PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA DOPRINOS RAZVOJU SOCIJALNE EKONOMIJE AP VOJVODINE U 2020. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 34/2020)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos socijalnoj ekonomije AP Vojvodine u 2020. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos razvoju socijalne ekonomije AP Vojvodine u 2020. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2020. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1013 - Podrška razvoju kapaciteta socijalnih preduzeća i socijalno preduzetničkih inovacija, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Opšti prihodi i primanja iz budžeta i Ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja iz budžeta.

Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška razvoju socijalne ekonomije na teritoriji AP Vojvodine kroz finansijsku podršku privrednim društvima i preduzetnicima koji zapošljavaju lica ili koja pretežno posluju sa licima kojima je potrebna pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih, materijalnih i životnih teškoća ili koja posluju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške takvim licima (U daljem tekstu označena kao "Socijalno ugrožene kategorije").

Socijalno ugrožene kategorije, u smislu ovog Pravilnika, su:

• pripadnici etničkih zajednica kod kojih je utvrđena stopa nezaposlenosti na teritoriji jedinice lokalne samouprave viša u odnosu na prosečnu stopu nezaposlenosti u Republici Srbiji;

• osobe sa invaliditetom;

• učesnici ratova od 1990 do 1999 godine na prostoru bivše Jugoslavije;

• interno raseljena i izbegla lica;

• samohrani roditelji ili supružnici iz porodice u kojoj su oba supružnika nezaposlena;

• lica koja su bila na izdržavanju kazne zatvora;

• žrtve trgovine ljudima, zlostavljanja, zanemarivanja, nasilja ili eksploatacije;

• lica koja se suočavaju sa egzistencijalnim teškoćama zbog zavisnosti od alkohola, droga ili drugih opojnih sredstava, isključivo posle završetka programa odvikavanja;

• teže zapošljiva lica starosti preko 50 godina koja su zaposlena sa evidencije nacionalne službe za zapošljavanje.

Namena sredstava

Član 3

Sredstva se odobravaju po principu:

(a) koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog Konkursa, ili

(b) koja će biti kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluka). Za mašinu ili opremu koje su u navedenom roku u potpunosti isplaćeni, ali iz objektivnih razloga nisu isporučeni, postoji mogućnost aneksiranja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: ugovor).

Pod nabavkom mašina i opreme podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajedno čine jedinstven proizvodni proces.

Mašine i oprema moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu.

Izuzetno, na predlog Komisije za sprovođenje Javnog konkursa može se odobriti subvencionisanje troškova nabavke polovne mašine ili opreme, ne starije od 10 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Pod repromaterijalom se podrazumevaju proizvodne sirovine i osnovni proizvodni materijali kao i ambalaža u skladu sa vrstom delatnosti, osim pogonskih materijala (energetska goriva, motorna ulja i sl).

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju izdataka i troškova za:

- ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);

- prezentaciona, elektronska, birotehnička, audio-vizuelna i slična oprema (projektori, oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati, TV, muzički uređaji, zvučnici i dr.);

- alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, inventar, oprema za zaštitu na radu, kalupi, potrošni materijal i dr;

- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;

- sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna i dr.), prikolice i sl;

- kompjuteri i računarska oprema;

- sve vrste objekata (hale, hladnjače, skladišta, tezge, rampe i dr.).

- oprema za sport;

- pomoćni neproizvodni materijal (sredstva za čišćenje i održavanje, režijski, ostali, kancelarijski materijal i sl.);

- sitan inventar, pojedinačni i rezervni delovi, potrošni materijal koji se montira na mašine/alat (brusne ploče, burgije, igle i dr.);

- pogonski materijal (gorivo, mazivo) i energija;

- auto gume;

- sredstva za zaštitu i prihranu poljoprivrednih kultura, semenska roba i sadni materijal, hrana i dodaci za ishranu životinja i dr;

- piće i namirnice u ugostiteljstvu;

- trgovačka, merkantilna i zrnasta roba za dalju prodaju;

- nastalih putem kompenzacije.

Visina sredstava

Član 4

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se:

(1) za predmet nabavke iz člana 3. stav 1. pod a) na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog, ili

(2) za predmet nabavke iz člana 3. stav 1. pod b) na osnovu priloženog predračuna ili ponude ili (pred)ugovora sa dobavljačem/prodavcem.

Bespovratna sredstva se odobravaju u visini do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije, obuke za korišćenje i sl.

Javnim konkursom bliže će se precizirati visina sredstava prema nameni iz člana 3. ovog pravilnika.

Javni konkurs za dodelu sredstava

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

• naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

• namena sredstava;

• pravo učešća;

• uslovi za učešće;

• način podnošenja prijave;

• rok do kada je otvoren;

• obavezna dokumentacija koja se podnosi i

• drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na Javnom konkursu

Član 7

I

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnici sa sedištem ili registrovanim ogrankom na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu APR) najkasnije do 31. decembra 2018. godine (imaju aktivan status) i to:

1. privredna društva, registrovana u APR-u koja su prema finansijskim izveštajima za 2018. godinu, razvrstana na mikro ili mala privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu i

2. preduzetnici.

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa odredbama Zakona o računovodstvu.

Pravna lica razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 10;

2. poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz stava 2. ovog člana, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 50;

2. poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.

Pravo učešća na Javnom konkursu, u smislu ovog Pravilnika, imaju:

• privatna preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom, sa sedištem odnosno registrovanim ogrankom na teritoriji AP Vojvodine, sa važećom dozvolom za rad od strane nadležnog ministarstva (Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja), upisana u odgovarajući registar Agencije za privredne registre1;

• privredna društva sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koja su osnovana i posluju sa ciljem zapošljavanja Socijalno ugroženih kategorija i obavljanja poslova, odnosno ulaganja sredstava od ostvarene dobiti u zadovoljavanje potreba Socijalno ugroženih kategorija i njihovih zajednica, a u skladu sa ciljevima navedenim u Osnivačkom aktu privrednog društva i gde je najmanje polovina zaposlenih lica Socijalno ugrožena u smislu ovog Pravilnika;

• privrednim društvima sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koja po ugovornom osnovu posluju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške Socijalno ugroženim kategorijama;

• preduzetnik sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koji ima svojstvo Socijalno ugrožene kategorije i koji osim sebe zapošljava najmanje jedno socijalno ugroženo lice.

_____________
1 Preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom jeste pravno lice koje zapošljava i vrši profesionalnu rehabilitaciju osoba sa invaliditetom u skladu sa Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom (Sl. glasnik RS 36/09 i 32/13), a vode se kao aktivna privredna društva (8899 Ostala nepomenuta socijalna zaštita bez smeštaja);

II

Prijavu na Javni Konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju, niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći.

Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;

Privredni subjekt je u teškoćama:

- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;

- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;

- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.

Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.

Odredbama Zakona o privrednim društvima određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

Uslovi za učešće na Javnom konkursu

Član 8

1. Učesnik konkursa podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

2. da ima dozvolu za rad i status preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom ili da je najmanje polovina zaposlenih lica Socijalno ugrožena u smislu ovog pravilnika ili da ima zaključen ugovor o poslovanju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka zapošljavanju, organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške Socijalno ugroženim kategorijama (npr. domovi invalida, domovi penzionera, udruženja za pomoć socijalno ugroženim kategorijama, kazneno-popravne ustanove, ustanove za obrazovanje socijalno ugroženim kategorijama, ustanove za rehabilitaciju i inkluziju, narodne kuhinje i sl.);

3. da je pozitivno poslovao u 2018. i 2019. godini (iskazao neto dobitak);

4. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

5. da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2018-2020. godina) nije primio de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

6. da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za dve namene (nabavka mašina ili nabavka opreme i nabavka repromaterijala).

Prijava se može podneti za refundaciju:

• za nabavku maksimalno 5 (pet) komada mašina ili opreme (istih ili različitih) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavca;

• za nabavku maksimalno 3 (tri) različita repromaterijala i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca.

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom Konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen/nabavljen:

- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

Dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs

Član 9

Učesnik konkursa podnosi2:

1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana od datuma objavljivanja Javnog Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)3;

3) Kopiju važeće dozvole za obavljanje delatnosti u okviru profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba sa invaliditetom za privatna preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;

4) Ugovor o poslovanju sa ustanovama, privrednim društvima ili organizacijama koje su usmerene ka zapošljavanju, organizovanju, stacioniranju ili pružanju podrške Socijalno ugroženim kategorijama (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

5) Osnivački akt sa svim izmenama i dopunama iz kojeg je vidljivo da je privredno društvo osnovano i posluje sa ciljem zapošljavanja socijalno ugroženih kategorija i obavljanja poslova, odnosno ulaganja sredstava od ostvarene dobiti u zadovoljavanje potreba Socijalno ugroženih kategorija i njihovih zajednica;

6) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica - podnetih prijava na osiguranje sa datumom nakon raspisivanja konkursa;

7) Uverenja (originali ili fotokopije overene kod nadležnog organa za overu) ne starija od 30 dana od dana objavljivanja Konkursa:

• Poreske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda (poreze i doprinose) i

• nadležne lokalne Poreske uprave / administracije da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda;

8) (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:

Za 2018. godinu: kopija Izveštaja za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2018. godine4 koji je predat APR;

Za 2019. godinu: kopija Izveštaja za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2019. godine5 koji je predat APR;

(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva:

Za 2018. godinu: kopije poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) za 2018. godinu sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu elektronskim putem i bilans uspeha za 2018. godinu;

Za 2019. godinu: kopija Izveštaja za statističke potrebe (bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2019. godine6 koji je predat APR;

9) Za predmet nabavke iz člana 3. stav 1. pod a) se podnosi: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu ili opremu ili repromaterijal (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog u periodu od 12. aprila 2019. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa;

za predmet nabavke iz člana 3. stav 1. pod b) se podnosi: predračun ili ponuda ili predugovor sa prodavcem mašine ili opreme ili repromaterijala (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) koji su izdati posle datuma objavljivanja Javnog konkursa.

10) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzimaju se sa internet prezentacije Sekretarijata):

(10-1)

o prihvatanju uslova Javnog konkursa;

(10-2)

o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(10-3)

o statusu (član 7, glava II, stav 1-5 Pravilnika);

(10-4)

o povezanim licima;

(10-5)

o starosti mašine ili opreme;

(10-6)

o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(10-7)

o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(10-8)

o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(10-9)

o korišćenju sredstava Ministarstva Republike Srbije za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja;

(10-10)

o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(10-11)

da se ne vode sudski postupci;

(10-12)

o potvrdi statusa privrednog društva o socijalno ugroženim koji su zaposleni i/ili osnivači (sekretarijat u cilju potvrde statusa socijalno ugroženih lica može tražiti i druge dokaze);

Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na konkurs7.

Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda u periodu 2018-2019. godina - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

U slučaju da učesnik Javnog konkursa podnosi prijavu za refundaciju troškova nabavke polovne mašine ili opreme (ne starije od 10 godina) dostavlja i procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

___________
2 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14, 22/15 i 87/18) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
3 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana raspisivanja Konkursa do trenutka objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata.
4 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosioc prijave je dužan da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
5 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosioc prijave je dužan da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
6 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosioc prijave je dužan da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
7 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu 9. stav 1. pod tačkama 2) i 6) obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat po službenoj dužnosti.

Postupanje sa prijavama

Član 10

Prijava na Javni konkurs se podnosi isključivo na konkursnom obrascu koji se preuzima sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavlja u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA DOPRINOS RAZVOJU SOCIJALNE EKONOMIJE AP VOJVODINE U 2020. GODINI", poštom ili lično Pisarnici pokrajinskih organa uprave, Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad, radnim danom od 900 do 1400 sati.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Postupak dodele sredstava

Član 11

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovana u Sekretarijatu.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 12

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu)8;

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

- kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

_____________
8 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 13

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma navedenih u tabeli:

RED. BR.

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se nalazi privredno društvo ili preduzetnik

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada

12

Vršenje usluga

6

Ostale delatnosti

3

3-a.

Broj zaposlenih OSI u odnosu na ukupan broj zaposlenih
(Privredna društva registrovana za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom iz člana 3, stav 1, tačka A)

Više od 61% zaposlenih

6

Od 50% do 60% zaposlenih

3

3-b.

Procenat zaposlenih socijalno ugroženih lica u odnosu na ukupan broj zaposlenih
(Privredna društva i preduzetnici iz člana 3, stav 1, tačka B)

Više od 3 zaposlenih

6

Osnivač i najmanje jedan zaposleni

3

4.

Uticaj realizacije konkursne prijave na doprinos razvoja socijalne ekonomije

Visok

12

Srednji

6

Dobar

3

Nedovoljan

0

5.

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2018-2020. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

3

Koristio je sredstva Sekretarijata

0

6.

Korišćena sredstva Ministarstva Republike Srbije za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u 2018 - 2020. godini

Više od 10 miliona dinara

0

Od 5-10 miliona dinara

3

Do 5 miliona dinara

6

Do 1 milion dinara

9

Nisu korišćena sredstva

12

7.

Procenjeno povećanje obima proizvodnje

Značajno

12

Zadovoljavajuće

6

Neznatno

3

Nedovoljno

0

8.

Opravdanost ulaganja (procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu)

Visoka

12

Srednja

6

Dobra

3

Nedovoljna

0

9.

Nosilac priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda u periodu 2018-2019. godina

Da

6

Ne

0

10.

Posedovanje potvrde UIPS-a9 o društvenoj odgovornosti za vreme pandemije Covid 19

Da

6

Ne

0

____________
9 UIPS Udruženje preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom Republike Srbije

Ugovor o dodeli sredstava

Član 14

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- da mašinu ili opremu neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja Ugovora ili

- da repromaterijal neće otuđiti, niti ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da ga je ili da će ga u potpunosti iskoristiti do kraja 2020. godine.

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Za korisnike kojima su Odlukom odobreni iznosi od 1.000.000,00 i više dinara za nabavku mašine ili opreme zaključiće se i ugovor o zalozi sa Sekretarijatom na osnovu kojeg će se izvršiti upis zaloga prvog založnog reda u korist Sekretarijata u registar založnog prava10. Nakon isteka ugovorne obaveze od 24 meseca, Sekretarijat će izdati dozvolu za brisanje založnog prava.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik sredstava: Sekretarijatu u ugovorenom roku dostavi dokaz o upisu zaloge prvog založnog reda na predmetnoj mašini ili opremi opisano u prethodnom stavu i dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku mašine ili opreme ili repromaterijala, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

____________
10 Troškove upisa snosi Korisnik sredstava

Obaveze korisnika sredstava

Član 15

Korisnik sredstava dužan je da:

- mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) izdataka za nabavku mašine ili opreme ili repromaterijala učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 24 meseca od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 16

Korisnik sredstava obavezan je da nakon donošenja Odluke Sekretarijatu dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku mašine ili opreme ili repromaterijala:

(1) za predmet nabavke iz člana 3. stav 1. pod (a) (koja su kupljena) - kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije u zavisnosti od sistema vođenja poslovnih knjiga (analitičke kartice dobavljača i mašine ili opreme ili repromaterijala, evidencija/inventarni broj, PK1, PK2 i sl.), fotografije i dr. - u roku od 5 dana.

(2) za predmet nabavke iz člana 3. stav 1. pod (b) (koja će biti kupljena) - račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog, kao i kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača mašine ili opreme ili repromaterijala, evidencija/ inventarni broj i sl.), fotografije i dr. - u roku od 30 dana.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

Računanje rokova

Član 17

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom11.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

____________
11 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja Javnog konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici Sekretarijata.

Završne odredbe

Član 18

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos razvoju socijalne ekonomije AP Vojvodine u 2020. godini, broj 144-401-7087/2019-02 od 24. decembra 2020. godine ("Službeni list APV" br. 1/2020).

Član 19

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".