PRAVILNIK
O BLIŽIM USLOVIMA I STANDARDIMA ZA PRUŽANJE USLUGE SOS TELEFONA ZA ŽENE SA ISKUSTVOM NASILJA

("Sl. glasnik RS", br. 93/2015 i 90/2020)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet Pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se bliži uslovi i minimalni standardi za pružanje usluge SOS telefona ženama sa iskustvom rodno zasnovanog nasilja iz grupe savetodavno-terapijskih i socijalno-edukativnih usluga predviđenih Zakonom o socijalnoj zaštiti.

Značenje pojedinih izraza

Član 2

Pojedini izrazi koji se upotrebljavaju u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) Žena jeste lice ženskog pola što uključuje i devojke ispod 18 godina sa iskustvom rodno zasnovanog nasilja;

2) Nasilje nad ženama jeste kršenje ljudskih prava i oblik diskriminacije nad ženama i predstavlja sva dela rodno zasnovanog nasilja koja dovode, odnosno mogu da dovedu do fizičke, seksualne, psihičke ili ekonomske povrede ili patnje žena, obuhvatajući i pretnje takvim delima, prinudu ili proizvoljno lišavanje slobode, bilo u javnosti bilo u privatnom životu;

3) Rod označava društveno određene uloge, ponašanja, aktivnosti i atribute koje dato društvo smatra prikladnim za žene i muškarce;

4) Rodno zasnovano nasilje nad ženama jeste nasilje koje je usmereno protiv žene, zato što je žena, odnosno ono koje nesrazmerno pogađa žene;

5) Oblici rodno zasnovanog nasilja nad ženama jesu: nasilje nad ženama u porodici, partnerskom odnosu (svako delo fizičkog, seksualnog, psihičkog, odnosno ekonomskog nasilja do kojeg dolazi u okviru porodice ili domaćinstva, odnosno između bivših ili sadašnjih supružnika ili partnera, nezavisno od toga da li počinilac deli ili je delio isto boravište sa žrtvom), proganjanje, seksualno nasilje, uključujući silovanje, prinudni brak, genitalno sakaćenje žena, prinudni abortus i prinudnu sterilizaciju, seksualno uznemiravanje, dela počinjena u ime tzv. "časti", trgovinu ženama i komercijalnu seksualnu eksploataciju, nezavisno od toga da li je počinilac poznat ili nepoznat žrtvi;

6) SOS telefon za žrtve rodno zasnovanog nasilja jeste usluga koja omogućava direktno povezivanje pružaoca usluge sa ženama - žrtvama rodno zasnovanog nasilja radi obezbeđivanja potrebne savetodavne pomoći i podrške, a usluga se realizuje pozivanjem posebnog telefonskog broja putem kojeg obučeni konsultanti pružaju informacije o pravima, anonimne konsultacije, pomoć i podršku u kriznim, odnosno hitnim/akutnim situacijama ženama sa iskustvom rodno zasnovanog nasilja, kao i usmeravanje na druge službe i izvore podrške, odnosno povezivanje sa tim službama. Usluga se može pružati i putem drugih telekomunikacionih ili informacionih tehnologija (mogućnost čet komunikacije, WhatsApp i slično). U daljem tekstu, izraz SOS telefon obuhvata i te komunikacijske opcije;

7) Nacionalna SOS linija za žene - žrtve rodno zasnovanog nasilja jeste besplatna telefonska SOS linija koja pokriva teritoriju cele zemlje i operativna je 24 časa 365 dana u godini, radi pružanja pomoći, konsultacija i podrške u poverljivoj formi i uz poštovanje anonimnosti ženama - žrtvama svih oblika rodno zasnovanog nasilja (ili - može biti programski usmerena ka određenim oblicima nasilja nad ženama, kao što su npr. seksualno nasilje ili nasilje nad ženama u porodici, partnerskim odnosima), a može da funkcioniše povezano i u saradnji sa mrežama lokalnih SOS telefona i drugih usluga za žrtve rodno zasnovanog nasilja.

Principi usluge

Član 3

Pružanje usluga SOS telefona zasniva se na sledećim principima:

1) Sigurnost, bezbednost i ljudsko dostojanstvo: pružalac usluge SOS telefona garantuje da, prilikom intervencija, odnosno pružanja usluga, sigurnost, bezbednost i dostojanstvo korisnica usluga, ranjivih članova njene porodice kao i osoblja, predstavljaju prioritet. Odnos konsultanta prema korisnici je podržavajući, a pružalac usluge garantuje nediskriminaciju i toleranciju tokom obezbeđivanja podrške;

2) Poverljivost: SOS telefon poštuje i pridržava se prava korisnica usluga na poverljivost i sve korisnice su unapred obaveštene o situacijama u kojima ta poverljivost može biti ograničena;

3) Verovanje žrtvi i zauzimanje stava da su počinioci odgovorni: Pružanje usluge SOS telefona zasniva se na:

(1) poštovanju prema žrtvi,

(2) verovanju iskustvu žrtve;

4) Osnaživanje: SOS telefon obezbeđuje korisnicama usluga priliku da imenuju sopstvena iskustva, da budu upoznate sa svojim pravima i zakonskim mogućnostima i da imaju mogućnost donošenja odluka u okruženju koje im pruža podršku i tretira ih sa poštovanjem, uz uvažavanje njihovog dostojanstva i uz odgovarajuću senzitivnost;

5) Posebna znanja i veštine: Znanje, kompetencije i veštine osoblja, kao i oblici usluga SOS telefona, su prilagođeni specifičnim potrebama korisnica (žrtava rodno zasnovanog nasilja), koje mogu biti veoma kompleksne;

6) Poštovanje razlika i ravnopravan pristup: Pružaoci usluge SOS telefona, prepoznaju i poštuju razlike između svojih korisnica i na pozitivan način se angažuju u anti-diskriminativnoj praksi;

7) Zaštita i podrška: SOS telefon obavlja aktivnosti u cilju zaštite interesa i prava korisnica na različitim nivoima;

8) Participacija i konsultacije: SOS telefon promoviše i realizuje učešće korisnica u razvoju i evaluaciji usluga;

9) Koordinisan odgovor na fenomen nasilja: Pružanje usluge SOS telefona odvija se u kontekstu međusektorske i međuinstitucionalne saradnje, razmene sa drugim relevantnim akterima i službama i koordinisanog pružanja usluga;

10) Upravljanje i odgovornost: SOS telefonom se efikasno i ekonomično upravlja, što garantuje kvalitet usluga i obezbeđuje da osoblje ima odgovarajuće veštine, kao i organizacijsku podršku (stručnu i tehničku pomoć unutar organizacije);

11) Promocija tolerancije: SOS telefon se zasniva na modelu promovisanja nenasilja s ciljem da razvije svest, edukuje i sprovede preventivne mere na socijalnom planu i među pojedincima;

12) Princip bezuslovne podrške: Korišćenje usluge ne sme se uslovljavati podnošenjem prijave institucijama, korišćenjem bilo kojeg programa ili usluge ili na bilo koji drugi način.

Svrha usluge SOS telefona

Član 4

Svrha socijalne usluge SOS telefona je osnaživanje žena sa iskustvom rodno zasnovanog nasilja da ostvare pravo na život bez nasilja.

Usluga SOS telefona obezbeđuje se anonimno i uz poštovanje standarda poverljivosti.

Ciljna grupa usluga SOS telefona

Član 5

Ciljna grupa za usluge SOS telefona su žene sa iskustvom rodno zasnovanog nasilja.

Aktivnosti usluge

Član 6

Usluga SOS telefona pruža se putem konsultativnog telefonskog razgovora koji uključuje sledeće aktivnosti u radu sa korisnicom:

1) prijem poziva i informisanje o usluzi;

2) identifikovanje potreba korisnica i preliminarno sagledavanje situacije u kojoj se korisnica nalazi;

3) osnovna procena bezbednosnog rizika;

4) savetodavna podrška u krizi;

5) informisanje o načinima za smanjenje rizika i mogućim aktivnostima za reagovanje u kriznim situacijama/akutnoj situaciji nasilja;

6) pomoć u razumevanju dinamike nasilja, imenovanje nasilja;

7) pomoć u razumevanju sopstvenih osećanja i unapređenju samopoštovanja i vere u sebe;

8) istraživanje ličnih snaga korisnice i izvora podrške u okruženju;

9) osnaživanje i savetovanje u izgradnji i održanju lične socijalne mreže i komunikacije sa okruženjem;

10) osnaživanje u izlaženju iz lanca nasilja i preuzimanje odgovornosti za sopstveni život, postepeno i uz podršku servisa namenjenih zaštiti žena sa iskustvom nasilja;

11) savetodavna podrška u sticanju praktičnih životnih veština u obavljanju svakodnevnih poslova;

12) informisanje o ustanovama, uslugama i službama koje mogu obezbediti adekvatnu pomoć i podršku;

13) informisanje o zakonskim i institucionalnim pravima i mogućnostima, kao i procedurama u situacijama rodno zasnovanog nasilja;

14) podrška u pristupu resursima zajednice putem informisanja o javnim i drugim servisima, upućivanja i usmeravanja na najbliže službe i zadužene osobe;

15) posredovanje i obavljanje aktivnosti u cilju zaštite interesa i prava korisnica kod tih službi, institucija ili organizacija;

16) povezivanje sa institucijama radi obezbeđivanja zaštite i podrške u kriznoj situaciji/situaciji akutnog nasilja ili po dogovoru sa korisnicom;

17) pružalac usluge može da obezbeđuje i druge programske aktivnosti, prema potrebama korisnice, u skladu sa programskom orjentacijom pružaoca usluge.

Osnovne informacije o postojećim uslugama, službama, institucijama i organizacijama u lokalnoj samoupravi pružiće se i drugim pozivaocima koji se jave na SOS telefon, mimo ciljne grupe definisane ovim pravilnikom.

Primena medijacije

Član 7

Usluga SOS telefona isključuje primenu medijacije u radu sa korisnicama, kao i upućivanje korisnice na druge organizacije koje se bave medijacijom, alternativnim razrešavanjem sporova, pomirenjem, porodičnom terapijom, savetovanjem i sličnim terapijskim i savetodavnim postupcima u situacijama rodno zasnovanog nasilja.

Radno vreme i dostupnost

Član 8

Pružalac usluge definiše radno vreme u zavisnosti od raspoloživih ljudskih, tehničkih i finansijskih resursa i programskog usmerenja usluge, a minimalno tri sata dnevno, najmanje pet dana u nedelji (ne nužno u okviru radne nedelje).

Uslugu SOS telefona korisnica usluge ostvaruje bez naknade za rad konsultanta i drugog osoblja.

Pravila i procedure

Član 9

Pružalac usluge SOS telefona ima definisana pravila i procedure organizacije uz puno poštovanje standarda anonimnosti, poverljivosti i bezbednosti i dužan je da obezbedi njihovu primenu u svakodnevnoj praksi.

Pružalac usluge ima definisane procedure za pružanje usluge, kojima su uređeni najmanje sledeći postupci:

1) način komunikacije sa korisnicama;

2) način za procenu rizika i bezbednost korisnica;

3) način upućivanja korisnica ka drugim sistemima, službama i uslugama;

4) način čuvanja podataka, formiranje dosijea korisnice i preduslova za probijanje principa poverljivosti (životna ugroženost);

5) način za unapređenje usluge;

6) način izveštavanja.

Anonimnost i poverljivost

Član 10

Pružalac usluge daje informacije korisnici o pravilima koja se odnose na anonimnost i poverljivost podataka, pri pozivu, pre pružanja bilo koje usluge.

Poverljivost podataka može biti ograničena isključivo:

1) ako je potrebno zaštititi korisnicu - kada postoji verovatnoća da su njen život, zdravlje ili sloboda ugroženi;

2) kada je potrebno zaštititi druga lica (decu, osoblje SOS telefona) zbog verovatnoće da mogu biti ugroženi.

U situacijama ograničene poverljivosti konsultant je dužan da prijavi slučaj nadležnim organima i bez saglasnosti korisnice, o čemu korisnica mora unapred da se informiše, u skladu sa propisanim procedurama za slučaj probijanja principa poverljivosti.

Izdavanje izveštaja

Član 11

Korisnica, na lični zahtev, od SOS telefona, kao pružaoca usluge socijalne zaštite, može dobiti izveštaj.

Sigurnost i bezbednost

Član 12

Sigurnost i bezbednost korisnice i ranjivih osoba povezanih sa slučajem, kao i osoblja SOS telefona, predstavljaju prioritet usluge.

Usluga SOS telefona obezbeđuje se na način koji ne ugrožava sigurnost i bezbednost korisnice i ranjivih osoba povezanih sa slučajem, kao i osoblja SOS telefona.

Prostor i oprema

Član 13

Prostor u kome se pruža usluga obezbeđuje privatnost korisnica i uslove za nesmetan rad konsultanta.

Rad je moguće organizovati i daljinski (on line), ukoliko specijalne okolnosti zahtevaju takvu organizaciju rada, što je regulisano posebnom procedurom.

Organizacija usluge

Član 14

Pružalac usluge može uslugu obezbeđivati za pojedine vrste rodno zasnovanog nasilja ili određene grupe korisnica, što se reguliše programskim usmerenjem pružaoca usluge.

Ukoliko uslugu SOS telefona obezbeđuje više organizacija, međusobni odnosi, radno vreme i tehnička raspodela poslova definišu se ugovorom zaključenim između svih pružalaca usluge koji učestvuju u pružanju usluge, odnosno ugovorima između naručioca usluge i pružalaca usluge.

Pružalac usluge obezbeđuje da se usluga SOS telefona pruža u okviru međusektorske i međuinstitucionalne saradnje i koordinisanog pružanja usluga.

Osoblje

Član 15

Pružalac usluge ima propisane uslove za izbor angažovanog osoblja, u skladu sa zakonom, a u zavisnosti od karakteristika i potreba korisničke grupe i osnovnog programa radne organizacije.

Pružalac usluge, u skladu sa propisom kojim se uređuju stručni poslovi u socijalnoj zaštiti ima angažovanog:

- saradnika koji vrši prijem poziva i daje osnovne informacije o usluzi, pre pružanja bilo kakve usluge;

- stručnog radnika koji obavlja osnovne stručne poslove, informisanje, procenu, savetodavno usmeravanje;

- stručnog radnika koji obavlja specijalizovane i poslove supervizije u socijalnoj zaštiti, profesionalnu podršku i učenje korisnica, savetovanje, a koji zahtevaju specijalizovana znanja i veštine, kako bi unapredili kvalitet usluge za korisnice i mogućnost da preuzmu odgovornost za sopstveni život.

Pružalac usluge angažuje odgovarajući broj osoblja iz stava 2. ovog člana prema broju stanovnika na području za koje se osniva, kao i prema ukupnom broju poziva.

Pružalac usluge koji se osniva za područje do 100.000 stanovnika, angažuje najmanje jednog saradnika, stručnog radnika koji obavlja osnovne stručne poslove i/ili stručnog radnika koji obavlja specijalizovane i poslove supervizije u socijalnoj zaštiti, kao i na svakih daljih 250.000 stanovnika.

Pružalac usluge u kojoj je ukupan broj poziva uvećan 100% i preko, u odnosu na ukupan broj poziva u prethodnoj godini, može uvećati broj angažovanog osoblja do 100%.

Pružalac usluge angažuje osoblje za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana, koji imaju završen odgovarajući akreditovani program obuke za rad sa žrtvama svih oblika nasilja nad ženama.

Rukovođenje

Član 16

Pružalac usluge ima koordinatora - lice neposredno zaduženo za rukovođenje uslugom.

Koordinatora imenuje odgovorno lice pružaoca usluga.

Obuka za rad na SOS telefonu

Član 17

Obuka za konsultante odvija se u skladu sa propisima u oblasti socijalne zaštite i savremenim stručnim pristupima o nasilju i radu sa žrtvama nasilja, tako da zadovoljava zahteve za specifičnim znanjima i veštinama za rad sa svim vrstama rodno zasnovanog nasilja

Obuka sadrži minimum sledeće teme: rodno zasnovano nasilje, specifični principi rada sa ženama žrtvama rodno zasnovanog nasilja, obrasci prinude i kontrole koje primenjuje učinilac nasilja, rodno uslovljena dinamika i mehanizmi rodno zasnovanog nasilja, diskriminacija, pravna zaštita i socijalna prava, metode rada na SOS telefonu (aktivno slušanje, reflektovanje, planiranje, sumiranje).

Obuka za konsultante na SOS telefonu koji rade sa određenim ciljnim grupama korisnica (u skladu sa osnovnim programom rada organizacije), koje su pripadnice nacionalnih manjina treba da sadrže: kulturološka, religijska i tradicionalna obeležja ciljne grupe, stereotipi i predrasude u vezi sa ciljnom grupom, problemi sa kojima se pripadnici grupe suočavaju i posledica nasilja koje su preživele u socijalnom kontekstu.

Obuka za novozaposlene

Član 18

Pružalac usluge obezbeđuje obuku novozaposlenih stručnih radnika u skladu sa propisima u oblasti socijalne zaštite.

Pružalac usluge obezbeđuje kontinuiranu obuku koja obuhvata najmanje deset sati godišnje.

Informisanje

Član 19

Pružalac usluge oglašava broj SOS telefona u javnosti, da bi proširio dostupnost usluge i učinio je poznatom potencijalnim korisnicama.

Pružalac usluge je dužan da obezbedi ažurirane informacije o drugim službama, institucijama i organizacijama za zaštitu, pomoć i podršku žrtvama rodno zasnovanog nasilja, kao i njihovim ulogama i nadležnostima.

Evidentiranje poziva i dokumentacija

Član 20

Evidentiranje poziva i sprovedenih aktivnosti i evidencija o pozivima i korisnicama obavlja se uz poštovanje principa i standarda usluge SOS telefona i odredaba zakona kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

Evidencija SOS telefona sadrži najmanje sledeće:

1) podatke o broju poziva;

2) oblike i karakteristike nasilja;

3) broj i vrstu pruženih aktivnosti usluge.

Pružalac usluge ima minimum sledeću evidenciju i dokumentaciju:

1) bezbednu elektronsku i standardnu bazu podataka;

2) evidenciju poziva sa kratkim opisom situacije korisnice i intervencija konsultanta;

3) list praćenja rada sa korisnicom.

Obradom i analizom statističkih podataka izrađuju se izveštaji i preporuke za osnivača, ministarstvo nadležno za socijalnu zaštitu, saradnike u istom sistemu, a u cilju unapređenja kvaliteta usluge i zadovoljstva korisnica.

Obezbeđenje podataka

Član 21

Svi podaci moraju biti odgovarajuće zaštićeni od zloupotrebe, uništenja, gubitka, neovlašćenih promena ili pristupa.

Način čuvanja i uništavanja arhivirane dokumentacije vrši se na osnovu propisane procedure, u skladu sa zakonom.

Svi podaci i informacije u štampanom obliku moraju da se čuvaju zaključani i na takav način da pristup ima samo ovlašćeno osoblje SOS telefona.

Pružalac usluge vodi elektronsku bazu podataka i obezbeđuje sigurnost podataka prema proceduri o zaštiti podataka, u skladu sa zakonom.

Izveštavanje

Član 22

Pružalac usluge podnosi izveštaj naručiocu usluge u vremenskim intervalima definisanim ugovorom između organizacija - pružaoca usluge i naručioca usluge, najmanje jednom u šest meseci.

Izveštaj se sačinjava, uz poštovanje prava korisnica na zaštitu podataka o ličnosti, na obrascu koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, i sadrži:

1) Opšte podatke pružaoca usluge;

2) Naziv usluge;

3) Nosilac usluge;

4) Ciljnu grupu;

5) Broj telefona;

6) Dostupnost usluge;

7) Broj i strukturu zaposlenih (nivo kvalifikacije);

8) Datum osnivanja;

9) Izveštajni period;

10) Broj poziva;

11) Aktivnosti usluge (savetovanje, informisanje, upućivanje, testiranje, razgovori sa osobama sa teškoćama u funkcionisanju);

12) Pozivaoci (korisnik lično ili drugo lice);

13) Karakteristike pozivalaca (pol, uzrast, odnos sa korisnicom, seksualna orjentacija uz napomenu da pozivaoci nisu u obavezi da se izjasne o svojoj seksualnoj orjentaciji;

14) Teme koje su dominirale;

15) Oblike i karakteristike nasilja.

Pružalac usluge obezbeđuje da periodični izveštaji budu dostupni javnosti, uz poštovanje prava korisnica na poverljivost i zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa zakonom.

II MINIMALNI FUNKCIONALNI STANDARDI USLUGE SOS TELEFONA

Prijem poziva i informisanje

Član 23

Informisanje korisnica vrši se od početka do kraja rada sa korisnicom, zavisno od njenih potreba.

Korisnice se informišu o pravima i uslugama, aktivno učestvuju u pronalaženju rešenja i obezbeđuje im se dovoljno vremena da razmotre informacije i mogućnosti i da donesu odluku.

Korisnice se informišu na način koji im omogućava da informaciju razumeju, a u skladu sa njihovim potrebama u pogledu jezika, identiteta, pismenosti, invaliditeta i sl.

Procena

Član 24

Procena na SOS telefonu odnosi se na utvrđivanje potreba, snaga i rizika po korisnicu u njenoj aktuelnoj životnoj situaciji, uzimajući u obzir obeležja nasilja kome je izložena, a radi predlaganja (savetodavne podrške) i usmeravanja na druge vidove stručne podrške.

Procena se odvija kontinuirano od momenta prijave, odnosno registrovanja poziva pa do završetka rada sa korisnicom.

Procena se pre svega odnosi na procenu: bezbednosti tj. fizičke sigurnosti (procena rizika od ponavljanja nasilja), psiholoških i emotivnih potreba, zdravlja, socijalnih odnosa (mreža podrške za izlazak iz situacije nasilja i oporavak, uspostavljanje pozitivnih odnosa), roditeljstva (briga o deci - nenasilna disciplina, zaštita od nasilja), egzistencijalnih uslova (stanovanje, radni odnos i sl.) i ugroženosti ljudskih prava, uključujući i ugroženost od diskriminacije, odnosno nasilja od strane društvene sredine.

Planiranje

Član 25

Prilagođavanje aktivnosti vrši se u svakom telefonskom razgovoru, ako je to potrebno radi zaštite integriteta i prava korisnice, zavisno od njenih potreba.

Savetodavna podrška se ogleda i u planiranju koraka izlaska iz kruga nasilja, u skladu sa mogućnostima korisnica.

Na kraju razgovora sa korisnicom se pravi dogovor o narednom pozivu.

Razvoj osoblja

Član 26

Pružalac usluge obezbeđuje odgovarajuću stručnu podršku svim konsultantima angažovanim na pružanju usluge, u skladu sa svojim planom stručnog usavršavanja i međunarodnim standardima

Minimalna stručna podrška obuhvata konsultovanje sa iskusnijim stručnjakom, kontinuiran supervizijski proces, interviziju i mogućnost relaksacije.

Razvoj usluge

Član 27

Pružalac usluge SOS telefona najmanje jednom godišnje sprovodi internu evaluaciju kvaliteta pruženih usluga.

Pružalac usluge aktivno traži i uvažava mišljenje korisnica u razvoju i evaluaciji usluga.

Kontrolni mehanizmi

Član 28

Korisnica usluge ima pravo na pritužbu na rad konsultanta na SOS telefonu pružaocu usluge, u skladu sa internim aktima pružaoca usluge.

Korisnica usluge koja nije zadovoljna pruženom uslugom, postupkom ili ponašanjem pružaoca usluge može podneti pritužbu i organu nadležnom za vršenje nadzora nad radom pružaoca usluge, u skladu sa zakonom, koji može privremeno da zabrani obavljanje delatnosti, odnosno obavljanje određenih poslova kod pružaoca usluge, ako se obavljaju suprotno odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti.

Ako nadležni organ tokom perioda za koji je licenca izdata utvrdi da pružalac usluge više ne ispunjava propisane uslove, pokrenuće postupak za suspenziju, odnosno oduzimanje licence pružaocu usluge, u skladu sa zakonom.

Stupanje na snagu

Član 29

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a odredbe čl. 15, 16. i 17, člana 18. stav 2, čl. 20, 22, 26. i 27. primenjuju se istekom tri godine od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

 

Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o bližim uslovima i standardima za pružanje usluge SOS telefona za žene sa iskustvom nasilja

("Sl. glasnik RS", br. 90/2020)

Član 14

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

IZVEŠTAJ O POZIVIMA

 

SOS TELEFON ZA ŽENE SA ISKUSTVOM NASILJA

Izveštajni period od _____ do ________.

Opšti podaci pružaoca usluge

Naziv usluge

Nosilac usluge

Ciljna grupa

Broj telefona

Dostupnost usluge

Broj i struktura zaposlenih (nivo kvalifikacije)

Datum osnivanja:

 

 

 

 

 

 

 

 

Broj poziva

Aktivnosti usluge

 

Savetovanje

Informisanje

Upućivanje

Testiranje

Razgovori sa osobama sa teškoćama u funkcionisanju

 

 

 

 

 

Pozivaoci (korisnik lično ili drugo lice)

 

Karakteristike pozivalaca

Pol

M

   

TEME koje su dominirale

Ž

 

Uzrast

Maloletni

 

 

punoletni

 

Odnos sa korisnicima

________

 

________

 

Seksualna orijentacija*

________

 

Oblici i karakteristike nasilja

________

 

 

*napomena: pozivaoci nisu u obavezi da se izjasne o svojoj seksualnoj orijentaciji