obavesti nadležni organ za unutrašnje poslove, Upravljača puta i nadležni inspekcijski organ.

Upravljač puta je u obavezi da o privremenoj izmeni režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana, blagovremeno obavesti javnost putem sredstava javnog informisanja ili na drugi uobičajeni način i preduzme potrebne mere obezbeđenja.

Član 32

Ograde, drveće i zasadi pored javnih puteva, podižu se tako, da ne ometaju zahtevanu preglednost javnog puta i ne ugrožavaju bezbednost saobraćaja.

Ograde, krošnje stabla, biljni zasadi ili reklame, ne smeju zaklanjati rasvetna tela javne rasvete, saobraćajne znakove i svetlosne signale na semaforskim uređajima, kao ni ulaziti u slobodni profil puta, smanjivati ili onemogućavati preglednost na ukrštanjima saobraćajnica.

Za postavljanje ograda, drveća i zasada pored javnih puteva, na parceli na kojoj se nalazi put i na neposrednim susednim parcelama, neophodno je pored ostale dokumentacije pribaviti saglasnost Upravljača puta.

Član 33

Zasade pored javnih puteva, na parceli na kojoj se nalazi put i na neposrednim susednim parcelama, u naseljenim mestima, uredno održava i obnavlja JKP "Zelenilo" Pančevo koje je osnovano za obavljanje ove komunalne delatnosti, odnosno preduzeće ili preduzetnik kome je povereno obavljanje ove komunalne delatnosti.

Zasade iz stava 1. ovog člana na opštinskim putevima van naseljenih mesta, uredno održava i obnavlja Upravljač puta.

Član 34

Reklamne table, reklamni panoi, uređaji za slikovno ili zvučno obaveštavanje ili oglašavanje, na delu opštinskog puta koji prolazi kroz naseljeno mesto i u ulicama u naseljenom mestu, mogu se postavljati na osnovu uslova i izdate saglasnosti Upravljača puta.

XII NADZOR

Član 35

Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši Sekretarijat.

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši osnovna organizaciona jedinica Gradske uprave Grada nadležna za inspekcijski nadzor - Sekretarijat za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada, putem saobraćajnog inspektora i komunalnog inspektora (u daljem tekstu: Inspektor).

Komunalno - milicijske poslove, kojima se obezbeđuje izvršenje odredaba ove odluke, obavlja komunalna milicija Gradske uprave grada Pančeva, u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji.

Član 36

Komunalna milicija u cilju održavanja komunalnog reda, vrši nadzor nad primenom odredaba ove odluke koje se odnose na oblast:

opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva;

saobraćajnih oznaka i signalizacije na putu;

parkiranja;

Kada komunalni milicionar utvrdi povredu odredaba ove odluke, ovlašćen je da:

1. izda prekršajni nalog za učinjeni prekršaj;

2. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

3. podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo,

4. obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Član 37

Nadzirani subjekat obavezan je da Inspektoru i komunalnom milicionaru, omogući nesmetano vršenje poslova i nesmetan pristup objektu, sredstvu ili osoblju koji su u vezi sa obavljanjem delatnosti, stavi na uvid traženu dokumentaciju od strane Inspektora, odnosno komunalnog milicionara i da u roku koji odredi Inspektor, odnosno komunalni milicionar dostavi potrebne podatke i postupi po nalogu Inspektora, odnosno komunalnog milicionara.

Nadzirani subjekat je obavezan da se na zahtev Inspektora, usmeno ili pismeno izjasni o predmetu inspekcijskog nadzora, kao i da poštuje integritet i službeno svojstvo inspektora.

Ovlašćena lica u nadziranom subjektu, druga zaposlena i radno angažovana lica, fizička lica koja su nadzirani subjekti, svedoci, službena lica i zainteresovana lica kao i fizička lica zatečena na mestu nadzora, dužna su da inspektoru, odnosno komunalnom milicionaru omoguće da izvrši uvid u ličnu ili drugu javnu ispravu sa fotografijom koja je podobna da se identifikuju.

Član 38

U vršenju inspekcijskog nadzora, Inspektor ima pravo i dužnost da proverava:

1. radove na zaštiti, održavanju, izgradnji javnih puteva i putnih objekata;

2. tehničku i drugu dokumentaciju u vezi sa održavanjem, izgradnjom i rekonstrukcijom javnih puteva;

3. stanje javnog puta i da li se pravilno i redovno sprovode propisane mere zaštite javnog puta;

4. da li je za izgradnju i rekonstrukciju javnog puta, njegovog dela i putnog objekta izdato odobrenje za izgradnju;

5. uslove odvijanja saobraćaja na javnom putu;

6. da li se pravilno i redovno sprovode propisane mere zaštite javnog puta.

Član 39

U vršenju inspekcijskog nadzora Inspektor je ovlašćen da:

1. zabrani, odnosno obustavi izvršenje radova koji se izvode protivno zakonskim propisima, tehničkim normativima i standardima održavanja javnog puta;

2. naredi otklanjanje nastalih nedostataka na javnom putu, koji ugrožavaju stabilnost puta i bezbednost saobraćaja;

3. naredi obustavljanje radova koji se izvode u neposrednoj blizini javnog puta, a koji mogu dovesti u pitanje stabilnost javnog puta i bezbednost saobraćaja;

4. naredi preduzimanje mera za obezbeđenje javnog puta i po potrebi zabrani privremeno odvijanje saobraćaja za sva vozila ili pojedine vrste vozila koja zbog svoje ukupne težine, dimenzija i drugih tehničkih svojstava mogu da nanesu štetu javnom putu ili ugroze bezbednost saobraćaja i predloži Sekretarijatu zabranu saobraćaja ili saobraćaja određene vrste vozila, na javnom putu;

5. naredi rušenje i uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa javnog puta, njegovog dela, putnog objekta i zemljišnog pojasa, osim objekata cevovoda, vodovoda i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno Zakonom;

6. naredi Upravljaču puta postavljanje fizičkih prepreka kojima se onemogućava priključenje prilaznog puta na opštinski put ili ulicu, do pribavljanja upotrebne dozvole za priključak;

7. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

8. izda prekršajni nalog;

9. preduzima i druge mere i radnje za koje je ovlašćen.

XIII OVLAŠĆENJA INSPEKTORA RADI UTVRĐIVANJA ČINJENICA

Član 40

Inspektor je ovlašćen da radi utvrđivanja činjenica:

1) izvrši uvid u javne isprave i podatke iz registara i evidencija koje vode nadležni državni organi, organi autonomne pokrajine, organi jedinice lokalne samouprave i drugi imaoci javnih ovlašćenja, ako su neophodni za inspekcijski nadzor, a nije mogao da ih pribavi po službenoj dužnosti i da ih kopira, u skladu sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru;

2) izvrši uvid u ličnu ili drugu javnu ispravu sa fotografijom koja je podobna da se identifikuju ovlašćena lica u nadziranom subjektu, druga zaposlena ili radno angažovana lica, fizička lica koja su nadzirani subjekti, svedoci, službena lica i zainteresovana lica, kao i fizička lica zatečena na mestu nadzora;

3) uzima pisane i usmene izjave nadziranih subjekata-fizičkih lica i zastupnika, odnosno ovlašćenih lica u nadziranom subjektu-pravnom licu i drugih zaposlenih ili radno angažovanih lica, svedoka, službenih lica i zainteresovanih lica, i da ih poziva da daju izjave o pitanjima od značaja za inspekcijski nadzor;

4) naloži da mu se u određenom roku stave na uvid poslovne knjige, opšti i pojedinačni akti, evidencije, ugovori i druga dokumentacija nadziranog subjekta od značaja za inspekcijski nadzor, a u obliku u kojem ih nadzirani subjekat poseduje i čuva;

5) fotografiše i snima predmete inspekcijskog nadzora;

6) preduzme druge radnje, radi utvrđivanja činjeničnog stanja, prema Zakonu o inspekcijskom nadzoru.

Član 41

Nadzirani subjekat može dostaviti inspekciji izveštaj o samoproveri ispunjenosti zahteva iz kontrolne liste i samoproceni rizika, koje je sproveo saglasno sadržini kontrolne liste i pravilima o proceni rizika. Uz ovaj izveštaj, nadzirani subjekat inspekciji prilaže i odgovarajuću dokumentaciju, odnosno drugi materijal (fotografije i sl.) kojima se potkrepljuju nalazi iz izveštaja.

XIV KAZNENE ODREDBE

Član 42

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 60.000,00 dinara dinara, kazniće se za prekršaj privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ako:

1. ne vodi evidenciju o aktima donetim u vršenju javnih ovlašćenja (član 9. stav 6.) ove odluke;

2. ne obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje ulica i puteva, kao i njihovu zaštitu u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja (član 10. stav 8.) ove odluke;

3. ne uplati depozit za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 11. stav 1.) ove odluke;

4. u vreme trajanja zabrane vrši raskopavanje javnog puta i ostalih površina, osim u slučaju hitnih intervencija (član 11. stav 2.) ove odluke;

5. izvrši radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje bez prisustva nadzornog organa Upravljača puta (član 12. stav 1.) ove odluke

6. investitor ne obavesti Upravljača puta o vremenu izvođenja predmetnih radova (član 12. stav 2.) ove odluke;

7. ne dostavi bankarsku garanciju za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član13. stav 1.) ove odluke;

8. u slučaju produženja roka za izvođenje radova, ne produži rok važenja bankarske garancije (član 13. stav 2.) ove odluke;

9. ne izvede radove na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 3.) ove odluke;

10. na javnim putevima izvodi radove suprotno odredbama člana 19. ove odluke;

11. ne vodi evidenciju o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim i drugim podacima za javne puteve (član 21.) ove odluke;

12. priključak prilaznog puta na javni put gradi suprotno odredbama člana 22. ove odluke;

13. investitor pri izvođenju radova postupa suprotno odredbama člana 23. ove odluke;

14. održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu obavlja suprotno odredbama člana 24. ove odluke;

15. preduzima radnje na javnom putu koje su zabranjene odredbama člana 25. ove odluke;

16. preduzima radnje na javnom putu i njegovom zaštitnom pojasu koje su zabranjene (član 26.) ove odluke;

17. ne donese operativni plan rada zimske službe (član 28.) ove odluke;

18. čišćenje i odnošenje snega i leda, kao i uklanjanje ledenica ne izvrši u skladu sa odredbama člana 30. stav 1. i 2. ove odluke;

19. blagovremeno ne obavesti javnost o privremenoj izmeni režima saobraćaja i ne preduzme potrebne mere obezbeđenja (član 31. stav 4.) ove odluke;

20. podiže ograde, drveće i zasade pored javnih puteva suprotno odredbama člana 32. stav 1. i 2. ove odluke;

21. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 32. stav 3.) ove оdluke;

22. postupi suprotno odredbama člana 33. ove odluke;

23. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 34.) ove odluke;

24. nadzirani subjekt postupi suprotno odredbama člana 37. odluke;

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u privrednom društvu, odnosno drugom pravnom licu.

Član 43

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara dinara, kazniće se preduzetnik ako:

1. ne vodi evidenciju o aktima donetim u vršenju javnih ovlašćenja (član 9. stav 6.) ove odluke;

2. ne obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje ulica i puteva, kao i njihovu zaštitu u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja (član 10. stav 8.) ove odluke;

3. ne uplati depozit za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 11. stav 1.) ove odluke;

4. u vreme trajanja zabrane vrši raskopavanje javnog puta i ostalih površina, osim u slučaju hitnih intervencija (član 11. stav 2.) ove odluke;

5. izvrši radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje bez prisustva nadzornog organa Upravljača puta (član 12. stav 1.) ove odluke

6. investitor ne obavesti Upravljača puta o vremenu izvođenja predmetnih radova (član 12. stav 2.) ove odluke;

7. ne dostavi bankarsku garanciju za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član13. stav 1.) ove odluke;

8. u slučaju produženja roka za izvođenje radova, ne produži rok važenja bankarske garancije (član 13. stav 2.) ove odluke;

9. ne izvede radove na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 3.) ove odluke;

10. na javnim putevima izvodi radove suprotno odredbama člana 19. ove odluke;

11. ne vodi evidenciju o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim i drugim podacima za javne puteve (član 21.) ove odluke;

12. priključak prilaznog puta na javni put gradi suprotno odredbama člana 22. ove odluke;

13. investitor pri izvođenju radova postupa suprotno odredbama člana 23. ove odluke;

14. održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu obavlja suprotno odredbama člana 24. ove odluke;

15. preduzima radnje na javnom putu koje su zabranjene odredbama člana 25. ove odluke;

16. preduzima radnje na javnom putu i njegovom zaštitnom pojasu koje su zabranjene odredbama člana 26. ove odluke;

17. ne donese operativni plan rada zimske službe (član 28.) ove odluke;

18. čišćenje i odnošenje snega i leda, kao i uklanjanje ledenica ne izvrši u skladu sa odredbama člana 30. stav 1. i 2. ove odluke;

19. blagovremeno ne obavesti javnost o privremenoj izmeni režima saobraćaja i ne preduzme potrebne mere obezbeđenja (član 31. stav 4.) ove odluke;

20. podiže ograde, drveće i zasade pored javnih puteva suprotno odredbama člana 32. stav 1. i 2. ove odluke;

21. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 32. stav 3.) ove

22. postupi suprotno odredbama člana 33. ove odluke;

23. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 34.) ove odluke;

24. nadzirani subjekt postupi suprotno odredbama člana 37. odluke.

Član 44

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara dinara, kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:

1. ne uplati depozit za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 11. stav 1.) ove odluke;

2. u vreme trajanja zabrane vrši raskopavanje javnog puta i ostalih površina, osim u slučaju hitnih intervencija (član 11. stav 2.) ove odluke;

3. izvrši radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje bez prisustva nadzornog organa Upravljača puta (član 12. stav 1.) ove odluke

4. investitor ne obavesti Upravljača puta o vremenu izvođenja predmetnih radova (član 12. stav 2.) ove odluke;

5. ne dostavi bankarsku garanciju za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 1.) ove odluke;

6. u slučaju produženja roka za izvođenje radova, ne produži rok važenja bankarske garancije (član 13. stav 2.) ove odluke;

7. ne izvede radove na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 3.) ove odluke;

8. na javnim putevima izvodi radove suprotno odredbama člana 19. ove odluke;

9. investitor pri izvođenju radova postupa suprotno odredbama člana 23. ove odluke;

10. održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu obavlja suprotno odredbama člana 24. ove odluke;

11. preduzima radnje na javnom putu koje su zabranjene odredbama člana 25. ove odluke;

12. preduzima radnje na javnom putu i njegovom zaštitnom pojasu koje su zabranjene odredbama člana 26. ove odluke;

13. čišćenje i odnošenje snega i leda, kao i uklanjanje ledenica ne izvrši u skladu sa odredbama člana 30. stav 2. ove odluke;

14. podiže ograde, drveće i zasade pored javnih puteva suprotno odredbama člana 32. stav 1. i 2. ove odluke;

15. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 32. stav 3.) ove odluke;

16. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 34.) ove odluke;

17. nadzirani subjekt postupi suprotno odredbama člana 37. ove odluke.

XV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 45

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o opštinskim putevima i ulicama na teritoriji grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" br. 19/17).

Član 46

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".