ODLUKAO IZMENI ODLUKE O OSNIVANJU APOTEKE KRAGUJEVAC (ZA GRAD KRAGUJEVAC I OPŠTINE BATOČINA, LAPOVO, RAČA, TOPOLA I KNIĆ)("Sl. list grada Kragujevca", br. 14/2020) |
Odlukom o izmeni Odluke o osnivanju Apoteke Kragujevac (za grad Kragujevac i opštine Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić), u daljem tekstu: Odluka, vrši se usklađivanje osnivačkog akta Apoteke Kragujevac (za grad Kragujevac i opštine Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić) sa odredbama Zakona o zdravstvenoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", broj 25/19).
Apoteka Kragujevac (za grad Kragujevac i opštine Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić) osnovana je Odlukom o osnivanju Apoteke Kragujevac - za grad Kragujevac i opštine Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić ("Službeni list grada Kragujevca" br. 15/06, 11/07, 10/10 i 24/16) i upisana u Registar Privrednog suda u Kragujevcu, registarski uložak broj 5-244-00 na osnovu Rešenja poslovni broj Fi-17/07 od 16.februara 2007 godine i Rešenja poslovni broj: Fi 21/11 od 4.februara 2011 godine.
Apoteka Kragujevac (za grad Kragujevac i opštine Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić) menja naziv u Apotekarska ustanova Kragujevac (u daljem tekstu: Apotekarska ustanova).
Apotekarska ustanova posluje kao ustanova sa svojstvom pravnog lica, u skladu sa propisima o javnim službama i zdravstvenoj zaštiti.
U pravnom prometu sa trećim licima Apotekarska ustanova istupa u svoje ime i za svoj račun.
Apotekarska ustanova je zdravstvena ustanova u javnoj svojini, u skladu sa Planom mreže zdravstvenih ustanova osnovana za teritoriju grada Kragujevca i opština: Batočina, Lapovo, Rača, Topola i Knić.
Apotekarska ustanova je osnovana radi ostvarivanja prava građana u oblasti zdravstvene zaštite, sprovođenja programa zdravstvene zaštite i interesa osnivača za unapređenje apotekarske delatnosti.
Osnivač Apotekarske ustanove je grad Kragujevac (u daljem tekstu: osnivač) sa sedištem u Kragujevcu, Trg slobode 3.
III NAZIV, SEDIŠTE, PEČAT I ŠTAMBILJ APOTEKARSKE USTANOVE
Naziv ustanove je: Apotekarska ustanova Kragujevac.
Sedište Apotekarske ustanove je u Kragujevcu, ul. Kralja Aleksandra Prvog Karađorđevića br. 36.
O promeni sedišta Apotekarske ustanove odluku donosi Upravni odbor Apotekarske ustanove, uz saglasnost osnivača.
Apotekarska ustanova ima svoj pečat i štambilj koji sadrže poslovno ime i sedište Apotekarske ustanove.
Izgled i sadržina pečata i štambilja Apotekarske ustanove utvrđuju se Statutom Apotekarske ustanove.
IV DELATNOST APOTEKARSKE USTANOVE
U Apotekarskoj ustanovi se obavlja apotekarska delatnost na primarnom nivou zdravstvene zaštite, u skladu sa zakonom.
Pretežna delatnost Apotekarske ustanove je:
- 47.73 Trgovina na malo farmaceutskim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama - apotekama.
- 47.29 Ostala trgovina na malo hranom u specijalizovanim prodavnicama;
- 47.75 Trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima;
- 47.74 Trgovina na malo medicinskim i ortopedskim pomagalima u specijalizovanim prodavnicama;
- 46.46 Trgovina na veliko farmaceutskim proizvodima;
- 46.18 Specijalizovano posredovanje u prodaji posebnih proizvoda;
- 21.20 Proizvodnja farmaceutskih preparata.
Apotekarska delatnost, u smislu zakona kojim se uređuje oblast zdravstvene zaštite i ove odluke, obuhvata:
- snabdevanje stanovništva, zdravstvenih ustanova, privatne prakse i drugih pravnih lica lekovima i medicinskim sredstvima;
- sprovođenje preventivnih mera za očuvanje, zaštitu i unapređenje zdravlja stanovništva, odnosno promociju zdravlja, prevenciju bolesti i zdravstveno vaspitanje;
- izdavanje lekova i medicinskih sredstava, uz davanje saveta o njihovom čuvanju, roku upotrebe, primeni, neželjenim reakcijama i interakcijama, pravilnoj upotrebi i odlaganju;
- unapređenje farmakoterapijskih mera i postupaka u racionalnoj primeni lekova i medicinskih sredstava i pružanje informacija opštoj i stručnoj javnosti o lekovima i medicinskim sredstvima u skladu sa zakonom;
- učešće u izradi i sprovođenju farmakoterapijskih protokola;
- prijavljivanje neželjenih događaja i neželjenih reakcija na lekove i medicinska sredstva, odnosno falsifikovanih lekova i medicinskih sredstava, u skladu sa zakonom kojim se uređuju lekovi i zakonom kojim se uređuju medicinska sredstva;
- praćenje ishoda terapije, u cilju optimizacije terapije i poboljšanja ishoda lečenja, praćenjem određenih parametara;
- ukazivanje na moguće interakcije lekova sa drugim lekovima, hranom i dr., kao i izbegavanje neželjenog terapijskog dupliranja primene lekova;
- izradu i izdavanje magistralnih, odnosno galenskih lekova;
- povlačenje, odnosno povraćaj lekova i medicinskih sredstava iz prometa na malo u skladu sa zakonom i smernicama dobre prakse u distribuciji;
- upravljanje farmaceutskim otpadom, u skladu sa propisima kojima se određuje upravljanje otpadom;
- saradnja sa drugim zdravstvenim radnicima u vezi sa primenom lekova i medicinskih sredstava;
- druge farmaceutske usluge i poslove apotekarske delatnosti, u skladu sa zakonom.
Pored prometa lekova i medicinskih sredstava na malo Apotekarska ustanova može vršiti promet i drugim proizvodima za unapređenje i očuvanje zdravlja kao i predmetima opšte upotrebe, u skladu sa zakonom.
Listu proizvoda koji se, pored lekova i medicinskih sredstava mogu prodavati u Apotekarskoj ustanovi, propisuje ministar.
Apotekarska ustanova svoju delatnost ostvaruje u organizacionim jedinicama, sa ciljem efikasnijeg korišćenja kadrovskih resursa, sredstava za rad i drugih kapaciteta i radi povećanja dostupnosti zdravstvenih usluga, kvaliteta i efikasnosti mera zdravstvene zaštite.
Organizacione jedinice će se bliže odrediti Statutom Apotekarske ustanove, u skladu sa zakonom.
V IMOVINA APOTEKARSKE USTANOVE
Sredstva Apotekarske ustanove su u javnoj svojini.
Apotekarska ustanova ima pravo korišćenja nad sredstvima u javnoj svojini osnivača, sa ovlašćenjima koja proističu po osnovu prava korišćenja sredstava u javnoj svojini, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje javna svojina.
VI SREDSTVA ZA OSNIVANJE I POČETAK RADA I NAČIN OBEZBEĐIVANJA SREDSTAVA
Osnivač za osnivanje i početak rada Apotekarske ustanove obezbeđuje osnivački ulog u iznosu od 1.000 dinara koji se uplaćuje na račun Apotekarske ustanove.
Apotekarska ustanova stiče sredstva za rad iz sledećih izvora:
- doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaključivanjem ugovora sa organizacijom obaveznog zdravstvenog osiguranja,
- budžeta osnivača,
- budžeta Republike Srbije,
- prodaje usluga i proizvoda koji su u neposrednoj vezi sa delatnošću Apotekarske ustanove,
- donacija, legata, zaveštanja,
- drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Način i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana uređuje se aktom koji donosi Upravni odbor Apotekarske ustanove.
Osnivač u cilju ostvarivanja društvene brige za zdravlje na nivou grada Kragujevca obezbeđuje sredstva za vršenje osnivačkih prava nad Apotekarskom ustanovom, koje obuhvata zakup poslovnog prostora i opreme, izgradnju održavanje i opremanje, odnosno investiciono ulaganje, investiciono održavanje prostorija, medicinske, nemedicinske opreme, prevoznih sredstava i opreme u oblasti integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, kao i druge obaveze u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Osnivač može u budžetu obezbediti sredstva za izvršavanje obaveza po izvršnim sudskim odlukama, koje se ne finansiraju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja, ili na drugi način u skladu sa zakonom.
Osnivač može kroz društvenu brigu za zdravlje na teritoriji grada Kragujevca, obuhvatiti mere kojim se stvaraju uslovi za bolju dostupnost i pristupačnost u korišćenju zdravstvene zaštite, a koji su viši od propisanih normativa, odnosno standarda u pogledu prostora, opreme, kadra, lekova i medicinskih sredstava, koji se ne obezbeđuju pod uslovima propisanim zakonom kojim se uređuje zdravstveno osiguranje, kao i druga neophodna sredstva za rad Apotekarske ustanove, kojim se postiže viši standard u obezbeđivanju zdravstvene zaštite.
Međusobna prava i obaveze radi ostvarivanja društvene brige za zdravlje na nivou grada Kragujevca uređuju se na osnovu ugovora nadležnog organa grada Kragujevca sa Apotekarskom ustanovom.
Međusobna prava i obaveze radi ostvarivanja društvene brige za zdravlje na nivou opština za koje se osniva Apotekarska ustanova, uređuju se na osnovu ugovora nadležnog organa grada Kragujevca sa opštinama za koje se osniva Apotekarska ustanova.
Suficit, odnosno višak prihoda nad rashodima Apotekarske ustanove utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu suficita i pokriće deficita, Statutom, programom rada i godišnjim finansijskim izveštajem.
Odluku o raspodeli suficita, odnosno viška prihoda nad rashodima donosi Upravni odbor Apotekarske ustanove, uz saglasnost osnivača.
Apotekarska ustanova je dužna da deo ostvarenog suficita, odnosno viška prihoda nad rashodima uplati u budžet osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.
Dinamika, visina i rok za uplatu suficita iz stava 5. ovog člana utvrđuje se Odlukom o budžetu grada Kragujevca.
Apotekarska ustanova koristi i raspolaže sredstvima u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
VII PRAVA I OBAVEZE OSNIVAČA U POGLEDU OBAVLJANJA DELATNOSTI ZBOG KOJE JE APOTEKARSKA USTANOVA OSNOVANA
Osnivač osniva Apotekarsku ustanovu u cilju unapređenja obavljanja apotekarske delatnosti na primarnom nivou zdravstvene zaštite i održavanja objekata zdravstvene zaštite na teritoriji grada Kragujevca i ima obavezu da pomaže rad Apotekarske ustanove svojim stručno-savetodavnim uslugama, kao i materijalno-finansijskim ulaganjem u Apotekarsku ustanovu, radi ostvarivanja ciljeva osnivanja.
VIII MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE APOTEKARSKE USTANOVE I OSNIVAČA
Osnivač u skladu sa zakonom:
- daje saglasnost na Statut Apotekarske ustanove,
- daje saglasnost na statusne promene Apotekarske ustanove,
- imenuje i razrešava direktora, zamenika direktora, upravni i nadzorni odbor,
- razmatra godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apotekarske ustanove;
- razmatra program rada i razvoja Apotekarske ustanove,
- preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za obavljanje apotekarske delatnosti,
- vrši i druge poslove.
Prava i obaveze Apotekarske ustanove su:
- da kontinuirano i kvalitetno obavlja delatnosti iz člana 9. ove odluke,
- da racionalno koristi sredstva,
- da sarađuje sa osnivačem u rešavanju svih značajnih pitanja od interesa za obavljanje svoje delatnosti,
- da dostavlja osnivaču akte na koje nadležni organ osnivača, daje saglasnost,
- druga prava i obaveze u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada Kragujevca.
Međusobna prava i obaveze osnivača i Apotekarske ustanove, ostvaruju se u skladu sa zakonom, statutom i drugim opštim aktima.
Organi Apotekarske ustanove su: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.
Apotekarska ustanova može imati zamenika direktora, koji zamenjuje direktora ako je direktor odsutan ili sprečen da obavlja poslove direktora, a koji se imenuje i razrešava pod uslovima, na način i po postupku koji je propisan za imenovanje i razrešenje direktora Apotekarske ustanove.
Organe Apotekarske ustanove imenuje i razrešava osnivač.
Direktor organizuje rad i rukovodi procesom rada, predstavlja i zastupa Apotekarsku ustanovu, odgovoran je za zakonitost rada Apotekarske ustanove i obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.
Direktor podnosi Upravnom i Nadzornom odboru pisani tromesečni izveštaj o preuzetim finansijskim obavezama i izvršenju finansijskog plana.
Direktor podnosi Upravnom odboru pisani šestomesečni izveštaj o poslovanju zdravstvene ustanove.
Direktora i zamenika direktora Apotekarske ustanove imenuje osnivač na predlog Upravnog odbora, u skladu sa zakonom propisanim uslovima.
Direktor i zamenik direktora se imenuje na period od četiri godine i mogu biti ponovo imenovani.
Upravni odbor Apotekarske ustanove ima tri člana, od kojih je jedan član predstavnik Apotekarske ustanove, a dva člana su predstavnici osnivača.
Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava osnivač, u skladu sa zakonom.
Predsednika Upravnog odbora imenuje osnivač iz reda članova Upravnog odbora.
Upravni odbor Apotekarske ustanove imenuje se na period od četiri godine.
Mandat svih članova Upravnog odbora prestaje istekom mandata Upravnog odbora, bez obzira na promene pojedinih članova Upravnog odbora.
Lice može biti član Upravnog odbora Apotekarske ustanove najviše u dva mandata.
Upravni odbor Apotekarske ustanove u skladu sa zakonom:
- donosi Statut Apotekarske ustanove, uz saglasnost osnivača,
- donosi druge opšte akte Apotekarske ustanove, u skladu sa zakonom,
- odlučuje o poslovanju Apotekarske ustanove,
- donosi program rada i razvoja Apotekarske ustanove,
- donosi predlog finansijskog plana Apotekarske ustanove u postupku pripreme budžeta po svim izvorima finansiranja i dostavlja ga Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje na saglasnost,
- usvaja godišnji finansijski izveštaj Apotekarske ustanove, u skladu sa zakonom,
- usvaja godišnji izveštaj o popisu imovine i obaveza,
- daje saglasnost na završni račun Apotekarske ustanove,
- usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apotekarske ustanove,
- odlučuje o korišćenju sredstava Apotekarske ustanove, uključujući i način pokrića ostvarenog deficita, odnosno korišćenja ostvarenog suficita, u tekućoj i prethodnim godinama, u skladu sa zakonom,
- u slučaju gubitka u poslovanju Apotekarske ustanove bez odlaganja obaveštava osnivača,
- raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za direktora i zamenika direktora,
- razmatra pisani tromesečni izveštaj o preuzetim finansijskim obavezama i izvršenju finansijskog plana Apotekarske ustanove,
- razmatra pisani šestomesečni izveštaj direktora o poslovanju Apotekarske ustanove,
- obavlja i druge poslove, u skladu sa zakonom i statutom.
Nadzorni odbor ima tri člana od kojih je jedan član predstavnik Apotekarske ustanove, a dva člana su predstavnici osnivača.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava osnivač, u skladu sa zakonom.
Predsednika Nadzornog odbora imenuje osnivač iz reda članova Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor Apotekarske ustanove imenuje se na period od četiri godine.
Mandat svih članova Nadzornog odbora prestaje istekom mandata Nadzornog odbora, bez obzira na promene pojedinih članova Nadzornog odbora.
Lice može biti član Nadzornog odbora Apotekarske ustanove najviše u dva mandata.
Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Apotekarske ustanove.
Nadzorni odbor podnosi osnivaču izveštaj o svom radu, najmanje dva puta godišnje.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana obuhvata, između ostalog, izveštaj o nadzoru nad radom direktora i upravnog odbora Apotekarske ustanove, koji uključuje realizaciju finansijskog plana na osnovu godišnjeg finansijskog izveštaja Apotekarske ustanove, završni račun Apotekarske ustanove, godišnji izveštaj o radu i poslovanju Apotekarske ustanove, izveštaj o korišćenju sredstava Apotekarske ustanove u skladu sa zakonom, kao i druga pitanja koja su od značaja za finansijsku održivost Apotekarske ustanove.
Nadzorni odbor razmatra pisani tromesečni izveštaj o preuzetim finansijskim obavezama i izvršenju finansijskog plana Apotekarske ustanove.
Pored organa upravljanja Apotekarska ustanova je dužna da organizuje stručne organe i to:
- stručni savet,
- stručni kolegijum,
- etički odbor,
- komisiju za unapređenje kvaliteta zdravstvene zaštite.
Stručni organi Apotekarske ustanove imenuju se na period od četiri godine.
XI ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Apotekarsku ustanovu zastupa i predstavlja direktor, koga imenuje i razrešava osnivač.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Apotekarska ustanova je dužna da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, uskladi odredbe Statuta i drugih opštih akata sa odredbama ove odluke.
Direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor nastavljaju sa radom do isteka mandata na koji su imenovani.
Apotekarska ustanova nastavlja sa radom u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", broj 25/19), Zakonom o javnim službama ("Službeni glasnik RS", br. 42/91, 71/94, 79/05 - dr. zakon, 81/05 - ispr. dr. zakon, 83/05 - ispr. dr. zakon i 83/14 - dr. zakon) i ovom odlukom.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".