NAREDBA II BROJ: 87-82/2020

Štaba za vanredne situacije grada Zaječara o merama u cilju sprečavanja širenja virusa COVID-19

("Sl. list grada Zaječara", br. 17/2020, 18/2020, 19/2020, 20/2020 i 21/2020)

1. Zabranjuje se okupljanje više od dve osobe na jednom mestu u skladu sa merama Vlade Republike Srbije.

tač. 2. i 3. (brisane)

4. Zabranjuje se obavljanje taksi prevoza u vreme trajanja zabrane kretanja građana prema donetim merama Vlade Republike Srbije. Taksi prevoznici su dužni da redovno vrše dezinfekciju svojih vozila kao i da prilikom prevoza nose zaštitne maske i rukavice.

5. (brisana)

6. Naređuje se Centru za socijalni rad "Zaječar" u Zaječaru, kao i udruženjima građana na teritoriji grada Zaječara zatvaranje dnevnih centara i klubova za odrasla i starija lica za vreme trajanja vanrednog stanja. Ova naredba se odnosi i na klubove penzionera i sličnim organizacijama u gradu i selima, te su dužni da odmah prekinu svaku svoju aktivnost do okončanja vanrednog stanja.

7. Naređuje se prekid rada svih sportskih objekata zatvorenog tipa, osim teretana i fitnes klubova, na teritoriji grada Zaječara.

8. Naređuje se prestanak rada svih Domova kulture i otkazivanje svih kulturnih, sportskih i turističkih manifestacija kao i proslava i zabava bilo koje vrste u vreme trajanja vanrednog stanja.

9. Naređuje se načelniku gradske uprave, svim direktorima javnih preduzeća, direktorima ustanova i drugih subjekata čiji je osnivač Grad Zaječar da teškim hroničnim bolesnicima i licima starijim od 60 godina omoguće rad od kuće, a ukoliko je to nemoguće obezbede minimum procesa rada uz strogo poštovanje svih higijensko-tehničkih mera za sprečavanje širenja zaraze odnosno, ograničeni broj ljudi u prostoriji, koriste zaštitne maske i slično. Ukoliko u ovim preduzećima ima zaposlenih koji su roditelji dece mlađe od 12 godina dužni su da jednog zaposlenog oslobode radne dužnosti za vreme trajanja vanrednog stanja radi čuvanja dece.

Ova naredba se odnosi i na druga pravna lica kao i na poslodavce kod kojih rade samohrani roditelji dece do 12 godina.

Zaposleni u gradskoj upravi, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač grad Zaječar, a čiji je bračni drug zaposlen u MUP-u, Vojsci Srbije i zdravstvenim ustanovama, a ima dete mlađe od 12 godina, oslobađa se radne obaveze za vreme trajanja vanrednog stanja, radi čuvanja dece.

10. Naređuje se direktorima javnih preduzeća, direktorima ustanova i drugih subjekata čiji je osnivač Grad Zaječar da odmah usvoje mere za sprečavanje nastanka i širenja infekcije izazvane korona virusom kod zaposlenih i korisnika usluga imajući u vidu specifičnost delatnosti, pružanja javnih usluga i ljudskih resursa kojima rukovode. Takođe su dužni da odmah odrede koordinatora koji će biti zadužen za punu primenu i sprovođenje mera na nivou preduzeća, ustanove i organizacije.

11. (brisana)

12. (brisana)

13. Naređuje sesvim maloprodajnim objektima, pekarama (osim proizvodnih pogona), kioska, objekata brze hrane kojima je dozvoljena prodaja putem šaltera i isporukom na kućnu adresu, piljarama, zanatskim radnjama, agencijama i svim ostalim prodajnim objektima da usklade svoje radno vreme prema merama koje je usvojila Vlada RS i to na sledeći način:

- od ponedeljka do četvrtka od 07.00 do 17.00 časova

- petak: za građane starije od 65 godina od 04.00 do 07.00 časova a za ostale građane od 08.00 do 17.00 časova

Napred navedeni subjekti mogu da samostalno odrede radno vreme u navedenim vremenskim intervalima.

Broj potrošača u maloprodajnim objektima može biti jedan potrošač na deset kvadratnih metara, uz poštovanje opštih mera prevencije i fizičke udaljenosti potrošača.

Snabdevanje objekata može da se obavlja celodnevno u skladu sa procedurama koje definišu kretanje lica i posebne radne naloge za zaposlena lica.

Dežurne apoteke i pogrebna preduzeća izuzimaju se od utvrđenog radnog vremena.

14. Zabranjuje se prodaja polovne robe, garderobe i sličnih proizvoda na otvorenom i zabrana izlaganja i prodaje prehrambene robe, voća, povrća i sl. ispred maloprodajnih objekata, kioska i slično.

15. Zelena pijaca u Kursulinoj ulici i zelena pijaca u naselju "Kraljevica" počinju sa radom od četvrtka 23.04.2020.g. od 06.00 do 16.00 časova. Prodavci na zelenoj pijaci moraju biti udaljeni sa robom za dužinu jedne tezge. Prodavci i kupci moraju nositi zaštitne maske i rukavice i držati jedni od drugih (kao i kupci međusobno) distancu od 2 metara.

Zabranjuje se prodaja robe van pijačnih tezgi a posebno robe iz vozila ili robe koja je izložena na javnim površinama pijace.

Naređuje se JKP "HIGIJENA" iz Zaječara da najmanje dva puta dnevno, pre i posle radnog vremena pijace, obavi dezinfekciju prostora pijaca i tezgi rastvorom natrijum hipohlorita.

Nalaže se JKP "HIGIJENA" Zaječar da u saradnji sa JKSP "Zaječar" iz Zaječara, najkasnije dva sata nakon zatvaranja pijaca, izvrše uklanjanje otpada iz kontejnera i korpi za odlaganje otpada i iste dezinfikuju.

16. (brisana)

17. Naređuje se prekid rada dečijim igraonicama i noćnim barovima za vreme trajanja vanrednog stanja.

18. Naređuje se vlasnicima prodavnica, trgovinskih objekata brze hrane, cvećarama kao i ostalima koji rade sa strankama da svim zaposlenima koji su u direktnom kontaktu sa potrošačima obezbede zaštitne maske i rukavice. Ukoliko nisu u mogućnosti dužni su da obustave rad do obezbeđenja zaštitnih sredstava.

Naređuje se svim maloprodajnim objektima da ispred svojih objekata postave dezinfekcionu barijeru (sunđer ili sl. natopljen dezinfekcionim sredstvom) kao i da svojim kupcima obezbede (ukoliko kupci nemaju sopstvene), zaštitne rukavice i maske.

Zabranjuje se svako zadržavanje ispred maloprodajnih objekata (konzumiranje pića i sličnih okupljanja) osim okupljanja u cilju čekanja reda radi kupovine uz poštovanje propisane udaljenosti.

U slučaju da potrošači/kupci ne budu želeli da se pridržavaju ovih mera vlasnici objekta ili radnici su dužni da odmah, bez odlaganja, pozovu dežurni broj komunalne policije 065/609-41-08.

Maloprodajni objekti koji se ne budu pridržavali ove zabrane kao i naredbe koja se odnosi na postavljanje dezinfekcione barijere na ulazu biće zatvoreni za vreme trajanja vanrednog stanja. Takođe, maloprodajni objekat koji primi potrošača bez zaštine maske i rukavice u objekat radi kupovine biće zatvoren za vreme trajanja vanrednog stanja.

19. Zabranjuje se vlasnicima maloprodajnih objekata da na svojim prodajnim objektima sami ističu obaveštenja o broju kupaca koji istovremeno mogu ući u objekat. Štab za vanredne situacije će maloprodajnim objektima izdati obaveštenje o broju lica koja, shodno kvadraturi lokala mogu istovremeno biti u istom.

Komunalna policija će u narednom periodu obići maloprodajne objekte na teritoriji grada Zaječara i dostaviti obaveštenje o maksimalnom broju kupaca koji mogu ući u maloprodajni objekat.

tač 20. i 21. (brisane)

22. Naređuje se Crvenom krstu da u prostorijama koje se nalaze u ul. Krfskoj uspostave call centar za pomoć u snabdevanju građana starijih od 65 godina i uspostave najmanje 3(tri) mobilne telefonske linije za ove potrebe. Ove usluge građani stariji od 65 godina mogu koristiti isključivo za snabdevanje osnovnim životnim namirnicama i lekovima jednom nedeljno.

Rad logističkih centara obavlja se celodnevno u skladu sa procedurama koje definišu kretanje lica i posebne radne naloge za angažovana lica.

23. Naređuje se komunalnim preduzećima da redovno obavljaju poslove vodosnabdevanja, čistoće, grejanja i pogrebnih usluga uz obezbeđenje zaštitnih maski, rukavica i dezinfekcionim sredstvima za zaposlene.

24. Naređuje se JKSP Zaječar, JKP "Vodovod", JKP "Timok održavanje" i JKP "Higijena" da u saradnji sa ZZJZ "Timok" Zaječar vrši redovno pranje i dezinfekciju ulica prvog prioriteta, javnih trgova i drugih javnih površina, javnih parkirališta i trgovinskih centara. Dezinfekciju vršiti pranjem ulica i aerosolnom dezinfekcijom atomizerima sredstvom natrijum hipohlorit i hlorom.

25. Zabranjujeseprisustvo na sahranama u periodu trajanja vanrednog stanja više od deset osoba. Osobe koje prisustvuju sahrani moraju poštovati međusobnu razdaljinu od dva metra između sebe uz nošenje propisane zaštitne opreme.

26. (brisana)

27. Vlasnici kućnih ljubimaca koji nisu navršili 65 godina, mogu izvoditi svoje kućne ljubimce u periodu od 23.00 časa do 01.00 čas narednog dana, kao i subotom i nedeljom od 08.00 do 10.00 časova u trajanju od 20 minuta, najviše do 200 metara udaljenosti od mesta prebivališta, odnosno boravišta.

28. Obavezuje se Gradska uprava grada Zaječara da u saradnji sa call centrom Crvenog krsta u smislu pružanja neophodne pomoći u vidu dostavljanja najpotrebnijih namirnica i medikamenata formira baner na info sajtu grada Zaječara preko koga će građane informisati o svim donetim i preduzetim merama.

29. Angažuju se poverenici civilne zaštite na poslovima zaštite i snabdevanja, shodno Zakonu o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju u vanrednim situacijama.

Naređuje se poverenicima civilne zaštite da u skladu sa svojim ovlašćenjima vrše kontrolu primene i poštovanja mera koje je donela Vlada RS kao i primenu i poštovanje naredbi koje donosi Štab za vanredne situacije Grada Zaječara.

Poverenicima će, od strane komandanta Štaba za vanredne situacije, biti izdate dozvole za kretanje u vreme policisjkog časa kako bi mogli da vrše kontrolu poštovanja primene propisanih mera i naredbi, a spisak lica kojima su izdate dozvole biće predat Policijskoj upravi Zaječar.

Štab za vanredne situacije će utvrditi izgled i sadržinu dozvole a svaka zloupotreba iste biće zakonski najstrožije sankcionisana.

Distribuciju dozvola izvršiće koordinator za ove poslove zadužen ispred Štaba za vanredne situacije.

Poverenici su dužni da svako nepoštovanje mera, odnosno naredbi ŠVS grada Zaječara prijave nadležnoj Policijskoj upravi u Zaječaru kao i Komunalnoj policiji grada Zaječara. Za nepoštovanje ove naredbe, poverenici snose punu odgovornost.

30. Štab za vanredne situacije posebno apeluje na građane da se u potpunosti shvati i krajnje odgovorno primeni naredba Vlade RS kao i naredba ovog Štaba.

Upozoravaju se građani da upotrebljene maske i rukavice na bacaju po ulicama, parkovima, jarugama, zelenim površinama, kraj puteva i slično s obzirom da iste predstavljaju opasan medicinski otpad.

Štab će, u najkraćem vremenskom roku, organizovati javne službe, dobrovoljce i volontere za dobrovoljno sakupljanje ovog otpada sa detektovanih lokacija i njegovo bezbedno odlaganje u skladu sa propisima o uklanjanju opasnog otpada.

31. Naređuje se upravnicima stambenih zajednica (zgrada) da redovno vrše dezinfekciju javnih prostora u zgradama (zajedničkih prostorija, hodnika i gelendera) u saradnji sa ZZJZ "Timok" Zaječar, a uz pomoć agencija za održavanje higijene stambenih zajednica sa kojima su sklopili ugovore.

32. Naređuje seupravnicima stambenih zajednica da na ulazu u stambenu jedinicu postave dezinfekcionu barijeru (sunđer ili sl. natopljen dezinfekcionim sredstvom).

Upravnici zgrada sredstvo za dezinfekciju natrijum hipohlorit (NaOCl) mogu preuzeti u količini do 5 litara u JKP "Vodovod" Zaječar (kod portirnice) tel. 019/422-041, s tim da moraju sa sobom poneti posudu za preuzimanje dezinfekcionog sredstva.

Preporučuje se vlasnicima privatnih stambenih objekata da na ulazu u svoje kuće postave dezinfekcione barijere (sunđer ili sl. natopljen dezinfekcionim sredstvom).

33. Kontrolu naredbi Štaba za vanredne situacije grada Zaječara vršiće komunalna policija, policija, nadležne inspekcijske službe i pripadnici vojske na zadatku kontrole mera vanrednog stanja.

Nepoštovanje ove naredbe povlači za sobom punu odgovornost kako materijalnu tako i krivičnu.

Utvrđene mere ovom Naredbom primenjuju se odmah nakon usvajanja.

II

Donošenjem ove Naredbe prestaje da važi Naredba Štaba za vanredne situacije grada Zaječara ("Sl. list grada Zaječara", br.11/2020, br.12/2020, br.13/2020, br.14/2020, br. 15/2020 i br. 16/2020).

III

Ovu naredbu objaviti u "Sl. listu grada Zaječara" i na internet prezentaciji grada Zaječara.