ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA SMEDEREVA("Sl. list grada Smedereva", br. 1/2020 - prečišćen tekst) |
Ovom Odlukom uređuju se organizacija, delokrug i način rada Gradske uprave grada Smedereva, unutrašnja organizacija, način rukovođenja i druga pitanja.
Gradska uprava:
1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada;
4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;
6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće.
Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Gradska uprava je dužna da građanima omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Gradska uprava je dužna da građanima daje potrebne podatke i obaveštenja i pruža pravnu pomoć.
Gradska uprava je dužna da sarađuje sa građanima i da poštuje ličnost i dostojanstvo građana.
Gradska uprava neposredno obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada Smedereva i drugih akata grada Smedereva.
Rad Gradske uprave dostupan je javnosti i podložan kritici i javnoj kontroli građana na način utvrđen zakonom i Statutom grada.
Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
II ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstven organ.
U okviru Gradske uprave obrazuju se organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova, stručnih i drugih poslova pod nazivom "odeljenje".
U okviru Gradske uprave obrazuje se Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.
Osnovne organizacione jedinice koje vrše poslove Gradske uprave su:
1. Odeljenje za javne službe
2. Odeljenje za opštu upravu, mesne zajednice, vanredne situacije i zajedničke poslove
3. Odeljenje za privredu, preduzetništvo, lokalni ekonomski razvoj i javne nabavke
4. Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju
5. Odeljenje za urbanističko-komunalne i imovinsko-pravne poslove
6. Odeljenje za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije
7. Odeljenje za poslove organa grada.
Odeljenje za javne službe obavlja poslove koji se odnose na:
- stručne, upravno-pravne, nadzorne, normativno-pravne, materijalno-finansijske, administrativno-tehničke i druge poslove Grada u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite;
- praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova i organizacija čiji je osnivač Grad iz ovih oblasti i vršenje nadzora nad njihovim radom;
- podsticanje razvoja kulturno-umetničkog amaterizma i umetničkog stvaralaštva, praćenje realizacije manifestacija u oblasti kulture, fizičke kulture i ostvarivanje programa ustanova kultura od značaja za Grad;
- poslove populacione politike (finansijska pomoć trudnicama i porodiljama grada Smedereva, naknada troškova za vantelesnu oplodnju), finansijska pomoć studentima i učenicima srednjih škola;
- poverene poslove Komesarijata u vezi sa zbrinjavanjem izbeglica, interno raseljenih lica i migranata, vođenje evidencije, kao i pravne i administrativne poslove koje mu poveri republički Komesarijat za izbeglice i migracije Republike Srbije;
- poverene poslove Komesarijata za izbeglice i migracije Republike Srbije u postupku priznavanja statusa izbeglica, interno raseljenih lica i migranata;
- poslove omladinske politike (Kancelarija za mlade, Lokalni savet za mlade, pisanje projekata i učešće u realizaciji odobrenih projekata, u Nacionalnoj kancelariji za mlade pisanje projekata, učešće u kreiranju politike na nacionalnom nivou i sprovođenje usvojene politike);
- obavljanje poslova za dijasporu (saradnja sa Upravom za dijasporu i Srbima u regionu u okviru Ministarstva spoljnih poslova, Privrednom komorom Srbije-Centrom za dijasporu i predstavništvima, povezivanje srpske dijaspore sa gradom Smederevom u smislu profitabilne i neprofitabilne saradnje u oblasti informisanja, zdravstva, sporta, kulture, turizma i investicija, pružanje dijaspori informacija i pomoći u svim oblastima);
- poslovi praćenja i koordinacije na rešavanju romskih pitanja (Lokalni savet za poboljšanje položaja Roma grada Smedereva, Mobilni tim za inkluziju Roma grada Smedereva, izrada predloga projekata i njihovo sprovođenje, pružanje pomoći Romima radi ostvarivanja prava u oblasti socijalno-zdravstvene zaštite, sprovođenje afirmativnih mera za Rome);
- poslove socijalne i zdravstvene zaštite (Lokalni savet za socijalna pitanja, pravo na povlašćenu vožnju za korisnike sa teritorije grada Smedereva, materijalna podrška iz oblasti socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju stara Grad, saradnja sa socijalno humanitarnim organizacijama i njihovo sufinansiranje, procena potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške detetu i učeniku, pisanje projekata i učešće u realizaciji odobrenih projekata, zaštita prava pacijenata, pravo na sticanje statusa energetski ugroženog kupca električne i toplotne energije);
- poverene poslove iz delokruga Republike u oblasti boračko-invalidske zaštite - vođenje upravnog postupka i izrada rešenja o ostvarivanju prava građana u skladu sa republičkim zakonima (borci NOR-a, borci ratova 1990-1999, vojni invalidi, porodice palih i umrlih boraca i civilni invalidi rata), kao i isplata naknada korisnicima u oblasti boračko-invalidske zaštite i izrada izveštaja i analiza za potrebe nadležnog ministarstva;
- poverene poslove iz delokruga Republike u delu koji se odnosi na društvenu brigu o deci izrada rešenja o ostvarivanju prava građana u oblasti društvene brige o deci (dečiji dodatak, roditeljski dodatak), kao i obračun i isplata sredstava korisnicima prava (naknada zarade za vreme porodiljskog odsustva i odsustva sa rada radi nege dece) i izrada izveštaja i analiza za potrebe nadležnog ministarstva;
- druge poslove u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, javnog informisanja, socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, dečje zaštite i boračko-invalidske zaštite, a u skladu sa zakonom i Statutom grada;
- poslovi na sprovođenju rodne ravnopravnosti u skladu a zakonom.
Odeljenje za opštu upravu, mesne zajednice, vanredne situacije i zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na:
- poslove info pulta - pružanje informacija građanima u vezi nadležnosti Gradske uprave grada Smedereva;
- vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana (izdavanje izvoda iz matične knjige rođenih, venčanih i umrlih, izdavanje uverenja o državljanstvu, unošenje svih promena u matične knjige, prijem zahteva za venčanje);
- prvostepeni upravni postupak u oblasti ličnih stanja građana, izdavanje potvrda o imovnom stanju;
- poslove pisarnice, kartoteke i arhive;
- poslove ekspedicije i kurirske službe;
- pravne pomoći;
- ažuriranje biračkog spiska i obezbeđivanje opštih uslova za sprovođenje izbora i referenduma;
- poslove mesnih zajednica, stručne i administrativno - tehničke poslove za savete mesnih zajednica, druge organe i radna tela, poslove izrade i dostavljanja nacrta i predloga odluka i drugih akata nadležnim organima;
- podelu karata za prevoz gradskim saobraćajem licima starijim od šezdeset pet godina;
- oblast finansija, odnosno izrade finansijskih planova gradskih i seoskih mesnih zajednica u skladu sa Odlukom o budžetu grada Smedereva;
- praćenje finansijskog poslovanja mesnih zajednica, realizaciju sredstava budžeta planiranih za finansiranje rada mesnih zajednica i realizaciju samodoprinosa;
- poslove izrade izveštaja o finansijskom poslovanju mesnih zajednica i realizaciju odluka i zaključaka Gradskog veća i Skupštine grada u oblasti rada mesnih zajednica;
- poslove u vezi sa radnim odnosima zaposlenih u gradu Smederevu - Gradskoj upravi grada Smedereva;
- pravne i administrativno-operativne poslove za potrebe Gradskog pravobranilaštva;
- održavanje telefonske centrale, telefonskih uređaja i aparata, prosleđivanje i usmeravanje telefonskih poziva, održavanje razglasnih uređaja, postavljanje opreme i uređaja za snimanje sednica (Skupštine i Gradskog veća);
- poslove bifea;
- umnožavanje materijala i održavanje aparata za umnožavanje;
- poslove manipulativnog radnika;
- poslove magacionera i pomoćnog radnika (bravarski, molerski i ostali poslovi po potrebi);
- poslove automehaničara, vozača, portira i poslove robne evidencije;
- poslove izrade planova odbrane Grada (kao sastavnog dela Plana odbrane Republike Srbije), preduzimanje mera za usklađivanje priprema iz svoje nadležnosti sa Planom odbrane Republike Srbije; preduzimanje mera za funkcionisanje Grada u ratnom i vanrednom stanju; sprovođenje mera pripravnosti i preduzimanje drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju; organizovanje zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštitu od požara, kao i stvaranje uslova za njihovo otklanjanje, odnosno ublažavanje, bezbednost i zdravlje na radu, donošenje odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite; donošenje planova i programa za vanredne situacije; poslove u vezi sa obrazovanjem i funkcionisanjem Gradskog štaba za vanredne situacije; formiranje i opremanje jedinica civilne zaštite; organizovanje i razvoj lične i kolektivne zaštite; obezbeđenje određenih sredstava za osmatranje i uzbunjivanje; otklanjanje posledica elementarnih nepogoda; formiranje i ažuriranje baze podataka o objektima oštećenim u elementarnim nepogodama;
- druge poslove u skladu sa Zakonom i Statutom grada.
Odeljenje za privredu, preduzetništvo, lokalni ekonomski razvoj i javne nabavke obavlja poslove koji se odnose na:
- praćenje rada javnih preduzeća i javnih komunalnih preduzeća;
- praćenje primene i promena cena iz nadležnosti grada, izdavanje odgovarajućih rešenja i saglasnosti;
- praćenje toka privatizacije privrednih subjekata u gradu Smederevu;
- praćenje razvoja turizma grada Smedereva;
- izdavanje rešenja o kategorizaciji kuća, stanova, apartmana i soba za odmor za iznajmljivanje;
- praćenje rada Lokalnog saveta za zapošljavanje grada Smedereva i drugih saveta i obavljanje administrativno-tehničkih poslova iz predmetne oblasti;
- organizovanje i realizaciju sajamskih manifestacija u cilju prezentacije privrednih i poljoprivrednih potencijala grada;
- prijem i obradu zahteva za upis u registar osnivanja preduzetničkih radnji, upis promena i brisanje preduzetnika u Agenciji za privredne registre;
- izdavanje uverenja o vremenu obavljanja samostalne delatnosti radi regulisanja penzijskog staža;
- praćenje, analiziranje i predlaganje mera nadležnim organima radi zaštite poljoprivrednog zemljišta od poljskih šteta, spaljivanja organskih ostataka, mraza, grada, požara i drugih elementarnih nepogoda, kao i stručne i administrativne poslove iz ove oblasti;
- praćenje rada zadrugarstva, udruživanja poljoprivrednih proizvođača, zatim ruralnog razvoja i razvoja vodoprivrede;
- praćenje propisa i izradu nacrta odluka, pravilnika i drugih akata iz oblasti poljoprivrede i vodoprivrede;
- pripremu i obradu materijala za izradu poljoprivredne osnove;
- izradu i realizaciju godišnjih planova i programa iz oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, zaštite i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i Programa podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i ruralnog razvoja;
- vođenje upravnog postupka u oblasti korišćenja poljoprivrednog zemljišta i vodoprivrede, odnosno donošenje odgovarajućih rešenja;
- realizaciju projekata iz oblasti poljoprivrede i vodoprivrede;
- edukaciju, informisanje i neposrednu stručnu pomoć poljoprivrednim proizvođačima na teritoriji grada iz oblasti poljoprivrede, odnosno voćarstva, ratarstva, stočarstva, zaštite bilja i drugo;
- predstavljanje lokalne samouprave na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj;
- organizaciju promotivnih manifestacija i učešće na sajmovima i privrednim izložbama;
- organizaciju obilazaka privrednih potencijala za potencijalne investitore;
- pružanje pravne i tehničke podrške, davanje saveta i blagovremeno pružanje informacija;
- pružanje pomoći lokalnim preduzetnicima u registraciji i preregistraciji;
- pružanje podrške procesu strateškog planiranja;
- podsticaj finansiranja;
- unapređenje radne snage;
- pripremu i nadzor u realizaciji projekata od značaja za lokalni ekonomski razvoj;
- održavanje i unapređivanje odnosa sa centralnim institucijama odgovornim za ekonomski razvoj;
- stvaranje i održavanje baze podataka;
- obezbeđivanje ekonomične i efikasne upotrebe javnih sredstava, kao i podsticanje konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki;
- pripremu predloga odluka i zaključaka o pokretanju postupaka javnih nabavki;
- pripremu predloga odluka i zaključaka o dodeli ugovora o javnim nabavkama;
- prikupljanje, analiziranje i obrađivanje podataka za izradu Plana javnih nabavki;
- sprovođenje postupaka oglašavanja, pripremu i dostavljanje konkursne dokumentacije zainteresovanim ponuđačima;
- prikupljanje ponude i praćenje rokova;
- davanje stručnih uputstava za rad komisija koje su formirane za realizaciju određenih javnih nabavki i praćenje njihovog rada;
- učestvovanje u izradi dokumenata i akata vezanih za javne nabavke;
- vršenje nadzora nad izvršenjem ugovora prema ugovorenoj dinamici, u kvantitativnom i kvalitativnom smislu;
- tekuće poslove i sve ostale poslove po nalogu gradonačelnika, načelnika Gradske uprave i načelnika Odeljenja;
- druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na:
- izradu Nacrta odluke o budžetu grada Smedereva;
- izradu Nacrta odluke o dopunskom budžetu grada Smedereva;
- izradu Uputstva za pripremu budžeta grada Smedereva, koje sadrži smernice kao osnov za izradu finansijskih planova direktnih i indirektnih budžetskih korisnika;
- izradu Predloga odluke o privremenom finansiranju grada Smedereva;
- izradu Nacrta odluke o završnom računu grada Smedereva;
- poslove periodičnog izveštavanja o planiranim prihodima i primanjima i izvršenim rashodima i izdacima budžeta grada Smedereva;
- izradu Predloga rešenja o odobravanju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve;
- poslove planiranja i praćenja ostvarivanja prihoda i primanja i izvršavanja rashoda i izdataka budžeta grada Smedereva;
- analizu zahteva za finansiranje direktnih korisnika i predlaganje visine aproprijacije, kao i postupak izmene aproprijacije direktnih budžetskih korisnika;
- praćenje i bilansiranje sredstava neophodnih za isplatu plata, dodataka i naknada izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u organima grada Smedereva;
- upravljanje gotovinom i dugom;
- kontrolu zahteva za plaćanje;
- vođenje glavne knjige i pomoćnih knjiga;
- informacionu podršku trezorskom poslovanju;
- usaglašavanje poslovnih knjiga sa poslovnim knjigama direktnih i indirektnih korisnika i sa Upravom za trezor;
- izradu periodičnih i konsolidovanog završnog računa trezora grada Smedereva;
- izvršavanje naloga za prenos sredstava sa računa budžeta;
- obračun i isplata plata, dodataka i naknada izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u organima grada Smedereva;
- pripremu i izradu predloga finansijskih planova direktnih i indirektnih korisnika usaglašenih sa Odlukom o budžetu grada Smedereva;
- vođenje evidencije o osnovnim sredstvima;
- vršenje nadzora nad izvršenjem ugovora prema ugovorenoj dinamici, u kvantitativnom i kvalitativnom smislu;
- praćenje realizacije zaključenih ugovora u delu finansiranja;
- sarađivanje sa koordinatorom i projektnim timom korisnika budžeta Republike Srbije (nadležno ministarstvo) u čijem je budžetskom razdelu projekat;
- tekuće poslove i sve ostale poslove po nalogu gradonačelnika, načelnika Gradske uprave i načelnika Odeljenja;
- organizovanje i praćenje kontinuiranog, blagovremenog i efikasnog izvršavanja poslova iz delokruga Odeljenja u skladu sa propisima;
- utvrđivanje lokalnih javnih prihoda, donošenje rešenja po osnovu lokalnih javnih prihoda, njihovo dostavljanje i knjiženje zaduženja i uplata u poreskom knjigovodstvu;
- poslove kancelarijske i terenske poreske kontrole lokalnih javnih prihoda, odnosno kontrole zakonitosti i pravilnosti obračunavanja i blagovremenosti plaćanja lokalnih javnih prihoda;
- izradu planova redovne i prinudne naplate lokalnih javnih prihoda;
- izradu metodoloških uputstava u vezi sa prijemom i obradom poreskih prijava, kao i kancelarijske i terenske poreske kontrole lokalnih javnih prihoda;
- pružanje stručne pomoći poreskim obveznicima;
- opredeljivanje zahteva za izradu, izmenu i dopunu softverskih podrški za prijem, obradu, knjiženje, kancelarijsku i terensku kontrolu lokalnih javnih prihoda;
- izradu svih izveštaja u vezi sa utvrđivanjem i kontrolom lokalnih javnih prihoda;
- obezbeđenje naplate poreskog duga ustanovljavanjem založnog prava na pokretnim stvarima i nepokretnosti poreskog obveznika, pripremu nacrta rešenja o prinudnoj naplati, vođenje postupka po zahtevima za odlaganje plaćanja lokalnih javnih prihoda i izvršavanje poslova redovne i prinudne naplate u skladu sa zakonom;
- vođenje prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika;
- poslove administriranja u skladu sa propisima;
- poreske poslove evidencije knjigovodstvenih dokumenata i druge poslove za lokalnu poresku administraciju u skladu sa važećim zakonskim propisima;
- druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom grada Smedereva.
Odeljenje za urbanističko-komunalne i imovinsko-pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na:
- Oblast planiranja:
- sprovođenje postupaka za donošenje planskih dokumenata. Za potrebe izrade nacrta planskih dokumenata prikupljanje podataka, naročito: o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, drugoj dokumentaciji i podacima neophodnim za izradu plana, stanju i kapacitetima infrastrukture, kao i podacima iz izveštaja o primedbama javnosti pribavljenim u fazi ranog javnog uvida. Izdavanje informacije o lokaciji po podnetim zahtevima, potvrđivanje urbanističkih projekata i projekata preparcelacije i parcelacije, donošenje srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta, kao i formiranje lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Vršenje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe glavnog urbaniste. Davanje mišljenja o delatnostima koje se mogu obavljati u poslovnom prostoru koji je u svojini Grada Smedereva. Pripremanje Programa za postavljanje privremenih montažnih objekata na zemljištu u javnoj svojini Grada Smedereva, na predlog JP "Urbanizam Smederevo" Smederevo. Učestvovanje u pripremi Programa otuđenja građevinskog zemljišta u javnoj svojini Grada Smedereva. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.
- Oblast izgradnje:
- obavljanje poslova na sprovođenju objedinjene procedure elektronskim putem koje obuhvata vođenje upravnih i vanupravnih postupaka, pribavljanje dokumenata umesto stranaka i izdavanje svih zakonom propisanih dozvola i akata od momenta planiranja izgradnje, pa do završetka objekta, sa uknjižbom kao krajnjim ciljem, kao i vođenje registra objedinjenih procedura u elektronskom obliku putem interneta: izdavanje lokacijskih uslova, građevinskih dozvola, rešenja o odobrenju za objekte za koje se ne izdaje građevinska dozvola, privremenih građevinskih dozvola, potvrđivanje prijave radova, na osnovu izjave izvođača radova o završetku izrade temelja vršenje kontrole odstupanja geodetskog snimka izgrađenih temelja od građevinske dozvole i obaveštavanje građevinske inspekcije o završetku izrade temelja, na osnovu izjave izvođača radova o završetku objekta u konstruktivnom smislu, obaveštavanje građevinske inspekcije o tome, izdavanje upotrebne dozvole; kao i pribavljanje: uslova za projektovanje, odnosno priključenje, objekata na infrastrukturnu mrežu, isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja iz njihove nadležnosti, a uslov su za izgradnju objekata, za obezbeđenje uslova za priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu i za upis prava svojine na izgrađenom objektu; izmena lokacijskih uslova, odnosno rešenja o građevinskoj dozvoli i dr. akata. Podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv imaoca javnih ovlašćenja i odgovornog lica imaoca javnih ovlašćenja, ukoliko uslovi za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu i druga dokumenta koja nisu izdata u zakonskom roku.
- obavljanje poslova iz ove oblasti van objedinjene procedure, kroz upravne i vanupravne postupke, koje obuhvata: izdavanje rešenja o odobrenju postavljanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene, izdavanje rešenja o odobrenju postavljanja plutajućih objekata na vodnom zemljištu, izdavanje rešenja o odobrenju uklanjanja objekata; izdavanje potvrda na osnovu podataka o kojima se vodi službena evidencija i izrada uverenja o specifikaciji posebnih delova izgrađenih objekata, radi upisa u javnu evidenciju o nepokretnostima i pravima na njima. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.
- Oblast ozakonjenja bespravnih objekata:
- sprovođenje postupka ozakonjenja bespravno izgrađenih objekata koji obuhvata: izrade obaveštenja za dopunu dokumentacije, pribavljanje potrebne dokumentacije i podataka po službenoj dužnosti od drugih organa, pribavljanje saglasnosti od upravljača javnog i prirodnog dobra i upravljača koridora u čijim zaštitnim zonama se nalaze bespravno izgrađeni objekti, vođenje upravnog postupka i donošenje akata u postupcima pokrenutim po zahtevu stranke i po službenoj dužnosti, u skladu sa Zakonom o ozakonjenju. Vođenje službene evidencije o izdatim rešenjima o ozakonjenju objekata, dostavljanje rešenja i elaborata geodetskih radova pojedinačno Republičkom geodetskom zavodu - SKN Smederevo, radi upisa ozakonjenih objekata u jedinstvenu evidenciju nepokretnosti, izrada zaključaka o ispravci rešenja na poziv RGZ-a; obrada, ažuriranje i objava spiska izdatih rešenja o ozakonjenju u elektronskom obliku, kao i izdavanje potvrda, uverenja na osnovu podataka o kojima se vodi službena evidencija. Izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.
- Oblast komunalnih delatnosti:
- uređenje i razvoj komunalnih delatnosti, staranje o obezbeđivanju uslova za obavljanje komunalnih delatnosti, praćenje i nadzor osnovnih komunalnih funkcija (snabdevanje vodom, odvođenje otpadnih voda, čišćenje javnih zelenih površina, javna rasveta i dr.), izrada nacrta odluka iz oblasti komunalnih delatnosti; nacrta odluka o osnivanju JP i JKP, prethodne saglasnosti na Predlog Pravilnika o radu preduzeća, izrada nacrta rešenja: o davanju saglasnosti na statute navedenih preduzeća, saglasnosti na odluke nadzornih odbora, nacrte rešenja o imenovanju direktora, predsednika i članova nadzornih odbora i druga akta u skladu sa zakonom i Statutom grada. Izdavanje rešenja o ekshumaciji i obavljanje drugih poslova u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.
- Investicije Grada Smedereva:
- obavljanje poslova Grada iz oblasti: strateškog planiranja, iniciranja, izrade i sprovođenja godišnjih programa, odnosno projekata investicija značajnih za grad, koje utvrdi Gradsko veće ili gradonačelnica; projektovanja i praćenja realizacije budžeta za investicije, predlaganja prioriteta investicija, kao i određivanja projektnih zadataka sa nosiocima i definisanim rokovima; koordiniranja poslova imovinsko-pravne pripreme i pripreme sa planskog stanovišta; koordiniranja poslova na izradi projektne dokumentacije i njenom usklađivanju sa nadležnim odeljenjima uprava i preduzećima; učestvovanja u implementaciji i praćenju ostvarivanja investicija po fazama; kada Grad nije investitor, koordiniranja aktivnosti donatora (vladinog i nevladinog sektora) i Grada u realizaciji investicija; izrade strategija, biznis planova na realizaciji koncepta partnerstva javnog i privatnog sektora, studija izvodljivosti za formiranje investicionih fondova na obrtnoj osnovi; izrađuje planove javnih nabavki i druga akata vezana za javne nabavke, komunicira sa javnim nabavkama za pribavljanje usluga, izrade projektno-tehničke dokumentacije i drugog, za potrebe Grada; ostvarivanje saradnje sa međunarodnim organizacijama, nadležnim ustanovama i institucijama na gradskom, regionalnom i republičkom nivou; koordiniranje poslova vezanih za planiranje, pripremu i realizaciju razvojnih projekata i kapitalnih investicija; analiziranje, prikupljanje i obrađivanje informacija i podataka potrebnih za pripremu i realizaciju Plana kapitalnih ulaganja Grada; pripremanje projekata koji se odnose na kapitalna ulaganja u javnu infrastrukturu; definisanje projektnih zadataka za izradu projektne dokumentacije; uvođenje izvođača u posao u ime Grada kao investitora; izveštavanje o obimu i kvalitetu izvršenih poslova; staranje o blagovremenoj dinamici realizacije projekata u skladu sa definisanim rokovima; izrađivanje dinamičkih planova ostvarenja investicija, ostvarivanje komunikacije sa izvođačima radova, preduzimanje neophodnih aktivnosti za određivanje stručnog nadzora za izvođenje radova za potrebe gradskih investicija i komuniciranje sa stručnim nadzorom; vršenje provere građevinske dokumentacije - privremenih i okončane situacije; praćenje realizacije izvođenja građevinskih radova i učestvovanje u prijemu obavljenih radova; obavljanje stručnih, finansijsko-materijalnih, upravno-pravnih, normativno-pravnih, administrativno-tehničkih i drugih poslova Grada u oblasti investicija; uspostavljanje baze podataka neophodne za sprovođenje investicija i investicionog marketinga; realizacija investicija koje se finansiraju sredstvima budžeta; obavljanje i drugih poslova koji se tiču planiranja, zaštite i unapređenja gradske infrastrukture i imovine; pripremanje predloga rešenja/odluka za formiranje/imenovanje komisija za tehnički pregled objekata čiji je investitor Grad, komisija za primopredaju izvršenih radova prema ugovornim obavezama i drugih komisija. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.
- Oblast zaštite životne sredine:
- utvrđivanje uslova i mera zaštite životne sredine u postupku donošenja prostornih i urbanističkih planova; izdavanje saglasnosti na Izveštaj o starteškoj proceni uticaja određenih planova i programa na životnu sredinu; odlučivanje u postupku procene uticaja projekata na životnu sredinu, a shodno ovlašćenjima iz Zakona o proceni uticaja na životnu sredinu; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u vezi sa sakupljanjem, transportom, skladištenjem, tretmanom i odlaganjem inertnog i neopasnog otpada, u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom, kao i vođenje evidencije dozvola; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u skladu sa: Zakonom o zaštiti vazduha izdavanje dozvola za rad u pogledu ispunjenosti uslova zaštite vazduha od zagađivanja; Zakonom o hemikalijama - izdavanje dozvola za obavljanje delatnosti prometa i dozvola za korišćenje naročito opasnih hemikalija i drugih; vođenje upravnog postupka i izdavanje integrisane dozvole shodno ovlašćenjima iz Zakona o integrisanom sprečavanju i kontroli zagađivanja životne sredine; pripremanje, donošenje i realizacija programa i planova zaštite životne sredine i saradnja sa ovlašćenim institucijama u čijoj nadležnosti je vršenje kontrole kvaliteta životne sredine i sistematsko praćenje stanja životne sredine; objedinjavanje i objavljivanje, obaveštavanje javnosti o slučajevima akcidenata; organizovanje i sprovođenje mera zaštite stanovništva u oblasti suzbijanja štetnih organizama, sprovođenje i praćenje mera na suzbijanju korovske biljke ambrozije; vođenje lokalnog registra izvora zagađivanja; praćenje realizacije programa održavanja i razvoja zelenih površina; pripremanje akata o proglašenju i zaštiti određenih prirodnih dobara, kao i davanje saglasnosti na planove upravljanja zaštićenim područjem i godišnje programe upravljanja kroz upravni postupak. Obavljanje poverenih poslova u skladu sa Zakonom o energetici (izdavanje energetske dozvole za izgradnju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MW i objekte za distribuciju toplotne energije, izdavanje licenci) i učestvovanje u postupku donošenja normativnih akata iz ove oblasti. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.
- Oblast saobraćaja:
- obavljanje poslova tehničkog regulisanja saobraćaja: preduzimanje svih mera i akcija kojima se utvrđuje režim saobraćaja u redovnim uslovima i u uslovima radova na putu, a naročito: usmeravanje i vođenje saobraćaja, ograničenje brzine ili zabrana kretanja za sve ili pojedine kategorije vozila, određivanje prostora za parkiranje i zaustavljanje vozila, snabdevanje lokacija, autobuskih i taksi stajališta; davanje saglasnosti na saobraćajne projekte; izdavanje rešenja upravljaču opštinskih puteva i ulica za izmenu režima saobraćaja, za raskopavanje javne saobraćajne površine i vraćanje u prvobitno stanje, za zamenu, dopunu i čišćenje saobraćajne signalizacije, semafora, ograda, stubića, saobraćajnih ogledala i druge opreme; kao i izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;
- obavljanje poslova iz oblasti bezbednosti saobraćaja na opštinskim putevima i ulicama na teritoriji grada Smedereva: praćenje stanja i izradu izveštaja o bezbednosti saobraćaja sa predlogom mera za potrebe Gradskog veća i Skupštine Grada Smedereva; izrada analiza i istraživanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja; obavljanje stručnih, organizacionih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe Saveta za bezbednost saobraćaja grada Smedereva; kao i izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz ove oblasti;
- obavljanje poslova javnog prevoza putnika, odnosno gradskog i prigradskog prevoza i auto-taksi prevoza putnika: izrada Plana linija gradskog i prigradskog prevoza putnika, izrada i vođenje registra redova vožnje, registracija i overa redova vožnje gradskog i prigradskog prevoza putnika; vođenje upravnog postupka i izdavanje dozvola za obavljanje auto-taksi prevoza; izrada i vođenje registra izdatih auto-taksi dozvola; izrada izveštaja, analiza, zaključaka i nacrta odluka iz oblasti javnog prevoza putnika;
- obavljanje drugih poslova iz oblasti drumskog saobraćaja na osnovu ovlašćenja iz Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, Zakona o javnim putevima, Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Zakona o prevozu tereta u drumskom saobraćaju, Zakona o komunalnim delatnostima, Zakona o planiranju i izgradnji, kao i gradskim odlukama iz oblasti saobraćaja; saradnja sa upravljačem puta, sa Saobraćajnom policijom, nadležnim javnim preduzećima i drugim organima i institucijama. Obavljanje i drugih poslova u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.
- Oblast imovinsko-pravnih odnosa i upravljanja nepokretnom imovinom Grada:
- vođenje upravnih postupaka i donošenje rešenja i drugih akata koja se odnose na: eksproprijaciju radi privođenja zemljišta urbanističkoj nameni u skladu sa utvrđenim javnim interesom, sporazumno određivanje naknade za eksproprisane nepokretnosti; prenos prava na nepokretnostima u državnoj ili društvenoj svojini na drugog nosioca prava (administrativni prenos); ustanovljavanje prava službenosti i dr. - sve u skladu sa zakonom kojim se uređuju poslovi eksproprijacije; određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta i izrada predloga akata nadležnom organu Grada za davanje saglasnosti za ustanovljavanje prava službenosti na zemljištu u javnoj svojini Grada za postavljanje, izgradnju, dogradnju ili rekonstrukciju komunalne infrastrukture i elektroenergetskih objekata - sve u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji; vođenje upravnog postupka i donošenje akata povodom zahteva za pretvaranje prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu, u skladu sa Zakonom; vođenje registra stambenih zajednica, imenovanje profesionalnog upravnika zgrade u slučajevima propisanim Zakonom, donošenje rešenja o uvođenju prinudne uprave u stambenim zgradama; vođenje upravnog postupka i donošenje akata u vezi sa: iseljenjem bespravno useljenih lica iz stanova i zajedničkih prostorija; iz objekata izgrađenih suprotno Zakonu o planiranju i izgradnji, a koji se nalaze na zemljištu u svojini drugih fizičkih ili pravnih lica; iz stanova u svojini građana, zadužbina i fondacija, po zahtevu vlasnika stanova ili zakupaca stanova na neodređeno vreme; sprovođenje postupka i donošenje akata o preseljenju navedenih lica u odgovarajući smeštaj; sve u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju stambenih zgrada; obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe komisija radi donošenja rešenja po Zakonu o poljoprivrednom zemljišnom fondu, izrada izveštaja i informacija iz imovinsko pravne oblasti organima Grada, saradnja sa gradskim i državnim pravobranilaštvom, sudovima, nadležnim ministarstvima, agencijama i drugim organima i organizacijama;
- pripremanje izrade nacrta i predloga akata organima Grada koji se odnose na raspolaganje građevinskim zemljištem i drugim nepokretnostima u javnoj svojini Grada, pribavljanje građevinskog zemljišta i drugih nepokretnosti u javnu svojinu Grada i sačinjavanje ugovora i aneksa ugovora, praćenje naplate potraživanja i sačinjavanje izveštaja organima Grada sa predlogom mera, predlaganje Gradskom pravobranilaštvu pokretanje sudskih postupaka za naplatu potraživanja, vođenje evidencije nepokretne imovine u javnoj svojini grada Smedereva, preduzimanje mera na zaštiti i očuvanju nepokretne imovine u državnoj svojini koja je data Gradu na čuvanje i privremeno korišćenje, preduzimanje aktivnosti u vezi sa upisom javne svojine Grada, obaveštavanje Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije o svim promenama u vezi sa upisom javne svojine; pripremanje: predloga akata za davanje u zakup, odnosno na korišćenje, poslovnog prostora kojim raspolaže ili je nosilac prava javne svojine Grad, predloga po zahtevima zakupaca i korisnika u vezi sa odobravanjem izvođenja radova na adaptaciji i investicionom održavanju prostora i priznavanje uloženih sredstava, predloga po rešenjima agencija za restituciju o vraćanju poslovnih prostora i drugih nepokretnosti bivšim vlasnicima, odnosno njihovim zakonskim naslednicima, i sprovođenje svih aktivnosti nakon predaje prostora ili drugih nepokretnosti u državinu, predloga za otkaz ugovora, informacija i izveštaja organima Grada u vezi sa poslovnim prostorom, sačinjavanje ugovora, aneksa i sporazuma iz oblasti poslovnog prostora, vođenje evidencije o dostavljenim sredstvima obezbeđenja plaćanja i predlaganje njihove realizacije, vođenje evidencije o poslovnom prostoru, praćenje realizacije ugovornih obaveza zakupaca i korisnika poslovnog prostora u pogledu korišćenja i održavanja poslovnog prostora i obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
Odeljenje za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije, obavlja poslove inspekcijskog i drugog nadzora u komunalnoj oblasti, u oblasti izgradnje objekata za koje odobrenje za izgradnju izdaje Grad, u oblasti saobraćaja i puteva, u oblasti zaštite životne sredine, u oblasti obrazovanja i vaspitanja, u oblasti trgovine van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, obavlja poslove Komunalne policije kao i poslove prinudnog izvršenja, opšte i pravne poslove, u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
U okviru Odeljenja za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije obavljaju se poslovi u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima, i to:
- Komunalna inspekcija obavlja poverene poslove, koji se odnose na nadzor nad trgovinom van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine, inspekcijski nadzor nad sprovođenjem Zakona o stanovanju i održavanju zgrada, kao i u pogledu isticanja i pridržavanja radnog vremena i isticanja poslovnog imena.
Osim poverenih poslova Komunalna inspekcija obavlja i inspekcijski nadzor nad izvršenjem zakona i gradskih propisa koji se odnose na obavljanje komunalnih delatnosti, i to:
- proizvodnja i snabdevanje korisnika odgovarajućim komunalnim proizvodom;
- pročišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda;
- održavanje čistoće u gradskim i seoskim naseljima;
- snabdevanje grada toplotnom energijom;
- uređenje i održavanje parkova, zelenih i rekreacionih površina, kao i drugih površina javne namene i površina u javnom korišćenju;
- uređenje i održavanje javnih parkirališta;
- održavanje i korišćenje javne rasvete;
- uređenje, održavanje i korišćenje pijaca;
- održavanje bunara i javnih česmi;
- uređenje i održavanje gradske kafilerije i organizacija službe za hvatanje pasa lutalica;
- održavanje gradske i seoskih deponija;
- održavanje i uređenje grobalja;
- određivanje uslova i načina postavljanja privremenih pokretnih prodajnih objekata;
- držanje domaćih životinja;
- kontrola nad rasporedom radnog vremena u oblasti prometa na malo, ugostiteljstva, zanatstva i drugih uslužnih delatnosti;
- vođenje upravnog i pokretanje prekršajnog postupka u predmetima komunalne inspekcije;
- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Građevinska inspekcija obavlja poverene poslove koji se odnose na:
- vođenje upravnog i izvršnog postupka;
- donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem odredaba Zakona o planiranju i izgradnji, Zakona o ozakonjenju objekata i Zakona o stanovanju i održavanju zgrada;
- donošenje rešenja za uklanjanje objekata ili njegovog dela koji su izgrađeni bez građevinske dozvole;
- sačinjavanje Programa uklanjanja objekata;
- saradnju sa licem ili službom odgovornom za organizaciju postupka prinudnog izvršenja;
- vršenje nadzora nad usklađenošću radova koji se izvode sa tehničkom dokumentacijom za izgradnju objekata, odnosno zakonom i propisanim standardima;
- donošenje rešenja o obustavi radova, ako se objekat ne gradi prema građevinskoj dozvoli;
- vršenje nadzora nad korišćenjem objekata;
- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnih i drugih postupaka u skladu sa ovlašćenjima iz zakona i drugih podzakonskih akata i izdavanje prekršajnih naloga;
- obavljanje i drugih poslova u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.
- Saobraćajna inspekcija obavlja nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom gradskih odluka donetih na osnovu zakona i drugih propisa u komunalnoj oblasti i oblasti saobraćaja i puteva;
- nadzor nad obavljanjem javnog prevoza putnika i tereta u drumskom saobraćaju i to:
- taksi prevoz putnika;
- javni prevoz putnika i prevoz putnika za sopstvene potrebe;
- javni prevoz tereta i prevoz tereta za sopstvene potrebe;
- kontrola važećih i overenih redova vožnje i druge dokumentacije u vezi sa obavljanjem delatnosti javnog prevoza putnika;
- kontrola izgrađenosti i opremljenosti autobuskih stajališta;
- postupanje po zahtevima za utvrđivanje uslova za vozila za obavljanje taksi prevoza;
- kontrola opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva u eksploataciji sa aspekta bezbednosti saobraćaja na putu;
- kontrola postavljanja vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije;
- kontrola radova na izgradnji, rekonstrukciji i održavanju opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva, njihovih delova i putnih objekata;
- kontrola stanja opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva, njihovih delova i putnih objekata;
- kontrola zauzeća javnih saobraćajnih površina;
- kontrola uslova odvijanja saobraćaja na opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima;
- kontrola korišćenja obale i vodnog prostora i postavljanje plovnih objekata;
- vođenje upravnog postupka;
- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i prijava zbog privrednog prestupa i izdavanje prekršajnog naloga;
- prikupljanje podataka i informacija od interesa za ostvarivanje funkcija Gradske uprave;
- pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor;
- druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
- Inspekcija za zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na:
- vođenje upravnog i izvršnog postupka;
- donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite životne sredine u delu poverenih poslova, i to:
- nadzor nad objektima za koje odobrenje za gradnju izdaje Grad, kontrola ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje delatnosti privrednih subjekata u pogledu zaštite životne sredine;
- nadzor zagađivača vazduha sa merama za otklanjanje aero zagađenja;
- nadzor u delu zaštite od buke od izvora koji se stavljaju u promet i korišćenje;
- nadzor nad sprovođenjem mera zaštite u postupcima procene uticaja na životnu sredinu;
- nadzor nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje Grad izdaje dozvolu za upravljanje otpadom;
- nadzor nad upravljanjem ambalažom i ambalažnim otpadom za postrojenja i aktivnosti za koje dozvolu za upravljanje ambalažnim otpadom izdaje nadležni organ Grada;
- nadzor u delu zaštite od nejonizujućih zračenja u objektima za koje odobrenje za izgradnju i početak rada izdaje nadležni organ Grada;
- nadzor nad sprovođenjem mera neposredne zaštite, očuvanja i korišćenja zaštićenih prirodnih dobara koji su aktom grada proglašeni zaštićenim područjima;
- nadzor u oblasti upravljanja hemikalijama, odnosno nad obavljanjem delatnosti prometa, odnosno korišćenja naročito opasnih hemikalija za koje dozvolu izdaje nadležni organ Grada;
- nadzor nad postrojenjima i aktivnostima koji podležu izdavanju integrisane dozvole (IPPC) za koje odobrenje za izgradnju ili upotrebnu dozvolu izdaje nadležni organ Grada;
- postupanje po zahtevima energetskih subjekata za donošenje izveštaja o ispunjenosti uslova u pogledu zaštite životne sredine za obavljanje energetske delatnosti;
- druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona iz oblasti zaštite životne sredine.
- Prosvetna inspekcija obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i drugih propisa iz oblasti obrazovanja i vaspitanja i vrši kontrolu nad radom ustanova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja u delu poverenih poslova, i to:
- postupanja ustanove u pogledu sprovođenja zakona, drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja i opštih akata;
- ostvarivanje zaštite prava deteta i učenika, njihovih roditelja, odnosno staratelja i zaposlenih;
- ostvarivanje prava i obaveza zaposlenih, učenika i njihovih roditelja;
- obezbeđivanje zaštite deteta i učenika i zaposlenih od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja, zanemarivanja i stranačkog organizovanja i delovanja u ustanovi;
- postupka upisa i poništavanja upisa u školu, ako je obavljen suprotno ovom zakonu;
- ispunjenost propisanih uslova za sprovođenje ispita;
- propisane evidencije koju vodi ustanova i utvrđuje činjenice u postupku poništavanja javnih isprava koje izdaje ustanova;
- u postupku verifikacije po nalogu Ministarstva, ispituje ispunjenost uslova u slučaju obustave rada ili štrajka u ustanovi organizovanog suprotno zakonu;
- druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Komunalna policija obavlja poslove koji se odnose na:
- održavanje komunalnog i drugog zakonom utvrđenog reda od značaja za komunalnu delatnost, i to: snabdevanje vodom, odvođenje otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; lokalnih puteva i ulica; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju; auto-taksi prevoza; postavljanje privremenih poslovnih objekata; protivpožarne zaštite; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanje komunalnih objekata; pijaca; groblja; parkova; zelenih i drugih površina javne namene; javne rasvete; stambenih i drugih objekata;
- vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalnih i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada;
- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada;
- zaštitu životne sredine;
- zaštitu kulturnih dobara;
- zaštitu lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad;
- podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje u Gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada;
- pokretanje prekršajnog postupka u predmetima Komunalne policije;
- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu zakona.
Poslovi prinudnog izvršenja
- organizovanje i sprovođenje prinudnih izvršenja rešenja Odeljenja;
- obavljanje pregleda objekata radi utvrđivanja načina izvršenja, procenu radne snage i mehanizacije za sprovođenje izvršenja, donošenje plana i programa i utvrđivanje dinamike izvršenja, sastavljanje zapisnika o prinudnom izvršenju;
- saradnja sa javnim preduzećima, privrednim društvima, službama i organima koji učestvuju u poslovima prinudnog izvršenja radi preduzimanja mera da se na objektima koji su predmet izvršenja isključi električna energija, plin, ptt, vodovod i kanalizacija i drugi infrastrukturni sadržaji, obezbeđenje prisustva pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova, utvrđivanje troškova prinudnih izvršenja (troškovi radne snage, mehanizacije i drugo).
Poslovi Sistema 48
- prima i evidentira zahteve i prijave građana elektronskim putem;
- prosleđuje zahteve i prijave građana članovima Sistema 48, odnosno korisnicima u javnim preduzećima, inspekcijskim službama i drugim službama Gradske uprave;
- dobijene odgovore na zahtev građana od strane javnih preduzeća, inspekcijskih službi i drugih službi Gradske uprave administrator prosleđuje građaninu koji je zahtev podneo;
- prati dobijene odgovore i iste ažurira;
- po potrebi, sačinjava izveštaje o primljenim zahtevima i prijavama građana i prosleđenim odgovorima građanima.
Pravni poslovi
- pružanje stručne pomoći izvršiocima u vođenju upravnog postupka i pripremi rešenja i zaključaka, zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, prijava za privredne prestupe, krivičnih prijava, obradu prigovora i žalbi;
- davanje stručnih smernica za vođenje usmenih rasprava u upravnom postupku;
- praćenje propisa iz oblasti delokruga rada Odeljenja;
- izrada predloga novih, kao i izmena i dopuna postojećih odluka iz nadležnosti Odeljenja;
- priprema i objedinjavanje odgovora, izveštaja i drugih akata Odeljenja prema organima Grada, Gradskom pravobranilaštvu, državnim organima i organizacijama i slično;
- priprema analiza, izveštaja i informacija o radu Odeljenja.
Administrativni poslovi
- vođenje objedinjene evidencije prisutnosti na radu zaposlenih u Odeljenju, organizovanje poslova prijema, evidentiranja, rasporeda predmeta i pošte, prijem i ekspediciju predmeta za arhiviranje i ekspediciju pošte.
Odeljenje za poslove organa grada obavlja poslove koji se odnose na:
- pripremu i obradu akata koja su u nadležnosti gradonačelnika;
- stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće i njihovih radnih tela, i to:
- pripremanje sednica i obrada akata usvojenih na sednicama Gradskog veća i Skupštine grada, kao i vođenje zapisnika sa sednica Gradskog veća i Skupštine grada;
- čuvanje izvornih dokumenata o radu Skupštine, gradonačelnika i Gradskog veća i vođenje evidencije o održanim sednicama;
- saradnju Grada sa drugim gradovima i opštinama u zemlji i inostranstvu;
- stručne i administrativne poslove za potrebe odbornika;
- druge poslove koje odredi gradonačelnik, Skupština grada, Gradsko veće i načelnik Gradske uprave;
- saradnju sa državnim organima, službama, institucijama, udruženjima i organizacijama;
- prikupljanje inicijativa, predloga i projekata;
- administrativno-tehničke poslove, prijem i prenos telefonskih poziva i poruka za funkcionere, načelnika Gradske uprave i druga lica;
- postupanje po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja - prijem zahteva i pružanje tražiocima neophodne pomoći za ostvarivanje njihovih prava utvrđenih Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, redovnu komunikaciju sa Agencijom za borbu protiv korupcije o sprovođenju mera iz Akcionog plana po Strategiji za borbu protiv korupcije, kao i saradnju sa Agencijom po pitanju sprovođenja Plana integriteta za grad Smederevo;
- poslove upravljanja ljudskim resursima za sve unutrašnje organizacione jedinice;
- sprovođenje organizacije sastanaka i sednica, obavljanje organizaciono-tehničkih poslova u vezi sa obezbeđenjem uslova za održavanje sastanaka;
- poslove planiranja, razvoja i održavanja informacionog sistema; praćenja načina pružanja usluga korisnicima, vršenje uvida u stanje i potrebe korisnika; planiranje i sprovođenje aktivnosti u cilju prilagođavanja postojećeg sistema sa aktuelnim tehnološkim dostignućima u domenu informacionih tehnologija; dostavljanje podataka i izveštavanje o poslovnim procesima po nalogu višeg rukovodstva; instaliranje, konfigurisanje, testiranje i nadgledanje sistemskog i aplikativnog softvera na svim klijentskim računarima; učestvovanje u poslovima pripreme za nabavku hardvera i softvera za korisnike; pružanje korisnicima potrebne tehničke podrške prilikom rada; izvršavanje svih potrebnih aktivnosti koje se odnose na konfiguraciju, sigurnost i zaštitu servera; poslove evidencije o instaliranim aplikativnim softverima.
Kabinet gradonačelnika, kao posebna organizaciona jedinica, obavlja poslove koji se odnose na:
- poslove stručne asistencije gradonačelniku vezane za nauku, privredu i razvoj;
- poslove PR - organizovanje i planiranje uspostavljanja i održavanja interne i eksterne komunikacije, osmišljavanje i realizacija PR događaja i programa, ažurno vođenje baze podataka, privrednog i društvenog adresara;
- poslove protokola - definisanje i sprovođenje organizacije sastanaka i sednica, obavljanje organizaciono - tehničkih poslova u vezi sa obezbeđenjem uslova za održavanje sastanaka u organizaciji gradonačelnika i zamenika gradonačelnika grada;
- administrativno-tehničke poslove, prijem i prenos telefonskih poziva i poruka za gradonačelnika i zamenika gradonačelnika;
- pružanje pomoći za rešavanje problema građana;
- operativne, stručne, analitičke i savetodavne poslove u cilju uspostavljanja neposredne komunikacije gradonačelnika sa građanima;
- saradnju sa državnim organima, službama, institucijama, udruženjima i organizacijama;
- prikupljanje inicijativa, predloga i projekata;
- druge poslove po nalogu gradonačelnika.
Radi objedinjavanja sličnih poslova i njihovog uspešnijeg izvršavanja u okviru organizacionih jedinica aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice pod nazivom "Odsek", "Kancelarija" i "Grupa".
Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog pravobranilaštva grada Smedereva obavlja Gradska uprava grada Smedereva.
U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše 5 pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, poljoprivreda i dr.).
Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene aktom o organizaciji Gradske uprave.
Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.
Za izvršavanje poverenih poslova iz izvorne nadležnosti grada, kao organizacioni oblik Gradske uprave na teritoriji mesne zajednice, obrazuju se mesne kancelarije.
Mesne kancelarije se obrazuju za sledeća područja:
1. Mesna kancelarija Badljevica, za naseljeno mesto Badljevica, sa sedištem u Badljevici,
2. Mesna kancelarija Binovac, za naseljeno mesto Binovac, sa sedištem u Binovcu,
3. Mesna kancelarija Vodanj, za naseljeno mesto Vodanj, sa sedištem u Vodnju,
4. Mesna kancelarija Vranovo, za naseljeno mesto Vranovo, sa sedištem u Vranovu,
5. Mesna kancelarija Vrbovac, za naseljeno mesto Vrbovac, sa sedištem u Vrbovcu,
6. Mesna kancelarija Vučak, za naseljeno mesto Vučak, sa sedištem u Vučaku,
7. Mesna kancelarija Dobri Do, za naseljeno mesto Dobri Do, sa sedištem u Dobrom Dolu,
8. Mesna kancelarija Drugovac, za naseljeno mesto Drugovac, sa sedištem u Drugovcu,
9. Mesna kancelarija Kolari, za naseljeno mesto Kolari, sa sedištem u Kolarima,
10. Mesna kancelarija Landol, za naseljeno mesto Landol, sa sedištem u Landolu,
11. Mesna kancelarija Lipe, za naseljeno mesto Lipe, sa sedištem u Lipama,
12. Mesna kancelarija Lugavčina, za naseljeno mesto Lugavčina, sa sedištem u Lugavčini,
13. Mesna kancelarija Lunjevac, za naseljeno mesto Lunjevac, sa sedištem u Lunjevcu,
14. Mesna kancelarija Mala Krsna, za naseljeno mesto Mala Krsna, sa sedištem u Maloj Krsni,
15. Mesna kancelarija Malo Orašje, za naseljeno mesto Malo Orašje, sa sedištem u Malom Orašju,
16. Mesna kancelarija Mihajlovac, za naseljeno mesto Mihajlovac, sa sedištem u Mihajlovcu,
17. Mesna kancelarija Osipaonica, za naseljeno mesto Osipaonica, sa sedištem u Osipaonici,
18. Mesna kancelarija Petrijevo, za naseljeno mesto Petrijevo, sa sedištem u Petrijevu,
19. Mesna kancelarija Radinac, za naseljeno mesto Radinac, sa sedištem u Radincu,
20. Mesna kancelarija Ralja, za naseljeno mesto Ralja, sa sedištem u Ralji,
21. Mesna kancelarija Saraorci, za naseljeno mesto Saraorci, sa sedištem u Saraorcima,
22. Mesna kancelarija Seone, za naseljeno mesto Seone, sa sedištem u Seonama,
23. Mesna kancelarija Skobalj, za naseljeno mesto Skobalj, sa sedištem u Skobalju,
24. Mesna kancelarija Suvodol, za naseljeno mesto Suvodol, sa sedištem u Suvodolu,
25. Mesna kancelarija Udovice, za naseljeno mesto Udovice, sa sedištem u Udovicama i
26. Mesna kancelarija Šalinac, za naseljena mesta Šalinac i Kulič, sa sedištem u Šalincu.
Mesne kancelarije su u sastavu Odeljenja za opštu upravu, mesne zajednice, vanredne situacije i zajedničke poslove.
Unutrašnja organizacija rada i sistematizacija radnih mesta organizacionih jedinica utvrđuje se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave grada Smedereva - Pravilnikom, koji usvaja Gradsko veće grada Smedereva, a na predlog načelnika Gradske uprave.
Gradskom upravom, kao jedinstvenim organom, rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.
Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i ovom Odlukom.
Načelnik Gradske uprave predstavlja Upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.
Rukovodioce organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Radom odeljenja rukovodi načelnik odeljenja; radom odseka šef odseka; radom kancelarije šef kancelarije i radom grupe rukovodilac grupe.
Radom Kabineta gradonačelnika, kao posebne organizacione jedinice, rukovodi šef Kabineta.
Načelnik Gradske uprave i lica koja raspoređuje načelnik ne mogu vršiti nikakvu javnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenjima.
IV ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA
1. Odnos prema gradonačelniku, Skupštini grada i Gradskom veću
Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada i gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Gradska uprava je obavezna da gradonačelnika, Skupštinu grada i Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga i daje objašnjenja i podatke koji su neophodni za njihov rad.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.
Kad u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da akt Gradske uprave nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine grada, Gradsko veće poništava ili ukida takav akt.
U slučaju nepostupanja po dobijenom nalogu, Gradsko veće može pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je učestvovao u izradi akta ili nadležnog rukovodioca.
2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.
U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuje o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.
3. Međusobni odnos organizacionih jedinica Gradske uprave
Međusobni odnosi organizacionih jedinica zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Organizacione jedinice su dužne da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija, održavanjem konferencija za štampu i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i drugim promenama.
Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo, zaposleno lice da to čini u ime Gradske uprave.
O radu osnovnih organizacionih jedinica informacije daju njihovi rukovodioci, uz saglasnost načelnika Gradske uprave.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija, ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
O uskraćivanju informacija i drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave.
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja u skladu sa zakonom, Statutom i odlukama i opštim aktima Skupštine grada i izvršnih organa grada.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave, kao i drugih organizacija, kada vrše poverene poslove Gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove Gradske uprave, kojima se obezbeđuje uspešno izvršavanje poslova.
Stručno uputstvo sadrži pravila za organizovanje organizacionih jedinica Gradske uprave i za rad zaposlenih u Gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.
Rešenja, pravilnike, naredbe i uputstva donosi načelnik Gradske uprave.
Rešenja i zaključke donose načelnici odeljenja.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih stranaka.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja druge organizacije, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuje o pojedinim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.
O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije kada vrše javna ovlašćenja.
Radni odnos u Gradskoj upravi može se zasnovati na neodređeno i određeno vreme.
Radni odnos na određeno vreme može se zasnovati:
- radi zamene odsutnog zaposlenog do njegovog povratka,
- zbog privremeno povećanog obima posla, koji postojeći broj zaposlenih ne može da izvrši, najduže na šest meseci u toku jedne kalendarske godine,
- na radnim mestima u Kabinetu gradonačelnika, dok traje dužnost tog izabranog lica (pomoćnici gradonačelnika i druga lica koja zasnivaju radni odnos na radnim mestima u Kabinetu),
- radi učešća u pripremi ili realizaciji određenog projekta, najduže do završetka projekta,
- radi obuke pripravnika, za vreme trajanja pripravničkog staža.
Radni odnos na određeno vreme zasniva se bez javnog konkursa, osim za prijem u radni odnos pripravnika.
Radni odnos na određeno vreme ne može da preraste u radni odnos na neodređeno vreme, izuzev pripravnika kad položi državni stručni ispit.
Radni odnos na neodređeno vreme zasniva se na osnovu:
1. Javnog konkursa gde izborni postupak sprovodi konkursna komisija od tri člana. Rešenje o izboru kandidata sa liste za izbor donosi načelnik Gradske uprave u roku od 15 dana od prijema liste. Izabrani kandidat dužan je da stupi na rad u roku od 15 dana od dana konačnosti rešenja o prijemu u radni odnos, izuzev ako mu poslodavac iz opravdanih razloga ne produži rok;
2. Sporazuma o preuzimanju zaposlenog od drugog poslodavca iz člana 4. Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave, odnosno iz državnog organa bez konkursa, službenika koji je u radnom odnosu na neodređeno vreme.
U radni odnos u Gradskoj upravi može biti primljeno lice, koje pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme za poslove utvrđene zakonom i Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.
Nameštenik zasniva radni odnos ugovorom o radu.
Službenici i nameštenici u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno, stručno i nepristrasno, u skladu sa zakonom.
U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova, primati pripravnici.
Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave utvrđuje se broj pripravnika kao i njihova stručna sprema.
Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme i radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.
O pravima, obavezama i odgovornostima službenika i nameštenika u Gradskoj upravi grada Smedereva odlučuje načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
O žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i obavezama, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa, odlučuje Žalbena komisija koju obrazuje Gradsko veće.
O pravima, obavezama i odgovornostima načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.
Službenik u Gradskoj upravi može bez njegove saglasnosti, a zbog potrebe rada, da bude trajno ili privremeno premešten na drugo odgovarajuće radno mesto.
Odgovarajuće radno mesto jeste ono radno mesto čiji se poslovi rade u istom zvanju kao poslovi radnog mesta sa koga se službenik premešta i za koje ispunjava sve uslove.
Službenik može da bude trajno premešten na drugo odgovarajuće radno mesto, ako to nalažu organizacija ili racionalizacija poslova ili drugi opravdani razlozi.
Službenik može da bude privremeno premešten na drugo odgovarajuće radno mesto zbog zamene odsutnog službenika ili povećanog obima posla, pri čemu zadržava sva prava na svom radnom mestu. Privremeni premeštaj traje najduže jednu godinu, posle čega službenik ima pravo da se vrati na radno mesto na kome je radio pre premeštaja.
Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod uslovima utvrđenim zakonom.
Zvanja izražavaju stručna svojstva zaposlenog i njegovu osposobljenost za vršenje poslova određenog stepena složenosti u Gradskoj upravi.
Utvrđivanje zarada i drugih primanja zaposlenih u Gradskoj upravi vrši se u skladu sa zakonom.
Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno na način i po postupku utvrđenim zakonom i drugim propisima.
Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i drugim propisima.
XII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada, u okviru koga se utvrđuju prihodi i raspoređuju rashodi u skladu sa zakonom, odnosno u budžetu Republike, za obavljanje zakonom poverenih poslova i posebno se evidentiraju u budžetu grada.
Raspoređivanje sredstava za finansiranje poslova Gradske uprave vrši se u skladu sa godišnjim finansijskim planom Gradske uprave i to:
- sredstva za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih (zarada),
- sredstva za socijalne doprinose na teret poslodavca,
- sredstva za naknade u naturi,
- sredstva za socijalna davanja zaposlenima,
- sredstva za naknade troškova za zaposlene,
- sredstva za nagrade zaposlenima i ostale posebne rashode,
- sredstva za stalne troškove,
- sredstva za troškove putovanja,
- sredstva za usluge po ugovoru i specijalizovane usluge,
- sredstva za tekuće popravke i održavanje,
- sredstva za materijal,
- izdatke za nefinansijsku imovinu (zgrade i građevinski objekti, mašine i oprema i nematerijalna imovina) i
- sredstva za druge posebne namene.
Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz prethodnog stava unose se u budžet grada.
Za zakonito korišćenje sredstava za plate zaposlenih i postavljenih lica, materijalne i troškove posebne namene, nabavku i održavanje opreme i sredstava za posebne namene, odgovoran je načelnik Gradske uprave.
XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Pored poslova iz nadležnosti grada, Gradska uprava obavlja i poslove državne uprave u određenoj oblasti koje Republika poveri gradu zakonom ili drugim propisima.
Gradsko veće grada Smedereva usvojiće Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Smedereva, po stupanju na snagu ove Odluke, a na predlog načelnika Gradske uprave grada Smedereva.
Službenici u Gradskoj upravi grada Smedereva koji ostanu neraspoređeni, ostvaruju prava po osnovu rada u Gradskoj upravi u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Prečišćen tekst Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Smedereva objaviti u "Službenom listu grada Smedereva".