PRAVILNIKO KRITERIJUMIMA ZA ODREĐIVANJE VISINE TROŠKOVA OVERAVANJA MERILA("Sl. glasnik RS", br. 34/2017 i 104/2020) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuju kriterijumi za određivanje visine troškova overavanja merila određenih cenovnikom ovlašćenog tela.
Kriterijumi iz člana 1. ovog pravilnika su:
1) ekonomska opravdanost visine troškova overavanja merila;
2) jasnost i transparentnost troškova overavanja merila.
Prema kriterijumu iz člana 2. tačka 1) ovog pravilnika troškovi overavanja merila određuju se na osnovu sledećih elemenata, naročito:
1) troškova rada zaposlenog i drugog angažovanog lica koje overava merilo koje je predmet podnetog zahteva za overavanje;
2) troškova korišćenja opreme za obavljanje overavanja merila (etaloniranje, održavanje, unapređivanje i servisiranje opreme);
3) vremena potrebnog za overavanje pojedinačnog merila, u zavisnosti od vrste overavanja merila, kao i od vrste i karakteristika merila koje je predmet overavanja;
4) troškova dnevnica lica koje overava merilo, ukoliko je primenjivo;
5) opštih troškova u vezi sa overavanjem merila (troškovi održavanja akreditacije, režijski troškovi poslovnih prostorija ovlašćenog tela i dr.), koji su u funkciji overavanja merila);
6) troškova potrošnog materijala neophodnog za overavanje merila;
7) troška nabavke državnih žigova;
8) drugih opravdanih troškova overavanja merila (npr. troškovi transporta opreme, ukoliko je primenjivo i sl.);
9) mogućnosti za umanjenje i uvećanje troškova overavanja merila utvrđenih propisom kojim se uređuje visina i način plaćanja taksi za sprovođenje overavanja merila koje sprovodi Direkcija za mere i dragocene metale.
10) (brisana)
Prema kriterijumu iz člana 2. tačka 2) ovog pravilnika troškovi overavanja merila određuju se:
1) po komadu merila, za koje se navode metrološke karakteristike merila (opseg merenja, klase tačnosti i sl.);
2) u dinarskim iznosima, bez i sa obračunatim PDV, po komadu merila koje se overava.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".