ODLUKAO GRADSKOM VODOVODU("Sl. list opštine Užice", br. 9/2002 i 11/2007 i "Sl. list grada Užica", br. 7/2015 i 10/2017) |
Ovom Odlukom uređuju se održavanje i eksploatacija gradskog vodovoda i propisuju uslovi i način isporuke i korišćenja vode iz gradskog vodovoda na području grada i naseljenih mesta Opštine Užice, koja se snabdevaju vodom iz gradskog vodovoda.
Pod gradskim vodovodom u smislu ove odluke podrazumevaju se svi objekti za zahvat vode (izvorišta), uređaji za prečišćavanje vode, crpna postrojenja sa uređajima, vodovodna mreža sa armaturom, rezervoari i vodovodni priključci sa vodomerima i armaturom vodomera i javne česme.
Pod kućnim vodovodnim instalacijama, u smislu ove odluke, smatraju se ostale naprave, vodovodi i uređaji kod potrošača iza ventila glavnog vodomera koji služi za njihovo snabdevanje pijaćom vodom iz gradskog vodovoda.
Sopstveni uređaji za snabdevanje vode su samostalni vodovodni uređaji koji služe samo za interno snabdevanje vodom.
Javno komunalno preduzeće "Vodovod" Užice (u daljem tekstu: Komunalno preduzeće) snabdeva grad vodom iz gradskog vodovoda, održava gradski vodovod i stara se o povećanju njegovog kapaciteta, u skladu sa planovima prostornog razvoja i izgradnje grada.
Sredstva za vršenje komunalnih delatnosti individualne potrošnje (prečišćavanje i distribucija vode) Komunalno preduzeće obezbeđuje iz cene komunalne usluge.
Komunalno preduzeće je dužno da svim korisnicima vode isporučuje dovoljnu količinu higijenski ispravne vode.
Da bi Komunalno preduzeće moglo da snabdeva potrošače dovoljnom količinom vode, dužno je:
- da neprekidno održava u ispravnom stanju vodovodne uređaje i mrežu,
- da se stara o proširenju kapaciteta (izvorišta, mreže),
- da izvodi vodovodne priključke,
- da stalno kontroliše higijensku ispravnost vode.
Komunalno preduzeće je odgovorno za pravilnu primenu propisa o tehničkim merama kojima se postiže propisani kvalitet vode.
Voda iz gradskog vodovoda mora odgovarati standardima i propisima za pijaću vodu.
Kontrolu kvaliteta i ocenu kvaliteta vode za piće daju ovlašćene zdravstvene organizacije i laboratorije.
O planiranim lokalnim prekidima u snabdevanju vodom izazvanim potrebom održavanja ili rekonstrukcije pojedinih delova gradskog vodovoda, Komunalno preduzeće je dužno da izda saopštenje preko sredstava javnog informisanja i to najkasnije na dva dana pre nameravanog prekida.
U slučaju iznenadnog kvara na gradskom vodovodu, Komunalno preduzeće može i bez prethodnog obaveštavanja da isključi iz snabdevanja vodom pojedine korisnike vode, uz obavezu da ih naknadno obavesti o razlozima isključenja.
U slučaju prekida u snabdevanju vodom koje je duže od 24 časa, Komunalno preduzeće je dužno da putem cisterni ili na drugi pogodan način korisnicima isporuči najnužnije količine vode.
U cilju efikasnog otklanjanja kvarova na vodovodnoj mreži i vodovodnim priključcima Komunalno preduzeće je dužno da organizuje neprekidnu dežurnu službu i rad službe za održavanje.
Ako dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju komunalnih usluga distribucije (isporuke) vode usled više sile, štrajka ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Komunalno preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:
1. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka prekida odnosno poremećaja, kao i da u slučaju potrebe, angažuje treća lica za vršenje komunalnih usluga,
2. izvrši hitne popravke i zamene instalacija i uređaja kao i zaštitu od daljih havarija,
3. preduzima i druge mere koje utvrde nadležni organi opštine.
U slučajevima iz st. 1. ovog člana Komunalno preduzeće je dužno da, istovremeno sa preduzimanjem navedenih mera, obavesti nadležni organ Opštine o razlozima poremećaja, odnosno prekida, kao i o preduzetim merama.
Ako se usled više sile (suša, zemljotres i sl.) proizvodnja vode smanji u toj meri da svi korisnici ne mogu biti zadovoljeni sa potrebnim količinama vode, nadležni organ Opštine će na predlog Komunalnog preduzeća propisati način trošenja vode, kao i način kontrole propisanih ograničenja i njegovog sprovođenja.
Pre početka izrade tehničke dokumentacije za izgradnju objekata koji treba da se priključe na gradski vodovod, investitor je dužan da od Komunalnog preduzeća pribavi prethodnu saglasnost o mogućnostima za priključenje i uslovima za projektovanje i građenje.
Komunalno preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana prijema zahteva izda prethodnu saglasnost (uslove za projektovanje) iz st. 1. ovog člana, ili da, ukoliko nisu ispunjeni uslovi, odbije zahtev.
Pravno i fizičko lice postaje potrošač kada od Komunalnog preduzeća dobije odobrenje o puštanju priključka u upotrebu.
Postupak oko podnošenja zahteva za dobijanje priključka na gradsku vodovodnu mrežu propisuje Komunalno preduzeće, s tim da rok od dana podnošenja potpunog zahteva, sa potrebnom dokumentacijom, do dana obaveštenja stranke ne može biti duži od 15 dana.
U slučaju odbijanja zahteva, podnosilac zahteva može u roku od 15 dana po dobijanju obaveštenja izjaviti prigovor Upravnom odboru Komunalnog preduzeća.
U postupku pribavljanja građevinske dozvole investitor je dužan da priloži saglasnost Komunalnog preduzeća kojom se utvrđuje da je projektna dokumentacija usklađena sa prethodnom saglasnošću (uslovima za projektovanje) iz čl. 10. ove Odluke.
U postupku pribavljanja upotrebne dozvole investitor je dužan da priloži saglasnost Komunalnog preduzeća kojom se utvrđuje da je izvedeno stanje priključka i kućnih instalacija usklađeno sa projektnom dokumentacijom.
Komunalno preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana prijema zahteva izda tražene saglasnosti ukoliko su ispunjeni uslovi.
II SPAJANJE UNUTRAŠNJIH VODOVODNIH INSTALACIJA SA GRADSKIM VODOVODOM
Pod unutrašnjim (kućnim) vodovodnim instalacijama, u smislu ove Odluke, podrazumevaju se vodovodni uređaji od ventila zatvarača iza glavnog vodomera, do mesta izliva vode.
Svaka zgrada, odnosno unutrašnje vodovodne instalacije, koje se nalaze u ulici ili se graniče sa ulicom u kojoj je izgrađena ulična vodovodna i kanalizaciona mreža mora da se spoji sa tom mrežom, pod uslovom da je zgrada izgrađena sa dozvolom nadležnog organa.
Izuzetno, sa uličnom vodovodnom mrežom može da se spoji i zgrada u ulici u kojoj nije izgrađena ulična kanalizaciona mreža, ako su ispunjeni uslovi za odvođenje otpadnih voda, na način na koji je to odredilo Komunalno preduzeće.
Spajanje zgrade sa uličnom vodovodnom mrežom mora se izvršiti u roku od 12 meseci računajući od dana kada su se stekli uslovi iz člana 14. ove odluke. Zahtev za spajanje dužan je da podnese nosilac prava korišćenja, odnosno sopstvenik zgrade.
Komunalno preduzeće je dužno da izvrši spajanje u roku od 30 dana od kada su ispunjeni svi tehnički uslovi i potrebna dokumentacija dostavljena od strane korisnika.
Unutrašnje vodovodne instalacije spajaju se sa gradskim vodovodom, odnosno uličnom vodovodnom mrežom preko vodovodnog priključka.
Vodovodni priključak je cevni spoj od ulične vodovodne linije zaključno sa ventilom zatvarača iza glavnog vodomera.
Vodovodni priključak se postavlja radi trajnog ili privremenog snabdevanja korisnika vodom.
Nijedan objekat izgrađen mimo propisanih odobrenja neće se priključiti na vodovodnu mrežu.
Svaka zgrada mora da ima sopstveni vodovodni priključak.
U stambenim zgradama sa više ulaza, za svaki ulaz, postavlja se poseban vodovodni priključak.
Broj stambenih jedinica (stanova) u stambenim zgradama, na jednoj vertikali, ne može preći 12 stanova. Samo izuzetno, uz saglasnost Komunalnog preduzeća, broj stanova može biti veći.
Vodovodni priključak se postavlja tako što se unutrašnje vodovodne instalacije neposredno priključuju na uličnu vodovodnu mrežu.
Izuzetno, ako ne postoji mogućnost da se unutrašnja vodovodna instalacija neposredno priključi na uličnu vodovodnu mrežu, vodovodni priključak može se postaviti preko susednog zemljišta, ukoliko su rešeni imovinski odnosi.
Vodovodni priključci u poslovnim i stambeno poslovnim zgradama izvode se na sledeći način:
- priključci poslovnih prostora u prizemlju se izvode tako što će svi vodomeri biti smešteni u šahtovima ispred lokala,
- za poslovne prostore u zgradama koje imaju jedan ili više spratova glavni vodomer se postavlja u šahtu ispred objekta, a individualni vodomer za svaki lokal unutra i to u zajedničkom hodniku u odgovarajuću kasetu.
Glavni vodomer se registruje na naziv poslovnog centra.
Vodovodni priključci kioska i poslovnih prostora privremenog karaktera izvode se, po pravilu, preko unutrašnjih instalacija uz saglasnost vlasnika instalacija, a ako to nije moguće izvode se neposredno sa ulične mreže.
Rešenjem o uslovima za priključenje i tehničke podatke za vodovodni priključak, vodomera i sklonište za vodomer, određuje Komunalno preduzeće u skladu sa tehničkim normativima i iste izdaje investitoru na njegov zahtev.
Investitor je dužan da projekat uređaja i instalacija iz stava 1. ovog člana izradi prema dobijenim tehničkim podacima.
Komunalno preduzeće ocenjuje usaglašenost projekta sa izdatim tehničkim podacima.
Protiv rešenja o uslovima iz stava 1. ovog člana investitor može podneti prigovor Upravnom odboru Komunalnog preduzeća u roku od 15 dana od d ana dostavljanja.
Po ispunjenju uslova određenih na način iz stava 1. člana 21. Odluke investitor podnosi zahtev Komunalnom preduzeću za priključenje na gradsku vodovodnu mrežu.
Samo Komunalno preduzeće može vršiti sve radove priključenja na vodovodnu uličnu cev.
Obaveza investitora je da pre zatrpavanja izvedenog priključka stanje prijavi Geodetskoj upravi radi snimanja.
Korisniku se izdaje odobrenje o upotrebi priključka nakon izvršenog snimanja i dezinfekcije unutrašnjih instalacija.
Kod projektovanja stambenih zgrada projektant je dužan da, prilikom projektovanja vodovodne instalacije, predhodno pribavi saglasnost Komunalnog preduzeća.
Komunalno preduzeće daje tehničke podatke za projektovanje unutrašnjih instalacija.
Kod spajanja unutrašnjih vodovodnih instalacija sa gradskim vodovodom, korisniku se zabranjuje:
1. Samovoljno postavljanje vodovodnog priključka, ugrađivanje ili popravka vodomera ili da za to angažuje druga lica, osim Komunalnog preduzeća, bez saglasnosti Komunalnog preduzeća,
2. Samovoljno ugrađivanje vodomera,
3. Izvođenje bilo kakvih radova na vodovodnoj mreži ili u blizini vodovodne mreže ili deponovanje materijala, bez saglasnosti i nadzora Komunalnog preduzeća,
4. Asfaltiranje ili bilo kakva izgradnja ili rekonstrukcija ulica gde postoje vodovodna mreža i priključci, bez prethodnog obaveštavanja Komunalnog preduzeća,
5. Povezivanje unutrašnjih vodovodnih instalacija, spojenih sa gradskim vodovodom, sa vodovodnim instalacijama i uređajima koji dobijaju vodu iz individualnog izvorišta,
6. Ugrađivanje odvodne cevi na vodovodnom priključku ispred vodomera,
7. Napajanje dve ili više stambenih zgrada preko istog vodomera,
8. Izmeštanje skloništa sa vodomerom i armaturom bez odobrenja Komunalnog preduzeća,
9. Korišćenje vodovodne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja,
10. Dovođenje u neispravnost vodovodnih instalacija na način na koji bi se ugrozila higijenska ispravnost vode.
Izuzetno od odredbe st. 1. tačka 6. ovog člana Komunalno preduzeće može postaviti vezu ispred vodomera, na isti način i uz iste uslove, kao i kod izvođenja priključka.
III ODRŽAVANJE VODOVODNOG PRIKLJUČKA
Vodovodni priključak održava o svom trošku Komunalno preduzeće.
Oštećenja i smetnje na priključku koja nastaju krivicom ili nepažnjom potrošača ili njegovom dotrajalošću, otklanjaju se na teret potrošača.
Prilikom rekonstrukcije uličnih vodovodnih linija, ukoliko to potrebe urednog snabdevanja vodom zahtevaju, izvršiće se rekonstrukcija urađenih priključaka, u skladu sa Programom Direkcije.
Komunalno preduzeće je dužno da korisnike vode, osim u slučaju neodložnih radova, unapred obavesti o radovima na održavanju vodovodnog priključka.
Za izvođenje radova iz stava 1. ovog člana nije potrebna saglasnost vlasnika, odnosno korisnika.
Svaki kvar i štetu na priključku i vodomeru, korisnik je dužan da odmah prijavi Komunalnom preduzeću koje je obavezno da u što kraćem roku, a najkasnije za 24 časa, preduzme mere za otklanjanje kvara.
Korisnik je dužan da omogući zamenu neispravnog vodomera ispravnim i izbaždarenim vodomerom.
Kontrola ispravnosti vodomera, baždarenje, vrši se prema važećim propisima.
Sklonište za vodomer (vodomerno okno) mora se održavati tako da je uvek čisto, suvo i da je vodomer zaštićen od mraza, oštećenja i krađe.
O održavanju skloništa za vodomer staraju se vlasnici zgrade, odnosno stanova, a u stambenoj zgradi preduzeće, odnosno preduzetnik kome je povereno održavanje zgrade.
Ako usled neodržavanja skloništa za vodomer na način propisan u članu 31. stav 1. dođe do oštećenja ili krađe vodomera, troškovi popravke, odnosno nabavke ili ugrađivanja novog vodomera, padaju na teret lica iz stava 2. istog člana.
Komunalno preduzeće ima isključivo pravo zatvaranja ventila na ulici i ventilu ispred vodomera.
Korisnik vode može da zatvori ventil i zatvarač iza vodomera samo ako je to neophodno radi popravke unutrašnjih vodovodnih instalacija.
Izuzetno, u cilju sprečavanja eventualne štete, korisnik vode može u slučaju kvara na vodomeru ili zatvarača iza vodomera, da zatvori i ventil zatvarač ispred vodomera, s tim što je dužan da najkasnije u roku od 24 časa o tome obavesti Komunalno preduzeće.
Korisnici vode su dužni da obezbede pristup u zgradu ili na zemljište radnicima Komunalnog preduzeća ovlašćenim za očitavanje vodomera i održavanje vodovodnog priključka, kao i za kontrolu ispravnosti hidroforskih postrojenja, uređaja za centralno grejanje, mešovitog sistema za snabdevanje vodom i drugih uređaja, čija bi neispravnost mogla da nanese štetu gradskom vodovodu.
IV KORIŠĆENJE VODE U JAVNE SVRHE
Pod korišćenjem vode u javne svrhe u smislu ove odluke, podrazumeva se korišćenje vode za gašenje požara, pranje i polivanje ulica, zalivanje javnih zelenih površina, za gradske česma i fontane, održavanje i izgradnju gradskih saobraćajnica kao i za potrebe investicione i druge izgradnje.
Uslovi korišćenja i način plaćanja vode utrošene u javne svrhe, osim za gašenje požara, uređuju se ugovorom koji Komunalno preduzeće zaključuje sa odgovarajućim pravnim ili fizičkim licem.
Utrošena voda plaća se na osnovu procene, ako se ne može meriti vodomerom.
Vatrogasna služba ima pravo da za potrebe gašenja požara koristi vodu preko svih hidranata i u svako vreme.
Komunalno preduzeće je dužno da vatrogasnoj službi dostavi spisak svih hidranata na uličnoj vodovodnoj mreži, kao i da je obavesti o ukinutim i novopodignutim hidrantima najkasnije za 7 dana po nastaloj promeni.
Ostala pravna ili fizička lica moraju imati posebno odobrenje od Komunalnog preduzeća da mogu da koriste vodu pomoću hidrantnog nastavka na određenom mestu.
Korisnici vode iz prethodnog člana dužni su da javni hidrant, posle upotrebe, ostave u ispravnom stanju.
Ako hidrant zbog nepravilne upotrebe bude oštećen, korisnik je dužan da plati popravku.
Mesta na kojima se nalaze hidranti moraju biti obeležena.
Obeležavanje hidranta vrši Komunalno preduzeće uz saglasnost organa za protivpožarnu zaštitu.
Javne česme spojene sa gradskim vodovodom postavlja Komunalno preduzeće na zahtev nadležnog organa Opštine, mesne zajednice ili zainteresovane organizacije.
Voda sa javne česme može se koristiti samo za piće i higijenske potrebe za domaćinstva.
Javne česme imaju svoj vodomer i obezbeđen odvodni kanal.
Troškove postavljanja, održavanja i utroška vode sa javne česme, snosi podnosilac zahteva za njeno otvaranje.
V POSEBNI SLUČAJEVI ZATVARANJA VODE
Komunalno preduzeće isključuje unutrašnje vodovodne instalacije iz snabdevanja vodom u sledećim slučajevima:
1. ako je stanje unutrašnjih vodovodnih instalacija takvo da ugrožava higijensku ispravnost vode u gradskom vodovodu,
2. ako je vodovodni priključak samovoljno postavljen,
3. ako su unutrašnje vodovodne instalacije priključene na gradski vodovod preko unutrašnjih instalacija susedne zgrade, odnosno nepokretnosti bez odobrenja Komunalnog preduzeća,
4. ako korisnik koristi pored vode iz gradskog vodovoda i vodu iz lokalnog izvora preko instalacije,
5. ako je vodovodni priključak dotrajao ili dođe do oštećenja istog krivicom korisnika,
6. ako je zabranjeno korišćenje unutrašnjih instalacija fekalne kanalizacije,
7. kod odjave potrošnje vode,
8. kad nastane veći kvar ili smetnje na unutrašnjoj vodovodnoj instalaciji,
9. ako korisnik ne plati utrošak vode tri meseca uzastopno, s tim što mu je prethodno dostavljena opomena,
10. ako korisnik ne poštuje propise nadležnog organa Opštine u slučaju smanjenog snabdevanja vodom,
11. ako je korisnik samovoljno izmeštao šaht za vodomer,
12. ako je sklonište vodomera zagađeno, zatrpano ili na drugi način nepristupačno, a korisnik nije otklonio te nedostatke posle pismene opomene Komunalnog preduzeća,
13. ako korisnik vode ne podnese zahtev iz čl. 15. ove Odluke,
14. ako korisnik priključka ne podnese zahtev iz čl. 27. Odluke.
Troškove isključenja i ponovnog uključenja unutrašnjih vodovodnih instalacija u slučaju iz stava 1. ovog člana snosi lice koje je dužno da se stara o unutrašnjim instalacijama, odnosno lice koje je prouzrokovalo isključenje ili samovoljno postavilo priključak.
VI NAČIN OBRAČUNA I PLAĆANJA VODE
Količina iskorišćenje vode iz gradskog vodovoda meri se vodomerom i plaća se po metru kubnom, a obračun se vrši za cele metre kubne isporučene vode.
Očitavanje vodomera za korisnike iz individualnih stambenih zgrada vrši se najmanje jedanput kvartalno, a za ostale korisnike najmanje jedanput mesečno, kao i prilikom svake promene cene.
Cenu metra kubnog vode određuje nadležni organ Opštine, na predlog Komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuju pitanja cena komunalnih usluga.
Komunalno preduzeće može za vodu isporučenu za javne svrhe ugovoriti drugačiji način plaćanja isporučene vode.
U smislu ove Odluke korisnik je pravno ili fizičko lice čiji je objekat, uređaj, postrojenja i instalacije priključeni na vodovodnu mrežu i koristi vodu na način i pod uslovima iz ove Odluke.
Postoje tri kategorije korisnika i to:
I |
kategorija: domaćinstva, JP "Direkcija za izgradnju", JKP "Toplota", Narodna biblioteka, Međuopštinska organizacija Saveza slepih, Opštinski odbor Saveza gluvih, Centar za socijalni rad, "Gvozden Jovančićević" i sportski klubovi i udruženja. |
II |
kategorija: privreda i ostali potrošači i |
III |
kategorija: škole i dečije ustanove. |
Nadležni organ Opštine, pored kategorija korisnika iz stava 1. ovog člana može utvrditi i nove kategorije, kao i vršiti prebacivanje korisnika iz jedne u drugu kategoriju.
Lice, odnosno preduzeće iz čl. 31. stav 2. Odluke, dužno je omogućiti očitavanje vodomera i ima pravo da prisustvuje očitavanju vodomera.
Ukoliko očitavanje nije omogućeno, Komunalno preduzeće će ostaviti pismeno obaveštenje da su lica iz čl. 31. stav 2. dužna da u roku od 3 dana od dana prijema obaveštenja dostave Komunalnom preduzeću pismeno obaveštenje o stanju na vodomeru, uz upozorenje da se otklone smetnje za očitavanje.
Ukoliko navedena lica ne postupe na način predviđen stavom 1. ovog člana količina isporučene vode obračunaće se po proceni.
Kao osnov za procenu isporučene vode, služi prosečna potrošnja za isti period iz prethodne godine, a ako za taj period nema potrošnje, na osnovu potrošnje korisnika iz odgovarajuće kategorije.
Količina isporučene vode može se odrediti po proceni i u slučaju niskih temperatura, kada očitavanje nije moguće.
Komunalno preduzeće može delimično osloboditi korisnika plaćanja za utrošak vode u slučajevima:
- gubitka vode usled kvara na vezi kod vodomera,
- zbog kvara na samom vodomeru,
- u slučaju kvara na vodovodnim instalacijama koje korisnik nije mogao da uoči, za koji je saznao tek po saopštenju službenog lica ili po prijemu računa za plaćanje.
Odluku o delimičnom oslobađanju plaćanja iz prethodnog stava, donosi Komisija Komunalnog preduzeća, na zahtev korisnika.
Komisiju imenuje Upravni odbor komunalnog preduzeća.
Odluka Komisije je konačna.
Obveznik plaćanja vode je korisnik.
Obveznik plaćanja vode u individualnim stambenim objektima je vlasnik objekta, odnosno korisnik.
Obveznik plaćanja vode, u stambenim zgradama kolektivnog stanovanja je vlasnik stana, odnosno korisnik objekta ili zakupac stana u društvenoj svojini.
Obračun utroška vode u stambenim zgradama sa više korisnika gde potrošnja nije individualizirana vrši se tako što se očitana potrošnja raspoređuje na korisnike prema broju članova domaćinstva.
Podatke o korisniku i članovima njegovog porodičnog domaćinstva i drugim licima koji u njegovom stanu stanuju, dostavlja predsednik skupštine stambene zgrade u pismenoj formi, overene potpisom i pečatom na početku godine, kao i u slučaju promene broja članova. Ukoliko se ne dostave navedeni podaci, raspored utrošene vode izvršiće se jednako na sve stanove.
Ukoliko nije obrazovana skupština zgrade podatke iz prethodnog stava dostavlja korisnik u pisanoj formi, potvrđene od strane dva lica koja stanuju u istoj stambenoj zgradi.
Komunalno preduzeće nije dužno da prihvati promenu, ako nije dostavljena na način iz prethodnog stava. Dostavljene promene važe od prvog narednog računa.
Ukoliko u zgradi sa više korisnika svi vlasnici stanova i poslovnog prostora ugrade individualne vodomere, naplata vode će se vršiti na taj način što se ukupna potrošnja utvrđena na glavnom vodomeru raspodeljuje na korisnike srazmerno potrošnji na individualnim vodomerima.
Vlasnici stanova u stambenim zgradama kolektivnog stanovanja mogu podneti zahteve komunalnom preduzeću za instaliranje individualnih vodomera po stambenim jedinicama, a sve prema dobijenim tehničkim uslovima.
Održavanje vodovodne mreže i vodomera instaliranih posle glavnog vodomera vrše korisnici na svoj teret.
Očitavanje stanja vodomera instaliranih posle glavnog vodomera vrše korisnici, a predsednik skupštine stambene zgrade stanje dostavlja Komunalnom preduzeću svakog meseca.
Ukoliko se podaci ne dostave na način iz prethodnog stava, raspodela će se vršiti na bazi poslednjeg poznatog podatka iz prethodnog perioda.
Vlasnik stana koji pretvori stambeni u poslovni prostor, dužan je da lati naknadu za vodu, po cenama za korisnike iz druge kategorije potrošača, prema sporazumu sa skupštinom stanara stambene zgrade o broju članova za koje će se vršiti obračun za plaćanje vode.
Ako se individualna-porodična stambena zgrada pretvara u poslovni prostor, korisnik je dužan da prijavi Komunalnom preduzeću nastalu promenu i da plaća naknadu za korisnike iz druge kategorije potrošača.
Vlasnik koji pretvara deo individualne zgrade u poslovni prostor dužan je da prijavi nastalu promenu Komunalnom preduzeću i po nalogu da plati razdvajanje mreže i ugradnju novog vodomera.
U protivnom Komunalno preduzeće ima pravo da obračun i naplatu ukupno potrošene vode vrši primenom cena za drugu kategoriju potrošača.
Ako se poslovni prostor u individualnoj zgradi pretvara u stambeni prostor, korisnik je dužan da prijavi nastalu promenu i dostavi Komunalnom preduzeću dokaz o prestanku rada i obavljanju registrovane delatnosti.
Ukoliko se u postupku utvrđivanja količine isporučene vode prema stanju na vodomeru konstatuje njegova neispravnost ili ukočenost, Komunalno preduzeće je ovlašćeno da količinu vode utvrdi procenom na način iz člana 44. ove Odluke i da tako postupa za sve vreme, dok se ne izvrši njegova popravka ili zamena.
Komunalno preduzeće je dužno da izvrši zamenu, odnosno popravku vodomera u roku od 30 dana od dana prijavljivanja kvara.
Korisnik vode ima pravo da traži da se ispita ispravnost vodomera, a pismeni zahtev dostavlja Komunalnom preduzeću.
Provera će se izvršiti nakon uplate predujma od strane korisnika.
Ako je zahtev podnet po isteku roka važenja žiga kojim se potvrđuje ispravnost vodomera, podnosilac zahteva neće plaćati predujam provere ispravnosti.
Ako se kontrolom ustanovi da vodomer odgovara propisima, korisnik snosi sve troškove koji su nastali u vezi sa njegovim zahtevom, a u protivnom troškove snosi Komunalno preduzeće, a predujam vraća korisniku.
Voda upotrebljena za gašenje požara ne plaća se.
Ako je za gašenje požara upotrebljena voda preko unutrašnjih vodovodnih instalacija, voda se neća plaćati samo za slučaj ako se takav utrošak prijavi Komunalnom preduzeću u roku od 24 časa po gašenju požara.
Komunalno preduzeće je dužno da ispostavi račun korisniku vode 1. u mesecu za prethodni mesec. Račun za domaćinstva se ispostavlja preko blagajne Komunalnog preduzeća.
Korisnik vode je dužan da račun za utrošenu vodu plati u roku označenom na računu.
Korisnici vode imaju pravo da kod Komunalnog preduzeća u roku od 30 dana od dana ispostavljanja računa reklamiraju potrošnju vode, ako smatraju da je ista pogrešno utvrđena.
Komunalno preduzeće je ovlašćeno da naplati naknadu štete za vodu iskorišćenu preko samovoljno postavljenog priključka do momenta isključenja, prema potrošnji na vodomeru, primenom važećih cena u momentu saznanja o bespravnom priključenju, bez posebnog postupka utvrđivanja štete.
Za slučaj da je priključak iz stava 1. ovog člana postavljen bez vodomera, Komunalno preduzeće je ovlašćeno da naplati štetu za utrošenu vodu u visini uobičajene potrošnje takvog korisnika, prema važećoj ceni u momentu saznanja o bespravnom priključenju za period od 3 godine unazad.
VII ODJAVA KORIŠĆENJA VODE I PROMENA KORISNIKA
Korišćenje vode iz gradskog vodovoda može se odjaviti trajno ili privremeno.
Trajno korišćenje vode može da se odjavi samo za zgradu koja je predviđena za rušenje i iz koje su stanari i drugi korisnici iseljeni.
Privremeno korišćenje vode može da se odjavi kada se zgrada ili druga nepokretnost privremeno prestane da koristi.
Korišćenje vode odjavljuje vlasnik zgrade ili stana, odnosno naslednik vlasnika ili predsednik skupštine zgrade. Korišćenje vode se odjavljuje pismeno.
Troškove odjave korišćenja vode, kao i troškove ponovnog priključenja vodovodnih instalacija na vodovodnu mrežu, snosi podnosilac zahteva.
Korisnik je dužan da Komunalnom preduzeću u pismenoj formi prijavi sve promene koje bi mogle uticati na korisnički status. U protivnom korisnik i dalje plaća utrošenu vodu, kao i eventualnu štetu nastalu do isključenja priključka ili prijave novog korisnika.
Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši gradska uprava grada Užica nadležna za komunalne poslove.
Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrše komunalna inspekcija, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
U skladu sa zakonom komunalna policija je ovlašćena da utvrđuje postojanje prekršaja predviđenih članom 25. st. 1. tač. 3., 4., 8. i 10., članom 29. i članom 34. Odluke.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac je ovlašćen da u skladu sa zakonom i ovom Odlukom naredi izvršenje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera i radnji u određenom roku, kao i da preduzme i druge mere za koje je zakonom ovlašćen.
Komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac ovlašćen je da izda prekršajni nalog kada je za prekršaj predviđena novčana kazna u fiksnom iznosu.
Novčanom kaznom u iznosu od 60.000 dinara kazniće se za prekršaj komunalno preduzeće ako ne postupi po odredbama ili izvrši prekršaj iz člana 5, člana 6. st. 1, člana 25, člana 36. st. 2. i člana 40. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara odgovorno lice u preduzeću.
Novčanom kaznom kazniće se za prekršaj korisnik, ako:
1. kao nosilac prava korišćenja zgrade, odnosno vlasnik zgrade ne podnese zahtev za spajanje sa uličnom vodovodnom mrežom (čl. 15. Odluke)
2. postupa u suprotnosti sa čl. 25. st. 1.-10. Odluke
3. odmah ne prijavi svaki kvar i štetu na priključku (čl. 29. Odluke)
4. ne održava sklonište za vodomer na propisan način (čl. 31. Odluke)
5. zatvori ventil zatvarača mimo propisanih slučajeva (čl. 33. Odluke)
6. ne dopusti pristup u zgradu ili na drugu nepokretnost suprotno čl. 34. Odluke)
7. koristi vodu iz hidranta ili iz mreže bez ugovora ili suprotno ugovoru (čl. 35. Odluke)
8. ne prijavi promene u načinu korišćenja vode iz čl. 48, 49, 50, 51. Odluke
9. ne dozvoli zamenu neispravnog vodomera (čl. 53. Odluke).
Novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara kazniće se fizičko lice i odgovorno lice ako izvrši prekršaj iz člana 13, člana 25. stavovi 1. do 10, člana 29, člana 31, člana 33, člana 34, člana 35, članova 48, 49, 50. i 51. i člana 53. Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 60.000 dinara preduzeće ili drugo pravno lice.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 dinara odgovorno lice u preduzeću ili drugom pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 30.000 dinara.
Sve zgrade koje se nalaze na ulicama ili graniče sa ulicama u kojima je izgrađena ulična vodovodna i kanalizaciona mreža, moraju se spojiti sa mrežom, bez obzira odakle su se ranije napajale, najdocnije u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu ove Odluke.
U roku od tri meseca, od dana stupanja na snagu ove Odluke, korisnici vode u poslovnim zgradama, koje se snabdevaju vodom sa jednog vodovodnog priključka, dužni su da dostave Komunalnom preduzeću međusobni sporazum o raspodeli utroška vode na sve korisnike.
Ukoliko korisnici ne dostave sporazum, Komunalno preduzeće će utrošak vode rasporediti jednako na sve korisnike.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o gradskom vodovodu ("Sl. list opštine Užice" br. 5/77, 6/89, 1/90, 2/91, 6/92, 3 i 7/93, 1 i 3/94).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sl. listu opštine Užice".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskom vodovodu
("Sl. list opštine Užice", br. 11/2007)
Član 5
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Užice".
Samostalna odredba Odluke o izmenama
Odluke o gradskom vodovodu
("Sl. list grada Užica", br. 7/2015)
II
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".
Redakcija je izmene propisane odredbama čl. 1, 2. i 3. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o gradskom vodovodu ("Sl. list grada Užica", br. 10/2017) izvršila u čl. 59, 60. i 61. a ne u čl. 60, 61. i 62. Odluke o gradskom vodovodu ("Sl. list opštine Užice", br. 9/2002 i 11/2007 i "Sl. list grada Užica", br. 7/2015), imajući u vidu sadržinu navedenih odredaba.