ODLUKAO USKLAĐIVANJU ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "OMOLJICA" OMOLJICA SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA ("SL. GLASNIK RS", BR. 15/16 I 88/19)("Sl. list grada Pančeva", br. 8/2020) |
Ovom odlukom vrši se usklađivanje osnivačkog akta - Odluke o usklađivanju Odluke o osnivanju javnog komunalnog preduzeća "Omoljica" Omoljica - prečišćen tekst ("Službeni list grada Pančeva", broj 7/14), kojom je organizovano kao Javno komunalno preduzeće "Omoljica" koje je upisano u Registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. 46377/05 od 01.07.2005. godine (u daljem tekstu: Javno preduzeće), sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Sl. glasnik RS", br. 15/16 i 88/19).
Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove odluke i zakonom.
Osnivač Javnog preduzeća je grad Pančevo (u daljem tekstu: osnivač).
Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština grada).
Sedište osnivača je u Pančevu, ulica Trg kralja Petra I broj 2-4, matični broj 08331537.
Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Javno preduzeće za svoje obaveze prema trećim licima nastale u poslovanju odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.
Javno preduzeće predstavlja i zastupa direktor.
III POSLOVNO IME I SEDIŠTE JAVNOG PREDUZEĆA
Poslovno ime Javnog preduzeća je:
Javno komunalno preduzeće "Omoljica" Omoljica.
Skraćeno ime Javnog preduzeća je JKP "Omoljica" Omoljica.
Sedište Javnog preduzeća je u Omoljici, Patrijarha Arsenija Čarnojevića broj 1.
O promeni poslovnog imena i sedišta odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Javno preduzeće ima svoj pečat i štambilj.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i logotipa utvrđuje se Statutom Javnog preduzeća.
Javno preduzeće za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuju se u registar kojim se uređuje položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.
IV PRETEŽNA DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA
Pretežna delatnost Javnog preduzeća, radi obavljanja delatnosti od opšteg interesa je - 81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline.
Javno preuzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti od opšteg interesa, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
Ako Javno preduzeće obavlja još neku delatnost pored one koja mu je poverena, obavezno je da u svom računovodstvu odvojeno iskazuju sve prihode i rashode koji su vezani za obavljanje poverene komunalne delatnosti.
O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz člana 10. ove Odluke, kao i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Javno preduzeće može ulagati kapital u već osnovana društva kapitala, uz prethodnu saglasnost osnivača.
Na odluku Nadzornog odbora iz stava 1. i 2. ovog člana prethodnu saglasnost daje osnivač.
V OSNOVNI KAPITAL I IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA
Iznos upisanog i uplaćenog osnovnog kapitala Javnog komunalnog preduzeća "Omoljica" Omoljica čine novčana sredstva u ukupnom iznosu od 1.100,00 dinara.
Ukupan upisani novčani deo osnovnog kapitala Javnog preduzeća iznosi 1.100,00 dinara.
Ukupan uplaćeni novčani deo osnovnog kapitala Javnog preduzeća iznosi 1.100,00 dinara.
Udeo osnivača u osnovnom kapitalu je 100% učešća kao jedinog člana.
Na odluku Nadzornog odbora Javnog preduzeća o povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala, prethodnu saglasnost daje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Imovinu Javnog preduzeća čini pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja se mogu preneti u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i osnivača, sa druge strane.
Upis prava svojine Javnog preduzeća na nepokretnostima koje će u skladu sa zakonom biti imovina preduzeća ne može se izvršiti, bez saglasnosti osnivača.
Javno preduzeće ne može da izvrši upis prava svojine na:
1. prirodnim bogatstvima;
2. dobrima u opštoj upotrebi;
3. mrežama u javnoj svojini;
4. nepokretnostima koja je osnivač poverio Javnom preduzeću radi davanja u zakup, odnosno na korišćenje;
5. nepokretnostima koje koriste organi i organizacije nosioca prava javne svojine;
6. poljoprivrednom i građevinskom zemljištu i drugim nepokretnostima koje nisu uložene niti se mogu uložiti u kapital preduzeća, odnosno koje može biti isključivo u javnoj svojini.
Javno preduzeće ne može otuđiti imovinu iz stava 2. ovog člana.
Javno preduzeće obezbeđuje sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti iz:
- budžeta osnivača;
- prihoda od prodaje komunalnih usluga;
- prihoda od komunalne naknade;
- prihoda od koncesionih naknada za obavljanje komunalnih delatnosti;
- prihoda od namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;
- kredita, donacija i poklona;
- drugih izvora u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet grada po završnom računu za prethodnu godinu.
Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u skladu sa Odlukom o budžetu grada za narednu godinu.
Dobit Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, može se rasporediti za pokriće gubitaka prenesenih iz ranijih godina i za rezerve.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Javno preduzeće se zadužuje u skladu sa zakonom.
Odluku o zaduživanju donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Cene komunalnih usluga određuju se na osnovu načela i elemenata utvrđenih zakonom.
Osnivač je u obavezi da prati kretanje cena komunalnih usluga, a naročito usklađenost cena komunalnih usluga u skladu sa principima zakona kojim je uređena komunalna delatnost.
Na Odluku o promeni cena, koju je doneo Nadzorni odbor, saglasnost daje nadležni organ osnivača.
Javno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 21. ove Odluke.
Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno preduzeće može tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.
Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena dostavljaju se osnivaču.
VII PLANOVI I PROGRAMI JAVNOG PREDUZEĆA
Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće dužno je da donese godišnji program poslovanja.
Planovima i programom rada iz stava 1. i 2. ovog člana, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće, zakonom i opštim aktima.
Planovi i programi Javnog preduzeća su:
- godišnji programa poslovanja,
- srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća,
- dugoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća,
- finansijski planovi i
- drugi planovi i programi (posebni programi za korišćenje subvencije, garancije ili drugih sredstava).
Godišnji program poslovanja, dostavlja se Skupštini grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.
Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća sadrži, naročito:
1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;
2) planirane nabavke;
3) plan investicija;
4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;
5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;
6) plan zarada i zapošljavanja;
7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.
Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Javno preduzeće posluje.
Javno preduzeće koje koristi ili će koristiti sredstva iz budžeta dužno je da za ta sredstva predloži poseban program (u daljem tekstu: poseban program).
Poseban program sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava i smatra se donetim kad na njega saglasnost da Skupština grada.
Ako Nadzorni odbor Javnog preduzeća do početka kalendarske godine ne donese godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, do donošenja tog programa zarade zaposlenima se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim godišnjim, odnosno trogodišnjim programom poslovanja za prethodnu godinu.
Javno preduzeće je dužno da Skupštini grada dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana dostavlja se u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
Finansijski izveštaj sa izveštajem ovlašćenog revizora Javno preduzeće dostavlja Skupštini grada, radi informisanja.
VIII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA JAVNIM PREDUZEĆIMA I JAVNIH PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština grada, daje saglasnost na:
1. statut;
2. davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3. tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.) osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;
4. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
5. akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
6. na dugoročne i srednjoročne planove poslovne strategije i razvoja;
7. na godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 6. ovog člana;
8. na poseban program za korišćenje sredstava iz budžeta;
9. na odluku o raspodeli dobiti, odnosno o načinu pokrića gubitka;
10. na odluku o oglašavanju (kada javno preduzeće nema konkurenciju u delatnosti od opšteg interesa iz ove odluke);
11. na odluku o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
12. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština grada, daje prethodnu saglasnost na:
1. ulaganje kapitala Javnog preduzeća;
2. statusne promene Javnog preduzeća;
3. odluku o osnivanju drugih pravnih subjekata;
4. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom.
Javno preduzeće je dužno da komunalnu delatnost obavlja na način i pod uslovima propisanim posebnom odlukom Skupštine grada, da obezbedi određeni kvalitet i kontinuitet u obavljanju komunalnih delatnosti i vrstu i obim komunalnih usluga prema potrebama korisnika i druge uslove utvrđene Zakonom o komunalnim delatnostima.
Javno preduzeće je dužno da delatnosti koje nisu od opšteg interesa iz člana 10. stav 3. ove odluke, obavlja na način kojim se obezbeđuje nesmetano obavljanje komunalne delatnosti.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća Skupština grada preduzima mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije;
- razrešenje postojećih organa i imenovanje privremenih organa;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja u pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti, u skladu sa odlukom Vlade, Skupština grada može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili grad Pančevo.
IX POSLOVANJE POD TRŽIŠNIM USLOVIMA
Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, radi sticanja dobiti, u skladu sa zakonom.
U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava redovno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Pančeva.
Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.
Organi Javnog preduzeća su:
1. Nadzorni odbor
2. Direktor.
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom, Statutom i ovom odlukom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističikim strukovnim studijama;
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog člana;
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća;
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;
6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Predsednik i članovi nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Programom za dodatno stručno usavršavanje koji utvrđuje Vlada.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored uslova iz člana 38. ove odluke, mora ispunjavati i sledeće uslove:
1. da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina i
2. da nije član političke stranke.
Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u Nadzornom odboru.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa zakonom.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.
Nadzorni odbor:
1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2. donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
4. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
5. usvaja finansijske izveštaje;
6. nadzire rad direktora;
7. donosi Statut;
8. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju u kapital;
9. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno o načinu pokrića gubitka;
10. zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
11. uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
12. donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom;
13. donosi odluku o visini cena usluga;
14. donosi odluku o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;
15. donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta;
16. donosi odluku o oglašavanju;
17. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.
Odluke iz stava 1. tačke 1., 2.., 7., 9., 13. i 14. ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada.
Odluku iz stava 1. tačke 8. i 12. ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.
Finansijski izveštaj iz stava 1. tačke 5. ovog člana sa izveštajem ovlašćenog revizora dostavlja se Skupštini grada radi informisanja.
Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visina naknade iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se u skladu sa podzakonskim aktima.
Direktora Javnog preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Direktor Javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.
Direktor ne može imati zamenika.
Za direktora Javnog preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti u obrazovno naučnom polju tehničko-tehnoloških nauka ili društveno-humanističkih nauka, na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističikim strukovnim studijama;
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog člana;
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća;
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja;
6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;
7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
8. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Uslovi za imenovanje direktora iz stava 1. ovog člana propisani su zakonom, a Statutom Javnog preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Javno preduzeće;
2. organizuje i rukovodi procesom rada;
3. vodi poslovanje Javnog preduzeća;
4. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;
5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
6. predlaže finansijske izveštaje;
7. izvršava odluke Nadzornog odbora;
8. bira izvršne direktore;
9. bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće;
10. predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta;
11. zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
12. predlaže Nadzornom odboru donošenje odluke o isplati stimulacije izvršnim direktorima;
13. donosi akt o sistematizaciji;
14. vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i statutom Javnog preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća imenuje se nakon sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Statutom, ovom odlukom i aktom osnivača kojim se propisuje način i postupak imenovanja direktora.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.
Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini grada.
Predlog za razrešenje direktora Javnog preduzeća podnosi Gradsko veće, u skladu sa zakonom.
Predlog za razrešenje direktora može podneti i Nadzorni odbor Javnog preduzeća preko Gradskog veća.
Predlog za razrešenje direktora mora biti obrazložen, u skladu sa zakonom i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Nakon isteka roka iz stava 3. ovog člana i utvrđivanja potrebnih činjenica Gradsko veće predlaže Skupštini grada donošenje odgovarajućeg rešenja.
Skupština grada razrešava ili može razrešiti direktora Javnog preduzeća pod uslovima predviđenim zakonom.
Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji direktora Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i rešenje o imenovanju vršioca dužnosti direktora.
Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora, u skladu sa zakonom.
Vršilac dužnosti direktora imenuje se na period koji nije duži od jedne godine i isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Uslovi za imenovanje direktora, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja koje ima direktor Javnog preduzeća, odnose se i na vršioca dužnosti direktora.
Direktor može birati izvršne direktore za vođenje poslova iz određenih oblasti od značaja za uspešno funkcionisanje Javnog preduzeća.
Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.
Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu odredi direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Javnog preduzeća.
Izvršni direktor ne može imati zamenika.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.
Za izvršnog direktora Javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti u obrazovno naučnom polju tehničko-tehnoloških nauka ili društveno-humanističkih nauka, na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističikim strukovnim studijama;
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog člana;
4. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;
5. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
6. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
7. da ima tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u javnom preduzeću.
Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Javnog preduzeća.
Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa podzakonskim aktom.
Odluku o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Skupštine grada.
Odluku o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.
Aktom direktora Javnog preduzeća uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova, koji se dostavlja na saglasnost Gradonačelniku grada Pančeva.
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju opštim aktima Javnog preduzeća.
U javnom preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.
U slučaju da u javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, Skupština grada, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
XIII JAVNOST U RADU JAVNOG PREDUZEĆA
Javno preduzeće dužno je da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2. organizacionu strukturu;
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6. druge informacije od značaja za javnost.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javnog preduzeća su ova odluka, Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom i kao takvi ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Sl. glasnik RS", br. 15/16 i 88/19).
Javno preduzeće je dužno da Statut i druge opšte akte usaglasi sa zakonom i ovom Odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o usklađivanju Odluke o osnivanju javnog komunalnog preduzeća "Omoljica" Omoljica - prečišćen tekst ("Službeni list grada Pančeva", broj 7/14).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".